Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Oldboy

2016. június 18. - Santino89

„Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, egyedül sír.”

Körülbelül 6 évvel ezelőtt láttam utoljára ezt a filmet. Most, hogy újra megnéztem, nagyon meglepő volt számomra, hogy mennyire tisztán és tökéletesen emlékszem minden egyes pillanatára, sokkal jobban, mint bármelyik múlt havi filmre, amelyhez szerencsém volt. Ennek köszönhetően pedig sokkal durvább hatást értek el nálam azok az apró kis finomságok, amelyek előrevetítették a film befejezését. Szexjelenet még sosem volt ennyire gyötrelmes számomra, mint most.

Emlékszem, annak idején úgy reklámozták a filmet, hogy a legjobb Tarantino-film, amelyet nem Tarantino rendezett. Ennél félrevezetőbbet akkor sem írhattak volna, ha romantikus vígjátékként aposztrofálják. Mert persze van az Oldboyban jócskán erőszak, és bejátszik néhol a cool faktor is, de ennyi erővel romantika meg poénok is vannak benne. Szóval az Oldboy közel sem azt adta, amit vártam. Annál valami sokkal többet, de ez a film még most is, megannyi érdekes, különleges alkotás után is, valami elképesztően egzotikus, hihetetlenül tömény élmény.

Viszont, hogy minden ízében egy zseniális alkotásról van szó, az kétségtelen. A forgatókönyv csodálatosan komplex, miközben mélyen elgondolkodtató. Tele van jobbnál jobb szövegekkel, bölcsességekkel: „Mindegy, hogy homokszem, vagy kőszikla, a vízben mindkettő elsüllyed.” Mindeközben rengeteg érdekes kérdést vet fel, amelyekre nem könnyű válaszolni, és jó ideig el lehet filózni rajtuk. Például, hogy bűnt követ-e el az ember akkor, ha nem tud róla? Jobb-e az egész életünket hazugságban, vagy éppen boldog tudatlanságban leélni, semmint megtudni az igazságot? Vagy ha éppen nem általánosítunk, csak pusztán a film cselekményét nézzük, akkor mennyiben tudunk igazat adni Lee Woo-jinnek, és mennyire Oh Dae-sunak, főleg ha az utolsó pár percet nézzük. Mint kitalálhattátok, ez nagyon nem egy szimpla bosszúsztori, annál ezerszer összetettebb a cselekmény, néha még az sem teljesen egyértelmű, hogy ki áll bosszút kin. Közben a forgatókönyv rengeteg, számunkra teljesen egyedi ötlettel operál, amitől az Oldboy mindenképpen üdítő kivétellé válik a mai amerikai filmáradatban.

A rendező Park Chan-wooknak pedig megvolt a maga 100%-ig kidolgozott koncepciója erre a sztorira. Mindent kitalált ehhez a világhoz: a szereplők öltözködésétől kezdve a tapéta színén át a csodálatos zeneválasztáson, és a kreatív kamerakezelésen keresztül teremti meg az Oldboy kivételes hangulatát. Két óra hosszú a film, de annyira magába szippantja a nézőjét, hogy meg se érezzük. Az akciójelenetek külön szót érdemelnek, bár nem ezekre épül a film, de annyira emlékezetesek ezek a részek (is), hogy mindenképp muszáj megemlíteni, különösen Oh Dae-su kalapácsos leszámolását a folyosón. A vágás nélküli küzdelemben hősünk egymaga lever tizenöt embert úgy, hogy a jelenet az utolsó mozdulatokig a leghitelesebb harcok egyike, ami valaha filmvászonra került. Ismétlem, vágás nélkül.

A narráció úgyszintén nagyon tetszett, a végső csavar pedig hatalmasat üt az emberen, mikor mindenre fény derül. Szívszorító és az ember lelkéig hatoló katarzis a befejezés, amelyre csak igazán kevés film képes. A legvégső fordulat pedig aztán igazán különleges, és erről érdemes elbeszélgetni azokkal, akik látták a filmet. Mindez nem működne a fantasztikus színészek nélkül: hősünket Choi Min-sik lehengerlően alakítja, minden erényével és hibájával tökéletesen együtt tudunk érezni vele. A Lee Woo-jint játszó Yu Ji-tae egy sokkal visszafogottabb szerepben legalább ennyire kirobbanóan emlékezetes színészi játékot nyújt nekünk, ahogy arctalan pszichopatából egy végtelenül tragikus emberré válik a szemünk láttára.

Ezek idáig mind tények, amelyekkel nem nagyon lehet vitába szállni, innentől kezdve már teljesen egyéni ízlés kérdése, hogy valaki mennyire rajong ezért a csodálatos filmért. Nekem elsőre mindez túlságosan beteg és perverz volt, de másokat a rengeteg naturális erőszak (fogkitépés) szintén elborzaszthat. Nagyon nagy hatással volt rám az Oldboy már akkor is, erre csak most jöttem rá igazán, mikor újranéztem. A véleményem ilyen szempontból nem változott meg, nekem ez a mozi kicsit még mindig egyszerűen túl sok. Persze, túl sok a jóból, túl sok az egzotikumból… Jelentősen átlépi az ingerküszöbömet, ami persze nem feltétlenül baj, egy igazán jó filmnek, mint amilyen ez is, ez a dolga. Az Oldboy, akárhonnan nézzük, egy felejthetetlen remekmű, a 2000-es évek egyik legnagyobb filmje, hozzá foghatót nem sokat lehet látni. Az a fajta, amely művészfilmnek elég elgondolkodtató, elég igényes, elég mély és elég egyedi, de az igényesebb műfaji filmeket kedvelők úgyszintén megtalálják benne a számításaikat.

Hétfőn pedig a Bem Mozi újra műsorára tűzi, szóval ha még nem láttátok nagy vásznon, itt a soha vissza nem térő alkalom. Katt ide.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook-oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldfan 2011.12.15. 18:20:25

Azon ritka filmek egyike, amelyek nálam kiverték a biztosítékot. Amit lezárásként sugall, -nem írom le, hogy mit, mert nem illik lelőni egy ilyen jelenetet, - számomra semmi művészi katyvasszal nem indokolható.
A hipnózis alkalmazásának ekképpen történő bemutatása meg egyenesen tudatlanság, ma már nem való ilyen naiv megközelítés egy filmbe.
Ja, a frizurát pedig Kurosawa Shanshiro Sugata 2 mozijából nyúlta le valaki. Bár ez tulajdonképpen érdem, legalább látta azt a klasszikust.
Anno leírtam ezeket egy másik szájton,, kaptam is érte rendesen, hogy nem a lényeget látom a filmben, de hogy mi az a lényeg, én máig se jöttem rá. A túlértékelt mozik közé sorolom, de nem várom, hogy bárki egyetértsen vele.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.15. 22:50:22

A lezárás - hát az a végső ütés, a K.O., ha addig nem ütött még padlóra a film. Ha úgy akarod nézni kibaszott undorító, de gyönyörűen és líraian ábrázolva.

A hipnózisról bevallom én se tudok sokat (az átlagnéző), úgyhogy szerintem ez így abszolút belefért, pláne, hogy ez csak egy eszköz, és nem a film lényegi része.

A judo legendájának 1945-ös folytatására gondolsz? :)

Én most éppen ezért nézek újra bizonyos filmeket, mert nagyon régen láttam őket utoljára, azóta sokminden megváltozott, ezek meg "alapművek". Az Oldboy spec. egy rendkívül jól elkészített, igazán ütős élmény szerintem.

Oldfan 2011.12.15. 22:59:01

Igen, a '45-ös moziról van szó. A "kissé féleszű" testvért nézd meg a bosszúállók közül.
Hogy profi a film, én nem vitatom. De az én erkölcsi érzékembe nem fér bele amit mutat és sugall. Tudom, egyéni probléma....:)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.15. 23:01:29

@Oldfan: Igen, ezt tökéletesen megértem, az utolsó bekezdésemben én is valami ilyesmit írtam, hogy elismerem a filmet, de nekem túl beteg és perverz. Attól függetlenül remekmű.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.20. 02:50:15

Nana szerintem a komment felület azért van, hogy megbeszéljük, itt azért általában mindannyian láttuk ezeket a filmeket, vagy ha nem hát majd bepótoljuk. Szóval valaki idetéved, elolvassa a cikket, abban nincs semmi poéngyilkolás, de a komment az már más tészta, vagy ha annyira zavar, akkor írjuk, ki, hogy SPOILER a gyengébbek kedvéért.

Szóval, számomra az Oldboy egy furcsa élmény, egy barátom adta, aki szerint a Versus is egy mestermű. Sokáig nem tetszett, főleg az erőszakos jelenetek sokasága miatt, nem szeretem tényleg az ilyen premier plános dolgokat, a fogaimra meg főleg allergiás vagyok, a végső nagy csattanó meg szerintem kicsit el van túlozva.

Oldfan: mit mutat és sugall a film?

Sony: a katolikus neveltetésem szerint, ha elsőre csinálsz valamit, és nem tudod, hogy bűnt követsz el, az nem bűn. Persze nem olyan, hogy megölsz egy embert, és jaj hát nem tudtam, hogy az bűn, mert ott azért érzed, hogy ez nem helyes. Viszont ami Oh Desuval történik, arról ő nem tud. Amiért ő megőrül és nem tudja elfogadni a sorsát szerintem sokkal inkább az, hogy "annyira szerelmes, hogy képtelen lenne, nem úgy tekinteni a lányra a továbbiakban" - de ez szerintem baromság. Aki elmúlt 20 éves, az tudja, hogy nincs olyan, hogy EGY nagy szerelem és aztán soha többé. én is voltam hős szerelmes, én is azt hittem vége a világnak, én is ki akartam feküdni a vonat elé, de ez egy faszság, múló állapot ennyi az egész. Szóval ezt szerintem eléggé eltúlozták, hogy Oh desu élete már csak egy hazugságban lehet teljes, az a film egyetlen hibája, de szerencsére nem akkor,a hogy beárnyékoljon bármit is a filmben.

Visszatérve én nem ítélem el Oh Desut azért amit tett, mert egyszerűen ő egy lánnyal feküdt le, akit megszeretett nem pedig a lányával. Ha megtenné még egyszer az már gáz lenne.

Az, hogy a film Tarantinos lenne... nah ez a másik amiért utálom ezt a faszt. Csinált egy filmet, ami jóformán besorolhatatlan, erre bármi ami hasonlít rá, Tarantino, Ázsiai Tarantino Kitanotól kezdve Oldboyon át, minden ahol leszámolás van, csak azért, hogy a hülye paraszt tudja hová kötni, - tudom ezért a marketingeseket kéne utálnom, de ők se Tarantinoznának, ha ő nem forgatta volna le, amit leforgatott :D.

A film zenéje gyönyörű, és nem csak ez amit ide betettél, az egész soundtrack, éjszakákon át hallgattam az MP3-lejátszómban, kizárva a külvilágot. Kedvencem a Jailhouse Boogie, de a nyitószám is nagyon jó.

Hogy a hipnózis mennyire tré mennyire nem. Nem voltam még hipnózisban, de itt azért elég jól megkeverték, úgyhogy számomra elfogadható.

Inkább azon gondolkodtam hogy vajon ezt így kitervelni, hogy a fő"gonosz" egész életét a bosszúnak rendelje alá, azért legyen gazdag, várjon ő is 15 évet, hogy aztán gonosz tréfája végén kiloccsantsa az agyát... szóval ki a faszom ennyire elmebeteg? Nem egyszerűen agyonrugdossa, kiírtja a családját, hanem ez... Főleg ha azt vesszük, hogy Oh Desu, egy olyan gyerek aki az iskolában beleköpött a kakaódba, és ha szerencséd volt, meg is itta. Szóval egyik 19 másik egy híján 20

De a film tele van emlékezetese jelenetekkel - pl. polipevés, vagy a trükközés a telefonokkal (amik kibaszott jó bujtatott reklámok, nekem is ilyen telefon kellett!!!! akkoriban) de az is milyen groteszk, amikor a végén a lány felveszi a szárnyakat. Nah az kész. Most, hogy megérkezett a 6 lemezes kiadvány majd megvizslatom én is e filmet, mert sok hátteret nem tudok róla, - csak hogy a rendőrségi jelenet improvizálás volt, meg hogy a Végrehajtókban, Jude Low copy pastelte a kalapácsos jelenetet.

Még valami, szinkronnal nézted? Én mind az öt alkalommal eredeti nyelven élveztem, most lehet majd szinkronnal is megtekintem.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.20. 11:53:51

Hát akkor SPOILER!

Szóval oké, a katolikus értékrend szerint így van. Én személy szerint nem vagyok az, sőt ilyen osztálykirándulásokat leszámítva nem is voltam soha katolikus templomban. Akkor rám mi vonatkozik? Valószínűleg nekem kell eldöntenem az értékrendem alapján, és épp ez a jó az Oldboyban, hogy gondolkodásra késztet, és elmélyülhetsz magadban, hisz akár evidens alapelveidet világítja meg máshonnan a film.

Szerintem abszolút félreérted a film végét, nekem legalábbis egyáltalán nem ez jött le, sőt még a szerelmet sem gondolom feltétlenül igaznak. Odeszu azzal a viselkedésével nem "megőrül", hanem azért teszi, hogy az ellensége ne mondja el a lányának az igazságot. Szóval szó sincs itt túlreagálásról, egyszerűen ezt kívánta meg tőle a helyzet abban a pillanatban.

Bár Oldfantól kérdezted, de szerintem a film legvége szintén nem ment át: a lényege tulajdonképpen az, hogy Mido sosem tudja meg az igazságot, Odeszu pedig szépen lassan elfelejti, hogy egyáltalán a lánya. És boldogan élnek tudatlanul, ám vérfertőző párként, "elbagatellizálva" ezzel Livudzsin eredeti bűnét, illetve megerősítve az ő álláspontját. Szóval elég undorító, az kétségtelen, és még azt se mondanám, hogy túl sok köze van egy olyan magasztos érzéshez, mint a szerelem.

A gonosz halála? Szerintem szükségszerű. Nem mondom, hogy így tervezte előre, de teljesen érthető, hogy elvesztette élete egyetlen értelmét, és megöli magát.

Igen, mindkétszer szinkronnal néztem meg. Távol-keleti filmeket általában szinkronnal nézek, ha van rá lehetőség. Az Oldboy nincs is meg eredeti hanggal egyébként.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.20. 14:55:13

Rád a belső morál vonatkozik, amit jó esetben magadba szívtál, Aiszóposz meséivel. Egyébként akartam írni, hogy a JOG ezt nem ismeri, van ugyan ártatlanság vélelme (ami egy ad absurdum imho) ugyanakkor ha vétkezel, annak nem ismerete, nem mentesít a felelősségre vonás alól. Attól függetlenül, hogy nem vagy vallásos, Isten téged is szeret :D - arra akartam utalni, hogy az Isteni törvények, kicsit barátságosabbak, mint amit ez a féregnyúlvány embervilág, 26/B cikkely szerint úgy bekorlátozott, hogy lassan ahhoz is igazolás kell ha kitörlöd a segged.

"Szerintem abszolút félreérted a film végét, nekem legalábbis egyáltalán nem ez jött le, sőt még a szerelmet sem gondolom feltétlenül igaznak. Odeszu azzal a viselkedésével nem "megőrül", hanem azért teszi, hogy az ellensége ne mondja el a lányának az igazságot. Szóval szó sincs itt túlreagálásról, egyszerűen ezt kívánta meg tőle a helyzet abban a pillanatban."

Jajj ugyan már, mert mit csinálna a lánya? felvágná az ereit? nem ér meg az egy kis hányingert, hogy 15 után visszakapod az apádat?? aki nem hagyott el, hanem elrabolták? Egyértelmű hogy O-Desu megőrülne a tudattól, hogy akit igazán szeret, nem szeretheti többet úgy, úgyhogy a film vége elég önző.

hogy Mido nem tud meg semmit, az már más tészta. Felmerülhet a kérdés, hogyha ennyire jól tudott az öregasszony hipnotizálni, miért ne szedhette volna ezt ki a lány fejéből, ha az mondjuk a papa ellen fordul. Vagy miért ne szedethette volna ki Oh Desu a sajátjából anélkül, hogy levágja a nyelvét. Sőt, hát ha erre egyszer fény derült, mi biztosítja, hogy pár év múlva nem tör ismét elő a tudattalanból? vagy hogy Midonak nem volt mégis furcsa, hogy:

Te figyu mán, hova lett a nyelved? Arra nekem szükségem lett volna.

Érdekes, nekem eddig csak úgy volt meg :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.20. 16:06:26

"Attól függetlenül, hogy nem vagy vallásos, Isten téged is szeret :D"
Vagy éppen utál, ha a Harcosok klubjából indulunk ki.

"nem ér meg az egy kis hányingert, hogy 15 után visszakapod az apádat??"
ezen jót röhögtem, de azért nem ilyen egyszerű a szitu, ez elég súlyos dolog.

Mert amikor levágta a nyelvét még nem tudta, hogy találkozni tud majd a hipnotizőrrel. A végén a nő mond is valami ilyesmit, hogy csak azért volt hajlandó találkozni vele, mert meghatotta, hogy kivágta a nyelvét. A többi csak ilyen baaadmovies-os kötözködés a részedről :P

Oldfan 2011.12.20. 17:57:16

@scal:
- sugallás: Nekem túl erőszakos volt, s nem egyértelmű, hogy a rendező elítéli ezt a hozzáállást. A végét nagyon nem bírtam. A "megoldás" az, hogy úgy kap "feloldozást" a főhőst, hogy benne marad a vérfertőző kapcsolatban? Miután tudja, hogy ki a lány? Na, ezt az én gyomrom semmilyen "művészi" alapon nem veszi be.
- hipnózis: Azt azért tudni illik manapság, hogy az emberi befolyásolhatóságot nem szabad üres papírlapként kezelni, amire azt ír a hipnozitőr, amit akar.. Ez nem "Dr. Mabuse" világa, vagy Charles Bronson telefonon ugrasztott ügynökei. Egy modern történetbe ennyire a naiv dolgot nem kéne belerakni.
Ahogy írtad fentebb, az egész alapkoncepció életszerűtlen, ha jól vettem ki a gondolataidat. Nálam ugyanez a helyzet. Szóval, túl sok részemről a fenntartás ahhoz, hogy nagy filmként kezeljem.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.20. 19:17:04

Jaj, nehogy már ez legyen a világ legnagyobb problémája? meg jót röhögsz rajta. Tudod mit kellett volna Oh desunak csinálni: megfogni az ollót azt kinyírni ezt a buzit. Aztán a lány a megértette volna, hogy nem betegek, mert nem azért feküdtek le egymással, mert megkívánta az apját, lányát, hanem mert az a beteg állat egymásba hülyítette őket.

Aztán ha együtt maradnak, a szerelmük átalakult volna szeretetté, és szerintem az, hogy 15 év után találkoznak, azért elég sokat számított volna. Ezt a kérdést, nagyon elbagatelizálják a filmben, hogy Mido-nak egyáltalán hiányzott e az apja, mit gondol róla. Nem is feszegetik, nehogy időnek előtte valaki kitalálja.

Vagy mi a legrosszabb, ami történhet? A lánya megöli magát? Elmegy, és soha többé nem látja, eddig se látta 15 évig. A film storyja 6 nap alatt játszódik, ezalatt halálosan egymásba szeretnek, na persze.

Éppen ezért én csak azt vagyok hajlandó elfogadni, hogy Oh Desu meghibban a végén, és gyilkológépből, (aki még a személyi testőrt is pikk pakk elintézi) egy pillanat alatt lesz lelki roncs, mert AZT nem tudja feldolgozni, hogy megint egyedül marad, amikor végre talált valakit aki szereti, és akit ő is szerethet. Úgyhogy én ezen sokat gondolkodtam, ha ez velem történne, nyilván elsőre nekem is sok lenne, de NEM ÉN vagyok a hibás, nem én vagyok a beteg, hanem a főgonosz. Ha másodjára is megteszem, akkor már más a helyzet.

És akkor abba bele se mentünk, hogy mi van ha egy alaklom után máris terhes lesz Mido.

És továbbra is érdekel, hogyan is tudta úgy felvenni a kapcsolatot a hipnotizőrrel, és elmondani a kívánságát - az meg ebbe simán belemegy - hogy nincs nyelve, és feltételezhetően a lányának kell tolmácsolnia.

Na mindegy, lényeg, hogy beismerted, hogy a BM-sek kötözködnek ;p

Oldfan: szerintem a rendező nem is akarta elítélni, az ázsiai agy másképp jár, mint a miénk (illetve ha onnét jöttünk, a miénk hasonló egy kicsit) - ami az erőszakosságot illeti, te nem rágnál be, ha elrabolnának 15 évre, azt se tudnád miért, aztán meg egyik napról másikra kiengedjenek?

Oldfan 2011.12.20. 19:44:50

Scal, különböző módon közelítjük meg a kérdést. Te egy fiktív szereplő szemszögéből nézed, én azt kifogásolom, ami konkrétan megy a néző képébe. Mondhatnám úgy is, átgondoltabb szemléletet, és igen, üzenetet, várok el egy rendezőtől. Azt hiszem, ennél világosabban nem tudom kifejezni, mi a gondom a mozival.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.20. 22:57:28

@scal: amúgy nagyon elbagatellizálod ezt a vérfertőzés kérdést.
Szerintem sokkal többet nyom ez a latba, mint az hogy a sosem ismert apját újra látja.

A hipnotizőrnek egyébként ír, és úgy találkoznak, de ez tök egyértelmű, majd ha újra megnézed, látni fogod.

Másrészt itt azért a gonosz-jó dolog sem ennyire fekete-fehér, Livudzsin is egy bosszúra éhes áldozat. Tudod, "homokszem, vagy kőszikla..."

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.21. 20:33:41

jó, hát ez már egyéni megítélés kérdése, vagy lehet azért állok hozzá másképp, mert kedvenc uralkodóházunk, a Habsburg família, sem vetette meg a betenyésztést és bár sok elmebeteg, meg vérzékeny melléktermék képződött, egyik sem vágta le a nyelvét

még egyszer mondom, NEM TUDTAK róla, szerintem csak ez számít, amennyiben nem csak ez, úgy a film végkimenetele mégiscsak helyes és ennek igazolást is adsz

jó persze Livudzsin, is egy áldozat, de számomra azért nem az, mert Ő viszont tudatosan ezt akarta, egyébként engem még benne zavart az, hogy egykorúnak mutatják őket, közben meg egyáltalán nem azok, hát Livudzsin egy jó tízessel fiatalabb, hogy járhattak volna egy suliba?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.01.05. 20:40:11

tegnap újranéztem a filmet, immáron szinkronnal, ami ugyan nem lett rossz, deee azért nem is a legjobb, legalábbis az eredeti után, Oldboy hangjaként hogy adhatták Fekete Ernő Tiborét, aki legalább egy korosztállyal fiatalabb színészeknek kölcsönzi a hangját (pl. ugye Robert Downey jr. állandó hangja mostanság) de ha azt nézem, hogy lehetett volna Gesztesi Karcsi is, akkor elmegy

a fordításon is érzékeltem a változtatásokat, nekem az eredeti sokkal gördülékenyebb volt, de nem is ez a lényeg

szóval jó, hogy újra megnéztem, mert így már tudom mondani amivel legtöbbször szoktam érvelni a film buktatói kapcsán

hogy 1. két lehetősége is volt a kiszállásra, (ha nem vesszük azt, hogy Mido megtudja e az igazságot, avagy sem) először amikor átmegy a gyilkoshoz, és azzal tartja sakkban, hogy majd jól megöli magát, kérem itt csupán a film miatt kellett folytatni a dolgot, miért zárt be kit érdekel, durr a fejébe a kalapácsot

2. már tudja, hogy miért de visszamegy vele leszámolni, és a fő hülyeség, hogy megbízik abban aki fogva tartotta, akinek kiszedte hat fogát, csak mert épp azt mondja, az ő oldalán áll (azt is fenntartással veszi be a gyomrom, hogy egy ilyen figura, szóba áll még azzal aki levágta a kezét, csak mert vett neki egy új lakást), ezt Mido mondja is neki

és ugye akkor még ott van a 3. fokozat amikor már mindent tud, de persze vegyük úgy hogy a film miatt mindennek így kellett történnie, mert ha csak egy valami nem stimmel, Li_Vu Jin nagy terve máris dugába dől, hipnotizáció ide, hipnotizáció oda, nah és most megnézem a másik két "folytatást" is

azt viszont már el is felejtettem, mennyi ötletes gyilkolóeszköz van a filmben (CD lemez, fogkefe, stb.)
süti beállítások módosítása