Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

300 - A birodalom hajnala

2014. március 12. - Santino89

Az első még legalább csalódást tudott okozni. Meg legalább különleges filmélménynek számított akkoriban. Nem jónak, de különlegesnek. Itt ez máris ugrik, mert a 300 világában járunk, így ugyanazt kapjuk meg, mint ott. Egy jelenet tetszett az akciók közül, amikor főhősünk az utolsó csatánál egymaga elkezdi legyakni a gonosz perzsákat, az tényleg megnövelte egy kicsit az adrenalinszintemet.302 (5).jpg

Ma már inkább viccesnek hatnak ezek a valóságtól teljesen elrugaszkodott, iszonyatosan giccses CGI vérömlengések, pláne ha hozzácsapjuk a nevetségesen pátoszos szólamokat. Funny shit, meg bűnös élvezet. Ciki, de lehet élvezni ezt a fajta trash-t is, pláne ha elég primitív valaki. Mint mondjuk én. Nem tudom mégse kiverni a fejemből, hogy még ebből az alantasságból is ki lehet hozni ennél sokkal jobbat. A 300 egyetlen említésre méltó hatása a Spartacus sorozatban teljesedett ki, ahol kísértetiesen hasonlóan látványvilágot kaptunk, magyarán lenyúlták az egészet, ráadásul sokkal olcsóbb, igénytelenebb módon. Csakhogy fel tudták dobni mindezt némi kreativitással, ami itt hiányzik. A karakterekről, a drámáról, a szenvedélyről, az intrikákról, meg az okos forgatókönyvről nem is beszélve. Nyilván nem várom el másfél órától egy 42 órás sorozat mélységét, de a filmtörténet bebizonyította, hogy azért másfél órából is ki lehet hozni ezt-azt.302 (1).jpg

Ebben a 302-ben például van egy jelenet, amikor egy görög bajtárs elesik. Annyit tudunk róla, hogy ő a főhős barátja, és van egy fia. Ennyi az összes minden, ami kiderül róla. És nagyon szomorúnak kellene lennem, amikor megmurdel, és sírnak ezek a nagyon kemény katonák. Csak nem vagyok. Kit érdekel? Dögöljön meg! Az 500 perzsa is meghalt, akiket statisztaként mészároltak le, és ennyit még róluk is feltételezhetek. Hogy van legalább egy barátjuk, meg egy gyerekük. Ha meg már a statisztáknál tartunk, főhősünk Themisztoklész olyan rémesen feledhető, hogy bármelyik statisztával bármikor helyettesíthették volna, esküszöm senkinek se tűnik fel. Talán meg is történt, ki tudja?302.jpg

Már a film kezdete rosszat sejtet. Gyűrűkurásan narráló képsorokba próbálnak bennünket elhelyezni az ókori történelem forgatagában. Pont ennél a filmnél, ahol olyan fogalmakkal dobálóznak úton-útfélen, amik akkoriban még nem léteztek. Túl sok információ, túl feleslegesen. Nem kéne úgy tenni, mintha komolyan kéne ezt nekünk venni, aki erre beül, abba meg úgyis kár a történelemóra, meg különben sem azért jött. Aztán a nagy komolykodás után a még tök normális Xerxész elmerül egy világító vízben, ahonnan összepiercingezve, aranybugyiban, 3 méter magasan kiszáll igazi istentranszvesztitaként. És ezt vegyük komolyan? Apróság, de rohadtul idegesítő volt számomra az is, hogy folyamatosan az összes párbeszéd alatt szálldogált a CGI parázs. Mintha a rendező attól fosna, hogy ha nem tesz bele minden egyes képkockába valami mozgót, akkor a néző elunja magát. Ha az idióta paraszt nem tud figyelni a dialógusra, legalább nézi, hogyan szálldogálnak a kamuparazsakat, oszt elvan vele. Engem meg kizökkent, mert figyelni próbáltam mit mondanak. Én hülye.302 (2).jpg

Szörnyen igazságtalan vagyok. Egy dolog van, amivel több ez a folytatás, mégpedig Eva Green, és az ő darkos gothosra sminkelt rockerkaraktere. Nem mintha ő valami nagyon nagy alakítást levágna, de ez legalább egy karakter a filmben, akinek van múltja, motivációja, és jó látni a vásznon. És nem csak azért mert mutogatja a csöcseit. Amik egyébként igen formásak, de hát én az Álmodozók című művészfilmben találkoztam először a művésznővel, és ott már láttam mindent. Értsd mindent. Nem vagyok azonban semmi jónak az elrontója, és ez a némber fedetlen keblekkel, karddal a kezében, és dühösen villogó, hatalmas, sötét szemekkel bizony elég kellemes látvány. Kár, hogy minden idők egyik legcikibb, leggázabb szexjelenete előzi meg ezt a pillanatot. De tényleg olyan, ami mehet a Showgirls, meg a Mátrix 2 mellé. Nem jön át sem az érzékiség, a dominanciaharcból pedig rossz vicc lesz. Pedig érdekes az ötlet, és egy kiváló jelenet csíráját hordozta magában. Legalábbis én hiszek ebben.302 (3).jpg

Na de ennyivel tud többet felmutatni. Rossz filmnek rossz folytatás. Törvényszerű.. Kérdés, hogy ezek után kell ez nektek? Mert ha kell, akkor megérdemlitek, hogy Eva Green smacizzon veletek. Miután levágta a fejetek. És ez még rímelt is, a Jóbarátok óta pedig tudjuk, hogy ami rímel, az igaz.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.03.12. 07:18:19

LIKE!!!

Egyebet most nem tudok mondani, idővel nyilván látni fogom a filmet, akkor majd visszatérek rá. Ámbár számomra Eva Green nem túl jó ajánlólevél, mert se nőként, se színésznőként nem hat rám igazán. Ellenben Xerxész „összepiercingezve, aranybugyiban, istentranszvesztitaként” – alig várom, hogy megnézzem. :)))

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.12. 14:41:31

már nem azért, de Pumukli ezer éve ezt mondta, mielőtt a Jóbarátok még bárki agyában vagy aranybugyijában megfogant volna...

amúgy tetszett a kritika, meggyőzött hogy valami méltót kreáljak a Pompejiről

Popcorn M 2014.03.12. 16:41:43

Jaj, én már az első rész is de utáltam. Ezt meg sem nézem, pláne a kritikád után ami am rohadthó volt...

na4 2014.03.12. 17:56:39

Hát kedves kritikus, én meg tökre élveztem. Nem mondom, hogy nem láttam jobbat, de éppen ennyit is vártam tőle. Az pedig kifejezetten látványos volt, ahogyan a historikus tengeri csaták megelevenedek. Még mindig jobb volt, mint a Barátok közt. :-)

Bicepsz Elek 2014.03.12. 18:54:04

Végre egy jó kritika!!! A 300 tényleg nagy s.r volt! Ez meg a méltó folytatása!!!

for-avar 2014.03.12. 18:59:06

a 300 is okádék szar volt...mert egy képregény az képregény.
De ha egy valós történelmi eseményt filmeznek...a szereplők párbeszéde lehet mellékes...a korhűség viszont nem. Márpedig itt bukott el nála a film...és ezért hanyagolom a folytatást. Rémisztően buta klisés, de főleg borzasztő pontatlan és amerikai. Akinek tetszik, tegye be az agyát az almáriumba. Na meg ne nyafogjon hogy rosszul él meg blablabla...mert ez max 5 éves szinvonalúaknak való. Nem hiszem hogy ezzekkel lenne tele az ország

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.12. 21:28:07

@na4: "Még mindig jobb volt, mint a Barátok közt. :-) " Hát kedves kommentelő - ha már így címkézzük egymást :) - ebben teljesen igazad van :)

@Bicepsz Elek: Kösz!

@for-avar: "Nem hiszem hogy ezzekkel lenne tele az ország" óóó dehogyisnem!

@Popcorn M: Köszi, nem is ajánlónak szántam :)

@scal: Akkor lehet a kedvedért Pumuklit is beleteszem.

@field 64: Inkább az istentranszvesztita, mint az istennő? Na, de Field... :D

2014.03.12. 22:38:47

@Santino89:

Nekem a Carla Romanelli, neked meg az Eva Green, nagyon jól van ez így. :))

a filmkritikus 2014.03.15. 11:02:06

Az a helyzet, hogy a 300 azért lett nagyon híres film, mert megjelenéséig nem nagyon volt hasonló atmoszférájú, effektű film, ennek ellenére az is szar volt. De most, hogy kijött egy második rész, ami semmi újat nem (fog) hozni/hozott, így senkit sem érdekel egy szar, buta és primitív vérfürdő! :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.04.19. 09:48:53

nekem is egy jelenet tetszett, amikor Themisztoklést megtöcskölte a nagyon görög Eva Greent, az rohadt jó volt, hát nem ezért ment... de ha már ott volt :D

meg az a beszólás: "bár a farkad lett volna ilyen kemény :D" már tőtöm is az Álmodozókat

szerintem amúgy én ezt ilyen vicces filmre csináltam volna, egy percig nem tudtam komolyan venni, se izgulni itt senkiért - és ezek a hajós csaták, jézus mária :D

Themisztoklész egyáltalán nem karizmatikus, látszik akartak valakit aki hasonló Butlerehez, de hát ez édeskevés, meg az a takargatás, hogy ő most merre van (persze, mert volt esze azt visszautasította, bár amilyen szarokat az is elvállal, nem értem miért pont az egyik legikonikusabb szerepére mondott nemet)

a zengzetes szövegek

"Erősítsétek meg szívetek, mert az ellen itt van már."

két katona összenéz: Erősítsétek meg a szívetek? Ki a faszom vernyákol ilyen buzis szövegeket? :D (amikor a Perzsák a kefélésnél összenéztek nah ott elkapták a feelinget, csak kár, hogy nem így nyomták végiga filmet)

Azt se vágom ezt megírta e a Molnár? Vagy ez már saját agyszülemény? a végén a képregényes rajzok, nah azok jók voltak :D

amúgy meg, mondták már hogy túl sokat fanyalogsz mostanság? :D ha nem hát

túl sokat fanyalogsz mostanság :D

(főleg hogy a 3002 még így is veri a Pompejit meg a Herkules 1-et)

2014.08.18. 11:34:26

Máris megcáfolom azt, amit nemrég a TÍZ KICSI NÉGER-hez írtam: mert nemcsak ígérgetem bele a vakvilágba, hogy „majd ezt is megnézem, meg azt is”, hanem olykor meg is teszem. Mint jelen film esetében is. Bár ne tettem volna!

Kezdjük azzal, hogy nagy rajongója vagyok az antik kultúrának, irodalomnak és történelemnek, köszönhetően egykori irodalom- és történelem tanárnőmnek, Kilyénfalvy Bélánénak. (Talán nem veszi zokon, ha leírom a nevét, bár nem túl valószínű, hogy filmes blogokat olvasna.) Él bennem egy erős vizuális kép erről a korról és kultúráról, és annak ez a film nagyon nem felelt meg. Annyira persze nem vagyok meglepve, mert már a 300 sem felelt meg. Amit látok, az ugyanis számomra abszolút életszerűtlen és bántóan természetellenes: a színek, a fények, a karakterek, a párbeszédek stb., stb. Persze lehet, hogy valaki elélvez attól, hogy ez a mozgóképes képregénystílus milyen zseniális, meg hasonlók, de ez a valaki nem én vagyok.

De ez még sajnos nem minden. Ütre-f@szra csatajelenetek voltak egymásra dobálva, monoton unalommal ismétlődő, egyre erősödő dobpergés kíséretében, váratlanul lelassuló, majd visszagyorsuló felvételekkel, és gazdagon spriccelő, sűrű málnaszörppel és paradicsomlével: vagyis az effajta filmek gyorsan sablonossá vált képi megoldásaival.

Mint korábban írtam, alig vártam, hogy lássam Xerxészt „összepiercingezve, aranybugyiban, istentranszvesztitaként”, de tényleg nem volt nagy élmény: mintha egy kályhameleg Alföldi-előadás valamelyik statisztája tévedt volna ide, vagy Szecsődi Karcsit látnám valamelyik félvilági bár műsorszámához beöltözve.

Eva Greent illetően nem tudom osztani Santino89 barátom megengedő hozzáállását: nem tudom, ki hitette el Greennel, hogy egy személyben bombanő és jó színésznő, de hogy cefetül átb@szta, az szerintem holtbiztos. Kb. két hét alatt már másodszor látom őt a „dögös rossz nő” szerepében, de ugyanazt a külsőségeket látom, ugyanazokat a manírokat, és az az érzésem, hogy igazából egy Angelina Jolie-klónt látok, pedig ami azt illeti, az eredetit se kedvelem ezekben az amazon szerepeiben. Esküszöm, még Themisztoklész meztelen izmos segge is izgalmasabb látvány volt számomra, mint az anyajegyekkel teleszórt, Marilyn Mansonra hajazó Artemisia. Pedig Isten látja lelkem, kedvenc mondásaim egyike ez: „Egy filmben egy csöcsvillantás sosem lehet felesleges”.

2014.08.18. 11:36:53

@field 64:

ugyanazt a külsőségeket = ugyanazokat a külsőségeket

Hát én se tudok mindig szabatosan fogalmazni... :))
süti beállítások módosítása