Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Top 10 – A legjobb kalandfilmek

2017. február 12. - scal

Tartozom egy vallomással. Rájöttem, hogy utálom a toplistákat :D Fárasztó írni, mert nem egy filmre kell fókuszálni, hanem tízre, és mennyi mindenre, miközben alig írok róluk értelmes dolgokat. Paradox módon szeretem őket mégis, de valahányszor elkészülök eggyel, megfogadom, hogy az volt az utolsó. Egy svédcsavarral élve jöjjön most az a tíz kalandfilm, amelyet bizony vissza lehet sírni, merthogy, kérem, ez egy haldokló vagy inkább totálisan halott stílus. Olykor érkezik egy ütős darab, de mint látni fogjuk, ritka, mint a fehér holló. Ez annál is inkább baj, merthogy számomra talán a legkedvesebb műfaj az összes közül. Jöjjenek tehát a kincsvadászok, kalózok és maszkos bosszúállók.

10_journey_to_the_center_of_the_earth_1959.jpg

 

10. A nyolc szamuráj legendája (1983) rendező: Kinji Fukasaku,  kalandor: Hiroyuki Sanada

Idézet: Nyolc... miért éppen nyolc?"

Emlékezetes pillanat: amikor Genpachi lemészárolja a falut

Igazság szerint erre a helyre sok egyéb film kerülhetett volna. Mondjuk Az utolsó mohikán vagy A három testőr éppen aktuális feldolgozása, számomra azonban elképzelhetetlen, hogy ez a helyenként fantasys beütéssel is bíró, mára abszolút elavult technikát használó film lemaradjon erről a toplistáról. Kitörölhetetlenül beégett a tudatomba. Valójában egy olyan kalandfilmtípust képvisel, ahol a csapat összeszedésén van a hangsúly, ahol a karakterek mindegyike kidolgozott, és nagyon is eltérő egymástól, akik bár nem ismerik egymást, mégis egyesítik erőiket, hogy segítsenek a bajba jutott hercegnőn, és legyőzzék a gonoszt, akár életük árán is. És ahol a „hősök” olyanokból lesznek a sors furcsa fintora folytán, mint egyszerű földműves, gyermek, gonosz – ámde az utolsó pillanatban a jó oldalára álló – hadvezér, vagy éppen főhősünk, egy szeretnivaló simlis tolvaj.

 

9. Aki király akart lenni (1975) rendező: John Huston,  kalandorok: Sean Connery, Michael Caine

Idézet: „Úgy döntöttünk Kafirisztán királyai leszünk."

Emlékezetes pillanat: és Danny csak dalolt a hídon

Ez egy nagyon érdekes film. Igazából legalább annyi moralizálás található benne, mint kaland a korszak két igazi tehetségével: ki ne akarná Caine-t és Conneryt egy filmben látni? John Huston munkája mégis tetemes bukta lett, ugyanis egyáltalán nem pozitív végkicsengésű: a néző azzal a tudattal áll fel, hogy hősei lám, mennyit szenvedtek, és megszerezték a kincset, helyreállították a békét, és megkapták a nőt is. Talán sejthető, hogyha két szélhámos egyszerre akar király lenni egy neve nincs országban, az csakis balul sülhet el, és Huston nagyon drámaian mutatja be, mit tesz a hatalomvágy, vagy egy szép női tekintet az emberrel, hol kezdődik az egészséges őrület, és hol a megszállottság, ahol már görcsösen ragaszkodik bárki abba a piciny boldogságba, amit ha csak rövid ideig is, de birtokolhatott. S mindezt úgy, hogy a film kalandjellege csöppet sem csorbul. Aki egyébiránt megtudja mondani Kafirisztán fővárosát Google nélkül, annak sütök egy csudaszép szülinapi fekete szedertortát.

 

8. Istenek fegyverzete 2 (1991) rendező és kalandor: Jackie Chan

Idézet: Jó alvás..."

Emlékezetes pillanat: a szélgép

Az Indiana Jones-jelenségnek a legnagyobb hátránya, hogy egyszerűen képtelenek elszakadni a figurától. Az már önmagában oké, hogy mindhárom film nagyszerű lett, de hogy onnantól kezdve minden egyes régész, kalandor, pénzhajhász úgy öltözött, mint a fiatalúr, az azért már mégiscsak túlzás. És ha ez nem lenne elég, ezeknek a filmeknek szinte az összes darabja rosszul sikerült, úgy látszott, csak Spielberg ismeri a recept titkát – talán a legemlékezetesebb zakót a Richard Chambelain-féle Quatermain-kalandok produkálták. Kedvenc Jackie Chanünk azonban a 90-es évek elején elkészítette a Kondor hadművelet alcímre hallgató folytatását az 1986-os filmjének, amely minden szempontból jobb lett, mint a közel vállalhatatlan eredeti. Itt is kiköpött úgy néz ki, mint Indiana Jones – csak sárgában –, azonban a story érdekes, a helyszínek egzotikusak, van KINCS, amit el lehet halászni a rosszfiúk orra elől, és kapunk persze frankó bunyókat, három egzotikus szépséget, meg tonnányi jópofa viccet. Magam hajlamos vagyok a komolyabb Chan-filmek közé sorolni – a komolyabbat úgy értse mindenki, hogy Jackie megerőltette magát forgatókönyv terén is, így egy egész korrekt filmet kapunk.

 

7. A smaragd románca (1984) rendező: Robert Zemeckis, kalandorok: Michael Douglas, Kathleen Turner

Idézet: „Miért fékezett le?” – „A kedvenc disznóm, csak nem ütöm el."

Emlékezetes pillanat: Amikor Wilderék menekülnek, Juan pedig gyorsított turisztikai beszámolót tart a falu látványosságaiból...

Zemeckis az egyik kedvenc rendezőm, nem tudom észrevettétek-e, de ez a pali nem tud olyan filmet készíteni, ami rossz lenne. Nem mondom, hogy mindegyik kiemelkedő és maradandó, de mindegyik szórakoztató, és ez egy támadhatatlan tény. Ehhez pedig nem kevés tehetség kell. Spielberg hónalja alól bújt ő ki, éppen ezért talán nem is lehet csodálni, hogy ez is egy Indiana Jones-klón, de azért annál egy kicsit több, mint előző alanyunk, ugyanis Zemeckis csavart egyet az unalomig ismert történeten, és itt a valódi főhős egy írónő. S az írók mint tudjuk, leginkább elképzelik a csodálatos dolgokat, amiket papírra vetnek, nem megélik azokat. Itt viszont Joan arra kényszerül, hogy Dél-Amerikába ruccanjon ki – a kalandok kiapaszthatatlan tárháza –, és összeálljon egy vadorzóval – aki nyomokban azért éppen eléggé emlékezetet minket Jonesra. Kapunk kincset, nevetséges, és/vagy félelmetes rossz fiúkat, és szerelmet is. Meg egy mindenki által elfelejtett második részt, pedig A Nílus gyöngye sem olyan rossz ám, de majd később tárgyaljuk, mi is a bibi vele.

 

6. Robin Hood, a tolvajok fejedelme (1991) rendező: Kevin Reynolds, kalandor: Kevin Costner

Idézet: „Átkozott angol tölgy!"

Emlékezetes pillanat: amikor Robin megzavarja Mariont a célzásban

Hollywood szép reményű aranyifja ekkor még csúcsformában, élete egyik legjobb, legkiemelkedőbb alakítását hozta, a Robin Hood-történet egyik legjobb feldolgozásában. Ő a maszkos igazságosztó egyik prototípusa, amikor valaki alulról, a nép közül áll a nép élére, és vágja pofán a gonoszt, akit Alan Rickman alakít közel ördögien. Az egész film valahogy annyira szerethető és magával ragadó, hogy el is gondolkoztam, amikor pár éve beültem a Scott-féle verzióra, hogy mi szükség volt arra? Ez a film nem kopott meg, nem akar más lenni, mint ami: izgalmas akciókkal, humorral fűszerezett vérbő kaland, ami visszacsempészte a '90-es évekbe a régen letűnt kardpárbajokat és egy olyan korszakot, amikor még tényleg lehetett abban hinni, hogyha harcolunk a gonosz János király ellen, akkor nem jön majd egy újabb, aki még különadókat is kivet a népre. Ha azonban így gondolunk bele, tele van gyilkolással, meg a pénz irányíthatóságának megszerzésével, de eszünkbe ne jusson ÍGY belegondolni.

 

5. Zorró álarca (1998) rendező: Martin Campbell,  kalandor: Antonio Banderas

Idézet: - Sose vesztettem még párbajt. Kivéve most, egy beteg öregember ellen."

Emlékezetes pillanat: Zorró visszatérése

Ha Robin Hood a nép gyermeke, aki segít a népen, akkor Zorró egyértelműen egy liberális gondolkodó, aki balgatag módon segít azon a népen, amely őt legszívesebben lámpavason látná viszont. Mókát félretéve, Zorró a maszkos igazságosztók másik nagy csoportját képviseli, amikor egy GAZDAG segít a szegényeken – egyenesági leszármazottja Batman, bizony ám –, és próbálja megdönteni a rendszert, amelyben Ő jól él, de felismeri, hogy nem az önös érdekeit kell nézni, és persze elképzelhető, hogy egy újabb választás alkalmával azért magánemberként is jól járna. Banderas itt szinte ugyanazt viszi véghez, mint hét évvel korábban Costner, talán pályája is hasonlóan alakul. A párbajok frenetikusak, Hopkins az egyik legemlékezetesebb alakítást nyújtja, Zeta-Jones itt még virága teljében, egyszóval pazar kalandfilm, aminek ugyan készült egy folytatása is, de azt senki meg ne nézze, aki jót akar magának! Továbbá kicsit érthetetlenül állok az IMDb 6.7 pontos összátlaga előtt, mert azért ez a film annál jóval többet ér.

 

4. Sherlock Holmes (2009) rendező: Guy Ritchie,  kalandorok: Robert Downey Jr.; Jude Law

Idézet: „Vacsorázunk este?” – „Nagyszerű, a menyasszonyom is ott lesz legalább megismeri végre.” – „Nem érek rá!"

Emlékezetes pillanat: Sherlock megdobja egy kalapáccsal az ellenfelét

Ritchie ezzel a filmmel nemcsak saját karrierjét billentette helyre, de egyúttal át is értelmezte Holmes karakterét, és egy akcióhőst, egy kalandort faragott belőle, aki nem csupán éles eszű és a nyomozásban jártas, de az ökle kemény, ha a helyzet úgy kívánja. Röviden: tömören sokkolt az az élmény, ami a moziban fogadott, főleg, hogy azt megelőzően néztem meg a teljes Jeremy Brett-sorozatot, aminél hűségesebb feldolgozást nem is kaphatott volna Doyle életműve, s ha ebből a szempontból nézzük a filmet, akkor ez elég nagy gyalázat ám. De én szeretem, ha valamit új szemszögből mutatnak be, különösen akkor, ha az jól is sikerült, és Rachel MacAdams egyetlen mosolyával meg lehet venni kilóra.

 

3. A Karib-tenger kalózai - A Fekete Gyöngy Átka (2003) rendező: Gore Verbinski,  kalandorok: Johnny Depp, Orlando Bloom

Idézet: „Igazán érdekelne, mi volt a terve, miután engem megölt?”

Emlékezetes pillanat: amikor Sparrow elgondolkozik, hogy Elizabeth-be ereszti az egyetlen golyót, amit Barbossának tartogat

Ennek a filmnek legnagyobb érdeme, hogy újra divatba hozta a kalózokat. Igaz, hogy ezek a rohadékok velejéig utolsó gazemberek voltak, de itt a romantikus rumivós, kincselásós kalózokra kell gondolni. Utálnom kellene ezt a filmet, mert a hideg kiráz attól a jelenségtől, amikor egyik nap még semmi nincs a boltokban, utána meg kalózruha, meg kalózkönyv – sok képpel és semmitmondó szöveggel –, meg miniatűr kalózbabák lepik el a polcokat, és mindenkiből szakértő lesz két perc alatt, utoljára talán a Jurassic Park produkálta ugyanezt a hatást. De hogy lehetne haragudni rá, amikor a film hosszúsága ellenére hihetetlenül egyben van, a zenétől kezdve az utolsó mellékalakig, hőseink szerelmet, meg kincset, meg bosszút szomjaznak, és minden jó, hajó a vége (elnézést kérek :D). Sajnálatos módon a filmnek három folytatása is készült – idén hajózik be a negyedik! –, ám egyik sem tudta még csak megkarcolni sem azt az olimposzi magasságot, ahová ez az alkotás került.

 

2. A múmia (1999) rendező: Stephen Sommers,  kalandor: Brendan Fraser

Idézet: Patients my good barátom..."

Emlékezetes pillanat: rajtaütés a hajón

És el is érkeztünk a legtökéletesebb Jones-klónhoz, akiben már szinte nincs is semmi Jones-os, még kalapja sincs. Úgyhogy őt nem is klónnak szokás nevezni, hanem kisöcsinek. Ebbe a filmbe sokan azt akarják belemagyarázni, hogy ez fantasy, meg horror, egyébként ezt megkapja ám a Karib-tenger is, de MI az anyám kénköves tyúkja, ha nem ez vagy a Karib-tenger a NAGYBETŰS kalandfilm? Kalandorunk egy balul sikerült légionárius akció után épp az akasztással nézne szembe, ehhez képest semmiségnek tűnik az új kihívás. Így örömmel csatlakozik a gyönyörű könyvtáros – kibontom a hajam, és leveszem a szemüvegem – és annak simlis öccsének életveszélyes küldetéséhez, amelynek első szakasza némi kincsvadászat, második szakasza meg a világ megmentése. Sommers filmje a nyári szezon egyik nagy nyertese volt, igazi fényét nem is Baljós árnyak, hanem a Mátrix árnyékolta be, de addigra épp elég pénzt termelt, hogy kidobjanak utána két bűnrossz folytatást, és egy azóta önálló életre kelt spin-offot. A Múmia nem nagyon újít, bevált régi elemekkel operál, viszont ilyen téren kőkeményen odateszi magát, izgalom, humor, egzotikus helyszín, meghódításra váró nő, elemelhető kincs, és lenyomható főgonosz – aki egyébként annyira nem is olyan gonosz. A film legnagyobb nyertese egyértelműen Fraser lett, mert ennek a filmnek hála, már nem csupán úgy gondoltak rá, mint gagyi vígjátékok szenvedő alanyára.

 

1. Az elveszett frigyláda fosztogatói (1981) rendező: Steven Spielberg, kalandor: Harrison Ford

Idézet: „Ó, a tűz, mindjárt kialszik itt..."

Emlékezetes pillanat: pisztoly kontra szablya párbaj

No kit tudtam meglepni vele? Igazából egy fontos dilemmán gondolkodtam mindvégig, vajon EZ vagy az Utolsó kereszteslovag a jobb? Sokáig mindig azt tartottam jobbnak, amelyiket épp néztem, de utána egy lelkes kommentelő megvilágította az agyam, miszerint Indiana barátunk ezen filmje után átment „family man”-be, és EZ öli meg a kalandot. Ha van egy barátnőd, egy gyerek vagy az apád, akit magaddal kell hurcolni, és akadályoz a kreativitásban, ott kész, meghalt az egész. Kalandozni csak és kizárólag egyedül lehet. Mi történne akkor, ha egy kívánatos nő elárulná a titkos jelszót, de ott a nejed a nyakadon? (Bezony, Múmia 2-3!) Belátható, hogy ez így képtelenség. Ezután a harmadik rész mellett már csak Elsa szólt, aki szerintem a sorozat legjobb nője, még akkor is, ha náci! De maradjunk az alfánál, a filmnél, amely meghonosította ezt a figurát, és amellyel Spielberg elindította a lavinát. Kincs, nő, egzotikus helyszín, emlékezetes és ritka rusnyán elhalálozó gonoszok, ez mind megtalálható ebben a filmben. És ebben az a szörnyű, hogy harminc éve nem gyártottak ennél jobbat. EZ a tökéletes kikapcsolódás gyereknek, felnőttnek egyaránt, csipetnyi misztikummal egy kevés történelemmel, izgalommal, üldözéssel, a világ körbejárásával, egyszóval EZ A FILM A TÖKÉLETES KALANDFILM! Újranézhetősége félelmetes. Ha netalán még életedben nem láttad volna, azonnal vadászd le! Készült három folytatása, egy tévés sorozat, tucatnyi videojáték, képregény, regény és játékkönyv, amely szinte egy másodperc vakfoltot sem hagy kedvenc régészünk kalandos életéből. No persze Spielberg már megint lopott, leginkább James Bond és spagettiwesternek lebeghettek a szeme előtt, de hát jótól jót lopni nem szégyen, ha pedig ilyesmi a végeredmény, na azért jár a kitüntetés.

 

Ennyi volt mára srácok, menni kell alukálni, a tíz legjobb kalandfilmet láthattátok Scal szerint, igazán örülnék, ha a listában nem szereplő címeken kívül mindenki írna párat, szerinte mit hagytam ki, mit lenne érdemes bepótolni, mert mint azt a bevezetőben írtam volt, szomjúhozom a kalandokat.

Ha tetszett a toplista, lájkold a Facebook oldalunkat!

Egyéb toplistáim:

Top 10 - A legjobb vígjátékok

Top 10 - A legjobb akciófilmek

Top 10 - A legjobb drámák

Top 10 - Félreértett filmek

Top 7 - A legjobb Bond gonoszok

Top 10 - A világ legrosszabb filmjei

Top 10 - A legjobb nők Hollywoodból

Top 10 - Hőseim Hollywoodból

Top 10 - A legjobb Bruce Willis filmek

Top 10 - A legjobb westernek

Top 10 - A legjobb folytatások

Top 10 - A legrosszabb rendezők

Top 10 - A legjobb Bud Spencer filmek

Top 10 - A legjobb Star Trek epizódok

Top 10 - A legjobb konzoljátékok

Top 10 - A legjobb vloggerek

Top 10 - A legjobb videoklipek 1.

Top 10 - A legjobb videoklipek 2.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.05.28. 12:19:52

Na eddig szerintem ez volt a legjobb a listáid közül :D
Én Az utolsó mohikánt a világ minden kincséért se hagytam volna ki, köztudottan a legkedvencebb filmjeim közt van, ami első helyet ért volna, de ugye nem én írtam ezt a listát.
A 8 szamuráj pedig közel sem beszerezhetetlen, épp ebben a pillanatban könyvjelzőztem be egy feliratos változatot.
Az Aki király akart lenni, már ezer éve meg akarom nézni, de valahogy még sose sikerült, úgyhogy a nagyon közeli jövőben most már megpróbálom pótolni.
Az Istenek fegyverzete 1 pedig nem vállalhatatlan egyáltalán, Chan legjobb filmjei közé tartozik.
A Robin Hood, a tolvajok fejedelmét imádom.
A Zorro álarcát is.
A többibe se tudok belekötni, jó kis lista lett, na.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.05.28. 16:20:38

Heh, hát gyűjtöttem is vagy egy hónapig az alanyokat. És ezzel most röpke 2 óra alatt kész is lettem, bár nem vagyok elégedett a képekkel amiket találtam, mert nem igazán fejezik ki a kalandot.

A 8 szamurájra azt írta tegnap egy honlap, hogy úgyis emlegetik, mint a szamuráj filmek Star Warsát, ami azért nem rossz, de pocsék VHS-en láttam nagyon rég, ha megszerezted szinkronnal kérlek jelezd :D

Az istenek fegyverzetével lehet a szinkron a baj, egyszer láttam a TV2-őn és közel se tűnt olyan monumentálisnak mint a második rész.

Az utolsó mohikánt mindössze kétszer láttam, a többi itt szereplő film esetében legalább egy 0-át hozzá kell tenni, kivéve az Aki király akart lenni-t. De még véletlenül se tudná nálam lenyomni az első hármat az ziher.

Örülök ha sikerült bearanyoznom a napodat :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.05.28. 18:37:03

@scal: feliratos ez a verzió, ha jól látom.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.05.28. 19:42:37

itt kezdődnek a bajok, régen amikor adták, még nem volt VHS-ünk és magnókazettára vettem fel, úgyhogy a hangok eléggé belém égtek, és korrekt szinkronja van, emlékszem volt benne pár eléggé félelmetes rész is

állítólag valami 106 kötetes sorozatnak az egyik darabja, és párat még megfilmesítettek

bobbantyú 2013.06.05. 11:11:16

Semmi klasszikus western nem fért be a sorba? Legalább a "Jó, a rossz és a csúf" becsúszhatott volna...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.05. 18:05:20

@bobbantyú: a kalandfilm számomra nem a westernt jelenti, igazad van hogy vannak benne kalandfilmes elemek, pl. a kincskeresés, de én még reménykedek hogy össze tudok állítani egy TOP 10 western listát is, és ott betonbiztos helye van a JRCS-nek, szóval ezért nincs benne

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.05. 18:06:38

így utólag, lehet a Sherlock Holmes kivenném, és a Jurassic Parkot tenném be, de az számomra nem teljesen kalandfilm, inkább valami családi thriller :D, vagy a Mohikánt

bobbantyú 2013.06.05. 18:43:58

Ja, az a top 10 western jöhetne :)
1. Lopakodó hold
2. A jó, a rossz és a csúf
3. Volt egyszer egy vadnyugat
4. A hét mesterlövész
5. Chato földje
6. Wyatt Earp
7. Butch Cassidy és Sundance Kid
8. Farkasokkal táncoló
9. Django elszabadul
10.Joe Kidd
(És még folytathatnám a teljesen szubjektív, és életkoronként változó listámat)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.05. 19:31:10

@bobbantyú: na nézzük, JRCS okés, Volt egyszer egy vadnyugat is, bár nem szeretek egy rendezőtől több filmet betenni de ebben a listában ez egészen egyszerűen elkerülhetetlen, ahogy a Még pár dollárral többért is ott lesz az fix, Hét mesterlövész nem is kérdés (ez még mindig csak 4)

Farkasokkal táncoló indián film, sose volt western :D Ha már indián film, a Kis-nagy ember inkább tetszett

Gondolkodok a Délidőben, és a Hatosfogat kapcsán mert azoknak mégis van valami filmtörténeti jelentősége, bár egyik se tetszett

Bronsontól a Vörös Nap a befutó nálam, bár a Chato földjént nem láttam, de igyekszem majd beszerezni

Lopakodó hold? nem is hallottam róla, majd rákeresek, Butch Cassidyt újra kell nézzem egyszer láttam és nem igazán maradt meg

Wyatt Earp nálam kizárva, ez ilyen életrajzi film amit western köntösbe bújtattak

szégyen, de a Joe Kiddet se láttam - Eastwood amerikai spagetti westernjei nem igazán jöttek be (pl. Fakó Lovas, Két öszvért Sára nőérnek, stb, és egy idő után leálltam velük) az Akasszátok Őket Magasra itt pihen nálam már egy ideje már vagy tíz éve meg akarom nézni

természetesen a Djangonak semmi keresnivalója egy ilyen listán, ha már modernkori western, akkor a 5:10 to Yuma, de azt se tartom olyan jónak hogy egy TOP10-be beférne

gondolkodom továbbá a Maverick-en de az is csak határeset western, de talán egy tized helyre befér, mert a listán olyan filmek legyenek amiket legalább 4-5-ször láttam, vagyis nagyon nagy az újranézhetőségük (Djangot nem biztos hogy lenne kedvem újra megnézni)

aztán talán a McKenna aranya de azt is újra kellene nézzem mert legutóbb már egyáltalán nem tetszett, lehet gyerekként sokkal jobban bejött

ez mennyi, 1, 2, 3, 4, 5, kis jóindulattal 6, 7, 8, még mindig kell kettő :D

ez egy kurva nehéz eset, egyébiránt még az is lehet, hogy Tíz legjobb film ami a zárása lesz ennek a nagy listázásnak listába kerül be a JRCS a többire meg szarok :D

vagy valaki olynanak kellene megírnia aki nálam több westernt látott, bár ez egy olyan féle stílus hogy minél többet láttam, annál kevésbé szerettem, és annál inkább becsültem azt a néhány filmet ami viszont kibaszott jól sikerült

bobbantyú 2013.06.06. 12:26:08

@scal: Bakker, kihagytam a Vörös nap c. filmet! Úgy látom egy az ízlésünk western téren, kivéve a Farkasokkal táncolót:) Szerintem még az is belefér, persze nem spagetti western, de azért a kor, és a helyszín passzol. A vadnyugat :) A Maverick-et nem mertem írni, pedig igen szeretem. Azt vígjátékba és kalandba is be tudnám tenni. A Lopakodó Hold egy indiános western, de akkoriban, gyerekfejjel látva, úgy paráztam a megtekintése során, hogy az felért egy kemény thrillerrel. (A Gregory Peck a főszereplője, akit ugyan soha nem éreztem személyes "hősömnek", mégis marha jó westerneket csinált és el kell ismernem a nagyságát.) Nekem még mindig ott van a szeren. A "Butch Cassidy" sem egyszerű eset, amikor először láttam teljesen beájultam tőle, de pár éve újra megnézve már nem tett rám ugyanolyan hatást. A régi westernek java részét még a feketefehér tévés korszakban láttam, gyerekfejjel, nem egyszer az osztrák tévén :), de sok film még most is úgy üt mint akkor. A Volt egyszer egy vadnyugatot pl. szintén pár éve, a kb. ötödik visszanézés során értettem meg, mert addig csak a jellegzetes dolgokra figyeltem benne. Most már a cselekmény mozgató rugói, a jellemek és hasonló dolgok is világosak lettek. :) A Django-t én sem hiszem, hogy többször megnézem, mégis az utóbbi évek terméséből ez volt talán a legnagyobb hatást kiváltó film, legalábbis a gyomromat tekintve, ebben a kategóriában. Van még egy titkos favoritom, az sem biztos, hogy mindenkinek egyértelműen western, mivel a színhely Ausztrália, de nekem nagy kedvencem. Ez a "Quigley down under", vagyis a Winchester mestere c. film.
A Joe Kidd egy klasszikus western, nekem nagyon bejön, van némi értelme is, nem csak üres pufogtatás az egész. Gondolom a törvényen kívüli Josey Wales-t sem láttad az Eastwood életműből, ha meguntad az amcsi filmjeit. Ez is több egy kicsit az átlag pufogtatós filmeknél. Érdekes módon az újabb kori nagy filmje, a "Nincs bocsánat" viszont nem igazán maradt meg bennem. Persze ettől még igen jó film. Éppúgy mint a 3:10 to Yuma. Ezt sem tudtam igazán megkedvelni, hiába a nagy nevű szereplő gárda. A legérdekesebb az, hogy már a húszas években csináltak westernfilmeket, és azért még mindig lepotyog néhány cím Hollywood-ból. A True grit, a Fegyvertársak, Tombstone, Blackthorn c. filmek mind nézhetők, némelyik egész jónak mondható, akkor is, ha esetleg remake. Köszi egyébként a válaszodat.

bobbantyú 2013.06.06. 12:27:19

Bocs, "jó sok" bekezdést csináltam. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.06. 17:42:55

@bobbantyú: persze ennek (meg sok másnak is) akkoriban volt a virágkora, aztán annyit készítettek belőle, hogy 20-30 év alatt teljesen klisévé degradálták, és ezért tudott Leone akkorát újítani

A Nincs Bocsánat kifelejtésére valóban nincs bocsánat, de azért Eastwood filmekkel telepakolni egy listát

A Törvényen kívüli Josey Walest láttam és az tetszett is, (éljenek a déliek!) a Fensíkik csavargója megint nem jött be, de ezek megint olyna filmek amik egy 20-as listára ráférnének, de nem azt mondanám, hogy héj ha tudni akarod mi az a western, nézd meg a Törvényen kívüli Josey Walest! :D

Mickey Rourkenak is van egy viszonylag modernkori westernje Az utolsó törvényenkívüli, ami nekem egészen be is jött, bár eléggé B filmes hangulata van, deee a végét leszámítva nagyon hangulatos

Jaaaj hát a Vad Banda, csak most jut eszembe Peckinpah akkor már lehet meg lesz a tíz, és Peckinpahtól nem is láttam a többi westernt, úgyhogy meg kellene nézni azokat is, meg néhányat Gregory Peck-től mert hátha ott is ráakadok valamire

Bronsontól nem rég láttam a Breakheart szorost, ami egész jó volt, de másodjára már meglehetősen untam

Lee van Cleef-től is láttam pár filmet amik egész élvezetesnek mondhatóak

bobbantyú 2013.06.06. 18:52:07

Pecktől az Idegen a cowboyok között jó. Romantika, kapcsolatok, bunyó.

kétszeres vuvuzelaművész 2014.07.19. 00:12:36

Gyerekkori nagy kédvenceim voltak a Keoma és a Hé barátom itt van Sabata. Ugye, a BS/TH vadnyugati filmek nem számítanak westernnek? Kár. És a Folytassa cowboy? Azért is kár, mert mai napig jót vigyorgok rajtuk, ha látom. (Na jó, a Limonádé Joe-t már meg sem említem.) :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.19. 19:58:08

@kétszeres vuvuzelaművész: hát ezeknek inkább egy western toplistán lenne a helyük szerintem, bár a western listánkon sincsenek rajta :) A Hé barátom, itt van Sabata nagy gyerekkori kedvenc, a Keoma viszont nekem nagyon nagy csalódás volt.

kétszeres vuvuzelaművész 2014.07.20. 16:41:45

Igazatok van, csak mire a megelőző féltucat kommentet elolvastam, én is elfelejtettem, mi volt az eredeti cikk témája :)
(Keoma: eppur si movie! - én kérek elnézést : )

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.20. 17:57:30

@kétszeres vuvuzelaművész: a BS/TH westernek sokkal jobbak a Keománál, a Limonádé Joe meg itt figyel az aszatlomon vagy 3 éve, de még valamiért nem vettem rá magam

Kyria 2014.07.21. 18:21:32

Hú, szerintem ez nem. Ez nagyon nem. Tudom, tudom, nem lehet egy mindenkinek tetsző listát kiállítani, na de hát ennek a nagy részét semmiképp (még a 100-asba sem), Indy jöhet, persze csak az első három rész, a Smaragd nem bánom, maradhat, de csak mert vicces is volt.
Na szóval: Jean Marais filmek (A púpos, A Kapitány igazi nagyágyúk a témában, ajánlom figyelmedbe, de még a Fantomas-sorozat is belefér!), aztán csak úgy hirtelen Királylány a feleségem, Arábiai Lawrence, Ezüst tó kincse, Forrest Gump, Angol beteg, Hegylakó, Crocodil Dundee, Asterix-rajz- és filmek, Verne történeteiből a filmek (bár ez nehéz, mert a nagy többségét sajna elrontották, de még gyerekkoromban volt pl. egy "Utazás a Föld középpontjába"-verzió, amire pozitívként emlékszem, illetve a régi, David Niven főszereplésével készült "80 nap alatt a Föld körül", vagy szintén a régi, 69-es "Nemo kapitány és a víz alatti város"). No és persze Tarzan, de nem a Christopher Lambert-féle, hanem a Weissmullerrel készültek.
Szóval lehetne ezt a listát "újratölteni".

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.22. 17:59:51

@Kyria: szerintem pedig ez a legautentikusabb listám

A Forrest Gump soha nem volt kalandfilm - amúgy egy másik listában megtalálod

Az angol beteg? mint kalandfilm? Azonkívül unalmas.

Hegylakó - hát ez inkább fantasy

Crocodil Dundee meg egyértelműen vígjáték, ahol a poénok 90%-a arra épül hogy a tanyasi bunkó nem látott még mobiltelefont - sose tetszett

Fantomas sorozat - érdekes elgondolás, nem is nagyon tudnám besorolni sehova, de ha már választanom kéne inkább vígjátékok ahonnét pont a komolykodó részek lógnak ki de erőteljesen.

Asterix filmek vígjátékok, (az erőltetett fajtából) a rajzfilmeket meg nem szoktam az élőfilmek közé beékelni, azok külön kategória

a Verne filmekkel pont az a bajom, hogy a 80-nap alatt a föld körülből se láttam még egy normális feldolgozást, bár a Nivenesből egy újra majd lehet befigyel, de nem tudott anno elvarázsolni, rettenetesen dagályosnak éreztem, a legjobb még mindig a spanyol rajzfilmsorozat Willy Foggal :D és a többi verzió se valami jó, szal esélyük nincs, hogy egy Top 10-be bekerüljenek, aki Vernére kíváncsi sajna könyvet kell olvasnia

az Arábiai Lawrence egy nagy hiányosságom még, az Ezüst Tó kincsét régen láttam de nem maradt belőle semmi, Tarzant nem szerettem sosem

Marais viszont érdekes, azokat majd beszerváljuk, csak körülményes mert ritkán vetítik, és ezeket a régi szinkronnal kellene nézni

kétszeres vuvuzelaművész 2014.07.26. 00:34:07

Nekem a listáből akkor is hiányzik a Három testőr (M. York-féle elsődlegesen), meg Tulipán Fanfan is (a G. Philippe-féle) a szamurájokból is megelégszem héttel:).
Amúgy a Ben Hurt, Spartacust (nem a tv-sorozatot), Elfújta a szélt, Excaliburt, Gladiátort hova soroljátok?
Még pár ötlet: Riói kaland, Fekete Tulipán, Nagy zűr Kis Kínában, Bolond, bolond, bolond világ, Nemo kapitány (Kirk Douglas, mint Ned Land)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.26. 01:47:34

@kétszeres vuvuzelaművész: ez már egy sokkal jobb lista :D

Három testőrnek itt nagy rajongótábora van, találhatsz róla szép írásokat ha érdekel, és jók is de szerintem a Zorro álarca, meg a főleg a Robin Hood röhögve lejátssza és ezek ebben a hősi kategóriában ütköznek meg. Egy Top-20-ba viszont mindenképpen betenném.

A régi Fanfant nem láttam :/
A hét szamuráj nagyon jó - de az nekem nem kalandfilm, az nem is tudom mi. Ott van egy nagyon durva drámai vonulat is amitől mai napig nagyon jó.

Ben Hur - Spartacus - Gladiátor, szandálos filmek, én valszeg a történelmi kategóriába előbb sorolnám nem ezek jutnak eszembe ha bevillan a kaland szó :)

amúgy mindegyik újranézős lesz talán még ez évben

Elfújta a szél, sose mertem megnézni, de az egy romantikus film ha jól sejtem
Excalibur FANTASY

Riói kaland jó, de nem Top-10-es
Fekete Tulipán, ugyan kérlek :D jó hogy nem már a Delonos Zorro

Nagyzűr kis Kínában okés, de nem Top 10 kategória megint csak, ráadásul az egy fantasy, akció katyvasz is :D, leginkább egy Kurt Russel one man show

Bolond Bolond világ - nem tom mi
Nemo kapitány - okés ezt majd megnézem, de a Némo kapitány nekem könyvben is meglehetősen unalmas volt

kétszeres vuvuzelaművész 2014.07.26. 02:00:09

Bolond ... világ: It's A Mad ... World (1963)
tkp filmvígjáték is lehet; több, illetéktelen személy tudomására jut a kincs lelőhelye, oszt hajrá, aki kapja, marja...:)

Kyria 2016.11.29. 12:55:33

@scal: Ez vicces...épp kalandfilmeket kerestem és valahogy visszatévedtem ide (megint ledöbbentem a listán, de ez most mindegy), aztán gondoltam megnézem a hozzászólásokat, hátha...és majd feldőltem székestől: hát hogy lehetett a régi Tulipános Fanfan-t nem látni??? Akkor nagyon fiatal lehetsz - bár ez abból is sejthető, hogy teljesen másként látjuk ugyanazokat a filmeket...én a Delon-féle Zorro-t sokkal többre becsülöm, mint a Banderas-féléket, a Fekete Tulipánnál meg konkrétan a homlokomra csaptam: hát hogy nem jutott eszembe a régi nagy kedvenc? (Na persze nálam Banderas még vágtatva sem érhet Delon nyomába és Costner Robin Hood-ja sincs sehol az Errol Flynn-féle változathoz képest, bár utóbbi Neked nyilván semmit sem mond.) Manapság meg, minthogy igény van rá, ömlenek a "remek" képregényfilmek...néha úgy felmerül bennem, hogy vajon kik lehetnek azok, akiknek ez tényleg élményt nyújt? Na, de megyek is és kíváncsiságból megnézem, fellelhetők-e még valahol a régi "nagyok":)))?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.11.29. 23:11:55

@Kyria: fiatal vagyok de nem ennyire, Delon számomra komolyan vehetetlen mint Zorro, az a film egyértelműen rá épít és nem arra hogy története is legyen, akkor már inkább a Disney sorozat, az nagyon tetszett, meg jó is volt

Robin Hood meg jó Costnerrel, Flynn is jó, meg a pocakos Crowe, de maradjunk csak a jófiú Costnernél

de örülök, hogy így ismét ránk találtál, harmadjára már te fizeted a sört

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2016.11.30. 11:47:44

@scal:

A Michael York-féle három testőr-filmeket röhögve lejátssza a Kevin Costner-féle Robin Hood?

Barátom, te mivel lövöd magad? :)

Kevin Costner mint Robin Hood? A három legnagyobb szereposztási tévedés egyike, tán még listavezető is! Ami magát a filmet illeti, annél szerintem még a vele párhuzamosan készült másik Robin Hood-film is jobb!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.11.30. 22:13:09

@Field64: nah írd meg a toplistát :D szereposztási tévedések, érdekel a másik kettő

Seraphin 2017.02.12. 15:48:45

Vannak még azok a jó kis kalandfilmek, amiknek a környezte háborúban játszódik, mint a Kelly hősei, Piszkos 12 vagy a Sivatagi cápák. De a háborús kalandfilm lehet külön kategória.

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2017.02.12. 18:34:25

A 10. sorszámúért jár a szerzőnek egy Liábe-dió!

(Amit aztán a 4-esért mindjárt vissza is veszünk tőle...)

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2017.02.12. 18:50:30

Igen, azért "objektíven" nézve (ezt a full szubjektív műfajt), elég képtelenségnek hangzik a "minden idők" (mert nincs leírva, hogy "Scal ifjúkora") kalandfilmjeit úgy számbavenni hogy csak egy van 1980, és egy sincs 1975 előttről* - holott egy igazi top10 lista valószínűleg mindet onnan venné...

(* és hát 1990 utánról!?)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.12. 22:12:28

@wmitty: ha egy lista mindet 1975 előttről venné akkor az kihagyná a Frigyládát, márpedig ha egy kalandfilm listában nincs ez benne, akkor eleve értékelhetetlen, mert nincsenek tisztában a kaland fogalmával

gregaba 2017.02.12. 23:32:14

A Frigyláda és a túl hosszú című Sean Connery film fényévekkel veri a lista többi filmjét.

Szmöre84 2017.02.13. 00:26:45

Én imádtam a 76-os Fekete Kalózt Kabir Bedivel és Steven Spielberg rendezte Kincsvadászokat is.

Szmöre84 2017.02.13. 00:32:12

A Fekete Kalóz még you tube-on is fent van:
www.youtube.com/watch?v=VVmsQEK8BKg

szerintem simán üti a Karib-tenger kalózait

Anonymus-for-president 2017.02.13. 01:06:33

Az elveszett frigyládával csak az a probléma (amire a The big bang theory-ban világítanak rá), hogy Indiana a rosszfiú.... nélküle a nácik sose találják meg a ládát és miután megvan, indiana tök felesleges: nélküle is kinyitották volna és meghaltak volna.... :D
Felesleges a címszereplő :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.13. 03:07:45

@Szmöre84: hát ha valamivel a Goonissal ki lehet kergetni a világból... Csóóóóó-kóóóó-lááá-déééé

@Anonymus-for-president: ez kibaszott jó, el kéne már kezdenem nézni ezt a sorozatot :D

puzz 2017.02.13. 05:55:46

Szerintem a Múmiánlá vannak jobb sokkkkal Bond filmek, én pl a Casino Royale-t hiányolom.

Behajtó70 2017.02.13. 07:28:14

Ajjaj, milyen sivár lehet az ismeretanyag, ha ez jött ki top10-nek!

Void Bunkoid 2017.02.13. 07:37:09

Na, ez egy nagyon korrekt lista, az első három helyre én is ugyanezeket tettem volna.

A frigyládát valóban lehetetlen überelni, és valszeg addig, amíg az utolsó ember meg nem hal, aki még látta annak idején moziban, nem is fogja semmi.

Az egyik kedvenc jelenetem amúgy az, amikor az elején az ágakat széthajtva valami ősi kőszobor rejtőzik a gallyak mögött, denevérek rajzanak ki belőle, erre az indián kísérő minden ok nélkül artikulátlanul üvöltve elrohan az erdőbe - ez némi tisztelgés a nagyon hasonló jeleneteket felvonultató 30-40-es évekbeli Tarzan-filmek előtt :)))

Horisz416 2017.02.13. 08:25:37

Kovezzetek meg, de nekem a nemzet aranya is bejott :D

Ike The Rock Clanton · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2017.02.13. 08:48:38

Sivár ismeretanyag? Ne trollkodjunk már ember! Egy lista mint olyan mindig szubjektív. Scalnak ezek jelentik - jelenleg(!!!) - a legjobbakat. Ez ízlés kérdése, nem pedig számokkal meghatározható egzakt tudomány. Ha csak ennyit bírtál beírni, inkább ne is tetted volna.

puzz: A Múmia mióta Bond film? :-) Nem tudtam, hogy Brendan Fraser is volt Bond....ez valami új.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2017.02.13. 08:49:03

Most volt a múlt (vagy azelőtti) héten a Chamberlain-Stone féle Salamon király kincse, és azt kellett megállapítanom, h nem is olyan rossz. Kellemesen elszórakoztatott. És ha már Salamon király kincse, nekem valójában tetszett az 50-es évek beli verzió és a Kongó is.

cm121 2017.02.13. 09:17:49

@scal: 1. Kafirisztán fővárosa Szikandergal. Nem tudom pontos-e a helyesírás. 2. Peachy nem akart király lenni, amennyire emlékszek.

cyd 2017.02.13. 10:09:42

És ami visszacsempészte - ha csak egy pillanatra is - a műfajt a vászonra?
Véres gyémánt

dutch 2017.02.13. 10:27:02

- Jonathan, mozgás!
- Én inkább itt maradnék felderiteni a terepet.
- Gyerünk!!
- Persze, megyünk és megmentjük az egyiptológust.

A műfaj alapvetése az Indiana Jones sorozat, bár ha jól tudom 50-60 évvel ezelőtt futószalagon jöttek a hasonló témájú filmek. Nekem a frigyláda jön be a legjobban, de nem könnyű súlyozni a trilógiát, mert mindhárom hibátlan darab (még a sokat szidott középső is). A negyediket fedje jótékony homály.

Gyerekfilm, de óriási kultusza van: The Goonies. Minden kritériumnak megfelel: egzotikus környezet, kalandok, megszerzendő kincs.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2017.02.13. 10:52:40

Jó kis lista lett és ha nem lett volna benne az Indiana Jones (mindegy hányadi helyen) adtam volna egy jó kis digitális tockost! :D Amúgy nekem a Karib tenger kalózaiból az idézet ez lett volna: "De a rumot miért?" :DD

Fraser meg sajnos azóta megint visszasüllyedt a gagyi vígjátékokba (ha egyáltalán még szerepel valahol) Sajnos. Ja arról nem is beszélve, hogy ez a Múmia (ami amúgy egy remake) tényleg marha jó film, míg az új múmia (aminek már végképp semmi köze semmihez) már a trailerben nevetséges. Ja meg Tom Cruise... Oké...

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2017.02.13. 11:06:16

@Anonymus-for-president: Bocsi de nem jól tudod, nézd újra az a Big Bang részt. Arra világítottak rá, hogy Indy tök felesleges volt a történet szempontjából, mert a Nácik nélküle is megtalálták volna a ládát és végűl kinyítják ugyan úgy meghaltak volna. Azért meg ne legyen rossz fiú mert az Amerikaiak berakták egy raktárban ahol nem használja senki...

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2017.02.13. 11:07:18

@Horisz416:

Nem kövezünk meg, viszont a mókusok elé vetünk. :)

==T== 2017.02.13. 11:25:28

Az én szubjektív listám:

- Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag (szerintem a legjobb Indy film)
- A smaragd románca
- A Karib-tenger kalózai: A Fekete-Gyöngy átka

Ez a Top3, a célfotót még nem hívtam elő:)

Épp hogy lemaradva követi őket:
- A múmia
- Az elveszett frigyláda fosztogatói
- Szahara
- Krokodil Dundee
- Maverick

A nemzet aranyát nagyon régen láttam, de emlékeim szerint az is elég jó. Ugyanez a helyzet az Ezüst

==T== 2017.02.13. 11:32:33

@==T==: A bolondok aranya is jó film.

arncht 2017.02.13. 11:52:28

indana jonesbol messze az elso a legjobb - megteremti a figurat, es hihetoen ad elo egy tortenetet, a hangulatot. a ketto ebbol a szempontbol katasztrofa, nagyon tuljatszott gagyi. a harmadik szerencsere visszater ehhez a fonalhoz. es nacik... nacik kellenek bele, a korszak resze. indy, nacik, 30as evek.

volt egy jatek a fate of atlantis, ami indy4 neven is futott, azt kellett volna megfilmesiteni 92 kornyeken, amikor a jatek megjelent... minden szempontbol verbeli indy lett volna, zsenialis a tortenet, a helyszinek.

ehelyett csinaltak egy nyugdijas indyt xaktasan :(

arncht 2017.02.13. 11:54:04

jah es igen zemeckis... en amugy ide vettem volna a vissza a jovobent vagy a jurassic parkot is.

fzs0933 2017.02.13. 12:21:49

A lista korrekt.

Ha már filmes blog: szeretnénk a gyerekeinkkel (9 és 11) túllépni már a mesefilmeken. Nagyon nehéz belőni, hogy mi az, amit ilyen korban már érdemes megmutatni. Nyilván nem egyszerű, mert mindenki más. A 60-70-80-as évekbeli magyar ifjúsági filmekkel két gondom van. Vagy pocsék minőségben vannak, vagy egyszerűen már túlhaladtunk rajtuk. Van valami tippetek, ajánlatotok?

A Múmia első szinkronos verziója fellelhető valahol? Kerekes Józsi hangjától rosszul vagyok ebben a szerepben.

eßemfaßom meg áll 2017.02.13. 12:24:50

@fzs0933: jányom még nincs 3 éves de időnként kéri vagy az Új reményt vagy Birodalmat.

gh14 2017.02.13. 12:25:06

Nehéz meghatározni, hogy mi az a kalandfilm. Valahogy a Sherlock Holmes-ról, vagy a Zorró-ról nem ez jutott volna eszembe, de most, hogy láttam a listán, akár az is lehet :)
Amit nekem elsőre eszembe jut mint kalandfilm az a Szahara. Nem azt mondom, hogy a legjobb, de nekem benne van a 10-ben, bár sokan elég rossz véleménnyel vannak róla.

gh14 2017.02.13. 12:26:27

Múmia:
"- Tud úszni?
- Tudok, ha a helyzet úgy kívánja!
- Higgyen nekem! Úgy kívánja!" :)

fzs0933 2017.02.13. 12:29:07

@eßemfaßom meg áll:
Nem korai? ;)
Mieink egy-két éve túl vannak rajta.
Hiába túráztatom az agyam, egyszerűen nem jutnak eszembe olyan filmek, amiket érdemes lenne.
Sok van, ami az én gyerekkoromat meghatározták, de nekik már nagyon nem jött be.
Nagyon nehéz...

eßemfaßom meg áll 2017.02.13. 13:01:43

@fzs0933: 2évesen nézte meg először az ep4-et, és nem én erőltettem. Persze lehet, hogy nem teljesen hétköznapi a tüllszoknyában, Jégvarázs pólóban és Vader maszkban fénykardozó 2,5éves lány :)

Csokáv 2017.02.13. 14:00:45

Csakazér'is bekommentelem, hogy az Istenek fegyverzete 1 a legkirályabb (a kettő közül). Nekem mindenképp az 1 van a toplistámon.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.13. 16:06:26

@fzs0933: Múmiát csak angolul! 9-11 körül ez mind mehet :D

@guti.haz14: ezt a Szaharát én nem tudom hova tenni, eszméletlen nagy csalódás, kalandfilm akart lenni helyette valami unalmas baromság lett ahol a készítők úgy olvasták, van homok minden kalandfilmben

@arncht: Jurassic Parkon gondolkoztam erősen hogy kicserélem a Sherlockot vele

Paó 2017.02.14. 20:33:16

Bocsássanak meg nekem, ha tévedek de (Emlékezetes pillanat: amikor Robin megzavarja Mariont a célzásban)
Úgy emlékszem, Robint zavarják meg a célzásban, az a kis barna jány, akivel kacérkoduk mióta hazajött a szenföldről.
Vissza ajövőbe ugyan elcsépelt, de beleférne kalandfilmnek nálatok?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.14. 23:56:02

@Paó: nem, a visszajövőbe egy sci-fibe oltott vígjáték, valszeg a sci-fis listámban majd előjön, persze nyomokban tartalmaz kalandot meg akciót is de nem ezek az erősségei

és amúgy baszki igazad van nem Mariant zavarja meg Robin, hanem fordítva miután Robin megzavart egy kissrácot a célzásban :D nem rossz hogy erre is most derült fény, szóval nagyon emlékezetes pillanat :D és még csak nem is marion hanem Marian

www.youtube.com/watch?v=1FzNCimrdUM

Rony70 2017.02.16. 21:58:29

Remek a lista, de van egy film, ami vetekszik az Indiana Jones filmekkel, jelesül a Vissza a jövőbe! Sztem nem sci-fi, hanem igenis kalandfilm, Zemeckis mestermű! Valamint a Top 10-be a Maverick is odaférne! Mindkét film bármikor (hangulattól függetlenül) nézhető, s bármelyik percében belekapcsolódhat az ember, mert azonnal leköti! Az Indiana filmek is ilyenek, ergo zseniálisak! Ja, és semmi baj a ranglistákkal! Örömmel olvasom!

Rony70 2017.02.16. 22:12:54

Hoppá, most olvastam el az előttem szóló kommentelőt, s a reakciódat. Nincs igazad a vígjátékban, a Ted, vagy a Másnaposok az vígjáték, de itt nem poénkodnak, hanem szórakoztató helyzetek vannak, mint az Indiana Jones filmekben is! Hiszen ez a kalandfilm lényege!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.17. 00:33:51

@Rony70: az előtted szóló kommentelő (aki a cikkíró :D) ezért írta hogy vígjátéki elemekkel operáló sci-fi, másrészt nem poénkodnak? a helyzetkomikum nem vígjátéki elem? (egész sorozatok épülnek a situation comedy műfajára)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.17. 00:35:03

@Rony70: a Mavericket amúgy sokkal előbb tenném át a kalandfilm kategóriába, de ugye az meg Western, bár szerintem ott csak a közeg a Western, és az elemek sokkal kalandosabbak
süti beállítások módosítása