Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mennyire szar az Oldboy remake?

2014. március 10. - Santino89

Szégyellem, de megnéztem. Kíváncsi voltam, na. Van ez így.

Azért volt két momentum, ami tetszett. Az egyik Josh Brolin és az egérkék rövid epizódja. Akkor még reménykedtem, hogy tán nem lesz ez annyira rossz. Aztán az lett. A másik ilyen pillanat Lee Woo Jin kérdése (persze, itt nem így hívták, de fél órája láttam, mégse emlékszek az elamerikanizált nevére): "Mindent elhiszel, amit a tévében látsz?" Ez egy olyan apró kis gonoszság, ami simán elfért volna az eredetiben. És van még valami, illetve valaki, akit dicsérni tudok: Elizabeth Olsen. Nagyon szimpatikus volt, jól alakított, és nőként is durván bejött. Szerencsére a szexjelenetet nem spórolták ki az új Oldboyból.oldboy2013 (2).jpg

De sok mást igen. Nyoma sincs a fantasztikus zenei aláfestésnek, az egyedi képi világnak. Persze, nem lenne baj, ha valamit máshogyan próbálnak feldolgozni (és itt megvolt erre az igény), de akkor már az lenne a minimum, hogy próbáljuk meg jobban csinálni. Elvégre mi más értelme-létjogosultsága lehetne egy remake-nek? Költői kérdés volt, köszönöm. Tehát lerántották ezt a zseniális filmet, ami következetesen végigvitte a saját végtelenül beteg koncepcióját a lagymatag középszar szintjére. Eltűnt a narráció, vele együtt az idézhető beszólások, és a megfontolandó életbölcsességek. Eltűntek a kis színesítő epizódok, mint az öngyilkos férfi esete, vagy Oh Dae Su és a nőstény a liftben. „Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, egyedül sír.” Aki jó filmet csinál, Cannes-ban nagydíjat és azóta sem múló elismerést kap. Aki szar remake-t, az meg megbukik. Tudom, nem volt valami frappáns, de az igazság azért mégis benne foglaltatik.oldboy2013 (3).jpg

A cselekmény pedig halad előre, és jó színészek nem tesznek a vásznon semmit. Valószínűleg Josh Brolin nem tudna olyan teljesítményt nyújtani, mint Choi Min Sik, de lehetőséget sem kap rá. Marconán néz, az meg egyenesen nevetséges, amikor rájön a nagy igazságra. Sharlto Coopley főgonosza egy komolyan vehetetlen affektáló ripacs, nyoma sincs benne az eredeti karakter titokzatosságának. Samuel L. Jackson meg megint ő a Bad Motherfucker. A Maffiózókból ismert Michael Imperioli egész karakterének jelenléte annyira felesleges, semmilyen, és illogikus, hogy azt nehéz lenne szavakba önteni. Pedig amúgy tudjuk, hogy tehetséges. Mint ahogy a többiek is azok, és mindannyian pályafutásuk fekete pontjaként, szégyenfoltjaként emlékezhetnek vissza erre a remake-re.oldboy2013 (4).jpg

És te emlékszel a kalapácsos leszámolásra a folyosón? Ha láttad az eredetit, akkor biztosan, ugyanis felejthetetlen. Itt is van ilyen. Csak pont minden elvész belőle, ami fontos lenne. Akárcsak ebből a remake-ből. Ez a jelenet tökéletes példa az egész filmre. Nézd meg csak ezt az egyetlen jelenetet először a dél-koreai remekműben, utána pedig azt, hogy itt mit hoztak össze. Az egyik kőkemény, brutális, hiteles, és azóta is teljesen egyedi. A másik pedig tucat, és hiteltelen, éppen ezért nem lehet igazán kemény sem. Ezúttal nyílt terepen harcolnak, és a gaz ellenek udvariasan megvárják, míg főhősünk lecsap valakit. Ezen látszik, hogy megkoreografálták, az eredetinél meg elhiszem, hogy így történt. Nagy különbség.oldboy2013.jpg

Ez a film egyszerűen nem üt, nem lépi át az ingerküszöbödet, nem válhat emlékezetessé. Nincs rá esélye, nincs az, amiért megmaradna az emlékezetedben. Nem nézhetetlenül rossz, mert az alaptörténet, meg a fő csavar már önmagában megállja a helyét. De ebből a sztoriból lehet közepes fércművet készíteni, amint az jelen esetben is történt, no meg lehet olyat is, amit Park Chan Wook hozott ki belőle. Aminek minden egyes képkockája beléd ég, és évek múltán is tökéletesen fel tudod idézni az egyes mozzanatokat, vagy akár az egész sztorit.oldboy2013 (1).jpg

Tudom, hogy kíváncsi vagy. Én is az voltam. De ez az írás nem végződhet máshogy. Nézd meg inkább még egyszer az eredetit, ezt meg hagyd a picsába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.03.10. 21:04:29

LIKE!!!!!

Na, akkor jöjjön a kínos beismerés: a 2005-ös listádhoz írt tegnapi hozzászólásomban említettem, hogy van azon egy film, amelyet nem bírtam végignézni. Nos, az eredeti OLDBOY volt az. Nem tudok más mentséget mondani, mint azt, hogy nem kötött le. Ettől persze még zseniális lehet, akárcsak én. :)) Szóval lényeg a lényeg, hogy lehet, hogy nekem viszont a remake talán bejönne. Ott van például az a fránya HOLTAK HAJNALA. Tudom, hogy az eredeti az igazi klasszikus, de a remake nekem mégis jobban tetszett.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.10. 21:33:35

@field 64: tudod hányszor mondta a csajom, hogy ez egy kalap szar, hagyjuk a fenébe, én meg mondtam neki, hogy üljél már a picsádon, és bírjad ki ezt a két órát

és aztán a végén megköszönte, hogy nem hallgattam rá, mert az Oldboy vége kurva nagyot emel az egész filmen, mint pl. a Mágus esetében, ott is a végéig ilyen és? érzés uralkodik az emberen

szal nézzed először végig, akkor is ha szenvedsz

én is végignéztem a Salo 1201 napját

santino:

Sharlto Coopley - én ezt az ürgét semmire nem tartom, egyáltalán nem értem miért nyomatják ennyire, már a D9-nek is ő volt a leggyengébb láncszeme

2014.03.10. 22:34:20

@scal:

Hát ha ilyeneket mondasz a csajodnak, akkor sanszos, hogy nem egymás mellett fogtok megöregedni. :))

Az a baj, hogy nem szenvedtem, hanem unatkoztam az OLDBOY alatt. Nekem valahogy ez a modern távol-keleti filmművészet egyáltalán nem jön be (talán csak Zhang Yimou filmjeit tudom élvezni). Ott van például Takashi Miike is. Az ICHI THE KILLER (2001) nagy kultfilm, vérbeli sznobként el is kezdtem nézni, de hát úgy 20 perc után azt mondtam, köszönöm, ez már nekem kurva magas művészet.

Ettől persze ezek a filmek és rendezők lehetnek tényleg nagyon jók és zseniálisak, csak éppen amit ők meglátnak a világból és ahogyan megmutatják, az az én világképemmel és látásmódommal nagyon nincs összhangban.

„én is végignéztem a Salo 1201 napját”

De azt ugye nem mondod, hogy tetszett és megkedvelted? :))

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.11. 00:28:29

@field 64: sanszos, mert már lassan két éve nem vagyunk együtt :p

de nem ez volt a gond, nagyon sok filmtől azt várta, hogy már az első tíz percben varázsolja el, nyűgözze le, stb.

az Ichi még előttem van

na majd szépen telespammelem ázsiai filmmel a blogot

dehogy kedveltem, ha megírom az "az a tíz film aminek elégetném az összes kópiáját és meg nem történtté tenném" akkor esélyes hogy ez lesz a Numero Unó

életem egyik legborzasztóbb filmélménye (pl a szemkivágás és ahogy folyik le az arcán) kb 20 évesen néztem meg talán 21 voltam és az volt az első gondolatom, hogy ezt a beteg állatot aki rendezte ki kéne nyírni

utána rá kellett jöjjek, hogy nyilván nem én lehettem az első aki erre gondolt...

Popcorn M 2014.03.11. 18:52:11

Én nem láttam a filmet és NEM IS FOGOM MEGNÉZNI, de egy valamiben biztos vagyok: az emberek azért ennyire szkeptikusak vele, mivel egy kiváló kult film remakeje... önmagában szerintem (mondom úgy h nem láttam csak a trailert) nem tűnik olyan fosnak... Bár mondjuk az is igaz, hogy anno a Scorsese-féle Tégla alkotás is egy honkongi film remakeje és mekkora sikere lett...

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.11. 19:11:07

@field 64: Ha csak a tényeket nézzük, és még sehol sincs az ízlés dolga, akkor sem értem, hogy kapcsolhattad ki az Oldboy-t? Úgy kezdődik, hogy egy férfit bezárnak 15 évre egy szobába. Ki zárta? Miért zárta be? Miért engedi ki? Mit csinált? Mit fog csinálni? Már rögtön a felütés tele van rejtélyekkel, és még akkor is érdekes alaphelyzet lenne, ha "filmileg" rosszul készítették volna el. Szóval nagyon nem értem ezt, szerintem adj neki egy próbát.
Scalnak meg ne higgy, itt a fiúk között keménykedik, de életében nem beszélne így egy csajjal :D És nem kell kivárni, nem csak a film vége üt.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.11. 19:12:05

@Popcorn M: igen, csak ott a Téglánál volt hozzáadott érték, és nem csak elvett az alapanyagból, mint ez a film. meg nyilván színvonalasan lett átültetve.

K.Leslee 2014.03.12. 23:04:40

@scal: S.Copley csak emelt a D9 szinvonalan. Nyugodja' le nincs meg aprilis elseje :-)

Kivancsi lennek, hogy ez a film tenyleg olyan rossz vagy csak az eredeti film kultusza miatt utaljak ennyire. Az a baj hogy annyira nem erdekel, h megnezzem.
Az eredeti film jo volt, de nem hengerelt le annyira a film vegi csavar.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.12. 23:33:01

@K.Leslee: Közepes a film, és ezért utálják ennyire. Ahogy írtam is, olyan semmilyen. Az eredetit tutira megjegyzi mindenki, aki végignézi, még ha nem is fogja szeretni. Ebből meg semmi nem marad meg.

Amúgy a D9-os hülyeségeket komolyan gondolja.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 03:53:55

"Az egyik kőkemény, brutális, hiteles, és azóta is teljesen egyedi. A másik pedig tucat, és hiteltelen, éppen ezért nem lehet igazán kemény sem. Ezúttal nyílt terepen harcolnak, és a gaz ellenek udvariasan megvárják, míg főhősünk lecsap valakit. Ezen látszik, hogy megkoreografálták, az eredetinél meg elhiszem, hogy így történt. Nagy különbség."

sok mindennel egyet értek, de ezzel nem, persze, hogy megkoreografálták, mert totálisan leutánozták az eredetit, pl amikor a lábára vágnak egy fadarabbal, vagy fáradtan hozzá dobják, vagy elkezdenek lihegni mert már ki fáradtak és hagynák a picsába, vagy amikor a hátába basszák a kést

szerintem nem várták meg udvariasan, mert én úgy láttam kibaszottul félnek tőle, és inkább azt várták mikor hibázik, úgyhogy nekem tetszett, még az se zavart, hogy megfordították az irányt

és tessék csak kiemelni itt is, hogy VÁGÁS NÉLKÜL vették fel ezt is

akkor már inkább azt emelném ki, hogy agyonvert öt futballistát :D az eredetiben azért bűnözőknek ment neki

abban igazad van, hogy sok minden kimaradt belőle, de szerintem túl kemények ezzel a filmmel a rajongók, én nem gondoltam volna, hogy ennyire igényesen megcsinálják

engem pl. az eredetiben mindig is zavart a kezdése, hogy semmit nem tudunk erről az emberről, vagy háromszor kellett megnézzem az Oldboyt mire érdekelni kezdett a figura sorsa, itt meg kapunk bepillantást az életébe, hogy nem olyan jó ember ő

Coopley totális melléfogás, Olsent viszont akkor dugnám ha a lányom lenne :D

és a csavart is jól megcsavarták, gondoltak azokra is akik látták az eredetit, sőt néha az volt az érzésem, csak rájuk gondoltak

Jackson kínzása is ötletes volt, inkább az volt a vicce,s hogy nem kezdett vonyítani amikor szeletelték a nyakát, merthogy ő Samuel Jackson -_-

egyszóval kellemes csalódás volt ez a film

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 03:56:09

@Santino89: "egy férfit bezárnak 15 évre egy szobába. Ki zárta? Miért zárta be? Miért engedi ki? Mit csinált? Mit fog csinálni? Már rögtön a felütés tele van rejtélyekkel, és még akkor is érdekes alaphelyzet lenne, ha "filmileg" rosszul készítették volna el."

nah ezért mondom, hogy nem ártott volna érdekeltté tenni a nézőt a karakter iránt, mert tényleg érdekes lenne, ha számítana a karakter élete... én elsőre azért néztem végig, mert nem kapcsolok ki egy filmet ha már elkezdtem :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 10:00:56

@scal: szar film és scalnak tetszik... nincs új a nap alatt

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 12:23:22

@Santino89: majd írok egy Miért Jó az Oldboy remake-et és akkor egyből jó film lesz. Filmkatalóguson csak úgy szórják rá az ötösöket, ami kicsit túlzás, de nincs ennek a filmnek semmi szégyellnivalója :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 12:43:09

@scal: írjál. téged fog inkább minősíteni, nem a filmet.
ennek meg már pusztán a léte szégyellnivaló.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 12:55:09

@Santino89: olvasd újra a kritikádat, tök sok helyen dicséred te is még olyan helyeken is, ami nekem eszembe se jutott

amúgy egy remakenek nem csak az a végső célja, hogy jobb legyen, hanem hogy amerikaiak játszanak benne, akiket ismer a nép és jobban be tudja őket fogadni

Brolin nagyon tisztességesen felnőtt a feladatához, nem tudom a hasa CGI volt e de durva volt az átalakulása, mintha a bebörtönzése is hosszabbnak hatott volna, szal voltak olyna részek amiben még jobb is mint az eredeti

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 12:57:38

@scal: jah, van egy fél bekezdés. és nem, nem nőtt föl, és pláne nem volt semmiben se jobb.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 13:01:45

""Mindent elhiszel, amit a tévében látsz?" Ez egy olyan apró kis gonoszság, ami simán elfért volna az eredetiben"

de a leírásod alapján ez jobb volt :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 14:09:01

@scal: egy mondatot adott hozzá és tonnákat vett el, amit meg utánzott, azt is rosszul? még mindig elég szarul áll. de abban egyetértünk, hogy neked inkább ez való, mint az eredeti :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 15:58:05

@Santino89: előbb láttam az eredetit mint te fiacskám :) ráadásul neked se tetszett elsőre, mikor lettél Oldboy fan?

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 17:30:03

@scal: biztos, hogy nem láttad előbb.
a második megnézéskor, amikor rájöttem, hogy 6 év telt el, de az egész film megmaradt bennem.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 20:04:57

@Santino89: biztos, hogy előbb láttam, mivel ezt a filmet vagy egy tucat másikkal doktor.dikhead haverom adta, valamikor 2003 végén... sajnos jól emlékszek rá

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.25. 21:04:18

@scal: akkor rosszul emlékszel, akkor még csak dél koreában mutatták be a filmet, itt még híre hamva sem volt, és akkor még a netes letöltések meg kiszivárgások se nagyon mentek. úgyhogy vagy hazudsz, vagy hülyeséget beszélsz.
nem mintha ez bármit is számítana, mert érvként nem nagyon állja meg a helyét. finoman szólva.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.26. 00:59:39

@Santino89: úgy néz ki kénytelen leszek előbányászni a CD-t :p

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.26. 19:54:15

@scal: hajrá, várom a print screent a pofáraesésedről :P
süti beállítások módosítása