Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Top 10 - A tíz legjobb írás Santino tollából

2017. február 19. - scal

Santino pár napja múlt... szóval pár napja töltötte be... igazából ilyesmit nem illik elmondani, lényeg, a közelmúltban ünnepelte az egyik születésnapját a sok közül. Mivel egy ideje már gondolkodtam egy toplistán, amiben összeszedem mely írásait is tartom kiemelkedően jónak, melyek tetszenek nekem különösen ezért vagy azért gondoltam mi is lehetne ennél jobb alkalom? Egyszersmind így kívánok kollégámnak, és barátomnak itt a FilmBookon legalább még ennyi esztendőt... vagy háromszor ennyit? Persze nyilván 850 kritikából, ismertetőből, toplistából és élménybeszámolóból elképesztően nehéz kiválasztani tíz kiemelkedő írást, de hát én már csak a lehetetlen helyzetek embere vagyok, úgyhogy tuti van ami nektek nem is emlékezetes, vagy ti mást nominálnátok ebbe a klubba. De mindig elmondom ez az én listám, vagyis nem általános érvényességű, és szigorúan Scal szerint. 

birthday1.jpg

10. - A bérgyilkos

10243621_71992ca97b655c5d2fcaa9ebd6c20f26_wm.jpg

A kevés közös ízlésbeli metszéspont egyike nálunk John Woo filmjeinek szeretete. Santino ezen kritikája azért is emlékezetes a számomra, mert ez alapján találtam rá a blogjára, most már több mint - basszus ezt kimondani is hihetetlen - hét éve. Santino volt az első - és ekkoriban az egyetlen - aki egyáltalán írt a hongkongi filmekről, ráadásul már ekkor ilyen minőségi stílusban. Sorra vette Woo és Chow Yun Fat legfontosabb filmjeit, és így találtam rá, aztán rendszeres - akkor még egyetlen :D - olvasója lettem. Sajnos több éves mélységben leledzenek ezen írások itt is, a FilmBookon, szóval valami apropó kapcsán - állítólag remake készül belőle!!!! -hamarosan újra kellene osztani őket, hogy többen olvashassák, többen tudjanak létezésükről, persze fel HD-zva, a kor vívmányainak megfelelően, ahogy azt kell. Akit kicsit is érdekel a téma, melegen ajánlom az összes írást, A bérgyilkos tökéletes lesz kezdetnek. (U.i. A City on Fire-t azóta se sikerült megnézzem.)

 

9. - A gyűrűk ura - A gyűrű szövetsége

2836385-lotr_the_fellowship_of_the_ring_aragorn_11449246_1280_720.jpg

Santino ezen ismertetőjében azt szeretem - és csodálom -, hogy úgy írta meg, hogy nem szereti A gyűrűk urát, mégis egy hihetetlenül profi, objektív írást készített. Én egy elvakult fan vagyok, sokszor eszembe jutott, hogy nekem is írnom kellene, egy nagy elemzést, ismertetést, és ez majd a távoli jövőben egyszer tuti el is készül, elvégre én olvastam az alapművet, még jóval a film elkészülte előtt, és az egész életemet átszőtte a fantasy. De Santino írása épp azért jó, mert nem olvasta a könyvet, nem esett hasra a filmtől, a hypetól, alapvetően teljesen más korban is látta, mégis képes bemutatni mindkét oldalt. A film pozitív és negatív tulajdonságait is. Például míg ő nem írta sosem figyeltem fel rá, hogy a filmben nincs humor, vagy, hogy mik azok a hibák, amik igenis annak számítanak. Az írás annak is ékes bizonyítéka, hogy egy kritikus írhat objektíven, fröcsögéstől mentesen, és mégis szórakoztató és olvasmányos tud maradni, csak hát a legtöbben nem igazán törekszenek erre. Később amikor megírtam az első Trónok harca ismertetőmet, ezt az írást vettem alapul, és követtem ahogy csak tudtam... de persze meglehetősen elvéreztem.

 

8. - A legrosszabb Bond küldetések

daniel-craig-with-james-bond-007-collage.jpg

Álljon itt egy toplista is a toplistán belül. Azt hiszem nem állítok túl nagy hazugságot, ha azt mondom, minden, de MINDEN tudásom James Bondról Santinonak köszönhető. Már jóval találkozásunk előtt megnéztem a sorozatot, aztán el is könyveltem egy jó nagy avíttas baromságnak. Volt közte pár nézhető rész - Őfelsége titkosszolgálatában egyből örök kedvenc lett! -, de a legtöbbet mai szemmel értékelhetetlennek tartottam. Aztán kiderült, hogy a hongkongi filmeket író srác elvakult Bond fan is egyben, és van egy James Bond sorozata is. A munkahelyemen olvastam el mindegyik írását. És most gondoljunk ide, húsz kimerítő, hosszú, és profin megírt véleményt, amik olyasmikre hívták fel a figyelmem, hogy megértettem Bond miért is fontos alappillére az arany kor utáni filmgyártásnak. Hogy ez akkor szokatlan volt. És bár továbbra sem vagyok a 007-es feltétlen híve, de legalább nem írok olyan baromságokat, hogy aszongya... 1985 előtt minden film nézhetetlen. A Top listát azért emeltem ki a filmismertetők közül, mert szerintem elképesztően humoros, nagyon jól válogatta be a képeket, mindig röhögnöm kell mire eljutok a Polipkáig. Természetesen az egész Bond sorozatot ajánlom olvasásra mindenkinek.

 

7. - Mátrix

matrix07.jpg

Santi Mátrix írása egy fontos alapkő szerintem. Nem mintha nem lenne teljesebb írás a Mátrixról a neten, vagy akár még jobb is, - bár ugye én mindig úgy vagyok vele, hogy a FilmBookon vannak a legjobb írások, különben miért is csinálnánk? - DE ahogy meg van írva kérem szépen az bravúr! Ahogy a kritikus felülbírálja egykori önmagát, és felfedezi benne, hogy ez egy jó film az követendő példa. Velem is nagyon sokszor van, hogy adnom kell az adott filmnek egy második esélyt, hogy leülepedjen, elcsituljanak az általa keltett indulatok. És van hogy másodjára már korántsem tetszik annyira mint elsőre, vagy éppen valami ami nem tetszik elsőre, az másodjára valamiért igen - pl. nálam ilyen Az ötödik elem. Nagyjából ugyanazt éreztem mint ő, ellenszenves volt az egész ajnározás ami a filmet körülölelte, aztán amikor megnéztem nem is tartottam nagy durranásnak, majd éveknek kellett eltelnie és csak a sokadik újranézés után ébredtem rá, hogy micsoda megkerülhetetlen része ez ma már a popkultúrának. Szóval igen, aljas vagyok, azért tetszik ez az írása, amiért az emberek 90%-nak általában tetszik egy kritika, mert leírta ahogy ÉN érzek a film iránt.

 

6. - Rocky 2

maxresdefault_60.jpg

Santino éveken át baszogatott, hogy mennyire gáz már, hogy nem láttam még a Rocky-kat, de én hajthatatlan maradtam. Sportfilm, tiltólistán van, nem érdekel, haggyál már békén! Aztán egyszer nem is tudom miért rávettem magam, és rá kellett jöjjek, hogy ez tényleg csak formailag "sportfilm" a lényeg nem ezen van. A lényeg abban rejlik, hogy Rocky erőt ad. Valami olyan katartikus megváltást érzek minden esetben amikor végignézek egy filmet a sorozatból, ami lélekmelengető. Arra tanít, hogy soha ne add fel, hogy mindig állj fel ha bekapsz egy gyomrost, ha padlón vagy, és így tovább. Akkoriban zsinórban megnéztem az első hármat, mert eszméletlen szar passzban voltam, és basszus mint egy terápia, segített. Azóta már pótolnom kellene legalább a negyediket, és az ötödiket is. Csak félek tőle, hogy ha Rocky nélkül maradok, és nem marad mit nézzek, akkor soha többé nem tudok felállni. Santi persze ezekről is írt egy komplett sorozatot, de mivel az első hármat láttam még csak ezeket olvastam. Ezek közül messzemenőkig a kettest tartom a legjobbnak, még akkor is, ha a filmek közül a hármast élveztem a legjobban, és a kettest a legkevésbé. No de a kritika uraim, itt az írás a lényeg! Tessék kattintani, elolvasni és buzgón helyeselni.

 

5. - Szerelmi vallomás

img_2185_kisked_660.jpg

Nem filmkritika, de nagyon szép Ars Poetica, amit itt Santi megfogalmaz. Rövid, tömör, és velős. Benne van a lényeg, én nagyon sokszor elolvasom, és mindig meghatódom, mennyire szereti barátom a mozit. Én is szeretem, de ő benne él, vele együtt lélegzik. Annyira, hogy amikor nagy ritkán új kollégát tesztelek, az egyik első kérdés, hogy mennyire szeret a moziba járni? Egyszer volt egy huszonéves hülye gyerek, és előadta magát, hogy csak azért szerettünk moziba járni mert nem volt torrent. Utána még egy hónapon át kérdezgette, hogy az írásai ugye jók? Nem, nem jók, Ez az írás itt fönt... ez a jó.

 

4. - Szerelmünk lapjai

szerelmunk_lapjai_fz_11.jpg

Szerintem, vitán felül ez Santino legjobb rage-kritikája. Annyira imádom benne a tobzódó őrjöngést, hogy legszívesebben vasvillával hányná halomba az összes résztvevőt, akiknek köszönhető ez a hazug, hamis, és nyálas szerelmi film, hogy nem tudom elmondani. Legalább tucatszor olvastam már, legutóbb meg is osztottam megint, és úgy láttam a közönségnek is tetszett, leginkább azért mert a kis kedvencükről valaki jól lerántotta a leplet. A kritika nálam is jól működik, mert évek óta nem érzek késztetést, hogy megnézzem. Jól lehet ebben közrejátszik az is, hogy éppen elég Nicholas Sparks filmet szenvedtem végig, és nem vágyom még egyre. Vagy csak egészséges érzelmekkel, és ízléssel megáldott férfinak tartom magam...

 

3. - Drágán add az életed

maxresdefault_1_10.jpg

A Die Hard sorozat a FilmBook mai napig legösszetettebb filmes projectje, amikor Santino, Field, én, és egy srác, aki már sajnos elhagyta köreinket, összeálltunk, és heti bontásban, mindenki a kedvenc részét mutatta be. Talán ez volt az első olyan írás, amikor annyira érdekes háttér információkat tudtam meg, hogy elhatároztam én is ezen az analitikus úton indulok el. Kell a francnak a sok mende monda, hivatalos források kellenek, minél több első kézből származó tény és adat. Összehasonlításul az én Die Hard 2 ismertetőm sokkal inkább az élményekre alapozott ekkor még, ami szintén nem egy elvetendő dolog, de még az átírás ellenére is, nagyon sok fontos részlet kimaradt, és ma már amatőrnek tartom. Ezen régi írásaim feljavítása egy mostani szintre néha eszméletlen nagy meló, sokkal jobban járok, ha az egészet újraírom teljesen más koncepcióban. Az egyetlen szépséghiba, hogy ez a nagy összefogás egy olyan méltatlan film miatt alakult mint a Die Hard 5, aminél undorítóbb, és érdemtelenebb folytatás nem sok létezik.

 

2. - Bosszúállók

bf5aj.jpg

Ez is egy mérföldkőnek számító írása Santinak. Nagyon sokszor nekiveselkedtem, hogy megírom a saját Bosszúállók kritikámat, mert eddig a pontig minden filmről mindketten írtunk. Santino a FilmBookra, én meg a saját oldalamra az azóta örök vadászmezőkön kalandozó Fatum Portalra, de ekkoriban még nagyon sok Santino írást átvettem tőle, főleg azokat, amikre én küldtem el sajtóvetítésre. De aztán valahányszor elolvastam, mindig oda lyukadtam ki a végére, hogy ez annyira kurva jól meg van írva, hogy mi a francnak írjak sajátot? Egyszerűen eljutottam arra a szintre, hogy NEM KELL mindenről írjak, mert ezért vagyunk egy csapat. Ezt én se tudnám jobban megírni, és nem is akarom, mert fölösleges lenne, annyira egyetértek minden szóval. Mit szóval, minden betűközzel! Eddig a kritikáig minden egyes filmről én (is) akartam írni, mert úgy véltem csak én mondhatom el a tutit. De ez nem így van, el kell érni egy lépcsőfokot, amikor elfogadjuk és tiszteljük amit a másik alkot. Az más kérdés, hogy akkor is ha nem értünk vele egyet... az... az egy másik lépcsőfok.

 

Mielőtt eljutnánk az első helyezetthez, szeretnék pár egyéb írást is megemlíteni, amely lemaradt erről a listáról, de én nagyon szeretem ezeket is. Ilyen pl. a Strange Days amit a kritika olvasása után azonnal megnéztem és egyszerűen elvarázsolt. Sokszor ajánlunk Santival filmeket egymásnak, de nem minden esetben hallgatunk a másikra, és... ennek oka van. A Szárnyas Fejvadász-t is kiemelkedően jó írásnak tartom, de ugyanaz a helyzet vele mint a Mátrixnál, egy régen nem sokra tartott filmet a kritikus újra felfedez, egyébként hajlamos vagyok kacérkodni a gondolattal, hogy egyszer még írok én is róla, de ez is egy "tökéletes" írás. A máltai sólyom, mint a film noir írások egyik alapköve, nagyon sajnálom, hogy ez a szegmens még nem igazán van a Filmbookon kidolgozva. És nagyon gondolkodtam a Milyen egy jó filmkritikus? című esszéjén Santinak, amit sikerült úgy megírnia, hogy beütött a hazai "szakmánál" és magára ismert a legtöbb majom, aki aztán jött és magyarázta a bizonyítványát. Egyébként minden rosszmájúságtól eltekintve tényleg megszívlelendőek ezek a pontok, én is igyekszem tartani magam hozzájuk... igyekszem.

 

1. - Miért nem szeretünk Raymond?

20150424szeretunk-raymond1.jpg

Tadaammm! Na ki találta el, hogy ez lesz nálam az űberelhetetlen number One? Annyira imádom Santino írását erről az általam soha meg nem nézett, és nem is ismert sorozatról, hogy elmondani nem tudom. Ez valami hiper szuper fantasztikus, tuti megszállta az ihlet, vagy homlokon csókolta a múzsa, mert azért ilyet ő se tud minden nap. Ahogy szétszedi ezt az egész Raymond jelenséget egyetlen írásban, az valami mesteri. Annyira vicces, és humoros az egész - miközben az írásból természetesség, nem a humorra való törekvés érződik ki -, hogy mindig tele szájjal végigröhögöm. Ha rossz a kedvem, már keresek is rá Miért nem szeretünk Raymond? Már a cím is, a kép, amit kiválasztott hozzá, most is röhögök miközben ezt írom. Tavaly csak Négyszer olvastam el, szerintem mióta kikerült, már az ötvenen is túl vagyok, és egyszerűen nem tudom megunni. Nagyon sajnálom, hogy Santi soha többet nem szedett így ízekre, ilyen humorral semmi populáris szart. De ez meg azért nem baj, mert így maradt természetes. Szóval tudom valami nagyon velőset vártatok, meg sokat mondót, de ez vagyok én. Hogy Roger Nyulat idézzem, Ha valakit meg tudsz nevettetni, az a világon a legnagyobb ajándék. És ezt Santino mindig eléri nálam eme írásával, és ez valami csoda.

 

Nos ez lett volna az én Santino toplistám, és egyben ajándékom is neked, remélem örülsz, és megtudtalak vele lepni. És hogyha most felmerül pár kollégában, hogy hamarosan kapni fognak hasonló listákat, erre csak annyit tudok mondani, ez nem is olyan kósza gondolat. Addig is megyek szülinapi tortát sütni.

Ha tetszett a toplista, lájkold a Facebook oldalunkat!

Ha tetszett a toplista, olvasd el egyéb toplistáimat is:

Top 10 - A legjobb vígjátékok

Top 10 - A legjobb kalandfilmek

Top 10 - A legjobb akciófilmek

Top 10 - A legjobb drámák

Top 10 - Félreértett filmek

Top 7 - A legjobb Bond gonoszok

Top 10 - A világ legrosszabb filmjei

Top 10 - A legjobb nők Hollywoodból

Top 10 - Hőseim Hollywoodból

Top 10 - A legjobb Bruce Willis filmek

Top 10 - A legjobb westernek

Top 10 - A legjobb folytatások

Top 10 - A legrosszabb rendezők

Top 10 - A legjobb Bud Spencer filmek

Top 10 - A legjobb Star Trek epizódok

Top 10 - A legjobb konzoljátékok

Top 10 - A legjobb vloggerek

Top 10 - A legjobb videoklipek 1.

Top 10 - A legjobb videoklipek 2.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.19. 18:51:13

Na azért ne kezdjük mindjárt egymás faszát szopni!

Úgy gondolom egy szülinap alapvetően az adott illető életének ünnepléséről szól. Idén meg tavaly nem tartottam szülinapot, mert nem éreztem úgy, hogy bármit is érdemes lenne megünnepelni. Még a facebookról-skyperól is eltüntettem a biztonság kedvéért, ne kelljen egész nap olyasvalakiknek megköszöngetni, akik valójában le se szarnak.

Szívesen mondanám, hogy idén ez a legszebb szülinapi ajándék, mert soha eszembe se jutott volna ilyesmi, de különös módon nem ez volt az egyetlen ajándék, ami szó szerint könnyekig meghatott idén, pláne miután annyit baszogattalak mostanában. Mindenesetre ez csak azt bizonyítja, a te ajándékoddal együtt, hogy ez egy nagyon szép szülinap, és talán nem teljesen felesleges, hogy itt vagyok ezen a kurva bolygón :) Szóval, köszönöm, barátom!

A Szeretünk Raymondot amúgy sose szántam viccesnek, mert tényleg felbaszott, de valamiért időről-időre én is újraolvasom ezt a cikket, úgyhogy lehet tényleg van benne valami. A Bosszúállókat félrészegen írtam páleszezés után :D A Szerelmünk lapjai a mai napig felbasz, akárhányszor csak eszembe jut, nem tudtam kiírni magamból xD
A Szerelmi vallomást már többször majdnem letöröltem a picsába, már nem is emlékszek igazán, miért írtam meg.

A Rockyval kapcsolatban ne aggódj, nézd meg a többi részt, teljes nyugalommal. Mert ha megint a padlóra kerülsz, ugyanúgy segíteni fog a Rocky akkor is, ha először nézted meg, és akkor is, ha ezredjére. Saját tapasztalat.

A Bond sorozatot ma már ezerszer profibban meg lehetne írni, de mikor lesz nekem megint annyi időm, energiám, és lelkesedésem, mint 10 évvel ezelőtt, az érettségi utáni első nyáron?

A futottak még kategóriában a Szárnyas fejvadásznak szerintem helye lett volna, azzal rengeteg meló volt, és szerintem jobban sikerült mint szinte bármi, amit valaha csináltam, azon kevés írás egyike, amire a mai napig büszke vagyok. És bár két oldalról is fel lehetne javítani mert semmi háttérinfó nincs benne, és azóta a regényt is olvastam... dehát ez valszeg rád marad :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.19. 23:03:17

@Santino89: könnyekig meghatottalak? :D amúgy pont a napokban jutott eszembe, hogy nem most lesz valamikor a szülinapod? erre olyan kómás voltam pénteken, meg egy kibaszott szar vetítéssel kezdtem a napot, aztán meg elvonták a figyelmem, hogy alig fészbukoztam, és másnap vettem észre, hogy baszki lemaradtam a szülinapodról, pont én

de akkor mégse csak a trehányságom volt az oka, arra mondjuk nem gondoltam, hogy nem is ünnepled (bár az utóbbi időben én nekem se azt jelezte, hogy de boldog vagyok, mert sose úgy ünnepeltem ahogy kellett volna, vagy ahogy akartam istenigazából)

a toplista gondolata még karácsonykor villant be az agyamba, (amikor a többi is, a YouTubeos, meg a Videoklipes) de akkor még csak arra gondoltam, hátha felrázna kicsit, hogy érdemes írnod, de aztán most pont kapóra jött, pláne hogy a Blog szülinapot technikai okokból ellógtuk

persze nehéz kiválasztani 10 különösen jó írást, úgyhogy nagyban közrejátszottak azok, hogy melyek hatottak rám úgy istenigazából

az hogy sokat baszogatsz, hát istenem te már csak ilyen vagy, mindig azt baszogatod akit szeretsz :D de mostanában tényleg annyi halmozottan jó dolog történt velem, hogy lepereg rólam, úgy néz ki hogy tényleg fordult azt a kurva kerék, még ha nekem is kellett megfordítanom két kézzel

Szárnyas fejvadászból olvastad az alapvetést? az igen, akkor már csak a játékkal vagyok beljebb.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2017.02.20. 09:12:50

"Kell még a világ összes kibaszott kacsája! De az is lehet, hogy a trójai seregekkel vetekedő kacsatenger CGI-trükk, ellenkező esetben viszont Hollywood össze kacsáját behívták statisztálni." :)

Hát, ezt ennyi év után sem tudom röhögés nélkül elolvasni!
süti beállítások módosítása