Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Dredd 3D

2013. január 08. - Filmbook

Azt már tudjuk, hogy hiába volt gigantikus bukás az új Dredd, a geekek, a bloggerek, a kritikusok, és úgy egyáltalán a férfinézők mégis a szívükbe zárták. De vajon milyen ez a mozi nő szemmel nézve? Vendégkritikánk következik.

„Az ítélet közeleg.”

Így van, most az enyém jön. Amikor megnéztem a film bemutatóját, annyira nem voltam lelkes, valahogy laposnak tűnt. Szerencsére tévedtem.DREDD-poster-crop1_1.jpg

A film a távoli jövőben játszódik. Ez a világ még elcseszettebb, mint a mostani (amit azért nehéz túlszárnyalni). Mindenhol drog, bűnözés, gyilkosságok. A főszereplőnk Dredd bíró (Karl Urban), aki egyben a jogalkalmazó, esküdt, bíró és ítéletvégrehajtó. A film alatt egyszer sem mutatta meg az arcát, a női nézők nagy bánatára, mivel a színész úr nagyon jóképű. Ennek ellenére, hogy arcát nem látni, nagyon kiválóan alakítja a karaktert, aki néhol vicces és olyan kőkeményen megmondja a tutit, hogy az ítélet halál!Dredd 3-D. Olivia Thirlby as Anderson._1.jpg

Az öregmotoros bíró egy újoncot, Andersont(Olivia Thrilby) kap maga mellé, hogy levizsgáztassa. Az ifjú hölgy gondolatolvasó képességgel rendelkezik, amely hasznos a bevetések során. Persze azért nem lehet kellemes őrült gyilkosok gondolatait olvasni, amint az ki is derül a filmből. Lehet éppen ezért nagyon szerethető figura, kicsit angyalian néz ki, és talán ő az egyetlen a történetben, aki bármiféle megbánást mutat.

A két bíró Peach Treesbe tart, amely egy nagy lakótömb, de egyben gettó is. Bestiális gyilkosságok történtek, amelyeknek a végére akarnak járni. Az ügy mögött a Ma-Ma klán áll, ezért amikor a fő gonosz Ma-Ma (Lena Headey) tudomást szerez a bírák jelenlétéről, lezárja az épületet, és parancsba adja, hogy öljék meg a két bírót.  Az események még jobban felpörögnek, és folyik az élet-halál harc, amely elég változatos és izgalmas.Dredd-9_1.jpg

Kicsit olyan volt az egész film, mintha egy videó játék lenne, ahol szinteket kell lépni, hogy a végén megölhesd a főgonoszt.  A történet tömör erőszak, a kegyelmet nem nagyon ismerik itt, ezért akinek nem bírja a gyomra a véres agyvelőt meg hasonlókat, az inkább kerülje el messziről. A film 16-os korhatár karikával rendelkezik, bár meglehet a 18-as is megférne mellette. A Dredd látványvilága mi tagadás elég véres volt, de ennek ellenére élvezhető. A lassított felvételek - főleg így 3D-ben - bámulatosak voltak.

Elsősorban fanatikus képregény olvasóknak és rajongónak, valamint minden scifi és akciófilm kedvelő férfinek kötelező darab. Ne ijesszen el bennünket a tény, hogy a film más országokban megbukott, mi mutassunk egy kis jó ízlést, és nézzük meg, nem fogjuk megbánni!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.09. 18:43:50

@doggfather: A kritika írójának nincs blog.hu-s felhasználóneve, és nem valószínű, hogy a Filmbook állandó szerkesztője lesz. Szerzők civil neveit pedig nem adhatom ki, legyenek azok állandó, vagy éppen vendégírók.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.09. 20:33:56

@Santino89: rendben, bocsi, csak nem tudtam nem e véletlenül maradt le, mint legutóbb. ;)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 12:30:24

nagyon jó kis írás lett ez, gratula érte.

És a film is bitang jó volt.

Ma Ma annyira jó volt, hogy bele lehetett szeretni.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.10. 18:49:32

@doggfather: Nincs semmi gond, abszolút jogos volt a kérdés.

És köszönöm szépen a dicséretet a szerző nevében is.

Nekem inkább Anderson jött be, már máshol is láttam ezt a színésznőt, de itt tényleg angyali volt, ahogy a szerző is írja.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 18:55:39

@Santino89: Ő is szép, de ő szépre is volt sminkelve, de az anyakirálynő meg csúnyára, a foga is "rohadt", mégis.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.16. 19:59:24

persze hogy ő jött be, mert 20 év van kettejük közt, de ilyen esetben azt is kell nézni, a legtöbb nő 30-ra hogy elhagyja magát, egyébként ő játszott a 300-ban is mint királynő, meg a Trónok Harcában is királynő, ő Cersei akit dug a saját tesókája :D - most hogy visszagondolok még a hangja is ugyanez volt

no megnéztem, és bár nagyon jó volt - kurva hamar végigpörgött - és némiképp csalódtam benne

márpedig a következő miatt, én nagyon szeretem Karl Urbant, szerintem szemét módon kevés szerep jut neki, de amit itt csinál???egyedüla szája van amivel színészkedhet, mint Weller annó a Robotzsaruban, sőt még inkább, erre tényleg minden esetben lefelé görbül neki, egy idő után nagyon irritált, kihagyott ziccer volt minden (főleg az elképesztően szar Várj - Mire? Hogy lelőhessen) mondatnál, ott sajnos kiröhögtem a filmet :D

tényleg videojáték a film, egy az egyben jöhetne a játék :D mind a 200 szinttel ofcorse - persze az ilyenekből úgyse jön -

a színésznőkkel, akciókkal, semmi problémám nem volt, ez a lassító drog is jópofa újítás volt a bullet time-re (bár azért ha számomra telik lassan az idő, nem úgy lenne logikus, hogy gyorsabban tudok reagálni vagyis mire Dreded a valóságban előveszi a fegyverét, én már ezer éve lelőttem?)

viszont - és most lehet sokakat megbotránkoztatok - ne az legyen már Dredd - a nagy DREDD - visszatérése hogy végigrohan egy házon, egy rutinbevetés során? amiből semmit nem tudunk meg a bírókról, az egész világhátteret két mondatban felskiccelik, vagyis egy átlagos akciófilm, semmi más, ide valami monumentális történet kellett volna, elvégre Batmant sem mezei punkokat lőtt le egyik filmjében sem - érdekelne, hogy a képregényben ennek van e valós alapja, vagy forgatókönyvírók találták ki

a 95-ös Dredd mögött ott volt a nem mindennapi történet, ott más volt a gond, míg itt pont ez hiányzott, olyan benyomást keltett, mintha egy részt néznék a Dredd 100 napja című tévésorozatból

a beépített bírókon is kicsikét megrökönyödtem,mert azért szerintem ez nem ilyen tiszta, hogy csak úgy meg lehet őket venni, én eddig úgy véltem kondicionálják őket, azért ilyen szenvtelen gecik

mindenesetre remélem lesz majd folytatása, mert jó lenne egy klassz trilógiát látni Urbannal, és akkor felvezetésnek megteszi, ezek után a Raid ha valóban ugyanerről szól, lehet jobban be fog jönni, mert ugye az "csak" egy átlagos akciófilm, nem pedig egy HŐS egy napja a pokolban

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.17. 10:23:47

@scal: Ha kicsit utánaolvasnál, tudnád, hogy miért így dolgozták fel ezt a sztorit. Mert baromira nem volt költségvetés!!! És azt kellett kihozniuk, ami ebből kitelt. A Stallonés az meg ugye egy látványos szuperprodukció volt a maga korában. Mégha egy középszerű szar, akkoris.
És nem, nem lesz folytatás, mert akkorát bukott a film, hogy már a jelmezeket, meg a kellékeket is elárverezték.

Ha be vagy drogozva, és lassabban telik az idő, nem tudsz gyorsabban reagálni, mert ez nem a Mátrix meg a Max Payne világa, hanem a valóság, és ha be vagy drogozva akkor sokkal lassabb vagy.

Amúgy szerintem Batmanből is elférne simán a sok monumentális feldolgozás után egy ilyen mezei kaland.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.17. 11:19:37

@Santino89: majdnem kimoderáltalak :D

hagy ne olvassak már utána mindennek, :D elég azoknak ahol én írom a kritikát, szerintem emiatt a gyenge stori miatt bukott meg egyébként, a

nem volt pénz? a Skyline után nekem nem adják be, hogy nem lehet kihozni filmet akár 10 millerből balfaszok voltak és kész

Anderson egyébként fekete, most még arra is költöttek hogy kiszőkítsék? miért nem találtak egy szőke csajt a szerepre? elfogytak? ezt sose fogom megérteni

azóta megnéztem már a csajtól a Legsötétebb órát, ami szintén ilyen Skyline nyúlás, nem volt rossz, de nem bánom, hogy azt lepasszoltam anno moziban

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.17. 16:11:57

@scal: nem kell minden képregényfilmnek megmentenie a világot, vagy a képregényt, vagy a filmet.

Ahogy vannak monumentálisabb, meg hétköznapibb történetek képregényben is, így a filmekben is lehetne.

Ez egy átlagos napot mutatott be Dredd életéből. ennyi.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.17. 17:35:43

@doggfather: félre értések elkerülése végett

tényleg nem kell, DE ez itt most egy visszatérés volt, egy olyan dobás amit nem lehet megismételni kb. a következő 20 évben, mint egy esküvő, ha oltári nagy csinnadrattát szervezel arra emlékezni fognak, ha a kertek alatt összeházasodsz akkor meg megkérdezik: normális vagy?

= bukás

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.18. 08:35:06

@scal: A Pókember nagy visszatérése az akart lenni, hogy a zöld manót lecserélték a (zöld) gyíkra, a vörös csajt meg szőkére.

Ahhoz képest ez friss, meg üdítő, mert nem a sly verziót akarták újracsinálni, de meg se próbáltak hasonlót.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.18. 12:28:46

@doggfather: a pókember visszatérése egy frankó eredettörténet volt, időrendben szabályosabb (és dögösebb) Gwen Stacy-vel, egy komorabb eredet történettel, és azzal a főgonosszal, akit az a kutyaütő Raimi lebegtetett 3 részen keresztül

ezért lett a PÓK kasszasiker, ez meg egy halk pukk
ha nagyod dobsz nagyot szakíthatsz, ha kicsit akkor meg nem értem miért csodálkozol ha megbuksz

nem igazán jó hasonlat

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.18. 17:44:59

@scal: maradjunk annyiban, hogy mind a kettő reboot akart lenni, és szerintem a póki, szerinted a dredd nem sikerült.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.18. 18:48:15

@doggfather: maradjunk annyiban, hogy a Pók egy sikeres reboot volt (jön a folytatás), a Dredd meg kicseszettül nem volt az (roló)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.18. 19:16:59

@scal: mármint anyagilag gondolod?!?!

Mert filmként, pláne képregény-feldolgozásként pont fordítva...

Tudom, hogy neked nagy favoritod, de attól még tény a tény, hogy a póki éppen hogy jobb, mint a raimi féle, de csak egy nagyon-nagyon vékony paraszthajszállal.

Persze csak szerintem. :D

De mondjuk le merem fogadni, hogy eltelik 10 év nekiállnak ismét egy póki filmnek, és akkor hirtelen a net szféra rájön, hogy ez is szutyok volt, ahogy a raimi filmekről is csak a 3ikról írták régebben, hogy rossz, most meg az összes az mindenki szerint, mikor kijött az első istenítették.

Ezzel szemben a dredd 10 év múlva is egy for fun film marad nem több, nem kevesebb és annak tökéletes. Akció akció hátán, minimális egysoros, urban hatalmas alázata, hogy nem vette le a maszkot, amit sly nem bírt ki.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.18. 19:31:07

@doggfather: nah haladás, mintha legutóbb még ezt se ismerted volna el, legyen paraszthajszál, lényeg hogy jobb, egyre jobb

mellesleg majd tíz év múlva térjünk erre vissza, akkor már isteníteni fogják Webbet, de a plebsnek mindig idő kell, és halálra ítéli a legtöbb szuper filmet, lásd Utolsó Akcióhős,

álljunk meg egy pillanatra, az első két Raimi film rendben van, de EZ sokkal hitelesebb, realistább, Raiminek nem volt mihez viszonyulni, nem kellett mihez hasonlítani innen jön ez a látszólag feloldhatatlan dilemma, sose mondom azt hogy az első két film szar lenne, ha igen azt csak poén, mert Raimit ott illik ütni ahol csak lehet (az OZ után meg ássák el élve)

nem hiszem, hogy a sisak le nem vétele Urban döntése lett volna, annyira nem nagy színész, de abban igazad van, hogy for fun film, én is ezt mondom, csak nem méltó egy reboothoz :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.19. 08:48:45

@scal:

offtopic:

pedig az első két póki film is minimum gyenge volt, mint a harmat. Olyan f4, szellemlovas akármelyik sima képregényfilm. Azoknál semmivel nem jobbak.

És ezen a webb féle se volt hajlandó változtatni, mikor olyan filmek készülnek, mint a vasember/bosszúállok amolyan "mindent a rajongóknak nem vesszük magunkat komolyan", vagy a batman ami "kőkemény dráma denevérjelmezben", de a sima képregényfilmeknek is van valami stílusuk simán kihoztak egy ismétlést, csak egy jobb csajjal, meg nem jelmezes hanem cgi ellenféllel. És ez 2012ben botrányosan kevés.

ON:

én se állítom, hogy urban döntése, hogy nem veszi le a sisakot, de az az ő döntése, hogy szerepel e egy olyan filmben ahol nem látszik csak a szája vagy nem.

És az ő alázata, hogy elvállalta. Így gondoltam, hogy hatalmas az alázata. A színészek ugye nem azért színészek, hogy ne látszódjanak a vásznon.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.19. 16:36:54

azért ezt így nem mondanám, a Pókember magasan feljebb van mint a F4 vagy pláne a Szellemlovas ami a legalja az egésznek

az első rész a Manó miatt gagyi, egyszerűen retekszar a jelmeze, nem lehet komolyan venni, de Tobey nekem ott teljesen jó, jó a MJW szál is, az a búcsú az esőben nagyon kemény

a hangulat persze hogy könnyedebb, mert ő egy TINI szuperhős, és hogy veszel komolyan egy PÓKOT, de a képregényben is sokat humorizál, pofázik állandóan, mert Ő a közkedvelt Pókember

tedd egymás mellé a jeleneteket majd ha egyszer ráérsz és akkor meglátod majd mennyivel másabb a WEBB féle verzió,ég és föld, ennél jobban nem tudom elmagyarázni, ott a podcast, hallgasd meg, ott a két kritikánk ott elolvashatod a véleményünket

a második rész meg nagyon jó, az egész csúcsa, a legjobb főellenséggel akit már a képregényben is imádtam, annak ellenére, hogy pocakos, átlagember

én értem, és nem haragszok Urbanra, nagyon bírom az arcot, nagyon sajnálom, hogy fostalicska szerepeket kap, nem lett volna jó pl. a Bourneban? vagy a Sin Cityben?

de az hogy a 90 perc alatt egész végig lefele görbül a szája, az botrány

egyébként az nem baj, hogy nem vette le a sisakot, az már inkább hogy az összes többi bíró jobban színészkedett a szájával, mint ő (egy filmekben kevéssé jártas ember simán összekeveri a Robotzsaruval szvsz)

nem azért színészek? És a láthatatlan ember? A Frankenstein?, az egyik el van a végletekig maszkírozva, a másik meg nem is látszik, csak egy másodpercre és mégis beindult a karrierje

egyébként ezt az ON OFF marhaságot tartogasd a Flura :D i ne vagyunk olyan gyökerek hogy anyázzunk ha valamelyik topicot szétoffolják ;)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.20. 12:25:57

@scal: nem szoktam magamat reklámozni, de most hadd tegyem be ezt:

apengeele.blog.hu/2012/09/21/kitekinto_386

(max kimoderálsz) ;)

Hogy ki-mi van mennyivel feljebb vagy lejjebb. :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.20. 16:10:22

@doggfather: linkelj nyugodtan, megint csak azt tudom mondani, ez nem a Flux ahol ilyesmiért lincselés jár

nem rossz szintezés, de azt hiszem menthetetlen vagy :D még a Watchmen se sikerült tökéletesen?

nálam sokkal egyszerűbb van - a retekszar (Árnyék, Tank Girl, Szellemlovas, és társai)

a korrekt - Raimi féle Pók, Burton féle Batman,

és az alázattal megközelített - Nolan féle Batman, Webb féle Pók, Sin City, Watchmen, Vasember, X men

sose voltam elvakult képregényfüggő, de a legtöbbről olvastam jó pár issuet

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.20. 17:08:59

@scal: nem a watchmen a létező legjobb lett amit csinálni lehetett filmen (a zene, a zene valami fantasztikus), de "sajnos" a watchmen annyira komplex, annyira fontos minden egyes képkocka és azon belül minden háttér(!!), hogy egyszerűen nem lehet tökéletesen filmre vinni.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.20. 18:03:10

@doggfather: ezzel némileg egyetértek, - még nyáron beszereztem mindhárom filmverziót, meg a képregényeket, talán idén nyáron írok belőle egy nagy elemzést, de én úgy vagyok vele, a Képregény egy önálló műfaj, amit meg lehetett tenni, azt Snyder kihozta belőle, ezt ennél jobban csak elbaszni lehetett volna, ahogy arra nagyon sok példa van

képregényekről szívesen folytatom veled, de a Tank Aranka alatt, amit direkt a Te kedvedért tettem be :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.21. 08:35:54

@scal: mindjáárt megyek si oda akkor. :D

Én is azt írtam/vallom, hogy a lehető legjobb lett, de nem tökéletes, mert nem lehet. :D

2013.07.21. 10:23:30

„Ne ijesszen el bennünket a tény, hogy a film más országokban megbukott...”

Ami engem illett, jobban jártam volna, ha inkább elijeszt ez a tény. Igaz, 2D-ben láttam, de a fröcsögő vér meg a sok lassítás számomra egyáltalán nem tette pörgőssé a filmet. A Stallone-féle verziót sem sorolom életem meghatározó élményei közé, de valahogy ennél azért jobban tetszett. Bár az is lehet, azért vagyok ilyen szigorú, mert újabban kevés időm van DVD-ket nézni, és folyton a gagyikba futok bele: Die Hard 5, Erőnek erejével, Dredd...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.07.21. 15:09:40

@field 64: inkább néznéd meg a jó kis Movie 43-at :)

2013.07.21. 15:47:13

@scal:

Előbb-utóbb biztos megnézem. Főleg, hogy az IMDB szerint „graphic nudity” is van benne. :))

2013.07.24. 12:39:00

@doggfather:

Tessék megtanulni a filmművészeti alapfogalmakat! :))

graphic nudity = szemléletesen (egyértelműen) ábrázolt meztelenség (az unsimulated sexet – nem imitált szexet – megelőző fokozat)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.24. 13:37:37

@field 64: köszi!

és van ilyen a filmben??
mert ha van akkor nem lehetett valami xtra dolog, mert elfelejtettem.
süti beállítások módosítása