Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Elveszett jelentés (2003) - holnap a Bem mozi műsorán!

2016. október 16. - scal

Vesztettetek már el jelentést? És valami sokkal fontosabbat? Amiről nem is tudtátok, hogy a tiétek. Egészen addig míg már nem volt meg, mert tovatűnt, egy érzést, egy szerelmet, a boldogságot, vagy annak illúzióját? Kerestétek? Vagy csak éltetek a pillanattal, ami öletekbe hullott? Mertetek lépni, vagy inkább nem? Elfogadtátok, hogy sorsotok előre megírt, és történjen aminek történnie kell? Akárhogy is legyen, az Elveszett jelentés mindenkihez szól, még úgy is, hogy ha nem mond semmit, akkor sem benned van a hiba. Egyszerűen túlontúl szerencsés vagy.

elveszettjelentc3a9s1.jpg

Két amerikai, a kiégett, reményvesztett, közönyös Bob (Bill Murray) és a fiatal, és üde, ámde kissé elhanyagolt Charlotte (Scarlett Johansson) a világ végén, Tokióban botlanak egymásba. Létezik véletlen? Vagy legalábbis hisztek benne? Ők sem, ergo elkezdenek egymással foglalkozni, hiszen Bobnak semmi más dolga miután felvették vele a tökéletes whiskey reklámot, minthogy megpróbálja túlélni a hátralévő napokat. S ahogy az lenni szokott, két szeretethiányos ember tudja egymásnak megadni leginkább a szeretet, a törődés érzetét, még akkor is ha a társadalmi, korosztálybeli különbségek előbb vagy utóbb éket vernek közéjük, és ismét bebizonyosodhat, hogy bár látom mi a helyes út, mégis a rosszat teszem.

Sofia Coppola - igen, Francis Ford lánya - írta és rendezte ezt a nagyon személyes történetet, 2004-ben valóságos díjeső zuhant második rendezésére, megkapta a legjobb forgatókönyvnek járó Oscart, Golden Globe-ot, a legjobb filmnek járó arany glóbuszt, és sajnos azóta bebizonyíthatta azt is, hogy az eltelt évek alatt egyszer sem tudta ezt a szintet újra elérni. Johansson meglepően jónak bizonyult (BAFTA díj), de az igazi meglepetést Murray okozta drámai alakításával, aki azóta rendre igyekszik kitörni abból a blazírt mókamester szerepkörből, amibe sikeresen beleragadt a 80-90-es évek során (szintén BAFTA és Golden Globe). Talán mondanom se kell mindkettőjük igen, igen megérdemelten lett díjazva, mindkét színész csodálatosan formálja meg a vívódó, nyűglődő, önnön sorsukon mégis változtatni képtelen embert, s azóta bizony számos film színvonalán emeltek játékukkal.

lost_in_translation_5.jpg

Maga a helyszín is különleges, Tokiót mindig élvezet látni egy nyugati embernek, egyszerűen más a kultúra, más az emberek bőrszíne, és a színes forgatagban, a neonfényektől vibráló városban csak még inkább szembeötlővé válhat két ember magányos elszigetelődése. Amit otthon meglehet ők maguk sem vesznek észre, csak hogy valami tovatűnt, és csak peregnek a napok, a taposómalomba pedig újra vissza kell állni, haladni előre, egy cél felé. De vajon hova?

Coppola filmje nem árul zsákbamacskát, sőt ha azt vesszük hivatalosan is leteszi a voksot miben hisz, lassúsága ellenére minden képkockáját élvezet magunkba szívni, egyszerűen atmoszférája van ennek a filmnek, amely ha olyan állapotban kap el, nagyon mélyen felkavarhat, vagy megérintheti a lelked. Úgy vélem 104 percet bárkinek érdemes rászánnia az életéből, hogy ezt önmaga derítse ki.

Ezt a filmet holnap, azaz 2016. október 17-én 18:00-kor és 20:30 vetíti a Bem mozi, ha szeretnéd megnézni nagy vásznon, vagy nem láttad 2003-ban, itt a soha vissza nem térő alkalom.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.11.28. 23:01:56

Lip my stockingiiings! :-D

Ezt a filmet nagyon szeretem. Nem tartom hibátlannak, egyszerűen szeretem a hangulatát, a barnás-drappos színeket, Bill Murray faarcát, a remekül választott zenéket, és a csendesen haladó történetet (na igen, a rózsaszín bugyi is jó :-D ).
A mellékszereplők is jók (Anna Faris a sötét színésznő, vagy Giovanni Ribisi az elfoglalt fotós szerepében).
Valóban, Sofia Coppola ezt a sikert eddig nem ismételte még meg. A The Virgin Suicides érezhetően első filmje, nekem nagyon tetszett, nem utolsósorban a zenék miatt (Heart - Magic Man!); A Marie Antoinette-et nagyon nem szerették, például a zenék miatt sem, vagy mert Marie Antoinette-et "hülye p.csának" mutatta (de hát egy 14 éves kislány vajon hogy érezheti magát annyira messze az otthonától, a trónörökös feleségeként...?), A Somewhere pedig az ürességet mutatja be nagyon jól.
(A The Bling Ringet tervbe vettem, de eddig nem jutottam el odáig :S )

2014.11.29. 01:52:11

@scal: Igen, ettől tartok én is, bár azt tudjuk, hogy a kritika nem minden :-)

lojzi1 2014.12.03. 12:46:58

Biztos bennem a hiba, de baromira untam, pedig nem vagyok egy akció őrült. Azt hiszem felgyorsítva néztem már a végén. Nekem kicsit lufihámozás és köldöknézés, azt a baromi nagy mélységet nagyon nem láttam benne.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.12.03. 19:24:26

@lojzi1: "az Elveszett jelentés mindenkihez szól, még úgy is, hogy ha nem mondd semmit, akkor sem benned van a hiba. Egyszerűen túlontúl szerencsés vagy."

Gery87 2016.08.17. 11:50:00

"Johansson meglepően jónak bizonyult (BAFTA díj), "
"mindkettőjük igen, igen megérdemelten lett díjazva," ...."számos film színvonalán emeltek játékukkal."

Hát, nem tudom de ennek a nőnek kb egy arca van (mókus pofa), mindig ugyanúgy néz/játszik és ennyi...amivel nem lenne baj ha jó lenne, de nem az:)
Csodálnám ha itt másképp tett volna.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.08.17. 15:04:49

@Gery87: hát Gerykém ezzel a véleményeddel igencsak egyedül vagy, azzal lehet vitatkozni, hogy itt mennyire volt jó, vagy se, de hogy Johansson jó színésznő-e, azzal nem igazán

Gery87 2016.08.18. 11:57:39

@scal:

Az Amerikai rapszódia-ában láttam meg a mostani szuperhősös, képregényes fosokban....ja és a Sziget-ben....a drámák meg nem jönnek be, azokat nem láttam.
Lehet ez utóbbi műfajban maga a tökély, de a többi az felejtős...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.08.18. 12:40:52

@Gery87: a Sziget Michael Bay egyik legjobb filmje
szuperhősös képregény fosokban? mármint a csodálatos Tél Katonájában, a világ által egekbe emelt Polgárháborúban, meg a két Bosszúállókban, az hogy ez neked nem tetszik egy dolog, de egyikre se mondanám, hogy fos, mert azok már egyáltalán nem ezek

de valóban nem képregényfilmben mutatkozik meg a tehetsége, hanem pl Woody Allen filmekben, Lány gyöngy fülbevalóval, és ehhez hasonlókban

hmmm meg is hoztad a kedvem egy kis Johansson maratonhoz, hazaérek megnézem miket nem láttam még tőle

Gery87 2016.08.18. 19:42:06

@scal:

"a Sziget Michael Bay egyik legjobb filmje"

Nem rossz, ez tény..

"hanem pl Woody Allen filmekben"

Na ezekre pont nem vagyok kíváncsi:) Tehetsége így rejtve marad előttem:)

"a csodálatos Tél Katonájában, a világ által egekbe emelt Polgárháborúban, meg a két Bosszúállókban,"

Úha...
Hát nem tudom, de nálam ezek ilyen 12-14 éveseknek írt vackok....láttam őket és...nem...nagyon nem..
Ez ma ami "jó"?
fenébe...

motoroskonyhaja 2016.08.18. 19:49:39

Ez a film szerintem zseniális, imádom. Murray és Johansson is nagyszerű benne, de igazából a mélabúsan keserédes hangulat fogott meg - a hétköznapi történések hű bemutatása mellett. A zenék mindegyike nagyszerű választás, akárcsak a vágások. Persze egy átlag nézőnek sík unalmas lehet a film, hiszen tükröt tart mindenki elé. A hétköznapok, ki nem mondott vágyak, álmok és célok, plusz a posvány tükrét, amiben a legtöbb ember dagonyázik, és mikor szembesül ezzel önigazolásokat gyárt.

Kicsit -de csak tényleg kicsit- használja ezt a filmet és a hangulatát ki Murray Broken flowers munkája (magyarul nem jelent meg)
Nekem ez a film (Lost in translation) 10/10.

Asuka02 2016.08.18. 20:04:49

Annyira különleges atmoszférával bír a film, amit az egzotikus, idegenség-tudatot hangsúlyozó környezet csak még jobban felerősít, hogy az egész gyakorlatilag egy érzéssé válik.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.08.18. 20:10:43

@Gery87: Woody Allent is utálod?

szerintem pont nem 12-14 éveseknek való, inkább 16-tól felfelé

Tökéletes Trükköt se láttad?

Másik Boleyn lány?

Don Jon? Hitchcock?

@motoroskonyhaja: "de igazából a mélabúsan keserédes hangulat fogott meg - a hétköznapi történések hű bemutatása mellett."

igen, fején találtad a szöget, nagyon jól megfogtad a lényegét

viszont ki kell ábrándítsalak, a Hervadó virágok ezer éve megjelent magyarul DVD-n, a fantasztikusan olcsójános Best hollywood gondozásában, 2010-ben kaptam ajándékba egyik barátomtól

motoroskonyhaja 2016.08.18. 20:31:23

@scal: Nnnnna, ezt nem tudtam. Nekem még az eredeti verzió van meg a Broken flowersből, ahol -Hál' Istennek- nincs magyar nyelv :D

Gery87 2016.08.18. 22:27:10

@scal:

Woody Allen?...fél perc jelenet és lefáraszt...

"Tökéletes Trükköt se láttad?"

Azt igen, tényleg....már el is feledtem...bár nem emlékszem hogy Johannson lett volna benne....szóval engem nagyon nem ragad meg a nő:)

"Don Jon"

Nem fogott meg semmi az előzetesből belőle...

"inkább 16-tól felfelé"

14-16-18....szóval kinőttem.
Nevetségesek a szövegelések is benne...szerintem egy csapat tinédzser írta a szünetben...

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2016.08.27. 16:04:03

@Gery87: Szemmel láthatóan egyáltalán nem vagy képben Woody Allannel. Ugyanis totálisan eltérő filmeket készít, ha az egyik egyáltalán nem jön be, még teljesen oda lehetsz a másiktól (persze ez csak az akkor igaz, ha tényleg tudod értékelni a felnőtteknek szóló filmeket, mert ha nem, akkor tényleg nem fog bejönni egyik se).
Ha már Woody és Scarlet: A Füles egy könnyed hangulatú klasszikus krimivígjáték (sajna nem olyan jó mint a Jade skorpió átka), a Match Point egy komor dráma, nem is beszélve a szintén teljesen más Vicky, Christina Barcelonáról, amit eléggé el nem ítélhető módon még nem láttam :$

Gery87 2016.10.16. 19:56:18

@MolnarErik:

A múltkor egy filmjét láttam: "Amit tudni akarsz a szexről – de sosem merted megkérdezni"

Bizarr volt és bugyuta...

Szóval azt mondod ettől sokkal eltérőbb filmjei vannak?
süti beállítások módosítása