Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

The Perfume of the Lady in Black

2011. szeptember 19. - Santino89

Ez már nem giallo volt, nagyon nem. Sokkal inkább thriller, vagy talán még egy pszichohorrort is rá lehetne fogni, de ez határozottan nem giallo, az biztos.

Ráadásul nagyon nehéz is erről a filmről írni, mert a befejezése úgy megkavart, hogy igazából nem is tudom, hogy mit gondoljak róla. Alapvetően egy bolond nőről szól a sztori, akit mindenféle hallucinációk gyötörnek egy gyerekkori trauma miatt. Nem lehet nem észrevenni a kapcsolatot a Rosemary gyermeke című Polanski filmmel, de engem ez nem zavart. Amúgy nagyon profi a kivitelezés, Mimsy Farmer hiteles a szerepében, a megbolydult pszichéjébe tett utazásunk során fokozatosan tárulnak fel előttünk a múltbeli bűnök. A kamerabeállítások, a színek, a zene tökéletesen szolgálják ki ezt a történetet, végig érzékelhető egyfajta elfojtott, enyhén hátborzongató atmoszféra, ami egyértelműen a rendező tehetségét dicséri. Viszont az én ingerküszöbömet ez nem nagyon lépte át, de tény, hogy nagyon álmosan néztem. Bealudni nem sikerült, de az érdeklődésemet sem igazán tudták fenntartani.

Aztán ott van az a bizonyos utolsó jelenet, ami mindent a feje tetejére állít.

De nem csak mindent a feje tetejére állít, hanem hihetetlenül váratlan, meglepő csavar, amire senki sem számíthatott. Mindezek ráadásaként annyira szürreális, visszataszítóan beteg, és brutális, amire nem sok példa van a filmtörténetben. Különösen disszonáns hatást kelt a történet korábbi visszafogottságával szemben. Amikor láttam nem csak az állam esett le, hanem a belem is kifordult. A kérdés az, hogy mennyire légből kapott ez a csattanó, mert mikor néztem, nekem nagyon úgy tűnt. Egy újabb megnézés eldönthetné ezt a kérdést, ezzel csak egy baj van: nincs semmi kedvem megint megnézni, annyira nem élveztem ugyanis ezt a 100 percet.

Ilyenkor nagy szerencse, hogy nem kell pontoznom. Fogalmam sincs, mit kéne adni ennek a filmnek. Tegnap néztem meg, még mindig kiráz a hideg, ha a befejezésre gondolok, de semmi kedvem megint látni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.01.19. 21:50:04

A pokolba is! Ezek után, lécci, meséld el a poént!
Csak itt, nagy "spoiler" felirat mögé rejtve, de ne hagyj megőrülni a kíváncsiságtól.
Tényleg felébresztett a cikk, viszont teljesen kizárt hogy megnézzem miatta filmet; maga a műfaj hidegen hagy, sőt, taszít. De erre a sztorira azért befizetnék - így, hogy valaki pár mondatban elmeséli.

field64 (törölt) 2012.01.19. 23:39:30

Nekem határozottan tetszett ez a film, egy cseppet sem untam, sőt ennek hatására értékeltem át magamban a rendező általam korábban látott alkotását, a PENSIONE PAURÁ-t. Nálam: 10/8.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.01.20. 02:01:39

Újra elolvastam, hogy mit is írtam erről a filmről, és mélyen elhatárolódom magamtól :D Ilyen mondattal kezdeni egy kritikát...

@field64: Én szándékosan nem pontozok, általában tudnék, csak nem akarok, de ennél a filmnél kifejezetten zavarba jönnék, ha le kéne pontoznom... Igazából nem tudtam vele mit kezdeni. Field te megnézted már többször is? Mennyire készítették elő azt a bizonyos végkifejletet?

field64 (törölt) 2012.01.20. 07:38:05

Szia Santino89!

Talán azért nem lepődtem meg annyira a végkifejleten, mert nem sokkal korábban láttam Joe D'Amato barátunk Emanuelle e Françoise le sorelline (1975) című filmjét, amely egyrészt – a direktor esetében kissé meglepő módon – tetszett, másrészt tartalmaz egy hasonló jelenetet. Újra kéne néznem Barilli opuszát, hogy egész pontosan megmondhassam, miért volt a befejezés számomra meghökkentő ugyan, de mégis elfogadható.

P. S.: A pontozástól általában én is tartózkodni szoktam, bár néha a számok vonzásába kerülök.
süti beállítások módosítása