Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Két kopper

2011. április 03. - Santino89

"Öreg, ez nem vicces"

Ez akár a film mottója is lehetne. Nem hiszem el, hogy senkinek se jutott eszébe a forgatókönyv olvasásakor, vagy a forgatáson, vagy a vágás alatt, hogy: Öreg, ez nem vicces.

Nem azzal van bajom, hogy Kevin Smith olyasmit csinál már megint, amihez kurvára nem ért. Én megbocsájtó vagyok, nálam a Zack és Miri pornót forgat se verte ki a biztosítékot, sőt még az Apja lányát is meg tudtam nézni, amennyiben nem gondoltam Jay és Néma Bobra. És most sem azzal van baj, hogy Smith egy tipikus '80-as évekbeli zsaruvígjátékot akart forgatni, mert nekem még lehet, hogy így is tetszett volna. Sőt, naivan azt hittem, hogy csak ezért húzták le ennyire ezt a filmet. De nem.

A Két kopper bűnrossz, hihetetlen silány munka. Csak néztük, és értettük, hogy ezt- vagy azt a jelenetet viccesnek szánták, de egyszerűen NEM VICCES! az egész. Egy két beszóláson nevettem, de ez körülbelül a 2%-a a film "poénjainak". Bruce Willis meg az egész film alatt huncutan mosolyog, mintha csak azt üzenné nekünk :"Bocs srácok, tudom, hogy miattam jöttetek ide, de én se tudom, hogy keveredhettem ebbe a szarba". A másik meg... Ki a faszom az a Tracy Morgan? De most komolyan, ilyen visszataszítóan ripacskodó, humortalan antitalentumot még életemben nem láttam. Szánalmas, amit leművel, örökre eltiltanám a filmeknek még a közeléből is.

Én meg csak tátott szájjal néztem magam elé, és nem értettem, hogy lehet valami ennyire hihetetlenül szar, mint a két kopper. Tökre szeretem a Halálos fegyvert, meg a Beverly Hills-i zsaru filmeket, de ez sehol sincs hozzájuk képest, és nem azért, mert most készült, hanem úgy önmagában véve is pocsék. Teljesen tanácstalanul állok, hogy adhatott ki ilyesmit a kezéból Kevin Smith. Azt pedig elfelejtettem mondani, hogy nemcsak a humornak a hiányát szenvedjük meg, hanem annyira durván sablonos és kiszámítható az egész, hogy még ilyet nem láttam. Olyan voltam a film alatt, mint Nicolas Cage a Nextben: két percre előre tudtam mindig, hogy mi fog történni. Na jó, egy meglepetés volt. Csak több, mint 100 perc alatt ez nagyon kevés.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.04. 21:47:45

Van egy nagyon rossz sejtésem Smith-el kapcsolatban, és nem szívesen mondok ilyet, de egykor jobban tiszteltem ezt a csókát. Amint megnéztem ezt is, majd írok róla egy Retrospektót, de a lényeg az, hogy ez az ember olyan mint a kiöregedett humoristák legtöbbje, hajlamos azt hinni, ha csak böfög egyet, azért tapsolni fognak. Kibaszott lusta dög lett mostanában, és minősíthetetlen munkákat ad ki a kezei közül, sajnos nem csak filmek terén. És még felkérték a Prédikátor rendezésére, szerencsére tisztább pillanatában kapták el vele, és azonnal visszamondta. Nagyon úgy néz ki, hogy nem tud normális storyt csinálni, ha nem Jay és Csendes Bob adja a löketet.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.04. 23:58:18

Mondjuk ez a film gáz Smithtől, és köze nincs az eddigi stílusához, de igazán nézhetetlenné az überidegesítő Tracy Morgan és a totálisan sablonos, és elképesztően humortalan forgatókönyvíró páros tette a filmet.

Jerryco 2013.01.10. 06:03:47

És még azt hittem, hogy valamit konyítok a filmekhez, de most tudtam meg, eből a cikkből, hogy ezt a közepes, uncsi komédiát ő rendezte. Atyám, de ciki vagyok. Egyszer láttam a filmet és valahogy nem éreztem, hogy utána nézzek a rendezőnek, annyira nem érdekelt vagy tett rám hatást.
Szerintem Smith azért próbálja ki magát ki több műfajban, hogy haveri kőrben verhesse a mellét, hogy milyen sokoldalú. :)
A Red State amúgy nem is volt olyan rossz, de arról sem gondolnám, hogy Smith film. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 14:12:11

@Jerryco: pedig mikor az elején "vallatnak" arról simán felismerhető, hogy kevin smith.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.10. 18:37:53

Jerryco: pedig Smith fokozatosan romlott az első filmjétől, és hihetetlen mekkora különbségek vannak ha még csak nem i önmagát rendezi (vagyis valami olyat csinál, amiben még Csendes Bobék se kapnak helyet), állítólag a Clerks 3 lesz az utolsó filmje, aztán visszavonul. Nagyon remélem nem alázza tovább saját nimbuszát.

Amikor 20 éves voltam nagyon tetszettek a filmjei, és egy gyerek 30 évesen állandóan azt bizonygatta mennyire szájbarágósak, most, hogy én vagyok 30, egyre inkább értem miről beszélt, még az olyan jó filmjeiben is mint a Képtelen Képregény.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 18:52:53

@scal: hát ez a folyamatos romlás igen sznob elképzelés.

A Shop Show, a képtelen képregény vagy a dogma semmivel se rosszabb, mint a stop shop.

Ezek után már tényleg gyengébbek a filmjei, de ez akkor is egymás utáni 4 film ami igencsak minőséget képvisel.
Nah ilyen rendező nem sok van.

És gyengébbek, de még mindig van köztük jó is, meg közepes is, nem csak gyenge.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.10. 19:00:38

@doggfather: "hát ez a folyamatos romlás igen sznob elképzelés.

A Shop Show, a képtelen képregény vagy a dogma semmivel se rosszabb, mint a stop shop."

Mélységesen egyetértek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 19:06:34

@Santino89: és azt még oda se írtam, hogy hangulattól függően néha még jobbak is. :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.10. 19:13:01

Igen, én i úgy értettem, hogy ezek után, a Dogma után. Deeee, mivel már nagyon rég foglalkozok a filmekkel majd fogok írni egy Kevin Smith retrospektót, és azért előzetesben hagy védjem már meg ezt az egyébként nem annyira védhetetlen álláspontot.

Hogy a Shop Show nekünk tetszik az egy dolog, akkorát zakózott vele az öreg, hogy után a KK-t megint alacsony költségből volt kénytelen csinálni, meg is látszik az eredmény, mert sokkal jobb lett. Mintha Smith akkor lenne kreatív ha elveszik tőle a lét. Persze Affleck valóban kurva sokat rinyál, meg sír, aztán meg jön Bob és megmondja neki a frankót, micsoda véletlen hogy szinte pont ugyanolyan cipőben jártak. A film max attól nem lesz nagyon elbaszva, hogy a vége nem jó

A Shop Show egy ökörködés egész végig amiben van pár jó poén, de nincs igazán mögöttes tartalom. És a Dogma is egy eléggé szájbarágós saját istenképterjesztős filmecske, amiben épp a poénok működnek, és nem a"tanító szellem" ami sokadjára nézve inkább idegesítő, semmit olyasmi amivel egyetértenék.

A Jay és Néma Bob visszavág meg a Clerks 2 meg inkább olyan filmek amikben már max a szövegek a jók, semmint a filmek.

Szerintem aki ismer cikkekből, vagy podból, az tudja jól, hogy én vagyok ezen az oldalon a legkevésbé sznob :D

Santino: te meg persze hogy véded őket, hiszen most Te vagy egyelőre 23, és várnom kell vagy 10 évet mire kiderül nálad is így fog-e ez működni? :D

Mindenesetre legtöbb Smith filmre már csak kellemes nosztalgiával gondolok vissza.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 19:22:06

@scal: nem akartalak téged sznobnak beállítani, csupán e a gondolatról véltem a sznobizmust felfedezni. :)

De az igaz, hogy a shop show bukta volt, de nem azért, mert a film volt gyenge, hanem mert Smith-nek nem "való" akkora költségvetés, csak a Clerks akkora siker volt, hogy a stúdiónak muszáj volt neki pénzt adni.

A mozipénztárnál való zakó, vagy sikeresség nem feltétlenül egyenesen arányos a film minőségével.

Ahogy te is írod, ha kevés pénzt kap (clerks, képtelen képregény) akkor sikeres, ha többet kap akkor bukta. nem ő lesz 2 film között kevésbé kreatív, csak a filmek pénzügyi tervei nem megfelelőek.

A dogma meg pont azért jó, mert nem szájbarágós, meglehetősen szabadon nyúl nagyon erős katolikus dogmákhoz, pláne ha tudjuk, hogy Smith hívő katolikus. És igen szépen/intelligensen kifejtett egyházkritika is.

A Jay és Néma Bob, meg a Clerks 2 tényleg gyengébbek, azokat fel se soroltam. :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.10. 19:35:14

@scal: Igen, hallottam én is ezt, hogy a Kevin Smith filmeket kinövi az ember, úgyhogy majd hamarosan újra meg is nézem jól mindet, mielőtt eljön ez az idő.

És azért ne beszéljetek úgy a Shop Show-ról, mintha az egy nagyköltségvetésű film lett volna. Csak a Shop stophoz képest volt az, de ahhoz képest minden nagyköltségvetésű :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 19:43:58

@Santino89: ahhoz képest, hogy az egész egy üres plázában forgott igenis nagy ktgvetésű.

Nem hiszem, hogy ki lehet nőni rendezőket.

Ha lehetne akkor Spielberget 20 év fölött senki nem nézni, hiszen ő (szinte) csak meséket csinál...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.11. 00:51:06

santino: bevallom őszintén nem tudom mennyiből forgatta, egy interjút láttam vele, ahol mondtam hogy itt már mindent nagyobb szintre emelet, aztán a KK-t megint kis költségből kellett fordítania, jóval gondolom az akkori időben, számára nagyköltségűnek számított

dogfather: nem a rendezőket növi ki az ember, hanem kizárólag Smith-t és az ő stílusát

Dogma nem szájbarágós :D hááááááááááát,
tulképp Smith szócsöve az összes karakter, talán az a legszájbarágósabb filmje, az összes közül, számomra nagyon csorbult az utóbbi időben, nagyon rég meg se mertem nézni, csak bizonyos jeleneteket, mint pl. Matt Damon ámokfutását

Jerryco 2013.01.11. 03:58:04

Amúgy rohadjak meg, de nekem az Apja lánya tetszett. Nem mondanám, hogy a hihetetlen Kevin Smith stílus miatt, hanem mert aranyos komédia.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.11. 08:58:27

@scal: hát akkor én még nem értem meg, mert 10+ éve nézema filmjeit és még mindig szeretem. :D

@Jerryco: az Apja lánya sztem is aranyos.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.11. 20:53:06

@scal: 6 millióba került, és kb 2-t hozott vissza :) érthetetlen amúgy ez a közöny a film iránt, Smith itt még teljesen friss, eredeti és vicces volt.

Sokmindent ki lehet nőni, és könnyen el tudom képzelni, hogy a Smith féle céltalan 21-26 éves fiatalok laza, okoskodó, geekes dumái nem mindig lesznek olyan szórakoztatóak és viccesek, mint 16 évesen voltak, vagy akár most.

A Dogmát pont pár hónapja láttam, tele van zseniálisabbnál zseniálisabb jelenetekkel. Tényleg nem finom eszközökkel szemlélteti Smith a saját látásmódját, de ezt kompenzálja azzal, hogy nagyon eredeti és könnyen azonosulható mai világunkban. Te nagy keresztény! :D

@Jerryco: Tetszett az Apja lánya? Létezik ilyen ember??? :D Ez megbocsáthatatlan! :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.12. 00:07:54

nah az Apja lánya tényleg nagyon fostalicska, ott gondolkoztam el először, hogy mihez kezd ez az ember, most hogy kinőtte Bobékat, és "normális" filmeket kell forgatnia
süti beállítások módosítása