Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A tíz legjobb Bud Spencer-film

2016. június 28. - scal

Tegnap éjszaka érkezett a hír: Meghalt Carlo Pedersoli, alias Bud Spencer. Bevallom, egy fél percig azon tűnődtem, ki az a farok, aki már megint ezzel a hülyeséggel eteti a népet. Az öreg halálhírét az elmúlt öt évben négyszer lebegtették be, a legdurvább három éve volt, amikor KÉT teljes napig tartott, mire megcáfolta valaki – maga a Mester! –, mert nem akarták elhinni, hogy tényleg él. Hát tegnap azonban tényleg meghalt. 86 éves korában itt hagyott minket mindenki Budja. Nem mondom, hogy váratlanul ért, mert 86 év az bizony mindenképpen szép kor, pláne egy férfinál, de akkor is... mindig úgy gondoltam, vasból van ez a szakállas :D Gyermekkorom hőse volt ő, és amikor később nőni kezdtem, csak értetlenül néztem azokat, aki elfordultak a filmjeitől, mondván: túl gyerekesek, és ugyan már, mennyire rosszak. Ezen ki nevet? Hát én. Egyáltalán nem tartom sem gyerekesnek, sem idétlennek a filmjeit. Pláne nem azokat, amiket elválaszthatatlan cimborájával, Mario Girottival forgatott, azaz Terence Hill-lel. Éppen hogy időtlen filmjeik vannak, amelyek most már évtizedek óta szórakoztatnak, és bár nem vállalnak sokat, azt derekasan teljesítik. Népszerűségük egyben az átkuk is, mert szinte minden nap össze lehet futni egyik-másik alkotásukkal valamelyik csatornán. És bizony, ha valamit sokszor vetítenek, az akarva-akaratlanul is elcsépelődik. Na, ezért nem szabad TV-t nézni! Talán nem mindenki tudja, hogy mielőtt Bud filmezni kezdett volna, sikeres vízilabdázó volt, aztán pedig ügyvédként tevékenykedett egy ideig, vagyis karrierjében három területen is sikereket ért el: sok embernek még egyet se sikerül ilyen keményen kitaposni. Egyetlen életutat ismerek, amelyet az övéhez tudnék hasonlítani, az pedig Arnold SchwarzeneggeréEgyébiránt tervezek egy Spencer–Hill-sorozatot is, amelyben bemutatnám az összes filmjüket, de minthogy olaszul továbbra sem tudok, előtte illene beszereznem valamilyen forrást, amelyből dolgozhatok: szerencsére az utóbbi időben egyre-másra jelentek meg nagyszerű és kimerítő autobiográfiák mindenki kedvencétől, aki kifejezetten büszke volt rá, hogy filmjeiben sose ölnek meg senkit. Élete végéig filmezett, és nemcsak a mozikban, de a televízióban is több nagy sikerrel sugárzott sorozat megszületésében vállalt oroszlánrészt. Most a több mint 50 mozifilmje közül válogattam ki a tíz legjobbat. Így emlékezem meg a pofonok királyáról.

bud1.jpg

10. Isten megbocsát, én nem! (1967)

„– Kezdj ásni!
– Nem, én nem fogok ásni.
– Vagy ásol, vagy meghalsz!
– Mondták már neked, hogy te mekkora egy barom vagy, Bud?”

isten_megbocsat.jpg

A film eredeti cím: Nincs bocsánat volt, még a Vico-s korszakban, aztán jött Clint Eastwood, és át kellett nevezni, így megkapta az olasz eredetit. Két oka is van, amiért nagyon szeretem ezt a filmet. Az egyik, hogy gyerekként rommá néztem, amikor jó westerneket kerestem – igen, simán lehetne egy Tini Scal-film is –, a másik pedig, hogy ez volt az ELSŐ film, amelyben együtt játszott a kék szemű tigriskölyökkel, és ahogy mondani szokás, ez egy gyönyörű barátság kezdetét jelentette. Amiért még nagyon tetszik a film, hogy ez egy teljesen komoly western, amelyben nyoma sincs a későbbi burleszknek. Mindenkinek jó szívvel ajánlom, aki egy régimódi spagettiwesternt szeretne látni. Két folytatása is készült – Bosszú El Pasóban (1968), Akik csizmában halnak meg (1969) –, melyekkel trilógiává bővítették Cat Stevens és Hutch Bessy kalandjait, de szerintem azok pont azért nem lettek ilyen jók, mert elviccelték az egészet, és ennek még a komoly tónus állt jól. Bud barátunk itt kapta meg állandó westerngúnyáját is, amelyet aztán szinte minden egyes westernjében viselt: a keménykalapot és a birkagyapjú mellényt – még 35 évvel később a Bunyó karácsonyigban is ez volt rajta.  Ha jól csalódom, chilis babot is itt eszik először.

 

9. Élet vagy halál (1972)

„Ma gyilkoltam életemben először... én meg utoljára!”

207752-westerns-a-reason-to-live-a-reason-to-die-screenshot.jpg

Bud tucatjával szerepelt a 60-as évek spagettiwesternjeiben: ez volt az utolsó, amelyben játszott a Bunyó karácsonyig nosztalgiamoziig. Aki úgy gondolja, híján volt a színészi képességeknek, és csak a star-powerből merített a forgatásokon, az nézze csak meg itt. A korszak olyan A-kategóriás színészeivel osztozik a vásznon, mint James Coburn és Telly Savalas. Bud rengeteg rossz filmet is forgatott, de ez magasan kiemelkedik közülük, már csak azért is, mert ez egy mélyen húsba vágó alkotás, a film végén látható mészárlást még Sam Packinpah is megirigyelhetné. Az Élet vagy halál A piszkos 12 sikerét vette alapul, és annak mintájára forgattak egy westernt. Igazi öröm volt, amikor itthon kiadták DVD-n, és felfedezhettem magamnak.

 

8. Piedone, a zsaru (1973)

1973-ban Spencer új hőst hozott a filmvásznakra, a korrumpálhatatlan Rizzo nyomozót. Lehet, kinevettek, de számomra a Piedone egy mélyen megrázó film a bűnről, a mocsokról és a korrupcióról. Egyértelmű reagálás volt a Keresztapa sikerére, de úgy érzem, olyan klasszikust sikerült alkotni, amelyet utána még évtizedekig másoltak egyéb alkotások – például a Polip sorozat, amelynek Cattani felügyelője le se tagadhatná, ki az apja. Biztos vannak, akik nem látták ezt a filmet, így nem akarok spoilerezni, szerintem a Piedonét mindenkinek legalább egyszer az életben látnia kell. Különösen szép melankolikus zenéje van, amely szemét módon becsap az elején, és akkor még azt is hihetnénk, hogy ez egy vígjáték lesz. A siker három folytatást is szült: Piedone Hongkongban (1975), Piedone Afrikában (1978), Piedone Egyiptomban (1980), de ezek minden egyes résszel egyre rosszabbak lettek, hiába tolódtak el a humor irányába. Ha jól tudom, Bud itt szerepeltetett először gyerekszínészt is, ami később visszatérő elemmé vált a filmjeiben. Állandó magyar hangja, Bujtor István pedig innét mintázta Ötvös Csöpi figuráját, és hogy hogy nem, ő is négy részt gyártott saját sorozatából.

 

7. Különben dühbe jövünk (1974)

„- Miért? Különben dühbe jöttök?

– Már benne vagyunk!”

Bevallom, ezt a filmet sokáig nem kezeltem helyén. Egész egyszerűen túl későn láttam, túl lassúnak tartottam, és a 17–18. nézés után már... untam. De aztán rájöttem, hogy ez egy nagyon fontos filmje az öregnek, mert ezzel bizonyította be, hogy filmjei képesek elvonatkoztatni a westerntől, és egyre nagyobb szintre emelték azt a fajta slapstick comedyt, amelyet először talán itt alkalmaztak nagy sikerrel. És mennyi film készült abból az alapötletből, hogy a gazdag ember nem képes felfogni, a szegénynek csak egyetlen dolog kell, és mindent megpróbál, a félemlítésen keresztül a megvesztegetésig. Pl. legutóbb a John Wick is erre épült. A filmnek andalító zenéje van, jobbnál jobb jelenetekkel tömték tele – kedvencem, amikor a kórusban hülyét csinálnak a mesterlövészből –, és mennyi mindent adott ez a film a popkultúrának, elég ha csak a sör-virsli versenyt említem. Hol is rendezik legközelebb?

 

6. Morcos misszionáriusok (1974)

„– Áááá, most már tudom, mit jelent az a G betű... GÉ, MINT GÁLYARAB!!!!"

Bud legjobb filmjei, akárhogy is nézem, azok, amikor együtt szerepelt jobbik felével, egész egyszerűen azért, mert vele alkotott egy egészet. Mint a jin és jang. Több filmjében is megpróbálta ugyanezt másokkal, pl. Az angyalok is esznek babot (1973), Aranyeső Yuccában (1981), de a közelébe se ért az eredménynek. Amiért nagyon szeretem ezen alkotásukat, mert kilóg a hagyományos modern környezetben játszódó filmjeik sokaságából, és mert egy érdekes időszakot mutat be. Hovatovább olyan karaktereket formálnak meg, akiknek természetétől mi sem áll távolabb, mint az erőszak, mégis a filmben annyi igazságtalanság történik hőseinkkel, hogy nem csoda, ha a végére bemorciznak, és jól igazságot osztanak. Ez a film talán egyike a páros legkomolyabb filmjeinek, és a humor inkább csak azért található benne, hogy oldja a komor hangulatot, nem pedig azért, hogy minden percben a hasunkat fogjuk a röhögéstől. Ami totális katasztrófába fulladt a Mindent bele fiúk! (1972) esetében, az ezzel a filmmel mesterien sikerült.

 

5. Banános Joe (1982)

„Az én nevem... Banános Joe!"

Szegény Banános Joe semmi mást nem akar, mint kipakolni az árúját, aztán menne is a dolgára, de meggyűlik a baja hatósággal, és a vége az lesz, hogy mindenféle bürokratikus baromsággal kezdik zaklatni, és a végén még a hadseregbe is be kell lépnie, hogy kitöltse a szolgálati idejét. Kicsit olyan ez a film, mintha a Forrest Gump előfutára lenne, mert valljuk be, Banános Joe egy egyszerű figura, semmi más nem érdekli, mint a banánjai, de ettől függetlenül kedvelhető és szerethető, az a karakter, akit Bud a legtöbb filmjében adott. A film zenéje igazán jó, afféle talpalávaló. Ez a legjobb film, amelyben Spencer egymaga játszott, és el is tudta vinni a hátán a filmet.

 

4. És megint dühbe jövünk (1978)

„Mondd, te süket vagy? A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!"

„Hát csak úgy, hogy én meg sirályul tudok."

„Bunkó vagy, Bugsy!"

„– Mit mondd?

– Azt mondja, hogy a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"

„Ha felkelek, bal lábbal kelek. És ha bal lábbal kelek, akkor..."

„Már nem azért, de akkor minek sírsz?"

„Tízet öt centért, nagy koponya vagy!"

„Hmmmm, jó szaga van. Mi ez, hagymás bab?

– Nem, krumplis hal.

– Szeretem a hagymás babot! Sorsoljunk, fej vagy írás? Ha fej enyém, ha írás, megfelezzük!"

„Nem igazán szép dolog a kisebbet pofával belenyomni egy tortába, főleg nem az én tortámba."

Évtizedekbe telt, mire megtudtam, hogy ennek a filmnek a magyar címen kívül az égvilágon semmi köze a páros 1974-es nagy sikeréhez. Egyik legnagyobb sikerük, ami csak azért szorult le nálam a dobogóról, mert a Papitól személy szerint agyfaszt kapok. De ezt az apróságot leszámítva a film elképesztően vicces, tele van idézhető beköpésekkel, a zenéje nagyon fülbemászó, és egy érdekes történetet mesél el, amelynek révén betekintést nyerhetünk a szerencsejáték pöcegödreibe, legyen szó lóversenyről, sportfogadásról, egyszerű pókerpartiról, vagy a legnívósabb kaszinók dögkútjairól. 

 

3. Bűnvadászok (1977)

„Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb!"

„Mit tettél, Walsh?"

„Kirby a parancsnok!"

„Már csak vaníliám van"

„Nem mondtam, hogy borotválkozz meg?

– Még nem uram!

– Pedig mondta!”

„– Hogy bírod a piát?

– Az első öt litert nagyon jól, aztán a hatodiknál elkezdek kötekedni."

„Bele fogja verni a fejedet a seggedbe!”

„–Nem látja, hogy pisztoly van nálam?

– Dehogynem látom, a szememnek semmi baja!"

Jézus atyaúristen, mennyire imádom ezt a filmjüket! Igazából itt a dobogón, már nem is nagyon tudok különbséget tenni, melyik a legjobb. A filmben szinte nincs mondat, amely ne vált volna szállóigévé, a film két órája megunhatatlan jelenetek sorozata, ahol a nagy páros mindenkit hülyére vesz, aki csak él és mozog. És ugyanakkor még értelmes és érzelemdús történettel is rendelkezik. Igazából nagyon kevés filmjük van, amit ennél is többször láttam – jelenleg valahol 50 és 100 között járok, ez már az a szint, hogy ha adja a tévé, ott ragadok előtte. A film pedig hol másutt játszódhatna, mint a napsütötte Miamiban, amit ezután vagy tíz évre kibéreltek hőseink. A zenéről pedig csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, ha felcsendül, máris beugrik öt beköpés a filmből, és az a csodálatos motorozás, amikor a tigriskölyök elvitte az ázsiai lányt egy körre. 

 

2. Nyomás utána! (1983)

„Kár érte, kiváló ügynök volt."

„Azt mondtam azonnal, az a zabagép nyugodtan várhat!"

„Nem mondta még neked senki, hogy begipszelt karral szar dolog vezetni?"

„De hiszen ez a hús romlott"

„Legyen szíves, kisasszony, kapcsolja … kapcsolja a disznókat. Öö, kapcsolja a fakabátokat, úgy értem, a zsarukat. Kapcsolja a rendőrséget!”

Ez volt a MÁSODIK film, amit felvettem videokazettára – tudom, hogy furdalja a kíváncsiság az oldalatokat, ezért elárulom, hogy az ELSŐ a Balfácán volt Pierre Richardtól. Csak nagyon kevéssel marad el az első helyezettől. Időtlen film, amit ezerszer láttam már –  azért is, mert az első héten legalább tízszer megnéztem, olyan csodának számított, hogy tudom pörgetni, meg visszatekerni, és újra és újra és újra és újra megnézni egy adott jelenetet... de hé, miért kezdett ennyire nyávogni? A zenéje eszméletlenül tetszik, elejétől a végéig pörög, ahogy egy igazi kémfilmparódiához illik, K1 – „Nekem már mindegy" – elmenne egy igazi James Bond-gonosznak is. A jelenetek ismételten csak fantasztikusak, és az idézhető beköpések száma is meghaladja a több tucatot. És a végén az a finálé a dominával... eszméletlen. Ha valaki nem látta volna, csak ajánlani tudom. Még úgyis, hogy talán ebben a filmjében a legkövérebb Bud. De hát így szerettük, jól állt neki.

 

1. Kincs, ami nincs (1981)

„De hogy szállhattál fel ilyen kevés üzemanyaggal?

–Hogy hogyan? (böff)"

„Az a nagydarab ember azt mondja, hogy a húgaid, nem valami szépek... ezt mondja Ő!"

„És Anulu a nagy pálmafa fia."

„Parancsnok úrnak jelentem, a távcső a vízben!"

„Te rohadt mocsok! Miattad elveszettem egy négyezer dolláros hajót és a szerződésemet a Puffin lekvárral!" 

„Én csak a papagájcsajokat szeretem!"

„Azt mondja, hogy ketté akar hasítani téged."

Biztos a sors akarta úgy, hogy az első film, amelyet Budtól látok, rögvest a legjobb is legyen. Vagy lehet, számomra azért a legjobb, mert ezt láttam először, és ekkor szerettem bele a filmjeikbe, majd megszállottan keresni kezdtem. Nyolc-, esetleg kilencéves lehetettem, amikor egy éjszaka apám megengedte, hogy fennmaradjak, és megnézzem ezt a filmet, mert azt mondta, ez az egyik legjobb filmjük, és nehogy már aludjak. Van ennek a filmnek valami megfoghatatlan bája. A támadás a begyöpösödött japán erődje ellen a tankkal mindent visz. Aztán vannak benne kalózok is, de ugyanazokat tudom elmondani róla, mint a dobogós alkotásaikról. Iszonyatosan fülbemászó a zene, tengernyi beszólást és jobbnál jobb jelenetet rejt magában ez az örökzöld – az a befejezés, amikor Bud még egy fél percig nem veszi észre, hogy a kis haverja már rég elszaladt, hogy mentse a bőrét. Ha ezerszer láttam volna már, akkor is látni akarnám újra és újra. Ebben a filmben koncentrálódik minden, ami miatt érdemes ezeket a filmeket nézni, mert semmi mást nem akar, mint szórakoztatni, és mi is lehetne jobb egy lusta, szombat délután, mint megnézni ezt a filmet – még úgy is, hogy enyhén szólva spoileres a címe. Ejnye!

 

Ez lenne az én személyes Bud Spencer top tízem, lehet, hogy ő elment, de ha sokszor megnézzük a filmjeit, örökké élni fog. És nektek mi a kedvenc filmetek tőle, ami esetleg kimaradt? Mi a kedvenc beköpésetek, idézetetek tőle? Emlékezzünk rá együtt, és Isten nyugosztalja.

Amennyiben tetszett a lista, lájkold Facebook oldalunkat!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2016.06.28. 08:48:28

"Kevesen tudják azt is, hogy mielőtt filmezni kezdett volna, sikeres vízilabdázó volt"

Hát speciel ezt szerintem már egymilliószór elmondták...

RIP, Bud.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2016.06.28. 09:31:20

Érdekes, én is pont úgy láttam a Kincs, ami nincset, mint Te, csak engem anyám rángatott ki az ágyból 10 perccel lámpaoltás után, hogy nagyon jó film meg a tévében, nézzem meg. Én is 8 év körül lehettem.

Nyugodjék békében, hiányozni fog.

fefe79 2016.06.28. 10:38:54

@Terézágyú: ugyanezt akartam írni. Ez a legnagyobb Bud Spencer-közhely, a hülye is tudja.

Történelem p 2016.06.28. 10:44:28

Nekem is a Kincs, ami nincs a kedvencem tőle, de nekem szoroson követi ezt a Különben dühbe jövünk, nekem az valahogy annak idején nagyon bejött.

Nyugodj békében Bud! Te voltál az egyik hősöm. :(

grafikusmsz 2016.06.28. 10:44:39

En meg az Alfa moziban neztem meg...de oreg vagyok...

Fandor 2016.06.28. 10:48:07

nyilván ízlésekről felesleges vitatkozni, de az "Akit bulldózernek hívtak" feltétlenül toplistás. aranyos sztori, jópofa karakterek vannak benne: Kempfer őrmester, Osvaldo, a rögbicsapat.... és a zenéje....
Ha jól emlékszem az egyik első Bud Spencer film, ami szinkronnal került a mozikba....

Szakértő? Az nem volt... 2016.06.28. 10:48:45

Nincs kettő négy nélkül!!!! Nekem személyes kedvencem!
- Zeffa, mit főztél ma?
- Hát, uram, ma semmit.
- Jó, és mi a második fogás? :DDD

"Az a tény, kedves kuzin, hogy mi kis kópénk Tangónak hívja magát a szamba országában, rögtön megvilágosítja számunkra... hogy mekkora nagy seggfej."

"És kalitkában tálalják, vagy az ablakpárkányról kell felcsipegetni?"

Szakértő? Az nem volt... 2016.06.28. 10:50:09

Isten nyugosztalja, nagyon sokat kaptunk tőle!

gPeterS 2016.06.28. 10:50:38

Irreleváns nyelvtannáculás, de ha azt irod 'tegnap este későn érkezett a hir' az azt sugalja, mintha egy korábban jövő más végkimenetelt valószinűsitene. Itt értelmesebb a ' tegnap későn este érkezett a hir' szöveg változat. További kellemes kalandozást a magyar nyelv rejtelmeiben!

papierusz 2016.06.28. 10:53:54

"- Zárolom a hajóját!
- Az egyetlen dolog amit zárolsz, az a pofád!"

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2016.06.28. 10:54:45

Nekünk az egyik első tévéből VHS-re felvett film volt a Bosszú El Paso-ban.

project640 2016.06.28. 10:58:46

a legnagyobb volt!!!!! ... a legszürkébb téli napokban is színt hozott a napfényes Miami-n játszódó és megint dühbe jövünk!!!!!
Nyugodjon Békében!!!!!!

ComLo 2016.06.28. 11:01:26

Nincs kettő négy nélkül nálam mindenképp top 3-ban van.

Valahogy a modern korban játszodó filmjei(ke)t mindig jobban szerettem.

Egyik sem filmtörténeti remekmű, de a mai 30-as 40-es generáció ezen nőtt fel, és gyerekként igenis sokat jelentettek nekünk.

És nyugodjon békében ... De talán a legtökéletesebben akkor tudunk rá emlékezni, ha mindenki megnézi a kedvenc filmjét, és igazán jól szórakozik rajta.

Gery87 2016.06.28. 11:05:51

Csak a Puffin adhat erőt és mindent legyőző akaratot!

Merlot68 2016.06.28. 11:08:13

@gPeterS: Kellemesen kalandoztam a magyar nyelvtan rejtelmeiben: a sugall szó vajon hány 'L' ?
(egyébként írásos tartalma jogos)

Nyugodj békében Bud!

atomplanet 2016.06.28. 11:13:57

Ördög jobb és bal keze, éttermi jelenet. Mindent visz :)))))))

DonkeyXote 2016.06.28. 11:14:13

Az Aranyaső Yuccaban hogy bírt lemaradni a listáról? :)

2016.06.28. 11:28:19

A Zsoldoskatona mindenképp beleférős még!

gPeterS 2016.06.28. 11:30:52

@Merlot68: a konnotáció szigoruan véve nem nyelvtan, vagyis irhatsz helyesen anélkül, hogy értelme volna. Megforditva, irhatsz helyesirásilag helytelenűl, és a küldött üzenet mégis célba ér, talan most is ez történt.
Számomra BS&TH filmek tizes éveim elejéig számitottak, most már inkább ambivalens a viszonyom; az emberek, a magyarok hajlamosak azt gondolni, hogy a film kizárólag szorakoztató céllal létezik, erre ráerősitenek a filmjeik. De ha elfogadjuk, hogy a film a hetedik művészeti ág, azaz művészet, több célja is lenni kell, minthogy csak szórakoztat, sőt talán minden más fontosabb ennél. Mindegy.
Viszont amig a filmjeit nézik BS se halott

Is 2016.06.28. 11:33:54

@Szakértő? Az nem volt...:
- y Azevedo...
- Ja, és y Azevedo is!

field 64 (törölt) · http://regiidokmozija.blog.hu 2016.06.28. 11:34:16

„minthogy olaszul továbbra sem tudok”

Hát akkor hajrá, komám! Jobb, ha te fordítasz magadnak olaszból, mint ha mások fordítását használnád. Megbízhatóbb... :)

„kifejezetten büszke volt rá, hogy filmjeiben sose ölnek meg senkit”

Lehet, hogy nem látta mindegyik saját filmjét? :) Mert játszott a NÉGY LÉGY A SZÜRKE BÁRSONYON meg a SÖTÉT TORINO című filmekben is (ez utóbbi az én kedvencem tőle), melyekben emlékeim szerint ölnek meg embereket. Valószínűleg azt akarta mondani, hogy a legismertebb filmjeiben (vagyis a Terence Hill-lel közös filmekben) nem ölnek meg senkit...

doci606 2016.06.28. 11:40:45

Nálam a Zsoldoskatona a csúcs, de persze a Az Aranyeső Yuccában, a Nincs kettő négy nélkül is ott van a top listán, ... Filmjeit nem lehet megunni, sikeresek voltak, s még most is azok, igazi erpszak, obszcenitás nélkül. Mint ember, nem a divatos celebéletet választotta, igazi példa volt a fiataloknak.

Reman 2016.06.28. 11:46:03

Nekem mindenképpen a mindent vivő a Nincs kettő négy nélkül. Az előttem említett idézeteken kívül szeretném idézni van der Boss főnök mondatát:

"Kobra, Piton, Anakonda: csússzatok a házba!"

bloggys 2016.06.28. 11:56:53

RIP

Nekem az Ördög jobb és bal keze a kedvencem.

"Futás, meneküljünk, azt mondta tízig számol!" youtu.be/qw1R794sutQ?t=3725

atomm 2016.06.28. 11:58:01

"- Az van ráírva, hogy csak a Puffin adhat neked...
- Dobod el!"

Nálam a Bűnvadászok a top
"-A tigriskölyök egy kretén állat a nagy sárkány pedig egy balek"
:D

soarvány 2016.06.28. 11:58:31

Nincs kettő négy nélkül.

"MEGSEBESÜLTÉL TANGÓ???"

Frank The Tank (törölt) 2016.06.28. 12:01:36

@Imiface: Vicces, de én is hasonló helyzetben láttam :))) Valamikor a 80-as évek legvégén, másodikos vagy harmadikos lehetettem általánosban, és késő este ment az MTV-n a 'Kincs, ami nincs', de az ősök megengedték, hogy megnézzem. De jó is volt :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.06.28. 12:12:52

Ez a félmondat mindent visz: "és a 17–18. nézés után már... untam." De azóta megjavult a poszter. :-)

2016.06.28. 12:15:21

Hogy a fenébe hagyhattad le a Nincs kettő négy nélkül-t?

Kegyetlen 2016.06.28. 12:15:43

Nincs kettő négy nélkül, Zsoldoskatona...

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 12:17:45

Az ördög jobb és balkeze, meg a Nincs kettő négy nélkül nem értem, miért nincsenek a listán, simán jobbak mint a lista második felében szereplő filmek.

proflex 2016.06.28. 12:19:07

Személyes kedvencem a Zsoldoskatona! Azt soha senki nem sorolja fel mint a legjobb filmjeinek egyike...

proflex 2016.06.28. 12:19:46

És a Nincs kettő négy nélkül is klassz volt.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 12:20:46

@field 64: vagy inkább arra gondolt, hogy ők illetve az általuk játszott karakterek nem öltek meg senkit

soarvány 2016.06.28. 12:22:07

Nincs kettő négy nélkül:
(Bose parancsnok) "Apokalipszis, Vitriol, nyomás be a házba!"

DarthVader 2016.06.28. 12:22:08

Kereken negyven évvel ezelőtt, biofizika szigorlat előtti estén láttam először őket a moziban, a Különben dühbe jövünkben. Azután jöttek sorban a többiek, és ugyan most is meg lehet nézni a filmeket, de az első megjelenések a fiatalságomhoz kötődnek, igy, hogy most elment, egy kicsit úgy érzem, abból is elvitt magával egy darabot. Nyugodjon békében.

(Ja, a szigorlat amúgy jeles lett :)

Barbaarb 2016.06.28. 12:23:11

Az nem lepett meg, hogy a Kincs ami nincs van az első helyen, mert úgy tudom az a legnépszerűbb filmjük, bár nekem is az Ördög jobb és bal keze filmek a kedvenceim tőlük.
A második helyezett viszont meglepett, szerintem a Bűnvadászok nyomába sem érhet, de nálam közös filmjeik hátsó felében van ez a film, bár más is megemlítette, hogy ez az egyik kedvence.
Hogy mennyire különbözhetnek rajongóinak az ízlése az is mutatja, hogy kb. lehúzod a Mindent bele fiúkat, nekem meg az is top 5-ös.
Egy közös filmjük volt, amit képtelen voltam végignézni, a Szuperhekusok.

soarvány 2016.06.28. 12:31:46

Szerintem az első a kincs ami nincs, a második holtversenyben a nincs kettő négy nélkül és a különben dühbe jövünk, a harmadik a Piedone a zsaru.
A Piedonéban az ügyvéd nagyon jól van ábrázolva.
"A politika utasít, a rendőrség engedelmeskedik"
vagy
"Az irodám olyan mint egy kikötő, előbb-utóbb mindenki befut"

Pan Modry 2016.06.28. 12:38:26

"kifejezetten büszke volt rá, hogy filmjeiben sose ölnek meg senkit"

ez attol fugg hogy erted, lehet hogy Bud Spencer sose olt meg senkit, de a Piedone a zsaruban megoltek a Barot es Pupos Peppinot is - ha jol emlekszem, bar legutoljara kb 10 eve lattam ezt a filmet.

tomfree 2016.06.28. 12:41:05

Fantasztikus színész és ember volt, nyugodjon békében.

ZakMcKracken 2016.06.28. 13:01:17

"ez egy mélyen húsba vágó alkotás, a film végén látható mészárlást még Sam Packinpah is megirigyelhetné." vs "kifejezetten büszke volt rá, hogy filmjeiben sose ölnek meg senkit".

Itt némi zavart vélek felfedezni az erőben.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 13:13:38

@Pan Modry: @field 64: @Santino89: igen azokra a filmekre gondoltam, amikor már volt akkora hírnevük, hogy ők mondhatták milyen irányba menjen az egész, és azokban a filmekben csak súlyosan bibisek lettek az emberek

@trev: a Nincs Kettő Négy Nélkült gondoltam hogy sokan nehezményezik majd, de egyrészt nem akartam csak Spencer&Hill filmeket felsorolni, másrészt én azt tartom az egyik legrosszabbnak

a másik legrosszabb meg az Ördög Jobb és Bal keze :D nekem ez az amish, vagy mormon szál vagy mi van benne nagyon nem bejövős, jó a zenéje, nagyon, de ennyi

@Barbaarb: a Mindent bele fiúk olyan szinten szarrá van vágva, hogy már legalább 3 verzióját láttam, de nem nyert számomra több értelmet, érdekes hogy hazájukban az egyik legnagyobb sikerük lett, míg itthon készült belőle egy zagyvaság, miről akar az szólni? egyébként az is egy félkomoly filmjük

@DarthVader: gratulálok :D

@proflex: @doci606: @DonkeyXote: erre egy nagyon egyszerű indokom van: nem láttam a Zsoldoskatonát, de majd alkalomadtán megnézem, az Aranyeső Yuccábant pedig nagyon közepesnek tartom

@fefe79:@Terézágyú: bírom amikor egy ilyet találnak meg a kommentelők, egyik törzsolvasónktól pedig különösen rosszul esik, szerintem az a helyzet hogy keveritek az átlagot saját magatokkal, akik rendszeresen blogokat olvasnak, és kommentelnek, azok már rég nem átlag mozinézők, viszont az ilyen toplisták nem csak az átlaghoz jutnak el

mai napig találkozok olyannal, aki ha Bud Spencerre gondol egy kövér, szakállas embert lát, aki hagymás babot eszik és pofonokat oszt, és amikor meglátja úszóként nem akarja elhinni, hogy ebből az emberből ez lett

@gPeterS: na majd mindjárt arrébb rúgom a bokorba, és most megnézheted :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 13:15:27

@ZakMcKracken: nincs benne zavar BUD azokban a filmekben zárkózott el az erőszaktól (gyilkolás és társai) amiket ők maguk csináltak, amikor még csak színészként részt vett egy egy filmben, ott persze volt hogy ölnie kellett a szerepe szerint :)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2016.06.28. 13:15:35

Én nagyon szeretem a filmjeiket. Egyet kivéve: a Kincs, ami nincs-et. Tényleg nem kötekedésből írom ezt. valahogy nem is értem, mitől népszerű ez ennyire. Nem csak itt első, hanem sok más rajongótól ezt hallom vissza leginkább. Tényleg nem értem. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 13:18:48

@Fermentátor: akkor nálad ez olyan lehet, mint nálam a Nincs kettő négy nélkül, én azt nem értem miért sztárolják

amúgy a Kincs, ami nincsben vannak jócskán olyan részek amik az ember agyra mennek, pl. Anulut én egy idő után megfojtanám legszívesebben, meg a Mámmás okosságokat is megtarthatnák maguknak, de annyira tömve van bőven jobb részekkel, amin szakadni tudok, hogy nálam ezt mégse tudja lemosni semmi más

TetraB 2016.06.28. 13:33:50

nekem tetszett a Seriff és az idegenek/Seriff az égből filmek is, Bud Spencer + egy kis sci-fi :)
azt hiszem, tartok egy emléknapot valamikor, megnézem pár filmjét. a Kincs ami nincset nem olyan rég csíptem el az egyik adón és gond nélkül végignéztem, egy percig sem untatott...

TetraB 2016.06.28. 13:38:26

ő volt a kiscsákó egyébként a Seriff az égből filmben:
www.imdb.com/name/nm0346533/

hát ő is jól megnőtt azóta...

jürgen baromartz 2016.06.28. 13:39:01

Még ezeket a kedélyes ajánlókat olvasva sem értem a Spencer-Hill filmek körüli hisztériát. A fent felsoroltak közül az egyetlen film, ami nekem valaha teszett, az a Piedone, a zsaru. Mert az _tényleg_ jó.

Nyugodjék békében, Pedersoli úr.

conmorientes 2016.06.28. 13:40:03

Már csak azon is hogy kinek mi tetszik, látható Bud hihetetlen sokoldalúsága.

Személyesen nem értem, hogy a Nincs kettő négy nélkül, miért nem fért bele, nekem az azóta katartikus amióta valamelyik balatoni kertmoziban láttam gyerekként. Azóta a gyermekeim is rajonganak érte. Legalább annyira idézhető mint a Kincs ami nincs.

Most vigyél minket ki a repülőtérre, aztán gyere vissza értünk :))

bloggerman77 2016.06.28. 13:52:49

@ZakMcKracken:

Az a film nagyon nem BS életműbe tartozik, aki a klasszikus BSTH filmeken nőtt fel, annak sokkoló. Pl. nyíltan mutatják, ahogy azok a sármos déliek a polgárháború alatt olyan hadifogolytáborokat tartottak fenn. ahol a koncentrációs táborokat megszégyenítő módon éheztették halálra az északi hadifoglyokat...

Egy ilyen fogolytábor-erődöt támad meg délinek álcázva BS és csapata, és a vége az, hogy egy Gatling géppuskával - a kor új csodafegyvere - mindenkit lemészárolnak.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 14:04:55

@bloggerman77: nekem épp ezért tetszett, és mert ott Bud színészkedett is, meg is lepődtem hogy kaptam tőle egy ilyen kaliberű westernt, még aki leginkább szarik bele, az Telly Savalas

amúgy tényleg durva, nekem az akasztásos jelenet is sokkoló volt, most képzeld el már majdnem kivégeznek, erre az utolsó pillanatban szólnak, hogy te jöhetsz, te meg maradsz, bázzeg...

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2016.06.28. 14:05:35

@scal: Igen, az anulus részek verik ki nálam a biztosítékot.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 14:11:20

@Fermentátor: pápúúúú enni sok bánáná,

Ánulu érkez, Ánulu érkezz

kakasstirr ridzsiiii

Kánikula 2016.06.28. 14:15:52

A Kincs ami nincs-et én moziban láttam. Rávettem az öregemet, hogy vigyen el. emlékszem, hogy tömve volt a mozi még álltak is a későn érkezők.

Az Ötvös csöpi/Piedone filmek között nem véletlen a hasonlóság. kb. a 80-as évek közepén/végén Bujtor István járt nálunk a művházban. Akkor mesélt arról, hogy összehozták Bud Spencerrel, mint a szinkron hangja és hasonmása. Bujtor elmondása szerint Spencer javasolta neki, hogy miért nem csinál ő is bunyós filmeket, meg van hozzá a karaktere.

Innen jött Csöpi ötlete aztán elmesélte, hogy hogyan állt össze az egész, hogyan lettek a csattanós pofon hangok.

Averti 2016.06.28. 14:18:18

Különben dühbe jövünk: valószínűleg ott láttunk először baszk pelota játékot, amelyben a nagyöreg 'Jambon Serrano' alázta a többi játékost. :-)

Averti 2016.06.28. 14:18:56

@Averti: Az És megint dühbe jövünk lesz az.

titan 2016.06.28. 14:19:58

@Pan Modry: szerintem nem az offscreen halálokra gondolt, márpedig egyik se a vásznon lelte halálát.

HgGina 2016.06.28. 14:24:59

A a Piedone Egyiptomban és Afrikában kifejezetten gyengére sikerült a többihez képest. Egy halom más, sokkal jobb filmje volt. Ahogy itt is emlegették, még a jópofizós darabok közül pl. a Zsoldoskatona, vagy a Nincs kettő négy nélkül is.

BéLóg 2016.06.28. 14:51:14

Nem tudom, de nekem Bud és Terence ÖSSZES filmje a top 3-ban van.

Balt 2016.06.28. 15:20:40

@DarthVader: Érdekes, nekem is valahogy a Különben dühbe jövünk az egyszeri és megunhatatlan a '70-es évek óta, szinte minden jelenete vagy képkockája megvan. Ha csak a kora '70-es évekre kell emlékezni, ezek ugranak be beégett sztereotipiaként. A Piedone-ok is jók, főleg az első, de a többi alkotás valahogy nem érintett meg.

Ettől függetlenül max respect és béke poraira, emlékét megőrizzük.

Burberry 2016.06.28. 15:32:10

@gPeterS: És mi az a "nyelvtannáculás" Grétsy Úr?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 15:37:01

@gPeterS: szeretem amikor így valaki előadja magát

" az emberek, a magyarok hajlamosak azt gondolni, hogy a film kizárólag szorakoztató céllal létezik, erre ráerősitenek a filmjeik. De ha elfogadjuk, hogy a film a hetedik művészeti ág, azaz művészet, több célja is lenni kell, minthogy csak szórakoztat, sőt talán minden más fontosabb ennél. Mindegy."

az emberek, aztán vessző, a magyarok... WTF?

tehát mások sosem készítettem olyan filmeket amik kizárólag szórakoztatni akartak volna? sőt ha valami szórakoztat, az már nem is hordozhat művészi értéket, ergo egy művészi alkotás nem lehet humoros, nem lehet szórakoztató (Mozart összes műve kb. mehet a klotyóba, rakjuk mellé Voltairet is, meg Aruistophanészt, az nem volt művészet amit csináltak, mert hát ó minő borzalom röhögtek rajta, hogy Shakespeare-t se feledjük el, mert bizony ő is írt ám vígjátékot)

"a film a hetedik művészeti ág, azaz művészet, több célja is lenni kell, minthogy csak szórakoztat, sőt talán minden más fontosabb ennél. "

ez meg akkora hülyeség, hogy ismétlést kíván, minden más fontosabb ennél??? huh? tudod te mennyire nehéz megnevettetni valakit, elérni hogy az szórakozzon? próbáltad már?
tényleg mindegy

Fortress 2016.06.28. 15:51:46

Az öt legjobb fimje:

1. Akit buldózernek hívtak (1978)
2. Kincs, ami nincs (1981)
3. Különben dühbe jövünk (1974)
4. Bombajó bokszoló (1982)
5. Az ördög jobb és bal keze (1970)

De persze ízlések és pofonok! :-)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 16:06:53

@Fortress: az Akit Buldózernek hívtak, és a Bombajó bokszoló nem egymás folytatása? Vagy nincs valami kapcsolat a kettő közt, azonkívül, hogy Bud a főszereplő?

dreamhotep 2016.06.28. 16:59:22

te mondod hogy rablótámadás a te hangod mélyebb : :( olyan, mintha egy szeretett rokonomat veszítettem volna el. köszönöm a sok boldog percet, amit okoztál. nyugodj békében.
és a nincs kettő négy nélkül-t kihagyni.... ej ejj

Gukker 2016.06.28. 16:59:38

"-- Békességet Testvérek!
-- Nektek is!... Tőled tudják, hogy testvérek vagyunk?!
-- Tőlem ugyan nem."

hansoloka 2016.06.28. 17:41:45

Aranyeso Yucca-ban! Alapmu!

Malibutomi 2016.06.28. 18:52:01

Egy cimmel nem ertek egyet, szerintem a Bananos Joe az egyik legrosszabb filmje. A helyere inkabb tettem volna az "Akit Bulldozernek hivtak"-ot. Azt barmikor ujra tudom nezni.

proflex 2016.06.28. 19:36:18

A Zsoldoskatona hölgyek, urak! Aki nem látta pótolja azonnal!

Szerintem toplistás az is :-)

Fortress 2016.06.28. 20:53:22

@scal: ... nem egymás folytatásai. Tök külön történetek :-)

2016.06.28. 21:40:19

És az Én a vizilovakkal vagyok hol van ? :)

"Ennek az ára khmmm...... NÉGYSZÁZHÉT!"

Nyugodj békében!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 22:15:23

@Jankove: az Én a vizilovakkal vagyok is szerethető film, de szerintem gyengébb mint a legtöbb közös művük.

bloggerman77 2016.06.29. 00:29:27

@Kánikula:

"Az Ötvös csöpi/Piedone filmek között nem véletlen a hasonlóság. kb. a 80-as évek közepén/végén Bujtor István járt nálunk a művházban. Akkor mesélt arról, hogy összehozták Bud Spencerrel, mint a szinkron hangja és hasonmása. Bujtor elmondása szerint Spencer javasolta neki, hogy miért nem csinál ő is bunyós filmeket, meg van hozzá a karaktere."

**

Évekkel később Bujtor már azt mesélte ugyanerről, hogy amikor bemutatták BS-nek, hogy ő a szinkronhangja, BS ennyit válaszolt: Na és? Kér netán egy autogramot?
:)

Adani 2016.06.29. 07:12:11

@hansoloka:

-Hol van itt a resztórant?
- ???
- Hol a vájúúúú!!

:)

- Mit hozhatok második fogásként?
- MINDENT!

Hatalmas egy film tényleg

fynci 2016.06.29. 17:55:04

@gPeterS: "az emberek, a magyarok hajlamosak azt gondolni, hogy a film kizárólag szorakoztató céllal létezik, erre ráerősitenek a filmjeik. De ha elfogadjuk, hogy a film a hetedik művészeti ág, azaz művészet, több célja is lenni kell, minthogy csak szórakoztat, sőt talán minden más fontosabb ennél."

Pedig a művészet is szórakoztató. Már az igazi művészet, nem az, amit végigszenvedni lehet csak, mert egyébként sznobságból csinálják és nézik. Egyébként is eléggé rossznak tartom ezt a poroszos művészetoktatási megközelítést, hogy van a nagybetűs művészet, meg a szemét. Így sok olyan mű elsikkad, ami lehet, hogy mégiscsak beleférne a művészet kategóriába.

Szerintem több értelme van, ha azt nézi az ember, amit érdekesnek talál, és nem azt, amire azt mondják, jelentős. Végül is az a lényeg, hogy mit hámozol ki egy műből, nem? Nem az, hogy hány centi nagynak van mérve az alkotója.

Én pl. már elég sok olyan régi B-kultfilmet láttam, ami sokkal többet elmondott a világról, mint azok a dögunalmas vackok, amikkel tele vannak a filmművészetis könyvek, és amik jó része őszintén szólva depressziós értelmiségiek vinnyogásának vagy lila bölcsészek köldöknézésének tűnik. Nem azt mondom, hogy mind ilyen, vannak tényleg jó alkotók, de épp ezért jobb, ha az ember inkább a saját ösztöneit követi, és úgy próbál valamit kivenni a művekből, mint hogy azt lesse, mit tartanak elismert, komoly filmművészetnek, és mit nem.

Hogy Bud Spencer és Terence Hill nem tartozik a filmművészet kategóriába? Kit érdekel? Engem a jó filmek érdekelnek. Mert egy rossz film mondhat bármilyen mély gondolatokat, nem fog tudni hatással lenni rám, mert nem képes átélhetővé tenni az egészet.

fynci 2016.06.29. 18:07:44

@scal: "tehát mások sosem készítettem olyan filmeket amik kizárólag szórakoztatni akartak volna? sőt ha valami szórakoztat, az már nem is hordozhat művészi értéket, ergo egy művészi alkotás nem lehet humoros, nem lehet szórakoztató (Mozart összes műve kb. mehet a klotyóba, rakjuk mellé Voltairet is, meg Aruistophanészt, az nem volt művészet amit csináltak, mert hát ó minő borzalom röhögtek rajta, hogy Shakespeare-t se feledjük el, mert bizony ő is írt ám vígjátékot)"

A börleszkről meg már ne is beszéljünk. Talán a legtisztább válfaja a filmművészetnek, közben meg az emberek imádtak nevetni rajta. De egy komoly film is lehet szórakoztató és művészet egyszerre.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.29. 18:58:43

@froclee: így van, "Szerintem több értelme van, ha azt nézi az ember, amit érdekesnek talál, és nem azt, amire azt mondják, jelentős."

pl. ezért tartom szarnak a magyar irodalomoktatást, ki a francot érdekel 14 évesen Camus? engem 2 éve kezdett foglalkoztatni, 30 év felett, és ekkor már érdekesnek találtam a mondandóját, de 14 évesen? bitch please

fynci 2016.06.29. 19:12:01

@scal: "pl. ezért tartom szarnak a magyar irodalomoktatást, ki a francot érdekel 14 évesen Camus? engem 2 éve kezdett foglalkoztatni, 30 év felett, és ekkor már érdekesnek találtam a mondandóját, de 14 évesen?"

És ezzel az is a baj, hogy megutáltatják ezeket a műveket a diákokkal, mivel kötelezővé teszik őket. De szerintem a magyar irodalomoktatás legnagyobb katasztrófája nem ez, hanem az, hogy nálunk csak az számít nagy műnek, amiben mindenki meghal, meg szenved, meg meghal, meg nyomorog, meg meghal, meg szenved, meg meghal. Mintha arra akarnának nevelni, hogy érezd rosszul magad és félj. Poe-nak, Karinthynak vagy az Odüsszeiának több értelme van szerintem, velük mégse foglalkoztunk annyit.

field 64 (törölt) · http://regiidokmozija.blog.hu 2016.06.29. 19:15:45

@scal:

„ki a francot érdekel 14 évesen Camus?”

Micsoda, kamaszként téged nem érdekelt, hogy miről kamuzik Camus? :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.29. 19:22:31

@froclee: ezzel maximálisan egyetértek

első kötelező olvasmány a Kincskereső Kisködmön, mindenki szegény, meg nyomorog, és ezt olvassa el kötelező jelleggel a gyerek, amikor még alig tud bármit is a világban zajló szarságokról, amikor ha csak apuka véresre nem veri minden nap talán jó élete van a családjában, akkor is ha valóban szegények, DE olvassa el, mert különben EGGYES

aztán másodikban: Pál utcai fiúk - megölik a gyereket aki a légynek nem ártott

harmadikban: Légy jó mindhalálig

negyedikben Aranyember, és sorolhatnám

undorító az egész rendszer, olvassa ezt akinek hat anyja van, és közben Karinthyről én speciel egy sort nem tanultam, mert a hátsó szekcióba van száműzve pár novellája, helyette Kosztolányi böszmeségeit, és szenvedését kell venni

Örkényt megint nem vettük, mert ugyan minek, majd egyetemen dráma szakon talán találkozol vele, pedig az már tragikomikus, tehát határeset

Dürrenmatt helyett Bertold Brecht sokat szenvedett Kurázsi mamája, amikor a Fizikusok is benne van ugyanabban az öt modern drámában, amit hatezere éve változatlanul nyomtatnak ki

És Persze Shakespearetől is a fiatal szerelmesek csak a halálban lehetnek boldogok, vagy Hamlet, nem ám valami vígjáték

én évekig nem olvastam ezek miatt, és nem is csodálom, hogy az emberek anno az egri csillagot szavazták meg Nagy Könyvnek, mert ott be is fejezték, és max a halálozási rovat a napilapban

Csoda, hogy az egy Voltairet még nem száműzték, Poe? de kérem, micsoda, álomvilágban él maga :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.29. 19:26:20

És így jutottunk el Bud Spencertől a magyar oktatás csődjéig :D

fynci 2016.06.29. 20:00:48

@scal: És akkor még a depressziós költőinkről nem is szóltál, akiktől természetesen csak azok a jó versek, ahol éppen magányosan szenvedve nyomorban várják a halált. Nem vagyok érzéketlen, felfogom, hogy sok embernek szar az élete, de attól még, hogy ilyeneket olvastatnak velem, senkinek nem lesz jobb. Inkább csak a kedvet és erőt ölik ki az emberből, hogy bármit is tenni merjen. Akár másokért is.

Ez van. Talán az élethez elég erősnek születünk, a magyar irodalomoktatáshoz viszont szánnivalóan gyengének. :D

fynci 2016.06.29. 20:06:19

Ja, és a magyar filmeket ne hagyjuk ki, ha már filmes blogon vagyunk. Komolyan, ha meglátok a tévében egy fekete-fehér magyar filmet, már azonnal el is kapcsolok, mert tudom, hogy itt mindjárt nagyon sokat fognak szenvedni.

Csoda, hogy sokkal szimpatikusabb a nyugati vagy a távol-keleti kultúra?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.29. 20:09:08

@Santino89: :d és tényleg

@froclee: jó hát azért a fekete fehér korszakra szerintem nálunk leginkább a vígjáték volt a jellemző, másrészt nem az a baja a magyar filmnek, hogy ne lennének vígjátékok (hanem hogy leginkább szarok) :D

Adani 2016.06.29. 20:15:23

@scal:

Kincskereső kisködmön az tényleg nem gyereknek való, pláne nem egy 9 évesnek alsó tagozaton. Egyenes út a depresszió felé, mindenki szegény, ahogy írod, az üzenet is az ,hogy ne is akarj többet és jobbat, mert akkor csak megszívod. Na meg miért kell minden fejezetben meghalasztani valakit? Jó kis esti mese a gyereknek, hogy 5 perc után meghal a fiatalabb testvér, majd később az egyetlen barátja, majd az apja, végül még többen. Na meg, hogy mikor ő éppen felgyógyul a halálos betegségből és végre egyszer jóllakhatna mert tele az asztal kajával bejön az utált szomszéd Küsmödi és felzabál előle mindent és ez t a szülei is tétlenül nézik, neki meg kuss a neve, mert gyerek és ne akarjon belepofázni semmibe.

fynci 2016.06.29. 21:28:02

@scal: "jó hát azért a fekete fehér korszakra szerintem nálunk leginkább a vígjáték volt a jellemző, másrészt nem az a baja a magyar filmnek, hogy ne lennének vígjátékok (hanem hogy leginkább szarok) :D"

Hát, akkor nekem nincs szerencsém, de mindig ilyen filmekbe futok bele.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.29. 21:30:14

@froclee: Hyppolyt, Meseautó, Egy bolond százat csinál, ??? ezek még jók is, nem hiába akarták őket remakelni :D

fynci 2016.06.30. 01:05:21

@scal: "Hyppolyt, Meseautó, Egy bolond százat csinál, ??? ezek még jók is, nem hiába akarták őket remakelni :D"

Nem csak akarták, remakelték is. :) Mondjuk én inkább már a háború utáni filmekre gondoltam.

Petrow 2016.06.30. 10:48:05

Ízlések és pofonok (no pun intended) - nekem a Nincs kettő 4 nélkül is belefér a top 10-be pont a zenéje miatt.

@scal: a kötelező irodalom és az életkor kapcsán, nekem a Kőszívű ember fiai volt hasonló. Vért izzadtam, hogy átrágjam magam rajta, hót érdektelen volt, tele angol-német-francia-latin kifejezésekkel... 15 évvel később tanultam csak meg igazán értékelni, és szinte alig bírtam letenni. Walter Scott Lammermor-i nászát sem bírtam tizenéves fejjel megemészteni.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.30. 14:34:49

@Petrow: nem a mű címe a lényeg, hanem a tartalma, mindegyik egy rakás szar :D ahogy froclee is írta, szenvedés, szegénység, és hogy úgyse lesz soha jobb, sőt aki jó még meg is hal

mire akarnak ezek tanítani? =legyél geci? és önző? miért kell ilyesmivel mérgezni a tinédzserek agyát?

@froclee: hát ha fekete-fehér nekem ezek jutnak eszembe rögtön nem a "kommunista fekete fehérek"

de azok között is vannak nagyon viccesek, épp a napokban láttam egyet, lehet majd írok is róla

caseyjones 2016.06.30. 15:44:48

Az Isten megbocsát, én nem! c. filmjüket semmiképpen sem tenném top 10-be. Szerintem az egyik leggyengébben sikerült filmje a párosnak.

Adani 2016.07.01. 22:37:49

@Petrow:

Azt sztem ember nincs, aki szerette volna. Pláne, hogy nekünk 6.-ban volt kötelező, a szabadságharc pedig csak egy évvel később volt tananyag. Eleve nem gyerekeknek készült, nagy hiba erőltetni általános iskolában. Ráadásul borzasztó unalmas is, mikor vagy 20 oldalon csak tájleírás van.

Darkcomet 2016.07.05. 21:04:25

Én aszondom, ez egy hülye lista. Nem akarok kötözködni, de BS TH-val olyan 14 filmet forgatott, amíg BS kb 120+ filmben játszott. Tehát ha BS legjobb filmjeit szeretnénk kimazsolázni, akkor nem kéne a tízes listán olyan hat vagy hét közös mozinak lenni. Amik kimaradtak szerintem: Akit buldozernek hívtak, Bombajó boxoló, Aranyeső Yuccában, Sötét Torino, Seriff és az idegenek (igen, az első rész igen fos), Zsoldoskatona, ilyenek.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.07.06. 00:20:26

@Darkcomet: ez így van, én is jobban szerettem volna, ha csak Spencer filmek vannak a listán, DE saját magához mérve is sokkal jobbak azok, amikben együtt szerepel a társával (amúgy egész pontosan 17+1-et készítettek), és összesen 52 mozifilmben játszott 2010-ig bezárólag = 35 saját filmje van

a Sheriff és az Idegeneket, Bombajü bokszolót, és az Aranyeső Yuccábant akkor se tenném be egy listába ha fegyvert szegeznének rám, nem is értem mit ajánlgatja ennyi ember, a Sötét Torinót nem láttam még, a Zsoldoskatonát is csak most néztem meg

de amúgy ez csak az Én listám...

csAlonzó 2016.08.27. 16:50:59

Ezzel a listával nem tudok mit kezdeni, 1-2 kivétellel semmivel sem értek egyet.

Az, hogy lemaradt a (nemzetközileg is) legismertebb és legelismertebb filmjük, az ÖRDÖG JOBB ÉS BAL KEZE, az már nagy hiba, hiszen ez alapozta meg a Spencer-Hill páros kémiáját (ld. testvérek, Bud nem bírja Terence-t, az ráveszi, hogy a jó ügyért védjék meg a gyengébbet, pofon, zaba stb. ráadásul itt még jól megfilmezett klasszikus spagetti western környezetben). A 2. rész is listára való, mondjuk gyengébb, mint az 1., elismerem.

Emellett pedig a Nincs kettő négy nélkül alapfilm, ahogy az Aranyeső Yuccában is. Ez utóbbinál Morricone zenéje is nagyot dob az amúgy kiváló filmen (örökzöld beszólások + Székhelyi kitűnő szinkronja Amidouhoz)... a Nincs kettő négy nélkül pedig a 4 legismertebb film közé tartozik, gyakorlatilag minden mondat szállóige, egyedi helyszín Rioban, szóval.

Nekem pl. a Kincs ami nincs, Nyomás utána elég bárgyú filmek, sok mese elemmel, amit kinőttem, de mindkettő alapfilm, eszem ágában nem lenne nem betenni őket a top10-be.

Hiányzik még Bulldózer is, az is nagyon ismert és alapfilm Spencernél, abban mondjuk egyetértek, hogy a Bombajó bokszoló egy gyenge folytatás, rossz szinkronnal.

A Banános Joe nálam semmiképp nem top10-es, eleve Kránitz szinkron, kispistázás, de objektíve sem, nagyon idétlen, gyerekes film.

A kezdeti westernek közül pedig egyértelműen a Bosszú El Pasoban a legjobb, mindenképp ismertebb, és jobban megírt mint az Isten megbocsát, bár egyik sem top10-es nálam.

A Piedone a zsaru érveléssel egyetértek, én azt följebb tenném.

Nálam valahogy így néz ki:

1. Az ördög jobb és bal keze 1.
2. Bűnvadászok
3. Megint dühbe jövünk
4. Nincs kettő négy nélkül
5. Piedone a zsaru
6. Különben dühbe jövünk
7. Kincs ami nincs
8. Aranyeső Yuccában
9. Akit bulldózernek hívtak
10. Az ördög jobb és bal keze 2.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.08.27. 18:07:01

@csAlonzó: nem hinném, hogy az a legelismertebb filmjük, max a westernek közt

a Nincs Kettő Négy nélkült legalább ennyien hiányolják ha már választani kellene inkább azt tenném fel ide

Aranyesőt Yuccában akkor se tenném fel erre a listára ha száz életem lenne :D iszonyat szar az a film, gyermeteg poénokkal operál, Amidou a Spencer&Hill univerzum legirritálóbb karaktere, lapáttal verném agyon

Morricone zenéje mindig jó, de nehogy emiatt szeressek egy önmagában idegesítően bárgyú filmet

Kincs, ami nincs-et kinőni? Jézusom. Szerencsére én előtte megálltam a fejlődésben.

Összességében látod tudtál mit kezdeni vele, írtál egy nagyon jó kommentet :D de hidd el ha ez a lista lenne itt, akkor meg a Kincs ami Nincs, Banános Joe fanok hőbörögnek, arról már nem is beszélve, hogy a Zsoldoskatonát nálad se látom

És még ha létezne is olyan párhuzamos univerzum amiben én beírom az ördög Jobb és Bal kezét, a folytatást tuti nem tenném fel
süti beállítások módosítása