Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Időzsaru

2012. április 15. - Santino89

 „Rachel, ez a pasi megváltoztatta a múltat!” 

Így jellemezte Monica a Jóbarátokban Jean-Claude Van Damme-ot, amikor megkérdezték tőle, hogy mitől olyan nagy szám. És valóban, ha csak egy Van Damme mozit láthatnátok életetekben, azt mondanám, ezt nézzétek meg. Az Időzsaru azon filmek közé tartozik, melyeket már kiskoromban is szerettem, és később sem kellett csalódnom soha, akármikor újranéztem.időzsaru1.jpgEgész jól alakítja a felesége halála miatt megkeseredett rendőrt, akinek munkája végeztével nincs jobb dolga, mint leinni magát, és régi videofelvételeket nézni. A feleségét Mia Sara játssza, aki egyszerre aranyos, bájos és vonzó, ezáltal pedig egyértelműen a Van Damme filmek legjobb női karakterévé válik. Kettejük erotikus jelenete nagyon szenvedélyes, és így egy füst alatt letudjuk Jean-Claude kötelező seggmutogatását is. Mia Sara szerencsére színésznőnek sem utolsó, neki köszönhető, hogy ezúttal van a főhősünknek átélhető, világos motivációja, mert hát lássuk be: Mia Sara-ért érdemes. A nemrégiben elhunyt Ron Silver szintén kiválóan alakítja a karizmatikus, higgadt és gonosz politikust. Ehhez a finomkodó, de gátlástalan karakterhez rengeteget tesz hozzá a magyar szinkron is, méghozzá Székhelyi József személyében. Kettejük első közös jelenete kicsit nekem olyan James Bondosnak tűnt, és az egyik kedvenc párbeszédem is elhangzik a filmben:

„ - Nincs rosszabb, mint egy mocskos zsaru.

- Kivéve, aki bemocskolja.

- Már ha akad ilyen.

- Mindig akad.” időzsaru2.jpg

Egyébként - bár jók a karakterek - kevés a lélekábrázolás, ahhoz ugyanis túl gyorsan pörög a cselekmény, néhány jól időzített akciójelenetekkel megspékelve. Az első lövöldözés még csak az érdeklődésünket kelti fel, aztán - bár akciófilmről beszélünk - észrevesszük, hogy mégis inkább Van Damme verekedésein van a hangsúly, nem pedig a lövöldözéseken. Ezt ebben a filmben oldották meg a legjobban, hisz mi másért nézne az ember egy Van Damme filmet, ha nem a bunyókért. Most egyébként ezek is kivételesen jók: gyorsak, látványosak és nagyon jól összevágták a jeleneteket. A spárgát sem öncélúan és feleslegesen mutogatják, hanem a verekedésekbe koreografálva. Sőt, az egyik jelenetben épp a spárgának köszönheti főhősünk az életét. A finálé már nem annyira látványos, viszont nagyon izgalmas, mivel van tétje, és együtt tudunk érezni a főhősökkel. A hangulatot pedig az esős, mocskos időjárás biztosítja. Kiskoromban egyébként alig tudtam követni az eseményeket, annyira sötét volt az agyonmásolt kazetta. A Dupla dinamit után ismét két Van Damme-nak kell legyőzni a rosszfiúkat, főleg a két gonosz politikust. Ezúttal azonban valahogy szebben, és kevésbé feltűnően készítették el a trükköket. Erről jut eszembe a főgonosz halála, amely bár ötletes, de annyira gagyinak tűnik ma már ez a CGI technika, hogy szinte fáj a szememnek.időzsaru3.jpg

Viszont azt az effektet, amikor megérkeznek a múltba, azt imádom, nagyon látványos, sőt nekem az összes időutazásos film közül ez a megoldás tetszik a legjobban. A hangját pedig külön szeretem. Az Időzsaru egyébként a jövőben, 2004-ben játszódik. Bírom az ilyen jövőket. Kicsit elszállt az alkotók fantáziája például az űrhajós autók esetében, amelyeknek csak az úti célt kell bediktálni, és már mennek is. Ugyanilyen viccesek a „jövő” lőfegyverei is. Ha gonosz lennék, azt is mondhatnám, hogy Van Damme bizony nem így nézett ki 2004-ben, mint ebben a filmben. Az viszont tetszett, hogy a forgatókönyvírók ugyanúgy oda-vissza utalgatnak a cselekményre, mint például a Vissza a jövőbe trilógiában. Érezni, hogy legalább törődtek vele, nem csak két akciójelenet összekötésére szolgál a cselekmény. Az időutazás a film igazi ’94-es jelenén kívül csak a már említett jövőképet, illetve pár röpke pillanatig a polgárháború idejét, és a ’30-as éveket mutatja be, ebből is látszik, hogy a készítőket szerencsére inkább az akciók érdekelték. Ennek megfelelően a cselekmény, - bár jól megírt forgatókönyvről van szó – telis tele van időparadoxonokkal. Hosszasan lehetne sorolni és kielemezgetni, mint a film hibáit, de az az igazság, hogy elég gyorsan pörög az akció és a sztori ahhoz, hogy ezek senkinek se tűnjenek fel, csak ha utána el akar gondolkodni a látottakon. És hát épeszű ember el akar gondolkodni egy Van Damme filmen? Na ugye, hogy nem. (Annyit azért kötelességemnek érzek megemlíteni, hogy az Időzsaru logikája szerint csak a múltba lehet utazni, mert a jövő még nem alakult ki. De ha visszamennek a múltba, hogy jutnak vissza a jelenbe, hisz akkor még az sem alakult ki?)időzsaru5.jpg

Az Időzsaru nem olyan látványos akcióorgia, mint a Tökéletes célpont. Nem annyira kegyetlen és vicces, mint a Tökéletes katona. Nem is olyan érzelmes, mint az Oroszlánszív. És mégis ez Van Damme legjobb filmje. Persze nem egy klasszikus, vannak benne kisebb nagyobb hibák, és az idő vasfoga is meglátszik rajta. De mégis egy sokszor újranézhető, szórakoztató és élvezetes akciófilm.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.04.17. 18:58:06

Közben rájöttem én mit utálok ebben a filmben (IS). Ezek a időutazós filmek min azon buknak el, hogy beharangozzák hogy TIME COP, aztán meg lófarkocskát, hát az pénzbe kerül. Legyen egy rövid jelenet 2004-ben, aztán micsoda csavar, a JELENBe fog visszajönni, áááá istenkirály vagy.

Szóval ez nekem már gyerekként se volt begyere. A Vissza a jövőbe se 1984-ben játszódott, hanem 1955-ben, szóval azzal a filmmel egy lapon említeni ezt, felér egy felségsértéssel. És akkor még azzal dobják fel a dolgot, hogy 1930-ba, meg 1860-ba utaznak vissza. NEM csezd meg, nekem nem ez kell, ha a múltba akarok menni elolvasok egy törikönyvet, nekem a JÖVŐBE menjenek, és minden rohadt időutazásos film (legutóbb a Timeline is) a MÚLTba megy, ami egyértelműen azt bizonyítja, fingjuk sincs az embereknek mi történik a jövőben.

Madách két színt is felvázolt a jövőre való tekintettel. Ezek meg 10 évnyi távlatban nem tudnak gondolkodni. És akkor mi lenne ha előre mennénk 2050-be, vagy 2138-ba, vagy ne adj isten 3000-be, vagy 10.000-be. De neeeeem, mert állandóan cska a MÚLTba megyünk vissza mindenhol.

Volt egy sorozat, a Quantum Leap hát az még nagyobb csalódás volt, mert az meg állandóan az 1900-as években utazott.

Ezeket a magyarázásokat, hogy nem alakult ki a jövő, ugyan már. ha valaha feltalálják az időutazást, akkor már MOST is van.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.04.17. 22:08:28

Ez a film elsősorban akció akar lenni, és nem science fiction, úgyhogy nincs sok értelme olyasmit számon kérni rajta, ami nem is akart lenni. Az hogy ennek ellenére mégis van benne némi jövőábrázolás, meg az alkotóknak egy koncepciója az időutazásra, az már csak hab a tortán. Van egy rakás jövőben játszódó film, szerintem érd be azokkal, ha ilyesmire vágysz.

A Vissza a jövőbe pedig egyértelműen és kétségtelenül jobb film, mint ez, sose írtam mást.

James Blond (törölt) 2012.04.18. 12:54:57

Nekem tetszett az IDŐZSARU, szerintem is Van Damme kevés jó filmjének egyike. Némi túlzással azt mondanám, hogy egy olyan B kategóriás opusz, amely szinte már A kategóriásnak néz ki. Az igazán nagy dobás ugyan sajnos nem Jean-Claude [pedig úgy a spárgája, mint az ülepe még mindig teljesen rendben van :))], hanem Ron Silver és magyar hangja, Székhelyi József. Igazából ez a szál dobja fel a filmet. A női közreműködők szerintem átlagosak, sőt felejthetőek. Nem rosszak, de nem érzem azt, hogy ne lenne bármelyikük lecserélhető valaki mással. Ezt viszont nemhogy Silvernél, de még Jean-Claude-nál sem éreztem.

P. S.: Mea maxima culpa, nem tartom ugyan életem nagy filmjének az IDŐZSARU-t, de valahogy jobban bejött, mint a VISSZA A JÖVŐBE, amelyre szinte már nem is emlékszem, pedig tudom, mekkora kulttrilógia.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.04.18. 15:42:46

@James Blond: én Mia Sarába szerelmes vagyok a Meglógtam a Ferrarival óta. Mindennek mondanám, csak átlagosnak nem. És a néger rendőrcsaj is aranyos karakter szerintem.

James Blond (törölt) 2012.04.18. 16:50:37

Santino89:

Az más, az egyéni érzelmek döntőek. A kedvenceimmel (a szerelmeimmel) én is elfogult vagyok. Egyébként nincs különösebb bajom Miával mint nővel, mint színésznő azonban tényleg nem hagyott bennem igazán mély nyomot. A rendőrnő viszont igazából nőként sem az én esetem. Ez nem feltétlenül negatív értékítélet, nem arról van szó, hogy riasztó a megjelenésük és nulla a színészi teljesítményük, egyszerűen csak nem éreztem azt, hogy ezekben a szerepekben bárki más elképzelhetetlen lenne, mert ők annyira jók.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.09.16. 17:07:17

Legjobb? Kickboxer és a Véres játék is simán előtte van, de még sorolhatnám. Bár már ezer éve láttam, lehet, hogy ideje lenne újrázni is.

Bona Fides 2014.09.16. 17:41:25

Mondjuk én Van Damme seggét álló nap el tudnám nézegetni, nekem mindegy, hogy milyen filmet csinálnak a köré.

:(

ne vada 2014.09.16. 17:46:03

Nekem nagyon tetszik benne a zsaru és a politikus harca. Kicsit olyan, mint a Holtsávban (könyv). A Time cop filmként is jó, könyvben viszont nagyon-nagyon-nagyon tetszett.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.09.16. 19:41:02

@REMY: ne viccelj, azok harmatos b filmek ehhez képest. főleg a kickboxer. azok már csak nosztalgiával csúsznak, ez viszont önmagában is megállja a helyét a mai napig.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.09.16. 19:42:05

@scal: az időzsaru azt jelenti, hogy az időben mászkál, nem azt, hogy a jövőbe megy egyöntetűen

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.09.16. 23:22:14

@pingwin: nem is erről beszélek, hanem hogy általában nem a jövőbe mennek, vagy mondjuk 3-4 idősíkba, amiből legalább 1 a jövő lenne

Andie 2014.09.17. 08:50:41

Egyetértek scal kollegával, sokkal több utópiát akarunk látni! Ámbár van erre is példa, a Szárnyas fejvadásztól kezdve a Terminátorig, viszont ha már időutazós, akkor utazzanak is! A BTTF legalább 1 komplett részt (najó, a felét) szentelte 2015-nek. Jövőre meglátjuk, lesznek-e repülő autók, meg komplett fiatalító műtét bélcserével :)

Mia Sara pedig abszolút kedvenc, secret love. Az a jelenet, mikor a kirakatnál mondja, hogy "ha mire megfordulok, nem lesz itt a férjem, elmegyek magával", hát mindent visz - szerintem minden férfi álma :)

gerberus 2014.09.17. 09:40:39

Ez egy közepes akciófilm, távol van ez minden "legjobb" titulustól, még ha van is benne néhány emlékezetesebb jelenet. Peter Hyams egykor jobb sorsú rendező a garancia a bukdácsoló dramaturgiájú és logikájú, olcsó, vásári filmeknek, amiket az időutazás még tovább tetéz, mint a legutóbbi Mennydörgő robaj c. filmnél is, ami mennydörgően hatalmas bukás lett.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.09.17. 10:58:51

@gerberus: még a Van Damme legjobb titulustól is?
néha egyébként középszerű, vagy gyengébb készítők is össze tudnak hozni jó minőségű filmeket, ha a csillagok megfelelően állnak, úgyhogy ez nem garancia semmire.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.09.17. 13:29:58

ez vajh mitől lett ma index2 címlapos?!

Van valami aktuális évfordulója vagy ilyesmi?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.02. 23:22:34

nah ezt is újranéztem, üzenem az 5 évvel ezelőtti magamnak :D

amúgy még mindig idegesít ez a TimeCopban, de mivel már tudtam mit várhatok nagyjából (öt év alatt kb. annyi maradt meg, hogy Van Damme megállítja a tolvajt a cipőjével) már annyira nem okozott nagy csalódást

ez amúgy mekkora faszság, hogy a jövőbe nem lehet utazni, csak a múltba DE a múltban nem lehet megváltoztatni semmit, mert akkor ugye bajság van, erre rögvest létrehoznak egy felügyeleti szervet, hogy őrizzék a nagy semmit, mert ugye minek ezt szabadalmaztatni, ha előre nem lehet utazni, vissza meg tilos, mert változtatsz? ergo csak a bűnözők használhatják? :D úristen heeee

Mia Sarah nagyon szép csaj volt, kár hogy alig volt szerepe ezen kívül, Ron Silver meg kurva jó gonosz volt, és ez a magyar hang mintha Az Utolsó Akcióhős bérgyilkosának ikertesója lenne :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.03. 18:55:44

@scal: mert téged ilyen hülyeségek idegesítenek, ahelyett hogy élveznéd milyen fasza sci fit hoztak össze, amiben pl megjósolták az önvezető autót, ami mára valóságos lett, aminek van egy fasza koncepciója (hogy mennyire jó a sztori, az bizonyítja, hogy egy teljes kibaszott bekezdést kellett írnod, hogy bele tudj kötni, és bármelyik időutazós sci fibe bele lehet, amúgy a Terminátorban is csak a múltba lehet utazni ;), jó párbeszédek, ütős gonosz, jó csaj (Meglógtam a Ferrarival), király szinkron, meg úgy minden a helyén van. Idén is újranéztem, ez az egyetlen Van Damme film, amiben nem kell csalódnom, hiába telnek az évek, most is pont annyira jó a film, mint a bemutatójakor volt.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.03. 19:11:29

az előzetesben meg lenyúlták az Aliens zenéjét xD

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.03. 20:35:38

@Santino89: azt hiszem a Szárnyas fejvadász megjósolta már korábban, sőt a Total Recall is, ami mondjuk nem nagy kunszt, mert mindkettő P.K. Dick adaptáció

"(hogy mennyire jó a sztori, az bizonyítja, hogy egy teljes kibaszott bekezdést kellett írnod, hogy bele tudj kötni, és bármelyik időutazós sci fibe bele lehet, amúgy a Terminátorban is csak a múltba lehet utazni "

na menj már a picsába ezzel, ha kifejtem az a baj, ha nem fejtem ki az a baj... a Terminatorban én soha nem az időutazás szerettem, az úgy ahogy van szar :D de a Timecopban tényleg baromság az időutazás, mert ergo csak bűnözők utazhatnak, meg a rendőrök akik megpróbálják ezt kivitelezni
sőt ha ilyen nagy vonattal kell utazniuk a múltba, de vissza egy gombnyomás is elég, akkor aki utazni akar és bűnöző először egy alagutat fúrjon jó mélyen aztán építsen egy vasutat :D

de az tény, hogy jobban tetszett mint anno

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.03. 21:38:20

@scal: de én ötévesen se total recallt se szárnyas fejvadászt nem láttam. amúgy előbbiben egy android vezet, ami tök más hatást kelt, utóbbiban meg semmi hangsúlyt sem kap, úgyhogy az Időzsaru még ezeket a klasszikusokat is lepipálja :D

talán nem véletlen, hogy pont egy szenátor engedheti csak meg magának. (újabb bekezdés volt, egyre jobb ez a film ;) amúgy a Terminátorhoz hasonlóan elsősorban ez is akció, nem sci fi, de a sci fi elemek legalább nagyon faszák.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.03. 22:48:32

@Santino89: hát én mindkettőt előbb láttam mint ezt, különben is nem eszerint számítjuk a mi hol volt előbb, hanem a gyártási évtől, szal mindegy, mi égett be, mit láttál előbb, azért nem kell a TimeCopnak akkora jelentőséget produkálni (Hopp Vissza Jövőbe 2-ben is van automata taxi) szal nem pipál ez le semmit

jah, aki ráadásul azért tudja machinálni az időt, mert nála van a prototípus, tehát lényegében egyetlen idő-rendbontó szaladgált a világban :D, elég lett volna a prototípust megtalálni

azok a részek nagyon jók amikor magával beszélget a kis genya :D És tegyél meg egy szívességet nekem, szokj le a palacsinta zabálásról! Meg az elején amikor megölik a feleségét, már akkor is ezek voltak, csak ugye nem tűnik fel... és ééérted így meg mentheti, mert nem baszkurálja az időt, hanem helyre hozza

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.04. 09:26:50

@scal: lol, tehát scal érvet, csak scal mondhat xD ettől még továbbra is áll, hogy egyikben semmi hangsúlyt nem kap, a másikban meg tök más a hatás, úgyhogy hiába ugrálsz :D

a filmben van legalább 3, de ugye ebből volt tv sorozat, sőt eredetileg képregényből készült, úgyhogy faszságokat beszélsz.

Bezonyám :D meg amikor lebassza magát, hogy "ilyen beszari voltam?"

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.04. 13:33:04

@Santino89: igen Scal érvet csak én mondhatok, mert nekem jól áll :)

igen? nah ezt nem tudtam, jó lett volna ha a kritika írója nem hanyagolja el trehány módon :D

de mingyárt kapsz egy akkora fal kritikát hogy beszarsz

ez a gonosz színész nagyon jó, nem is értem hogy nem lett híres mint Rickman, lehet ez volt élete szerepe :/

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2017.01.04. 13:58:56

@scal: és ki mondta, hogy jól áll? mert ha csak te, akkor nem számít ;)

Szerintem a szinkron kurvasokat hozzátehetett.
süti beállítások módosítása