Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Halálos iramban 5

2011. július 03. - Santino89

Komolyan elgondolkodtam miért volt az egyöntetű pozitív fogadtatás a filmmel kapcsolatban. Ennyire szar lehetett a 3.-4. rész? Vagy ennyire szar az idei filmkínálat? Fogalmam sincs igazából.

Fast-Five-51.jpg

Az első részt olyan 14 évesen láthattam, sok minden nem maradt meg belőle. A második részt pár hónapja néztem meg, és nagyszerűen szórakoztam, tökéletesen megkaptam tőle azt, ami vártam. Voltak dögös csajok, dögös kocsik, versenyek, akciók és humor. Csillagos ötös ebben a kategóriában! Nem hiszem, hogy ekkora különbség lehetett az első két rész között, valószínűleg jobb passzban voltam, amikor a kettőt láttam.

Na most ez az 5. rész ez nagyon nem azt adja, amit vártam. Az elején a vonatos akció még rendben volt, szolidan izgulni is lehetett rajta. Aztán átfordult a sztori Ocean’s 11-be, de olyan durván, hogy nemcsak a sztorit, de konkrét jeleneteket, sőt konkrét párbeszédeket idézve, csak persze mindezt a Clooney-ékat jellemző stílus nélkül. A végén ráadásul nincs is igazán szükség azokra a „kulcsemberekre”, akiket maguk köré gyűjtenek.

Az akciójelenetek nem rosszak egyáltalán. Megragadtak a 2000-es évek elejének szintjénél, nem túl reálisak, de nem is túl eszementek. A akciók között viszont olyan mesterkélt nyáladzást kapunk terhességről, apa-fiú kapcsolatokról, hogy az már majdnem átfordul önmaga paródiájába. De van olyan jelenet is, amit nem szántak humorosnak, mégis röhögnöm kellett, konkrétan arra gondolok, amikor az áruló srác felrója Vin Dieselnek, hogy sose bízott benne.

Vin Diesel pedig… te atyaúristen! Egy kiöregedett, tokás műmájer pöcs. Az egész film rá épül, hogy ő mennyire gizdagyerek, még The Rockot is sikerül lenyomnia, ami kész kabaré. Eddig nem is tudtam, hogy mennyire utálom ezt az embert, de most sikerült ráébrednem. Ez annál inkább zavaró, hogy Paul Walkert egy sima mellékszereplővé fokozza le, pedig ezerszer jobb színész Dieselnél (ebből a filmből nem derül ki, de nézzétek csak meg a Halálos hajszát, annál nem sok kiválóbb akciófilmet láthattok), ráadásul a második részt is ő vitte el tök egyedül a hátán, teljesen megvolt enélkül a kopasz szarházi nélkül is.

Jah persze, és nehogy elfelejtsem, röhögni sem igazán lehetett a filmen, legalábbis a poénokon, a magyar szinkron pedig pocsékra sikerült, még Pataky Atist is sikerült belekeverniük az amúgy is szar Ocean’s 11 jelenetbe, hogy még cikibb legyen az egész. És sajnos nem, a csajok se voltak szexisek. A legszánalmasabb példa, amikor az egyik hősnő ledobja magáról a ruháját, és fürdőruciban sétál oda a gengszterfőnökhöz lassított felvételben. Érzem, hogy készítők azt akarták, hogy álljon fel a farkam ettől a jelenettől, de akkor ne egy ilyen nőt tegyenek be, aki 40 kilós, és se melle, se segge nincs. Az evolúció sajnos arra programozott engem, hogy ettől induljak be, és ne a csontvázaktól.

A Westend mozit meg egyébként kerüljétek el jó messziről! Rossz filmet indítottak el (a Koszorúslányokat), aztán újra végig kellett néznünk egy rakás előzetest, utána pedig felkapcsolva hagyták a villanyt a film kezdete után, nekem kellett külön kimennem, és szólnom, hogy kapcsolják már le. Azért szerintem ez kurva ciki.

De hogy valami jót is írjak, legalább a zene jó volt a film végén.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.03. 21:30:24

az a helyzet, hogy az elsőt nézzed újra de sürgősen, 14 évesen, hát most van kocsid, most nézzed :D

a második annyira nem szörnyű, de én hatalmasat csalódtam benne, főleg, hogy Diesel kiszállt, hogy megcsinálja helyette ezt a retek Túl mindenen-t, a helyére bekerült fekát percenként basztam volna orrba

a harmadik az olyan vérszar, hogy IGEN, lehet hogy emiatt, ott már Walker se maradt, és a rendező Justin Lin, az egészet egy Need for Speed epizóddá degradálta

érthetetlen módon annyira sikerese lett mégis, hogy Lin jegyezte a 4. részt is, amit a napokban pótoltam be, és merem állítani, hogy felnőtt az első részhez, főleg amilyen ütősen indul

az ötöst még nem láttam, de csak mert mire a négyest megnéztem, a mozik már nem játsszák nálunk, majd Pesten, már csak Rock miatt is mekkel nézni

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.03. 22:40:03

szerintem ezek tipikusan a bennünk élő kamaszfiúkhoz szóló filmek, így ha 14 évesen nem voltam oda érte, akkor nem érdemes újranéznem

Jerryco 2013.01.10. 07:56:25

A 40 kilós csajnál én is ugyanezt éreztem. A feje még csak-csak, de amikor mentve a helyzetet, bedobja magát, arra gondoltam - na, anya, még hozd három barátnődet. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.17. 03:25:31

én most néztem meg az 5-öst (nagyon viccesen mert túl későn kezdtem el, és nem gondoltam hogy ilyen hosszú, megnéztem a felét, kimentem a Mamutba megnéztem a 6-ost, hazajöttem befejeztem az 5-öst)

és nekem sok bajom nem volt vele, halad a négyes nyomdokain, Diesel tényleg mocskosul el van benne hízva, Rock meg mintha önmaga paródiája lenne

de egyébként magadra vess, ha egy filmet szinkronosan nézel, amiben két ilyen orgánum feszül egymásnak

"nekem kellett külön kimennem, és szólnom, hogy kapcsolják már le"

te kis hős te :D megmentetted a napot

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.17. 03:26:01

ja és kurva szar hogy így telik az idő, már két év eltelt megint basszus

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.18. 02:02:02

szerintem nem voltál formában amikor ezt nézted, az első óra se rossz, de a második az igazán ütős, és nekem pont tetszett ahogy összeszedték az előző négy részből az embereket, - még Eva Mendest is visszahozták egy jelentig - ahogy felvezették a hatodik részt, áááá kurva jó volt ez a rész - leginkább ezért lehet 7-es fölött az imdb-n ezért tetszett az embereknek

egyetlen bajom, hogy most nézhetem meg a másik négyet is megint, mert valami iszonyat kedvet csinált

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.18. 02:09:47

jah nekem bejött a negyven kilós csaj séta-fikája, a csípője tényleg lehetett volna szebb, de hát istenem a sportos csajok már csak ilyenek

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.18. 10:20:52

@scal: mert én aztán kurvára tehetek róla, hogy a moziban szinkronnal ment....
ráadásul persze, majd felkapcsolt villannyal nézzem végig a moziban, nyilván te se szóltál volna.
azért jött be a csaj, mert rossz ízlésed van :) más magyarázat nincs, ja és hogy pusztán a tényeknél maradjunk, ez NEM sportos, hanem egy girnyó csontkollekció. a sportos az vmi egészen más

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.18. 14:24:21

@Santino89: nyugi én is ilyen ügybuzgó vagyok, - pl. barátom esküvőjén is a pofátlan kérincsélő koldust én küldtem el a faszba - már többször rám szólt aki velem van, hogy (finoman fogalmazva) hagyjak mást is érvényesülni és legyek olyan töketlen mint mindenki más

sajtós volt ez? mert akkor nem tehetsz róla, egyébként MOM park

a csajon legalább nem veszünk össze :D

de most komolyan nem értem mi nem tetszett ebben a moziban, nekem egyre jobban tetszik az egész sorozat, pedig még vezetni se tudok

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.18. 18:06:29

@scal: hát így visszaolvasva elég egyértelműen leírtam, hogy miért volt kurvaszar. sikere meg azért lett mert jókor volt jó helyen, és éppen nem volt más a moziban, amit nézni lehetett volna. mi is ezért mentünk el rá. egyedül a zene volt jó a végén, és a pozitívumok itt ki is merültek.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.18. 18:49:26

frászt, szerintem tovább tudott fejlődni egy szimpla autós játékból aminek indult az elején (NFS) és az ötödikben összeszedték az össze jó karaktert, kivéve Rodriguezt, kapott egy baromállatot aki hajkurászta őket, és ott van Rio, ami a lepukkant nyomornegyedivel is megadja a hangulatot, meg könnyen felismerhető, csak sokat kell mutatni a Krisztus szobrot :), te azt is kifejtetted az elején hogy a Kettes mennyire jó (ami számomra egy oltári nagy visszaesés volt) aztán mikor újranézted a filmeket mégis leírod hogy a négyes bizony jobb, és akkor már majdhogynem helyben is vagyunk

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.18. 19:48:47

@scal: nem újranéztem akkor, hanem először láttam a 3-at meg a 4-et.
sztem max a 3 autós játék, a többi közvetít egy komoly életérzést, és komoly probléma sincs a filmekkel.
ez meg előbb ósensz ilevönt játszik, de a végén kiderül, h tök hiába, és mindezt halál gagyin alsóbékategóriás hangon összedobva.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.19. 00:21:33

@Santino89: a hatos is ósenzilevön (mellesleg az Ósen12-13 ugyanúgy elvesztette a mondanivalóját, és bepunnyadt, úgyhogy nem baj, hogy ez átvette a helyét)

heist-movie úgy mondják szépen magyarul :D

hát van egy olyan verzió, hogy a F&F sorozat azért született meg mert az NFS jogait nem tudták megvenni, konkrétan a 3-as annyira játékorientált hogy az NFS-ekben van drift funkció is, és erre építették az egész filmet
süti beállítások módosítása