Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Feledés

2013. április 11. - Sally22

„A Föld egy emlék, amiért érdemes harcolni…” 

Ez a film egy emlék, amit érdemes elfeledni. oblivion-oblivion-10-04-2013-1-g.jpg

A történet még jó is lehetne csak valahogy rosszul tálalták, elég vontatott, és valamiért folyton elmondják, hogy mi történt a Földdel. Hahó! Már az elején is felfogtuk, amikor Tom bácsi 10 perces monológot tartott. Ez nem a Barátok közt, hogy mindent el kelljen mondani tizenötször, jó lenne, ha nem néznék ennyire hülyének a kedves nézőt. De probléma ezen kívül is van még bőven, ami különösen idegesítő, hogy a film megható próbál lenni, de egy kicsit sem az…oblivion-oblivion-10-04-2013-2-g.jpg

Több cikkben olvasható, hogy a Feledés látványvilága szép – na és? Ez ma már minimum, de nem azért ülök be a moziba, hogy csodáljam a tájat, ez önmagában nem elég. Több kell, és akkor persze értékelném szívesen a látványt is. Az akciókról sem tudok jót írni, az összes kifulladt már az előzetesben, egyik se valami szuperszonikus De a legfőbb probléma az, hogy érzelmileg sem érintett meg, pedig tele van nyálasan érzelgős jelenetekkel. Az egyikről a Trópusi vihar jutott eszembe, ahogy a halálán lévő katona búcsúzkodik. A fejemet fogtam, mert itt ugyanezt véresen komolyan gondolták. A másik hasonló rész pedig embertelenül hosszú volt, forgattam a szemeimet, a véget nem érő szentimentális zagyvaságoktól. oblivion-oblivion-10-04-2013-4-g.jpg

Igaz, a főszereplő, Tom Cruise nem tartozik a kedvenc színészeim közé, de voltak olyan filmek, amelyekben kifejezetten kedveltem. Ez nem olyan. Például, Tom úgy próbált humoros lenni, hogy a járgányában lévő, bólogató bábunak dumált. Szerintem a Bob névre hallgató baba is unta már. Spoiler! Azért az vicces, ahogy az ufóhívő Tom Cruise végül megsemmisíti az ellenséget, ergo saját istenét.Rajta kívül a szereplők közül senkivel sem tudtam azonosulni, valahogy nem értettem, hogy mit keres itt Morgan Freeman, szerintem az ő tehetségének túl jelentéktelen volt ez a szerep.Olga Kurylenko (Julia) és Andrea Riseborough (Vika) nagyon dögösek, de más szerepük szerintem nem is volt, csak jól néztek ki, és csillogó szemekkel bámultak Tom bácsira. oblivion-oblivion-10-04-2013-3-g.jpg

Félreértés ne essék, én személy szerint nagyon szeretem a sci fi műfaját már egészen gyerekkorom óta, de attól, hogy ez így van még nem minden sci fi jó, például ez sem az. Meglehetősen untam a filmet, pedig voltak benne jó fordulatok, de125 perc sok idő, jobb lett volna egy másfél órás mozi, az valószínűleg élvezhetőbb lett volna, bár még attól se lenne ütős ez a film. 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.16. 00:51:29

Szinte egyetlen mondattal nem értek egyet, miután magam is megtekintettem a filmet. Szerintem Sallynek rossz napja volt.

Hogy miért mondják el mi történt a Földdel olyan sokszor először engem is idegesített, de utána ez értelmet nyert, kb. a film felétől. - SPOILER - mint amikor kondicionálnak valakit, és annyiszor elmondatnak vele valamit, hogy a végén már saját maga is elhiszi.

Nem tudom, hogy a film megható e, de hogy van hangulata az kétségtelen tény. Ez a magányosság, ami az elpusztult Földön fogadja az utolsó emberpárt, nekem nagyon bejött. Tényleg féltem hogy egy ilyen scientológiai tanmese lesz, de nagyon tetszett az egész. Azzal sem értek egyet hogy vontatott lenne, mert inkább csak hagytak időt hogy mindent aprólékosan felépítsenek, hogy aztán ebből el tudják kezdeni a sztorit.

Nem azért szép a látványvilág, mert jó a CGI-je, hanem mert figyeltek a részletekre. Így sehol ne láthattuk ledózerolva a Földet, szétrobbantva a oldat meg TÉNYLEG sehol. Ha már látványvilág, nekem beugrott valamiért a Tron - azután itthon megnéztem a készítőket, és kiderült ugyanez a pasas rakta össze azt a filmet is, szóval nem véletlenül.

Nem tetszettek az akciók? Pedig szerintem amit két emberből meg egy csomó droidból ki lehet hozni az itt működött.

Igen, mert magányos, mert valójában a felesége nem osztozik az érzéseiben, mert ő utálja a Földet, ő viszont szereti valamiért, és egy bábu jobban megérti a gondolatait, mint a saját felesége, akivel nap mint nap lefekszik.

Szerintem ebben a filmben igazán a csavarok ütöttek nagyot, mert érzed talán te magad is az elején hogy itt valami nem stimmel, és aztán tényleg, de valahogy mégsem úgy ahogy gondolod.

Szóval a Feledés egy nagyon jól átgondolt film, eddig nekem az év sci-fije.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.16. 10:36:05

@scal: Majd én is megnézem a filmet, de kezdek aggódni érted :)
Pl nagyon úgy tűnik, hogy szerelmes vagy Tomba, mert a Jack Reacher is tetszett, ami szerintem baromi szar volt, csakis bűnös élvezetként élveztem valamennyire, így tornászta fel magát 4-ről kemény 5 pontra :D
Amiket másoktól is hallottam a Feledésről, két dolog egészen biztos: az egyik, hogy össze van lopkodva, és nincs benne új ötlet se, főleg a csavarok terén. A másik pedig a giccs, amit még a végén kiderül, hogy te igazából kifejezetten szeretsz :D
De ha kiderül, hogy ebben is valami reménytelen szerelem, vagy elvesztett nő van, és csak ezért szereted, akkor levadászlak, és ellopom a klaviatúrádat :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.16. 14:52:42

@Santino89: van benne elveszett nő, és reménytelen szerelem, de mivel ez a legkisebb csavar, nem Ezért tetszett (az a korszakom most véget érni látszik :D)

a végére egy kicsit igaz, hogy a befejezés ha öt perccel hamarabb elvágják jobb lesz, de végül is érthető, és ha nem csinálják meg akkor meg mindenki anyázott volna, hogy de hát miért nem?

nagyon nehéz erről a filmről beszélni, mert tele van meglepetéssel

egyébként lehet össze volt lopkodva, deeeee most nekem speciel a legenda jutott Eszembe egyedül, és nehogy már egy Will Smith film számítson :D

nem vagyok szerelmes Tomba, de mondjál már tőle szar filmet? nincs rossz filmje, ennyi a titka

a Jack Reacher miért volt rossz? nekem nagyon tetszett, nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó kis akció-krimit fogok tőle kapni

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.16. 15:51:30

@scal: "van benne elveszett nő, és reménytelen szerelem"
Akkor ennyi :D

Na jó, csak a kedvedért Tom rossz fimjei:
Jack Reacher
Mindörökké rock
Kéjjel-nappal
Mission Impossible 3
Magnólia
Mint a villám
Legenda

Nem láttam mindet, így nem teljes a lista :)

Jack Reacher-ben Tom műmájersége volt a rossz, de egyben a vicc forrása is, a mérhetetlenül középszerű sztorit pl nagyon feldobta az a jelenet, amikor a bájgúnár mosolyával összeveri azt a 4 faszit, hát ott elég jókat röhögtem. Viszont az élmény folyamatosan halványul, pár hét és te se fogsz sokmindenre emlékezni a filmből. Sajnos Tom nem vette észre, hogy annak a típusú sztárkultusznak már régen vége van, amit valamikor ő képviselt, ezért válik egyre nevetségesebbé, ahogy telik az idő.
Will Smith is most kezdi ezt a saját bőrén érezni, de még ő is kategóriákkal jobb színész nála, és amúgy is sokkal szimpatikusabb.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.16. 17:58:11

@Santino89: szerintem a négy buzi leverésénél inkább a kiscsókák voltak műmájerek ő meg egy kiégett szar, aki olyan volt mint a Willis a cserkészben, lehet kiégett de azért még tudja mitől döglik a légy (Smith számomra egy TILOS AZ Á... tábla, és színészi antitálentum, színészi antitálentumát csak zenészi antitálentuma múlja felül)

Mindörökké Rockot ne láttam, Kéjjel nappalt sem, de épp most akarom megnézni

Mission Impossible 3 a világon egyedül Neked nem tetszik, de majd kinövöd
Magnóliáról épp most hallgattam egy éltatást a Puzsér műsorban, hidd el fényesre szopkodták miatta P.T. Andersont, nem a rossz filmek ismérve ez, és Tom Cruise ott még színészkedik is, talán a legerősebb szál pont az övé, meg van vétózva
int a villám, Tony Scott film ha annyira rossz mint a Jack Reacher, akkor = nem rossz film, Legenda, Te meg Én utáljuk, az egész világ szereti, de tény, hogy az Scott apó filmje, nem Tommy Boyé

és akkor

Kockázatos üzlet - kb. a Meglógtam a Ferrarival szintjén mozog kultstátuszban
Koktél - ezután mindenki mixer akart lenni
Top Gun - ezután mindenki pilóta akart lenni (igen még a padtársam is)
A pénz színe - ezután mindenki biliárdozni akart
Rain Man - kultfilm
Született július 4-én - teljesen jó Stone film
Egy becsületbeli ügy - atomjó film a világ legerősebb tárgyalásos jelentével
A cég - teljesen korrekt thriller
Interjú a vámpírral - öööö kultfilm? igen kultfilm
Mission Impossible 1,2,4 - kibebaszott jó film (a kettes helyére tedd be a hármast ;)
Jerry Maguire - még nem láttam de mindenki cska méltatja, még az idióta Cuba Gooding is ezért kapott Oscart, úgyhogy valamit tudhat, a film, nem a kis Cuba
Vanília Égbolt - kurva nagy mindfuck film
Különvélemény - everybody runs
Utolsó szamuráj - leszámítva hogy egy gyökér a filmkatalóguson ezen álnév alatt osztja az igét, meg az erőltetett hasonlatokat kibaszott nagy film
Collateral - nagyon jó, feszes film (számos buktatója ellenére)
Világok Háborúja - látványos, jó sci-fi remake
Valkűr - az egyik legjobb film a Hitler elleni merényletről, amiben a náci vezetés nem liberális gondolkodóknak van beállítva mint egy korábbi feldolgozásban
Trópusi Vihar - év maszkja díj
Aranyszerszám - az Ő cameójánál csak Travoltáé tetszett jobban
És akkor még ott van a Tágra Csukott Szemek amit nem láttam de miden Kubrick mániás szereti

és a rossz filmjei is megtérültek, nem néztem utána, de vakon állítom nincs bukott filmje a tagnak

úgyhogy nézzed meg a Feledést

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.16. 19:31:24

@scal: megnézem.
és nem térült meg minden filmje, csak hogy egyet mondjak a Mindörökké rock pl jó nagy bukta volt.
Cruise meg attól műmájer, hogy még mindig azt hiszi, hogy a Top Gunban van, és 25 éves, és mindezt úgy próbálja meg előadni, hogy közben egy kiégett fickót kellene játszania. Elmúlt a 80-as évek, és ő nem egy Bruce Willis.
A Mission Impossible 3, hogy miért szar, arról meg olvasgathatsz elég hosszasan, és elég egyértelműen, talán még te is megértheted.
Viszont most már szeretném, ha év végén te is összedobnál egy top 10-es listát, ha már úgyse nézek szilveszteri műsort legalább legyen min röhögni, az ilyen Jack Reacher-ek, meg Zöld lámpások láttán.

Nem akartam elolvasni a Cruise listát, mert minek, de már az első bántotta a szememet. Kockázatos üzletet hasonlítani a Meglógtam a Ferrarivalhoz? Hát persze, hogyne :) Meg attól még, hogy Puzsérnak tetszik a Magnólia, nekem hadd ne tetsszen már az az összefüggéstelen, kurvaunalmas békaesős faszság, amit úgy kellett végigszenvednem.
Legerősebb tárgyalásos jelenet? Persze, nyilván nem láttad Pacinotól, az És légyen igazságot, meg az Apám nevébent se, mert egyikben se szerepelt Tom :D Na de azok a tárgyalásos jelenetek tényleg erősek, és azok aztán örökre beégnek a memóriádba. Egyébként persze, nem rossz film a Becsületbeli ügy egyáltalán, sőt!
A Vanília égbolt pedig egy kockáról kockára másolata egy valóban jó, és eredeti spanyol filmnek, nem több, nem kevesebb. Ez pedig még nem érdem.
És persze, kétségtelen, hogy vannak kurvajó filmjei Cruise-nak, ezt sosem vitatnám. De hogy minden filmje jó meg sikeres, ez olyan eget rengető baromság, hogy szégyellném a pofámat, ha ilyet írnék le valaha.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.18. 13:00:16

Pótoltam és azt kell mondjam, hogy a posztolóval én se értek egyet. Jó kis film volt ez, sőt!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.18. 15:15:43

@doggfather: nem bántjuk a posztolót, mert kedves, aranyos egyén, már réges rég rájöttünk, hogy Santino kúrta el a dolgot :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.18. 18:55:44

@scal: nem mertem leírni, de biztos voltam benne. ;)
süti beállítások módosítása