Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Különben dühbe jövünk

2011. október 14. - Santino89

"- Marad a sör virsli verseny?

- Hol?"

A Bud Spencer-Terence Hill páros filmjei ugyanúgy meghatározóak voltak a gyerekek számára a '80-as évek elején, mint a 2000-es években, amikor a magyar kereskedelmi csatornák nagyon gyakran sugározták nagy sikerrel ezeket a régi olasz filmeket. A nosztalgia miatt olyan kultuszuk van ezeknek a filmeknek mind a mai napig, hogy az valami egészen döbbenetes. Ha egy fórumon véletlenül kijelented, hogy nem ők képviselik a filmművészet csúcsát, akkor válogatott káromkodásokkal küldenek vissza oda, ahonnan jöttél. Bud Spencer-Terence Hill-t mindenki szereti, mert hozzátartozott a gyerekkorához, és a mai napig képes ezredjére végignézni a filmeket, és röhögni ugyanazon a poénokon.

A nagymamám a '80-as évek elején, mint mozigépész dolgozott (igen, a filmek szeretete a mi családunkban genetikailag öröklődött), és milliószor látott minden nagy klasszikust, és minden Bud Spencer filmet, ami egy jóízlésű felnőtt embernek azért könnyen betehet. Így hát a családi tévénézések alkalmával Budék tabunak számítottak, mert unalmas és gyerekes filmekről volt szó. Persze kikerülhetetlen volt, hogy néhány filmet azért lássak, így volt szerencsém a Szuperzsaruhoz, a Banános Joe-hoz, vagy a Kincs, ami nincs-hez is. Biztos láttam még ezen kívül is néhányat, amik most nem ugranak be, de ezeket kifejezetten szerettem. Tárgyalt filmünket viszont teljesen biztos, hogy nem láttam, bármekkora alapmű is itt Magyarországon.

A páros tényleg jól működik együtt, ahogy mindenben tökéletesen egymás ellentétei. A maguk egyszerű módján néhány humoros beszólásuk is akad, amelyre igencsak rátesz a kiváló magyar szinkron. Donald Pleasence-t érdekes volt komikus szerepben látni, üde színfoltja a filmnek. Azon viszont meglepődtem, hogy összesen csak két bunyó található a filmben. Ezek a jellegzetes, teljességgel valószerűtlen, humoros verekedések jellemezték leginkább a párost. Jól szórakoztam rajtuk, amihez jelentősen hozzájárult a film jó zenéje is. A másik oldalon viszont kétségtelen, hogy lehetne sokkal viccesebb is a Különben dühbe jövünk: jópárszor mosolyogtam, volt, hogy még hangosan fel is nevettem, de egy kultvígjátéktól ennél azért többet várok. Továbbá meglepett, hogy mennyire infantilis módon gyerekes a főgonosz figurája. Kifejezetten irritáló volt, még akkor is, ha egy gyerekfilmről beszélünk. További negatívum, hogy bizonyos jelenetek kissé ritmustalanok voltak, és túlnyújtottak, gondolok itt például a kórusjelenetre.

Összességében nem bántam meg egyáltalán, hogy megnéztem, abszolút jó kikapcsolódás a Különben dühbe jövünk. Megértem azokat is, akik ezeken a filmeken nőttek fel, hogy közel áll a szívükhöz, de ez leginkább a nosztalgiának tudható be.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.17. 17:05:22

a Különben Dühbe Jövünk -el kezdődött a páros pofozós korszaka, itt még lehet látni, ahogy keresik a hangjukat, szerintem ezért ilyen kevés a bunyó, Bud sincs annyira még elhízva, és hát lehet elfelejted ám az egyik legfontosabb tényezőt, hogy akkoriban Hill itt szexszimbólum volt, akinek acélkék nézésétől bepisiltek a lányok

a film valóban lassú, onnan vettem észre, amikor kb. 4-5-re néztem, hogy kezdek unni bizonyos részeket, miközben a Nyomás Utána-t még 50-re sem unom (Miami?)

szerintem nem gyerekfilm, nem értek egyet vele, mert azért itt történik néhány ijesztő jelenet, az öreg megtalálása, ahogy épp még él a nagy verés után, pedig szerintem igen csak megrázó (ugye motivésön)

szerintem ez a film az, ahol nem vetették el a sulykot, és apránként épül fel a film, egyre nagyobb erőpróbák elé állítva hőseinket

a gonosz figurája pedig egyértelműen karikatúra, én a mai napig jókat röhögök rajta, és Donald Pleasence!!! TÉNYLEEEG!

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.17. 19:51:24

Hát én Terence Hillre nem tudok szexszimbólumként gondolni, csak Terence Hillként :)

A Nyomás utána is Miamiben játszódik? Baszki... ezek az olaszok kaptak Floridában valami kedvezményt, vagy mivan?

Ugyan már, abszolút nem félelmetes, és az öreg még véletlenül sem hal meg, csak egy picit megverik. Karikatúrának karikatúra, de infantilisnek is infantilis a gonoszka.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 08:48:21

nem is neked kell, kérdezd meg anyukádat :D

jah, meg a Szuperhekusok is, meg utána az egész Bazi Nagy Nyomozó, vagy mi volt annak a sorozatnak a címe, amiben Lou Diamond Phillipssel nyomatták a Spagetti Miami Vice-ot :D

nem tudom, nekem mindig szívfájdító volt az a rész, meg utána az a csendes de mégis fajsúlyos beszólás, hogy

"- Különben mi lesz? Dühbe jöttök?
- Már benne vagyunk!"

és jön a zúzás

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.10.18. 16:53:40

Szívfájdítónak éppen nem nevezném, de kétségtelenül jó beszólás, és kellő lendületet ad a nagy "leszámolásnak"
süti beállítások módosítása