Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Bűnvadászok

2011. október 15. - Santino89

" - Hogy bírod a piát?

- Az első öt litert nagyon jól, a hatodiknál elkezdek kötekedni. És te?

- Hogy? Viccelsz? Whisky-n nőttem fel, a vérem 86 fokos."


Bud Spencer-Terence Hill egyik legnépszerűbb, legsikeresebb közös filmjéről van szó, melyből rengeteg szállóigét lehetett volna kezdésként felhasználni, például a sokat emlegetett "Te mondd, hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb!" sort, amelyet egy-egy remixben a mai napig hatalmas üdvrivalgás fogad bármilyen sznob is a tánctér.

De nézzük magát a filmet! Hogy tehet szert ekkora népszerűségre egy olyan film, amelynek gyakorlatilag nincs története, és színészi játékról is legfeljebb csak Terence Hill esetében ejthetünk szót. Ezen kívül persze ebben is vannak gyerekes poénok, és a történések sem száguldoznak olyan rohamtempóban, mint ahogy azt manapság megszoktuk, mégis a mai napig zabálják ezeket a filmeket.

Magyarországon nem olyan nehéz kitalálni, miért volt ekkora sikere Budék filmjeinek. A Bűnvadászok Miami-ban játszódik, egy egzotikus, szép környezetben, amivel már jobb, mint a Különben dühbe jövünk, és a hétköznapok szürke valóságából is képes kiragadni. Főhőseink olyan prolik minden filmben, akiknek egyszerű igényeik vannak: szeretik a piát, a sört, meg a whisky-t, szeretnek jókat enni, főleg virslit, vagy hamburgert. Ezenkívül véletlenül sincs semmi stílusuk, és a konfliktusmegoldó képességeik is kimerülnek pár viccesen lekevert tenyeres parasztlengőben. A történetek nem követelnek meg semmilyen agymunkát, ellenben tökéletesen ki tud kapcsolódni az ember, és elröhöghet a jó beszólásokon, meg a nagy pofonokon. Közben a háttérben szól valami szintén nagyon egyszerű, ám annál dallamosabb és élvezhetőbb melódia.

Így nem csoda, hogy a munkából hazatérő panelpatkánynak és a parasztgyereknek egyaránt a szíve csücske a '70-es évekbeli Stan és Pan összes közös filmje. A Bűnvadászok ráadásul pergősebb is, mint a Különben dühbe jövünk, jóval többet lehet rajta röhögni, és valóban kellemes kikapcsolódás végignézni. Nem akar semmivel se többet, mint amit nyújt, de azt legalább jól csinálja.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 09:44:08

de neked miért nem történet az, hogy a két simlis jó útra tér? hm? európai vonalvezetés, csapongás, miegymás, szerintem lazán belefér

egyébként én sokkal gyakrabban futottam össze "jajj de gáz" meg "majd kinövöd" beszólásokkal, mintsem hogy hogy vérfanatikok azt mondják, kuss ez jó

miért ne lenne stílusuk? a vagány, mindenkit hülyének néző Hill, vagy a morgós, ám aranyszívű Bud, ezek igenis stílusok, nem lehet mindenki Alain Delon

szerintem akartak csinálni egy Rendőr filmet, mert ugye sokat lehet röhögni a zsernyákokon, - ráadásul ha pozitívan mutatják be őket, ingyen kapnak mindent :D

szerintem ez a film egymagában viccesebb, mint az egész Rendőrakadémia

valóban az egyik legjobb filmjük, itt már 110%-on pörögnek

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 17:15:09

Jajj, hagyjuk már ezt a történet dolgot... két simlis jó útra tér... na persze.
A sztori pont semmiből indul, és pont sehová nem tart, csak a pofonok és a poénoknak kellett egy kis helyet csinálni. Ez nem európai vonalvezetés, ez igénytelenség, és nem a készítők, hanem a közönség részéről.

Pedig még stand up comedy is van erről, amiben azzal poénkodnak, hogy Magyarországon szidhatod a politikusokat, régi nagy alakjainkat, még a vallást is, de Bud Spencer-Terence Hill-t, azt neem szabad :D

Egyébként a heves reakciódból is kitűnik, hogy ennek mennyire van létjogosultsága, pedig a Bűnvadászokról kifejezette pozitív kicsengésű kritikát írtam :)

Bud egy tapló, Terence meg egy kis geci :D Némi rosszindulattal. Nem, egyébként a vásznon tényleg olyanoknak van stílusuk, mint Delon vagy Belmondo, vagy éppen Connery. Ők ketten hagymazabáló prolihősök, de nincs ezzel semmi baj, ez csak egy megállapítás. Errefelé pont ez a népszerűségük egyik oka.

Szerintem itt pont nem használják ki azt a lehetőséget, hogy a zsarukon lehessen röhögni. Ha meg már Rendőrakadémia szerintem az minden szempontból jobb, nem tudom miért beszélnek róla mostanság ilyen lekezelően. Az első rész kifejezetten jó, de még a következő kettő is abszolút nézhető.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 19:08:49

hm, és a stand up comedyseket szidhatom, hogy olyan gagyi baromsággal tömik be a pór nép fejét, amikhez képest Maksa Zoltán olümposzi magasugró?

legutóbb átkapcsoltam a Comedy Centralra, mert annyian mondták hogy milyen vicces ez az új generáció, két óra után feladtam, és nem gondolom azért, mert a kifinomult humort én nem értem, röhögök én Monty Pythontól, Gallán át, egészen Sándor Györgyig sokmindenen

én a Rendőrakadémiát már évekkel ezelőtt sem értettem, (kb 10-12 évekkel ezelőtt) az első rész valóban jó, után a meg akad pár poén. Alapvetően azzal volt a gond, hogy az Akadémia köré fűzték a cselekményt, nem a hősök köré, akik közül egyre kevesebben égették magukat ahogy haladtak előre a számokkal, és pont Mahony maradt meg, akit a legkevésbé tartottam viccesnek

és ez hogy mindig a Rendőrakadémián történik valami, háát, megmondom őszintén azt se tudnám megmondani a 4-es a 6-ik, vagy a hetes az ötödik

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 23:31:29

Nem kapcsolok be a tévét elég régóta, de a stand up nem a műfaj, ami két óráig kell nézni :)

Rendőrakadémia 4-7 valóban szar. Egyszer megnéztem ezeket, mikor adták. De az elsőt nagyon szeretem, és az utána következő kettő se rossz szerintem (fene tudja mai szemmel milyen lenne).

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.19. 16:01:03

Nézzed meg azokat is. A Stand up-ban kétszer 45 perc volt, hogy pontos legyek, ez a Fábry Showder, és különböző figurák nyomták a poénokat.

Én már csak maradok Hofinál, aki ugyanezt csinálta 90 percben, mégsem volt unalmas.

Rendőrakadémia 2-3-ban én a balfasz gyereken tudtam még jókat röhögni, aki hasonlított Rick Moranisra, de ha jól tudom nem az volt.
süti beállítások módosítása