Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Dr. No

2012. március 16. - Santino89

Az 1962-ben készült Dr. No jelentősége elvitathatatlan. Elindította a világ leghosszabb, legsikeresebb filmsorozatát, mindemellett az első kaland sikeres receptjén azóta se sokat változtattak, miszerint a gyilkosságra felhatalmazott, titkos ügynök bejárja a világot, csodaszép nőkkel fekszik le, és ördögi gonosztevőkön diadalmaskodik. Nincs ez másként már itt sem.drno1.jpg

A Maurice Binder által kitalált, azóta védjeggyé nemesedő, legendás, pisztolycsöves nyitóemblémával indítunk, ahogyan későbbi is. Itt még Bob Simmons kaszkadőr lő a kamerába Connery helyett. Rögtön ezután a megszokottól eltérően nem egy főcím előtti kis akciót, vagy bevezetőt láthatunk, hanem maga a főcím következik, mely elég kezdetleges, mondhatnám primitív, de Monty Norman minden részben elhangzó James Bond témája mégis azonnal megteremti a hangulatot. Egy merénylettel indul a cselekmény, a film innentől kezdve nagyon titokzatosnak és modernnek próbál tűnni, valószínűleg ez működött is 50 évvel ezelőtt.drno2.jpg

Magát James Bondot egy elegáns kaszinóban ismerhetjük meg, miközben nyer, és egy szemrevaló hölggyel flörtöl. Némi késleltetéssel látjuk csak meg (7 évvel később a rosszemlékű Lazenbyt is ugyanezzel a technikával vezették elő), mikor is elhangzik a világ legismertebb bemutatkozása, majd a 007-nek sürgősen távoznia kell egy küldetés miatt, de arra még jut ideje, hogy megbeszéljen egy randevút, miközben felveszi a nyereményét. Ennél „bondosabban” nem is kezdhették volna a filmsorozatot. A Dr. No fektet egyébként a legnagyobb súlyt Bond, a hidegvérű úriember-gyilkos jellemének bemutatására, tulajdonképpeni rá épül az egész movie. Nyíltan flörtöl Miss Moneypennyvel, de M-el profiként beszélgetnek, e filmben még mindenféle irónia nélkül. M odafigyel az embereire, szigorú főnök, így Bondot már első küldetésében jól leszúrja. Talán azért, hogy jobban tudjunk azonosulni az eddig megismert figurával, mert ugyan kit nem hordott már le a főnöke közölünk? Ezenkívül M-től halljuk először azt is, hogy Bondnak engedélye van az ölésre, illetve, hogy Bond már sok mindenen ment keresztül, tapasztalt öreg róka. A sorozat atyja, Albert R. Broccoli ehhez valamiért mindig ragaszkodott (az örökösök már nem annyira). Mindenki nagyon jól összeszokottnak tűnik már elsőre is, mintha mindig ezt csinálták volna. drno3.jpg

Ekkor tűnt fel, hogy habár szórakoztató a film, mégis elég lassú a tempója, és ez az érzés később sem múlt el. Bár a hideg Londont, melyet kizárólag szoba(stúdió)belsők érzékeltetnek (egy valószínűleg archív, külső felvételt leszámítva) felváltja a forró Jamaica, a cselekmény mégsem gyorsul fel, eddigre ráadásul már rengetegszer hallottuk a jellegzetes Bond-témát, melyet ezúttal kicsit agyonhasználtak. A cselekmény leginkább azzal foglalkozik, hogy bemutatja Bond profizmusát, illetve a kémszakmával járó bizonytalanságot, hogy sosem lehet tudni ki kivel van, bár ez ma már elég gyerekesnek tűnik, így inkább az itt még állati vonzerővel rendelkező, ifjú Connery alakítását és eleganciáját figyelhetjük. Illetve azt, hogy Conneryt gyakran mutatják alsó kameraállásból, hogy mindig felnézzünk Bondra. Közben pedig a 007 itt még nyomoz, így jutunk el egyik jelenetről a másikra; a rendkívül egyszerű történetet kicsit talán túl részletesen is adják elő.drno4.jpg

De legalább megtudjuk, hogy vodka-martini rázva nem keverve, habár nem Bondtól, hanem egy pincértől, később pedig ezzel érzékeltetik Dr. No tájékozottságát. Hatalmát és erejét pedig Ken Adam első ötletes díszlete mutatja be, melynek egyszerűségében rejlik nagyszerűsége. Megkapjuk az első vetített hátteres autós üldözést is, a szokásosan felrobbanó kocsival, illetve a sorozat első gonosz, ámde gyönyörű nőjét. Érdemes az arcát nézni, miközben meglátja Bondot az ajtóban. Persze az ügynök szórakozhat vele, lefekhet vele, majd csapdába csalhatja, aztán hidegvérrel lelőheti a fegyvertelen Dent professzort a lány lakásán. (Vicces baki, hogy közben Connery zoknija fel-le csúszkál). Így megvolt még egy esszenciális Bond-jelenetsor. Első filmjében sem adta három nőnél alább... drno7.jpg

A szex és az erőszak ábrázolása sem sokat változott a Bond filmekben azóta. Ami akkor provokatívnak és szókimondónak számított, az ma már nem az. Azonban a készítők az elkövetkező évek során leragadtak ennél a '60-as évekbeli szintnél, valószínűleg azért, hogy ne legyenek korhatárosak a filmek és így nagyobb bevételt hozzanak. Így paradox módon az erőszak és a szex a lényeg, mégsem kerülnek soha igazán előtérbe. Bár igaz, ez a könyvekben sem volt másként. Ian Fleming túlságosan kifinomult volt ahhoz, hogy ilyesmikről részletesen írjon bármelyik regényében. A Dr. No könyvváltozata például abban különbözik a mozitól, hogy a film cselekménydúsabb, a hangsúlyt pedig arra fekteti, hogy bemutatja az új hőst, James Bondot, illetve hogy kevésbé meseszerű. Viszont a regény ezzel szemben sokkal izgalmasabb, és a meseszerűség ellenére a részletekben mégis realistább, sőt helyenként durvább és keményebb. Ezenkívül Ian Fleming írói eleganciáját ráruházták Bond alakjára, illetve új szereplőkkel gazdagodott a cselekmény, Dent professzorral és Miss Taroval, de az ő szerepük valójában szintén Bond figurájának bemutatására korlátozódik. A könyvben a történet abból indul ki, hogy Dr. No szigetén kitör valami guano botrány. A forgatókönyvírók szerencsére érezték, hogy a sorozatindító filmben nem kéne madárszarral bajlódni. drno9.jpg

Dr. No szigetén végül eljön a legendás pillanat, mikor Ursula Andress istennőként előbukkan a habokból. Azóta is ez a helyszín és ez a nő a Bond filmek legjobbjai. Ráadásul még egy poénra is futja:

Honey: What are you doing here? Looking for shells?
Bond: No. I m just looking.

drno11.jpgAz 1:08 percnél a háttérben zuhogó gyönyörű vízesés, és a még szebb Ursula Andress vizes pólóban szintén nagyszerű pillanat, melyen nem foghat az idő vasfoga. Ursula Andresst egyébként újra kellett szinkronizálni erős akcentusa miatt egy Monica van der Zyl nevű hölgy adta hangját a filmhez, mely szintén remek választás volt; ennél kellemesebb, érzékibb, ártatlanabb hangot nem találhattak volna. Egyébként teljesen észrevehetetlen, hogy Andress nem a saját hangján szólal meg. Miután kigyönyörködtük magunkat a tájban, eljutunk Dr. No bázisához, mellyel a kor nézőjét próbálták elkápráztatni, ma már mindez kellemesen retrósnak hat. Ken Adam díszletei ellenben a mai napig nagyszerűek. Joseph Wiseman, mint első főgonosz, a hosszúra nyúlt bevezető után kissé csalódást keltő, ahogy a szellőzőaknában mászkálós, majd radioaktív-bunyós finálé is. A regényben ez a rész például fényévekkel jobb volt. De a legtöbb változtatás mégis a film előnyére vált, mely lefektetette a sorozat alapjait, mely szerint Bond merényleteket él túl, üldözésekben vesz részt, elcsábít néhány nőt, majd legyőzi az őrült főgonoszt és elpusztítja rejtekhelyét.drno12.jpg

A DVD kiadás:

A dvd-kiadásról azt hiszem elmondható, hogy kiválóra sikerült. A felújított kép hihetetlenül szép, éles, kontrasztos. Eredeti angol hangsáv és magyar szinkron is van a lemezeken, bár ez utóbbit igazából senkinek nem ajánlanám sem ennél a résznél, sem a sorozat többi darabjánál, ugyanis egyik epizód szinkronjára sem mondanám, hogy jól sikerült. Tele vannak félrefordításokkal, néhány poént meg se próbáltak lefordítani, a hangokat pedig nem épp a legszerencsésebben választották ki. A Connery részekben Vass Gábor szinkronizálja a titkos ügynököt, akinek mély hangjában semmi elegancia sincs, mely még a Connery-féle Bondnál is elengedhetetlen lenne. Sajnos azonban a felirat szövege sem sikerült túl jóra (olyan félrefordítások vannak benne, hogy a dame szót dominónak írják, meg hasonlók), így akik nem tudnak angolul, kissé hátrányba szorulnak, de nekik is inkább az angol hangsávot ajánlanám, már csak Monica van der Zyl miatt is. drno9..jpg

A menü is nagyon szép, elegáns, mozgó, filmrészletes, bondos, minden ami kell. Azonban elég sok időbe telik, mire elindul az összes felvezető után a film, így célszerűbb a lemez behelyezése után lestoppolni a lejátszót, majd megnyomni a 2-es gombot, így azonnal elindul a film. A második lemez tartalmazza az extrákat.

Az első egy 11 perces, rendkívül informatív és érdekes filmecske a felújításról, és az azt végző Lowry Digital munkájáról. Elmesélik milyen hatalmas munka volt felújítani digitálisan a filmeket, részletesen bemutatják a munka több fázisát, elmondják milyen szerencse, hogy az eredeti kameranegatívokkal dolgozhattak, emellett a Lowry műszereit is láthatjuk, megtudjuk mit mire használnak. Ezután egy a Goldfinger idején készült elég rossz minőségű, feket-fehér kisfilm következik, amiben a valódi Boothroyd őrnagy bebizonyítja egy konzerven miért jobb fegyver a Walther PPK a Berettánál, melyet M utasítására le kell cserélnie Bondnak. drno5.jpg

Majd egy gyorstalpalót láthatunk a Bond premierekről (kb 1 perc/film). Michael G. Wilson, a filmek jelenlegi producerének narrálásával. Bemutatja az archív felvételek és a fotók segítségével, milyen nagyszabásúak, fényűzők voltak ezek a bemutatók, mennyi híresség volt jelen, milyen sok érdekesség történt, a végén pedig felsorolja az összes jótékonysági alapítványt, melyet a 40 év alatt támogattak a fényűző premierekkel. Szerintem eléggé képmutató dolog a jótékonykodással dicsekedni.

Kétségtelenül a legjobb extra a Dr. No készítését bemutató, 1999-ben készült, 41 perces dokumentumfilm Peter Macnee narrálásával (aki egyéként a Halálvágta kivételével a Magányos ügynökig bezárólag az összes werket narrálja). Mivel ez a doksi tárgyalja a sorozat eredettörténetét, így az egyébként is jó, érdekes és színvonalas werksorozat egyik legjobb darabja. Szó esik a könyvekről, a Casino Royale tv-filmről, részletesen bemutatja a legenda születését, kitér az üzleti nehézségekre, elmondja milyen tudatos volt már kezdetben is a koncepció, majd rátér a rendező Terence Young érdemeire, az előkészítés fázisaira így a szereplőválogatásra is. Elmondja, hogy többnyire neves színészeket választottak, de például Ursula Andress-el nem is találkoztak személyesen a forgatás előtt, hanem egy fotó alapján ajánlották fel neki a szerepet. Eredetileg Roger Moore-t akarták James Bond szerepére, de ő Az angyal sorozat miatt nem ért rá, de Connerytől így is el voltak ájulva. Vigyázzunk ennél a filmnél és a többinél is, amikor nyilatkoznak az egykor gyönyörű Bond-girlök; megrázó látvány részesei lehetünk; a többségükből kikent, visszataszító múmiák lettek, akik kétségbeesve próbálják régi szépségüket felidézni, amitől csak még rosszabb lesz a helyzet. Bár Ursula Andress szépségét megőrizték az akkori férje, John Derek illetve Bunny Yeager fotós a helyszínen készült csodálatos képei, melyet ebben a filmben és a fotógalériában is szemrevételezhetünk és melyek szerintem minden idők legjobb fotói közé tartoznak. drno6.jpg

Szó esik a dokfilmben a zenéről is, kiderül, hogy a Bond Theme szerzője Monty Norman csak a Jamaicai kiruccanás miatt vállalta el a zeneszerzői feladatot, ráadásul egy régi musicalje, a Mrs. Biswas zenéjét használta fel, melyet John Barry tökéletesített, Peter Hunt vágó pedig oly gyakran felhasznált. Ezenkívül is sokat anekdotáznak az interjúalanyok, elmesélik, hogy Bond akkori figuráját úgy képzelték el, mint egy könyörtelenül jóképű, sötét, száraz homurú, kifinomult és elegáns férfit, aki hidegvérrel gyilkol. Connery szerint az akciófilmek szokásos aranyköpéseit ebben a filmben kezdték el. Egyértelműen az extra lemez csúcspontja ez a dokumentumfilm.
A következő extra Terence Youngról, a rendezőről szól, akinek rendkívül nagy jelentőséget tulajdonítanak a Bond sorozat megformálásában. Van némi átfedés a két doksi közt, de nem nagyon zavaró. Megtudjuk Youngról, hogy stílusos, humoros, nagylelkű ember volt, aki nagylábon élt, mindenből a legjobbat itta, ette, viselte. Mindenki elragadtatva nyilatkozik róla.
Láthatunk ezeken kívül egy nagyon rossz minőségű korabeli featurette-t, melyben egy nagyon vicces fejű ember bemutatja 8 percben Bond karakterét és elmondja, hogy miért Connery a legjobb választás Bond szerepére.drno8.jpg

Ezután végighallgathatunk rádióreklámokat, tv-hirdetéseket a Dr. No és a Goldfinger duplavetítéséről, majd megtekinthetünk két korabeli mozielőzetest, illetve két duplavetítéses mozielőzetest is. A remek képgaléria zárja az extrák sorát a film főcímével. 
Ezenkívül van még egy Küldetésdosszié nevű extra, melyben újranézhetjük a film bizonyos pillanatait.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

field64 (törölt) 2012.03.16. 15:37:08

A magamfajta sznob filmkedvelőnek is megvannak a gyengéi, például a James Bond-sorozat. Nem mondom, hogy mindegyik részéért egyformán lobogok – a legutóbbi, A QUANTUM CSENDJE például rettenetes, és mondjuk a MOONRAKER sem telitalálat –, de bármikor jó kikapcsolódásnak találom, hogy megnézzem a OO7-es valamelyik kalandját. A DR. NO talán azért tűnik annyira másnak, mint a későbbi opuszok, mert ez még többé-kevésbé megmarad a hihetőség határain belül, és igazi kémfilm, nem pedig akaratlan paródia, mint mondjuk a már említett MOONRAKER.

Ursula Andress!!! Nos, igen, számomra is ő a legtökéletesebb Bond-girl, pontosan olyan, amilyennek lennie kell: gyönyörű, és csak annyira okos, amennyire nagyon muszáj. Megítélésem szerint a Bond-girlök imázsa nem mindig alakult szerencsésen az elmúlt évtizedekben, a Michelle Yeoh-féle harcias, szinte már Bondnál is tökösebb típus tőlem például kifejezetten távol áll.

Na és a Bond-dalok! Az első részben ugyan még nincsen belőlük, de aztán mindegyik folytatásba jut egy-egy, méghozzá nem is akárkik előadásában. Hiába, mindenből a legjobbat... Azok közé tartozom, akik szerint Sean Connery volt az ideális Bond, mert az akciókban éppúgy hitelesnek hat, mint a kaszinókban vagy a hölgyek hálószobájában. Utódai közül egyik sem egyformán meggyőző mindhárom terepen.

Mindazonáltal kedvenc Bond-filmem mégsem Conneryvel készült, hanem Moore-ral: a SZIGORÚAN BIZALMAS! És egy Moore-epizódot tartok a leginkább alulértékeltnek is: a HALÁLVÁGTA egyike a kedvenc Bond-filmjeimnek, mindenekelőtt Grace Jones miatt, aki nem tipikus Bond-lány, szigorúan a külső szempontjából elmarad Tanya Roberts mögött, összességében mégis szinte teljesen háttérbe szorítja őt. És lám, máris ellentmondtam magamnak, mert Grace ugyanolyan amazon típus, mint később Yeoh, de tőle valahogy jobban elfogadom ezt.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.16. 16:09:30

@field64:
Idővel az összes 007-es filmről fel fog kerülni egy-egy cikk. Ugyan már lassan 5(!!!) éve annak, hogy ezeket írtam, de most újraolvasva sem kellett annyit belejavítanom, mint gondoltam volna.

A Quantum csendje szerintem simán a legrosszabb Bond film, a Moonraker szerintem szándékosan parodisztikus, és bár a végére végképp átmegy vérgagyiba, azért összességében rendkívül szórakoztató.

Michelle Yeoh remek például a Rendőrsztori 3-ban leesett tőle az állam (Bond filmbe is emiatt kerülhetett), de egyetértek, borzasztóan távol esik a 007-es "ideáljaitól".

A maga humoros módján Moore-on is nagyon jót tudtam szórakozni, de én Brosnan-t is kifejezetten jónak tartottam, ha jobb forgatókönyveket kapott volna, szerintem fantasztikus lett volna. Craig-ben bírom, hogy visszacsempészte az igazi csontig hatoló tökösséget a sorozatba, de ő akkor sem egy JB típus.

A Szigorúan bizalmas nem rossz egyáltalán, de szerintem az utóbbi időben kicsit túlértékelték, azért megvannak a maga hibái (Moore pl már túl öreg benne, a karakterhez nem túl hű szövegeket mond, és végképp hiteltelenné válnak az amúgy remek kaszkadőrjelenetek). Mindemellett kétségtelenül megvannak a maga erényei, főleg a Moonraker-hez, meg úgy általában a Moore féle Bond mozikhoz képest. :)

A Halálvágta könnyen lehet, hogy mind közül a legérdekesebb Bond mozi. A legöregebb 007-es, a legtöbb ágyba vitt nő, Grace Jones állatiassága, és hogy szexel Moore-al (amúgy Moore önéletrajzi könyvében olvastam, hogy menyire utálták egymást a valóságban), Christopher Walken talán a legjobb főgonosz mind közül, Tanya Roberts földöntúlian gyönyörű, a Golden Gate leszámolás elképesztően izgalmas, és a tűzjelenet is ügyes. De emellett annyira szar és kidolgozatlan a forgatókönyv, olyan unott a rendezés (a tűzoltóautós jelenet például elég gáz), hogy ezek mellett sem lehet elmenni szó nélkül.

De majd bővebben az épp adott filmek kritikájánál. Hihetetlen, hogy már 5 éve nem láttam ezeket a mozikat...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.16. 19:02:32

Milyen jó, hogy ezekről nem nyilatkoztam anno, mindig akartam, de most másolhatnám be őket ide szintúgy.

Összességében nagyon sokat segítettek az elemzéseid a Bond mizéria megértésében. Pl. nagyon kíváncsi voltam a sorozatra, aztán amikor hetente adta őket 99 környékén a Viasat, vagy nem is tom melyik adó, és egy osztálytársam felvette hétről hétre, én meg megnéztem, a Dr. No az egyik legnagyobb csalódás volt.

Összességében mai napig nem értem hogy voltak képesek ezzel beindítani egy sorozatot. Talán tényleg az, amit írsz is, hogy ezeken kívül a bejáratott arcokat kapta a néző, és 1960-ban ez újnak számított. A feléig nem is lehet érteni mi itt cél, a főgonosz elnagyolt, két mondat után máris kipurcan, teljesen kidolgozatlan, pedig láthatóan sokkal több volt benne.

Andress tényleg szép, Conneryt pedig fel se ismertem, mert ugye nekem ő szakállas, és vagy 60 éves, de anyám amikor meglátta hogy ilyen volt fiatalon, majd elájult tőle, szóval érthető, hogy bomlottak utána a nők.

A film maga tényleg baromi lassú, hiányoznak a kütyük is, a szép csoda-autó, de összességében talán mindössze kétszer láttam, mert semmi nem ösztökél, hogy újra és újra nézzem meg. És az a felvezetés, vakok mennek a zebrán. Jaj.

Sony: ha már átírod, akkor a 45 évet írd át 50-re, baszki pont jubilál a film. Akkor még az is elképzelhető kihoznak belőle valami fullos verziót. És van értelme foglalkoznia sorozattal.

Field: szerintem Brosnan volt Connery méltó utódja, - inkább a filmek agyfárasztóak a hihetetlen baromságokkal - Moore-tól hülyét kapok, - pont tegnap olvasgattam 2004-es bejegyzéseidet az Alien Quadrology alatt, te ilyen nagy Alien fan vagy? :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.16. 19:42:26

@scal:
A tv2 adta le őket, de ezeket a filmeket sem szabad tv-ben, csonkolt képaránnyal és szar szinkronnal megnézni.
A számokra meg asszem megpróbálok figyelni ezentúl.

Ezzel a sorozattal pedig mindig van értelme foglalkozni. :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.16. 20:38:44

nem nem, biztos nem a TV2 adta le, mert azt mi is tudtuk fogni, valami kábel volt, mondom 98-99 környékén, utána persze leadta a Tv2 is, egy-két részt megnéztem ott is, de az jóval később volt, ez amiről ebszélek az első tévés debütje volt

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.16. 21:10:56

@scal:
Igazad van, na én akkor még nem láttam egyik filmet se, mert nem volt Tv3-unk.

field64 (törölt) 2012.03.16. 22:45:50

@scal:

„Összességében mai napig nem értem hogy voltak képesek ezzel beindítani egy sorozatot.”

Nézzél meg mondjuk egy 60-as évekbeli tévésorozatot, például a kb. ugyanakkor indult ANGYAL-t! Mai szemmel nézve azok esetében sem igazán lehet érteni, hogyan lehetett belőlük több éves szériát gyártani. :))

Ami a Bond-színészeket illeti, szerintem mindegyiknek megvoltak a maga előnyei és hátrányai, és nekem igazából egyikőjükkel szemben sincsenek súlyos kifogásaim. Párban szoktam emlegetni őket: Conneryhez szerintem Craig áll a legközelebb, Moore-hoz Brosnan, Lazenbyhez pedig Dalton. Általában tetszettek a Brosnan-féle Bondok, egyedül a HALJ MEG MÁSKOR! okozott csalódást, főleg mint jubileumi film.

Igen, nagy Alien-fan vagyok, az első rész még kamaszkori mozis emlék, azon kevés horrorok egyike, amelyet valóban hatásosnak és félelmetesnek tartottam, nem pedig röhögtem rajta, vagy okádhatnékom támadt attól, amit mutattak, miként az velem oly gyakran megesik, ha „horrort” látok. Azt viszont inkább meg se nézem, mit hordhattam össze a kvadrológiáról, mert egy-egy régi irományommal szembesülni legalább olyan kiábrándító élmény számomra, mint Neked megnézni a legelső Bond-filmet... :))

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.17. 00:06:34

nekem egy igazán kedvenc Bond filmem van, ez pedig eretnek módon pont az Őfelsége titkosszolgálatában, azt mai napig nem tudtam megunni, - külön öröm, hogy Santino is tételesen leírja az érdemeit, amikkel maximálisan egyet tudok érteni

nah az Angyalt se láttam még, pedig sokszor neki akartam gyürkőzni, jelenleg a hasonló korú de teljesen más témájú Star Treket nézem

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.17. 11:10:50

@scal:
ja, de a hátrányait is tételesen leírtam, mert azokból is akad bőven. Amúgy az volt az első Bond film, amit elkezdtem nézni (magyarul), csak sajnos nagyon későn volt, én meg még elég kicsi voltam, úgyhogy szépen bealudtam rajta :)
(A nagy Bond fan, mi? :D)
Én nekigyürkőztem az Angyalnak, két részt megnéztem, aztán köszöntem szépen, elég volt. Nem mintha annyira borzalmas lett volna, de nagyon durván elszállt felette az idő.

field64 (törölt) 2012.03.17. 11:47:15

@Santino89:

Nekem a SZIGORÚAN BIZALMAS azért tetszett annyira, mert a MOONRAKER túlzásai után határozottan visszafogottnak tűnt, mégsem volt unalmas. Kicsit a DR. NO-t (!!) idézte, vagyis az alkotók mintha megpróbáltak volna visszatérni a realitás keretei közé. Bond ezúttal nem akarja még a kozmoszt is megmenteni, Q sem csinál barackmagból atommagot, Bibi bájos butasága pedig egyenesen Britt Eklandot (AZ ARANYPISZTOLYOS FÉRFI) idézi. Carole Bouquet Elektra-szerű figurája is határozottan érdekes volt. A francia színésznők egyébként máskor is a széria javára váltak, kivéve Eva Greent, aki – nem szívesen mondok ilyet egy hölgyről, de – kifejezetten csúnya volt Bond-lánynak. (Vicces, hogy mások Craiget találták csúnyának a OO7-es szerepére, de én nem is értem, miért kéne jóképűnek lenni hozzá. Én például se Lazenbytől, se Moore-tól, se Daltontól, se Brosnantól nem izgultam be, persze Connery egészen más tészta, őt nem dobnám ki az ágyamból (copyrigh by Hair). :)) )

Nem csodálom, hogy Moore és Grace nem komálták egymást, két egészen más típus, és azt hiszem, Grace inkább Conneryvel alkotott volna nagyon izgalmas párost. Mert amazon természet ide vagy oda, Connery Bondja azért szerintem kiosztott volna néhány nevelő célzatú pofont May Daynek, anélkül, hogy úriemberhez nem méltóan viselkedett volna vele. (Azt ugyanis nagyon nem bírom, amikor például a G. I. JANE-fée filmekben a hősnő is csak abban különbözik a pasiktól, hogy valamivel nagyobbak a mellei, amúgy ugyanúgy üt, rúg, öl, káromkodik stb., mint a férfiak, és persze őt is ugyanúgy ütik, rúgják, mint a hímnemű szereplőket.)

Az Angyal. Hát igen, ma már nem az, mint az én gyerekkoromban volt, ahogyan sok más egykori kedvenc felett is eljárt az idő. Ilyenkor azzal vigasztalom magam, hogy sebaj, mert számos, jelenleg divatosnak számító széria ideje viszont nálam még nem jött el, és sanszos, hogy nem is fog. :))

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.17. 12:05:45

@field64:
Igen, a Szigorúan bizalmas-t általában ezért szeretik, de a maga jogán nézve már elég szembetűnőek a gyengeségei is. Majd szerintem csinálok a sorozat végére érve Bond toplistát, szerintem olyan középtájon lesz majd. Szerintem Bibi ezerszer aranyosabb és szerethetőbb, mint a síkhülyét játszó Britt Ekland. Carole Bouqet tényleg az egész sorozat egyik legjobb hősnője. Szerintem Eva Green kiváló volt a szerepben, nekem nagyon tetszett, egyáltalán nem tudom mire vélni, hogy többen is lecsúnyázták.
Bondnak azért kéne alapvetően jóképűnek lennie, mert már a regényebkben is így írták le, másrészt az őt alakító összes eddigi színész jóképű volt. (barackmagból atommag, meg Hair :D :D :D)

A Moore filmek egyik mélypontja az, amikor a Moore féle 007-esnek meg kell vernie Maud Adams-t, Az aranypisztolyos férfiben. Connerytől az ilyesmi pl hitelesebbnek tűnt :)

field64 (törölt) 2012.03.17. 13:29:59

@Santino89:

Kíváncsian várom a toplistát is, meg a többi cikket is. Bár egy Bond-lánytól soha nem várok doktori diplomát, de azért a Britt által játszott figura már nem aranyosan, inkább idegesítően volt buta. Eklund viszont legalább szép volt. Apropó, szép Bond-csajok: Andress mellett a másik favoritom Jane Seymour (ÉLNI ÉS HALNI HAGYNI).

Eva Green tényleg jó színésznő, és nem azt mondom, hogy ijesztően csúnya (mint Milói Vénusz az ÁLMODOZÓK-ban kifejezetten dekoratív volt), de Bond-lánynak szerintem nem elég szép, illetve nem úgy szép, ahogyan szerintem kéne. Ha úgy kb. 50 szépségjeggyel kevesebb lenne a testén, határozottan elégedett lennék vele. :))

Ami Bond külsejét illeti, Fleming (vagy a magyar fordító?) szerintem rosszul tette, amikor jóképűnek írta le. Jóképű például Tom Cruise a MISSION: IMPOSSIBLE-filmekben, jól is áll neki az a figura, de egy pillanatig se gondolom azt, hogy a valóságban ilyen egy szuperügynök. Bond lényege éppen az lenne, hogy hihető figura legyen, hiszen mégiscsak kém, ergó a túlzottan jó külső is feltűnővé teszi, ami egy kém esetében nem szerencsés dolog. Szerintem helyesebb lett volna férfiasnak nevezni őt, és ennek a kritériumnak Connery éppúgy tökéletesen megfelel, mint Daniel Craig. Hiába, az írók se mentesek a hiúságtól, kedvenc regényhősüket előszeretettel írják meg önmaguk alteregójaként, gyakran jócskán megszépítve a valóságot. Ha például én írnék egy kémregényt, tutira magamról mintáznám a tökös főhőst, akiért bomlanak a legszebb nők, de inkább Brad Pitt külsejét írnám le, mint a magamét. :))

P. S.: A barackmag vs. atommag is copyrightos, egy Öveges professzor-paródiában hallottam sok-sok éve, de nem emlékszem, hogy kitől.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.17. 16:27:32

nana, Fleming maga is beismerte, hogy semmi valóságalapja nincs Bondnak, hiszen égre földre bemutatkozik, amikor az lenne az első szabály, hogy ne tudják a személyazonosságát, szóval ezzel nem értek egyet, hogy Bond bármiféle realitást tükrözne

elég sokan hangoztatták már, hogy Bond minden csak épp nem olyan, mint egy valódi titkosügynök, és ennek ellenére a recept mégis működik, talán épp attól, hogy nem egy prodi, de minden téren szürke emberről ír, mert a legjobb ügynönök ugye azok, akik sosem lesznek ismertek

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.17. 21:50:10

@field64:
Nekem természetesen Sophie Marceau a nagy kedvenc, de azért még sorolhatnám. Lehet lesz ilyen toplista is :D

Én, meg bárki aki látta az Álmodozókat, kb annyira tisztában van Eva Green egész testével, amennyire az csak elképzelhető, de nekem ez valamiért nem tűnt fel.

Nem, nem a magyar fordító, Fleming írta le "könyörtelenül jóképűnek", de mások is gyakran így jellemzik az eredeti regényekben, ami Connery-re igaz is volt :)

Fleming maga is "kém" volt a második világháborúban, igazából a saját tapasztalatait színezte ki elég durván (a Csak kétszer élszben nagyon önironikusan ír is erről), szóval nem állt szándékában valóságos hőst gyúrni, szándékos volt a mesejelleg. Amúgy meg Fleming maga is elég jóképű volt :)

field64 (törölt) 2012.03.17. 22:28:24

„Amúgy meg Fleming maga is elég jóképű volt”

Utánanéztem: bocsánat a nyers őszinteségért, de a fellelt képek alapján őt bizony kidobtam volna az ágyamból. :))
(Ámbár filmen Sean Connery fia, Jason játszotta Fleminget, aki ugyan jóképű srác volt, de színészként közelébe se ért az apjának.)

Viszont Sophie Marceau-t illetően tökéletesen egyezünk, az egyik legbájosabb színésznő, aki feltűnt a filmtörténetben. Azt nem mondanám, hogy igazán nagy színésznő, viszont határozottan a tehetségesek közé sorolom.

Na, hétfőn utánanézek a munkahelyemen, hogy pontosan milyennek írta le Fleming Bondot (a magyar kiadásban), és ha nem tetszik, amit olvasok, azon melegében meg is mondom majd a fordítónak. :))

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.17. 23:00:37

@field64:
Jó, hát tény, hogy nem egy szupersztár alkat, a fellelt képeken pedig valószínűsítem, hogy már némileg idősebb is, de a róla szóló dokfilmben a nyanyák mind ezt mondják róla :D

Marceau-val egyetlen baj van, hogy többnyire nagyon szar filmekben szerepelt. De ami jó volt, abban azért ő is elég jól játszott... Franciául érdemes őt nézni általában, akkor nem csak a külseje, de a hangja is mennyei.

Munkahelyi balhé Bond ügyben... :D
süti beállítások módosítása