Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A védelmező

2014. szeptember 18. - Santino89

„Aki az esőt szereti, a sarat is szeresse.”

Antoine Fuqua és Denzel Washington harcba indulnak a klisék ellen. Ez még talán szépen is hangzana, de közben kínosan ügyelnek rá, hogy mégse váljon a filmjük igazán eredetivé, vagy maradandóvá. Ami fontos, hogy legalább érezni lehet bennük az igyekezetet, és ez a stáb minden tagjáról elmondható.

equalizer-the-equalizer-01-10-2014-3-g.jpg

Az alaptörténet szót sem érdemel, a trailerben kb láttunk mindent. Viszont a forgatókönyv kidolgozottságán már érezhető, hogy erre bizony odafigyeltek. Nagyjából minden egyben van, motivációk, karakterek, tettek, következmények, és a végén klappolnak a dolgok. Ugyanez igaz a rendezésre. Van egy jelenet, amelyben megfojtanak egy kurvát. Elég snassz közjáték, mivel nem ismerjük a csajt, még csak különösebben feszültnek sem mondanám. Fuqua meg egy szaros kis zenedobozzal feldobta az egészet. Biztos érezte, hogy úgy alapjaiban ez a jelenet kevés lenne a figyelem fenntartására, de így már teljesen oké.

equalizer-the-equalizer-01-10-2014-4-g.jpg

A jól kidolgozott forgatókönyvekről azt érdemes tudni, hogy bizony rájuk kell szánni az időt. És nem csak az íróknak, de nekünk nézőknek is. Mert ahhoz, hogy ténylegesen megismerjük a konfliktust, megalapozzuk, és kibontsuk, ahhoz bizony idő kell. Ezért A védelmező sem egy pörgős alkotás, hanem egy lassabb sodrású akciódráma. Azt mindenképpen kihangsúlyoznám azért, hogy ennek ellenére egyáltalán nem unalmas, végig sikerült lekötnie, ami egyrészt Fuqua rendezésének köszönhető, mert még a csendesebb pillanatokat is sikerült néhány jellegzetes akciófilmes vágással felgyorsítania. Ráadásul nem öncélúan, mert a főhősünkben rejlő feszültséget ezzel sikerült a vászonra interpretálnia.

equalizer-the-equalizer-01-10-2014-6-g.jpg

Ez a hozzáállás jellemzi A védelmezőt. Van egy sablonos alap, megfelelően kidolgozva, amit jó kis ötletekkel igyekeztek feldobni. A forgatókönyv kihagyásos szerkesztésmódja az egyik, ami megdobja az összképet, mert bármikor felmerülne a film sablonos mivolta miatt az a gyanúnk, hogy itt unatkozni fogunk, akkor a történet inkább hirtelen ugrik egyet. Volt még valami, amivel igyekeztek kitűnni az akciófilmek tengeréből: mielőtt Denzel akcióba lendülne, gyors vágásokkal felméri nekünk a terepet, és gizáskodásból bekapcsolja a stopperóráját. Ezt már nem kicsit éreztem erőltetettnek. Ahogy a maffiózós ír gengszteres közjáték is felesleges, sőt hiteltelen volt.

equalizer-the-equalizer-01-10-2014-1-g.jpg

Viszont Denzel aprítása nagyon bejött, főleg a fináléban, ami ezúttal tényleg a mozi csúcspontja. A praktikeres árufeltöltő a bolti kínálat termékeivel harcol az orosz maffiózók ellen. Kommandózva, a vaksötétben, a Péntek 13 Jason Voorhees-ét megszégyenítő kreativitással. Néhány klisé meg számomra egyszerűen működik. Lehet, hogy gáz a lassított felvételes robbanás előtt sétálgatni, meg a zuhogó esőben farkasszemet nézni, de nekem tetszett.

equalizer-the-equalizer-01-10-2014-13-g.jpg

A színészekről meg annyit, hogy Denzel barátunk rutinos rókaként akciózgat, Chloe Grace Moretz körülbelül annyira importált orosz kurva, amennyire én vagyok, Csókás Márton meg nem több ebben a moziban, mint egy gyenge Kevin Spacey klón. De legalább Chloe nem szerepel sokat. Ez is valami. Végeredményben azt mondanám, hogy ha a haveroddal be akarsz ülni, megnézni egy jó kis akciófilmet, akkor ezzel nagyon nem lőhetsz mellé. Nem olyan jó, mint a Kiképzés, de Fuqua középszeréből azért kiemelkedik. Ha meg Denzel Washingont nézzük, akkor jobb ez, mint a Védhetetlen, de még messze van A tűzben edzett férfi érzelmi és vizuális intenzitásától.

equalizer-the-equalizer-01-10-2014-11-g.jpg

Ja, és légyszi lájkolj már minket facebookon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.09.18. 14:32:07

rossz látni, hogy Fuqua milyen pályát járt be az elmúlt 10-15 évben

Denzel meg egyelőre még szerintem van esélye hogy kimásszon ebből a langyos állóvízből, de ha nem vigyáz, nagyon gyorsan brúszvilisz útjára lép, őt is Fuqua indította el a lejtőn :D

Nyílméregbéka 2014.10.10. 00:01:03

Nagyon jó film, nekem nagyon tetszett. Denzel úgylátszik nem tud mellényúlni, jól válasz szerepeket, én mégnem láttam tőle olyan filmet, ami kifejezetten gyenge, rossz film lett volna, pedig szinte mindet láttam...

@scal: Nem tudom milyen "langyos állóvízről" vagy lejtőről beszélsz, tavaly pl majdnem oscart kapott...

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.10.10. 10:39:44

@Nyílméregbéka: a Safe House azért szerintem elég középgyenge volt nemrég

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.10.10. 12:31:39

@Nyílméregbéka: igen... majdnem :D sajnos nem volt elég hozzá a téma se, meg az se hogy néger... de szoros volt

Nyílméregbéka 2014.10.10. 14:31:00

@Santino89: Édekes, én a Safe House-t inkább pozitív példának említettem volna. :))) szerintem az egy méltatlanul alulértékelt film, nekem valamiért nagyon tetszett.

@scal: Pechére a rabszolgaság és Lincoln menőbb téma volt abban az évben, és hát lássuk be DDL zseniális volt Lincoln szerepében, megérdemelte, de a többi jelöltet lemosta volna. Meg már neki van is Oscarja meg még vagy három jelölése... :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.10.11. 09:45:32

@Nyílméregbéka: én nekem tetszett a Kényszerleszállás, de azért az Oscartól messze van

Nyílméregbéka 2014.10.11. 22:59:41

@scal: Nem is a filmről beszéltem, hanem Denzel alakításáról. Az baromira nem volt messze az Oscartól. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.10.12. 06:46:57

@Nyílméregbéka: alakítsak neked alkoholistát? eleve nem értem miért a buzik, értelmi fogyatékosok az oscar mágnesek, amikor ezeket még egy színészetben nem jártas egyén is simán el tudja játszani... szóval, de Denzel alakítása is messze volt, azzal a sok rinyálással, stb. túlspilázta

Nyílméregbéka 2014.10.12. 22:04:58

@scal: Ez akkora nagy faszság, hogy még vitatkozni sincs értelme... :DDD

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.10.12. 22:12:26

@Nyílméregbéka: nem is azért írtam, hogy vitatkozz vele, hanem mert tény ;)
süti beállítások módosítása