Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A rádió aranykora

2011. június 10. - Santino89

Hirtelen felindulásból véletlen jutottam ehhez a filmhez, eddig gyakorlatilag a létezéséről sem tudtam Woody Allen e kis alkotásáról. Nem olvastam róla sehol, nem mesélt róla senki, igazából gőzöm sincs, miért szereztem be. Azt tudom, hogy azért néztem meg, mert ez volt a legrövidebb film a gyors választékból, nekem pedig lassan munkába kellett mennem, és kellett valami a reggeli mellé. Ennél jobban nem is választhattam volna.

Ugyanis Woody Allen egyik legjobb filmjéről van szó. Egy nagyon hangulatos nosztalgiafilmről van szó, amelynek sikerül elérnie, hogy mi is tökéletesen átérezzük az alkotó édesbús melankolikus emlékeit egy olyan korszakról, amelyben nemcsak hogy nem éltünk, de igazán sok tudomásunk sincs. Woody Allen a rádió két oldaláról mesél nekünk (a narrátor ő maga, illetve a magyar verzióban Kern András) testi valójában nem jelenik meg előttünk, de Kern itthon már annyira összeforrt ezzel a szereppel, hogy mi magyarok is tökéletesen érezhetjük a jelenlétét. Tehát egyszerre mesél nekünk Woody bácsi a rádió két oldaláról, bemutatva egy zsidó nagycsalád kisembereinek hétköznapi életét (vajon honnan vette az ihletet?), közben pedig rádiós anekdotákat oszt meg velünk a mikrofon mögött álló gazdag sztárokról. Természetesen a háttérben dübörög a történelem, valahol '41 és '44 között játszódik a történet, mikor Amerika belépett a második világháborúba. Közben persze vannak jó poénok is, de nem minden az agyonismételgetett szexualitás-párkapcsolat woodyalleni tengelyén mozgunk, hanem valamilyen szempontból nemesebb-egyszerűbb érzéseket követhetünk végig kissé szatirikusan, de lehengerlő bájjal.

Ilyen szempontból csak az Amarcordhoz tudnám hasonlítani. Persze az Amarcord sokkal jobb film, de Woody Allen életművében mindenképpen egy kiemelkedő, ám alulértékelt film A rádió aranykora. Bátran ajánlom mindenkinek!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.06.11. 17:55:17

egyáltalán nem alulértékelt, csak a mai korosztálynak Woody Allent szeretni ciki, de ha mondjuk valakivel beszélgetsz, és nem említi az Annie Hall, Manhattan, Fogd a Pénzt és Fuss, Broadway Danny Rose, Bűnök és Vétkek között, akkor általában két eset lehetséges, divatból nézi Woodyt, vagy hirtelen felsorolt pár filmet amiről már hallott. Szerintem is egyik legjobb filmje, az egyetlen kár, hogy ő maga nem jelenik meg benne.

De 90 előtt az összes filmjére egyértelműen a kiváló jelző a megfelelő.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.06.12. 15:24:06

Hát ez nem biztos, mert én pl nem divatból nézem meg Woody filmjeit, mégis csak most botlottam bele először, ami nagyon furcsa ahhoz képest, hogy egyik legjobb alkotásáról van szó. Kifejezetten jó tesz neki, hogy Woody maga nem szerepel benne, csak narrál, remekül ráérzett, hogy nem kell ő ide.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.06.17. 21:25:17

úgy értettem, ha már látta :)
süti beállítások módosítása