Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

47 Ronin 3D

2014. január 13. - scal

Most valami egészen különleges dolog jön. Ami nálam meglehetősen ritkán történik meg itt a FilmBOOK-on. Totálisan őszinte leszek. Ezúttal nem fogok semmi mögé bújni, köntörfalazni, meg diplomatikusan fogalmazni. Csak kivágom a frankót, amúgy Santino89-szerűen. Pedig úgy vártam. Az utolsó pillanatig hittem benne. A környezete, a hangulat, a történet, a cselekmény, és Keanu Reeves. A film megtekintése előtt mondtam öreg barátomnak, amennyiben ez a film is tetszik - ismervén a japán kultúra iránti rajongásomat - itt hagyom a FilmBOOK-ot és kimegyek Japánba. Van, egy rossz hírem: maradok a nyakatokon.

47-ronin-poster.jpg

Ez a film ugyanis nem igazán jó. Sőt, kifejezetten rossz. És a legdurvább, hogy majdnem minden az benne. Kezdjük a jóval. A 47 Ronin gyönyörű, talán a leggyönyörűbb film amit a 2013-as évben láthatott a moziba járó az Óz, a hatalmas mellett. Minden szép benne, a fényképezés, a beállítások, a környezet, Japán, japánabb mint valaha - örökké tartó cseresznyevirágzás -, és a feudalista, misztikumba hajló atmoszféra pillanatok alatt elhiteti a nézővel: ez egy jó film lesz. Még a gonoszok is stílusosak. A maszkok, kosztümök mesébe illőek. De kell is, hiszen ez egy félig történelmi, félig fantasy kalandfilm, ami sajnos a gyönyörű forma ellenére végtelenül üres. Pedig a CGI-vel sem spóroltak, és a 3D is megdobja helyenként az egészet, szóval ha létezik tökéletes középkori Japán, vagy az a Japán, ami mindenhol ott él emlékeinkben, akkor az a 47 Roninban megtalálható.

Csak az a gond, hogy ezzel ki is fújt az egész. Olyan ez a film, mint egy nagy, szép, színes léggömb. Tetszik is, vágyakozol utána, meg akarod kaparintani, de amikor a tiéd, rájössz: sokat nem tudsz vele kezdeni, kevés ideig szórakoztat, hamar leereszt, tele van ürességgel, pöffeszkedik, és ha nincs szerencséd idő előtt ki is durran. Mert ugye ez egy olyan mondája Japánnak, mint nekünk a Honfoglalás. De ha már ennyire tele tették fantasy elemekkel, miért ne lehetne más helyeken is módosítani, hogy izgalmasabb legyen. Mostanában észrevettem az ilyen nagyszabású filmeken, sok mindenre odafigyelnek, csak a jó forgatókönyvre nem. A film látványilag egyben van, de nem képes bevonni a nézőjét. Csak úgy elmennek egymás mellett.

Vagyis maga a kalandozás is igen sete-sutára sikerült, a 47 ronin összegyűjtése, és harcuk pedig minden csak nem élvezetes. És akkor még ott van a 12-es karika. Ki találta ki ezt a besorolást? 12-es karikánál már nem, hogy vért nem látunk, de még szúrást, vágást sem. Ami egy kardozós, katanás filmben azért bizony hébe-hóba előfordul. Arcokat látunk, ez most nagyon fájt, nagyon bizony hisz hasba szúrtam magam. Csak éppen nem látom. Mert még a 16-os karikát is soknak találták. Holott ide tökösen be kellett volna vállalni a 18-ast. Ha már bukunk, bukjunk nagyot. Különben is, mi vesztenivalójuk lett volna? Készítettek volna siker esetén egy 48 Ronint? Mindegy, hogy éppen vívnak a vásznon, vagy valaki szeppukut követ el, mi ebből semmit nem látunk. Csak többnyire azt, hogy messziről kardoznak és ennyi.

47-ronin13.jpg

És ez a kettő tényező is már éppen elég lenne. Kalandfilm, kaland nélkül, és kardos film vér és bél nélkül. A 47 Ronin úgy ment csatába, hogy a legjobb ami történhet velük az a halál. Mert győzelem esetén is a részük halál. Akkor meg nem lett volna jobb, mondjuk kicsit karakterekre fókuszálni? 47-re nyilván lehetetlenség lett volna, de 10-12-re azért már inkább lustaságból nem akartak. Inkább darálódtak volna le egy heroikus küzdelemben, akár odafelé, akár a végső nagy csatában. De nem. Kapunk egy giccses halált az egyik mellékszereplőnek hála, és ennyi, a többi meg felvágja a hasát.

Dögöljek meg ha értem, de én mai napig nem jöttem rá Reeves-nek mi szerepe volt ebben a filmben... Ő egy kívülálló. Még csak nem is szamuráj. Mi szükség van rá? Ő csak úgy teng leng, balról jobbra megy, jobbról balra megy, és alig szólal meg az egész film alatt. Kapott egy erőltetett szerelmi szálat - ami egyébként rögtön értelmet kapott volna, ha legalább ő életben marad - hiszen, nem szamuráj, így roninná sem válhatott, és nem kell felvágnia a hasát -, de nem. Még ezt sem kapjuk meg. Sajnálom egyébként őt. Hova lett az a kultstátusz, amit 15 éve még oly büszkén magáénak tudhatott? Hogy sikerült ilyen szinten beszürkülnie miközben fiatalember még? Miért nem készített jó filmeket? A 47 Ronin meglehet szívügye volt, de sajnos ez ide kevésnek bizonyult.

Mert a dolog úgy áll, hogy ebből a filmből a plakátok a legjobbak. Azok coolak, faszák, és minden egyéb, ami a végeredményről nem mondható el. Szóval ennek az alkotásnak én nem engedélyezem, hogy méltóképpen haljon meg és szeppukut követhessen el. Inkább csak húzzák fel az első fára, mint egy tolvajt. Mert meglopott. Ellopta a bizalmamat.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.13. 20:00:14

Maradsz a nyakunkon, Scal? Baszki, ezt sose bocsátom meg Keanu Reevesnek! :))

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.14. 11:12:55

@field 64: magam sem mondhattam volna szebben...

és akkor egy kis káröröm.. Scal? Igazam lett? Vagy igazam lett? vagy esetleg... igazam lett? :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.14. 13:58:44

@Santino89: nem lett igazad mert ami nekem nem tetszik azért te rendszerint elfolysz... szóval :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.14. 14:08:30

komolyan, már írtad a farkasnál is, hogy te szereted japánt, de ezek szerint annyira nem, hogy akár egy könyvet is elolvass róla...

Mert mindkét film esetében leírtad, hogy mennyire japán, de ebben a filmben is csupán meggyaláztak mindent ami a japán töri, meg mondakönyvekben benne van. :S

Én magam nem vagyok egy japán szakértő finoman fogalmazva, sose érdekelt különösebben, nem olvastam csak 1-2 tucat könyvet róla (ez semmi, én nagyon sokat olvasok, a felességem szerint túl sokat is, mert többet vagyok könyvtárban, mint otthon), de ezzel a minimális tudással is csak sírni tudtam e film, és a farkas film japánról alkotott elképzeléseiről. :S

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.14. 14:26:16

@doggfather: különbséget kell tenni a valóság és a képzelet között, pl. amikor a turisták hozzánk jönnek akkor is bográcsgulyást zabálnak, és csikósokat néznek bugacon, = ezek a Magyarok ez az igazi Magyarország

romantizálnak, mítoszt építenek, miközben ez az egész már régen nem erről szól

rengeteg könyvet olvastam, hogy mangáról/animéről/filekről már ne is beszéljek amiket számtalanul néztem, akár eredeti hangon is, valamint 3 évig vezettem egy rovatot a MONDO - Japan is here című magazinban

szóval ne szójjá be :p

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.14. 15:04:37

@scal: nem szóltam be, csak érdekesnek tartom, hogy ilyen tapasztaltan , meg a japán kultúrát ismerően is "igazinak" tartod ebben a két filmben a japán ábrázolást.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.14. 15:16:39

@doggfather: mert a valóság unalmas... amúgy szívesen kimennék Japánba, kíváncsi vagyok hány mp alatt csajoznék be, akárhány ismerősöm kiment, kb. egy nap múlva már volt kapcsolata :D

de lehet megőrülnék egy olyan munkamániás országban
mondjuk Akihabarába tuti kimegyek egyszer dögöjjek meg

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.14. 16:13:43

@scal: "pl. amikor a turisták hozzánk jönnek akkor is bográcsgulyást zabálnak, és csikósokat néznek bugacon, = ezek a Magyarok ez az igazi Magyarország"

ez okés, de ha ők (turisták) csinálnának filmet ami itt játszódik akkor is szarul esne ha ez lenne csak Magyarország. És ki is kérnénk magunknak (jogosan).

Ezek után csodálkozom, hogy a japánok nem teszik ezt.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.14. 18:05:28

@doggfather: bocs de pontosan ezt érzem valahányszor olvasom az "ilyenek vagytok magyarok" című válogatásokat, és hányan tüntetnek miatta? no one

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.01.15. 15:55:41

@scal: asszony unokatestvére is kiment és nemrég volt az esküvője Japánban egy japán csajjal :) Arrafelé komálják a fehérembert :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.15. 17:00:20

@lisztes: én ezt tudom :D engem meg különösen komálnának :D

ujvareg 2014.01.19. 11:38:04

nekem már az egy jel kellett volna legyen, hogy túl száraz és régi a popcorn (mintha papirt ennék szotyihéjjal) és szó szerint vágja a szájpadlásomat, emelett a kóla vízizü volt, a mozi képminősége pedig amikor a fullhd led tvden nézel egy uj film 700megás dvdripjét.
A film sötét jeleneteinél nem lehetett kivenni mi folyik.
Mindemellett a film egy borzalom volt, még 3dben is.
Szivem szerint ököllel visszavettem volna azt a 6ezer forintot amit erre az "élményre" költöttem. Ennyit a palace cinemáról.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.19. 12:01:15

@ujvareg: kiegészítés, Palace cinema már rég nincsen, legalább 3 éve felvásárolták, hol nézted a filmet (csak mert majd akarok indítani egy sorozatot Mo-n még működő mozikról)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.19. 12:28:26

spoiler:

el is felejtettem írni, hogy maga a sógun is egy ellenszenves, és undorító alak :D

a végén azt mondja: én itt csak szamurájokat látok (aztán jöhet a kés)

most nem lett volna jobb az életben maradottakat elhalmozni pénzzel, és elit testőrséget csinálni belőle?

szóval lehet szép, meg míves emléke ez a japán hagyománynak, de meglehetősen értetlen, még ha magunkévá is tesszük a becsület szép filozófiáját

spoiler off

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.19. 12:52:13

@scal:

"meglehetősen értetlen" ez gondolom értelmetlen akart lenni?!

Nekünk értelmetlen, de nekik már a megkérdőjelezés az, nem?! ;)

ujvareg 2014.01.23. 23:56:20

@scal: hülyeséget irtam, cinema city akart lenni és mammutba néztem. Életem egyik legrosszabb élménye volt, A die hard 5-öt néztem korábban ebben a moziban :D lehet el van átkozva? :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.24. 15:17:37

@ujvareg: a mamutban nagyon sok sajtó van, én semmi problémát nem találtam a termekkel, leszámítva a CC baromságát, miszerint a vászon közepén van a lejáró, de hát ez minden CC-ben így van (hála a Magasságosnak a Kecskeméti Malomban nem)

K.Leslee 2014.01.29. 15:14:06

Keanu Reeves szerintem mindig is szurke volt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.29. 17:09:42

@K.Leslee: de tudott úgy választani, hogy jól álljon neki ez a szürkeség. ;)

K.Leslee 2014.01.29. 19:47:40

@doggfather: szinte mindenki jol mutat egy szamurajkarddal, de a kulsejen kivul Keanunak csak a neve kiemelkedo. Mondjuk mindig is jol tudott butan nezni, mint pl a Matrixban elejetol a vegeig(ne erts felre, imadom azt a filmet)

Oldfan 2014.05.04. 23:10:16

Minden előzetes rossz érzésem ellenére megnéztem a filmet, pedig már az előzetesnél kivert a víz. Nem kellett volna. Ez nem félig fantasy, félig történelem. Az utóbbi egy az egyben hiányzik, mert attól nem lesz historizáló alkotás, hogy pár megtörtént eseményt szóban beleszőnek, de képben és részletekben már egyaránt hamisak. A fantasy részben némileg használták a kaidan elemeket, de mellé tették az ostoba amerikai kitalációkat, hogy ok legyen CG vonalon nyomulni. Szóval itt is bukta volt. Ez a mozi kotyvalék, amit limonádévá próbáltak turbózni. Az eleje még csak-csak elviselhető, de vége akkora giccsparádé, hogy szinte fáj. Aki nem ismeri a 47 ronin igazi történetét, talán elviselhetőnek fogja találni a papíron született zagyva mixet, aki viszont már látta a legenda valamelyik nemes veretű feldolgozást, - jó pár akad belőlük, - az csak a fejét fogja egész idő alatt. Tipikusan az az eset, amikor egy menthetetlen mozit semmi látvány nem bír helyre hozni. Keanu meg... Csak a pénzt köszönhetik neki, színészileg irtó égés amit mutat. Mert játéknak nem lehet nevezni amit látunk tőle. Részemről helyeslem az ugyancsak rendkívül ostoba sógun figura által hozott hasfelvágós ítéletet. Rászolgált.

2014.05.10. 00:16:15

Tökéletesen egyetértek Scal kollégával. Vizuálisan szép a film, tartalmilag már nem igazán. És szegény Keanu Reeves csak néz ki a fejéből, mint akinek fogalma sincs arról, hogyan került ebbe az egészbe. Nem volt egyébként annyira szörnyű a film, mint amilyenre az előzetes kritikák alapján számítottam, de egy 175 milkás szuperprodukciót nem ilyennek képzelnék. Azért jó volt látni a Felsőkert utca 9.-et mint középkori Japánt. :))

P. S.: A ma esti mélypont számomra Stallone és De Niro közös bokszfilmje volt, A KIÜTÉS. Azóta is töröm a fejem, hogy ez a sablonokkal teli, innen-onnan koppintott, ócska poénokkal teletűzdelt film mitől áll 6,6-on az IMDB-n.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.05.10. 01:02:09

@field 64: a nosztalgia miatt. nekem is csalódás volt, hogy ezek már csak ilyen haknikat tudnak összehozni, és teljesen elvesztik a méltóságukat.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.05.10. 06:50:09

@field 64: a Ronint is nálunk forgatták? mert akkor +1 azért mert nekem nem tűnt fel :D
süti beállítások módosítása