Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

TOP 007 – A legjobb Bond-főcímdalok

2015. szeptember 27. - Santino89

Miután pár nappal ezelőtt Sam Smith előállt minden idők messze legrosszabb Bond-dalával, épp itt az ideje meghallgatnunk, hogy melyek voltak a 53 éves franchise legjobbjai.

best-of-bond-james-bond-50-years-50-tracks-2cd-cover-art-560x560.jpg

Ráhangolódásképpen először hallgassuk meg a közismert James Bond-témát. Bár a sorozat legemblematikusabb zeneszerzője John Barry volt, aki egy személyben határozta meg a 007-es zenei világát, az alapmotívum mégsem az ő, hanem Monty Norman fejéből pattant ki, ő pedig ironikus módon csak a jamaicai utazás vonzereje miatt mondott igent az ajánlatra. John Barry ezt követően azonban még rengeteget dolgozott rajta, mire kialakult a jellegzetes főtéma. Amit most hallhattok, az David Arnold modernizált verziója a '90-es évekből.

 

És akkor most kezdjük a visszaszámolást:

007

Sheena Easton - For Your Eyes Only

A zenét Bill Conti szerezte, aki a Rocky-sorozattal vált örökre halhatatlanná. James Bond világán nem hagyott ennyire mély nyomot, de mindenképpen a legjobbak között a helye. Az énekesnő Sheena Easton annyira gyönyörű volt, hogy a főcímeket készítő Maurice Binder is szerepeltette, ami korábban nem fordult elő.

 

006

Nancy Sinatra - You Only Live Twice

És akkor el is jutottunk az első, de persze messze nem az utolsó John Barry-szerzeményhez. A távol keleti hangulatot ügyesen megidéző téma nem csak a Bond-rajongók körében közismert, pár évtizeddel később Robbie Williams is feldolgozta, de azért mégis Frank Sinatra lányával volt az igazi.

 

005

Shirley Bassey - Diamonds are Forever

Ritkán hallhatunk ennyire rossz filmhez ennyire jó zenét, itt mégis ez a helyzet. A készítők a Goldfinger babérjaira törtek, ami számtalan rossz ízlésű, elhibázott döntéshez vezetett, természetesen Shirley Bassey újraszerződtetését leszámítva.

 

004

Carly Simon - Nobody Does it Better

Egy rövid kitérő erejéig megszakítjuk John Barry méltatását, és engedünk egy kis teret Marvin Hamlischnek, aki egy kicsit mozartosabbra akarta venni figurát, de jól állt neki. Carly Simon hangjára sem lehet panaszunk, Moore egyik legjobb filmjéhez stílszerűen az egyik legjobb betétdal tartozik.

 

003

Shirley Bassey - Goldfinger 

És akkor ismét John Barry, a sokak szerint legjobb Bond-film ikonikus dalával. Shirley Bassey-vel itt találtak először egymásra, és a franchise-ban még kétszer dolgozott együtt ez a kiváló páros. Mindenképpen elmondható, hogy ez a film véste kőbe a Bond-főcímdalok zenei arculatát.

 

002

Adele - Skyfall

Adele hangja olyan tökéletesen passzol James Bond világához, hogy kevés erősebb párosítást tudnék elképzelni. De nem pusztán ezért jó, hanem mert a sok középszerű gagyi, és a szintén rosszul sikerült kísérletezgetések után végre egy hamisítatlanul „Bondos” főcímdalt hallhattunk. Csak százszor hallgattam meg egy nap, amikor kiadták.

 

001

Tina Turner - Goldeneye

Tina Turnert azért nem sikerült letaszítani a trónról, aki szintén tökéletes választásnak bizonyult. A Goldeneye-nak fel kellett támasztania James Bondot a hamvaiból, ezért a készítők mindent bele adtak, így a főcímdalon sem spórolhattak. Játszotta is az MTV orrba szájba, a film pedig a '90-es évek egyik nagy dobása lett

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.09.27. 20:13:59

Nagyjából egyetértek a listával, nekem kedvencem még a Thunderball (Tom Jones) és az A View To a Kill (Duran Duran) is. Ami viszont vetekszik Sam Smith zöngeményével, az szerintem a Madonna által prezentált Bond-dal, a Die Another Day.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2015.09.27. 21:57:09

Amennyire rühellem A magányos ügynököt épp annyira kedvelem a Gladys Knight-féle főcímdalt, de hiányolom a listáról az Élni és halni hagyni betétdalát is. A Skyfall zenéjébe annyiszor futottam bele a rádión, hogy már rosszul leszek, ha meghallom, pedig tényleg a jobbak közül való.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 00:05:30

@Lazók György: A 8. a Licence to Kill lett volna, szerintem is a jobbak közé tartozik. A Live and Let Die is jó, csak egyáltalán nem "bondos" és ez is szempont volt. Rádiót meg nem hallgatok, önszántamból hallottam annyiszor :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 00:09:26

@field 64: Nekem a Madonnás dalllal még nincs is komolyabb bajom, más kérdés, hogy nagyon nem illett Bond dalnak. A Thunderball nekem kicsit idejétmúlta, a Duran Duran meg túl '80-as évek, de nem rossz egyik sem. Már amennyire én értek hozzá ugyebár (semennyire)

2015.09.28. 00:30:49

@Santino89:

Én meg Madonna dalával vagyok úgy, hogy nekem nagyon 2000-es évek: gépies, monoton, unalmas. Tom Jones hangját viszont nagyon szeretem, szóval vele elfogult vagyok. Louis Armstrong hangját is szeretem, de az általa énekelt 1969-es betétdal már nekem is túl idejétmúlt.

Ami a hozzáértést illet, az nekem sincs, hiszen ahogy mondani szoktam, könnyűzenében Sabrina, Danuta és Samantha Fox emlőin nevelkedtem – de fájdalom, csupán jelképes értelemben. :)

Jerryco 2015.09.28. 03:05:59

Madonna szintis megtámogatott száma nem tetszett. Nálam is Tina Turner a befutó, talán mert kedvelem a filmzenéket és Turner mama még a Mad Max 3.-ban is jó zenéket hozott - a film gyengeségeinek ellenére. Egy időben, hajnalban, melóban, takarítás közben azzal szórakoztattam magam, hogy kamu James Bond főcím zenéket találtam ki. :) Néha még ma is elszórakozom ezzel.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.09.28. 08:33:24

a number 1 nálam is ez lett volna!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 13:20:01

én a Goldeneyet egyáltalán nem tartom ilyen sokra, nem rossz, de Tina Turner személye köszön vissza belőle és totál elnyomja Bondét, valszeg mert gyerekként ekkoriban szarrájátszották a rádiók, és emiatt hallottam őt nagyon sokszor, ahogy a harcsaszájával énekli:

Góóóóóóóóóóóóóóódönájjj Gódeönnnáááááááj, GodönáááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááJJJJJJJJ

ráadásul két verziója is készült

és objection! Hogy hogy nincs itt az Őfelsége titkosszolgálatában, lehet abban sincs ének, de ennyi erővel a 007 téma se kellett volna, hogy bekerüljön

@field 64: Duran Duran ma már vicces, de nekem is tetszik a hülye műanyagzene hangzásával együtt

2015.09.28. 14:13:36

@scal:

A Goldeneye-ból a dal is jó, meg a film is. Előtte hat évig nem volt Bond-film, és senki nem számított rá, hogy a 007-es újra jön, lát és győz. Bár nagy rajongója vagyok Tinának, de nálam a listavezető Shirley Bassey lenne. Nemcsak egészen kiváló énekesnő, de a listában említett két dala szerintem tökéletesen visszaadja az akkori hangulatot és azt a stílust, amely szerintem a Bond-univerzumot jellemzi. A harmadik dal, a Moonraker már nem ennyire ütős (bár maga a film sem az), a negyediket (No Good About Goodbye), amely állítólag A QUANTUM CSENDJÉ_hez íródott, már el sem fogadták. Pedig Bassey nem felejtett el énekelni...

Az ŐFELSÉGE TITKOSSZOLGÁLATÁBAN van ének, Louis Armstrong prezentálja, de nem a főcím közben, hanem amikor Bond és menyasszonya romantikáznak.

A 80-as évekbeli brit popzene szerintem már a 80-as években sem volt teljesen komolyan vehető. Nem mondanám, hogy odáig voltam a Duran Duranért, de ez a számuk tetszett már akkor is. Érdekes, hogy a film rosszlányát alakító Grace Jones akkoriban még jól menő énekesnő volt, mégsem merült fel (ha jól tudom), hogy ő adja elő a főcímdalt is.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 15:23:21

@field 64: nah ez az én nem éltem át ezt a jajj istenem nem lesz James Bond traumát, és most ez dobja meg az ázsióját, hogy hat évig nem volt ügynök? ezért már sokkal jobb, mint egyébként? tuti közrejátszik ez is, node ennyire? nem véletlenül GOLD-eneye a cím se, utalván az első igazán nagy sikerre a GOLD-fingerre

a Never Say Never again is simán itt lehetne :)

igen van benne, de az egy rakás szar :D a főcímzene a jó ami az egyik legjobb főcím alatt fut, hát ha az nem "Bondos" akkor nem tudom mi

2015.09.28. 15:49:45

@scal:

Tökéletesen félreértetted, amit írtam. Nem azért jó a GOLDENEYE, mert hat év után már mindenki bármilyen szarral beérte volna, hanem azért, mert éppen hogy muszáj volt nagyot dobni, mert a Daltonnal készült filmek nem jól muzsikáltak (különösen a LICENCE TO KILL), az emberek elvárásai viszont megnőttek a 90-es évek akciófilmes boomja révén, szóval muszáj volt a Bond-szériának színvonalasan megújulnia. Szerintem ez sikerült is, mert úgy lett korszerű, hogy közben a hagyományokból is sok mindent megőrzött. Egyébként szerintem ezt a dal is tükrözte, hiszen Tina Turner személyében olyan előadót választottak, akinek patinás karrierje szinte egyidős volt magával a sorozattal.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 15:54:45

@scal: a főtéma nem is került be a listába, mint ahogy azt olvashattad is :D
van különbség a főcímDAL és a főcímZENE között, már csak ezért sem kerülhetett be Őfelsége. békélj meg ezzel.
a Goldeneye pedig nem csak azért jó, mert sokáig nem készült előtte Bond film, hanem ezer más okból, de ha már itt tartunk azért is, mert hány éve nem készült előtte igazán jó Bond film. Hatalmas minőségi ugrás a Goldeneye, mikor egymás után nézed a filmeket (mint teszem azt én most)
A Never Say Never Again dal pont olyan halvány, elhibázott másolata a Bond daloknak, mint amennyire a film az igazi Bondoknak.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 17:49:43

@Santino89: szerintem azok a dalok a jók, amik megragadnak az ember fülében, Never say Never again pedig ilyen ;)

és ha eléneklik, hogy Jóóóóór médzsöszti szíkröt szörvisz? Akkor hanyadik lett volna?

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 18:27:26

@scal: rengeteg fülbemászó dal van, ami rohadtul hitvány és idegesítő, úgyhogy ez sem igaz ;)

"és ha eléneklik, hogy Jóóóóór médzsöszti szíkröt szörvisz? Akkor hanyadik lett volna? "
ezt kérdezd meg tőle abban a párhuzamos univerzumban, amelyikben ez megtörtént.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.28. 21:27:21

@Santino89: bár nagyon rég láttam a Soha ne mond hogy Sohát, de engem csak arról győzött meg, hogy Connery tiszta hülye volt, mert még vagy 20 éven keresztül eljátszhatta volna Bondot :D

Mr. Bean pedig csak előrevetítette a Brosnan éra John Cleeses ámokfutását

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.29. 00:10:17

@scal: engem meg arról győzött meg, hogy mekkora szerencse, hogy Broccoliék kezébe került a franchise, mert még a legrosszabb darabjuk is sokkal jobban sikerült. jah meg arról, hogy Kevin McClory egy élősködő szarházi volt, aki egész életében abból próbált megélni, hogy egyszer írt egy forgatókönyvtervezet egy bizonyos Ian Fleminggel. új példakép, scal? :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.29. 08:45:57

@Santino89: miért lenne példaképem? azt se tudom ki ez a Kevin McClory

ráadásul a Day another Day vagy a Polipka esetében még csak nem is értek egyet, nem olyan rossz ez a Never say Never again ;)

2015.09.29. 08:52:35

@scal:

Bizony, szerintem se rossz a NEVER SAY NEVER AGAIN, bár a hivatalos sorozatban azért akad néhány jobb darab nála. Akiért azonban különösen kedvelem, az a rossz lányt alakító Barbara Carrera, aki szerintem nemcsak a széria, hanem a filmvilág egyik legszebb nője volt. Színésznőként viszont tényleg elég harmatos, nyilván ezért nem adatott meg neki a túl látványos karrier.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.09.29. 17:29:49

@field 64: szerintem a Never say never again egy tipikusan közepes darab, de még maga Connery is csinált nála szarabbakat és unalmasabbakat nemhogy másik

www.youtube.com/watch?v=ZqqYoLRTgI8

főleg a refrén tetszik, meg ahogy utal az egész Connery egykori kijelentésére, mintha csak neki szólna a fricska :D

classy57 2015.10.07. 22:06:13

Itt az erdeti "fő téma" : www.youtube.com/watch?v=kwyYZXspIFQ
Szerintem ha egy ilyen filmfolyam ....{hűű , megmagyaritottam az álltalam különösen útált "franchise " fogalmát :) }, zenéiről irunk akkor különösen kéne vigyázni a sarokpontokra ....
Nem mintha szarul szólna a David Arnold féle változat , de pláne hogy összehasollitások történnek , minősitések , stb... én ragaszkodnék az erdetihez.

classy57 2015.10.07. 22:14:20

007 James Bond Diamonds Are Forever - Shirley Bassey -t törölték a you tube-sok , igy ide raktam egy másik linket :)

www.youtube.com/watch?v=S4sYk6abId8

classy57 2015.10.07. 22:37:33

Na és nem kötözködésből , de ez az original sound track a GoldenEye főcim témája : www.youtube.com/watch?v=mOgFS6AYoVc
Bocsi , de ez ügyben nagyon kukacos vagyok :D

Amugy azt viszont nem értem , miért maradt le a >Tunderball< Tom Jones-al : www.youtube.com/watch?v=xAQ-nG0AlSg
Pont ide illik , és nagyon jól "hozza" az ősi hangulatot....be be szürődik az alpmotivum. Szerintem nagyszerű ! :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.10.08. 10:40:58

@classy57: én amennyire szeretem a Thunderballt, meg Tom Jonest, mindig is úgy gondoltam, hogy az a főcímdal önmaga paródiájába fordult. Kurvára látszik belőle, hogy na most aztán valami akkorát durrantunk hogy beszakad a fejetek, csajok meg dobjátok el a niagarát megszégyenítően nedves bugyitokat. A harsonák, a dobok (talán üstdob?) szóval nagyon nagyívűt akartak, de a kevesebb szerintem több lett volna.

classy57 2015.10.08. 12:12:28

Hmm , utána gondolva annak amit mondasz , van benne valami ...De nem ütött még szeget a fejedbe hogy a régi Bond filmek , legalábbis a Brosnan-ig , stilus paródiák !? És ezek a "nagyívű" szinfónikus muzsikák is ezt hangsúlyozzák ? " Nem kell minket túl komolyan venni , hisz" ez csak vicc "
Erről is lehetne irni , mert ahogy változtak a Bondok , ugy változott a filmkészitők elképzelése is , nyilván az aktualpolitkát is figyelembe véve ....Ha ha ...A vicceskedő Roger Moore időnként nagyon jó , és néha már azt hisszük hogy már önmagát is kigunyolja .Na persze neki szabad , E. Rostand után ...
Brosnan-nál a karakter másként fejlődik , de ő már eredendően gunyoros , hozta régebbi szerepeiből , D.Craig már megint más , ő az igaz "kemény fiú , amugy szerintem mára a legjobb Bond , ő ritkán viccel ....
A zenére visszatérve mert ez a témánk ugye bár , ennek az időszaknak a filmzené mind ilyenek , nézzél csak utána . Legalábbis a megiratott originalis zenék Jerry Goldsmith-el az élen , John Williams-al folytatva. Mind csupa "harsonák, a dobok " ..."na most aztán valami akkorát durrantunk" stb ...Ez persze az ürcowbojok idelye már.
Bizony , bizony ...Ha erre gondolsz ebből nem lóg ki a Tunderball zenéje sem .De hát legyen , hisz" a műhősiességhez ez a gicsmjúzik illik . Vagy nem ?!
Szerintem egyébbként Adele - Skyfall zenéje a legjobb . Pedig alaposan kilóg a többi közül. De ez nem csak erről a darabról mondható el , bár az eltérést a jól beválttól más esetekben ahogy pl Paul McCartney a Wings-el tette , hangulat romboló volt. Ezt a zenét nem a öregedő beatnik irta , hanem jóbarátja G Martin.
Egyszónak is ötven a fele : Szerintem az jó filmzene , amelyik a mozin kivül is megállja a helyét . De nem ám ugy hogy 50 évvel a premier után hatalmas gálamüsorban száztagú giga zenekarokkal átiratokként napi izlésre hangolva hozzák ujra a közizlésbe . Neeem , nem !!
Ugy ahogy anno én hallgattam ezeket a zenéket itt a vasfüggönyön belül. A filmek megnézéséről ugye szó sem lehetett , igy maradtak a zenék. Na igy már nagyon necces a helyzet ugyibár ?!
Igy volt szerencsém nagyon sok original soundtrack-ot hallgatni , és a legtöbbje nem is tetszett . Még a főtéma sem !! A StarWars a 70"-es évek végén nagyit "szólt" , én meg a zenéjéből ezt nem igen értettem miért ?! A legérdekessebb pl. az hogy a fentebb emlitett időkben mi Moricone-t ugy ismertük meg , hogy ő irta a "nagysikerű" Örjárat az égen c.-mű sorozat főmotivumát /Hidas Frigyes után szabadon/ De sokan meglepődtek a moziban majd sokkal később , mikoris ideértek ezek eredetiei .
Ha az alapfelütést nézzük , bizony a Thunderball zenéje nagyon is belefér ebbe a vonulatba , semmivel sem lóg ki a többi közül . Nem is nagyon lóghat , ezt is a John Barry
Don Black páros követte el .
Persze tudom hogy ez egy szubjektiv válogatás volt , de miért tértél le a megszokott 10-s listás útról ?
Pfűű , már megint grafomán lettem , ugyhogy abba is hagyom.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.10.08. 12:53:19

@classy57: úgy, hogy ezt nem én írtam :) meg Santi minden James Bond listája stílszerűen 007-es :D

úristen az Őrjárat az Égen legutóbb meghallottam abban a filmben a zenét és nem akartam elhinni hogy ilyesmi megtörténhetett :D

én nem tartom paródiáknka, volt humor a JB filmekben de attól még nem parodizáltak smemit, amint Santi írja egy helyne inkább meglovagolták az akkori filmőrület hullámot (pl a Moonraker nem véletlenül készült a Satr Wars őrület idején) szal lehet a SPECTRE a Képregényhős hullámot lovagolja meg?

ami helyenként paródiába hajlott az épp a Brosnan éra volt

Craiget nem tartom jó Bondnak, elviselem, csinált eddig két jó filmet, de ennyi, nekem kb a második legkevésbé szeretett Bond, az első a mindenkori Roger Nyúl

jah és szerintem erre rossz ró a franchise, mert ez alapvetően egy cég gyártja, a franchise meg valami olyasmi amit sokan csinálnak és a gerinc az adott, de attól bizonyos mértékig el lehet térni :)

classy57 2015.10.08. 15:09:19

Bocsi a névkeveredésért ....Azért fordulhatott elő , mert én a cikk olvasása után előbb irok , és utána olvasok hsz-eket . igy belezavarodtam ki és mire válaszolt.... He he :( :)
Na igen a flegmatikus Brosnan és a kütyü bolond Cleeses féle "ámokfutás" is egy vélemény , de hogy ne tudnád ki is az a Kevin McClory , na ezt nem hiszem el !!
Na az időnkénti Monty Pyhton-os sületlenségek , már hogy ugymondjam , a "kissé erős" kategóriájába esnek.
Ennek ellenére , ezek a filmek életben tartották Bondot , és át is dimenzionálták a 3. évezredre. Craig pedig egy izzig - vérig mai Bond , a filmek szinte már nem is Bond filmek , de mégis. Ha ezt nem teszik meg , akkor most szegényebbek lennénk 4 filmmel , mert bizonyos hogy befuccsoltak volna , ha nem nyitnak a maibb film fogyasztási izlés felé.
Nosztalgiázhatunk , de ez nem változtat azon ami van .Még mindig jobb mintha a többi szóba került sztárok közül választották volna bármelyiket. Nem sorolnám őket , de amugy D.Craig neve hallattán is meghökkentem annó , de aztán bele gondolva , és az eredményt látva bólintottam a válsztásra.
A Spectre már ősidők óta itt lebeg a Bondi köztudatban , csak még nem bontották ki . Sokszor érintőlegessen beszéltek róla már a 60"-as évek epizodjaiban is . 61-62 -ben már téma .
A Moonraker mint regény 1954-ben iródott , Fleming már itt is emliti.
A comics Spectre-je egy teljessen más figura , azzal végképp hiba lenne keverni , együvé vonni a Bond ellenség Spectre-jét .
Bővebben itt : en.wikipedia.org/wiki/Spectre_(comics)
Igy nincs mit követni ezen , de lehet hogy iródtak (rajzolódtak) azóta képregények , de nem "vonulat" csak még egy bőr és abból visszafelé szemezgetni , ritka egy balfogás lenne.
süti beállítások módosítása