Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Schwarzenegger TOP 10

2013. október 26. - Santino89

A Szupercella bemutatásának örömére Stallone után elkészítettem az egykori body builder sztár, néhai kormányzó, és örök akciósztár Schwarzi 10 legjobb filmjét tartalmazó toplistát, így ha véletlenül bepótolnivalótok van vele kapcsolatban, akkor már legalább tudjátok, mit érdemes megnézni. Kis személyes megjegyzés, hogy ilyen gyorsan még sosem sikerült összeszedni egy toplistát, egyrészt azért mert a művészúr összes filmjét láttam, másrészt mert mindet sokszor láttam, és így még a sorrenddel sem kellett sokat vacakolni, annyira magától értetődő volt az egész.true-lies-1994-02-g.jpg

Előbb azért nézzük meg nála is, hogy mik voltak karrierjének mélypontjai:a korai próbálkozások mindenképpen idetartoznak kezdve a Pumping Iron orgazmusos monológjával Lou Ferrigno sportszerűtlen basztatásáig. Ide tartozik még a Herkules New Yorkban, az élőszereplős prérifarkas-gyalogkakukk utánzat Kaktusz Jack, a ’90-es években pedig feledhetetlenül rossz volt látni őt terhes férfiként a Juniorban, és Mr. Fagyként a Batman & Robinban.

 

10.

Ikrek (1987)

„- Ezentúl együtt járunk múzeumba, együtt elmélkedünk, együtt sakkozunk…

- Együtt megyünk kétfelé.”

Anyagi szempontból Arnold vígjátékos kiruccanása Stallone-val ellentétben mindenképpen sikeresnek mondható, annak ellenére, hogy a filmek színvonala finoman szólva sem mondható túl magasnak. Mind közül talán a legjobb, és legsikeresebb az egyszerű alapötletre épülő, nem különösebben vicces, de kifejezetten bájos és aranyos Ikrek volt. Schwarzi ártatlan izomkolosszusként igencsak megnyerő, Danny DeVito egyszerre selejt és sármőr, a szuperszexi Kelly Preston pedig a mi lélegzetünket is elállította. Persze, a csodálatos magyar szinkron sokat javít az Ikreken (nem tudom, kinek jutott eszébe az a hülye ötlet, hogy Schwarzeneggert a kifinomult Tordy Gézára bízza, de egy zseni volt), no meg elég sokszor láttam gyerekkoromban. Schwarzi is különösen szereti ezt a filmjét, saját bevallása szerint 35 millió dollárt keresett vele, ugyanis a szerződésében meghatározott százalékot kapott a jegybevételek után.

jumeaux-1988-05-g.jpg

9.

A menekülő ember (1987)

„- Még visszajövök!

- Csak az ismétlésben!”

Stephen King legjobb, legizgalmasabb regényéből, amelyet lehetetlenség letenni, és ami egyszerre volt húsbavágó dráma, körömrágós horror, nyomasztó sci-fi, cinikus médiaszatíra, elkeserítő társadalomkritika sikerült a filmkészítőknek egy gagyi B filmet gyártaniuk. Szemétre dobták a regény teljes cselekményét, telenyomták klisékkel, harmatgyenge egysorosokkal, giccses díszletekkel, Schwarzit pedig citromsárga bőrruciba öltöztették. A látvány siralmas, az akciójelenetek borzalmasak. Schwarzenegger a stúdiót hibáztatta a film színvonaláért, ugyanis lecserélték Andy Davis rendezőt a tévéfilmes Paul Michael Glaser-re. Igaza lehet, minden bizonnyal jobb akciókat kaptunk volna a pénzünkért, és talán a mondanivaló is súlyosabb lett volna, de ez még nem mentség arra, hogy szétbarmoltak egy bitangjó filmes alapanyagot. Akkor mégis mit keres a listán A menekülő ember? Mert baromi szórakoztató, mert végig lehet mosolyogni a kliséit, tele van jobbnál jobb ötletekkel. És mert így is maradt egy Schwarzenegger filmhez képest bőséggel a médiakritikából, ami mindenképpen egy szinttel magasabbra emeli ezt a videotékaszökevényt.

running-man-05-g.jpg

8.

Kommandó (1986)

„- Emlékszel, azt mondtam, hogy téged nyírlak ki utolsónak?

- Igen, emlékszem, persze.

- Hazudtam.”

És ha már a bűnös élvezetekről esett szó, akkor semmiképpen se feledkezzünk meg erről a VHS gyöngyszemről sem, amelyben Arnie a világ összes létező fegyverével, rezzenéstelen arccal, és egy karcolás nélkül mészárol le egy egész hadsereget. Hasonlóan Stallone Cobrájához, nem lehet véletlen, hogy ennek a filmnek nem készült folytatása, mert akárcsak a Cobra, úgy a Kommandó is túlmegy minden határon. 10 évesen láttam először, a lehető legjobb életkorban (6 éves húgomra ugyanezt nem mondanám), mert ezt a filmet idősebben már egyszerűen nem lehet komolyan venni. Ami természetesen nem jelenti azt, hogy ne lett volna még jóval később is halálosan élvezetes. És itt most nem csak arra gondolok, hogy már a film elején röhögök azon, hogy az Osztrák Tölgy kidudorodó bicepszén cipeli a kivágott tölgyeket, meg a kislányával eteti a kis őzgidácskákat, hanem arra is, hogy a cselekmény rohamtempóban pörög, a szokásos egysoros beszólások kivétel nélkül ütősek, emlékezetesek és idézhetőek. Szóval minden adott a maximális kikapcsolódáshoz, egy hamisítatlan, ’80-as évekbeli, ezerszer újranézhető, jellegzetes akciómókához, amit nem nagyon lehet megunni.

commando-02-g.jpg

7.

Az utolsó akcióhős (1993)

„Visszatérek. Erre nem számítottál, mi?”

Kár is lenne szépíteni, Az utolsó akcióhős akkorát bukott, mint az ólajtó, Arnold folyamatosan felfelé ívelő karrierjének első komoly bukását könyvelhette el. Elég mélyen érintette a téma, hihetetlen, de a sikermániákus Schwarzi is kisebb depresszióba esett, a kritikusok pedig nyilvánosan temették filmes karrierjét. A bukás egyik legfőbb oka a bemutató dátuma lehetett: nem jó ötlet egy családi akcióvígjátékot közvetlenül a Jurrassic Park premierjét követő hétvégén bemutatni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy akkor ez a műfaj még nem kristályosodott ki annyira, mint manapság, az emberek nem tudtak egyszerűen mit kezdeni ezzel a filmmel. Az akciórajongók nem ülnek be azért, hogy egy 11 éves srácot lássanak bohóckodni, a családosok pedig nem viszik el egy Schwarzenegger akcióra a gyerekeket. Arról nem is beszélve, hogy Shane Black posztmodern, önreflektív stílusparódiának is beillő forgatókönyve valószínűleg túl magas volt az amcsik javarészének. Szerintem egyetlen hibaként azt lehet felróni Az utolsó akcióhősnek, hogy 131 perc túl hosszú egy ilyen mókához, vághatták volna kicsit feszesebbre is ezt az alapanyagot (Danny kirablására pl mi szükség volt?). Viszont a film ettől még nagyon eredeti, kibaszottul ötletes, teljesen egyedi, és nagyon szórakoztató, a Schwarzenegger életmű egyik legjobbja.

last-action-hero-1993-03-g.jpg

6.

Ragadozó (1987)

„- Eltaláltak, vérzel, öregem.

- Most nincs rá időm, haver.”

A világ egyik legmacsóbb filmjét John McTiernan még a Drágán add az életed előtt szállította le nekünk. A filmtörténet egyik legdurvább műfajváltása is a Ragadozóban történik meg. Elindul a sztori egyszerű dzsungeles kommandós akcióként, de aztán kiderül, hogy mindez csak a kőkemény karakterek felépítésére szolgált; bemutassák mennyire tökös keménylegényekről van szó, hogy aztán még jobban féljünk a láthatatlan földönkívülitől, aki egyenként levadássza az amúgy viharedzett, de most rettegő katonákat. Még maga Arnold is először csak a szerencsének köszönheti, hogy megmenekül a szörnytől. De ez a bivalyerős koncepció is könnyen elbukhatott volna, mert a gyártó stúdió spórolni akart a szörny kinézetén, ezért nem az általuk túl drágának tartott Stan Winstonra bízták a speciális effektek elkészítését, hanem egy jóval olcsóbb csapatra. Ebben az eredeti jelmezben még Jean-Claude Van Damme „alakította’ a szörnyet. Szerencsére McTiernan és Schwarzi egyaránt túl gagyinak találták a jelmezt, és rábeszélték a stúdiót, hogy mégiscsak szerződtessék Winstont, aki végül megalkotta azt a külsőt, amit a végső verzióban láthatunk, amivel McTiernanék is elégedettek lehettek, és ami végül legendává vált. Schwarzenegger aztán azért nem szerepelt később a folytatásban, mert sem az alapötletet (Predator L.A.-ben), sem a rendező személyét nem találta meggyőzőnek. Stephen Hopkins valóban csak a rémesen rossz Rémálom az Elm utcában 5-öt rendezte korábban, és a Predator 2 tényleg nagy bukásnak bizonyult.

predator-1987-04-g.jpg

5.

Terminátor – A halálosztó (1984)

„- Na, hogy nézek ki?

- Szarul, de büszkén.

- Anyáddal.”

Schwarzenegger még éppen csak kezdte építeni a karrierjét, a sztárstátuszát, amikor elvállalta ennek a kisköltségvetésű akció sci finek a negatív főszerepét. Kockázatos húzás volt, de bejött. A sötét, nyomasztó, időutazós történetben Arnie félelmetesen alakította az érzelemmentes gépet, Michael Biehn sebezhető katonája, és Linda Hamilton cuki Sarah Connorja pedig könnyen azonosulhatóvá tette az izgalmas történetet. A James Cameron lázálmából születő forgatókönyv nagyon egyedinek számított akkoriban, a kezdő rendező szakmai profizmusának hála tökéletesen meg is tudta valósítani elképzeléseit. Bár egyetlen korábbi mozija, egy mocskos trashfilm, a Prianha 2 –Repülő gyilkosok alapján ő sem érdemelt volna feltétlen bizalmat. A filmet gyártó Orion egyáltalán nem is bízott a kezdő Cameronban, egy sima B kategóriás sci fiként küldte mozikba a filmet, és alig költöttek valamit reklámra. A Terminátor ennek ellenére sikeres lett a mozipénztáraknál, de az igazán nagy kultuszt, és a valódi népszerűséget a videotékák hozták meg számára, így kaphatott később ez a 6 millió dollár költségvetésű mozi, akkoriban még rekordnak számító, 100 milliót kóstáló folytatást. A szárnyait bontogató Stan Winston is ezzel a mozival szerzett hírnevet filmes berkekben. A Terminátoron azonban kétségtelenül nyomott hagyott az idő vasfoga, akár az Arnold szerű bábokra, akár a stop motion effektekre gondolunk, és élek a gyanúperrel, hogy ha nem készült volna el a hihetetlenül jó folytatás, akkor ma már nem sokan emlékeznének A halálosztóra.

terminator-1984-07-g.jpg

4.

True Lies – Két tűz között (1995)

„Még a pöcsöm is kicsi.”

Alapvetően nem szeretjük az európai filmekből készült amcsi remake-eket, de ez valahogy más. Talán azért mert a Titkolt titkos ügynök című francia vígjáték nem egy különösebben ismert darab, vagy talán azért mert ezúttal megfelelő kreativitással nyúltak az amúgy elég jó alapanyaghoz. Mindenesetre egyértelműen a Schwarzenegger életmű egyik legszórakoztatóbb darabjáról van szó. James Cameronnak saját bevallása szerint nincsen sok érzéke a vígjátékhoz, és nem is szerette a film humorosabb jeleneteit, ennek ellenére mégis betalálnak a poénok, és a mai sikeres komédiákra is köröket ver a True Lies. Ilyen szempontból egyértelműen a vallatós jelenetek számítanak a csúcsnak, akció szempontjából pedig a végső repülőgépes összecsapás sikerült felejthetetlenre. A filmet kritizálóknak abban egy kicsit igazuk van, hogy a vígjátéki és az akciójelenetek teljesen különválnak egymástól, de mindez nem érdekes, amikor ilyen jól szórakozunk. Jamie Lee Curtis elképesztően szexi sztriptízjelenete pedig ezek után csak hab a tortán. A filmmel kapcsolatos érdekesség, hogy Cameron épp a Pókember előkészületi munkálatait végezte, amikor Arnie megkereste ezzel a filmötlettel. Ha ez nem történik meg, valószínűleg egy a Raimi féle feldolgozásoknál sokkal jobb adaptációt kaphattunk volna, másfelől pedig biztos vagyok benne, hogy a True Lies nélkül sokkal szegényebb lenne az akciófilm, mint műfaj.

true-lies-1994-06-g.jpg

3.

Az emlékmás (1990)

„Te nem te vagy, te én vagy.”

Philip K. Dick történetét sokáig megfilmesíthetetlennek, és túl drágának tartották, később viszont Patrick Swayze főszereplésével akarták elkészíteni. Aztán szerencsére jött Arnold, és hozta magával Paul Verhoeven-t. Ez volt az utolsó nagy blockbuster, amit még a CGI korszak előtt forgattak. Egyesek szerint ez a film hátránya, mert bizonyos jelenetek már sokkal gagyibbnak tűnnek ezekkel a régimódi speciális effektusokkal, szerintem viszont éppen ez adja a film báját, sőt időtállóságát. Semmivel nem érzek rosszabbnak egy trükköt csak azért, mert emberi kezek, és nem számítógépek alkották.. Először még gyerekként nem sokat értettem az Emlékmásból, pusztán csak az akciókat, és a jó beszólásokat tudtam értékelni, de már akkor is éreztem, mennyire jó moziról van szó. Aztán pár évvel ezelőtt újra megnéztem, és leesett az állam, hogy mennyire kifinomult, mennyire egyedi, mennyire intelligens sztorija van ennek a Schwarzenegger filmnek. Azóta tudom, hogy az Emlékmás rengetegszer újranézhető darab, amely Verhoeven másik alkotásához, a Robotzsaruhoz hasonlóan több szinten működik, egyrészt megkapjuk a szokásos Schwarzi formulát, a nagy izmos ember mészárol, és poénkodik, másrészt kapunk egy nagyon egyedi, sziporkázóan ötletes science ficton-t, harmadrészt pedig egy elgondolkodtató, két teljesen ellentétes értelmezési lehetőséget adó történetet. Ha pedig ezt nézzük, akkor nem csak Arnold szerepei, vagy Verhoeven rendezései között számít kiemelkedő alkotásnak, hanem az egész filmtörténet vonatkozásában is egy érdekes, élvezetes, kötelező remekmű az Emlékmás. A Különvélemény egyébként ennek a filmnek a folytatása lett volna eredetileg.

total-recall-1990-08-g.jpg

2.

Conan, a barbár (1982)

"Crom! Még sohasem imádkoztam hozzád. Nem tudom, hogyan kell. Senki, még Te sem emlékszel majd, hogy jók voltunk-e, vagy a rosszak. Hogy miért harcoltunk, és haltunk meg. Nem! Csak az számít, hogy kevesen harcoltunk sokak ellen. Ez a lényeg. Te a bátrakat szereted, Crom. Ezért egyet kérek Tőled. Engedd, hogy bosszút álljak! És ha nem hallgatsz meg, a pokolba Veled!"

Nem tudom, Oliver Stone éppen mit szívhatott, amikor a Conan forgatókönyvét írta, de annyira jól sikerült, hogy végül nem lehetett megfilmesíteni. A ködös múltban játszódó fantasy novellákat a távoli jövőbe helyezte, ráadásul 4 órás lett volna a film, tele fantasztikusabbnál fantasztikusabb lényekkel, mutánsokkal, szörnyekkel, sokfejű kutyákkal. Ez így már kb 70 misibe fájt volna a stúdiónak, ami ’82-ben még elképzelhetetlenül nagy összeg volt egy film elkészítéséhez. (Összehasonlításképpen, 7 évvel később a Rambo 3 volt a legdrágább mozi, a maga 65 milliós költségvetésével). Aztán szerencsére jött a militarista John Milius, kicsit átírta a forgatókönyvet, és hozta magával producerkén Dino De Laurentiis-t, aki imádta a fantasy műfaját, viszont utálta Schwarzeneggert, de őt meg nem lehetett kitenni, mert az első és egyetlen választás volt a szerepre. Meg kellett tanulnia kardozni, lovagolni, színészkedni, és bár ez utóbbi még igen döcögősen ment, Arnie magával hozta testépítő világbajnokként edződött akaraterejét, és még az sem állhatott az útjába, ha kutyák harapták meg, vagy ha megtámadta egy robotóriáskígyó. John Milius remek arcokat szerződtetett mellé, a táncosnő Sandahl Bergman-t, és a szörfös Gerry Lopezt. Jól érezte, hogy néhány színész sem árt a szereplőgárdába, így beszervezte Max von Sydow-t, és James Earl Jones-t is. A legnagyobb dobása azonban egyértelműen Basil Poledouris szerződtetése volt, aki valami elképesztően hatásos zenét szerzett a filmhez, tökéletesen kihangsúlyozva az egyszerű történetben rejlő mérhetetlen erőt. 5 éves koromban láttam először ezt a vérgőzös filmet, ráadásul német nyelven, de mégis magával ragadott, és azóta is mindig, akárhányszor csak újranézem. Számomra ez a mozi a fantasy műfaj csúcsa. Eredetileg 5 részes sorozatot terveztek a Conan-ből, de a családbaráttá alakított, gagyi második rész után inkább felhagytak az egésszel. Én meg azóta is hiába várom, hogy Conan, mikor koronázza királlyá magát.

conan-le-barbare-1982-to-1-g.jpg

1.

Terminátor 2 – Az ítélet napja (1991)

„Hasta la vista Baby!”

Valószínűleg mindannyian tudtátok, hogy ez lesz az első helyezett. Nem is csoda, hiszen számomra a Terminátor 2 minden idők legjobb akciófilmje. A szédítő tempó, a felejthetetlen képek, az érzelmi töltet, a kiváló poénok, az ötletesen megrendezett akciójelenetek, a jó beszólások és a forradalmian ható, a történetet tökéletesen kiszolgáló, egyben egy új kor hajnalát jelentő CGI trükkök tökéletes elegye ez a film. És amúgy minden idők egyik legjobb folytatása, ami messze túltesz elődjén, meg se próbálja másolni a korábbi formulát, hanem egy teljesen új szintre emelte saját magát, de közben végig maximálisan tiszteletben tartotta az alapokat. James Cameron ötvözte ebben a filmben a rengeteg kreatív, akkoriban még igencsak váratlannak számító ötletet (folyékony fémből gyilkológép?) az általa is képviselt, legmagasabb fokú hollywoodi profizmussal. Cameron és írótársa William Wisher által írt forgatókönyv első változata egy jövőbeli csatajelenettel indít, melyben John Connor megtámadja a Skynetet, visszaküldi Kyle Reese-t az első részben, majd ezután felfedezik az inaktív, még átprogramozható terminátorokat. Azonban Cameronék úgy gondolták, hogy a játékidő hossza, és a tempó miatt kihagyják ezeket a jeleneteket, így sajnos soha nem is forgatták le mindezt, pedig valószínűleg érdekesebb lett volna, mint az egész 3.-4. rész összesen. Maga a forgatás rohamtempóban zajlott, Cameronnak a gigantikusnak tűnő 80 millió dolláros tervezetet is sikerült túllépni, akkoriban rekordnak számító 100 millió dolláros lett a végső költségvetés. Hatalmas munka volt a filmmel, elég ha csak a 4 különböző trükktechnikai stúdióra, a forradalmian új effektekre, a 3 különböző vágóra, vagy az egész világot behálózó marketingkampányra gondolunk. A T2 viszont nem csak ezért, és nem véletlenül vált gigantikus sikerré, mindenki által ismert kultfilmmé; hatásában igazából csak az eredeti Star Wars-ot tudnám párhuzamként felhozni. A Rocky mellett ez is egyértelműen az örök, megunhatatlan kedvenceim közé tartozik, és ezzel nagyon nem vagyok egyedül, hiszen minden idők egyik legnépszerűbb filmjéről van szó. 

terminator-2-1991-03-g.jpg 

És most Ti jöttök a kommentekkel.

Mit volt vétek lehagyni a listáról?

Minek nem kellett volna bekerülnie?

Nevetséges, hogy ez a film előbb van a toplistán, mint amaz...

És végül az örök kérdés... Szerintetek ki a jobb: Stallone vagy Schwarzenegger?

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.10.26. 07:56:40

Kezdem a végével. Nem érdemes azon vitázni, hogy Stallone vagy Schwarzi-e a jobb, ahogyan azt sem lehet eldönteni igazságosan, hogy ABBA vagy Boney M.? Mindkettőjüknek megvannak az erényei és a hibái: Stallone szerintem jobb színész, Schwarzi viszont rokonszenvesebb figura.

És most, hogy kicseréltem az elemet a pacemakeremben, és a repülősó is magamhoz térített, jöhetnek a kritikai észrevételek. KAKTUSZ JACK a mélypontok között? Oké, nem volt box office, Schwarzi sem az benne, akinek megszerettük, de amúgy mulatságos film volt, legalábbis egy magamfajta Kengyelfutó gyalogkakukk-rajongónak.

És most jöjjenek a legfájóbb pontok. A VÖRÖS ZSARU nincs ezen a toplistán?? Barátom, hát bealudtál, nem vettél be Cavintont? :))) Látom, mégiscsak meg kell valósítanom régóta dédelgetett projektemet, és írnom egy cikkecskét erről a filmről, hogy méltó helyére tegyem.

Na és hogyan maradhatott le a HULL A PELYHES, amely egyike az életmű kevéssé méltányolt gyöngyszemeinek? Na és a MARADJ ÉHEN, amely ugyan nem akciófilm, mégis az egyetlen opusz, amelyben Schwarzi színészi képességeket is mutat, és ezért még egy Golden Globe-ot is hozzávágtak?

És a végén a legsúlyosabb sebek. A TERMINÁTOR csak ötödik, miközben a szimpla látványfilmmé silányított folytatás az első???????????????? Na és ez a mondat: „élek a gyanúperrel, hogy ha nem készült volna el a hihetetlenül jó folytatás, akkor ma már nem sokan emlékeznének A halálosztóra.” Ezzel nem kést, hanem egyenesen lándzsát döftél a szívembe, és jól megforgattad! Én előbb felejtem el (felejteném) a folytatást, de mindig emlékezni fogok az első részre, valamelyik saját toplistámon is rajta van.

P. S.: Jöjjön akkor egy beharangozó. A Stallone- és Schwarzi-toplista után mi más jöhetne, mint egy Dolph Lundgren-toplista? Mozifilmes apropója ugyan nincsen, van azonban más ürügy: a svéd izomfickó november 3-án ünnepli 56. szülinapját. Erre az időpontra időzítem tehát a legjobb Lundgren-opuszokat felvonultató listámat a Filmbookon. Kérem a T. Kollégákat, hogy hagyják meg nekem ezt a napot. Aztán nem poénkodni, hogy még Top 3-at is nehéz összehozni az életműből, nemhogy Top 10-et! :))

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 09:57:25

@field 64: Szerintem ABBA a jobb :)

Kaktusz Jack éppen a Gyalogkakukk miatt van a mélyponton. Abban a filmben egyetlen egy eredeti poén nem volt, mindent a rajzfilmből emeltek át, borzasztó pofátlan módon, ráadásul, ami működik egy 5 perces rajzfilmsorozatban, az nem működik egy másfél órás mozifilmben.

A Vörös zsarut kétszer is megnéztem, nem mondom, hogy rossz volt, de egyáltalán nem hagyott bennem mély nyomokat, úgy mint a listán szereplő többi film. Volt benne pár jó beszólás, korrekt akciók, meg Rudasfürdő, de nekem egyáltalán nem volt emlékezetes. Amúgy tényleg írnod kéne róla, lehet utána még újra is nézném. Scalnak a Copland ugyanilyen fájó pont :)

Hát a Hull a pelyhest gyerekkoromban szerettem, de az Ikreket már akkoris jobban. A Maradj éhen-t nem láttam, de az nem is főszerep, meg nem igazán keltette fel az érdeklődésemet.

Szerintem a T2 messze nem szimpla látványfilm. Az örök kedvences listádon volt rajta az első rész, és tényleg jó film, de ha a 2 nem lett volna, az egy szerintem kevés lett volna ahhoz, hogy legenda legyen belőle.

Jöhetne egy Van Damme, vagy egy Bruce Willis, vagy neadjisten egy Steven Seagal :D De persze Dolphi bácsi is jöhet, várjuk szeretettel jövő héten :)

2013.10.26. 10:09:49

@Santino89:

Az ABBA-ban talán igazad van. Nekik óriási előnyt jelent az, hogy a Summer Night City kislemez B oldalán hallható egyveleget leszámítva csak saját dalokat énekeltek, míg a Boney M.-repertoárjának jelentős része feldolgozás. Mindazonáltal én nem tudok választani közöttük. Schwarzival és Stallonéval ugyanez a helyzet.

Igen, talán legyártom a Vörös zsaru-esszémet, ámbár tudod, hogy én szeretek ígérgetni, aztán belesüppedek a tunyaságba. Pedig összes eddigi projektem még aktív, egyik sincs örökre jegelve, még az erotikus, sőt a meleg toplista se. :)) (Azt talán majd a téli hideg napokon...) A színészsorsok is talán folytatódnak, elvégre munkahelyemen lightosabb hetek elé nézek.

Á, a T2 szerintem úgy hazavágja a T1-et, ahogyan a fanok szerint a T3 a T2-t! Sokszor leírtam már, mit nem szeretek a folytatásban, most csak címszavakban: látványcentrikusság, Edward Furlong, Robert Patrick, Fehér Anna szinkronhangja és az a tény, hogy Schwarzi ugyanazt a szerepet nem tudja pozitívra hangolva ugyanolyan jól eljátszani, mint negatív beállításban. Meg ez a zagyvaság a nem végleges jövőről, ahonnan persze menetrendszerűen jönnek vissza ilyen-olyan gépezetek, pedig ők lehet, hogy nincsenek is...

„...neadjisten egy Steven Seagal”

Tényleg ne adja az Isten! :)))

Dolph listája viszont meglesz, rajta vagyok a projekten. Jobb lesz, mint Schindleré. :)) Ahogy mondani szoktam: még nem vagyok kész, de már majdnem elkezdtem. :))

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.10.26. 10:25:33

Kommandó 8?
Ragadozó 6?

Számomra a Terminator filmek 2 részből állnak, és ennyi. Én azokat együtt emlegetem, együtt értékelem. Imádom mind a kettőt. Nyilván jobban tetszik a 2. rész, de együtt olyan minőséget képviselnek, hogy elképesztő. Filmtörténeti remekművek!

Conan nem tetszett :(

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.10.26. 11:49:28

Az nem kétséges hogy a T2 az életmű legjobb darabja.

Utána a Ragadozó, Az utolsó akcióhős és a Terminátor következnek.

McTiernannek és Cameronnak sokat köszönhet Schwarzi.

Nálam a Conan és a Kommandó nem szóltak akkorát, az Emlékmást meg nagyon-nagyon régen láttam már, nemsokára bepótlom.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 12:23:46

@field 64: Én egyáltalán nem értek a zenéhez, úgyhogy ez csak szimpla ízlésbeli kérdés nálam, csak filmek esetében tudok sznoboskodni :)

Field, nehogy azt hidd, hogy nem tartjuk számon ezeket az ígéreteket, és nem hajtjuk be könyörtelen módon...

Időparadoxon az első részben is van, ebben a sztoriban éppen ezek a csavarok azok, amiket számon lehetne kérni, de én valahogy mindig is szándékosnak éreztem ezeket Cameron részéről. Pont a pozitív szemlélet az egyik ami miatt jobban szeretem a 2-t, és általában Te is értékelni szoktad az ilyesmit. A 3-nak már nincsen semmilyen szemlélete, az csak pénzt akart :D A jövő pedig megváltoztatható, ebben biztos vagyok. Ha egy gép visszajönne, és kinyírna, nem tudnám elküldeni ezt a kommentet.

Már másfél éves korom óta nézek Steven Seagal filmeket, de nem tudnék 10 jót összeszedni tőle. Talán 5-öt, de azt is nagyon áthatná a nosztalgia.

@REMY: Ez az élmezőny, ennél előrébb nem kerülhettek ezek a filmek, bármennyire is szeretem mindkét filmet amúgy. Egyszerűen vannak jobbak.

Amúgy Terminátorból tényleg csak 2 van.

Conan nem tetszett? Shame on you! :D

@lisztes: Meg ők is Schwarzinak.

"az Emlékmást meg nagyon-nagyon régen láttam már, nemsokára bepótlom. "
Az nagyon helyes, majdnem fontosabb, mint a Carrie :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 13:38:48

@field 64: nem fogod elhinni de én is ezt a hármat mondtam Santinak

a Hull a Pelyhes sokkal viccesebb - ég a trailere is - mint a bárgyú Ikrek, a Vörös Zsaru nálam inkább befér mint a True Lies - mégis csak lelövik benne Koncz Gábort :D

és a Kaktusz Jack életem egyik legviccesebb filmje volt (olyan 12 évesen :D) aztán a borzalmas magyar szinkronnal hatalmas csalódás, de hozzáteszem azóta se néztem meg eredeti nyelven Mr. hétlövetű hatlövetűt

abban viszont most már egyre biztosabb vagyok - hogy ezt te is kimondtad - hogy Cameron a filmeket lehet jobbá ette 10-12 éves gyerekek számára, de tényleg csupán látványfilmeket faragott mélyebb mondandójú mesterművekből és azzal én se értek egyet, hogy a Terminator 2 nélkül mára elfelejtették volna a Terminatort, Aliens nélkül is lenne Alien (meg Prométheusz :D)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 15:08:09

nekem amúgy a T4-beli Arnold CGI cameo a kedvencem Arnoldtól, + ovkorse a 80 nap alatt a Földkörül megahiperszupreönégetése :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 15:12:50

@scal: @field 64: Ebben a pillanatban kezdőik a Kaktusz Jack a film+-on. Jó szórkozást srácok! :D
Hidd el, Scal, nem a szinkron rontott rajta ;)

Az Alienről ilyet sosem írtam.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 15:38:35

@Santino89: de még a Terminatorról se hallottam ilyet - és nem érdekel szinkronnal :D épp az előbb írtam

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 15:52:29

@Santino89: na tényleg megy, megyek is megnézem :D Jóképű Idegen

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.26. 17:03:08

@scal: Akkor most tőlem hallasz ;) Hogy egy analógiát is hozzak. A Batman Begins se lenne olyan jelentős film, ha A sötét lovag nem ütött volna akkorát. Itt ugyanez a helyzet.

2013.10.26. 18:26:20

@Santino89:

A T2 viszont valószínűleg nem is létezne, ha a T1 nem ütött volna akkorát, és nem vált volna kultikussá a bemutatása óta eltelt néhány év alatt. :))

Nyilván az sem véletlen, hogy nem a CONAN-hoz készült százmilliós folytatás, hanem a T1-hez.

2013.10.26. 18:27:46

@Santino89:

Nem tudtam megnézni a KAKTUSZ JACK-et, nincs tévém. Nem azért, mert most sznobéknál ez a trend, hanem azért, mert kifingott, és az év végi ünnepek (meg egyéb okok) miatt egyelőre nem futja újra.

2013.10.26. 18:47:44

@Santino89:

Igazából én is csak a „gyereadiszkóba-rázdasegged-dobáldalábaidat” mélységű mondanivalóval rendelkező előadók esetében számítok önjelölt (pop)zenei szaktekintélynek. :))

Előbb-utóbb bepótolom az elmaradásaimat, csak motiváció kell, ami nem mindig van, ráadásul hamar elillan.

A T1-nek a hangulata fogott meg, hogy az egész olyan, mint egy paranoia-film, hiába adja meg a megfelelő értelmezési koordinátákat Cameron mindjárt a legelején. A TERMINÁTOR csupa ütős jelenetből áll, ezek java része éjszaka játszódik, és minden logikai baki ellenére úgy gondolom, itt még a sztori volt a fontos, nem a látvány. A T2-nél ez a szemlélet egyértelműen megfordult. Csak egy apró példa: az „I'll be back” szerintem Arnold jóvoltából vált szállóigévé, annak köszönhetően, ahogyan ő mondta, a „Hasta la vista, baby”-t viszont szerintem már eleve azzal a szándékkal adták a szájába (írták bele a forgatókönyvbe), hogy egy újabb frappáns szállóigéje legyen a figurának. Az előbbi szállóigét spontánabbnak érzem, az utóbbit egyértelműen kiszámítottnak és hatásvadásznak.

Igen, a pozitív szemléletet szoktam értékelni, de a cinizmust nem annyira. Azt az akciófilmes szemléletet, hogy nagyon aggódunk a világbékéért meg az emberiség jövőjéért, de azért a cselekmény oroszlánrészében lövöldözünk, robbantgatunk, gyilkolászunk. A T1-ben számomra nagyon ütősek voltak a jövőben játszódó részek, például amikor Reese visszatér egy bevetésről, végigmegy az óvóhelyen, közben látjuk, amint valakik patkányt próbálnak elcsípni, hogy megegyék, más valaki üres tekintettel bámulja a működésképtelen tévét, amiben éppen tűz ég. A T2 esetében nem éltem át ilyen mellbevágó pillanatokat, a folyékony gyilkológép számomra üres látványosság volt, ami csupán azért kerülhetett a filmbe, mert 1984-ben még nem lehetett megcsinálni, 1991-ben viszont már igen, ámbár dramaturgiailag nem volt rá különösebb szükség. Kíváncsi lettem volna, milyen lenne az eredetileg tervezett T2: abban állítólag Sarah Connort a sikerei csúcsán lévő Billy Idol által játszott robot vette volna célba.

A T3-ban én azt kedvelem a legjobban, hogy visszarántotta a szériát az eredeti koncepcióba, és itt bizony van világvége, mert igazából csak akkor van értelme ennek az egésznek. Oké, a Connort játszó srác jelentéktelen, de legalább nem olyan tenyérbemászóan idegesítő hülye gyerek, mint amilyen Furlong volt.

2013.10.26. 19:00:39

@scal:

Mindig sejtettem, hogy az ízlésünkben több a közös pont, mint gondolnánk. :))

Igen, a HULL A PELYHES szerintem is viccesebb, mint az IKREK, valahogy Belushi szerintem jobban passzol Schwarzihoz, mint a nekem kissé harsány Danny DeVito.

És nanáci, hogy inkább a VÖRÖS ZSARU, mint a TRUE LIES, elvégre előbbiben mégiscsak kitépik Növényi Norbert lábát... :))

No, hiszed-e vagy sem, én meg műholdason láttam először a KAKTUSZ JACK-et. Egy kukkot se értettem belőle, de a vizuális poénokon szétröhögtem magam. Lehet, ha újra látnám (pláne szinkronnal), azt mondanám, akkor pocsékabb ízlésem volt, mint most, mindazonáltal az emlékek a fontosak, és azok nem rosszak.

Cameront illetően egyezünk. Oké, persze, ALIENS nálam is ott van a topon, de szigorúan csak az ALIEN után. A KÉT TŰZ KÖZÖTT egyébként szerintem szó szerint a leglátványosabban szemlélteti Cameron módszerét, hogy a látvány mennyivel fontosabb neki, mint a cselekmény, igazából mennyire fel van tupírozva az eredeti alapötlet. Jamie Lee Curtis sztriptíze egyébként nekem nem tetszett. Kövezzetek meg, és vessetek a mókusok elé, de ez is egy hollywoodi sablon lett, hogy a negyvenes évei körül járó színésznőknek aktuális filmjükbe dramaturgiailag tök feleslegesen beleerőltetnek valami bikinis vagy vetkőzős jelenetet, hogy lásd, a csaj azért még mindig jó bőr. Néhány gyors példa: Jane Fonda (KALIFORNIAI LAKOSZTÁLY), Julia Roberts (CHARLIE WILSON HÁBORÚJA), Jennifer Lopez (PARKER).

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 01:45:47

@field 64: jah hát mostanában meg Jennifer Aniston :D

én a True Lies körüli mizériát sose tartottam annyira érthetőnek, az a film nálam egy kategória a Végképp eltörölnivel (igen Santi :p)

@Santino89: hát ezzel meg azért nem értek egyet mert a Batman Begins éppen hogy lerakta az új Batman alapjait és ha nem készült volna több része akkor is mérföldkő lenne azóta már. Ráadásul a második rész sokkal többet foglalkozik Jokerrel és hanyagolja Batmant hát még Bruce Waynet, ebből a szempontból még akár hiba is lehetne ez a mellőzés. Ugyanakkor ott egy anarchista, pszichopata lelkivilágát láthatjuk képregényköntösben vagyis nem csak a látvánnyal ad többet a Sötét Lovag. Sőt abban a filmben majdnem az akciók a legszarabbul rendezettek.

a T2 viszont egy akcióorgia, ami semmi másról nem szól mint a menekülésről és amint annak vége, leül a film de piszkosul - ez főleg a rendezői verzióban ütközik ki - vagyis ott mindent lefektettek az első filmben, a másodikra nem is lett volna szükség, mert nem ad semmivel többet. Illetve de, Linda Hamilton aki az első részben még talán valami perverz módon vonzó is volt, a másodikra egy tök fölöslegesen aggályoskodó harcsaszájú Tin Turner utánérzés lett aki koloncként lóg a vagány "easy money" Furlong nyakán.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 10:59:26

@scal: Az Ikrek bárgyú, de a Turboman babát hajkurászó Schwarzi nem? :)

A True Lies, meg a Végképp eltörölni egy szinten? Egy tök közepes, felejthető akciófilm? Meg egy baromi látványos, rohadt vicces akciófilm? Ha csak a látványt nézzük, akkor is ezerszer jobb a True Lies. Ha csak a poénokat, akkor a Végképp eltörölni versenybe se kerül.

Nem lenne mérföldkő. Akkor még nagyon sokaknak nemt tetszett ez a koncepció, és ha a bevételi adatokat nézed, akkor se muzsikált olyan nagyon jól. Valóban arra volt jó, hogy lerakta az alapokat, de az igazi nagy dobás a 2. rész volt. Joker lelkivilágából igazából semmit sem kapunk. A sötét lovagban pedig kategóriákkal jobbak az akciók, mint az 1-ben, ahol lószart sem lehet látni, mert agyonvagdosta Nolan az egészet. Szerencsére a Sötét lovagra megtanult akciót rendezni.

Te is gondolkodhatnál néha, mielőtt ilyen hülyeségeket leírsz, hogy a T2 csak a menekülésről szól. Akkor miről vitázunk Fielddel? A második rész csak az egész jövőt változtatta meg, de semmit nem adott hozzá az eredetihez? Kolonc Linda Hamilton? Ő az egyik leginkább cselekvő személy a T2-ben. Akkor ne a rendezői változatot nézd, hanem az eredetit. Bár ha ennyire rossz film a T2, akkor lehet oda se adom a moziverziót, minek az neked? :D
@field 64: Azért a helyzet nem ilyen egyszerű. A Conan folytatásánál csak minél hamarabb ki akartak hozni egy sok pénzt kaszáló folytatást, semmi mással nem törődtek, jó példa erre a rendezőváltás, vagy a zeneszerző hozzáállása. A Terminatornál pedig volt egy baromi lelkes rendező, aki tele volt új ötletekkel, és egy ilyen helyzetben inkább megéri pénzt áldozni az ötleteire. Az nem kétséges, hogy kultikus az első rész, csak az, hogy ez a kultusz nem biztos, hogy túlélte volna a '80-as éveket a 2. rész nélkül. Mégiscsak egy B filmről van szó, mai szemmel már elég gagyi trükkökkel. Félreértés ne essék, hangsúlyozom, hogy nagyon szeretem az első részt, ezerszer láttam már, nem véletlen az előkelő 5. helyezés. Csak a második szerintem sokkal jobb.

A szállóigével kapcsolatban pedig: igen, persze, egyértelműen szándékosabb, de ettől még a 2-ben is működik.

A Terminator sorozat tele van paradoxonokkal, ez igaz a 2 mondanivalójára is. Kielégíti az akció iránti igényeimet, de közben mégis egy olyan szemléletet közvetít, amit én is magaménak vallok. Békés ember lévén, szeretem, ha nincs atomháború, de akciófilmeket is szeretek nézni. Arról nem is beszélve, hogy mostanában minden sötét, meg darkos, és nekem hiányzik ez a pozitív, vidám hozzáállás, ami a 90-es évek hollywoodi filmjeit jellemezte (bár most úgy érzem kezd visszatérni ez a trend a Bosszúállókkal, meg a Star Trek 2-vel.) A folyékony gyilkológép pedig nagyon klassz, éppen ezért tűnik legyőzhetetlennek, és ezért válik félelmetessé. Emelték a szintet a folytatásban, ahogy kell. Te hogyan képzelnéd el a tökéletes folytatást a T1-hez?

A T3-nál tökös lépésnek tűnik. De valójában ez csak arra ment ki, hogy lehessen még tovább húzni a sorozatot, sajnos szarabbnál szarabb filmekkel, amire T4 tökéletes példa. Szerencsére azóta mindenki elfelejtette még a létezését is annak a förmedvénynek.

Nekem sincs tévém, legalábbis nincs bekötve, de nekem sznob okokból :) Nem mérgezem magam ilyesmivel.

Szóval azért jó a Vörös zsaru, mert magyarokat ver benne Schwarzi? :D Ennyi erővel a Die Hard 5 is jó, pedig dehogyis :D

A True Lies-nál több okból sem érzem funkciótlannak azt a jelenetet. Egyrészt mert baromi dögös, pedig amúgy nem esetem a csaj, még fiatalabb korában sem volt az. Másrészt meg az unalmas házasságot ez dobta föl, ez kellett hozzá, hogy Schwarzi megint észrevegye benne a nőt.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 14:07:20

@Santino89: a Turbomanes stori abban különbözik az Ikrektől, Juniortól és Ovizsarutól, hogy abban is volt önreflexió, mi már a trailerben is tettem érhető. Hogy egy olyan ember aki legyőzött idegen szörnyeket, terroristákat az most tűvé teszi az egész várost egy szaros babáért, és hétköznapi emberként - nem akcióhősként - meg van kötve a keze. Szerintem egy nagyon klassz karácsonyi film, sőt bizonyos szinten prototitípus amihez Rock, Vin Diesel is visszanyúlt már pár filmjében amikor "közembereket" játszanak.

A Végképp Eltörölnit aki egy éve látta az ne nyisson vitát e témában. Te hatalmas Arnold fan. :p Ráadásul egyre kevésbé tartom objektívnek a véleményed Cameronról, mert ha egy üres vásznat látnál tőle, arra is azt mondanád, de azért mennyire látványos.
Maga a törlés tematikája, a fegyverek, a jó beszólások, és az izgalmas suspense jelenetek miatt szerintem nem egy "átlagos akciófilm" és semmiképpen sem egy remake az öregedő Curtissel aki max azoknak eye candy akik végigfosták magukat a Halloweenen, de én speciel sose tartottam jó nőnek.

Jaj értsd már meg AZÓTA egymagában is mérföldkő lett volna. Lehet a bemutatókor csak néztek, azóta azonban rengeteg olyan film készült ami a Terminatorra vezethető vissza - lásd Looper - ahogy a valami is megbukott, azt most már mindenki kult klasszisként gondol rá. Pedig annak még folytatása se készült jó sokáig. Ugyanaz lett volna a Terminatorral is. Vagy ott a Predator. A második rész ennyit tett hozzá az egészhez? Az utolsó félórát leszámítva egy gagyi az egész az öregedő Danny Gloverrel akiről sose hiszem el hogy elnyom egy ilyen szörnyet. Vagy a Hegylakó annak talán szüksége volt a következő 4 folytatásra, hogy fennmaradjon az első híre?

Akkor te rosszul nézted a Sötét Lovagot. Az egész film róla szól, és az elméleteiről, a gondolkodásmódjáról, hogy már maga se emlékszik/vagy akar hogy is szerezte a sebeit.

"Szerencsére a Sötét lovagra megtanult akciót rendezni." - erre a mondatra majd ideuszítom a megfelelő embert :D

Azért változtatta meg mert a forgatókönyvíróknak az volt a jó, a T3 meg bebizonyította hogy nem változtattak meg semmit :D Mert akkor meg az volt a jó a forgatókönyvíróknak. És igen az egész egy menekülés - a harcsaszájú Linda Hamilton elől :D

Nem mondtam hogy rossz film, de a Rendezői verzió nekem egy kész unalom/csalódás volt, a moziverzió meg életem egyik legjobb élménye (12 évesen :D) de azóta sajnos nem tudtam újra nézni azt a verziót, úgyhogy csak kétszer láttam ezt a film, bizonyára az a baj.

A Terminatorban vannak gagyi trükkök? A Total Recallban meg nem? Te lehet megvakultál mióta utoljára láttalak :D

A T4-el meg mi bajod van? :D

A Vörös Zsaru azért jó mert viccesen reflektál a peresztrojka, glasztnoszty érára, amikor még azért az oroszokat szovjeteknek hívták és az ebből fakadó különbségek szülik a poént, vagy a hegyet, vagy az egeret.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 15:24:12

@scal:
A szar attól még szar, hogy csak egy éve láttam. Lehet neked se ártana újranézni néhány filmet. Ennyi erővel az ne vitatkozzon, aki csak 2x látta a T2-t ezer évvel ezelőtt.

Ezt akkor mondhatnád, ha tetszett volna nekem az Avatar, pedig nem így volt, úgyhogy ez nem csak övön aluli, de még baromság is. Tényleg gondolkodnod kellene néha, mielőtt leírsz valamit.

A Predator meg a Hegylakó közel sem olyan kultikus, mint a Terminator. A Terminator kb ezekkel lenne egy szinten, ha nem készült volna el a második rész.

És a True Lies-t hány éve láttad?

Nem Jokerről szól a film, semmit sem tudunk meg róla, pláne nem az ő gondolatairól, éppen ez benne a pláne, nyilván rosszul nézted, azért nem tűnt fel, de az tuti, hogy lenyúlja a show-t. Ne másokat hozzál, te mondd, hogy mi nem tetszik benne.

Tudod egy filmben minden azért történik mert a forgatókönyvírók/rendező így akarják. Tudom, hogy ez furcsának tűnhet, de így van. ;)

A T1 és a Total Recall között eltelt időben nagyon sokat fejlődött a trükktechnika, arról nem is beszélve, hogy a Total Recallra mennyivel többet költöttek, így hatalmas előnnyel indul, nem csoda, hogy sokkal jobbak a trükkök. Dehát nyilván ezeket is régen láttad/rosszul emlékszel. Ilyen ténybeli dolgokat viszont lehet nem kéne megkérdőjelezni, mert hülyét csinálsz magadból.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 17:12:53

@Santino89: jó lehet megnéztem 3* is :P de a rendezői verzió akkora averziót váltott ki bennem, hogy maradjék meg szép emléknek :D

True Lies egyszer is elég volt 10-15 éve :D

a Hegylakó nem olyan kultikus? hát végül is csak saját sorozatot kapott, meg 4 folytatást, meg egész szekták épülnek rá, teneked ezek szerint nincs Hegylakó mániás haverod, nekem van, ennyi erővel Te vagy az egyetlen aki a környezetmben Terminator mániás (Kamerun mániád miatt ovkorsz) és nem tetszett az Avatar? húha, de a Titanic igen, úgyhogy csönd :D

De igen Jokerről szól, mindent ő mozgat. Hogy meg tudja rontani Gotham Fehér lovagját, hogy ki tudja billenteni Batmant a nagy magabiztosságából és józanságából, hogy lángba borítja a várost néhány hordóval, lehet Te nézted rosszul, vagy már megint más oldalról nézted a filmet mint én, én rendkívül sok pszichikai vonalat láttam benne, amik igenis megismertettek egy pszichopata gondolkodásmódjával

Hát épp ez az, hogy mennyit fejlődött azt a TR mégis szarabb és hamarabb elavult mint a T1, a TR-t többször láttam ... mint kellett volna :)

Az is tény, hogy kurvára elavult a TR mára, csak te ezt valamiért nem akarod meglátni rajta. Ja tudom már mert nagyon tetszik az a film. De hát te tényként kezeld azt is, hogy az Oscar egy fenemód vicces film :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 17:29:29

@scal: Én Hegylakófan vagyok. Viszont ezzel eléggé egyedül érzem magam a Terminátorhoz képest. És a Terminátor oka annak, hogy ennyire szeretem Cameront. Meg nyilván az Aliens.

Akkor mesélj mennyi mindent tudtál meg a film alapján a pszichopata gondolkodásmódról.

Szerinted elavult, de neked minden elavult, ami nincs telenyomva CGI-al. A CGI előtti trükkök csúcsa volt az a film. Mi olyan nagyon elavult benne, meséld már el.

Aha, és 15 év alatt nem változhat meg egy filmről a véleményed...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 18:43:42

@Santino89: nem, nem változhat meg lásd Labirintus
nem nem minden elavult ami nincs telenyomva CGI-vel lásd Labirintus :D

mi elavult a TR-ben? hát a 3 mellű nő, a kövér csaj amikor szétjön a feje, az orrkihúzás (jézusmária) az a baszás ami így összenőtt az emberrel, szóval majdnem minden ami puppettel volt megoldva

a Johnny taxi jó, a csontvázas röntgen is (de az asszem pont valami kezdetleges CGI)

nézd újra csak a Jokeres jeleneteket és akkor majd rájössz

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.27. 19:05:56

@scal: a 3 mellű nő, meg az az undorító lény teljesen élethű. sőt utóbbi kifejezetten undorító. Az orrkihúzásban semmi elavult nincs, az egy poén. Ma se tudnák jobban megcsinálni egyiket se.

A Labirintust tudom, hogy imádod, szerintem is jó film, de ezerszer elavultabb, mint a Total Recall. Nézd csak meg a rózsaszín izék táncát benne :) Ne viccelődjünk már.

Szóval Jokerrel kapcsolatban semmit nem tudsz írni arra a bullshitedre, amire rákérdeztem. Értem én :) És mi is a baj az akciójelenetekkel?

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.10.28. 00:29:28

5 - Hatodik napon (tudom-tudom gáz, de nekem bejött)
4 - Kommandó
3 - Total Recall
2 - Ragadozó
1 - Terminator (itt egybevettem a 2 részt. Hogy miért? Már leírtam korábban itt :) )

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.28. 14:35:53

@Santino89: élethű?te nem vagy magadnál de most már komolyan, ennyire nem látod ha valami gumi? A Stop motion zavar de az ilyen kivakszolt szarságok meg milyen élethetűek. Ez a nap vicce, sőt a hété pedig még csak hétfő van.

Az orrkihúzás lehet poén, de ahogy azt megoldották bábi Schwarzival az nagyon nem poén.

Nem a rózsaszín izékre gondoltam - ami egyébként egy black screen technológia :p - hanem arra hogy nagyon autentikus a világ ahol a bábu lények beleillenek a környezetben - nem úgy mint a Szezám utcánál ahol tökre látszik hogy ezek bábuk, de végül is az gyerekeknek készült, vagy akár a Sötét Kristályban ami meg szintén fantasy lenne...

De tudok, de majd megírom inkább az ismertetőmet, és ott majd kifejtem, nem egy kommentben, ugyanis not bullshit (bullshit az hogy a undorító izé élethű). Az akciójelenetekkel az a baj, hogy azok a leggyengébbek.

Jerryco 2013.10.28. 15:18:05

Részemről az "Ikrek" inkább romantikus komédia, mint vígjáték. Csak nem egy férfi és nő kibontakozó szerelméről szóló romantika, hanem egy szétszakadt család, két fiú és egy anya, egymásra találó romantikája. Ha elfelejtjük az akciós részt és a bérgyilkost (Marshall Bell játszotta, később Quato az "Emlékmás"-ban.), akkor egy kedves film marad, semmi harsánysággal.
Személyes kedvencem a "Végképp eltörölni", minden gagyisága ellenére. Jó az alapötlet, bejön Vanessa Williams (még most is) és végig pörög, nem mellesleg olyan arcok nyomulnak benne, akik szinte csak negatívban nyomták: James Caan, Nick Chinlund, Mark Rolston, Patrick Kilpatrick...

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.29. 13:26:30

@scal: Ha ilyen hülyeségeket képes vagy leírni, akkor legalább lennél kedves megindokolni, hogy miért. "Azért rossz, mert az a leggyengébb..." ez szép Scal, bravo, mintha vmi utolsó trollal vitáznék, nem a blog egyik szerkesztőjével... :D

A Total Recall nem élethű, de a Labirintus c. félig bábfilm igen. Hát persze. Amúgy amikor Schwarzi szereli magát a T1-ben a tükörben, na ott látszik, hogy gumi.

A Tr-nél évekig találgatták, hogy a nőnek melyik melle az igazi, az undorító kis izé pedig nem lenne undorító, ha nem tűnne igazinak ;)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.10.29. 15:06:09

@Santino89: megint kevered a szezont a fazonnal, a Labirintus fantasy és annak élethű mert oda jó a bábu, a két embert ember játszotta

Shcwarzit viszont egyik jelenetben bábuval helyettesítették, meg protézisek vannak szereplőkön és az egy viszonylag valóságos történet vam mára nem élethű, akkor az volt mára nem - kb. mint a Dolog ami szintén jobban működött 10-15 évvel előbb is még

nem értem miért kell ezen pörögni, Harryhausennél látod hogy elavult én se vitatkoztam, itt meg nem akarod látni hogy kurvára elavult :D 1990-ben működött mára meg én kérek elnézést, amikor húzza ki az orrából azt a szart :D

a T1-nek legyen már annyi előnye, hogy az még korábbi mint a TR, a Kis lépegetőkön is látszik hogy makett ma már a Birodalomban mégis jobbak mint az orrkihúzás

e undorítónak tűnne, a Szellem karácsonyban is az, pedig ott látszik hogy totál mű az egész nem szeretem az ilyeneket, számomra undorító, te megsimogathatod a kinövés fejecskéjét :D

David Sumner 2013.11.01. 10:22:52

Schwarzenegger a jobb. Cool a fickó, és kész - ezért fizettem a The Last Stand-ért, és Kim Ji-woon miatt, megérte. Kim bérmunkás, aki az amerikai kedvezmények mellett jól melózott, Schwarzi meg rehabilitálta magát, és jól tette, még, ha a kurva amcsi box office bukta miatt részlegesen is. A T2 élete "alakítása". (Mert ő ugyanis csak egy keménylegény, de ott van karizmája, nem is kicsi.) Kb. már a motoros pubos belépő is önmagáért beszél, Robert Patrick meggyilkolása meg a korona Conan fején. Egyébként meg a T2-ből nem is lehetne felsorolni semmit, ami rontana az értékén. Családbarát? Nem az. Tejesdobozon keresztül átszúrt Xander Berkley, szúrófegyverrel kínzott vagy megölt opponensek nincsenek családi filmekben.

ujvareg 2014.01.02. 13:10:48

Én nekem hiányzik a listából a piszkos alku és a végképp eltörölni. Számomra az Ikrek nem film, bár eléggé elfogult vagyok azzal szemben ha egy akcióhős családi vigjátékban játszik...

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.02. 14:36:28

@David Sumner: "Tejesdobozon keresztül átszúrt Xander Berkley, szúrófegyverrel kínzott vagy megölt opponensek nincsenek családi filmekben." Ott a pont.

@ujvareg: Üdv a blogon! A Végképp eltörölni már nagyon későn jött, és már megszületése pillanatában nagyon idejétmúlt film volt (ennek ellenére számomra is érthetetlen okból a blog egyik szerkesztője beválogatta minden idők 10 legjobb akciófilmje közé). A Piszkos alkut már kétszer láttam, de egyszerűen semmi sem maradt meg belőle. Amúgy maga Schwarzenegger sem tartotta jó filmnek, az életrajzában ezt írta. Akkor már sokkal inkább a mások által is reklamált Vörös zsaru.

ujvareg 2014.01.02. 15:24:35

@Santino89: söszönöm az üvözlést tetszik a blog, pláne, hogy irtok az olasz trashről :D
Nekem tetszett a végképp eltörölni, érezni, hogy beleadtak apait anyait, mert jött egy ujhullám és kezdtek kimenni a divatból a klasszis akcióhősök. Az ezutáni Arnold filmeket izzadságszagunak éreztem.
Nicholas Cage és társai szétcsezte a divatot... :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.02. 15:29:14

@ujvareg: Az olasz trash nekem az egyik gyengém, de vállalom :)

ujvareg 2014.01.02. 15:38:00

én mindent imádok a trash...

lonecoyote25 2014.01.02. 18:24:40

Én asszem a Terminátor 1-et tettem volna első helyre. Annak annyira erős atmoszférája van, annyira sok benne a feszültség, annyira jók az akciók, hogy azt nehéz lenne leírni. A második részben vannak dolgok, amik tetszenek, mint például az az ötlet, hogy Schwarzit áttették a jó oldalra, vagy az a motoros menekülés, miután először találkozik John és a két terminátor, vagy Edward Furlong, aki nekem szimpatikus kölyök volt, méltó párja Cameron másik akció-sci-fi-folytatásából, az Aliensből Newtnak. És még ha kicsit érzelgős is ez a film pár pillanatra, bevallom azokban a pillanatokban mégis könny szökött a szemembe, mert mégse éreztem olyan hollywoodiasan giccsesnek. Viszont nem tetszett az, hogy gyakorlatilag semmi hangulata nincs, főleg az első részhez képest, hogy nyoma nincs annak a feszültségnek, ami az első részből áradt, illetve fejfájást kapok attól a jelenettől például, amikor Schwarzi először motorra ül, és a Bad to the bone szól. Az a fajta coolság annyira idegen az egész Terminátor-világtól az első rész után, hogy a falat tudnám kaparni miatta. Mindent összevetve ez a második rész nekem túl '90-es évek, túl közönségbarát, így közepes. (Persze a moziverzióról beszélek. Az a rendezői, speciális vagy tökömtudja milyen förmedvény nézhetetlen.)

A Conan nagy kedvencem, szerintem igazi fantasyba oltott művészet, a Total Recall is jó, mert hangulatos, nyers és mégse csak egy szimpla akció sci-fi, a Ragadozónak tetszett a stílusa, a Két tűz között viszont, sose értettem, mitől olyan nagy film. Szerintem egy teljesen átlagos akcióvígjáték, amin én nem is nagyon tudok szórakozni. Akkor tényleg inkább a Végképp eltörölni, mert az meg egy átlagos akciófilm, de nekem valahogy mégis több maradt meg belőle. A többi film meg vagy borzasztó vagy csak átlagos. (Én mondjuk örülök annak, hogy a Vörös zsaru nem került fel. Engem eléggé irritált az a film, főleg Jim Belushi miatt.)

Stallonét meg ugyanannyira szeretem, mint Schwarzit.

ujvareg 2014.01.02. 19:47:15

@lonecoyote: a terminátor 1 atmoszférája egy kicsit a cyberpunkra hajaz, emiatt nyomasztó.... a 80as évekre ez elég jellemző volt, robotzsaru, menekülés new yorkból, meg egy halom filmben... Sztem az kicsit túlzás, hogy a 2. résznek nincs hangulata, akárhányszor megnézem mindig benne van a film esszenciájában az a nincs menekvés érzés, és ezt én csak ebben a két filmben éreztem (max arnold Predatorjában még)... A folyékony fém eszméletlen...

Az én sorrendem 1:T2 és a 2:Predator utána már mindegy lenne a sorrend, a többit is szeretem, bár a vigjátékok közül egyik filmjét sem. A régebbi akciófilmjei közül pedig épphogy a vörös zsaru ami nem tetszik, a piszkos alku inkább, annak megvan az a keményvonalas 80nas éveki hangulata....a kommandó meg alap.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.02. 20:17:02

@lonecoyote: Nekem is nagyon sokat számít egy filmnél a hangulata, úgyhogy tökéletesen értem miről beszélsz. A Terminátornál nekem azért a második a nyerő, mert az elsőt sokkal elavultabbnak érzem a gumiarnolddal, meg a gagyi szintetizátoroszenével. A másodikban sokkal jobban tetszenek a trükkök, sokkal pergősebb a sztori, és a mondanivalója is jobban tetszik, mint az első rész sötét kilátástalansága. És a második nekem talán még izgalmasabb is volt, igaz, hogy előbb láttam, mint az elsőt.

A Két tűz között szerintem azért olyan jó, mert sokkal sokkal viccesebb mint egy átlagos akcióvígjáték, és az akciók terén is a maximálisat nyújtja annak, amit a kilencvenes években elvárhattunk egy ilyen filmtől.

lonecoyote25 2014.01.02. 20:56:58

@ujvareg: "Sztem az kicsit túlzás, hogy a 2. résznek nincs hangulata, akárhányszor megnézem mindig benne van a film esszenciájában az a nincs menekvés érzés"

Persze, nem úgy értettem, hogy egyáltalán nincs hangulata, csak úgy, hogy nem elég erős. Én legalábbis úgy éreztem.

@Santino89: "A Terminátornál nekem azért a második a nyerő, mert az elsőt sokkal elavultabbnak érzem a gumiarnolddal, meg a gagyi szintetizátoroszenével."

Elő szokott velem fordulni, hogy például egy '80-as évekbeli filmben valamit már gagyinak látok mai szemmel, de pont a Terminátornál semmivel nem voltam így. Talán az lehet az oka, hogy Cameron akkor még képes volt olyan hangulatot teremteni, amiből az apróbb hibák se tudnak kizökkenteni. Legalábbis engem.

"A másodikban sokkal jobban tetszenek a trükkök, sokkal pergősebb a sztori, és a mondanivalója is jobban tetszik, mint az első rész sötét kilátástalansága."

Igen, nézőbarátabb a második, minél szélesebb közönségnek akar megfelelni. Nekem ez nem szimpatikus benne, mert ettől kevésbé érzem őszintének, inkább olyannak, ami teljesen ki akarja szolgálni az igényeket.

"És a második nekem talán még izgalmasabb is volt, igaz, hogy előbb láttam, mint az elsőt."

Én is előbb láttam a másodikat, ennek ellenére mindig is az első tetszett jobban, az volt nekem az izgalmasabb.

"A Két tűz között szerintem azért olyan jó, mert sokkal sokkal viccesebb mint egy átlagos akcióvígjáték, és az akciók terén is a maximálisat nyújtja annak, amit a kilencvenes években elvárhattunk egy ilyen filmtől."

Nem tudom, nekem ez túl könnyű, túl közönségfilm. Még sokkal jobban, mint a Terminátor 2, amiben azért tetszett pár dolog. Az akciófilmekben pont a látványosságot szeretem, de nem az ilyet, ami a Két tűz közöttben van. Nem tudom megmagyarázni, mi a problémám az akcióival, de valahogy csak untatni tudnak. Ha a tévében véletlenül elcsípem mondjuk a Rambót, a Die Hardot vagy a Cliffhangert, akkor mindig leragadok, mert tudom, hogy mindjárt jön egy szépen megcsinált, látványos valami. A Két tűz közöttről meg tovább kapcsolok. A humor is olyan benne, hogy szép és jó, de ha röhögni akarok, akkor már valami elborult ökörséget nézek, mint mondjuk a Csupasz pisztoly-trilógia. Egyedül Jamie Lee Curtis tánca tetszett az egész filmben, az tényleg izgi, még annak ellenére is, hogy nekem ő sose jött be, de minden más untat.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.03. 01:21:10

@lonecoyote: "fejfájást kapok attól a jelenettől például, amikor Schwarzi először motorra ül, és a Bad to the bone szól" hát mivel ez amit leírtál elég jól meghatározza a T2 hangulatát... tényleg szörnyű lehet számodra az a film, én meg pont emiatt szerettem bele kiskoromban, meg persze a folyékony fém miatt amitől faszább trükköt a Jurassic Parking nem is láttam

A Vörös Zsaru valóban Jim Belushi miatt nem kerülhet fel a listára, tisztára hiteltelen az az ürge zsaruként, én leginkább azért utálom Hollywoodot mert ilyen tehetségtelen tetvek is simán ellavírozhattak csak mert valakinek a valakije volt (ez esetben John Belushi tehetségtelen öccse)

A Két tűz közöttet nem szeressük, tényleg elég feledhető, egynek jó alkotás.

És végre valakik üdvözlik a Végképp Eltörölnit. Micsoda pillanat ez számomra, pedig itt már kis híján meggyőztek, hogy módosítsak kristálytiszta, tökéletes listámon :)

lonecoyote25 2014.01.03. 05:23:53

@scal: "hát mivel ez amit leírtál elég jól meghatározza a T2 hangulatát... tényleg szörnyű lehet számodra az a film"

Azért onnantól csak jobb lesz. :) De tényleg nem értem, mért kellett ez bele. Az első rész világa után nekem annyira kilóg ez a sablonos coolság. Bármelyik másik akciófilmben is benne lehetne.

"A Vörös Zsaru valóban Jim Belushi miatt nem kerülhet fel a listára"

Hát ja, én se bírtam sose. Olyan nekem, mint egy fehér Eddie Murphy. Ugyanúgy ilyen vicces(nek hiszi magát)-laza-nagydumás karaktereket játszik, de szerintem inkább nagyképű és ellenszenves. Azért engem más szempontból se nagyon nyűgözött le ez a film.

"És végre valakik üdvözlik a Végképp Eltörölnit."

Örülök, hogy nem csak nekem tetszik. Azért lehetne benne valami plusz, amitől igazán emlékezetes maradna, de még így is jó. James Caan is sokat dob rajta. Én bármikor ezt választanám a Két tűz között vagy a Vörös zsaru helyett.

ujvareg 2014.01.03. 07:17:54

Nem tudom, nekem a két tűz között is tetszett...
A t2 után a második film volt amit 100milla felett csináltak és keményen meg is látszik rajta. Manapság a méregdrága vackokon nem látszik, digitális az egész, és nem értem, hogy ha a ZS kategóriás kigyós filmekben lehet CGI, akkor a 2-300 milliós filmek miért kerülnek annyiba?

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.03. 09:23:43

@ujvareg: Azért hatalmas különbség is lehet CGI és CGI között.

@scal: Azért neked is megérnének egy újranézést ezek a filmek.

ujvareg 2014.01.03. 09:59:41

az tény, de hogy egy kissé jobb a cgi miért kerül valami 20x vagy akár 40x annyiba?? A nagy részt nem a filmbe ölik, luxuslakókocsik a szinészeknek, magánrepülések stb stb.. de megéri és megtehetik mert visszajön.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.03. 10:59:53

@lonecoyote: de épp ez a lényeg, ez 91-ben még nem volt sablonos coolság...

"Hát ja, én se bírtam sose. Olyan nekem, mint egy fehér Eddie Murphy. Ugyanúgy ilyen vicces(nek hiszi magát)-laza-nagydumás karaktereket játszik, de szerintem inkább nagyképű és ellenszenves."

ez a hasonlat egész jó és találó, leszámítva, hogy Eddie Murphy valóban vicces :D

@Santino89: a Vörös Zsarut 3 éve láttam, utoljára, Végképp Eltörölnit is amikor a listát készítettem, a Két Tűz KÖzöttet talán hat éve, egyiket se kurva rég

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.31. 09:59:47

a menekülő ember nálam sokkal előrébb kerülne, még az is lehet dobogós lenne.

Globetrotter2014 2014.03.31. 11:02:46

Korrekt lista, talán csak az ikreket hagytam volna le róla.

Menekülő ember sokkal előrébb, Conan True lies és Last action hero hátrébb, de alapjában éve rendben van a lista.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.31. 15:11:35

@ZF2: Ikreket én is, de hát sose hallgat rám :D

szamarhegy 2014.03.31. 17:33:29

A Last action hero-t nem sikerült ezek szerint igazán megértenem, Schwarzenegger és Stallone pedig nem egy ligában játszanak, Arnold sokkal karizmatikusabb személyiség.

Jerryco 2015.07.07. 22:08:31

Én szeretem a Végképp eltörölni-t. Nagy marhaság, gagyi trükkök, de kristálytiszta történet, jó figurák, gördülékeny az egész. Persze, már amikor bemutatták, akkor sem lehetett komolyan venni, de adott a filmnek némi pluszt, hogy el tudtam képzelni, hogy egy ilyen ember, milyen kapcsolati hálót tud mozgósítani, ha gáz van. Tetszett az alapsztori, az meg elvitte a többit.
süti beállítások módosítása