Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Drive - Gázt!

2011. november 07. - Santino89

A Drive egy olyan film, ami egy nagyon cool autós akciófilmnek próbálja magát eladni. Mintha a Halálos iramban 6. része lenne. Az emberek ilyen elvárásokkal beülnek a moziba, és mit látnak? Egy lassú folyású sztorit, amiben alig van párbeszéd, sehol egy hatalmas robbanás, vagy egy valamirevaló golyózápor. Így a Drive sokaknak elhiszem, hogy csalódást okozhat. Én sejtettem, hogy nem erről lesz szó, így nem voltak meg ezek az elvárásaim a mozival kapcsolatban.

Az első jelenet - bár mindenkinek egyértelműen A szállító ugrik be - nagyon szuper. Egyúttal felvillantja a film legfőbb erényét, hogy a készítők mennyire mesterien tudják borzasztóan egyszerű eszközökkel növelni a feszültséget. Ezután viszont nagyon leül a cselekmény, jó ideig nem történik semmi igazán lényeges, egyszerűen csak előkészítik a későbbi történéseket. A forgatókönyv egyébként nem igazán ütős, egyetlen jó dolog benne, hogy gyakran képes kijátszani az elvárásainkat, így nem arra halad tovább a sztori, amerre gondolnánk. Viszont én élveztem ezeket a lassabb jeleneteket is, mert éreztem, hogy úgy egyben van a film, és szívesen elmerültem a rendező által teremtett világban. Ilyen szempontból kicsit a Szárnyas fejvadász jutott eszembe, ott is el lehetett merengeni, szemlélődni a játékidő alatt. Másrészt meg feszültség, vagy az akciójelenetek, és az ezekben váratlanul feltörő brutalitás éppen emiatt sokkal erőteljesebbé válik, mintha minden 10. percben előfordulna valami adrenalin bomba. A mozi stílusát tekintve külsőségekben a '80-as évek világára hajaz, lásd a figurák öltözködését, vagy a soundtrack-et, míg a cselekményvezetés inkább a '60-as évekbeli thrillereket idézi. Nekem még eszembe jutott Melville A szamurája is, de azért az már tényleg művészi szintre emelkedett, amitől azért a Drive még messze van. A főszereplő Ryan Gosling hasonlóan hallgatag figura, mint Delon Costello-ja. Színészi alakítását tekintve nem sok dolga volt, mégis igazán helyén van a figura.

Ha ezek után még mindig vonzónak találod, a Drive-ot, akkor nézd meg! Ha nem, akkor inkább messziről kerüld el. Én nem sajnáltam rászánni másfél órát, de erős túlzásnak érzem, aki azt mondja rá, hogy ez az év filmje.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.02.22. 12:23:40

Tegnap láttam, nagyjából egyetértek Santino kollégával. Érdekes, hogy nekem is A szamuráj jutott eszembe, meg a 80-as évek a filmzene hallatán. :)
süti beállítások módosítása