Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Trollok (2016)

2017. március 22. - scal

Oké... ettől szivárványt hánytam...

trollok.jpg

Ezelőtt a transzcendentális, spirituális, namaste élmény előtt azért szeretnék tisztába tenni pár dolgot, csak mert, én ahogy a humorban, úgy a fantasyben sem ismerek tréfát. Szóval... ez itt egy „wudzsuvamikill" TROLL!

paulo-peres-troll-blizzard-pperes.jpg

Ezek is TROLLok!

troll1.png

Ezek is TROLLOK!

hobbler-trolls.jpg

Sőt még ez is egy Troll!

troll-face-42517-3840x2160.jpg

Ezek NEM trollok!

trolls2.png

Ezek SEM trollok.

trollok.JPG

Ahogy ez sem vámpír!

480423_211123265685888_1242600290_n.jpg

Hanem EZ a vámpír!

drakula_talalkozott_a_foldonkivuliekkel_1.jpg

Meg leginkább EZ a vámpír!

nosferatu.jpg

Igazán szeretem a fantáziadús, képzeletgazdag mese- és fantasyvilágot, de vérre menő vitákat vagyok hajlandó folytatni bizonyos dolgok mellett vagy ellen. Egyszer például egy órán keresztül vitatkoztam egy vonatúton hazafelé két másik utassal, hogy a sárkányok hamut esznek, vagy valami egészen mást... Mert ha vannak szabályok, azokat tartsuk már be. Ha kitalálták előttünk a trollokat, akkor legyünk annyira kreatívak, és nevezzük el őket valahogy máshogy. Vagy ha esetleg a kis lényecskéink sokkal jobban bekategorizálhatóak mondjuk... MANÓKnak, akkor legyenek azok. Merthogy Thomas Dam dán játékgyáros „Good Luck" trolljai az 1960-as években tuti nagyon népszerűek voltak – lefogadom, csipogtak is –, de a DreamWorks róluk mintázott trolljai leginkább úgy néznek ki, mintha a csillámpónik megkúrták volna Aprajafalva lakóit.

Hogy még jobbat mondjak, ez a mese még a történetének java részét is a Hupikék törpikékből lopta, mert hogy a „trollokat" meg akarják enni a Bergenek – akik egyébként kiköpött úgy festenek, mint az igazi trollok –, hiszen csak akkor lehetnek boldogak, ha Trollala napján trollokat esznek, amik nagyjából egyhüvelyknyi magasak, és egy gondozatlanabb pázsitban simán elvesznek. Illetve elvesznének, ha nem pompáznánk a szivárvány minden árnyalatában, nem hánynának csillámport, és nem finganának csokimuffint. Óránként ölelő percet tartanak, ezt leszámítva pedig egész nap énekelnek és táncolnak. Azonban Törpapa segítségével húsz évvel ezelőtt a törpök sikeresen megmenekültek Hókuszpók kondérjától, akit a Bergenek ezen felsülése miatt száműztek a várból.

Az eltelt húsz évben Törpillából lett a vezér, aki elhatározza, hogy megtartja a legnagyobb, leghangosabb bulit, amit valaha is szerveztek. Dulifulinak ez az ötlet nem tetszik, már eleve utálja – mondjuk ő mindent utál –, így amikor bebizonyosodik, hogy jogosan félt, és Krókuszpók elrabolja Ügyifogyit, Okoskát, Törperőst, Ügyit, Hamit, Tréfit és Nótatát, ő még boldog is, hogy igaza lett. De persze aztán hamarosan útra kél Törpillával, hogy helyre tegyék a dolgokat, megmentsék Cerbengóciát, és visszaállítsák a békét. No meg az odavezető úton elénekeljék a 70-es, 80-as évek diszkóslágereit, mert miért ne. Szóval igen, egy ugyanolyan termékkapcsolt filmmel van dolgunk, mint a Hasbro Transformers és G.I. Joe brandjeinek esetében, csak éppen nem annyira népszerűek, pláne nem mifelénk. Ki a kutya emlékszik még ezekre a csipogós vackokra? A film is nehéz szülés volt, mert 2010-től folyamatosan szerették volna már elkészíteni, itt az eredmény.

trolls-2.jpg

Mostanra a kedves olvasó meg lehet győződve arról, hogy ezt a CGI-mesét is utálom. De ez nem igaz. Tök jól szórakoztam rajta, és inkább csak amiatt bosszankodom, hogy túlságosan sablonosra sikerült ez az egész, nem akar több lenni, mint ami lehetne, egy aranyos mesécske, amire elviheted a kölykeidet, és ennyi. A készítők próbálták a végletekig kitolni, így ironikusan reflektálni a sok cukormázas, legyél boldog, csillámpóni, szivárvány, szirmaigergelyes nagyölelés, világbéke baromságra, de úgy érzem, ez helyenként nem egyértelmű. És ez a sok kis cukiság annyira megtetszett nekik, hogy kihatással lett félúton az egész filmre. Az meg, amikor rázendítettek az első dalra, és kiderült, egész végig danolászni fognak, hát szintén kettős élmény. Mert maguk a dalok jók és bár ezerszer hallottuk már mindet, a legtöbb kifejezetten ötletesen lett beágyazva a filmbe – lásd Sound of Silence –, igaz, mintha jó béhányhoz inkább a mesét rajzolták volna hozzá, semmint ahhoz választották a zenét – lásd Sound of Silence.

Az meg számomra egyenesen üdítő, hogy ilyen fiatalos csapat jött össze, hogy odaát szinkronizálják a filmet – bár mi ebből nem sokat fogunk észlelni. Az imádnivaló Anna Kendrick sokadik szereplése volt ez a tavalyi évben, ahogy Zooey Deschanel nevének is mindig örülök, ha látom a stáblistán. Aztán kapunk egy rég nem látott Justin Timberlake-t is, vagyis a dalokat olyanok éneklik, akik amúgy tényleg szoktak énekelni, nem csak felkértek pár fahangú színészt, hogy ugyan, remixeljenek és szentségtelenítsenek meg pár klasszikust. Christopher-Mitz Plasse telitalálat az idióta troll herceg szerepében, az pedig, hogy John Cleese még mindig aktív, és egy ilyen produkcióban bukkan fel a neve, egyenesen elképesztő.

Sajnos azonban DreamWorksék képtelenek a megújulásra. Még mindig ugyanazokból a poénokból merítenek, mint a Shrek idején, de ami működött az ogre átformálásával, az a trollokéval enyhén szólva is kimeríti a trollkodás fogalmát. Például megkapjuk a hatszázadik E.T.-utalást, sőt központi elemet kap egy Hamupipőke-kikacsintás is. Persze a CGI minősége jó, de az a baj, hogy ez ma már csak „jó". Ahogy a számok is mutatják, 125 millióból kicsit nagyobb durranás is készülhetett volna, éppen csak nullszaldóra jött ki a film, és tavaly azért készült egy ennél sokkal jobb éneklős mese is, ami bár szintén nem volt nagy durranás, de azért ettől emlékezetesebbre sikerült. Talán mert a stúdió, ami mögötte áll fiatalabb és frissebb, vagy mert a világ egész egyszerűen hatalmasat fordult, és mi magunk lettünk az igazi trollok. Problem Dreamworks?

Ha tetszett a kritika, kérlek, lájkold a Facebook oldalunkat!

Ui.: Az alant felbukkanó trollokat kéretik nem etetni!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2017.03.22. 06:30:33

Nem tagadom, én már egy begyöpösödött vén hülye vagyok, de mikor ilyen filmekről olvasok, mindig hálát adok az égnek, hogy nem most vagyok gyerek. :)

Túlélő ... 2017.03.22. 07:42:45

Teljesen egyetértek scal, mondhatni a szívemből szóltál. A poszt eleje meg zseniális.

dutch 2017.03.22. 11:33:09

A második kép valamelyik Livingstone könyvből van?

Terézágyú 2017.03.22. 12:20:41

Alapvetően arról van itt szó szerintem, hogy mindent "cukisítani" akarnak.
Ezért csinálnak a vámpírokból érzékenylelkű szépfiúkat, de ezért lett az emberevő ogre jósrác, sőt még a sárkány is egy szerelmes csaj stb. stb.
Órákig lehetne sorolni a példákat (Gru)...

Ha úgy vesszük, már a Süsü is erről szólt...

Aztán persze ezeket a "cuki" szereplőket jobban el lehet adni. A filmet is, meg a figurákat, meg mindent.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.03.22. 12:41:32

@dutch: Tolvajok városa, egyik kedvenc könyvem, megérdemelné már az a khm. sorozat is hogy folytassam a bemutatását :D a fenti kép meg egyenesen a troll archetípusa, hogy néz ki egy troll? így, el vagy akadva fantasyban? lapozz fel egy random Jackson-Livingstone könyvet :D

@Terézágyú: igen de ha okosan csinálják működik, a Shrek pl. görbe tükröt állított, meg az egyáltalán nem baj ha van EGY ogre aki különc, szóval a Shrek az totál rendben van, itt nagyon átestek a ló túloldalára

@Field64: már én is hálát adok az a baj

@Túlélő ...: köszi igyekeztem

dutch 2017.03.22. 15:25:51

@scal: Nekem a Gyíkkirály szigete az etalon. Abban meg az amazon archetípusát lehetett jó sokáig szemlélgetni :) Teljesen kivoltam amikor a végén nem vágtam le azt a szar pókot a fejéről miután legyőztem a királyt, és buktam az egész könyvet. De becsületből újra kellett játszani.

A másik pedig a legelső lapozgatós könyv amit kaptam, a magyarok által írt Sárkány háborúja. Elég minimalista volt a sztori a Jackson/Livingstone tengelyhez képest, de elsőre (kb 8-9 évesen) kiváló volt.

Ezt a kettőt rongyosra játszottam.

Oldfan 2017.03.22. 15:28:32

@scal: "Oké... ettől szivárványt hánytam..."
Hú, pajtás, te vagy az én emberem, mert akkor tapasztalatból tudsz válaszolni egy régi problémára, mert mostanra TÚLjutottál rajta. Tudod: "Somewhere, over the rainbow...."
Szóval, mi van a szivárványon TÚL? Még Ritchie Blackmore sem járt a rejtély végére, pedig ő eleget Rainbow-zott... :)
Egyébként részvétem, ha ilyenek nézel.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.03.22. 23:04:39

@Oldfan: amikor 7 évesen harmadszor elvesztem az történetesen azért volt, mert a Szivárvány végénél lehet aranyat találni, és amikor egy szép esős nap után megláttam a gyönyörű szivárványt, elkezdtem menni a vége felé, 12 kilométerre jöttem el a házunktól mire végre valaki megkérdezte hová megyek... és véget vetett a vadászatnak... szóval nem tudom mi van a túlsó végén azóta sem

@dutch: a Gyíkkirályról akartam írni másodjára, de nekem az kisebb csalódás volt, bár kétségtelen hogy az egyik legjobb főgonosz ebben van, most épp a telós verziót tolom, télen már végigtoltam a Hóboszit

hogy türelmetlen gyerek voltam abból derült ki, ha elbuktam utána végigcsaltam másodjára a könyvet

igen van benne egy jó rajz az Amazonról is :D

a Sárkány! Háborúja is meg van a borzalmas rajzok maradtak meg belőle leginkább

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2017.03.23. 11:24:03

"Szóval... ez itt egy „wudzsuvamikill" TROLL!"

WoW vagy Hearthstone :)?

classy57 2017.03.23. 17:20:09

Basszus !! Hogy ez egy mekkoroa agyamosott gusztustalanság !!
Kár erre az időt vesztegetni , fennebb irja vki , mecsoda szerencse h nem most vagyunk gyerekek ...na igen , szegény maiak ...ez a konzumszemétnek sem nevezhető gyerek hülyitő , borzadály jut nekik !!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.03.24. 00:00:45

@classy57: ennyire azért nem volt szar, egynek elment, de kb. ennyi
süti beállítások módosítása