Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A Gyűrűk Ura - A király visszatér (2003) - A Bem Mozi Műsorán!

2017. január 17. - Santino89

A harmadik részt eddig még sosem láttam teljesen, ami jobban belegondolva nem is csoda. Az első epizódban csalódtam annak idején, a második sem fogott meg különösebben, ezek után miért is vesztegettem volna az időmet a trilógia zárófejezetére? Részleteket egyébként láttam belőle. Véletlenül videokazettán (így belegondolva tök furcsa, talán ez volt az utolsó sikerfilm, amit videokazettán láttam) megnéztem az utolsó fél órát, ami borzasztóan idegesített. Egyszer pedig az Rtl Klubbon láttam egy rövid részt a nagy csatajelenetből 4:3-as képaránnyal, de a reklám idején el is kapcsoltam. Barbarizmus ezt a filmet tévében nézni. Most felnőtt fejjel, az érdekesség és a blog kedvéért újranéztem a trilógiát, nem tudtam, de nem is akartam kikerülni a harmadik részt.

2181701_cd3d23a467f16ef103b7b04c4e5c22c2_xl.jpg

Sok újdonságot azonban nem hozott az előző részekhez képest. Kicsit rémisztőbb volt, mint az eddigiek (halottak barlangja, pók), és sokkal-sokkal látványosabb. A vizuális megvalósítások szemet gyönyörködtetőek, a fantasztikus kameramozgásokkal, tájakkal és persze a remek trükkökkel. Néhány képkocka annyira gyönyörű, mint egy festmény, és Jackson nagy szerencsénkre szívesen el is időzik ezeken a szép képeken. Viszont nagy problémája a harmadik résznek, hogy érezhetően túl sok mindent próbáltak belezsúfolni, ennek köszönhetően pedig majdnem három és fél óra hosszú a játékidő, ami valami hihetetlen sok egy játékfilmtől. Míg a második részt próbálták minél inkább elnyújtani, még plusz szálak bevonásával is (Aragorn meghal, de mégse), addig ezt nem győzték összesűríteni, ennek pedig a narratíva látta kárát. A humorral is óvatosabban bántak, mint a második részben, bár néhány jó beszólás kétségtelenül akadt („Ez akkor is csak egynek számít”).

bscap039.jpg
A csatajelenetekkel azonban a befejezés jócskán felülmúlja az első-második részt; elsőként Faramir várvédő harca is nagyszerűen megrendezett, minden egyben van: a látványvilág, a zene és az érzelmek. A következő csatát bár nem mutatták teljes valójában, de a hobbit dallal kiválóan megadják az alaphangulatot, amitől nagyon hatásossá válik a jelenet. Azonban mindez bármilyen csodálatos is, egyszerűen semmi a film nagy csatájához képest, ahogy a Helm szurdoki ütközetet is egy laza kézmozdulattal félresöpri. Ezt az elképesztően monumentális, nagyszabású, hősies és hihetetlenül látványos jelenetsort tátott szájjal néztem végig. Egyszerűen teljesen lenyűgözött, ehhez foghatót azóta sem láttam, és biztos vagyok benne, hogy jó darabig nem is fogok.

bscap116.jpg

Telis tele volt jó ötletekkel, mint a katapultba tett levágott fejek, remek lényekkel, mint az olifántok, poénokkal, ráadásul még a dráma sem hiányzott. Théoden haláljelenete igazán meghatóra sikerült. Általában azt sem szeretem, ha a nők kardot rántanak egy ilyen stílusú filmben, de itt nagyon jól sült el, ezzel a karakterrel tudtam leginkább együtt érezni. Pár dolog azért zavart: egyrészt Aragorn hősi pózolását nem kicsit vitték túlzásba, inkább zavaró volt, pedig a többi részben ő volt a kedvencem, de már nagyon messzire került az első rész titokzatos Vándorától. Másrészt Gandalf is túl sokat harcolt az én ízlésemnek. Harmadrészt egy kicsit hasonlított a csata dramaturgiája az előző rész ütközetéhez. Negyedrészt pedig nem épp a legjobb pontokon szakították félbe az eseményeket. És sajnos ezzel a filmmel ennél sokkal több probléma van, amit még ez a zseniális jelenetsor sem tud feledtetni.

bscap065.jpg

A Gyűrűk Ura trilógia borzasztóan önismétlő. Már megint leesik egy karakter a mélybe… ebben a pillanatban tudtam, hogy ő még bizony elő fog kerülni. Először eljátszottak Gandalffal, aztán Aragornnal, végül pedig most Gollammal. Szerintem ez ciki. Ugyanígy megjelenik egy király is Denethor, aki a fiát gyászolja, Boromirt. Nem nehéz párhuzamot vonnunk Théoden, és az ő gyásza között. Bár erről Shakespeare drámái jutottak eszembe, amit még segített is a hihetetlenül megrázó végkifejlet. A magyar szinkronban ráadásul minden idők egyik legjobb magyar szinkronhangja, a megboldogult Szakácsi Sándor alakítja, aki még képes továbbmélyíteni ezt az amúgy is kiváló karaktert.

bscap078.jpg

A karaktereket nézzük meg egy kicsit közelebbről: Frodónak, aki elvileg a főhős semmi személyisége nincs. Rosszul van a Gyűrűtől, de megy előre. Ennyi. Elijah Wood ráadásul rosszul is játszik, főleg a befejezésben, de erről majd később. Már az eddigi részeknél is felmerült bennem, de talán most a leginkább: mi hajtja Samut? Mi a motivációja? Amennyit sír, meg ahogy néz Frodóra, meg amennyire mellette áll látszólag különösebb ok nélkül… Igazából adja magát a magyarázat… És nem, az se érdekel, hogy a film befejezésének huszadik jelenetében felesége lesz, ez így is tök egyértelmű, mindenfajta rosszindulat nélkül.

bscap077.jpg

Másvalakivel is nagyon csúnyán elbántak. A Christopher Lee alakította Szarumán, aki eddig a főgonosz volt, ezúttal meg sem jelenik a filmben, ahogy Grima se, aki szintén fontos szerepet játszott a Két toronyban. Igen, tudom, hogy a Bővített verzióban szerepelnek, csakhogy most a mozifilmről beszélünk, ami már így is három és fél órás, és nem jut idő benne ilyen fontos szereplőkre? Bezzeg Gollam felesleges kezdőjelenetére, vagy a már kissé unalmas és zavaros Arwen féle szálra jócskán maradt idő. Peter Jackson szerintem sok alapvető dologgal nincs tisztában a forgatókönyveket illetően. Lehet, hogy iszonyatosan látványos, és borzalmasan ijesztő jeleneteket tud rendezni, de ezek nagyon nagy hibák egy ilyen gigantikus méretű szuperprodukciónál. Arról nem is szólok inkább, hogy azt hittem Szauron végül megjelenik testi valójában, mint maga a gonosz megtestesülése, gondolom ez a regényben sem alakult másképp.

bscap098.jpg

Végül ami számomra teljesen elrontotta a filmet, az a befejezés. Illetve befejezések. Kezdem az elejétől… Frodó haldoklik, Samu a hátán viszi (és nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy közben a seggét fogdossa), Gollam megtámadja őket. Frodó pedig elkezd futni… Aztán még percekig szórakoznak, mire bedobják a Gyűrűt a lávába. Persze nem mondom, hogy csak úgy be kellett volna hajítani, de ez a rémesen túlnyújtott jelenet bennem egyáltalán nem növelte a feszültséget. És akkor csak ezután jött a feketeleves. Eddig panaszkodtam, hogy egyik filmnek se volt vége. Jackson itt bőségesen kárpótolta a nézőket. Megszámoltam, összesen hétszer (igen, HÉTSZER!!!) fejeződik be a film, mielőtt ténylegesen vége lenne. Mindezt annyira visszataszítóan giccsesen, nyálasan és a legrosszabb értelemben vett hollywoodi módon teszik, hogy az valami elképzelhetetlenül ciki. Már csak arra vártam, hogy mikor fut be Frodó és a hobbitkák mellé az ágyba hemperegni Szarumán és Gollam kézenfogva... Látszik, hogy meghatóak próbáltak lenni, de inkább önmaga paródiájába fordul az amúgy nagyon durván és feleslegesen elnyújtott jelenetsor, így a megérdemelt és várva várt katarzis újfent elmaradt…

bscap115.jpg

A Gyűrűk Urát sokan olyan áhítattal nézik, hogy nem is merik kritizálni, sőt eszükbe sem jut. Pedig sajnos legyen bármennyire látványos és hatalmas vállalkozás, amely tényleg forradalmi a filmtörténetben, azért mégiscsak jócskán vannak hibái. Dúskál a jóban a trilógia, az izgalmakban, a látványban, mindeközben egyedi és különleges. Az ízlésemnek azonban túlságosan érzelgős, terjengős és önismétlő, és nagy fájdalmamra a zene sem olyan erős, mint a látványvilág. Nem akarom Jacksont túl sokat szidni, hisz épp ezzel a filmmel vált korunk legsikeresebb rendezőjévé, de szerintem a sok apró munkálat mellett már egyszerűen nem látta át a nagy egészet. Összességében érdemes volt felnőttfejjel újranézni A Gyűrűk Urát, de a véleményem nem változott meg különösebben.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

A film bővített verzióját jövőhét pénteken, azaz 2017. január 27-én 18:00-kor vetíti a Bem mozi, ha szeretnéd megnézni nagy vásznon, vagy nem láttad 2003-ban, itt a soha vissza nem térő alkalom.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.09. 15:47:19

Reménykedtem benne, hogy nem kell még egy hetet várnom :D

Ezzel a zene témával sikerült elérned nálam, hogy elővegyem a CD-ket - jelenleg az egyes lemezt hallgatom - csupán azért mert anno éjszakánként állandóan ez ment a lemezlejátszóban, szerintem iszonyat jó relaxációs zene, - egészen addig míg hajnali négy felé fel nem ébredt rá valaki a koleszban, és ki nem kapcsolta.

Egyedül a harmadik rész záró dalát nem éreztem eléggé erősnek. De a harmadik rész nem igazán a kedvencem, mindössze 3-szor láttam moziban. Leginkább azért néztem újra, mert - micsoda eretnekség - megszakították a Multiban a vetítést a közepén 5 perc erejéig, úgyhogy le kellett vadásznom egy városi mozit ahol nem játszották ezt meg.

Emlékszel még a barátomra, akiről meséltem, hogy az első részt tévében nézte. Na a harmadikra már ő hívta fel a figyelmem, hogy ugye megyünk - jó sokan - úgyhogy a Gyűrűk Ura lázt sikeresen átragasztottam rá. Ráadásul a regényem 2002-ben jött ki, tombolt a fantasy láz, még azt is elolvasta. Így megy a térítés.

Nem is igazán értem, hogy nem lehet végignézni egy trilógiát, főleg egy ilyet, aminek az első két részét már láttad? Én az egy évet is éppen csak kibírtam.

A harmadik rész hibája valóban az hogy kevés újdonságot mutat fel az első kettő tükrében, már követeled a látványt, nemhogy hasra esnél tőle, és valóban sok mindent belesűrítettek. - és már írtam hogy bizonyos részek még ki is maradtak, amik MÉG a bővített verzióban sincsenek benne.

Osztán, apám - :D - tisztában vagy te azzal, hogy ez a film 11 Oscart nyert? Ez csupán 3 filmnek sikerült eddig. A Titanic, meg a Ben Hur a másik kettő, gondolom tudod.

Iszonyatos hepaj lett belőle, én nem is tartom ezt jogosnak. Kaphatott volna 3-4-et ez is, de hogy legjobb adaptált forgatókönyv? legjobb rendező? legjobb film? És pont a Király visszatér-ért, ami szvsz a leggyengébb rész. Értem, hogy álleejtős csaták vannak benne, de olyan üresjáratok, dramaturgiai alapvető hibák hogy ez is mutatja, az Akadémia néha azt se tudja mire osztja a díjakat. Jó persze tudom a 3 filmnek szólt az elismerés. De ilyen nincs! Épp az ilyenektől válik hiteltelenné az egész szobrozás. Sőőőt. Egy fantasy rajongó barátommal épp arról csevegtünk, hogy azért látvány oké, zene oké, de azért legjobb filmnek nem biztos hogy én mint fantasy buzi egy kitalált történetet választanék.

Főleg, hogy 2003-ban azért volt egy Utolsó szamuráj, vagy egy Nagy hal. De mindegy is.

Nagyon tetszett a "ezt a filmet barbarizmus tévében nézni" hát tényleg az.

Azt kifejezetten díjaztam, hogy behúzták a kéziféket, Gimli a helyére került a harmadik részre, attól még vicces maradhat valaki, hogy nem minden mondatában szórja a "humorbonbonokat". Ha így lett volna a kettes epizódban is, akkor bizonyára nem őrjöngök.

Faramir kicsit jobb mint a kettes epizódban, a lehetetlen ostrom, ahogy bizonyítani akar apjának, na ott a vágás valami zseniális. Az ott Oscar. :D

Egyébként valóban van benne pár izmos jelenet, nekem kifejezetten tetszik ahogy Gandalf belovagol a fehér városba, az egy igen monumentális és epikus bemutatója a városnak, mint az emberiség utolsó reménységének. Hasonló a tüzek felgyulladása - arról mondjuk nem igazán vagyok meggyőződve, hogy a havas csúcsokon évtizedekig erre az egy alkalomra várt volna egy család. Aki ott él, és gondolom ezért is kapja fizetését.

A film csatája tényleg ott van a szeren, de inkább csak azért, mert ilyet még nem láttunk sehol. Még a Rettenthetetlenben sem. Sőt eszünkbe sem jut.

Éowyn szintén megérne egy külön disszertációt, Tolkien őt is majdnem megölte, de végül megelégedett azzal, hogy agyba főbe verette, minthogy egy nő ne ragadjon kardot, hanem fogadjon szót az apjának. Aztán arra végképp nem emlékszem melyikük - a lány, vagy a hobbit - is szúrja le a boszorkányurat - de a lényeg az, hogy HÁTULRÓL, micsoda aljas, és elítélendő mód, azért Tolkien néha kihúzhatta volna a karót a seggéből.

Aragorn tényleg kezdett átesni kicsit az ellenszenves kategóriába. De hát ez van. Én annó kevertem a páncélját a már említett Utolsó szamurájéval.

Ez a karakter leesés neked nagy fájdalmad, de ha jól tudom Gollam már nem mászott ki sehonnan. Az zseniális ahogy egyetlen pillanatra végre magához ölelheti a Gyűrűt. Mielőtt elpusztulna vele.

Denethor nem király - helytartó, aki jobban is megtartja a helyét mint kellene, de erre már kitértem a második résznél. Nekem különösebben nem tetszett a karaktere sosem. Meg sem közelíti Théodent, aki sajnos kicsit elveszik ebben a részben.

Azért azt megjegyezném, hogy a magyar szinkron ezeknél a filmeknél kiváló műgonddal sikerült, pedig 1999 után és iszonyatosan nagy hanyatlást éreztem, de mintha ezekre a filmekre ez nem lett volna érvényes. És Aragorn hangja is meghalt már sajnos, Selmeczi Roland. Szakácsit leginkább House miatt sajnáltam, Kulkával hiú parádé volt "pótolni".

Frodó-Samu téma, igazából csodálkoztam is, hogy ez eddig nem került elő. Erről baromi sokat vitáztunk anno a Fantasyán, kár hogy gallyra ment az oldal, különben elő lehetne keresni a kommenteket. 2001-ben már azt rebesgették, hogy Jackson homoszexuális vonzalmakat plántál a hobbitokba, pedig ahogy láthattad ő a legnagyobb alázattal kezelte a művet.

Hogy megértsd tudnod kell pár dolgot.
Először is, a mai világban sajnos annyira elburjánzott a liberalizmus, a metroszexualitás, a globalizáció, hogy manapság már majdhogynem az a fura hogy egy lány fiúval akar smárolni a kamerák előtt. Én meglehetősen konzervatív vagyok e téren, nem mondom, hogy máglyán kell őket elégetni, de én egyáltalán nem csinálnék úgy, mintha ez normális állapot lenne, és nem készítenék Fiúk a klubból sorozatot, nem engedném nekik a házasodást, a gyerekvállalást pláne nem. Ha homokosok laknák a Földet, kb 100 év alatt már rég kihaltunk volna. Ergo: ez nem normális.

Na most mindemiatt a mai nézetek szerint ha két férfiú számít egymásnak, akkor azok bizonyára melegek. De Tolkien mint írtam régebben harcolt a II. VH-ban, hol bizony bizalmon és döntéseken is függ néha egy-egy élet, és én igenis hiszek a nagyon mély barátságban, amik nagyon ritkán alakulnak ki - talán ugyanolyan ritkán mint a szerelmek - és ez régebben divat volt, csak manapság nem az, mert manapság haverság van, meg térdcsapkodós röhögés, de ilyen mélyebb baráti dolgok nem, mert előbb utóbb lesz egy díszbuzi, aki pont ezekre az érzésekre mondja, hogy ez valójában mélyen farbamászó látens homoszexualitás.

Samu Frodó kertésze, a könyvben le vagyon írva, hogy a Hobbitok közt van egy hierarchia, és ezért ő bárhová követi gazdáját. Azonkívül sem Frodónak, sem Samunak nincs senkije igazán, - a regényben Samunak vagy egy örege, de az a filmben nem is szerepe. Szóval Frodó nem úgy tekint rá mint egy szolgára, hanem mint a barátjára. Akire mindig számíthatott. Így gondolod végig. A legjobb barátod - ilyen nem lesz több - viszi a Gyűrűt. Te nem segítenél neki? Főleg, hogy nap mint nap látod, ahogy egyre jobban mérgezi a Gyűrű. Szerintem nincs több kérdés, EZ hajtja Samut. Menjen vissza a MEGYÉ-be? Próbáljon felszedni egy csajt. Nincs se tévé, se számítógép, de nagyon könyvek se, itt még a közös beszélgetések, pipázások, danászások bizony sokat számítottak. Egyszerűen nem hagyhatja cserben a legjobb barátját.

Christopher Lee-vel tényleg elbántak, de ajánlom, hogy szerezd be a bővített verziókat, kb. 150 perc plusz jelenetet kapsz amiben minden kérdésedre választ kapsz. Mutatják Grima, meg Szarumán végét is, sok sok Boromir extra jelenet - majdnem sikerült is kiherélni vele a karakterét, mert az Boromirba volt egy "takarodj paraszt" fennhéjázás, amit Sean Bean mesterien adott vissza. De az tetszett, hogy beletettek egy szálat, hogy végtére is az apja tette rá ezt a nyomást, akinek csak az elsőszülött számított, de valójában őt se szerette.

Nem hiszem, hogy Gollam kezdőjelenete felesleges lenne, az első gyilkosság szerintem fenomenális, és mindig érdekelt, hogy milyen messziről kezdenek az adott folytatásban, mire felveszik a fonalat.

Te csak ne gondolj semmit a regényben, ott Szauron annyira nem jelenik meg, hogy én a második kötet feléig meg voltam győződve, hogy Szarumán és Szauron egy és ugyanazon karakter, csak nyomdahiba. :D Emiatt nálam el is csesződött, hogy Szarumánt egy ideig jó karakternek gondoljam, mert ő a könyvben azért palástolja az árulását sokáig.

Viszont megjelenítése sokaknál kiverte a biztosítékot, miszerint csináltak belőle a világítótornyot, amikor azt sejtették két részen át, hogy a "szem" egy éteri síkon jelenik meg, mint Isten szeme, ami mindent lát, beléd lát. Erreföl elegendő elbújni egy szikla takarásába, és máris nem vetül rád a fénye. Sőt, Szauron szeme olyan mint egy női nemiszerv, és akkor még finom voltam és cizellált.

Szóval Szauron meg sem jelenik a regényben, az egész első csata nincs benne, csak mások szájából hallhatod, de hogy milyen volt, hogy nézett ki, azt egyes egyedül Jacksonnak lehet köszönni.

A Gyűrű bedobása, nem túlnyújtott jelenet, és nekem az kifejezetten tetszett, ahogy a történelem megismétli önmagát, és megmérgezte Frodót is a végére. Gandalf mindig azt mondogatja Gollamnak van valami része a nagy egészben "Gollam" - ahogy mondogatja a kis aranyos. És mennyire igaza van. Hiába lenne ott Samu, a végén Frodó vállat von, és azt mondja nem ér a nevem. És ha nem lenne Gollam, ez a mindenki által megvetett és szánalmasnak tartott kreatúra az egész csata elveszne. Ő azonban leharapja az ujját és így Frodó visszakapja saját tudatát. Az is tök fantasztikus, hogy ez a nagy hatalommal bíró Gyűrű, csupán egy egyszerű láthatatlanság varázslatot képes biztosítani.

A sok sok vég - én csak négyet számoltam - tényleg gáz, de talán meg lehet bocsátani, hogy Jackson nem tudta abbahagyni magnum opuszát, és képzeld el, hogy még ezután mindig volt egy fejezet. Te vajon hol hagytad volna abba.

Szerintem tegyük össze a kezünket, hogy ez a film ilyen lett. És kiindulva az azóta született fantasykból. Ezt bizony csak ennél rosszabbul lehetett volna elkészíteni. (Na, majdnem a végére ért a CD, mindjárt jön Enya - mit is mondtál, hogy nem elég ütős a zene.?)

Szerezd be a bővített verziókat, már csak azért is érdemes, mert Jackson volt olyan szemét és nem csupán kivágott jeleneteket, hanem néhol komplett alternatív jeleneteket forgatott, vagyis a Bővítettből néhol hiányzik pár dolog, ami a mozisban benne van.

És természetesen megyünk a Hobbitra, most hogy ismét összeáll a nagy csapat.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.09. 15:57:40

Ahogy te is vártad menetrendszerűen az írásomat, úgy én is vártam menetrendszerűen a kommentedet :)

A zene relaxációs zenének lehet, hogy jó, sőt a film aláfestéseként is tökéletes, azonban abban biztos vagyok, hogy nem fogjuk még harminc év múlva is dúdolni, mint a Star Wars zenéjét például. A világ egyik legjobb filmjétől, aminek sokan A Gyűrűk urát tartják, pedig én ezt elvárom.

Regényed? Milyen regényed?

Pedig egyszerű. Nem fogott meg az első kettő, így nem láttam értelmét, hogy megnézzem.

Hogyne tudnám, hogy 11 Oscart nyert? Ezerszer inkább a GyU nyerjen Oscarokat, mint egy olyan film, mint a Social Network. Ha megnyeri a legjobb film díját, az Akadémia díja örökké semmivé válik a szememben...

A csatajelenetnél jutott eszembe, hogy hihetetlen mekkorát fejlődött a technika tíz év alatt. A Rettenthetetlen forradalminak számított akkor, és mai is megállja a helyét, de bármennyire is a legkedvencebb filmjeim közé tartozik, azért ettől a jelenettől sehol sincs.

Ez "a karakter leesik minden részben, azt hisszük meghal, de aztán visszatér": Elsőre se dőltem be neki. Másodjára ciki volt. Harmadjára pedig valami hihetetlen gáz már.

Denethor valóban nem király, ezt elnéztem írás közben. Nekem jobban tetszett a karaktere, mint Théodené, szerintem jóval összetettebb és drámaibb volt. Szakácsit, rengeteg minden miatt sajnáltam, ő volt az abszolút kedvencem az összes magyar színész közül. Selmeczit is nagyon szerettem, ráadásul küönösen tragikus, hisz ő hihetetlen fiatal volt (épp tegnap volt 2 éve, hogy meghalt), de azt azért nem akartam, hogy gyászmenetbe forduljon a nagy GyU trilógia elemzése. Egyébként valóban csodálatos a magyar szinkron, sajnálom, hogy a Star Warshoz ilyen sosem készült.

Samuról: először is te olvastad A bérgyilkosról készül írásomat, amit szintén gyakran meggyanúsítanak homokossággal. Egyáltalán nem vagyok rosszindulatú, sőt naiv is vagyok ilyen téren. Általában észre sem veszem, ha ilyesmiről van szó egy filmben. A bérgyilkosban ezt betudtam annak, hogy John Woo tehetségtelen forgatókönyvíró.
Hogy válaszoljak a kérdéseidre is: Igen, segítenék a barátomnak vinni a Gyűrűt, de nem sírnám el magam 5 percenként, és nem néznék rá fátyolos-szerelmetes tekintettel. Másrészt ez mind szép és jó, amit leírtál a könyv alapján, de egy adaptációnak önmagában is meg kell állnia a helyét. Jacksonnak pedig kellett volna valami motivációt adni Samunak, mert így nem több, mint egy kis buzi. És nem csak a mai liberalizált világban lenne az, hanem akkor is, ha a film az 50-es években készült volna el.

Másik meg, hogy a mozinézők látták először a filmet, az alapján lettek rajongók, és jogosan várhatták volna el, hogy megtudják mi történik a fő gonosszal, ne csak x hónap múlva, ha megveszik tizenezerért a Bővített verziókat. Nehezen tudnám elképzelni, hogy valaha megnézem őket. Majd ha blue rayen megjelennek, valaki tökéletesen felszerelt házimozirendszerben... max akkor.

Félreértesz, Gollam kezdőjelenete nagyon jó. Csak épp semmivel sem viszi előre a sztorit, míg Szarumán halálára kíváncsi lettem volna.

Abba a szembe nem akartam belekötni, bele se gondoltam, de végülis igazad van...

Nem Gollam megjelenésével van bajom, hanem, hogy rövidebben hatásosabb lett volna ez a jelenet.

Csak négyet? Lehet, hogy én már jobban vártam a végét. Mindenképp az ágyban hempergős rész előtt hagytam volna abba... fúú, abba még belegondolni is rossz.

Lehet, ha sokat hallgatnám nekem is megtetszene, de jobban szeretem, ha már első hallásra magával ragad.

Szerintem meg pont az a lényeg, hogy már nem olyan sok hiányzott volna, hogy ez a hatalmas vállalkozás tényleg a világ legjobb filmjeivé verekedje ki magát. Persze, sikerülhetett volna sokkal rosszabbul, de picit több odafigyeléssel, már sokkal jobb lehetett volna.

Úgy tudom a Hobbit megint csúszott egy picit. Kíváncsi vagyok, mikorra fog elkészülni.

A Gyűrűk Ura rajzfilmről mi a véleményed?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.09. 16:02:04

Azért a Star Wars az mindig is Star Wars marad és nem feltétlenül azért, mert az egy nagy epikus film lenne. Egész egyszerűen azért, mert előtte nem voltak ilyen nagyszabású filmek, ilyen elképesztő trükkök, sőt még az is lehet trilógiák se nagyon voltak. Szóval én soha nem is hasonlítgattam a Star Warshoz. Én biztos emlékezni fogok a zenéjére, de tudom én Fan vagyok - egyébként tegnap olvastam pár Fan kommentet, akik még most 2010-ben is azért kárhoztatják Jacksont, mert még mindig kimaradt belőle pár rész, mert eltért néha a könyvtől, etc. Jókat röhögtek, én nekik nemhogy fan lennék, hanem eretnek.

2002-ben írtam egy regényt egy haverommal, illetve akkor adták ki, 1996-ban írtam - de írtam róla a kommentekben előbb is, részleteket, illetve az egész sztorit megtalálod az oldalamon ha érdekel. De azóta mindenki fantasy filmnek, ilyenféle zenét akar.

De épp azért furcsa, hogy nem nézzed meg, mert egész végig azt mondtad nincs befejezve egyik film sem, akkor tényleg nem kerül semmibe, csak az idődbe én tutira megnéztem volna, hátha lesz belőle valami.

"Hogyne tudnám, hogy 11 Oscart nyert? Ezerszer inkább a GyU nyerjen Oscarokat, mint egy olyan film, mint a Social Network."

:D Na jó, ez igaz, viszont az veszélyes hogy bejön mert nagyon isteníti mindenki, bár én inkább a Tru Gritnek szurkolok, az talán még van olyan erős.

A bérgyilkost is - hát akkor nem is kellett volna ennyit pofáznom, érted a lényeget. Lehet Jackson meg nem tud igazán jól operálni az érzésekkel, és ezért sírnak annyit a jelenetekben. Pl. volt olyan ismerősöm - akit azóta nem is viszek moziba - aki a Boromiros haláljelenetnél is poénkodott, hogy csókolja már meg Aragorn, pedig az egy milyen emelkedett jelenet, ahogy feloldozást kap megingásáért, és elismeri Aragornt királyának. Istenem Csavardi Samu más tészta, de nekem speciel nem jutott eszembe, hogy hominak lássam, én eleve utáltam Sean Astin behízott fejét, és nem is igazán fókuszáltam a karakterére.

A GYU-ban ráadásul nincs is egy abszolút főhős, Jackson erőltette, hogy Frodó a főszereplő.

De a főgonosszal hogy mi történik azt láthatták. El vagy tévedve, Szarumán nem egy főgonosz, ő csak egy báb, aki régen jó volt, de megfertőződött a palantír hatására. Ugyanez borítja el Denethor elméjét is.

Szarumán halála akár hiszed akár nem a bővített jelenetekben is igen sután lett elintézve, nagyon mostohán bántak vele el és nem is talán úgy, ahogy a regény írja, bár erre nem esküszöm, mert már nem emlékszem rá. Szóval ne várj tőle olyan sokat.

Rajzfilmet még nem láttam, ellenben tegnap már annyira benne voltam a GYU lázban, hogy majdnem kibabráltál velem, mondom most kezdjem el az első részt? De az olyan hosszú, és addig már nem akartam fennmaradni, viszont eszembe jutott, hogy porosodik a vinyón a Hunt for Gollum 2009-ben fanok által barkácsolt 40 perces epizód, vagy másfél éve kaptam még, és tegnap jött el az ideje hogy meg is nézzem. Azt meséli el mi történt abban a 18 évben amíg Bilbó átadta a Gyűrűt Frodónak és Frodó elindult a nagy útjára. Egész pofás lett ahhoz képest, hogy csak fanok hozták össze, és Arwen tokás feje megér egy nézést. Ha gondolod és van rá időd pislants bele.

www.thehuntforgollum.com/watchfilm.htm

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.09. 16:19:21

A filmtörténet két legnagyobb hatású trilógiája, nem csoda, ha sokan hasonlítják, ráadásul a történetben sem nehéz párhuzamot vonni, de ebbe nem megyek mélyen bele, oldalakat lehetne róla írni.

Egy eretnek fan... jó az :D

Végül, mint írtam véletlenül láttam a harmadik rész végét, és az végleg betette a kaput.

Én már az első rész közben (amikor fut Frodó után a vízbe, pedig nem is tud úszni) felírtam a kis jegyzetfüzetembe csupa nagy betűvel, hogy "mi hajtja Samut?" Az első részes kritikámba végül nem írtam bele, mert kíváncsi voltam kiderül-e. A másodikban alig szerepeltek, a harmadikban számomra egyértelművé vált. De nézd csak meg Frodó fejét az utolsó előtti előtti képen, amit beszúrtam... ő is gyanús... El se tudom képzelni miket művelhetett szegény Gollammal...

Jó, szigorúan nem ő a fő gonosz, de mégiscsak ő volt leginkább testet öltött, vagy hogy is fogalmazzak...

Elhiszem neked. Mindent elhiszek :)

A lehúzó, laikus írásaim ennyire meghozták a kedvedet? Nem semmi... :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.09. 17:06:50

látom megtaláltad az oldalam, helyes, helyes :D

annyira nem lehúzóak, inkább tárgyilagosak, és elképzelhető, hogy helyenként én esek túlzásba, de egyik mestere szerint, "amit az ember szívből csinál, arról csak szenvedéllyel lehet beszélni, írni"

és tudod milyen rég beszélgettem ennyit a GYU-ról? évek teltek el anélkül, hogy ránéztem volna, tolt magával az élet,a meló, ilyenek, és az egyetemi éveimbe visszarepített ez az egész nosztalgiázás, úgyhogy ezért is nem akartam belemenni, mert tudtam, hogy órákon keresztül csak gépelek ahelyett hogy mással foglalkoznék :D

ezek után kíváncsian várom mi kerül legközelebb terítékre
süti beállítások módosítása