Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Breaking Bad - ötödik évad (2012-2013)

2014. november 08. - scal

"Ön most Walter White-ot hívta. A sípszó után, kérem, hogy adja meg a nevét, a telefonszámát és a hívásának az okát. Köszönöm szépen."

breaking_bad_s5_0.jpeg

Azért a pofátlanságnak is van határa. Egyesek szerint a negyedik évaddal simán le lehetett volna zárni a sorozatot. Ezzel már csak azért sem értek egyet, mert rengeteg elvarratlan szál maradt. Ezt érezhette Vince Gilligan is, és ezeket szépen szisztematikusan kivégzik az utolsó évadban. Az egyetlen gond csupán, hogy legalább ennyi újat be is hoznak. Vagyis számomra kicsit felemás lett a befejezés, klasszikus példája egy sorozat kifáradásának. Az ötödik évad szerencsére jobb a negyediknél, de az első hármat továbbra sem közelíti meg. Bizonyos hibákat pedig még jobban elmélyít.

Az AMC az utolsó cseppet is ki akarta facsarni a fejőstehénből. És mi a nagy ötlet? Hogy bontsuk ketté az utolsó évadot. Ki a faszom látott már ilyet? Pedig tökre megörültem, hogy a zárás nem a szokásos tizenhárom részből áll, hanem tizenhatból. Vagyis kapunk plusz hármat. De utána kiderült az is, hogy ezt nem egyben adták le. Kis hülye, azt hittem 2012-2013 telén vetítették, és az évad vége átcsúszott a következő évre. Ugyan dehogy. Ezeket nyáron sugározták. Mindkét évben egyenként nyolc részt... Vagyis, egy résszel volt mindkét fél-évad hosszabb mint az első esetében, ahol csak hét részt kaptunk. Hát sok példáját láttam már a néző szopatásának, de azért ez magasan viszi a pálmát.

Mindezek tetejébe a két fél-évad közt a legszemetebb lezárást kapjuk, amire rendes körülmények között a fanok egy évet kellett böjtöljenek. Emiatt néhányan a második részt hatodik évadnak hívják, de hivatalosan ez EGY évadnak számít. Mondjuk különösen érdekelne, hogy azután, hogy egy év különbséggel adták le őket, és nem egy éven belül, mégis hogy lehet ezt EGY "ÉVAD"-nak hívni/tekinteni? A hivatalos indok szerint az AMC - dacára a mérhetetlen sikernek, kritikai elismerésnek, nézettségi adatoknak - elkezdett szívózni Gilligannel, és csak hat részt akartak az utolsó évadra. Majd csak akkor mentek bele a végső verzióba, amikor a Sony érdeklődött, hogy ha az AMC nem, hát majd ők megcsinálják a showt.

BreakingBad-Infographic.jpg

Tényleg, mi a tököm kell ahhoz, hogy egy stúdió ne gecizzen az emberrel? Hogy ne kelljen könyörögni a zöld útért egy következő évadra, amikor egyik sem bukott meg eddig? Mert ha a Breaking Bad is ennyire megtűrt sorozat volt, akkor melyik nem az? Itt iszonyat nagy gondok lehetnek a fejekben. Vagy ezek állandóan attól fosnak, hogy mikor üt be a gebasz? Amikor már külön talkshow-k foglalkoznak a jelenséggel, és a hisztéria odáig fajult, hogy azt már nem lehet fokozni? Tényleg olyan emberek ülhetnek ezeken a helyeken, akiknek kurvára nem számít semmi - lehet nem is nézték a sorozatot, mert pénzt számoltak helyette, meg narkóztak. Nem is értenek hozzá, nem is érdekli őket és lehet, hogy most termelt egy rakás pénzt, de még így se jó, és különben is, túl sokat költöttünk már eddig rá, és vágjuk vissza a produkciós költségeket. Mi van?

No, eddig tartott a technikai háttér, és innentől SPOILER, szóval, aki esetleg kedvcsinálónak olvasná ezt, az azonnal hagyja abba, mert belecsapunk a lecsóba. Ott hagytuk abba legutóbb, hogy lényegében Walter maradt az egyeduralkodó speed gyártó az USA déli féltekén. A többiek vagy szart kotyvasztanak, vagy megölte őket. Vagy mások megölték egymást, és Walt megölte azt, aki őket megölte. Gust. A csirkés embert. Aki egy olyan nevetséges jelenetben adta be a kulcsot, hogy megbocsátani se tudom. Nyilván a The Walking Dead-et akarták vele promótálni, de ami annak a sorozatnak jól áll, az ebből a valós közegből elég durván kilóg. Továbbmegyek, ha abban a sorozatban ilyen trükkök vannak, akkor inkább bele se kezdek, mert rém gagyi volt az egész.

De a lényeg, hogy Gus kinyírta a kartellt, a mexikóiak már nem szólnak bele, Walt pedig a csengettyűs nyomorék segítségévek megölte Gust. Ennek köszönhetően, ahogy mondja, az arany ott hever az utcán. Nincs senki, aki beleszólna mit csinálnak. Csupán annyi az egésszel a gond, hogy négy évad se volt elég, hogy Walt valódi gengszterré váljék. Iszonyat pitiánernek tűnik még mindig. Lehet az írók azt hitték, hogy ezt a szálat jól dolgozták ki, pedig nem. Ki támogatná? Mert akkora nagy manipulátor? Ahogy Mike is elküldi az anyjába. "Maga egy időzített bomba!" "Miért nem tudott a seggén maradni? Gus intézett mindent, magának csak főznie kellett volna." És így van. Miért nem volt ez ennek a harács gecinek elég?

breaking_bad_beutler-ink.jpg

Amikor annak idején a buszban főztek, ott is felosztották a dolgot. Jesse foglalkozik az üzlettel, Walt meg kotyvaszt. A sorozatban az összes baj abból származott, hogy Walt egyre mohóbb lett, és azt hitte van elég agya, hogy átlássa egy bűnszervezet kiépítését. Hát nagyon sajnálom, de nincs. Emiatt Jessevel meggyőzik Mike-ot, hogy legyen ő a terítő, ők meg főzőcskéznek tovább. Az öreg nem akar belemenni, de később muszáj lesz neki, mert nem marad más választása. Pár embert ugyanis lecsuktak az eredeti bagázsból, és ők csak akkor nem pofáznak, ha megkapják a pénzüket.

Walt persze ebben nem hisz, és egy montázsjelenetben inkább kinyíratja az összes embert, aki beköphetné. Apropó montázs. Ez az évad okádja a montázsokat. Montázs, hogy éppen főznek - és állandóan az alumíniumot szórják -, montázs ha eltüntetnek embereket hordókban. Már minden napos dolog egy kis savas feloldás. Montázs, hogy mennyi sok pénzt keresnek, eszméletlen sok pénzt. Montázs, hogy jól megy a bolt, hogy jól élnek. U-NAL-MAS!

Ugyanakkor az évad legalább nem olyan lassan indul be, mint az előző. Kifejezetten izgalmas részek is vannak benne. Mint a mágnes BICCCS! Mert ugye hiába égett le a mosoda, volt ott egy kamera, ami felvette a cuccost valahová. Mondjuk egy laptopra, amiről le lehet mágnessel nyalni ami rajta van - persze, persze, 2012-őt írtunk már akkor is. De jó, legyen. A vonatrablás is kifejezetten tetszett. Ahogy az új főzési metódus is, mármint, hogy pár napig a rovarirtás miatt lezárt házakban kotyvasztanak. Az életben nem hívom ezek után a rovarirtókat.

BBfinaleDrinkinGame_1.jpg

Az már korántsem tetszett, hogy az évad alig kapcsolódik az előzőekhez. Új szereplőket rángat elő a semmiből, és noha ezek ugyanolyan jók, szükség csak azért volt rájuk, mert nagyon kevés ember maradt a palettán, akik ellen lehetne hatalmi harcot vívni. Például itt van egy totál pszichopata karakter, Todd. Jesse Plemons a legelmebetegebb szereplő, akit ez a sorozat kitermelt. És pont azért, mert egyik pillanatban még ártatlanul teázik veled, aztán meg előhúz egy fegyvert, és agyonlövi az első járókelőt. Jó néhány WTF pillanatért felelt ebben az évadban. Meg persze rá volt szükség, hogy behozzák a "neonáci" takarítóbrigádot. Akik érdekes módon, akkor fogadnak szót, amikor kell, akkor meg ellenkeznek, amikor azt kell. Egyszer sík hülyék - olyasmikről beszélgetnek, hogy Walternek kinőtt a haja, akkor régebben biztos borotválta, meg ilyen semmitmondó baromságokról -, egyszer meg totál okosak - öt perc alatt rájönnek, Walter hova ásta el a pénzt.

Értem, hogy egy gonosz karaktert úgy lehet megkedveltetni, hogy behozunk még nála is durvább arcokat, de Walter már rég túl van ezen a ponton. Kb. Mintha a Trónok harca Joffrey-ját azért szeretnénk, mert előfordulnak nála durvább alakok is a sorozatban. Csak arra lennék kíváncsi, miért fogad szót ennek az embernek bárki is? Mert feláll, csúnyán néz, és azt mondja: "Akkor fogják tenni, amikor én azt mondom, hogy tegyék!" Nem is tudom. Walt, amikor meg is ölt valakit, azt sose látta senki, vagy csak Pinkman. Ki félne tőle? Az egyetlen erős jelenet, ami ezt alátámasztja, az a találkozás az északiakkal. De ők olyan jelentéktelenek, hogy seperc alatt kinyírják mindegyiket. És miután az USA Walteré. Ugyan merrefelé kacsintgatna? Hát a vén Európa irányába. Ez az.

Ehhez újabb összekötő kell, aki állítólag Gus társa volt, és nagyon veszélyes meg minden, és Mike öt perc alatt kinyírná. És mi meg eddig egyszer sem hallottunk róla. Még csak említés szintjén sem. Ő pedig nem más mint egy Lydia nevű üzletasszony, aki kizárólag steviával issza a teáját, és az amúgy egész jó bőr Laura Fraser alakítja. Azt hittem, hogy majd összehozzák Jessevel, de hát ez a sorozat ez nem igazán tudta jól kihasználni a női karakterekben rejlő potenciált. Kedvenc jelenetem a csajtól, amikor csukott szemmel kerülgeti a hullákat, a neonácik meg még kivégzik a mészárlást túlélteket.

tumblr_m8bkvt560n1qjcibjo1_1280.jpg

Nah és mi zajlik eközben a White rezidencián? Hát az, hogy Skyler miután az előző évadban olyan tökösen kiállt a férje mellett mindenben, most megőrül, és totál logikátlanul a depresszióba menekül. Miután már semmitől nem kellene tartania, mert Walt mindenkit kiiktatott, aki veszélyt jelenthetett volna rá és családjára. Hol van itt az értelem? Hol van itt jellemfejlődés? Ezen rágódtak az egész harmadik évad során. És akkor most megint visszamegyünk ide? Pedig a sorozat szerint, mindössze egy év telt el az első évad óta. Katasztrófa ez a nő. Arra nem jön rá, hogy egyetlen ember maradt Walt környezetében, aki veszélyt jelenthet rá, ez pedig nem más, mint a saját sógoruk Hank.

Walter lebukása ennyi tojástánc után szinte törvényszerű, sokaknak az sem tetszik, hogy egy banánhéjon csúszik el, de nekem ez bejött, mert általában a valóságban is így történik. Az ember nem tud mindennel számolni. Az már korántsem tetszik, hogy Hankből egy igazi mániákus pszichopata válik, aki már mindent és mindenkit beáldozna, csakhogy elkaphassa Waltert. Öt perc alatt leírja, még csak le se ül vele, hogy mint férfi a férfival mindezt átbeszéljék. Pedig lenne mit. Például sarokba szoríthatná, hogy vagy leáll, vagy elkapja. Walter se vágja a képébe, hogy hányszor megmentette az életét, hogy ő fizette a teljes felgyógyulását, meggyőzte Pinkmant, hogy ne tegyen ellene feljelentést, és még mennyi mindent tett érte, amikor Gus ötvenszer kinyírhatta volna.

Persze ha belegondolunk, eddigre Walter már nem csupán speedet gyárt, hanem könyékig benne van a maffiában. Embert ölt, embereket öltek egyetlen szavára. És már olyan mennyiségű pénzt halmozott fel, amit egy élet alatt se mosnak tisztára. De a családját mindig is védte, és emiatt Hank ezt átgondolhatta volna. Különösen azért, mert, ahogy ő is kimondja, ha kiderül, hogy egy éven át kajtatott a saját sógora után, akkor vége a karrierjének. De egy ilyen beszélgetést sem kapunk. Helyette fenyegetőzéseket, egy idióta zsarolást, meg egy sokat ígérő, ám nesze semmi fogd meg jól vacsorameghívást. És lényegében ez a nagy bajom az utolsó évaddal. Annyi minden feltolult már az első négy esztendő alatt, és ezt illene szépen kifejteni. De nem megy.

91H1O6QE-LL._SL1500_.jpg

Mert építeni kell az új szálakat. Meg minden áron össze kell ugrasztani Waltot Pinkmannel. Na ez az. Jesse. Aki a legnagyobb kedvencem volt. Szörnyű látni mivé lesz ezekben a részekben. Totál kicsúszott a lába alól a talaj, kínjában szórja a pénzt a kocsijából az éjszakában. Nem talál értelmet az életének. Értem, erről szólt a negyedik évad. Itt meg olyan epizódokat is kapunk, ahol EGYETLEN mondatot nem adtak a szájába!!! És a nagy krízis során rájön, hogy Walt mérgezte meg a ex-barátnője gyermekét. Mindezt úgy, hogy ezt már az előző évadban is elmondta, de akkor Walt két perc alatt meggyőzte arról, hogy téved. És most meg rájön, hogy barom volt, és nem tévedett. Pedig már nem is a barátnője. Mert kiírták két perc alatt. Még egy nagy szakítást se láthattunk. De hát ez nem is volt valami nagy szerelem.

Tényleg a gyerekmérgezés. Sokan ezt tartják a legdurvább dolognak, amit Walt elkövethetett. Pedig a srác életben maradt, egy percig sem volt valójában életveszélyben. Mert Walt ehhez ért, a mérgekhez, a kémiához, a vegyészethez. És az egész azért kellett, hogy Jesset Gus ellen fordítsa, amikor ha valaki figyelt, azért nem volt ott annyira eldurvulva a dolog, és Jessenek mindig is fontos volt egykori tanára. ODA is inkább néhány jó szó, meg faszán megírt párbeszéd kellett volna.

De fontos, hogy Walter elveszítsen mindenkit. Először egy véletlen jelenetben ölje meg Mikeot, aztán pedig az utolsó embert is nyírja ki. EZ pedig legyen Jesse Pinkman. Én aztán megértem az ilyen fokú paranoiát. Mert Walt viselkedése egy az egyben hasonlít az egyik ex-főnökömére, aki ugyan nem gyilkolta az embereket, csak kirúgta, még a legjobb barátait is, mert nem tudott megbízni senkiben. De akkor nem ilyen seggünkből előrángatott indokok kellenek, hogy Jesse hirtelen megvilágosul. Két perccel azelőtt, hogy jönne érte a nagy kocsi, ami viszi az új életbe. És emiatt még arra is képes, hogy szövetkezzen az egyetlen emberrel, akitől szintén Walt mentette meg. Hanktől, akinek Jesse élete lószart se ér.

walter.jpg

A nagy őrjöngős jelenet, amikor Jesse lelocsolja benzinnel Walt nappaliját is csak arra jó, hogy megint végigszenvedjünk egy újabb hihetetlenül szánalmas hazugságot a nagy Heisenbergtől. Annyira nevetséges, ahogy ez az ember nem tud hazudni. Nagy drogdíler, meg élet halál ura - állítólag - és egy épkézláb fedősztorit nem képes kifundálni. Jó, persze. Már annyi mindent tud a felesége, hogy azt se hiszi el férjének, amit kérdez. Nagyon helyesen. És Walt se tanulta meg ennyi idő alatt, hogy felesége sokkal nyugodtabb lenne, ha tudná mi zajlik a háttérben, mintha egy béna hazugság miatt elkezd kombinálni?

És mit lehet csinálni, ha valaki túl későn akarja szögre akasztani a kötényét? Walt ugyan betanította Toddot, de ő csupán 74%-os speedet tud készíteni, ráadásul nem is kék. De Todd szerelmes lesz Lydiába - egyik napról a másikra, pedig ezt is kibonthatták volna - és mindent megtesz azért, hogy jobb eladásokat produkáljon. Hank azonban már megfejtette a kirakós játékot, - legalább azt a jelenetet faszán, és tökösen oldották meg - így Walt elvesztett mindent, amiért állítólag eddig dolgozott. Jesse is ellene fordult. Látszólag egyetlen megoldás maradt, új életet kezdeni, új személyazonosság, meg minden, ami vele jár. Pénze van hozzá... mert mint Dagobert bácsi egy nagy konténerben tárolja a halomban álló kötegeket. Később hordókba lapátolja. Iszonyat groteszk, ahogy az utolsó megmaradt hordót a sivatagban gurítja, és egy rahedli dohány maradt benne. Miért? Mert a neonácik nem akkora gyökerek, hogy ellopják tőle az összes hordót. Csak ötöt.

A sorozatzáró nagy finálé is egy röhej inkább, legalábbis egyáltalán nem arról győzött meg, hogy Walter mekkora koponya lenne. Hank megölése nem tudom, hogy bátor húzás volt-e vagy inkább egy kötelező "na még ezt is tegyük meg, hogy lesokkoljuk vele a nézőt" fordulat. De ott legalább végre elhangzott a két férfi közt pár mondat, amire már ezer éve sort kellett volna kerítsenek. Ugyan én kicsit több akciót vártam volna tőle, meg hogy a két zsaru legalább magával visz párat a neonácik közül, de hát Gilligan úgy tűnik nem ezt tartotta fontosnak, lévén ezzel zárja az egyik epizódot, a másik pedig már a végeredménnyel kezd. Pinkman kiszolgáltatása, elfogása, a haláltól való, nem is értem hogy megmenekülése, és aztán főzésre kényszerítése, sorozatos megaláztatása, no komment. Walt még odaszúrja neki, hogy a második évadban hagyta meghalni élete szerelmét. Na ezért öltem volna meg, nem a gyerek miatt. Amikor a másik csaj már ezer éve lekoptatott. Mert ha szépen kibontják, hogy Walt megmérgezte az új kapcsolatát is, akkor okés. De így... lóg a levegőben.

walt-with-lab.jpg

Észrevettétek mennyire nem tud ez a sorozat mit kezdeni a karakterek hétköznapjaival? Amikor Hank hirtelen ásványbuzi lett - a sörfőzés még úgy, ahogy elment -, vagy Walter kényszeres házfelújítása, Jesse, ahogy azt a dobozt áhitattal készíti. Szóval ha karakterek öt percig nem a speedről beszéltek, lényegében meghaltak, és csupa olyasmit csináltak, ami nem illett hozzájuk. Megvették a Lézerpagodát az autómosó helyett. Ebben az egyben Skylernek volt igaza. És hasonló a jó néhány mellék szereplő is, legjobb példa: Ted Beneke. Akire már semmi szükség. Mégis egyetlen jelenetig visszahoztak, mondván életben maradt. Hát nem tudom, de nekem nagyon úgy tűnt, hogy meg akarták ölni a karakterét. Mi értelme volt, hogy végül csak súlyosan lesérült? Kicsit olyan lett volna a halála, mint a rablónak a Mint a kámforban, de hát ez egy nagyon huszadrangú mellékszereplő volt egyébként is. Kit érdekel, él-e vagy hal?

Az Ozymandias című részt a kritikusok azonnal megszavazták minden idők legjobb sorozatban látható epizódjának... A nézők meg kerek 10-esre pontozták fel az IMDb-n. ???? Mi van? Mi történik benne? Megölik Hanket, Walter totál kifordul önmagából, és menekülnie kell. Az egész "birodalma", ami valójában mindig is agyaglábakon állt, összedől, senki nem maradt, akiben megbízhatna. A saját fia ellene fordul, aki a végletekig kitartott mellette - egy ilyen kocsi után mondjuk ez a legkevesebb. Egyetlen dolgot tehet, kihasználja az aduászt, és felhívja a takarítót. De micsoda takarítás ez? Azért fizet, hogy utána valahol az isten háta mögött szűköljön egy fáskamrában? Hát már nem azért, de ezt lehet egymaga is el tudta volna érni. Azt hittem új személyazonosságot kap, esetleg kicsit átplasztikázzák, - mert pénze az maradt dögivel - és szabadon járkálhat mint a madár. Vagy miért maradt az USA-ban? Elutazhatott volna bárhová... mondjuk Belizébe. Ahová Mike is ment.

És vajon mi akadályozná meg a takarítót, hogy kitörje a nyakát ennek a szerencsétlennek? Akin persze a legjobbkor jön elő újra a rák. Szerintem itt a készítők a már szokványos BUKÁS-t akarták bemutatni nagyon mellbevágóan. Amikor ott van előtted egy rahedli dohány, de a legtöbb hasznát akkor veszed, ha begyújtasz vele, hogy meg ne fagyj. Jut eszembe, én inkább Floridában bujkáltam volna.

És komolyan ez a nagy finálé, ahogy csövesként visszatér Walter White elvarrni minden szálat? Azokat, amiket el se kellett volna varrni, ha nincs egy ötödik évad, mert minden elvarrott szál, az elmúlt tizenhat rész alatt generálódott. És hagy fejezzem ki szkepticizmusomat miszerint BÁRMIT elhiszek Walternek, ami a kémiával kapcsolatos. De már azt is soknak találtam, hogy bombát készít a negyedik évadban, mert ahhoz azért kicsit több kell. A géppuska a csomagtartóban viszont egyenesen túlzás. Kicsit Lucas Star Wars-os erőltetett szálelvarrását éreztem mögötte. És akkor Jesse a nagy túlélő, elhúzhatja a belét, átgondolhatja életét, többet tuti nem nyúl droghoz. Walt meg meghalhat a szentélyében, mert lényegében - de hisz erre te magad is rájöttél - nem a családjáért csinált ő semmit, kizárólag saját magáért. Mert végre egyszer elemében volt.

És mit hagyott a családjára? Nekik nem kell a végén semmi, azok után, hogy kiderült Walt gengszter mivolta, épp elég lesz kikecmeregniük a szégyenből. Hát igen, valahol, valami nagyon félre ment. Walter látta a jót, de tette a rosszat, és nyilván buzgón mondogatta magának, hogy a cél szentesíti az eszközt. Bár a sorozatban pont Machiavellire nem utaltak. Az évad elején bemutatott jelenetet pedig ezúttal totál hibásnak tartom, mert lelövi a poént, hogy Walter még életben van két évvel később is, hogy el kellett szöknie, hogy új nevet használ. Emiatt, aki eddig nézte a sorozatot, vagy csak rendelkezik aggyal - esetleg mindkettő helyzete fennáll - egy csomó mindent előbb kitalál mintsem az megtörténne. Minek kellett ez? A második évad elején is történt utalás az évad végére, de nem ilyen nyíltan, hanem tök kíváncsi lettem hová fog az egész kifutni.  

Végeredményben enyhén csalódtam a lezárásban. Amilyen jól kezdődött, sikerült olyan jól elhúzni, és a végén már az se érdekelt kinek mi lesz a sorsa. De leginkább a karakterek ide-oda pofozása fáj. Ez a sorozat rém trehány módon bánik a szereplőivel. Egyesek 180 fokot fordultak hetente, másokat le se tojtak, a párbeszédek legtöbbje totál fölösleges dolgokat erőltet/magyaráz, hacsak nem éppen a cselekményt viszik előbbre. És közben ott lóg a levegőben rengeteg ki nem mondott szó, mondat, amit igenis ki kellett volna mondani. Nem bánom, hogy megnéztem, és rááldoztam az időt, de meglehetősen túlértékelt alkotással van dolgunk, amit sokkal jobb lett volna három évadban elmesélni. Tömörebben, mert nem kívánta ez a történet a hatvankét epizódot. De hát ne felejtsük el, hogy Gilligan saját eszétől simán kinyírta volna az egyik központi karaktert még az első évad végén. Ha pedig így nézzük, akkor ehhez képest meglepően jó lett a végeredmény.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerithegreat88 2014.11.08. 20:24:19

Túlértékelt?

A Suits na az túlértékelt, mert egy hatalmas fos.

A Breaking Bad pedig kurvajó.

conchita wurst 2014.11.08. 20:35:36

Csatlakozom.

A Bréking Bed igenis kurvajó. Nem blogokon olvastam hogy kurvajó hanem kurvajó.

És igen, még az utolsó évada is kurvajó, nem húztak le róla még 6 bőrt amikor még mindig kurvajó volt. És ez valami.

neménvagyok 2014.11.08. 21:24:57

A második legjobb a Sopranos mögött. És így is kurvajó.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 21:30:42

@conchita wurst: végül is, elhúzhatták volna tíz évadon át is

conchita wurst 2014.11.08. 21:32:40

@scal: de ha már itt tartunk a Drót is kurvajó vót.

'the wire'

Túrós (törölt) 2014.11.08. 21:38:41

Nem is mert a barátok közt a legjobb

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 21:40:35

@conchita wurst: meg a Trónok Harca, meg a Made Man, meg a 24, meg a Lost, meg a The Walking Dead...

magam részéről ha még egyszer sorozat közelébe jutok, az a Kaliforgia lesz

gizmo266 2014.11.08. 21:44:33

A Breaking Bad-et nem húzták el 5 évadig. Nagyon nem ez a helyzet. Már az elején kész volt Vince Gillian az 5. évad forgatókönyvével, tudta mi lesz a vége, pont azért, hogy ne legyen belőle egy elnyújtott sorozat.

Az utolsó részeknek volt a legnagyobb a nézettsége az USA-ban, simán elnyújthatták volna évekig, de így volt kerek a történet.

Az 5. évad arról szólt, hogyan bukik el Walt, hogyan fordul ellene Jessie és a családja. Hogyan következik be az elkerülhetetlen, mikor már a csúcsra ért, de az sem elég, mert fejébe szállt a hatalom.

The Real Batman 07 2014.11.08. 21:46:51

A Game of Thrones a túlértékelt...
A Breaking Bad pedig tényleg kurvajó.

gizmo266 2014.11.08. 21:48:14

Őszintén szerintem ez a cikk csak azért született meg, mert a cikkíró bizony, csupán dacból ellenkezni akart az emberek tömegeivel, akiknek ez a sorozat tetszett, de nagyon. Lezárással, legyes résszel, mindennel együtt.

Fuck, de felidegesített elolvasni ezt a mahaságot.

conchita wurst 2014.11.08. 21:51:11

@scal: Baszki nem is láttad a Drótot! Ne kamuzzál.

schawo2 2014.11.08. 21:52:23

A BB-t ostoba blogok ajánlata/lehordása (kívánt rész aláhúzandó) nélkül is legalább 3x láttam teljes egészében. A korábbi évadokat még többször, hiszen minden új évad előtt újra végig kellett nézni a sorozatot. Nincs hozzá fogható.

Tuti tipp: Ez a fikahegy is csak ostoba olvasottságnövelő. Ha a szerző azt írta volna, hogy az egész milyen fasza, így, most, másfél évvel a zárás után, kutya rá se nézne erre a postra.

rives 2014.11.08. 22:03:27

@scal: Kaliforgiát a saját érdekedben hagyd abba a 4. évad után és akkor úgy fogsz rá emlékezni, mint egy f@sza sorozatra. Komolyan, higgy nekem!

A fenti írással kapcsolatban pedig csak annyit tudok elmondani, hogy örülök, hogy más is átlátja mennyit ér és miért született ez a poszt

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 22:15:32

@conchita wurst: hol írtam, hogy láttam? de ezekről mindenki azt mondja hogy kurva jó :D jah meg persze a Maffiózokról, meg a kemény Zsarukról is

amúgy a Dróton már gondolkoztam, csak valahogy sose kapott el, hogy na jó kezdjük el, a BB-t is egy haverom miatt kezdtem el nézni, mert annyit mondogatta, hogy mennyire kibaszott jó

@gizmo266: persze, hogy az utolsó résznek volt a legnagyobb nézettsége, mert az utolsó részek már csak ilyenek.

Nagyon nem öt évadra volt ez tervezve, mivel Gilligan már simán lezárhatta volna az első évadban is, csak közbeszólt az írósztrájk, a sorozat közben népszerű lett, ő meg elkezdett agyalni hogyan lehetne tovább.

A második évadot leszámítva egyetlen évadnak nem volt kidolgozva a története, részről részre formálták, ezért is van ez a hullámzás a legtöbb évad esetében minőségileg.

Sőt ha a Gust alakító színész nem erősködik, hogy minden részben szerepelni akar, sose mennek el ebbe az irányba, lényegében teljesen másról szólt volna a negyedik évad is.

Itt Gilligan agyában maximum a szokásos gengsztertörténet gerince lehetett meg, aminek az egyetlen fűszere, hogy egy "jó emberből" lesz egy szarkupac. Saját bevallása szerint Walt metamorfózisát is sokkal gyorsabban akarta elérni, de aztán az évadok során lehetősége lett ezen csiszolni.

dehogy akarok én ellenkezni az emberek tömegeivel, és épp azért haragszok erre a lezárásra, mert az első három évad szerintem rohadt jó volt, itt meg kifogyott a szufla

sajnálom, hogy felkúrtad az agyad rajta :D de én kicsit máshogy nézem a filmeket/sorozatokat mint egy fan

ui: ha tovább akarod magad hergelni van még négy előző része a cikknek ;)

@Spanish Wax: igen, az is az :D ez tény

@schawo2: jézus! nah ez a másik ok amiért nincs értelme évenként nézni a sorozatokat, azért ennyire nincs sok szabadidőm

ha jól tudom ezt a sorozatot jelenleg vetíti nálunk a Klub, vagy csak leszinkronizáltak három évadot és csokoládé?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 22:21:54

@rives: tekintve hogy már évek óta gondolkodok az elkezdésén, és még az első részig se jutottam... de okés megjegyzem tanácsod

tehát szerinted az totál rendben van, hogy a cigis átbaszást a 4. évadban már egyszer elmesélték, erre most totál légből kapott ötletként Jesse mégis rájön, hogy átverték?

vagy pl. hogy Hank ásványgyűjtése egyik napról másikra kialakul?

hogy azt kell nézzem - időhúzásként -, hogy Skyler testvére hogyan lopkod, vagy, hogy Ted Beneke súlyosan lesérült és esküdözik, hogy senkinek egy szót se szól (a történtek után már totál mindegy)

én nagyon sok helyen olvastam már, hogy nagyobb a füstje mint a lángja ennek a sorozatnak, szal távol álljon tőlem, hogy ilyen alantas eszközökkel szerezzek olvasókat - dühödt olvasókat :D - a blogunknak

egész egyszerűen arról van szó, hogy Gilliganék elkényelmesedtek, DE egy olyan világban, ahol a sorozatok 90%-át addig nyomatják míg rá nem unnak az emberek, vagy totál szar nem lesz, valóban értékelendő, hogy képesek voltak viszonylag méltóképpen lezárni

neménvagyok 2014.11.08. 22:59:22

@scal: "ha jól tudom ezt a sorozatot jelenleg vetíti nálunk a Klub, vagy csak leszinkronizáltak három évadot és csokoládé? "

Csokoládé.

TetraB 2014.11.08. 23:07:44

ritka unalmas és kiszámítható egy sorozat volt. arra sem emlékszem, hol hagytam abba. végül is azért pár percet megérte most rászánni, hogy megtudjam, mi lett a vége.

fénycsepp 2014.11.08. 23:20:52

mondjatok sorozatokat, amik jobbak mint a BB..remélem, a Wire-ön kívül akad pár...
A Shieldet látta valaki? a rendőrös sorozatra gondolok.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 23:27:38

@fénycsepp: kérdezd meg a 24 fanokat, biztos azt mondják az jobb, állítólag a Kemény Motorosok vagy mi a címe is egész tűrhető

rajen 2014.11.08. 23:28:25

Kár volt végigszenvednem ezt az írást. Lehet, h vannak hiányosságai a BB-nek, (a sorozatok 99%-át így is veri szvsz) de miközben néztem, egyáltalán nem ezek jutottak eszembe, mint a bloggernek. Mintha kényszeresen keresné, mit fikázhat benne. Többet nem is kattintok ide, véletlenül sem, hiába teszi ki címlapra a zindex.

vova666 2014.11.08. 23:32:35

A cikk írójának javasolnám a Barátok közt című sorozatot, arról lehet cikkezni, a normális sorozatokra ne pocsékolja az idejét...

sanyix 2014.11.08. 23:38:53

Sopranos, The Wire, Oz, The Shield, House of Cards, The Americans, Breaking Bad, Rome.
Ezek alap sorozatok. Van még sok jó, de aki ezeket kihagyja az buzi :)

Ami túl van értékelve erősen, az a Game of Thrones. Jó sorozat, de közel sem annyira mint amennyire hypeolják.

vittore 2014.11.08. 23:41:42

Nem kívánok többet fikázni, megtették előttem elegen. Kíváncsi lennék, ha ennek a cikknek nevezett baromságnak a szerzője a BB t túlértékeltnek tartja, akkor szerinte melyik sorozat jobb és kevésbé értékelt nála?

jürgen baromartz 2014.11.08. 23:46:55

a breaking badet nem lehet túlértékelni. csak egyetlen teljesen felesleges szál volt benne: a repülőgépes-ütközős vonal. azt úgy, ahogy volt, kihagyhatták volna. (szerintem csak a részek elején látható cliffhanger-montázsok miatt írták bele, más értelmét nem igazán látom.)

Raoul_Duke 2014.11.08. 23:51:15

Végig se olvasom ezt a fikázódást amit egy magát szerzőnek nevező akárki írt. Általános iskola 4. osztály színvonalú a szókincs és az értelem is ami ebbe a "kritikába" beleszorult. Hihetetlen, hogy az indexre ilyet kiraknak címlapra. Menj nézd meg a szulejmánt, jobban jár mindenki.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 00:07:22

@rajen: én azért örülök, hogy mégis megtetted ;)

@vova666: a BK szappanopera, ne keverjük a helyszínt a tejszínnel

@sanyix: mennyi Game of Thrones fikázó gyűlt ma itt össze, 24 nem? kicsit sem?

@vittore: az hogy valami túlértékelt nem zárja ki azt hogy jó, de ezt már leírtam párszor, csak ezeket senki nem olvassa, mindenki indulatból ír :D jaaaaj BICCCS

@jürgen baromartz: nah pont a legjobb részt emelted ki? az egyetlen ami előre elvolt tervezve, és végig ki volt dolgozva. Az ott a gonosz eszkalálódása, a pillangó hatás maga. Ráadásul tényleg volt egy ilyen katasztrófa.

@Raoul_Duke: ha végig se olvastad, honnét veszed a szókincsre vonatkozó adataidat? Különben is akkor fikázzál ha végignéztél/olvastál valamit. Én végignéztem a sorozatot, ezért fikázhatom is BICCCS.

Mentula 2014.11.09. 00:09:05

@Raoul_Duke: a szerző valami dacos tini lehet, vagy gáz az egész. most nem mennék bele a kritika kritikájába, de a szándékosan összetett, sokrétegű, bonyololultan fejlődő és ellentmondásos karakterek kapcsán felvetni, hogy azok ilyenek, az arra utal, hogy nem ért semmit az egészből.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 00:15:46

@Mentula: bonyolultan fejlődő, ellentmondásos karakterek?

itt két karakterre mondható ez el, Walt és Jesse esetében

ki a bonyolult? Skyler? az idióta picsa, aki egy idióta picsa marad?

Hank, aki egy gyökér az elején, és lényegében egész végig az?

a füvezős haverok? Saul Goodman? a comic relief?

ha elolvastad volna amit írtam, és nem azt amit bele láttál

akkor egész pontosan azt hiányoltam, hogy nem kezd semmit a karakterekkel, és rángatja őket jobbra balra, de ha már itt tartunk Walt hülye hazugságai az elején még elmentek, de amikor már egy tökös maffiózó, akkor eléggé hiteltelen és gáz volt az egész

ennyi rinyáló picsát mint akik itt összegyűltek, jujj beszóltak a szuper szent sorozatomnak :D

Raoul_Duke 2014.11.09. 00:21:51

@Mentula: Ez a legvalószínűbb, hogy nem ért semmit.

@scal: Örülök, hogy 1 évvel a befejezés után sikerült végignézned. Attól, hogy végignézted és 6 év alatt semmit nem értettél belőle még nem kell fikázni. Ahhoz, hogy lefikázz valamit elég nyomós érveket kell felsorakoztatni. Először meg kellene tanulni legalább vázlatosan a kritikaírás szabályait, összeszedni egy kicsit választékosabb nyelvezetet hamár "szakértő" vagy. Ezek után lehet nekiállni egy barátok közt epizód kritikájának.
A Sopranos óta nem igazán volt olyan dráma illetve karakterdráma ami ilyen alapos lett volna, mint ez. Sőt ez a Sopranosra egy pár lapáttal rátesz.

baszomalásan 2014.11.09. 00:25:30

ember, neked bajod van, ez a sorozat így teljes, a karakterfejlődés hibátlan, nézd a barátok köztöt

Raoul_Duke 2014.11.09. 00:37:21

@scal: Te egy retardált vagy, sajnálom. Nem kívánok többet erre a blogra kattintani. Remélem sok értékes olvasód van. Max a hozzád hasonló felszínes majmoknak tetszik az írásod.

Üdv

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 00:54:03

@Raoul_Duke: már elnézést, de meg van szabva, hogy egy sorozatot mikor KELL megnézni?

X-aktákat megnézhetem jövőre?

milyen hat évről beszélsz? egy hét alatt néztem végig az egészet, és HA olvastad volna az első három évadról szóló írásomat akkor tudnád hogy sokáig tetszett is, de a negyedik évadnál akkorát zuttyant az egész, hogy nem csoda hogy az ötödik csak kicsivel lett jobb nála

"Először meg kellene tanulni legalább vázlatosan a kritikaírás szabályait" ezt is már megtanultuk, és hidd el hogy amennyiben neked tetsző véleményét írtam volna semmi gondod nem lenne vele, annyira nem hogy egy szavad se lett volna ;)

nem szívesen mondom ezt de nyilván azért nyilatkozol így, mert nem nézed a Trónok harcát, ott a karakterek kicsit jóval kidolgozottabbak, az utolsó mellékszereplő egérig

@baszomalásan: nekem van bajom, neked meg baszomalássan a nicked... riiiight

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2014.11.09. 01:02:43

@scal: A leírtak többségével teljesen egyetértek. Kár volt az 5. évad, a 4.-kel teljesen jól lezárhatták volna. Pontosan ezeken akadtam ki én is: a mérgezés, Saul Goodman egy szánalmas bohóc, kb. a BB Jar Jar Binks-e (ráadásul még sorozatot is akarnak csinálni vele). Walter mögött soha nem volt igazi hatalom, szerencsésen elhitette csak a világgal, de ismeretlen neonácikkal dolgoztatott, mert nem volt 10 ismerőse, akikkel a piszkos melót elvégeztette volna...stb. Számomra a legkiforrottabb karaktere Mike volt, talán az egyetlen, akinél egy határozott motivációt éreztem tetteiben.
Az külön vicces, hogy egyesek mennyire személyes sértésnek veszik a véleményed. :-)

Mentula 2014.11.09. 01:08:50

baszki, Skyler meked egysíkú? amikor évadokon át egyensúlyoz a kertvárosi családanya és a pénzmosó bűnöző mivolta között? és Hank alakítása gyökér? akkorát játszik a figura , amikor fokozatosan rájön, hogy Walt ki is valójában. de már az El Paso-s részben bemutatta, hogy összetett figura; látszatra kemény csávó, aki azért megroggyan, de kifelé nem mutatja stb.
remélem többé nem klikkolok a blogra.most sem akartam írni, csak felkúrtál.

gerithegreat88 2014.11.09. 01:59:27

A SHIELD nekem nagyon tetszett. Sons of Anarchy készítői csinálták, de nem arról szól, hogy fél évadként felkoncolnak egy kulcsszereplőt. Nagyon ajánlom.

Battlestar galactica, ha valaki nem látta volna.

conchita wurst 2014.11.09. 02:16:32

Abban igaza van a blogger biccs-nek, hogy a karakterek kidolgozását nem vitték túlzásba. Mondjuk nekem ez nem nagyon hiányzott, akkor fel sem tünt.

Karakterekben a Drót volt jobb, de az néha belassulós, nem feltétlenül izgalmas minden része. A BB pörgősebb, és a sztori is eredetibb. A Drót meg részletgazdagabb, van az utcai néger BICCS nézőpont, meg a zsaruké, meg a politikusoké.

Persze nem ugyanaz a müfaj, mert a BB 20 perces, a Wire meg 50-60 perces részekben van adagolva.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 02:16:36

@Mentula: Skyler nem csak nekem egysíkú, valahány podcastet meghallgattam, ajánlót elolvastam, ez a nő mást se csinált mint nyomta a baromságait, egyedül a 4. évadban fejlődött valamennyit, de itt az 5.-ben totál visszasüllyesztették a 3. szintjére

ilyen nincs

évadokon át? az első három évadban mást se csinál mint az elnyomó anyát alakítja, lényegében az egyik oka, hogy szerencsétlen Walt megpróbál kitörni ebből az egészből, oda se néz és veri a farkát, a szülinapján!, meg vega baconnel traktálja -a szülinapján!

Hank karaktere az utolsó évadban totál gyökér lesz, kb mint ahonnét indult az elsőben, a mániája, ami kicsit érthető is, de az egyetlen megvilágosult mondatot a halála előtt adták a szájába

kicsit összecsapták ezt a nagy leleplezést is

ne keverjük már ide El Pasot, mikor volt az már, második évad! ami szerintem a legjobb, úgyhogy ha visszajössz klikkolj oda, és azt olvasd el ott mit írok róla, itt most a hatodik évadról "fröcsögtem"

felkúrásban jó vagyok :D

@Sz.Lacc: szevasz :D

nekem alapjában Goodman tetszett - amíg volt funkciója - pl. ahogy beszól Waltnak: "Na ne nézzen már így, mintha maga lenne az első férfi akit megcsalt a felesége :D"

de önálló sorozatot nem biztos, hogy el fog bírni, ő tipikusan egy katalizátorként működő karakter

totálisan egyetértek, Mike volt a kedvencem, az ő halála pl. mennyire jó már, meg egy vérprofi, aki átlátja az egészet, nem volt egy harács se, segíteni akart Jessenek is, egyből megkedveltem, amint színre lépett

és persze Walt azt is elfelejtette mennyit segített neki Mike annak idején

"Az külön vicces, hogy egyesek mennyire személyes sértésnek veszik a véleményed. :-)"

Hát nem tudtad, hogy az én véleményem szent és sérthetetlen? Hétfőn lehozza a Magyar Közlöny is.

tőled azért kérek egy likeot az oldalnak, hátha visszatérsz még

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 02:20:09

@conchita wurst: látod te másik bics, ha nem ilyen baromságokra szánják az időt, minthogy ásványgyűjtés (le kéne mérni mennyi idő ment el ezzel), házfelújítás, stb. majdnem minden karakternek egy tőle totál idegen hobbit akartak írni, akkor sokkal jobban el lehetett volna őket mélyíteni

azt is mondhatnám Vince Gilligannek, mint amit Jessenek mondott a technika tanára: CSAK ENNYI TELIK TŐLED?

és EZ az ami idegesít a lezárásban, hogy sokkal jobbat érdemelt volna ez a sorozat

Hatttorihanzo 2014.11.09. 03:24:33

És azt komolyan senki se emliti meg hogy baromira nem speedet hanem crystal meth-et gyártott??

orvlat 2014.11.09. 06:53:55

Fentebb már többen leírták: a poster szimplán semmit nem értett a sorozatból.

habodo 2014.11.09. 07:12:27

hogy' lenne már túlértékelt?
akit ismerek és látta, az mind odavolt érte és falta a részeket.
egyik legjobb sorozat, amit valaha is láttam.
ez a poszt meg nagy marhaság.

egyedül a legyes rész volt gyenge, a többi hozta a színvonalat.

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 08:15:09

@scal: Ha tetszett a kemeny zsaruk akkor nezd meg a Braqou-t francia 3 evados na az kemeny es igazan jo !

A Breakin Bad meg igen is fantasztikus rohadt jo,akkora sorozat ,hogy kar hogy lattam mert atelnem ujra es ujra azt az elmenyt amit nyujtott!

En sorozat fuggo vagyok es mindenevo a skandinvtol az USA johet barmi ami jo,de bevallom a BB utan nehez jot kifogni magas a merce!

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 08:20:41

@scal: "nem szívesen mondom ezt de nyilván azért nyilatkozol így, mert nem nézed a Trónok harcát, ott a karakterek kicsit jóval kidolgozottabbak, az utolsó mellékszereplő egérig"

Igen csak az a baj hogy nincs ra eleg ido,ez nem egy konyv es igy az ido hijan az ember felaldozna a szamara kevesbe ertekes karaktereket hogy tobbet lasson a szamara kedvesebbekbol es ez igy legalabb is szamomra egyre szarabb!
Mar vannak benne olyan arcok akik kurvara nem erdekelnek ,mert inkabb tobbet szeretnek latni azokbol akik nagyon erdekelnek es ebbol adodoan ha jon egy olyan karakter aki nem erdekel akkor azon kapom magam hogy nem igaz mar megint ez a majom aki el vesz minimum 5 percet a tobbitol!

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 08:34:35

@scal: "Skyler nem csak nekem egysíkú, valahány podcastet meghallgattam, ajánlót elolvastam, ez a nő mást se csinált mint nyomta a baromságait"

Melyik no nem ezt csinalja most komolyan vegyuk az eletet ,hat meg a sorozatokban a legnagyobb szarkevero zsarolo karakterek a nok nem veletlen!
Nem lennenek nok a sorozatokban minden viz a nyugodt medreben folyna!

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 08:35:19

Igen a Son s of Anarchy jo sorozat!

Mister Sz. 2014.11.09. 09:04:39

Én egyetértek azzak, hogy a leginkább túlértékelt sorozat. Alig vártam, hogy vége legyen, annyira idegesítő és gyenge volt. Próbálták nagyon drámaira csinálni, és minél több szereplőt megölni, mert valahogy attól növekszik egy sorozat értékelése. De maga a sztori annyira unalmas, és semmi, hogy egy sima 2 órás filmmel lelehetett volna tudni. Nekem már a 2. évad is unalmas volt, tele is rakták azokkal a kamu spoilerekkel, amikor mindenki arra gondol, hogy valami nagy mészárlás volt Walt-ék házánál, aztán lerendezik egy teljesen gagyi és szükségtelen légibalesettel, aztán mindenki nézhet, hogy ja, csak ennyi volt.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 09:05:10

GOOOD MORNING BITCHEEEEES!!!!!!!

@Hatttorihanzo: az előző részekben leírtam, de minthogy az egész sorozatban speedként IS hivatkoznak rá így nem tartottam eretnekségnek ezt használni (tekintve hogy nem igazán számítok expertnek drogok terén) - nézd el nekem kérlek

@orvlat: hát persze, hogy nem értettem belőle semmit, elvégre nem azt olvastad amit szerettél volna :) nem igaz?

@habodo: én se mondom azt, hogy nem csúsztak könnyen a részek, de az első három évadot egy egy éjszaka alatt letoltam, a maradék kettőből 2-3 rész untig elég volt

érdekes hogy a Legyes részt említed meg, mert szerintem is egy baromság volt, sokan meg egyenesen azt tartják az egyik legjobbnak, és így visszagondolva, tényleg volt benne ötlet, ott legalább beszélgettek fontos dolgokról

@Dragan Rafajlovic: nem tetszett, mert nem néztem végig, de lehet majd egyszer megnézem, igazából Hank karaktere sokban hasonlított az ott látható kopaszra

szerintem a BB-ben az a jó, hogy mást ad, érdekes dramaturgiával, képi megjelenítésekkel dolgozik, tetszett hogy bemutatták sokszor mi lesz az adott epizód végén és hogy jutunk el odáig, de a 4. évadnál valami megcsúszott, és ezt az ötödik akárhogy próbálta már nem tudta behozni

Trónok Harcában meg egyértelműen a negyedik évad volt számomra eddig a csúcs. De tök megértelek, mert pontosan ez van tíz rész alatt van karakter akiből egy órát se kapsz. Az ismertetőt majd valamikor januárban írom meg róla szokás szerint.

Most lesz igazán érdekes, hogy a következő 3 évadot hogy oldják meg, elvégre a következő 2 könyv (három kötet) az EGY könyv valójában :D

Viszont ha valakit utálsz, akkor csak öt percig kell nézd, mert utána jön egy kedvenc.

"Melyik no nem ezt csinalja most komolyan vegyuk az eletet ,hat meg a sorozatokban a legnagyobb szarkevero zsarolo karakterek a nok nem veletlen!
Nem lennenek nok a sorozatokban minden viz a nyugodt medreben folyna!"

ez azért elég soviniszta látásmód, rengeteg jó női karakter van - Trónok Harcánál maradva pl. a Cave Sex girl - speciel a BB-ben egyik sem volt az, és az életben se mindegyik ilyen

Skyler egyedül akkor lett szimpatikus amikor végre kiállt a férje mellett, de most azután nem látja át, hogy Walter azért nyírta ki Gust, hogy ő végre nyugodtan tudjon aludni? És akkor dilizik be végképp, szal ez nekem kicsit fura. Rafkósabb nő volt ez annál, minthogy az ilyesmi taccsra vágja.

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 09:19:39

"nem tetszett, mert nem néztem végig, de lehet majd egyszer megnézem, igazából Hank karaktere sokban hasonlított az ott látható kopaszra"

Vannak hasonlosagok igen ,erdemes vegignezni nekem a vege nagyon tetszett nincs semmi de meg is olyan sokat mondo nekem akkoriban ez dobbenet volt a vege!

Ha a kemeny zsarukat nem nezted vegig akkor a Braquo az amit szerintem vegig fogsz eleve francia nekunk europaiaknak sokkal realisztikusabb porgos nem akar tobbet mint ami szerintem nagyszeru!

Ha ajalhatok meg egyet ami szamomra remek mu masoknak eleg nehezen emesztheto angol sorozat az az Utopia 2 evad szerintem zsenialis es kulonc es egyedi!

Meg ami meg most tetszett Angol rendezesbeutessel az a Fargo!
Meg ami zseni az a True Detective Matthew McConaughey es Woody Harrelson-nal zsenialis 1 evad egy story 8 resz !

Na jo azt befejeztem mert ez is sok ha ezeket megnezned en mar boldog lennek mert tudom hogy nagy elmeny!

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 09:23:25

@scal:
Igen sokszor a noi szereplok eleg idegesitoek igy ferfi szemmel ,sokszor az ember fogja a fejet hogy jezusom ,ha ezt nem csinalna mennyivel konnyebb lenne ,aztan utana az ember fia rajon ,hogy nelkuluk viszon unalmas is lenne :)

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 09:30:24

@scal:
"Most lesz igazán érdekes, hogy a következő 3 évadot hogy oldják meg, elvégre a következő 2 könyv (három kötet) az EGY könyv valójában :D"

Nagyon kivancsi vagyok remelem nem csalodom benne ,de ezt mar regota erzem hogy el kell olvasnom konyvben is mert ez igy filmkockaban keves sokkal tobbet akarok tudni!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 09:44:44

@Dragan Rafajlovic: szerintem meg pont akkor fogsz csalódni ha elkezded olvasni mert az öreg SOHA nem fogja befejezni :D ezt lényegében nyáron a CC-n be is jelentette.

Olyan nőkből állna a választék mint Skyler vagy Marie már kihalt volna a társadalom.

Majd igyekezlek boldoggá tenni. True Detective sanszos.

@Mister Sz.: a túlértékelt nem azt jelenti, hogy szar :D az a repülős végkifejlet kifejezetten jó volt

Dragan Rafajlovic 2014.11.09. 09:49:38

@scal: "szerintem meg pont akkor fogsz csalódni ha elkezded olvasni mert az öreg SOHA nem fogja befejezni :D ezt lényegében nyáron a CC-n be is jelentette."

Jezusom 60 evesen a hintaszekben a 8 ezredik kotetet fognam a kezembe :D marad a filmsorozat :)

Ha azt nezzuk hogy a true decective-t ket nagyagyu jatsza
es valami felelmetesen hozzak a figurajukat!
Mar ketszer megneztem es masodikra is voltak olyan foszlanyok ami uj volt szamomra!
Majd irj rola velemenyt.

rives 2014.11.09. 09:53:58

vannak olyan dolgok, amik annyira jól sikerülnek, hogy emberek nagy tömegének egyszerre tetszik.
Ilyenkor mindig megjelennek azok, akik attól érzik magukat különlegesebbnek, hogy leírják/elmondják, hogy tulajdonképpen az egy szar...
Ez a poszt is erről szól, és már így is sokkal több kattintást, kommentet kapott, amit érdemelne.

Nekem is ez volt az utolsó itt :)

sanyix 2014.11.09. 10:24:19

@scal: egyszer rohadt jó volt a 24, másodszorra már kevésbé...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 10:47:19

@Dragan Rafajlovic: ááá nem azért, hanem mert a maradék 3 kötetet hat év alatt nem fogja befejezni,

@rives: és mindig megjelennek azok a BICSEK is :D akik habzószájjal védelmezik, hogy márpedig ez jó és kuss, és ha másképp látod, akkor hülye/óvodás/retardált/nyomorék (megfelelő aláhúzandó) vagy

@sanyix: hát nekem már elsőre se, BÁR csak az első évadot néztem meg, de komoly gondjaim adódtak vele az ügynök profizmusát illetően, de ha nagyon unatkozok majd, esetleg végigszenvedem az egészet

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.11.09. 10:51:02

BREAKING BAD is the best! Van Heisenberges pólom is :))

Kinaban csak angolul lattam a sorozatot, de azt hiszem ezzel csak jobban jartam.

A posztirok nem tudja megkulonboztetni a korrupt magyar zsarut egy igazi amerikai kopotol... Annak nem szamit, hogy csaladtag a bunozo, teszi koitelesseget... Azert nem ult le Walttal "targyalni" hanem maniakusan uldozte tovabb. Tisztaban volt azzal, hogy art a rokonoknak, de hat a torveny, meg hat emberek ezrei doglenek bele a "speednek" emlegetett Ice-ba, eppenseggel ertheto volt a viselkedese...

Hja mehetett volna Walt valami jobb helyre, meg plasztika, dehat az elet nem habostorta... A rak pedig kiujjulhat, szokasa. Plusz egyszer minden sorozatnak idejeben befejezettnek kell tekinteni..

szuper volt, koszonjuk AMC!

conchita wurst 2014.11.09. 11:07:38

@Chaoyang: 'Kinaban csak angolul lattam a sorozatot, de azt hiszem ezzel csak jobban jartam. '

kínával lehet, a magyar szinkron szokás szerint kiválóan sikerült..:)

BICCCCS

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 11:08:15

@Chaoyang: "a korrupt magyar zsarut egy igazi amerikai kopotol... Annak nem szamit, hogy csaladtag a bunozo, teszi koitelesseget" hát ez kész

"Azert nem ult le Walttal "targyalni" hanem maniakusan uldozte tovabb. Tisztaban volt azzal, hogy art a rokonoknak, de hat a torveny, meg hat emberek ezrei doglenek bele a "speednek" emlegetett Ice-ba, eppenseggel ertheto volt a viselkedese..."

ha ezt nézzük Waltnak csak hagynia kellett volna hogy illegálisan szarba keverje magát a saját szakállára kimókolt tervivel, vagy hogy Jesse ellehetetlenítse, vagy Gus megölje, vagy maradjon nyomorék, vagy amilyen hülye higgye azt, hogy Heisenberg Gale volt...

vagy, ha ezek egyike se, akkor ő meg ölje meg, elvégre ő meg bűnöző, egy bűnözőnek többet jelentett a család, mint a rendőrnek

szerintem egyébként ő ebbe az ügybe úgy belehülyült már hogy totál nem érdekelte őt senki és semmi, és EZÉRT akarta elkapni Waltot, mert egy éven keresztül hülyét csinált belőle

nem habostorta? már elnézést de ha egy hordó pénzem van, akkor legalább KÉT habostorta kijön belőle

igen, idejében, ami kb, úgy a harmadik évad környékén volt, ki kellett volna venni a fillereket, betenni azokat amikben történik is valami, és akkor kapunk egy hiba nélküli sorozatot

de ajánlom az IMDb-t ahol a rajongók maguk értékelik az egyes részeket, és úgy vettem észre az eddigi hozzászólásokból, hogy kevésbé elfogultan szórják a pontszámokat

Mentula 2014.11.09. 11:12:03

nekem tényleg nem fáj, ha valakinek nem tetszik az ami nekem igen. de itt olyasmiket kérsz számon a sorozaton, ami annak az esszenciája, amiket ha máshogy oldottak volna meg, az lett volna hiba. csak pár kiragadott és leegyszerűsített példa, mert a címlap miatt mások is olvassák, nem téged akarlak meggyőzni:)
- párbeszédek hiánya: a rossz kommunikáció az egyik központi elem az egész sorozatban, néha idegesítő, de ebből jön a feszkó, főleg Jesse és walt között. de igaz ez Hanknél is, ő sem egy szószátyár.
- Hank nem csak a rögeszméssége miatt nem ülhetett le bratyizni Walttal, hanem mert utóbbi a legaljasabb módon számtalanszor kihasználta, manipulálta, visszaélve a családi kötelékkel.
- ugyanez a helyzet Jesse-vel is; a számára legfontosabb dolgokat is szétcseszte Walt, úgy, hogy közben minden lényeges dologban hazudott, manipulált, még Jesse volt hálás a sok törődésért. amikor valakiben tudatosul, hogy totálisan kihasználták, az kb. így viselkedik.
- Walt egy pszichopata, aki kurva okos. bő egy év alatt nem lesz profi gegszter,naná, pont ez a kettősség a zseniális. az 50 évig elnyomott egóját, "Heisenerget", a végére teljesen szabadjára ereszti, de 50 évnyi lúzerséget nem lehet levedleni ennyi idő alatt. igazából csak Mike látja át kezdettől fogva, meg részben Gus. és a végén Skyler, ak isokáig csak sejt dolgokat, de amikorra összeáll nála a kép akkor, ahogy írod "visszaesik". nameg Hanknél is kitisztul a kép, csak ugye Walter megzsarolja.
-ugye az megvan, hogy a "családért tettem mindent" az kb. a 3. évad elejétől csak hamis önigazolás, bullshit.

na de nem írok ide kisregényt. Bitch

Micellás Zsizell (törölt) 2014.11.09. 11:23:45

Mindig megbánom, ha egy ilyen értékelést elkezdek elolvasni. Végig ugyan nem olvastam, de az első pár mondat után rájöttem: mi "nem ugyanazt a sorozatot nézzük". Ahogy látom, vagyunk még páran akik rajonganak a BB-ért. A karakterekért, a sztoriért, azért, mert végre valami mást is látnak az elcsépelt, unalmas, egyforma sorozatok között.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 11:31:42

@Mentula: nah örülök, hogy állításoddal ellentétben mégis ideklikkoltál :D most már talán elkezdhetünk értelmesen is társalogni

van benne valami amit mondasz, de az előző évadok során ezek az ostoba párbeszédek nem idegesítettek, pl. Hank az egyik kedvenc karakterem volt, pl. amikor El pasoban beütött a gebasz, ő meg ugye kifelé vetítette hogy milyen tökös legény, közben meg fosott tőle, hogy megérintette a halál - és ez totál rendben van, de ő ezt nem tudj a kimutatni, mert ő egy ilyen alfa

és akkor volt az a jelenet, hogy Walt bejön hozzá és leül az ágyára, és akkor pl. egy totál jó párbeszédet kaptam, és ez a lenézett kémiatanár ad neki tanácsot, aki a rákkal küzd, és minden napja lehetne az utolsó

vagy amikor volt a párnakörbeadás, és Hank volt az egyetlen, aki megértette Waltot, mert ő is férfi volt, mindenki totál önzőn viselkedett vele, Hank meg elfogadta, hogy másképp áll a dologhoz és kiállt mellette

és akkor EZT az embert egyetlen percig nem érdekli, hogy ebből a kertvárosi apukából, a sógorából, az egyik legszeretetreméltóbb emberből miért lett bűnöző? egy kicsit se?

"Hank nem csak a rögeszméssége miatt nem ülhetett le bratyizni Walttal, hanem mert utóbbi a legaljasabb módon számtalanszor kihasználta, manipulálta, visszaélve a családi kötelékkel. "

Igen, ez igaz, de ahogy Skyler is mondta neki, ott a rákja, miért nem hagyhatták meghalni? Úgyis csak idő kérdése. Pl amikor Gomezzel végül elkapják, és ugyanúgy bánnak vele mint egy vadidegennel. Az kicsit sok volt. És érdekes módon Hank a halála előtt mégis tudott megint normális lenni. Szinte tisztelgett Walt előtt még egyszer utoljára.

Jesse karakterével nem az a bajom, hogy végül szembefordították Walttal. (Most kihasználta Walt, hát Jesse legalább ennyiszer kihasználta az öreget, lásd lakóbusz vásárlás) Hanem, hogy totál lényegtelenné tették a karakterét. Nem tudtak vele mihez kezdeni.

Hogy lesz valaki pszichopata? Lehet azzá válni? Vagy akkor már 50 évig IS bujkáló pszichopata volt. Szerintem ez az ember a minden fronton való elnyomás miatt lett ilyen. Kb. úgy viselkedett mint az egyszeri ember, aki kap egy napra hatalmat.

Igen, meg van, de azt írtam is a zárómondatban.

Írjál nyugodtan, amennyit jól esik, mert ha hiszed ha nem azért írok ide bármit is hogy gondolatokat, meglátást cseréljünk, nem azért, hogy mindenki bejelentse, márpedig ez jó és kész :D a többi biacccs majd kikerüli ha nem akarja elolvasni

doktor.dikhed 2014.11.09. 11:40:17

A BB tényleg túlértékelt. Nagyon jó sorozat, de a karakterekkel nem tud konzekvensen bánni.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.11.09. 11:44:24

@conchita wurst: ezt mindig azok mondjak akik nem beszelnek folyekonyan angolul. bitch

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.11.09. 11:45:46

@scal: ket hordo penzzel tobb problemad adodik, mint nelkuluk...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.11.09. 11:47:31

@doktor.dikhed: mi magunk az eletben sem vagyunk mindig konzekvensek, mar miert lenne egy fiktiv figura az?

conchita wurst 2014.11.09. 11:48:56

@Chaoyang: kínában mi a faxnak beszélnél folyékonyan angolul?

conchita wurst 2014.11.09. 11:59:23

@Chaoyang: ja

kínában nem fogsz rendesen megtanulni sose

MEDVE1978 2014.11.09. 12:08:58

Nos, ízlések és pofonok. Jó néhány dolog eszembe jutott erről a kritikáról. Az első rögtön az volt, hogy itt vagy a blogger vagy az index irtózatosan hatásvadász, más nem magyarázhatja, hogy egy olyan cikk szülessen, melyben az utóbbi évek egyik vitathatatlanul legjobb és legsikeresebb sorozatát ekézik. Ráadásul itt konszenzus van a kritikusok és a nézők között, mert mindenki nagyon jónak találja.

Kicsit eltérően közelíteném meg a dolgot. A Breaking Bad nekem nem más, mint annak a története, hogy Walter White a kisebb rosszat választja. Végig, a teljes sorozaton át. Mégis eljut oda, hogy maffiafőnök lesz belőle. Néhány példa: Walter választhat: megdöglik normális egészségügyi ellátás nélkül, magára hagyva gyépés gyermekét, illetve bukott művész feleségét (akit mellesleg ő emelt ki a szarból - Skyler pincérnősködött) és tart el vagy néhány alkalommal methet főz és ezzel biztosítja a jólétüket. Aztán kinyírja-e az őt és családját eltakarítani akaró bűnözőt. Aztán olyan methet főz-e, ami halálosabb, mint a többi vagy tisztábbat, ami kevésbé káros az egészségre. Hagyja megdögleni a hülye, inbecilis, felnőni képtelen Jesse-t vagy az utolsó pillanatban megmenteni, ezzel a saját életét kockáztatva. Walt tehát végig olyan döntéseket hoz, amelyek az adott szituációban a kisebbik rossznak tűnnek.

A másik az, hogy szinte az összes szereplő negatív ebben a filmben. Jellemvonásokban nem jobbak Waltnál, sőt. Konkrétan emberileg szarháziak, még az "erkölcsösnek beállított szereplők is". Kivétel ez alól Walt Jr., illetve a kisgyerek. Pl: Hank. Hank egy becsvágyó, a terhet kezelni képtelen karrierista. Mindenféle ideológiai baromság nagyságrendekkel fontosabb neki, mint a saját családja. Lenézi Waltot, már az elejétől kezdve, mint egy hóbortos tudóst, aki képtelen gondoskodni a saját családjáról. A felesége szintén lenézi Skylert, emellett egy pletykás, uralkodó és erőszakos hisztis picsa. Ott van Skyler, az expincérnő, aki képtelen elfogadni, hogy a férje megerősödik és kicsúszik az uralma alól. Az elején Walt igazi papucs, Skyler - az otthon ülő léhűtő - inkább eltűri, hogy tanárkodás mellett az egészségét károsító autómosóban dolgozzon, mint hogy felemelné a seggét és dolgozni menne. Amikor Walter megerősödik, támadja, ahelyett, hogy támogatná, amikor a padlón van megcsalja. A plusz az, hogy még a megcsaláshoz választott karakter is jellemző: egy tehetségtelenebb, butább bűnöző férjénél. Jesse egy drogfüggő, aki rossz minőségű drogot árul fiataloknak. Miután hülyeségtől vezérelve megpróbál kinyírni két nála jóval ügyesebb drogdílert, Walter megmenti. De nem tud mit kezdeni az életével. Gyakorlatilag semmit sem tesz hozzá a bizniszhez, amit Walterrel nyomnak, de elég egy pina, hogy megzsarolja és egy pillanatig sem hálás, hogy W.W megmenti az életét. Sőt, egy ujját sem mozdítja, amikor a 4. évadban Gus Fring el akarja tenni láb alól. Ehhez W.W-nek bizonyítékot kell hamisítani Fring ellen. Jesse erkölcsös személyisége ott mutatkozik meg, amikor az anonim drogosok találkozón próbálja meg visszaszoktatni a drogra az embereket. Ezért furcsa nekem, hogy sokaknak ő a kedvenc karaktere. Jesse egy balfasz, a tékozló fiú, aki szinte mindent (kivétel Gale kinyírása) rosszul csinál. A szereplőket így lehetne tovább sorolni. Folyt.

Mentula 2014.11.09. 12:11:05

@scal: az van, hogy a posztod elég provokatív, nyilván minden blogger szereti a sok kattintást, ez OK, de az értelmes kommenteknek az ilyesmi nem használ. a kommentjeid alapján árnyaltabb a kép :)

nyilván Gilliganék ha akarnak kurva jó pérbeszédeket tudnak írni. itt szerintem az volt az egyedi, hogy sokszor nagyon könnyen kezelhető lett volna egy adott helyzet egy értelmes párbeszéddel, de az elmaradt, vagy kisiklott. ez így van amúgy a valóságban is. viszont ha ezek az elején minden szépen, őszintén kibeszélnek, akkor elég lett volna egy évad. :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.09. 12:23:44

Pár epizód után szarnak minősítettem a sorozatot. Mindenkit sajnálok, aki ennél több időt fordít egy ennyire negatív témára. Ez azt jelenti, hogy a ti életetek is ennyire szar. Az vagy bazdmeg, amilyen filmeket nézel.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.11.09. 12:34:14

" A Breaking Bad nekem nem más, mint annak a története, hogy Walter White a kisebb rosszat választja. Végig, a teljes sorozaton át. Mégis eljut oda, hogy maffiafőnök lesz belőle."

Hát igen. Pont ez a szerecsenmosdatás a problémám a sorozattal. Valójában WW az első epizódtól fogva valami hitetlenül hülye, és eszement döntéseket hoz, csak ugye a sorozat ezt nem így mutatja be. A sok hülye meg persze komálja, ezért népszerű.

MEDVE1978 2014.11.09. 12:45:58

Visszatérve most a kritika néhány állítására:
1. Gus halála. Gus gyakorlatilag olyan, mint Walter. Egy korábbi Walter. Csak ő sikeres lett és uralta a környéket. Ehhez az kellett, hogy a korábbi ellenségeivel (kartell) lepaktáljon, várva a lehetőségre, hogy kinyírja őket, illetve az, hogy gonosszá váljon, azaz megszabaduljon mindenkitől, aki veszélyt jelent a hatalmára. Ő lett volna a következő evolúciós lépés Heisenberg számára. Mivel Gus is zseninek van lefestve, ezért nagyon nehéz elfogadni azt, hogy így nyírják ki. A sztori viszont fel van építve, az öreg latinoval, több korábbi részben van rá történetszál, utalás. Szerintem jól illik a történetbe, hogy Gus éppen az egyetlen emberi kapcsolata (gyűlölet) miatt kell, hogy meghaljon.
2. Walt, mint maffiafőnök. Nekem ennyire nem nehezen hihető a történet. Gondoljuk meg, hogy addigra a két uralkodó hálózat (Fring és a mexikói kartell) felbomlik. Ez egy hatalmi vákuum, ide vonul be Jesse-Mike-Walter. Persze így gyengék, ezért kell Declan. És igazából ez az, ami számít, mert Declané az utcai hálózat és az eladás, Waltnak innentől csak termelnie kell.
3. Itt jönnek be a nácik, az árja testvériség. Nekem az ő szerepük - és hogy miért nem támadják hátba Waltert - sem kirívó. Walter hozza nekik a pénzt és rendelkezik egyedül azzal a tudással, ami ehhez szükséges. Emellett, aki ismeri az árja testvériség történetét, azt is tudja, hogy ez egy hierarchikus börtönmaffia Amerikában. Ahogy például az olaszoknál is, az árja testvériségnél is van szigorú parancsnoki lánc és a szervezeten belüli becsületkódex. Azaz nem egy útszéli bandáról beszélünk. Mivel Walt hozza nekik a pénzt és rendszeresen, nem igazán értem, hogy miért ne engedelmeskednének neki. Ő a megrendelő a Broterhood szállít. Így érthető az is, hogy Jesse Pinkman megölését firtató kérdésre miért válaszol Jack. Todd is elmondja Jacknek, hogy a meth készítést csak Walt és JEsse tudja ilyen szinten. Nem véletlen, hogy Jack arra utasítja Toddot, hogy tanulja meg tőle a szakmát.
A pénz lenyúlása azért más, mert a hetente 100.000 dollár helyett nekik is megéri átállni 100 millió egyszeri bevételre. Jack nem hülye és látja azt, hogy W.W a padlón van. Éppen akkor keresett százmilliót, ami az ölébe esett, miért ne hagyna meg 10-et annak, akinek az egészet köszönheti.
4. Skyler - Hank. Az egészet kitárgyaltam már az előző hozzászólásomban. Skyler kisebbségi komplexusa végigkíséri az egész sorozatot. Képtelen elviselni, hogy W.W sikeres valamilyen területen, ő a balfaszt sírja vissza, akin képes volt uralkodni. Az ötödik évad közepére legalább némileg túllép ezen és belenyugszik, hogy ok, sok pénz van, Walt újra itt van a szoknyája mellett. Ezt az idillt szakítja félbe Hank felfedezése.
Számomra innentől irreális kicsit a történet: Hank egyáltalán nem úgy viselkedik, mint aki normális. A nagybetűs szent igazságot akarja, attól függetlenül, hogy az szétcseszi a családját és elpusztítja, megnyomorítja azokat, akiket szeret. Jesse pálfordulása is irreális nekem, hirtelen megszállottá válik és a saját veszte árán is Walt vesztére tör. Bár ezt is jól bevezették, az ötödik évadra Jesse egy sodródó, eszét vesztett karakter, aki ide-oda csapong.
5. Legjobbkor jön elő a rák. Igazából a rák végig ott van. Már Hanknek is elmondja Walt, hogy visszajött a rák (ekkor nem tudjuk, hogy csak érdekből vagy tényleg úgy van-e).
6. Miért nem nyírja ki a takarító? Hülye kérdés, még logikailag is. Korábban többször be van vezetve, hogy a takarító abból él, hogy újrakezdést biztosít embereknek. Miért nyírná ki? Valószínűleg a takarító biztonsági játékos (Ez a filmből is látszik), aki nem akar eltérni a lukratív sémájától. Ez kb olyan, mint amikor üzletelsz és felmerül egy lehetőség, hogy átverj egy vásárlót. Ezzel sokat kereshetsz, de hosszú távon nem éri meg, mert rombolja az imázsodat.
Folyt.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 12:52:04

@Chaoyang: bitch please, ne menjünk már bele ebbe a szinkron vs. eredeti szöveg, szinkront csak azok néznek akik nem tudnak angolul baromságba

már csak azért se mert ez a blog elég durván a szinkron mellett tör lándzsát, - HA az jó, már pedig ennél a sorozatnál nagyon eltalálták a hangokat - ha eredeti szöveg párti vagy javaslom az AeonKlux meg hasonló sznob oldalakat, ott verik erre

@MEDVE1978: most komolyan, mi ez? Szent Tehén? nem szabad ekézni? Mi lett volna ha egy olyan fikázást írok róla, amit a Trónok harca kapott? Mert annak az első évada aztán tényleg nem tetszett.

Egyébként nagyon tetszik a hozzászólásod. Végre értelmes érveket és elemzést is olvastam, nem csak, hogy "szar a kritika" :D

Érdekes hozzászólás, én magam nem fogalmaztam ezt meg öt bejegyzés alatt sem, de valóban éreztem ezt. És ez idegesített Hankben is, nem azért akarja lecsukni Waltot mert ő annyira szent lenne, nagy lószart. Meg a felesége, aki lopott ajándékot vesz a testvérének, és amikor lebukik mit csinál? hazudik tovább, és még ő van megsértődve.

Jesseben pont ez a vicces, hogy egy hiperbalfasz. Nincs semmi mögötte, csak a marha nagy pofája. De azért kicsit hagyj védjem meg.

"Sőt, egy ujját sem mozdítja, amikor a 4. évadban Gus Fring el akarja tenni láb alól."

De de, ott mondogatja Gusnak, hogy hagyja elmenni Mr. White-ot különben problem lesz. Most nem tudom már melyik részben, vagy a Salud-os epizódban, vagy a rá következőben. Mert Jesseből kurvára nem lesz harács. Talán ő az egyetlen akinek elég az elég (Mike-on kívül).

"Jesse erkölcsös személyisége ott mutatkozik meg, amikor az anonim drogosok találkozón próbálja meg visszaszoktatni a drogra az embereket."

De pl. a csajt egyből lebassza, hogy meglátja a gyereket, és akkor már ne próbálják ki a speedet. Szóval szerintem ő igenis fejlődött nagyon sokat., Jane halála nagyon padlóra vágta. Nagyon tetszik az a rész, amikor folyton felhívja a csajt, hogy még hallja a hangját, még ha csak egy szaros üzenetrögzítő is.

"Ezért furcsa nekem, hogy sokaknak ő a kedvenc karaktere. Jesse egy balfasz, a tékozló fiú"

a tékozló fiúkat mindenki szereti, és most nem azért de Amerikában így nevelnek egy gyereket? milyen volt már a családja?

azt hittem azzal is többet fognak foglalkozni, amikor nem köpte be a saját öccsét, pedig miatta zavarták el, mert azt hitték, hogy ő füvezett

vagy amikor a Meth függők lakásában megtalálta a kiskölyköt, és még arra is vigyázott, hogy ne nézze végig a szétnyomott fejű apját miközben átviszi az előszobán

ÉS ez az ami miatt fel tudnék robbanni a dühtől, hogy ennyire foglalkoztak vele az első 3 évadban, aztán meg le se szarták

@Mentula: látod ebben nem vagyok biztos, erre megint azt tudom mondani, hogy Gilligan ki akarta nyírni Jesset, mert nem vette észre benne a potenciált, mi kellett hozzá, hogy ne ölje meg? egy írósztrájk

vagy Gus, akiről az egész negyedik évad szól, 3 részben akartak vele foglalkozni, ha a színész nem erősködik, akkor nem lett volna ilyen központi karakter belőle, és akkor nyilván totál másfelé megy el a sorozat

feszkót tudnak kelteni, de párbeszédeket - ismétlem olyat, amivel mélyítik az adott karaktert, és nem a cselekményt viszik előre - a harmadik évad utána nagyítóval kellett keressek

hát igen, szerintem az is a gond, hogy már az első évadban is azt kérdeztem magamtól, hogy egy ennyire feszes tempót hogy a picsában fognak elhúzni 62 részen át? és lehet jót tett volna a sorozatnak, ha feszesebbre vágják az egészet

@Brendel Mátyás: na mi van biccs? te még sose próbáltad a kék speedet?

MEDVE1978 2014.11.09. 12:52:35

@Brendel Mátyás: Úgy látom a való élet szele téged sem érintett meg vagy te is erkölcscsősz vagy.

Mit válaszolnál arra a kérdésre egy hasonló szituációban, amit W.W kap a sorozat elején?
Megdögölhetsz vegetálva és lassan, mialatt mindenkinek (család), aki neked számít, tudod, hogy rosszabb lesz vagy átlépnéd egy kis ponton a törvényt, ezzel garantálva, hogy a családodról gondoskodsz.
Én ezerszer lépném át a törvényt. Lehet itt moralizálni mindenfelé, de az emberek 99%-a ezt tenné. A maradék 1% fele hülye, a másik fele szent.

Persze ez nem magyarázza az egész folyamatot, de W.W sodródása lassú és a lépések sohasem olyanok, amire azt lehetne mondani, hogy fúúú ez ilyen vagy olyan erkölcstelen döntés volt.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 13:07:58

@MEDVE1978: nem azt hiányoltam Gus halálában, hogy belesétál a kelepcébe, - és látod kettejük közt is milyen jó beszélgetés volt a 3. évadban - "Mi egyáltalán nem hasonlítunk Mr. White. Maga egyáltalán nem óvatos." letépi az arcát, és szerintem Walter ezért is utálta meg, mert rájött, hogy utánozhatja (pl. az autómosóban ugyanúgy eljátssza a szerepet Lydiának, vagy a törölközőt a térde alá helyezi a WC csésze előtt, stb. ) de sose lesz olyan zseni mint Gus, mert ő csak a főzésben volt jó

mert, AHOGY tőrbe csalták, az tényleg ki volt építve. a negyedik évadban Gus volt a központi figura, nem is Walter, meg Jesse, tetszett, hogy megtudtuk a hátterét, meg a motivációját, stb.

hanem, hogy egy ennyire gagyi módon halt meg, persze még kijön a szobából, persze, miközben Kétarc lett belőle, ez úgy kilóg ebből a konzekvens sorozatból mintha Karácsonyra a Húsvéti Nyúl hozná a fát, nem volt elég hogy felrobbant? be lehetett volna mutatni a cafatokban lévő hulláját is

meg a bomba is... az első évadra jellemző volt, hogy mindig valami kémiai reakciót mutatott be Walter a gyakorlatban, - pl. amikor átverte Tucot a robbanós meth-el - ez totál megszűnt a sorozat végére, DE ehhez értett, és akkor hirtelen MacGyver lesz belőle, ugyan már - és ha rosszul köti össze a drótokat? Gus túléli és neki lőttek.

"Számomra innentől irreális kicsit a történet: Hank egyáltalán nem úgy viselkedik, mint aki normális. A nagybetűs szent igazságot akarja, attól függetlenül, hogy az szétcseszi a családját és elpusztítja, megnyomorítja azokat, akiket szeret. Jesse pálfordulása is irreális nekem, hirtelen megszállottá válik és a saját veszte árán is Walt vesztére tör. Bár ezt is jól bevezették, az ötödik évadra Jesse egy sodródó, eszét vesztett karakter, aki ide-oda csapong."

na látod ez az, és szerintem Jessen éppen hogy szépen finomítottak, pl. elvonóra járt, MÁR NEM IS DROGOZOTT, meg elkezdett Mike-al melózni, mert már a főzésből is elege lett, és akkor amikor már kezd felelősségtudatos lenni, akkor lesz egyik percről a másikra egy kiszámíthatatlan faszfej?

és ugyan ki tudta volna meg, hogy ki nyírta ki W.W-t? de oké legyen, a takarító egy profi, akinek saját szabályai vannak

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 13:12:05

@MEDVE1978: nem, az emberek 99%-a simán megdöglik (általában embertelen körülmények között) amikor megtudja, hogy rákja van, és az végül felzabálja

MEDVE1978 2014.11.09. 13:20:28

"persze, miközben Kétarc lett belőle, ez úgy kilóg ebből a konzekvens sorozatból mintha Karácsonyra a Húsvéti Nyúl hozná a fát, nem volt elég hogy felrobbant? be lehetett volna mutatni a cafatokban lévő hulláját is"
Ennyi hatásvadászat szerintem belefér, mert ez az volt. Mindenesetre ez az egyik legsokkolóbb jelenet.

A befejezést illetően: Itt lehet sokat vitatkozni, mert kérdéses, hogy mi lett volna a megfelelő bejezés. A 4. évad végét én jónak tartottam volna, de az ugye nem hozott volna erkölcsi elégtételt - viszont jóval valóságosabb, reálisabb lehetett volna.
Gus meghal, W.W keres még egy kis pénzt, majd nyugodtan meghal rákban. Az 5. évad felénél már neccesebb lett volna a vége, mert az már túl tökéletes: Walt multimilliárdos és még a családi élete is teljesen rendbe jön. Ezt követően viszont már annyira bonyolultak lettek a szálak, hogy már csak egy viszonylag valószínűtlen befejezéssel tudták ellensúlyozni (Jesse és Hank teljesen Walt ellen fordul, Skyler Walt ellen fordul, Saul Walt ellen fordul, a nácik stb., gyakorlatilag mindenki). Ez gyakorlatilag egy normál shakespear-i királydráma lenne, ha mondjuk a nácik megölnek mindenkit az Osymandiasban, aztán rajtuk üt egy tactical team és őket is kinyírják. Az ezt követő két rész már inkább valószínűtlen. Ahogy Walt megtalálja a kocsi kulcsát, sikeresen megzsarolja az erkölcsileg szintén nulla korábbi üzlettársait, majd leszámol a nácikkal, felettébb valószínűtlen. De ez csak egy film :) Nekem belefért.

MEDVE1978 2014.11.09. 13:21:38

@scal: Itt most a W.W féle lehetőségről beszélünk, nem csupán a rákról.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.09. 13:29:50

@MEDVE1978: engem nem sokkolt, én kértem elnézést magamtól mert Gilligan nem volt ott, nagyon tré volt

számomra a legsokkolóbb az Jane halála volt, azon totál kikészültem, hogy ez a mocsok geci képes volt végignézni ahogy a hülye picsa megfullad a szeme láttára

utána napokig ezen gondolkodtam, hogy ez nagyobb bűn, mintha valaki direktbe megöl valakit, mert ott cselekvés van, és lehet gyilkos, és gonosz, de van benne érzés, mert haszonvágyból, féltékenységből, stb. öl

de nem tenni semmit, hanem nézni, ahogy meghal az illető, mintha ott se lenne, ez nem emberi, ez a legijesztőbb közöny, amivel valaha találkoztam, ez, ez, ez megfoghatatlan, szal ehhez képest a gyerekmérgezés egy lószar volt

Saul szerintem nem fordult ellene, csak Saul nem volt hülye, és ő egy túlélő típus (sorozat :D) ő látta, hogy itt vége.

Ha ezek után kinyírták Hanket, felőlem kinyírhatták volna Waltert is, mert ez a végén mindent elérek, és mosolyogva halok meg - úgyis meghaltam volna :D háhá - a szentélyemben ez kicsit nekem sok volt. Még jó, hogy Jesse túlélte :D

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.11.09. 13:53:37

@scal: azok vehetik a szajukra a "bitch" szot akinek tetszett a sorozat ;) Maskulonben, csak egy "fag" szeretheti jobban a szinkronizalt verziot az eredetinel! Veled ellentetben nekem nem volt mas valasztasom. Valoszinuleg te a hamburgert is csalamadeval eszed meg a pizzat kenyertesztabol, mert az eredeti ugysem lehet jobb a magyarositott verzional?! A kerdes, hogy melyik a "jobb" elegge elmeleti, hiszen a sorozat nyelve angol, ha magyarul hallgatod/nezed az mar nem az eredeti hangulat. Ergo te mas sorozatot neztel mint en. Karodra. Karomra. De errol nem nyitunk vitat, hiszen szubjektiv. Tovabbra is az eredeti az EREDETI hang.. Science Bitch!! :DD

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2014.11.09. 14:13:05

Odáig olvastam, hogy speedet gyárt. Aztán inkább abbahagytam.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.11.09. 14:19:40

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: lol jogos! Agyrém, hogy ezerszer elhangzik a termék neve de ezen az akkurátus blogon továbbra is speed-ként emlegetik. Legalább húsz éve, hogy speed került a szervezetembe, de így is tisztán emlékszem, hogy a speed nem egyenlő a Meth-el.. Persze laikusoknak egyremegy

Reggie 2014.11.09. 17:29:30

@scal: "DE ehhez értett, és akkor hirtelen MacGyver lesz belőle, ugyan már - és ha rosszul köti össze a drótokat? Gus túléli és neki lőttek."

Hallod, valoszinuleg te lehetsz az a tipus, akin az izzo becsavarasa is kifog, mert az elektromos cucc...

elgery. 2014.11.09. 19:13:18

@sanyix: Egészen kitűnő ízlésed van..
Azért a Banshee,Ray Donovan,The Bridge(U.S.),na meg a most végéhez közeledő Sons of Anarchy is megér egy misét..
Szerintem

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.10. 00:31:10

@Chaoyang: akkor én számra vehetem, mert nekem tetszett... most képzeld el mi lett volna ha nem tetszett volna

alapjában ma már szinte mindent eredeti nyelven nézek (legalábbis angolul, mert azt értem), de pl a francia filmeket kínhalál franciául hallgatnom, és így tovább

de ettől függetlenül HA jó a szinkron azt elismerem, és megnézem úgy is, ugyanakkor az tény, hogy 2000 utána szinkron szakma kb. a kukázással áll egy szinten, ezért is meglepő, hogy pl. a Klub milyen jó szinkront adott ennek a sorozatnak

ha nincs más választásod az megint más téma, csak ilyenkor mindig azok jutnak eszembe, akik ebből ügyet csinálnak, pl. hogy a tévében jaaaaj minden szinkronos

értem, annyira igényes, hogy az eredeti nyelvre vágyik, de annyira már nem, hogy akkor megvegye DVD-n/letöltse netről, NEKI a tévében kell a film eredetiben, amikor szarrá van vágva, meg reklámokkal tele van baszva

nyilván te esetedben nem erről van szó

Hamburger - isten ments hogy ilyen szarokat pakoljak bele, na látod Hamburgert kb akkor eszek itthon eredetit ha én azt otthon elkészítem magamnak

Pizza - ebből nem vagyok olyan válogatós, de pl. amit Velencében ettem az kurva jó volt, és azóta mindig nyakon öntöm olívával meg parmezánnal, de a ropogós tészta, meg a papírvékony tészta nekem inkább spórolásnak tűnik

na és ha már én így kifetyéltem a magánéletem, Te mit kerestél Kínában? :D

tényleg még egyszer elnézést, hogy nekem, aki sose drogozott totál mindegy mi a speed meg a meth - de hogyha erre vágysz, ajánlom a sorozatom első évadának bejegyzését, ott épp eleget foglalkoztam a különbséggel :p

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: jól tetted hogy eltakarodtál az anyádba :D drogosokat nem gyűjtünk a blogon

@Reggie: azért ne sarkítsunk már, egy bomba nem egy izzó, amúgy köszönöm szépen, magam részéről még a biztosítékot is ki tudom cserélni :)

doktor.dikhed 2014.11.10. 09:56:09

@Chaoyang: Azért összességében azok vagyunk.

Waltert viszont aszerint rángatták egyik szélsőségből a másikba, hogy épp hány rész volt még tervben.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2014.11.10. 15:58:43

@scal: pedig épp az előbb lőttem be magam fűvel

Deepblue Noir (törölt) 2014.11.10. 23:22:02

manapság divatos sötét beteges, büszkén determinisztikus módon elkészített sorozat, nyilván látszik a készítőkön a szakmai hozzáértés, de ettől még azoknak készült akik a tetovált lányt, meg a sötét lovagot, meg a holtodiglan imádják---nem egy jó sorozat, csak óriási a kultusz körülötte

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.10. 23:40:08

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: nana fűvel, vagy marihuánával, mert nem mindegy

@Deepblue Noir: érdekes egy vélemény ez is, bár a Sötét LOvag párhuzam erősen kilóg

Petrow 2016.08.24. 12:35:49

Letudva. És örülök, hogy belekezdtem. Azokat is megértem, akik azt mondják, hogy a sorozat idióta döntések sorozata, de vajon mennyire lett volna sikeres (vagy egyáltalán, élte volna túl a pilotot), ha egy rákos beteg utolsó heteit, hónapjait dolgozza fel? Kicsit a pornók reális feldolgozása lett volna: dögös MILF fogadja a pizzásfiút, aki elveszi a pénzt, odaadja a pizzát, majd távozik.

Rátérve az évadra: igazad volt a legelején, a tököm, aki elkezd még egy sorozatot realtime nézni (kivéve a GoT, mert abban már benne vagyok). Hogy egy egész évet kellett volna várnom ennek a lezárására? No way!

Az egész évad arra épült, hogy hogyan tartod fent az érdeklődést, ha a főgonoszt kinyírták? Hát úgy, hogy a "jó" főszereplőből csinálsz gonoszt. Ezért írtam a 4. évados kritika alá, hogy nekem Walt keresztapasága minden előkészítés ellenére erőltetett volt az évad kezdetén. És a későbbi részekben is látható, hogy mennyire ingatag lábakon áll az egész keresztapasága, és a drog-birodalma. Sosem volt abban a magasságokban, mint akár a kartell, akár Jasonék északon, vagy Gus.
Skyler meg teljesen jobbal kattant be; most jutott tudomására úgy teljes mértékben, hogy ki is a férje. Én Ted visszahozatalát se bántam; mivel láttam már rokont hasonló állapotban kórházban, a hatás még erősebbre sikerült.

A csúcspont nálam is az Ozymandias volt, ahogy hullámzott fel-alá a győztesek-vesztesek helyzete, valamint a keretbe foglalása Walt eddigi ténykedésének; szerintem fenomenális volt.
Az utána következő két rész nem tudott felnőni hozzá. Totál megörültem, hogy Eliott és Gretchen visszatér, gondoltam, valami extra durva fordulat lesz benne, és ők az egész drogbiznisz titkos urai... erre Walt pénzespostást csinál belőlük. Köszi. Hogy a géppuskás megoldást már ne is feszegessem; egészen nevetséges volt, és meg se közelítette a bombás részt a negyedikben.

Az új szereplők között Toddot nagyon eltalálták, amennyiben egy full szociopatát akartak képernyőre vinni. Konkrétan 2 WTF pillanatért felel, de azok olyanok, hogy nem állod meg egy kiadós kurvaanyázás nélkül.
Lydia, oh Lydia... Amennyire mások Skylert utálják, nekem annyira volt idegesítő ez a nő. Már az első felbukkanása után a halálát kívántam, holott ez egy elvált anya esetében azért nem kis teljesítmény. Nem tudom, Fraser mennyire játszott rá, de ha ez mind játék, akkor emelem kalapom, és oda neki az Emmy-t.
Tényleg, nem lehetett ő Gus volt ex-felesége?

Az újak mellett a régi szereplők is méltó lezárást kaptak, Mike, Saul és Jesse, no meg leginkább Hank, mind elképesztő befejezéssel távoznak a sorozatból (így, vagy úgy).

Szóval, bennem az utolsó két rész okozott csak hiányérzetet, de összességében bőven kárpótolt a feszített ritmus, és az, hogy az előző évadokkal ellentétben itt nem igen volt üresjárat.
Meg ahogy a kommentek számát elnézem, látni, hogy a hype train mikor ért be a végállomásra :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.08.24. 16:52:39

@Petrow: Tudod Walt, te vagy a legokosabb ember, akit ismerek, és mégse veszed észre, hogy már tíz perce eldöntötte, hogy megöl?

A helyzet az, hogy ez volt talán az egyetlen amit az Index kitett :D

Leeroy of SMV Đ3$!gN 2017.04.07. 16:38:20

A spinoffról, a Better Call Saul-ról nem tervezel írást? Lassan érkezik a harmadik évad.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.04.08. 00:09:35

@Leeroy of SMV Đ3$!gN: jézusom... ezek szerint sikeres lett

miért olyan jót írtam ezekről is?

Leeroy of SMV Đ3$!gN 2017.04.08. 10:19:36

Nem, csak magyarul még nem láttam róla kritikát. :) Persze nyilván ez esetben nincs meg az az előny, hogy egymás után le lehessen darálni (szakkifejezéssel ugye "binge watching" az összes évadot, hiszen még folyamatban van. Lehet, hogy elhamarkodott is volt a kommentem emiatt...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.04.08. 11:03:09

@Leeroy of SMV Đ3$!gN: jézusom, hogy már erre is legyen szakkifejezés... :D gondolkodtam rajta, de annyi sorozatot kéne megnézni, és annyi idő, meg lett volna más aki ír róla, meg én eddig csak tőled hallottam hogy jó

a WD-t kéne folytassam a negyedik évad környékén eluntam és áttértem a játékra

Leeroy of SMV Đ3$!gN 2017.04.08. 11:32:40

Ja, elég elmés kis sorozat. Sok kis elejtett töredék utal majd néhány dologra, amiről a BB-ben már szó volt korábban. És hát ugye közben szép lassan lezajlik a traszformáció, ahogy Jimmyből Saul lesz. Épp úgy, ahogy az átlagember Walter White-ból az "Empire business"-t irányító Heisenberg lett.

Érdekes mód a WD-et én is az S04 elején "engedtem el". :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.04.08. 15:11:54

@Leeroy of SMV Đ3$!gN: az még épp elég ahhoz, hogy a WD meméken tudjon röhögni az ember :D
süti beállítások módosítása