Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Harry Potter filmek I. rész

2014. november 07. - Santino89

Stephen-Kings-opinion-about-Harry-Potter-and-Twilight_o_91168.jpg

Mindenkinek vannak hiányosságai. Nekem a Harry Potter sorozat volt az, amit tudatosan, és szándékosan ignoráltam az életemből 13 évig. Egyrészt mert sosem érdekeltek ezek a varázslós témák, másrészt taszított a körülötte dúló divatőrület. Meg különben is, mit nézzek én egy szemüveges hülyegyerek kalandjain? Alapból egy lúzernek tűnt. Egyszer vetemedtem arra, hogy kinyitottam találomra az egyik könyvet, és beleolvastam. Három sort olvastam el, éppen csigákat böfögött benne valaki. Na köszönöm, ilyen baromságra nekem nincs szükségem. Szóval igyekeztem teljes életet élni úgy, hogy nem tudtam mit kezdeni a barátok, haverok, barátnők herripottyeres beszólásaival. Most, hogy már három éve véget ért az egész sorozat, és mert az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó, nekiveselkedtem ennek a franchisenak. Úgyhogy ha rajongó vagy, nem hiszem, hogy sok értelme lenne továbbolvasnod, hacsak nem akarsz elküldeni az anyámba. Mindenki más pedig bármifajta hozzáértést nélkülöző trollkritikára számítson. Mindenesetre egyedülálló írásmű következik. Milyen ma a Harry Potter, szűz szemmel?

HarryPotterStone_219Pyxurz.jpg

A bölcsek köve (2001)

Az első rész stílusa még inkább emlékeztet a ’90-es évek családi filmjeire, semmint a 2000-es évek meghatározó sorozatára. Ez egy gyerekfilm a javából, és a poénok is olyanok. Mint film, egyértelműen túlnyújtott, maga az expozíció egy óra hosszú, és mindent összevetve semmi szükség arra, hogy két és fél órás legyen egy ifjúsági film. Csakhogy mire az első film elkészült, már akkora divat lett a regény világszerte, hogy a filmesek kénytelenek voltak annyira hűek maradni a regényhez, amennyire az csak lehetséges. Ez kellett ahhoz, hogy a gyerekek szeressék a filmet, nem pedig az, hogy filmként jól működjön.

url.jpg

Daniel Radcliffe egyébként teljesen korrekt a szerepben, egyáltalán nem olyan tenyérbemászó, mint képzeltem, Emma Watson viszont hiába cuki, hihetetlenül gyengén játszik, gyakorlatilag minden érzelmet csak grimaszokkal tud kifejezni. A vörös gyerek, Rupert Grint viszont kiemelkedően jó, messze lehagyja mindkettőjüket. Az idősebb színészek igazából nagyon semmit se csinálnak, csak azért kellett szerződtetni őket, hogy legyen pár nagyobb név is a produkcióban.

harry-potter-a-l-ecole-d-ii51-g.jpg

A CGI trükkök nevetségesen gyengék mai szemmel nézve, de akkoriban sem lehettek túl jók. Gondoljunk csak bele, hogy az ugyanekkor készült Gyűrűk urában mennyivel jobbak az effektek. Viszont, ami meglepett, hogy mennyi díszletet építettek fel a film kedvéért, és hogy ezek mennyire jól sikerültek.

A zene szintén nagyon rendben van, és a mozi vitathatatlan érdeme, hogy megteremtett egy saját világot, méghozzá kellően hangulatosan. Összességében messze nem volt olyan gyötrelmes, mint vártam, persze kicsit nyálas, néhány poén igencsak mellétalál, de abszolút működőképes, nézhető, urambocsá’ szórakoztató mozi.

A titkok kamrája (2002)

Ez már sokkal jobb is lehetett volna, mint az első rész. A trükkök terén például hatalmas fejlődésnek lehetünk szemtanúi, mintha nem is 1, hanem legalább 6-7 év telt volna el a két rész között.

harry_potter_and_the_chamber_of_secrets_ver3_xlg.jpg

Mulatságos látni, ahogy a gyerekszereplők megnőttek, bár a tehetségüket tekintve nincsen túl sok változás, azért Emma Watsonnál lehet érezni egy hangyányi fejlődést. Maga a történet és az egész fényképezés, meg a hangulat sokkal sötétebb lett, a pókfészkes jelenet például remekül sikerült. És igaz a filmre az, hogy baromi jó ötletek voltak benne, az élő gyökerek kifejezetten hátborzongatóak, a sárkány is jól néz ki a végén. Szóval ez már olyasmi, amit a 2000-es években elvárhattunk.

2002_harry_potter_and_the_chamber_of_secrets_045.jpg

Viszont van két nagy problémája. A történet gyakorlatilag az első rész remake-je, csak a MacGuffin változott meg, de ezt leszámítva pontról pontra végig lehet venni a hasonló megoldásokat. De még nem is ez a nagyobb baj, hanem hogy a forgatókönyvre szemmel láthatóan már nem tudtak annyi időt fordítani, mint kellett volna, a végeredmény pedig elég zavaros.

Két idegesítő mellékszereplő is tovább bontja a színvonalat, Hisztis Mirtill és a full CGI Dobby, akihez képest Jar Jar Binks egy tök korrekt figura. Más kérdés, hogy Dobby szerencsére alig szerepel, kollégájával ellentétben. Ennek a résznek a náci Malfoyos mondandója is rendben van, amikor a végén kimondják, hogy „Nem a képességeink, hanem a döntéseink határoznak meg minket”, az pedig kifejezetten szép, és hasznos tanulság.

Az azkabani fogoly (2004)

Úgy látszik 3 részt meg kellett csinálni, mire egy igazán jó film született. A korábbi rendező Chris Colombus helyére az akkor még a többség számára ismeretlen Alfonso Cuarón érkezett, aki rendesen gatyába rázta a sorozatot.

936full-harry-potter-and-the-prisoner-of-azkaban-poster.jpg

Nyoma sincs adaptációs problémáknak, nem könyvízű a film, nem zavaros, hanem érdekes, és átlátható. A gyerekszínészek kezdenek egyre inkább felnőni, a készítők meg vastag pulcsikkal, ölbe tett kezekkel próbálták elrejteni Emma Watson pici mellecskéit, nem sok sikerrel. Viszont nem csak emiatt, de érzékelhető már nála is némi fejlődés színészi téren. Érdekes látni egyébként, ahogy a srácokkal, meg a közönséggel együtt nőnek fel maguk a filmek is.

Harry-Potter-and-the-Prisoner-of-Azkaban-BluRay-romione-17137313-1920-800.jpg

Cuarón egy kicsit még sötétebbre festette a hangulatot, belecsempészett némi groteszk látásmódot már rögtön a kezdőjelenetbe, onnantól pedig nem volt megállás. Persze a tempóval eddig sem volt gond, de most filmként is remekül működnek az adott jelenetek, kifejezetten hatásos beállításokat láthatunk. A filmet az egyre jobb hangulat, az egyre inkább megszeretett ifjú hősök mellett az ötletesség, a kreativitás teszi különösen élvezhetővé, ami részint a regényből fakad, de Cuarón szintén hozzátette a maga részét, a tél beköszöntét például kifejezetten szépen ábrázolta.

A néhány zavaró önismétlést hamar elfelejtjük, a szellemesen intelligens, fordulatos finálét követően. Az külön tetszett, hogy nem a látvány fokozásával próbáltak túltenni az előző részen, hanem jobb ötletekkel múlták felül a két korábbi etapot. A patkányos megoldást éreztem egyedül erőltetettnek, de ez még bőven belefért. Hosszú távon a siker titkát az iskolai környezet, a típuskarakterek, a rejtélyek, a fantasztikum, az azonosulható hősök, a kiváló színészek és a remek látványelemek jelentik. Ironikus, hogy a sorozat legjobb része hozta a legkevesebb pénzt a kasszára.

Jövő héten folytatjuk, addig is nézzünk pár Potteres mémet:

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2014.11.07. 09:17:25

Belemehettél volna szerintem egy kicsit részletesebben is a filmekbe. Amúgy nemrég én is gondoltam rá, hogy nekiülök a szériának. Amikor kijöttek ezek a filmek, kb. félúton elvesztettem az amúgy se túl nagy érdeklődésemet.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.07. 09:42:35

Nem olvastam el a cikket mert az első két talán három rész nekem gyerekként nagyon bejött és nosztalgikus emlékek is kötődnek hozzá! A többi rész már kevésbé jött be de nem rossz! Az utolsó kettő meg még nem is láttam! (igen tényleg... )

Az első azért lett a kedvencem mert egy teljesen új világot mutatott be, az vezetett be minket a varázs világba míg a többi rész csak játszódott bennük! Az elsőben volt valami különlegesen jó! :D A könyveket pedig nem olvastam! Persze ebben az is elég közre játszott, hogy hasonló korosztály voltam mint Harry! Szinte együtt nőttünk fel! :D

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.07. 09:46:32

Ja és még valami! November 16-án startolt az első film ami azért is különleges mert aznap van a születésnapom! Ez volt aztán gyerekként az ajándék! :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.07. 10:30:09

@Rainse: ezzel csak azért nem értek egyet, mert 560 másik ifjúsági mesefilmben ez történik, hogy csak egy példát mondjak a Boszorkány, a ruhásszekrény, mega tökömtudja miben

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.07. 10:42:18

@scal: majd, ha megnézed a filmet, akkor vitatkozzál!

@Rainse: Az meg hogy lehet, hogy nem láttad, de ha ennyire szeretted? :)
Én is együtt nőttem volna fel vele, ha megnézem a filmeket-

@Lazók György: ahhoz már kellett volna némi hozzáértés. egyébként ahogy telik az idő, úgy lesznek egyre hosszabbak a filmekről szóló cikkek.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.07. 12:27:30

@scal: Ja csak, hogy a narnia egy kalap.... :D

@Santino89: Szerintem tudat alatt nem akartam lezárni ezt a "korszakot" Elvégre elég sok ideig évente jöttek az új részek és az ember azért eléggé megszokja. Amíg nem láttam az utolsó részt addig nincs vége! :D
Amúgy meg írtam, hogy az újabb részek egyre kevésbé jöttek be. Viszont hamarosan pótlom ezen hiányosságomat!

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.07. 12:42:58

@scal: Amúgy most esett csak le. Voltaképpen miben nem értesz egyet velem? HOGY NEKEM NEM LEHET A KEDVENCEM mert vannak hasonló tematikájú filmek? Na sok mindenben nem lehet igazam, de hadd döntsem már el, hogy NEKEM mi jön be! XDDD

Spidermike 2014.11.07. 14:22:16

Dícséretes, hogy a szerző betartja a szavát és legyőzi az ellenérzéseit. Nekem ez nem sikerült eddig pár filmmel és könyvvel kapcsolatban :) A figyelmeztetés is korrekt, mert innentől nem várok el elvtelen ajnározást, hanem inkább arra koncentrálok, hogy mik azok a bakik, hiányosságok, amiken egy rajongó vagy nagyvonalúan átsiklik, vagy éppenséggel kiakasztja.
Azt viszont el lehetne várni (szigorúan szerintem), hogy megtiszteli a szerző a közönségét, a filmet és talán saját magát azzal, hogy nem ír le hülyeségeket, illetve nem tesz úgy, mintha egyes szereplők nevét, fajtáját stb. direkt rosszul írja le, ezzel is érzékeltetve egy „én ennek az egész hülyeségnek felette állok” hozzáállást. Mire gondolok konkrétan: Melfoy, illetve a második rész végén emlegetett „sárkány”. Ezt pedig nem értem (mea culpa): csak a MacGuffin változott meg. Az mi/ki?
A felnőtt szereplők pedig csak azért kellettek, hogy legyen nagy név? Szerintem az ő színészi tapasztalatuk és profizmusuk nagyon is kell a gyerekszereplők mellé, akik tanulhatnak tőlük. Gary Oldman, Emma Thompson, Alan Rickman – szerintem mind-mind olyan karakterek, hogy szinte el sem lehet náluk jobbat képzelni az adott figurák megszemélyesítéséhez.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.07. 15:04:36

@Spidermike: Üdv, a blogon, illetve köszi az észrevételeket, mindig örülök az ilyen intelligens kommenteknek.

A Melfoyért elnézést kérek, nem szándékos volt, ki is javítom.
A MacGuffin viszont nem tévesztés, hanem egy filmes kifejezés. "arra az elemre, ami előre mozdítja a cselekményt, de ezen kívül semmilyen más célja nincs. Néha elő sem kerül, csak megemlítik. Általában egy rejtélyes csomag/műtárgy/szuperfegyver, amit mindenki magáénak akar." Az elsőben a Bölcsek köve, a másodikban meg ugye a Titkok kamrája.

Ez a megállapítás a színészek kapcsán leginkább az első részre vonatkozott, amikor írtam, a későbbi részekben valóban vannak olyan felnőtt színészek, akiknek már jut babér, nem csak a nevükre volt szükség. Alan Rickman, vagy Brendan Gleeson például ilyen, de Emma Thompsonnak, vagy Gary Oldmannek sajnos nem sok lehetőség jutott. De erről inkább majd a következő két cikkben lesz szó.

mojoking77 2014.11.07. 15:14:12

Hehe....
Kb ugyanigy voltam vele en is, mondjuk a korombol adodoan nekem konnyebb volt kivonni magam a sok idiotasagbol, ami korulvette.
Iden volt egy szabad hetvegem, amikorra semmit sem terveztem, az ido is hulladek volt, akkor fogtam magam, meg ket uveg bort, es ket nap alatt vegigneztem...
Igazabol egyre jobban tetszett, az utolso egy ket reszre mar kimondottan ateltem a hangulatot, nagyon tetszett a kb linearis cselekmenyvezetes, az egyre sotetebb es sotetebb hangulat,... erre a veget ugy el#$%tek, hogy meg napokkal kesobb is baromi merges voltam miatta.
Ha meg nem fejezted be, akkor szolok, ez egy mese, gyerekeknek... :)
Viszont azt a hype-ot, amit a mai napig fenntartanak belole, azt soha nem fogom megerteni. A Universal Studios-ban, Orlandoban konkretan felepitettek a varost, es naponta sok szaz ember fizeti ki a jegyet csak es kizarolag azert, hogy ott felulessen egy ket Harry Potter hullamvasutra, es elkolthessen tobb szaz dollart varazspalcatol elkezdve a tokom tudja milyen sutin-soron-csokoladen at a varazsloruhaig...

Psyman 2014.11.07. 16:04:55

Olvastad volna inkább el a könyveket...

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.07. 19:02:56

@mojoking77: Már túl vagyok az összesen egy pár hete, csak egy füst alatt kicsit sok lett volna egyszerre, úgyhogy 3fele bontottam.

Állítólag Londonban is van valami Harry Potter városrész.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.07. 19:24:21

@Rainse: ez eléggé félrement "Az első azért lett a kedvencem mert egy teljesen új világot mutatott be" azzal vitatkozok hogy ez egy teljesen új világ lenne, mint írtam minden harmadik THAMES ifjúsági angol gyerekfilmben ez volt, a főhősök egy teljesen új varázslatos világba kerültek.

Ha nagyon valamit a Fazekas számlájára írhatok az a kviddics verseny, mert olyan szerintem tényleg nem volt sehol. De ez is ugye miből fakad? Hogy a hülye osztályok ugyan miben májrekodhatnának egymással, hát legyen egy kriketthez hasonló elit sport.

@Santino89: épp elég szégyen, hogy TE megnézted :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.07. 19:55:05

@scal: nem láttad a filmeket, nem olvastad a cikket, úgyhogy ne trollkodj tovább, mert csak magadat alázod. ismét

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.07. 21:15:31

@Santino89: akkor előhúzom az egyik adumat :D sajnos az első részt a hülyeséged miatt megnéztem, és ERRŐL IS TE TEHETSZ csakis TE

yojunior23 2014.11.07. 22:13:09

Nem hiszem el Santino,hogy ilyen remekül tudsz témát választani. :)
Egyébként sokmindenben egyetértek és sok mindenben nem. Én együtt nőttem fel a színészekkel és imádtam a filmeket valamint a könyveket.VISZONT ma már mikor nézem a filmeket valahogy nem bírom egyhuzamban végigülni,lehet azért mert minden könyvet előbb olvastam el és csak utána láttam a filmeket,lehet gyerekesnek találom vagy unalmasnak...Nem tudom, de ez a varázs egyik pillanatról a másikra elszállt.

supanova 2014.11.07. 22:43:33

Ha az időd engedi, akkor egyszer olvasd el a könyveket is. Nagyon olvasmányosak, gyorsan lehet velük haladni. Ahogy a filmekből is érezhető, a főhősök a megszólított célközönséggel öregszenek, gyerekekből tinédzserek, aztán fiatal felnőttek lesznek. Az első három rész még "vidám", aztán elkezd komorodni. Nem olyan, mint filmen, sokkal lightosabb :)
Szerintem a közepe a legjobb, a fikció világán túl vannak benne valós események és érzések és itt valahogy nincs akkora nyáltenger meg összeesküvés-elmélet csiholás. A vége már annyira ki van hegyezve a hatalmas fináléra...

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.07. 23:30:20

@scal: Félreértettél! :D Nem azt mondom, hogy egyetemesen mindenki számára az első rész a legjobb mert bemutat egy új világot, hanem SZÁMOMRA volt ez a legjobb mert SZÁMOMRA mutatott be egy új világot. Vagyis ez csak személyes vélemény volt.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 04:45:35

@Rainse: akkor lehet nagyon fiatal vagy :)

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2014.11.08. 08:38:51

Az 5-6. rész (bocs, hogy előreszaladok :)) látványvilágban és hangulatban kimondottan csúcskategória, azokat többször is meg tudtam nézni. Az első 2 részről leírtakkal nagyjából egyetértek, a 3. szerintem is jó, bár szerintem utólagosan túl lett értékelve, a rendező későbbi dolgainak fényében (bár én is baromi jó rendezőnek tartom AC-t.)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 09:09:37

@scal: annál, akinek tetszik a Need for Speed meg a Transformers 4 annál megvétózom az amúgy sem érvnek számító "túl fiatal vagy"-ot :D

@The Drunken Master (a.k.a. Eltiron): A 6. szerintem a sorozat mélypontja, a 3-4-5 nálam a legjobb a sorozatból.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2014.11.08. 09:13:20

Én az összeset moziban láttam. Az első három film nagyon jó, különösen Az azkabani fogoly. A negyedik rész is elég erős, de ott már érződik, különösen az elején, az a csapongó összevisszaság, ami jellemzi a franchise második felét. Az ötödik film nem túl emlékezetes (én legalábbis már alig emlékszem rá), a hatodik pedig egyenesen borzalmas, mintha véletlenszerűen egymásra dobált jelenetek sorát néznénk. A hetedik szintén botrány, a mozi óta egyszer sem néztem meg, időhúzásnak hatott az egész. A zárórész sokaknak nagyon tetszett, de engem az sem nyűgözött le. A végső nagy csata minimalista, extrarövid bemutatása pedig botrány.
Amúgy én is jó ideje dédelgetem a gondolatot, hogy írni kéne az összes filmről ,szóval hamarosan szerintem nekiállok az elejétől újranézni. :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 09:21:36

@Santino89: vétózd ahogy akarod, Te is túl fiatal vagy :D persze hogy nem szereted hallani :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 09:40:46

@scal: Mihez képest vagyok túl fiatal? Hozzád képest 5-10 évvel idősebbnek érzem magam, hiába vagy egy vén fasz, a hülyeségeid, meg az infantilizmusod okán inkább tűnsz 14-nek, mint 34-nek :D

@Sparrow:
Nekem az 5. is nagyon bejött. Az utolsó kapcsán nem igazán értem, mire gondolsz, az egész film egy nagy csata kb.

Spidermike 2014.11.08. 10:04:44

Mindenesetre várom a további kritikákat, aztán én is nekiülök újra az egésznek. Úgyis jön a rossz idő :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 10:27:41

@yojunior23: Köszi! :)
Egyhuzamban én se tudnám végignézni, most 3 hét alatt néztük végig.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.08. 10:30:37

@scal: Akkor te meg lehet, hogy nagyon öreg. :D Habár nem tudtam, hogy ez is ekkora erővel bír vélemény nyilvánításkor! :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 11:44:13

@Santino89: már mondtam neked, te még nem láttál infantilis embert azért tartasz annak, arról nem tehetek, hogy én veled ellentétben nem savanyodtam be :D

@Rainse: szerintem tíz év nagyon sokat számít, esetemben még emlékszek ilyenekre, hogy Pernahajder Campbell :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 11:51:45

@scal: az, hogy vki nem infantilis, nem jelenti azt, h besavanyodott
de még ha olyan nagyon öreg lennél is: "a kor nem érdem, hanem állapot" :D

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.08. 12:44:43

@scal: Á szóval ha valaki ismeri a Szupernagyit akkor máris több joga van ahhoz, hogy jól megmondja az igazat! :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 13:51:53

@Santino89: ahogy a te fiatalságod is... szerencsére

@Rainse: ez teljesen nyilvánvaló, különben a gyerekek oktatnák a tanárokat, ők hoznák a törvényeket, és ők kérnék el a jogsid 18 év felett

szerencsére Golding megírta mivé lenne a világ ha ezek a kis mocskok kerülnének hatalomra, én a magam részéről 21 évre emelném itthon is amíg nem piálhatnak :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 14:34:14

@scal: nagy különbség, hogy én nem erre hivatkozok, amikor más érvem már nincs. nem mintha neked alapból lett volna :D úgyhogy takaroggyá vissza csirkefarhátat zabálni, tata, senki se kíváncsi a hülyeségeidre :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 15:04:41

@Santino89: persze hogy nem hivatkozthatsz, ahogy egy filmet se hasonlítunk egy később készülthöz, mert abból nem lophatta az ihletet...

aCCaTt0nE 2014.11.08. 15:27:03

Mire föl ez a belháború a szerzők között? Nem mondom, izgalmas, néha csak ezért járok a filmbookra :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 15:35:14

@aCCaTt0nE: magányos, frusztrált, tizenéves fiúcskák vagyunk, akik még nem láttak nőt, mégis mit vársz tőlünk? :D

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.11.08. 18:30:30

@scal: Na jól van inkább jöjjön a következő Draculás cikked! :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.08. 21:29:17

@Rainse: elakadtam abba a szarba, meg az idei Halloween slágere egyértelműen a Realms of the Haunting volt, és inkább azt toltam végig,... de majd jön :D

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.11.09. 22:01:39

A filmsorozat legnagyobb hibája, h eszméletlenül sok olyan dolgot hagyott ki, ami értelmezhetetlenné teszi az egészet, leginkább a végét.
A könyvsorozat egyik fő jellegzetessége volt, h a lényegi történések többé-kevésbé a háttérben zajlottak (de már az első rész nagyon jól rávezette az olvasót, h ezekre a mellékesnek tűnő háttérdolgokra is figyelni kell), és ezzel nem tudtak mit kezdeni a filmek.
A Cuaron féle film egyértelműen a legjobb, de még így sok sebből vérzik: Ha annyira átlátható, akkor miből gondolja Harry, h az apját látta, pedig nem is, miből vette mindenki tutibiztosra, h Sirius az áruló, pedig mégse, és (bár ez nem olyan fontos), honnan tudta Lupin, h az egy térkép?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.11.09. 22:07:55

@mojoking77: A hype a nagyon jó stílusban megírt, színvonalas, magvas mondanivalójú ifjúsági regényeken (ritka kincs az ilyen) alapszik, nem a filmeken.

mojoking77 2014.11.10. 09:02:36

@MolnarErik: Bocsaa meg, nem erossegem a nyelvtannaciskodas, plusz ez nem is az, e megtenned, hogy a jovoben kirod a HOGY szot, es nem rovidited el? Tudom, a te generaciod szamara ez mar nem igazan fontos, de a magamfajta ven szemetladak meg ertekelik valahol.... Megkoszontem.
Felvetesedre a valasz kerdes.
Szerinted az amerikai tinik egesz biztos, hogy a konyvben talalhato "melysegek"miatt vannak teljesen megorulve a Harry Potter jelensegtol? Hadd ketelkedjek...

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.10. 09:48:32

@MolnarErik: mondjuk a filmesek védelmében annyit hozzátennék, hogy ők se tudták mi lesz a vége. ha tudták volna, Pitonnal biztos többet foglalkoznak pl.

Spidermike 2014.11.10. 11:23:01

@Santino89: Az elejétől fogva bevonták JKR-t, aki súgott a rendezőknek/forgatókönyvíróknak, volt is valami fórum vagy blog, ahol ezeket az utalásokat összeszedték.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.10. 12:23:20

@Spidermike: az oké, meg az is, hogy megmutatták a forgatókönyvet Rowlingnak, nehogy ellentmondás legyen a későbbi filmekkel, de akkor sem volt közel sem olyan rálátásuk, hogy összefüggésekben lássák a nagy egészt, mint ahogy Rowling láthatta.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.11.10. 16:54:08

@Santino89: Ez igaz. Elvben ugyan Rowling szólt, h mi az elengedhetetlenül fontos, de nem volt túl bőbeszédű: ezért jöttek aztán elő a semmiből olyan alakok a 7. részben, mint Grindelwald és Mundungus, utóbbival az olvasók annyira képben voltak, h mindenki biztosra vette, h nyilván ő lopta el a medált, ami csakis a horcruxos medál, lehetett, hisz RAB nyilván Regulus Black, szal ezeket a könyvek alapján már mind előre ki lehetett következtetni, a film alapján pedig még csak nem is hallottál róluk.
@mojoking77: Sajnálom, h ennyire zavarnak a magyar írás bevett rövidítései. Hát így jártál. Az angol nyelvű HP könyvekből 450 milla fogyott el, ezzel a legjobban fogyó könyvsorozat lett (pedig a 2. helyezettnek 62 része van), gyanítom, h ennek az oroszlánrésze az USA-ban fogyott el.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.11.10. 16:55:19

@MolnarErik: Hopp, 1 vesszővel több lett. Na, sebaj :)

mojoking77 2014.11.10. 20:29:22

@MolnarErik: "Sajnálom, h ennyire zavarnak a magyar írás bevett rövidítései. "
Nem mind, de ez,a vok, es nehany egyebb, nehany ember szamara bevett, a valosagban inkabb kicsit szegenyes roviditgetes. Picit olyan kesoi tizeneves hatast kelt az olvasoban. Ami nem baj, es meg is magyarazza a Harry Potter imadatodat, csak kicsit olyan gyerekes na. Sebaj, majd felnosz, esel is felejted az ilyen "bevett roviditeseket"
Meglepne, ha tenyleg az Allamokban fogyott volna szamszeruen a legtobb a konyvbol, szerintem ez inkabb csak spekulacio.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.11.10. 21:16:08

@mojoking77: Az utsó kötetből 8,3 millió példányt adtak el 24 órán belül az USA-ban (a Scholastick, az amerikai, értsd USA, forgalmazó adott el ennyit), ezzel tartja a 24 órán belül legtöbb eladott példány rekordját.
Egyébként tényleg igazad van, a kötőszavak rövidítése a magyarban tényleg csak 21. sz-i Y generáció leleménye, előtte még senki sem hallott róla. ROTFL.

mojoking77 2014.11.10. 23:31:08

@MolnarErik: Grande.
Kb mint az Apple, ahol szinten sorban allnak az idiotak mar egy nappal a hivatalos megjelenes elott a shop-ok bejaratanal... :)
Nem mondom, biztos, hogy irodalmi merfoldko, ami maga moge utasit minden egyebet, amit akar csak fantasy- akar barmi egyeb temaban valaha irtak, csak en nem vagyok kepes ertekelni, de ezt mar mint emlitetted en szoptam meg, nem te.
Semmi gond, nyugodtan roviditgess, ha szamodra igy fiatalosabb a stilus, es nem szegenyesebb.... Ja, es nem, az irott szoveben lenyegesen kevesbe volt altalanos, hala az egnek.

lonecoyote25 2014.11.14. 01:10:38

Az a bajom, hogy olyan ez az egész Harry Potter, már könyvben is, mintha egy mesét kereszteztek volna egy szappanoperával (gonosz rokonok, suli mindenféle hétköznapi történésekkel, baráti-szerelmi ügyek stb.) A kettő valahogy nem fér össze, mert most akkor képzeletbeli alakok magánéletét boncolgatjuk? Egyébként tipikusan mai dolog ez, ilyen mese más korban nem is írodhatott volna. (Ez most nem dicséret volt.)

Persze bevallom, hogy annak idején engem is elkapott a láz, és olvastam az első pár részt, de aztán egyre inkább azt kezdtem érezni, hogy ez valahol gagyi. Érdekes egyébként, mert más, látszólag gyerekesebb mesékből (pl. Micimackó, Hófehérke), nem nőttem ki. Szerintem ezeket még sok év múlva is elő fogják venni, mert valahol kortalanok. A Harry Potter nem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.11.14. 08:26:47

Én a tvájlájtot ignoráltam sikeresen az egész divatja alatt. Meg most az éhezők viadalát is az első nagyon gyenge rész után...

lonecoyote25 2014.11.14. 10:59:11

@doggfather: Nekem a Twilightből elég volt a trailer is. És még azt mondják, nem lehet megítélni egy filmet végignézés nélkül. :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.14. 15:41:20

@lonecoyote25: Miért ne boncolhatnánk képzeletbeli alakok magánéletét? A szappanopera karakterek semmivel sem valóságosabbak, mint a Harry Potter karakterek jellemzői. Éppen ennek köszönheti a sikerét, és éppen emiatt kortalan ez is, mert a magánéleti részét közel érezzük magunkhoz, csak pluszban itt még varázslatok dolgok is történnek. Pl: Iskolába mindenki járt, mindenhol volt egy Malfoy, egy Hermione, vagy egy Ron, Harry meg mindig a néző maga. Vannak benne gagyi dolgok persze (a Hófehérkében is vannak). Mondom ezt úgy, hogy én ezt csak felnőtt fejjel láttam.

@doggfather: én az első részt még megnéztem, mert nem tudtam, mi az, és első hallásra nekem nem hangzott rosszul, hogy mai korba helyezett vámpírrománc. a második részt az akkori barátnőm miatt láttam sajnos moziban, de attól kezdve szerencsére se kép, se hang, és ez így van jól.

lonecoyote25 2014.11.14. 23:07:55

@Santino89:"A szappanopera karakterek semmivel sem valóságosabbak"

Na, azért ez nem teljesen igaz. Berényi Miki-szerű emberek lehetnek/vannak, legfeljebb nem történik velük/nem csinálnak annyi baromságot, mint amit a Barátok közt készítői kiagyaltak. Varázslók vagy varázslósuli viszont nincs.

"Miért ne boncolhatnánk képzeletbeli alakok magánéletét?"

Csak annyit mondtam, hogy én ezt a mese-valóság keverést nem szeretem. Egyébként általában se érdekel a szappanoperákra jellemző magánéleti problémák tárgyalása.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.11.16. 20:28:03

@lonecoyote25: én még a trailert se láttam. elég volt, hogy írtak róla...

@Santino89: akkor te peches voltál. :D
süti beállítások módosítása