Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Végjáték

2013. november 07. - Santino89

A regény sokkal jobb volt.

la-strategie-ender-ender-s-game-06-11-2013-24-g.jpg

Ez még akkor is teljesen egyértelmű, ha sose vettem kezembe az eredeti könyvet. Így hirtelen nem is tudom, mikor láttam utoljára ennyire papírízű filmet, amiről messze ordít, hogy egy nem túl jól sikerült adaptáció. Alapvetően azzal még nem lenne bajom, hogy rohan a cselekmény, mert szeretem a pörgős filmeket, a Végjátékban viszont éppen csak hogy beleélnéd magadat egy élethelyzetbe, vagy egy szituációba, és máris teljesen máshol vagy más karakterekkel körülvéve. Minden cselekményszálat, minden gondolatot, minden mondanivalót összesűrítettek annyira rövidre, amennyire ez csak elképzelhető, így pedig lehetetlen átélnünk a filmben látottakat. És azért lássuk be, egy többmiliiós blockbusternél egy ilyen apróság nem feltétlenül árt.

la-strategie-ender-ender-s-game-06-11-2013-20-g.jpg

De nem csak ez a gond, már a főszereplőt alakító Asa Butterfielddel is rengeteg probléma van. Alapvetően vele kellene együtt éreznünk, őt kellene szeretnünk, de legalább minimális mértékben kedvelnünk, de egyszerűen nem megy. A srácban sem a zsenit, sem a nagy parancsnokot, sem az önmaga ellentmondásai közt vergődő, kiközösített, szenvedő gyereket, meg úgy egyáltalán semmit sem lehet látni, amit a szerep megkövetel. Persze, nem csak vele van baj, Harrison Ford mint szigorú kiképzőtiszt egyszerűen hiteltelen, Ben Kingsley pedig csak nevetséges a hülye tetoválásaival együtt.

la-strategie-ender-ender-s-game-06-11-2013-12-g.jpg

Színészfronton azért szerencsére tudok jókat is mondani, Hailee Steinfeld jelenléte például üdítően hatott számomra, pedig nem kezdtek semmit sem a karakterével. Moises Ariasnak pedig minden egyes megjelenése humoros volt számomra, de ez persze nem a Végjáték erénye, sokkal inkább A nyár királyaiban nyújtott emlékezetes alakításnak köszönhető. Biaggiotól nem lehetett elvonatkoztatni. A többiek viszont mind feledhetőek voltak. Azért néhány poziítvumról még írnék, hogy ne tűnjek túl szőrösszívűnek: a film zenéje nagyon jó. Ennyi.

la-strategie-ender-ender-s-game-06-11-2013-19-g.jpg

A látványról is persze lehetne jókat mondani, de nem esett le tőle az állam. És akkor térjünk rá a SPOILERes részekre. Petert gyakran emlegetik a játékidő során, de ő attól olyan kemény, hogy lenyomja egy fél perces jelenetben bunyóban az öccsét? Valentine-ért miért volt ennyire oda Ender? Mi volt az a megjegyzés a harmadikként születettekkel kapcsolatban? Én azt hittem, hogy a jövő nagy hadvezéreit képzik ki, erre kiderül, hogy a hülyegyerek pár tornatermi kidobósra emlékeztető feladat után az egész emberiség flottájának főparancsnoka lesz. Ő meg az a 48 anyajegy, ami az arcát borítja. Meg persze az ovis pajtásai. De most komolyan, mekkora baromság ez, ilyet tényleg csak egy csekélyebb értelmű 10 éves tud a legminimálisabb szinten komolyan venni. A film végén tényleg az ovisok videojátéka a Föld bolygó sorsát eldöntő végső ütközet? Keményen nyomják a nintendo-t. Amúgy a jövőben csak Apple termékek lesznek? Butterfield vajon különórát vett Tom Cruise-tól, hogyan kell láthatatlan CGI képernyőket mozgatni? A kisfiú a végén tényleg megsajnálja a több millió ember életét kioltó hangyákat, és megmenti őket? Tényleg? Nem látta ez a Csillagközi inváziót? Nem erőltetett, és légből kapott baromság ez az egész?

la-strategie-ender-ender-s-game-06-11-2013-23-g.jpg

Még azt is elhiszem, hogy a regényben ezeket megindokolták, de az sem változtat semmin, ez attól még egy szar film marad. Nem akarok nagyon rosszindulatúnak tűnni, de nagy szerencse, hogy megbukott, és nem lesz folytatás.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doktor.dikhed 2013.11.07. 10:36:04

A könyvben természetesen minden ki van fejtve. Nem véletlenül ilyen ismert és elismert.

Engem egészen meglepett, hogy vászonra kerül, mert nem oda való anyag. Nagy költségvetésű, látványos filmként semmi esetre sem.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.11.07. 14:00:08

@doktor.dikhed: félreértés ne essék, az elmarasztalás semmiképp sem a könyvre vonatkozik. nem is vonatkozhatna, mert nem olvastam, és tökre lejött a filmből az, amit mondasz, hogy ott ezek a momentumok nem ennyire légből kapottak.

2014.04.01. 23:25:59

Mai élmény volt a film, és teljesen egyetértek a fenti kritikával.

P. S.: Mai élmény volt a MACHETE KILLS is, ami abszolút nem az a film, amely nekem általában tetszeni szokott, mégis tetszett. Talán azért, mert nem vette komolyan saját magát.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.04.02. 17:10:11

@field 64: Az új Machetét nemrég néztem meg a filmhez létező legidálisabb módon: egyik legjobb haverommal, chipssel, pizzával, whisky kólával, de még így is nagyon szar volt :D Ezt a direkt szar stílust már elfelejthetnék, mert a sok ilyen filmből eddig összesen egy működött, a Terrorbolygó.

2014.04.02. 17:30:19

„Az új Machetét nemrég néztem meg a filmhez létező legideálisabb módon: egyik legjobb haverommal, chipssel, pizzával, whisky kólával...”

Nálam pontosan ugyanez volt a felállás, csak a legjobb haver megint nem te voltál. Pedig lehet, hogy akkor neked tetszett volna, és nekem nem. :))

Nekem az első rész is bejött, meg ez a második is. Persze nem életem filmje, nem hiszem, hogy valaha is esszét írnék róla, de a fenti paraméterek mellett tökéletesen funkcionált. (Na jó, Mel Gibsont szívesen mellőztem volna.)

A TERRORBOLYGÓ az, amikor levágott heréken tapicskolnak valahol a film elején? A fene a mimóza lelkemet, de akkor azt mondtam, hogy én ezt a filmet nem nézem tovább. Pedig bízisten a legnagyobb marhaságot is hajlandó vagyok végignézni haverokkal, és kellő mennyiségű chipsszel, kólával, pizzával és zselés csokis keksszel.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.04.06. 06:14:37

hát ezt bazdmeg, jézusmária bazdmeg, nem találok szavakat bazdmeg, ez nem igaz bazdmeg, ilyen nincs bazdmeg, és én ezt moziban akartam megnézni bazdmeg, nem basztam ki veled nagyon, hogy elzavartalak rá, még úgyis, hogy ingyen volt? :D

igazából én nem utáltam ezt a gyereket, még az volt a legkisebb baj, Ford mint hihetetlen parancsnok, ki nem szarja le, de hogy egy filmben ennyire ne történjen semmi... ami nem kamaradráma

ez a film semmi másról nem szólt, mint kiképzés, aztán még egy kiképzés, még egy és még egy és ezzel megy el 90 perc, és mikor várnám hogy van végre lesz harc hát egy kurva szar átbaszásba ágyazzák, amire kb egy mp-vel előbb jöttem rá mint Ender, és engem is rohadtul felbaszott, komolyan erre basztak egy megint száz milliót? mintha az első magyar sci-fit néztem volna, az első félórával még nem is volt bajom, oké kiképzés.... de ááá bazdmeg

szar CGI amit még szarabb CGI-vel próbáltak feldobni

én annyit mondok, láttam már egy bogárinváziós filmet, az sokkal jobb volt

2014.04.06. 16:09:00

@scal:

Már megint teljesen hasonlóan látjuk a dolgokat. Én is egy nem túl cselekményes kiképzésnek láttam ezt az egészet, ráadásul nem sokkal korábban láttam egy másik kiképzős filmet, amelyben Kevin Costner volt ugyanolyan unalmas, mint itt Harrison Ford.

Ha ugyanarra a bogárinváziós filmre gondolunk, akkor persze, hogy az sokkal jobb volt! Emlékeimben homályosan él egy másik bogaras film ezerkilencszáznagyonrégről, a NEGYEDIK FÁZIS: na, azt újra kéne néznem. Tán még írnék is róla, ha olyan lenne, sci-fikkel amúgy se foglalkozom túl gyakran.

Oldfan 2014.04.24. 22:30:56

A zenéje tényleg jó és a könyvet valóban megközelíteni sem tudta, ahogy már leírták előttem. Sajnos szinte minden súlyponti elemet rosszul szűrtek ki a regényből és ráadásul valami nyálas körítésbe csomagolták amiket kiválasztottak. Nem, Orson Scott nem rinyált ennyit, amikor megírta a Végjátékot. Aki csak a filmet látta, lövése sem lesz, miért híres ez a mű. Azért egyszeri fogyasztásra alkalmas a film, - egyéni tűrőképességtől függően, - de semmi olyan nincs benne, aminek a kedvéért újra nézni akarná az ember. Hacsak azért nem, hogy ízekre szedje a hibáiért. Igen, H. Ford és B. Kingsley egyaránt hatalmas mellényúlás itt, miként a főszereplő gyermekek is. Viszont az szintén igaz, eljátszani sem volt mit. Vagy a hadseregbeli közhely megoldások jöttek, vagy könnyen kiszámítható hatásvadász elemek - a mik nem működtek. A regény messze intelligensebb a filmben látottaknál, a folytatásai pláne. Azokat érdemes elolvasni.
Ui: A "Negyedik fázis" még mindig jól működő darab. Nemrég néztem újra, tehát fix egyes.
Ui 2: A főhős nem láthatta a Csillagközi inváziót, egyrészt mert az a mozi rossz reklám a seregnek, így a kiképzőbázison nem vetítették, másrészt a könyv sokkal hamarább elkészült, mint az a film.
süti beállítások módosítása