Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

„Ki nem állhatom, amikor megkérdezik, hogyan képzelem el magam öt év múlva!” – Interjú Döbrösi Laurával

2016. április 23. - scal

A fiatal színésznővel a Félvilág sajtóvetítése után beszélgettünk a Puskin moziban. Elsősorban arról, hogy milyen volt viszonya a szerepéhez, és hogyan zajlott a forgatás, valamint hogyan látja jelenlegi helyzetét felgyorsult világunkban.

laura1.jpg

Hogyan választottak ki a szerepre?

Elmentem egy válogatásra, azt hiszem kettő- vagy háromfordulós volt. Az első fordulóban egy jelenetet kellett előadni nagyon nyersen. Másodszorra, amikor mentem, a Dorka már biztos volt, és hozzá keresték a többi szereplőt. És pont így hárman voltunk, Patrícia Mágnás Elzának, én meg a Katónak, és akkor ez így is maradt, mert látták, hogy nagyon jól működik. Ez nem mindig fordul elő egy castingon, de most így történt.

Mennyire állt közel hozzád Kató karaktere? Inkább csendesebb vagy, amit a filmen is láthattunk, vagy az életben inkább bulizósabb?

Ez környezet- és hangulatfüggő. Azt gondolom, sok közös pont van Kató és köztem. De minden karakterben meg lehet találni a közös, meg a különböző jellemvonásokat. A magánéletemben szoktam és szeretek is bulizni, de szórakozás közben is a megfontoltság és visszafogottság jellemez. (nevet)

laura2.jpg

Amikor a film trailerét megnéztem, az alapján az lett az érzésem, hogy Katót betanítják kurtizánnak. Ez nem feszélyezett, mert a filmben erről szó sincs?!

Hát igen, konkrétan egy másik filmet vágtak össze belőle. Megkérdeztem, hogy ez direkt van-e. Azt mondták, hogy ez egy ilyen koncepció, a trailervágás egy külön műfaj, vannak különböző ötletek benne, szerintem a film végi csattanót akarták vele megkavarni, hogy ne legyen olyan egyértelmű. Nem tudom, nem az én szakmám az előzetes összevágása, én nem értek ehhez.

Úgy hallottam mind Gryllus Dorka, mind pedig Kovács Patrícia a példaképeid. Milyen volt velük együtt dolgozni?

Nagyon jó volt velük dolgozni, nagyon sokat tanultam tőlük, nagyon jó volt nézni őket munka közben. Jó lenne, ha én is egy napon ilyen színésznő lehetnék, aki ennyire ember maradt, és ennyire jófej. Az is nagyon szimpatikus, ahogy Patrícia a férjével az alapítványukat igazgatja. Tehát amellett, hogy művész és alkotó tevékenységet végez, társadalmi felelősségvállalás is van az életében. Szóval mind ilyen, mind pedig szakmai szempontból is felnézek rájuk. Jó nézni, ahogy bejönnek a forgatásra, ahogy megformálják a karaktert, ahogy ott vannak. Testben, fejben, minden mozdulatuk, gesztusuk, hajszálpontos. Ezt szerintem nagyon nehéz csinálni, és nagyon tanulságos volt számomra.

felvilag2.jpg

Nem féltél, amikor megtudtad, hogy Kulka János nemcsak hogy szerepel a filmben, de még közös jelenetetek is lesz?

Dehogynem, ez mindig így van, amikor ilyen arcok mellé odatettek, hogy akkor most produkáljál. Ez elsőre mindig ijesztő, csak amikor megismertem a Jánost, akkor már nem féltem, mert láttam, hogy nagyon kedves és nagyon közvetlen ember, és egyáltalán nem érezteti veled, hogy ő amúgy zseniális, miközben az. Szóval ez egy maghatározó szakasza a szerepeimnek, hogy így odaállok melléjük nagyon lazán, és tettetem, hogy semmi gond. De nagyon vártam a Jánossal a közös jelenetet, és nagyon örül a lelkem, ha erre gondolok.

Milyen volt Montrealban?

Szuper. Sok élmény, kevés idő alatt, összesen másfél napot voltunk ott, az utazást nem számítva. Szóval nagyon rapid volt az egész, de sűrű. Nekem ez volt az első filmfesztivál, ahol mint alkotó vettem részt. Nagyon jó tapasztalat volt maga az utazás is, Dorkával, Attillával és Norbival négyesben mentünk. És ez a rengeteg pozitív visszajelzés, energia, őszinte bók, dicséret és érdeklődés, ami övezte a filmünket, az olyan volt, mint amikor a színpadon a tapsban visszakapod azt, amit oda betettél. Egy életre szóló élmény volt, azt hiszem.

aranyeletkedv3.jpg

Olvastam, hogy énekelsz is.

Igen, gyerekkorom óta énekelek, rendesen énektanárhoz most már negyedik éve járok. Hétéves korom óta zongorázom, meg szolfézst tanulok. És minden szerdán énekelek a Willany Leó Improvizációs Táncműhelyben, amit Grecsó Zoltán vezet. Zenészek zenét, táncosok táncot improvizálnak a színpadon, de néha fordítva is előfordul.

Melyik lennél inkább, énekesnő vagy színésznő?

Nagyon remélem, hogy soha nem kell választanom.

Te mint Z generációs színésznő, hogyan látod a generációtok lehetőségeit, jövőjét?

Úgy gondolom, meglehetősen nehéz, mert egy életmódváltást tapasztalunk meg. Ahogy megtervezed az életed, kitalálod, mit szeretnél tudni, mit szeretnél csinálni, mihez szeretnél érteni, ezt nekünk teljesen máshogy kell csinálni. Nekünk már nem kell évszámokat magolni, meg lexikális tudást magunkba szívni, hanem az egész ránk boruló információtömegből a megfelelő értékek kiválasztását kell minél előbb elsajátítani. Ha ezt lehetne oktatni, hogy ebben jó legyél, akkor már csak ezt kellene oktatni, hogy mit fogsz a jövődben valóban hasznosítani. Milyen értékek szerint szelektálsz, hogyan leszel rugalmas. Például ki nem állhatom, amikor megkérdezik, hogy hogyan képzelem el magam öt év múlva. Ez hülyeség, nekünk ilyen már nincs. Nekünk azt kell tudni, hogy hogyan tudom kiválasztani a több millió lehetőség közül azt az egyet, amerre nekem a legjobb menni, hogyan fogok ahhoz a legjobban alkalmazkodni. Ez egészen másfajta életfelfogást igényel, mint amilyen a szüleinké volt, és pont ezt nem tudják megtanítani nekünk sem a szüleink, sem a tanáraink. Azt látom, hogy emiatt a generációmban nagyon sokan szenvedünk, és sokan el fognak csúszni, remélem, én nem. Nem azzal foglalkozunk, ami minket érdekel, hanem azzal, amit így elénk tolnak. Ezzel elmegy a koncentráció, elmegy a figyelem. Ez egy nagyon durva feladat, és ebben egymásra vagyunk utalva, egymást tudjuk leginkább segíteni. Nehéz feladat, és ha nem tudunk vele megbirkózni, akkor arra fecséreljük el az életünket, hogy próbálunk keresgélni, meg válogatni.

laura5.jpg

Ez a csapat most már három film óta csak bővül. Ha a következő filmhez felhívnak, azonnal igent mondasz?

Hogyne! Persze! És nagyon örülni is fogok neki. (nevet) Jó, hát azért persze biztos elolvasom majd a forgatókönyvet, de bízom benne, hogy nem lesz olyan a szerep, amelyet nem akarnék elvállalni. Persze lehet, hogy ezt most Norbi kihívásnak veszi, és csinál majd valami nagyon durvát!

Köszönöm az interjút, és további sok sikert kívánok mind az énekesi, mind pedig a színészi karrieredhez!

fotók: internet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.04.23. 22:37:20

Szimpatikus. Csak így tovább :-)
süti beállítások módosítása