Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nekem Budapest (2013)

2016. május 25. - scal

Szkeccsfilm. Kell-e többet mondanom?

a_plakatok-700x1100-22.jpg

Miután legutóbb olyan jó véleménnyel voltam a Színház- és Filmművészeti Egyetem kisfilmjeiről, úgy gondoltam, ideje írjak az utolsó mozifilmről, amit a Filmhéten láttam, és amit nem véletlenül halogattam. Ugyanis utálom a szkeccsfilmeket. Nem látom az értelmüket, és azok után, hogy kis utánajárással kiderült, ezt is ugyanerről az egyetemről dobták össze az akkori végzős hallgatók, most már azon is el kell gondolkodjak, hogy csak azért kerestek egy közös témát, hogy ezt az akármit moziba lehessen küldeni? Mert ha így vesszük, egy-egy kisfilmblokk is simán elment volna egy ilyen „szkeccsfilm”-nek. Adnak neki valami random címet, mondjuk Életképek kis hazánkból, és már mehet is. Ergo ez a film jobban elfért volna egy hasonló kisfilmblokkban, mint a mozikban.

Először is, itt van tíz végzős alkotó, akik között olyanok is találhatók, mint Reisz Gábor vagy Ferenczik Áron, akik azóta már letettek valamit az asztalra, tehát ha itt következetlenebbek voltak is, még elnézem nekik. De pont az ő filmjeik a legjobbak! És a többiek? Az volt a koncepció, pakoljunk mindenféle témát Budapestre, amik megtörténhetnének Szegeden vagy Békéscsabán is, mert a Párizs, szeretlek! hatás tetten érhető, és bár az a film is erősen hullámzott... Illetve ezt most még egyszer. Az a film hullámzott színvonal terén, innen meg nagy néha kicsap egy fröccs a kút mélyéről. Intő jel, hogy a film nyolc történetből áll, és mindössze 94 perces a stáblistával együtt, ugyanakkor legalább a duplájának tűnik! És most idézek:

„A diplomázó osztályok (rendező, operatőr, forgatókönyvíró stb.) minden évben közös összefogásban készítik el ezeket a vizsgafilmeket, melyeket minden alkalommal egy-egy tematika köré csoportosítanak, mint például a Szakítós filmek, Nekem Budapest vagy a Minimum fura címszó alatt készült kisfilmek. Ezekből raktunk össze Nektek egy különleges válogatást, hogy ezt a nem mindennapi jubileumot megünnepeljük."

20130307-nekem-budapest1.jpg

Ha ez igaz, mi indokolta, hogy pont ezt a kupacot küldjék moziba? Elvégre Budapesten játszódik az összes, de várjunk csak, minthogy a filmiskolák Pesten vannak... ez azért eléggé kézenfekvő, ha az ember kisfilmet akar forgatni. Budapesti meglehetősen jó háttér önmagában is. Nincs köztük semmiféle kapocs, átnyúlás vagy akár csak utalás, cameozás, semmi! Emiatt úgy döntöttem, külön szegmensenként értékelem a „filmet”, ahogy azt a kisfilmeknél is tettem, max. nem mélázok annyit egy egy alkotásnál, mert ezek az emberek már lediplomáztak. De azért az elején lenne hozzájuk egy kérdésem: Szeretitek ti egyáltalán ezt a várost?

 

Miért vannak olyan messze a székek a HÉV-megállóban?

why-are-660.jpg

Ha nagyon szemét akarnék lenni, azt mondanám a legjobb kisfilmmel kezdődik a nagyfilm, és itt akár abba is lehetne hagyni az egészet, mert ettől már csak lejjebb lesz. A film Ferenczik munkája, aki azóta megcsinálta a Szabó úrat is. Nekem személyes kedvencem, mert veszettül vicces, ami miatt kiemelkedik ebből a fertőből, ha mindegyik ilyen lenne, lehet, csak mérsékelten nevezném jónak, de így garantálom, hogy minden néző hozzá fog menekülni. Amúgy is szívügyem Budapest tömegközlekedése, hogy úgy mondjam, az ötletek végtelen tárháza. Mindehhez asszisztál a lehetetlenül hosszú cím és a képi megvalósítások gegjei, amihez nem sok minden kellett: egy kamera, meg egy HÉV megálló. A főszereplő Ács Tamás telitalálat – A Gyíkkirály Szigetét hozta magával olvasnivaló gyanánt! –, minden megnyilvánulása tetszetős, bevillanó képzelgései pedig hab a tortán. Hát ezt sikerül kihozni a feladatból, ha valaki azt komolyan is veszi. Jelen esetben a csillagos ötösre volt elég. Ferenczik egyébként azt is üzeni, fejezzétek már be ezt az elbaszott mélabús undort, amit művészetként adtok elő. Mindenki unja már.

 

Park

20130307-nekem-budapest4.jpg

Kárpáti György Mór nem fog hiányozni, ha azt gondolja ilyesmiket kell rendeznie a közeljövőben. A filmben az atmoszféra a legjobb, és ezzel el is mondtam mindent. Ez a szegmens legalább tényleg megmutat valamit Budapest szépségéből. Valamint Gyabronka József hozza a kötelezőt, de kb. ennyi. A filmecske érdektelen, de legalább rövid, amikor végre valami történne, akkor pedig gyáván meghátrál a felvállalandó konfliktus elől. Nagyon nem szép munka. És ez... egy vizsgafilm.

 

Sándorferi

20130307-nekem-budapest3.jpg

Ha a Nekem Budapestnek van alja, akkor kétségkívül Pluhár W. Attila „munkája” az. Azóta se csinált semmit, és szerintem maradjon is így, mert amit ebben a filmben el lehet kúrni, azt elkúrt. Az összes szereplőt agyonverném szívlapáttal, kezdve Picurral, a cseppet sem vonzó parasztpicsával, akit egy kuka mellett bárki megkúrhat, a narrációt levezető, magát nagyon keménynek gondoló Gulácsi Tamásig vagy legalábbis a karakteréig, mert remélem, a valóságban azért több esze van. Az operatőri munka és a fényelés botrányosan rossz, Pluhár úgy gondolta, behozza a magyar filmgyártásba a lens flare-t, vagy mi? És ez az ötlet? Menjünk le egy kocsma mellé forgatni, és ordibáljuk át az éjszakát... na, hát ez az a Budapest, amit speciel a hátam közepére se kívánok. Mindezek tetejébe a film még a hosszú is, közel negyedórás „alkotás”.

 

Hazatérés

nekem_budapest_szeiler.jpg

Szeiler Péterről se fogunk sokat hallani, ha ilyen baromságokat készít, mint ez a film. Hogy a picsába tudta megszerezni ehhez Kerekes Vicát? Aki az EGYETLEN jó pontja ennek a hülyeségnek, ami annyival jobb a társainál, hogy szimplán CSAK unalmas. A történet szerint a főhőst alakító Hajduk Károly el akar menni a városból, de a pályaudvaron összefut ezzel a titokzatos nővel, és hát tegye már mindenki a szívére a kezét, ha Kerekes azt kérné, ugorj a kútba, azt is megtennéd. Itt viszont egészen mást kér. A film képei említésre méltóak, de totálisan érdektelen az egész, bármi is történik a két szereplő közt. Sokadjára írom le, de FORGATÓKÖNYV! Nem mondani kéne, hanem mutatni!

 

Bálint

20130307-nekem-budapest5.jpg

Ejnye-bejnye Bálint, hát te magadról csináltál filmet? Mármint Bálint Dániel a film rendezője, aki azóta operatőrködik, többek közt olyan alkotásokban, mint a nemrég ismertetett Szabó úr. A nagyobb hatás kedvéért megkérte egy másik Bálint keresztnevű ismerősét Ivicsics Bálintot, hogy ugyan, szólítson már le random lányokat az utcán, hogy segítsenek neki a vizsgafilmjét megcsinálni. JÉZUSOM!!!! Értitek, olyan mintha a film szólna erről, pedig ez a valóság, tényleg EZ a vizsgafilm. Nem csoda, hogy nem viszi el a hátán az ötlet a filmet. Az ötlet ugyanis retekszar, öregem. Ennyire nincs semmi a fejedben? Tudom, azt mondják, olyasmiről beszélj egy filmben, amit ismersz... de ez? Ki a faszomat érdekel ez? Még azt se írhatom a számlájára, hogy rövid, mert pont tíz perccel hosszabb, mint kellett volna legyen. Ivicsics pedig a legellenszenvesebb magyar karaktert hozza, ami azért nagy szó.

 

Felelés

maxresdefault_47.jpg

Elég lassan esett le a tantusz. Mármint, hogy ez az epizód egész végig arról fog szólni, komolyan és tényleg, hogy egy tanár mindenáron feleltetni akarja a nyilvánvalóan semmit nem tudó diákját Afrika partvidékéből földrajzórán. Ennyi a film. Szimler Bálint nyilván kemény emlékeket őriz a gimnáziumból, ahová járt, de legalább vicces lenne, vagy tanulságos, vagy életszagú – egy tanár nem engedheti meg azt magának, hogy annyi időt elvegyen egy 45 perces órából, mint amennyit ez az epizód a néző életéből. Az osztályteremről üvölt, hogy Budapesten van... NEM! Szimler azóta megrendezte a Balaton methodot, amely félig játékfilm, félig dokumentum. Remélem, ott nem ilyen unalmasan telnek a percek, mint itt. Megjegyzendő azonban, hogy sok nézőnek ez a rész tetszett, amit leginkább azzal tudok magyarázni, hogy nosztalgikus emlékeket szakíthatott fel bennük, és magukra ismertek: lám, én is ilyen hülye voltam...

 

Threesome

maxresdefault_1_8.jpg

Hangulatfilm. Jellemző módon a nagyfilm egyik legjobb epizódjához nem is volt elég egy rendező, rögtön három kellett, ha már az Édeshármas témáját járták körül. Amiért ez a rész nekem nagyon tetszett – azon kívül, hogy beteg vagyok, mert szerintem az egyik legjobb az egész produkcióból –, hogy valószerűen mutatja be a pesti éjszakát. Kaporczai Erika, Csuja László, és Muhi András Pires valamit nagyon elkaptak a filmben, csak sajnos aztán nem mertek bevállalósak lenni, vagy valami érdemleges végkifejlet felé hajszolni a történetet, ami így furcsán lóg a levegőben. Eleve nagyon viccesen kezdődik, és nagyon jók a színészek is, nem hiszem el, hogy ezt az édes Annát, valóban Édes Annának hívják. Ugyanakkor az is benne foglaltatik a kisfilmben – amely egyébként a leghosszabb alkotás a maga közel 17 percével –, hogy egyes lányok meddig el nem mennek, csak hogy hajszolják a soha meg nem valósuló szerelmet. És hogy milyen jól lehet egymással beszélgetni úgy, hogy azt abszolút ne értse más, vagy éppen totálisan félreértse.

 

Péter

orig00003.jpg

A zárófilm ismét jobb, mint a nagy többség. Lehet, nem véletlenül, Reisz azóta megcsinálta a Van valami furcsa és megmagyarázhatatlant. Ettől függetlenül 13 perces filmecskéje sok mindenről nem szól. Kapunk egy sztereotip introvertált srácot, Pétert – kövér és Xbox-szal játszik –, aki a Margitszigetre jár futni. Egyik reggel talál egy telefont, ami megcsörren. Hát nem változik sokat az élete attól, hogy felvette. A filmben sok dolgot lehet dicsérni, az egyik a hangulat, amit a melankolikus zene felerősít lágy dallamaival, a másik az operatőri munka, mert nagyon szépek lettek a képei, a harmadik pedig Jakab Juli, akit egyszerűen jó nézni. De ha tényleg ő írta a forgatókönyvet, azért tanulnivalója van még neki is. Összességében jó lezárása a produktumnak, és ez legalább valóban egy emblematikus helyen játszódik.

 

És ennyi volt, nem lennék a filmre mérges, ha nem küldik moziba, és az egyetemen megnézték volna, esetleg szerveznek neki egy vetítést, aztán elküldik fesztiválokra – még Karlovy Varyban is járt! Sőt szorgalmaznám, ne készítsetek szkeccsfilmeket, akkor se, ha úgy tűnik, egységben az erő, mert a filmeknél erre a formára ez pont nem igaz. A szkeccsfilmek lényegében önmagukat ölik meg azzal, hogy nem a jók emelik fel a rosszabb műveket, hanem pont fordítva, azok húzzák le magukhoz a mocsárba az ígéreteseket. Aminek a vége az lesz, mint a Nekem Budapest esetében is. Azt pedig, hogy mennyire csodálatos a mi kis városunk, mennyire jó itt létezni, mennyire szép az éjszaka, hogy egyszerűen meg kell élni ezt a helyet, nem ebből a filmből fogja megtudni senki. Jobban teszed, ha most szépen felkelsz a monitor elől, és elindulsz... lényegében bármerre.

Amennyiben tetszett a kritika, oszd meg a Facebook-oldaladon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serrin 2016.05.25. 10:15:33

A "Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan" minden, csak nem jó film. Egy élhetetlen figuráról szól, aki inkább elmenekül, mint vállalja a felelősséget bármiért.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.05.25. 12:26:55

@Serrin: csak vigyázva, pont az éjszaka néztem meg, és totálisan elvarázsolt, bár azzal egyetértek, hogy a főszereplő a legnagyobb baja a filmnek, mert ellenszenves, de hát egy film se tökéletes nem igaz :D

egyébként szerintem rosszul nézted, egyáltalán nem erről szól, nem vállalja a felelősséget?

- felforgat minden követ, hogy megtalálja Tinta Évát, pedig a végén annyit kap hogy az ajtót a pofájába vágják
- nem mondja le a repülőutat, hanem vállalja a felelősséget amiért aláírt valamit, épp hogy nem futamodik meg
- hazajön Mo-ra
- amikor melót szerez azt elvégzi

hol volt ebben megfutamodás? eleve egy traumával kezdődik, hogy elhagyta a lány, akit szeretett, aztán ott van a sikeres bátyja, aki a család szeme fénye és már jön az unoka, ő meg sehol

és az a baj, hogy Áron nem kitalált figura, vagy te nem vagy harmincas

Serrin 2016.05.25. 15:26:04

@scal: Pont 30-as vagyok, családom van és olyan végzettségem, amivel lehet dolgozni. A filmbeli Áronnak egyik sincs (a család nem egyszerű téma, nem is rovom fel) és a filmbeli végzettsége legfeljebb gyártósori munkára alkalmas. Se nem túl keresett, se nem túl hasznos és legnagyobb baj vele, hogy nehéz elhelyezkedni abban a szakmában a túl sok ebben végző ember miatt.
Egy valódi Áron nem megy büfészakra, vagy ha igen, akkor ne csodálkozzon, ha nem rögtön jó állást kap...

Szóval azt akarom leírni, hogy ahelyett, hogy elsőre kiállna magáért, inkább menekül és utána teszi a dolgát. A legtöbben nem így élnek és az élősködöket -joggal- lenézik.

(Ezzel nem akarom bántani a filmkritikusokat és hasonlókat -most is ilyen blogon vagyunk-, csak zavaró, hogy akinek nincs műszaki/tudományos/gazdasági érzéke, az is továbbtanul büfészakon és sír. Ha nem tudsz ilyen témákban jól tanulni, akkor vagy ne szenvedj utána, hanem menj el pl.: gyártósorra, ha nem jön össze az álommeló. Büfészakosoknak meg általában nem jön össze...)

Serrin 2016.05.25. 15:33:59

A lényeg, hogy a végzett hallgatók bizonyos szakokon száma (N) nagyobb, mint a lehetséges állások (M).

Levezetem:
N (végzett hallgatók) > M (állások)
Áronok = N-M = sok

Szóval Áronok menjenek dolgozni sírás helyett. A filmbeli Áron még kezdésnek menekül is és ha a korosztályomat ez alapján ítélik meg, akkor kikérem magamnak.

2016.05.25. 15:38:12

@Serrin:

Keblemre, barátom! :)

Azt nem merem határozottan mondani, hogy a „Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan” rossz film, de mondjuk nekem se tetszett különösebben. És valószínűleg azért nem, mert már nem vagyok harmincas. :)

Sem a sztoriban, sem a megvalósításban nem találtam semmit, ami közel hozott volna a filmhez. Azt persze éreztem, hogy tényleg tehetséges ember csinálta, aki még sokra viheti, de a végső konklúzióm nagyjából az volt, hogy „oké, oké, de nekem mi közöm ehhez az egészhez?”

P. S.: Országos cimborám, akinek tényleg nagyon sokat adok a véleményére, nagyon szereti ezt a filmet. Ő ajánlotta, hogy nézzük meg, és lehet, hogy az ő lelkesedése rontotta el az élményt, mert óhatatlanul valami egészen egyedi, rendkívüli élményre számítottam, de az részemről elmaradt.

Serrin 2016.05.25. 15:44:06

@field 64: Én meg a Blade runnert imádom, sőt szerintem ennél jobb film sosem készült és sokan nem értik meg. Ezt nevezik ízlésnek. :)

A lényeg, hogy egy hamis képet sugall szerintem a Van... és ne ez alapján ítéljenek meg minket, harmincasokat. Ettől még sokaknak bejöhet, mert akár szórakoztató is lehet. A Roncsfilm is az, mégis túlzó, abban biztosak lehetünk, hogy már magyar példám is legyen. :)

2016.05.25. 16:25:39

@Serrin:

Köszi a megosztást!

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2016.05.25. 18:46:39

Szerintem se jó a Van... és pont a főszereplő miatt. De azt megértem, hogy Scalnak miért tetszik, nem véletlen ajánlottam neki :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.05.25. 22:45:57

@Serrin: hát a helyzet az, hogy jelenleg túl fáradt vagyok ezt levezetni, de majd ha még erre jársz írd már le melyik műszaki/tudományos/gazdasági tanított meg például írni olvasni?

mert gyanítom, hogy egy tanár volt,

akiket nézel a tévében, akik miatt jársz a mozikba, azok is mind valahol "büfészakot" végeztek

"Egy valódi Áron nem megy büfészakra, vagy ha igen, akkor ne csodálkozzon, ha nem rögtön jó állást kap..."

Áron lényegében saját magát játszotta, mert ő is filmszakot tanult

"csak zavaró, hogy akinek nincs műszaki/tudományos/gazdasági érzéke, az is továbbtanul büfészakon"

ööö, de ha épp ezen érzéke hiányzik, ami valljuk be elég sok embernek nincs, akkor miért is kárhoztatod, hogy olyan szakon tanul tovább amihez van érzéke?

"A legtöbben nem így élnek" ???

nem e? az hogy valaki dolgozik egy melóban, nem azt jelenti, hogy szereti is, még ha van hozzá végzettsége is, a legtöbben azért dolgoznak ott ahol, mert

- máshol se lenne jobb
- átmeneti, amíg nem talál jobbat
- fél, hogy ha elmegy, nem kap állást máshol

és az ilyenekből lesznek 10 éves beleragadások

egyébként érdekes, hogy rögvest a gyártósor ugrik az eszedbe, pont ezeket a multikat kellene kiüldözni a gecibe, és akkor talán megfizetnék azt a munkát is

amúgy tényleg nem figyelted a filmet, Áron összes haverja valami szar melóban dolgozott, függetlenül attól, hogy milyen végzettsége volt

ami nem tetszett benne inkább az volt, hogy

1. az anyja kb. öt perc alatt betette volna egy egész tűrhető állásba
2. a munkaügyön öt perc alatt ajánlottak neki egy egész elfogadható állást (hát ez már bizony csak így megy)
3. ahogy kiment Portugáliába, öt perc alatt talált melót, meg csajt is (mondjuk ez utóbbit aláírom, tényleg így megy)

jelenleg nekem nincs családom, a környezetemben az elmúlt hónapban kb. 4 embernek is megromlott a házassága, akik még öt éve se kötötték össze az életüket, és nem értik hogy miért
lehet még egy kicsit várok és már egyáltalán nem is vágyom majd esküvőre, stb.

az, hogy Mo-n nincs annyi válás mint külföldön épphogy a pénzügyi helyzettel magyarázható, szegények az emberek, és amíg nem gyilkosságig meg állandó erőszakoskodásig fajul a dolog inkább elviselik egymást

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.05.25. 22:54:34

@field 64: "Sem a sztoriban, sem a megvalósításban nem találtam semmit, ami közel hozott volna a filmhez. Azt persze éreztem, hogy tényleg tehetséges ember csinálta, aki még sokra viheti, de a végső konklúzióm nagyjából az volt, hogy „oké, oké, de nekem mi közöm ehhez az egészhez?"

hát sok mindenen lehet vitatkozni a Van kapcsán de szerintem a megvalósításában annyi ötlet volt, mint húsz másik filmben se

pl. amikor az exe árnya követi, aztán meg sokszorozódik, és akárhova megy, követi

amikor talál egy hosszabbító kábelt és követi a városban

amikor csörög a telefon és szól a zene, és az anyja meg egy év múlva veszi fel :D

hogy az az első, hogy a lófasz a seggedbe-re tanítja meg a lányt

ahogy a munkaügyön tök sablonosan megkérdi a csávó milyen filmeket szeret, de valójában le se szarja, és észre se veszi, hogy elment az ügyfél

a film végi futás, hogy kiírják a neveket a szereplők feje fölé

a film eleje, ahogy a csávó elképzeli, hogy bárhol összeesik és meghal

szóval ezek a képzelgések, és álomjelenetek kibaszott jól integrálva voltak, és mindez 8 millióból

Reisz szerintem egy kibaszott zseni, aki a ma élő legtehetségesebb rendező, forgatókönyvíró, zeneszerző, látványtervező

ebből a szempontból nálam még Ujj Mészárost is lehagyta, akinek a filmjét szinte rögtön tudtam az Amelie-hez kötni, de ezt a Van-t ezt nem tudom, épp azért mert specifikusan magyaroknak szól, magyarokról

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.05.25. 23:00:16

@Santino89: igen, kurvára idegesített végig, ez a beszédhibás, motyogós, értelmiségi, Áron vagyok, igen, én vagyok az Áron, lényegében BÁRKIT betesznek helyette, jobb lett volna a film

bizonyos jelenetek nagyon idegesítettek

értem, hogy kikészült a csak miatt, DE ha egy lány ennyire felajánlkozik, ki az a balfasz, aki nem kúrja le?, amit ott levágott az tényleg nagyon túlzás volt, hitelesebb lett volna a jelenet, ha elbassza csajozást :D

ezt a Amigo Dávid kiskoromban megvert és nem tudtam feldolgozni témát is soknak éreztem, pláne, hogy tanár lett belőle, aki proli kocsmába jár... szal ez végképp nem smakkol

de oltári nagy szövegek vannak benne

pl:

Miért félek tőlük, ha van bérletem?

A megoldás a papíron van... a kurva anyád!

Érdekes, hogy sokan erre a filmre azt írják vígjáték, meg lehet rajta röhögni. Én egyszer nem röhögtem rajta, de elvarázsolt nagyon is.

Serrin 2016.05.26. 00:11:22

@scal: Nem azt írtam, hogy lenézek bárkit a végzettsége miatt, de pont a diploma értéke inflálódik azzal, hogy sokan pl.: bölcsészdiplomá szereznek, miközben nem is akarnak az adott szakmában dolgozni. Ezért kell egy nagyobb cégnél diplomás recepciós, mert azokból is túljelentkezés van.

Ráadásul, ha ha valaki elvégzett egy főiskolát, vagy egyetemet, akkor derogál egy alacsonyabb szintű állást és fizetést elfogadnia, akkor is, ha egész életében ez vár rá. Itt jön képbe az, amit írtam, vagyis lehet, hogy feleslegesen szerzett diplomát, elég lett volna egy elfogadható okj-s szkama is.

Amikor kellett a pénz, akkor én voltam raktárban áruösszekészítő, meg vagyonőr is, hiába előtte jobb munkát végeztem sokkal több pénzért. Ez az amit sokak nem tesznek meg, inkább a mamahotelben élnek és várják a sűlt galambot.

----------

"Miért félek tőlük, ha van bérletem?"

Ez egy kelet-európai dolog, hogy sokan félnek bármely hivatalos, vagy félig hivatalos közegtől. Ez van, de valójában ma már nincs alapja. Nekem is van bérletem és sosem féltem az ellenőröktől.

Serrin 2016.05.26. 00:13:02

Így éjfél után több elgépelésem is lett, de attól még érthető remélem.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.05.26. 07:01:43

@Serrin: és erről talán azok tehetnek, akik voltak olyan ügyesek, meg okosok, hogy bekerültek a felsőoktatásba? Szerintem erről pont az a generáció tehet, aki jelenleg a parlamentben osztja az észt, hogy unokák kellenek, nem fészbuk. És mindegy, hogy bal vagy jobb, mert ha jól tudom az elbaszott kreditrendszert pont az MSZP hozta be.

Nem 250 embert kellett volna felvenni egy szakra, hanem csak 50-et, nem kellett volna szanszkrit, meg finnugor, meg altajisztika, meg klasszika filológia, ha aztán abból csak 3 kell az országba. és akkor nem választják sokan ezeket.

Abban se vagyok bizonyos, hogy sokan már 16 évesen tudják mik akarnak lenni, vagy 18 évesen, vagy 20 évesen. Sőt lehet menet közben rájön, neki nem is fekszik ez. Vagy csak kirúgják.

De ha valaki elvégzi az egyetemet, és ügyesen, jó eredménnyel, szerintem igenis elvárható lenne az országban, hogy ne gyártósor, meg mosogatás várja, hanem igenis kapjon valami jó állást. Mert ha egyetemisták dolgoznak ezeken a helyeken, mit csináljon akinek csak érettségije van? Vagy csak nyolc általános? Vagy az se? Szóval szerintem igenis van itt probléma, és a film erre világít rá.

A multikhoz meg a diploma a belépő, sokszor nem is számít hogy mi, csak legyen. Mert épp azt bizonyítja, hogy valaki elvégzett egy egyetemet, főiskolát, vagyis kitartó, nem mellesleg van egy általános műveltsége is. Szerintem kifejezetten vicces, hogy pont az OKJ-val jössz ellenpéldaként, amikor közröhej tárgya.

Ebben az országban semmi nem működik a kibaszott bürokrácia miatt. Ha nincs nyelvvizsgád de tudod a nyelved akkor az a baj, ha meg van nyelvvizsgád, egyből azzal jönnek, no igen, de valójában mennyire tudsz beszélni? Hát a kúúúúúrva anyátokat már.

És ezt sokszor olyan emberek támasztják követelménynek, akik aztán, érettségivel, meg lopott diplomával ülnek bizonyos helyeken, meg tolmácsot kérnek ha hallanak két angol mondatot, amit egy hatéves ért.

Persze, hogy derogál ezeknek az embereknek szarabb melót elvállalni, nem is csoda, hogy félmillió már kiment az országból. Nem baj, majd telepítenek a helyükre arabokat.

"Amikor kellett a pénz, akkor én voltam raktárban áruösszekészítő, meg vagyonőr is, hiába előtte jobb munkát végeztem sokkal több pénzért. Ez az amit sokak nem tesznek meg, inkább a mamahotelben élnek és várják a sült galambot."

akkor Te személyes támadásnak vetted ezt a filmet a lényed ellen, mert alapvetően nem ilyen vagy, és ezért nem tetszett, és ezért mondod azt, hogy nem ilyen a generációnk, pedig szerintem te lehetsz a kirívó példa, és nagyon is ilyen a generációnk, és nem azt értem ezalatt, hogy senki nem dolgozik, senki nem vállal szarabb melót, hanem egész egyszerűen nem jut ötről hatra

ezek a barmok meg mást se mondanak, minthogy csináljál gyereket mert fogy a magyar, meg persze vegyed fel a diákhitelt, mert jó lesz (az államnak, hogy ahogy végeztél az egyetemen, máris ússzál az adósságban)

"Nekem is van bérletem és sosem féltem az ellenőröktől."

mondom, hogy te kivétel vagy, én is félek tőlük, mert fene tudja mibe kötnek bele :D de ez egy külön téma, különben is felháborítónak tartom, hogy lépten nyomon azt ellenőrizzék, érvényes e a bérletem, inkább arra költenének, hogy valami chiprendszert szereljenek a járművekre, mert ez a mindenki megfigyel mindenkit

nem kell ide Stazi, meg 3/3, simán lennének ma is, akik belépnének oda is

UI: az is egy nagy fantasztikum a filmben, hogy léteznek ilyen dögös ellenőrlányok :D ez a szakma erről híres

2016.06.04. 13:57:59

@Serrin:

behányt valamit a sötét seggarc

2016.06.04. 13:59:42

néha egészen megdöbbentő, hogy magukat valakinek képzelő alakok ennyire egyoldalú, sötét, max. négyelemis prolira jellemző módon látják a világot és még kérkednek is vele, még magabiztosak is.
iskolázott söpredék.

2016.06.04. 14:08:54

@scal:

hozzá hasonló ostoba társadalomtudományban járatlan seggfejekkel vannak tele a multik is, ők lenézik a prolikat, maguk ugyanúgy szolgaprolik csak elhiszik magukról hogy értik a körülöttük lévő világot.
egy részük fideszes
süti beállítások módosítása