Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Pee Wee nagy kalandja

2011. október 01. - Santino89

"Large Marge küldött..."

Tim Burton a kedvenc rendezőm. Ezt a hihetetlenül megtisztelő, már-már abszurdan nagylelkű titulust, egyéni ízlésvilágának, összetéveszthetetlen stílusérzékének, no meg jobbnál jobb filmjeinek köszönheti. Persze néhol becsúszott 1-2 gyengébb darab (Majmok bolygója, vagy az eddigi legrosszabb az Alice Csodaországban), de bőven kárpótolt mindezért a többi filmjével. Következő alkotása a Dark Shadows is nagyon ígéretesnek tűnik. A Pee Wee kalandjai volt Tim Burton első nagyjátékfilmje, korábban két kiváló kisfilmet készített az animációs Vincentet, és az élőszereplős Frankenweenie-t, de a Disney-nek mindkettő túl sok volt. A Pee Wee az egyetlen Burton film, amit eddig még nem néztem meg. Láttam belőle korábban részleteket, és azok alapján nem sok jóval kecsegtetett.

Az első negyed óra kész kínszenvedés volt, amíg még a főhősre épült a sztori. Pee Wee gyakorlatilag elviselhetetlen. Nem tudtam rajta egyszer se nevetni, annyira erőltetett, gyerekes, szánalmas és ciki volt. Aztán amikor beindult a road movie egy fokkal jobb lett a film. Néhány Tim Burton-re jellemző jelenet is adódik, ilyen a Large Marge-os kísértés, vagy Pee Wee rémálmai a bohócdoktorokról. Ezeket érdemes megnézni, mert legalább tudjuk Burton honnan bontakozott ki. A filmidézgetések is szellemesek a történet vége felé, megjelenik James Bond, Tarzan, Godzilla, az '50-es évek gyerekfilmjei, és a '60-asok szörfös filmjei egyaránt. Ezek az apró nüanszok teszik csak éppen hogy nézhetővé a Pee Wee kalandjait, egyébként egy borzalmasan rossz film.

Mégis, személy szerint iszonyúan hálás vagyok, hogy elkészült. Burton remekül csinálta, hogy legelső filmjében egy népszerű tévés karaktert szerepeltetett (bár belegondolni is szörnyű, hogy az amerikaiak annyira idióták, hogy ott Pee Wee népszerű lehet, pedig a 6.9 imdb csillag is erről a végtelenül szomorú tényről árulkodik). Mivel nagy sikert aratott ez a rémség, megnyílt az út a Beetlejuice felé, onnan meg már csak egy lépés volt a legendás '89-es Batman.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.17. 17:09:45

Tim Burtontól most már csak egyetlen filmet nem láttam, az is lustaságomnak köszönhető, pedig DVD-n már itt figyel az asztal sarkán hónapok óta (Sleepy Hollow), utána tervezek indítani róla egy RetroSpektót, különösen azért, mert nekem annyira nem kedvencem, szeretek tőle néhány filmet, de kétszer annyit utálok is, úgyhogy jó esettanulmány lesz, vajon megszeretem e jobban, vagy még jobban kihányom tőle a belem.

A Pee Wee-t vagy 12-15 éve láttam tőle, úgy adta oda egyik barátom, hogy ez valami hihetetlen vicces. Hát a hihetetlen az stimmelt, iszonyatosan bárgyú és gügye az egész, de elképzelhető, hogy maga a Sorozat jóó, mert ugye ez egy ilyen önálló mozifilm volt, mint a Bean esetében, és ugye ott is a mozi egy kalap fos volt (de ha nem vetem el ennyire a sulykot, a sorozatnál sokkal gyengébb színvonalat képviselt).

Mindenesetre ezek után tényleg nagy bravúr, hogy rendezőnk nem tűnt el a süllyesztőben.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.17. 17:15:33

jah még annyit, említettem már mennyire bírom, hogy te hogy ügyelsz milyen képeket tegyél ki? én általában megelégszem egy kemény férfi nézéssel, ahogy szorítja a magnumot, vagy egy csajjal ahogy belátni a dekoltázsába

te viszont valami jellegzeteset emelsz ki, ez a kép gyönyörűen mutatja, Pee Wee hármas aranymetszését: gyereke ahogy ül azon a bringán, szánalmas, az az arckifejezés, és a kézlendítés, és ciki az a fehér cipő, fehér zoknival tökig felhúzva :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.17. 20:04:25

Hugommal együtt már évek óta közös kedvencünk az Álmosvölgy legendája, pedig hugom alapból nem néz horrorszerű, vagy kicsit is kemény filmeket, de ebből még idézgetünk is egymásnak:
"- Ichabod Crane?
- Nem is más. De más is."
Kurvanagy film, mindenképp nézd meg minél hamarabb!
Melyik Burton filmek nem tetszenek? Szerintem manapság azon kevés rendezők közé tartozik, akik képesek voltak Hollywoodban szerzői filmesek maradni, ami kb lehetetlen. De olyan egyéni a csávó, és mégis annyira ütős. 3 filmjét leszámítva az összeset szeretem.

A Bean film egyébként azért volt rosszabb, mert ugyanazokat a poénokat akarták elsütni, mint korábban a sorozatban, és közben elég tiszteletlenek voltak azzal, hogy Bean beszédet mondott, holott ő gyakorlatilag egy némafilmkarakter, 1-2 szónál többet sose szólt. Pee Wee nem tudom milyen, de nem is akarom tudni :D

Jaja, a képekre mindig nagyon odafigyelek, örülök, hogy észrevetted. Egy dolog a jellegzetesség, a másik, hogy igyekszem olyan képet választani, ami különleges, hogy ne mindenhol ugyanaz legyen a filmről.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 07:10:48

amit nem szeretek? Hát pl ez a Pee Wee, a Beetlejuice, a Támad a Mars, az Alice, sőt már rég léttam, de az Ollókezű Edward se a szívem csücske

ami bejön

a Batman 1-2, az Ed Wood, Charlie és a Csokigyár, Nagy Hal

a Majmok Bolygóját nem tom hová tenni, és a Swwney Toddban is inkább csak pár dolog tetszik, bár a musicaleket alapjából nem szeretem

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 16:49:34

Hogy lehet nem imádni az Ollókezű Edward-ot? Nekem a TOP 10 kedvenc filmjeim között tuti helye van, minden idők legszebb meséje, a létező legburtonösebb Burton film. A másik blogon olyan elemzést írtam róla, hogy csak na...
süti beállítások módosítása