Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nauszika - A szél harcosai

2011. március 22. - Santino89

Sosem tudom előre, mit is várjak egy animétől. Látványt? Érzelmet? Filozófiát? Mondanivalót? Netán humort? Különleges lényeket, és mindig tök ugyanúgy megrajzolt figurákat? Olyan sokféle ez a műfaj, hogy igazából mindig tanácstalanul ülök le elé, és mindig valami egészen váratlant kapok egyenesen bele az arcomba.

A Nauszika egy érdekes világban játszódik, ami persze kellőképpen fantáziadús is. A jövőben az emberek mérgezővé tették az egész Földet, és csaknem mind kihaltak. Nem éppen rajzfilmbe illő témaválasztás. A megvalósításról pedig akkor még nem is szóltam. Ennél embergyűlölőbb rajzfilmet még soha életemben nem láttam. Tulajdonképpen az a történet lényege, hogy alig maradt élő ember a bolygón, akik pedig még élnek, azoknak eltökélt szándékuk megölni a többi embert. A főhősnő figurájának sikerül megmentenie csak az emberiséget krisztusi hozzáállásával, és feláldozásával. És az a különleges ebben az egész moziban, hogy miközben erről szól, végig gyerekfilm tud maradni, úgy hogy a felnőttek mégsem találhatják igazán gyerekesnek, vagy fárasztónak. Bár a zene engem kicsit idegesített, és talán lehetett volna kicsit rövidebb is a Nauszika, tulajdonképpen egy remek animével van dolgunk. Érdekesség, hogy a '80-as években már forgalmazta itthon ezt a filmet A VICO Amerikai-Magyar Vegyesvállalat...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.06.28. 23:44:24

nem is remek, hanem az egyik legjobb, egész elképesztő, bár ahogy néztem Miyazakira hatott ám rendesen a nyugati kultúra, Tolkien, Herbert, talán még Lucas is, csodálatos volt, még mindig a hatása alatt vagyok, és hat éve meg volt a DVD

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2016.07.26. 22:51:20

@scal: jah, és én azóta már 2x is megnéztem, pedig közöm nincs az animéhez. tiszta gáz vagy :D szentjánosbogarak sírjával mi lesz? :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2016.07.27. 10:48:03

@Santino89: egyben akartam megnézni a Miyazaki életművet (mármint amik eddig kimaradtak) és a héten végre találtam egy helyet ahol le volt árazva mindegyik DVD :D azt is megnézem majd

miért lennék gáz? mert rám még ilyen csodák várnak, amiket te már mind megnéztél :D

remélem az új helyen lesz mivel játszani tudsz - mármint PC játékokat :D - mert hamarosan ajánlok egy csomó jó dolgot :D
süti beállítások módosítása