Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A Karib-tenger kalózai: A világ végén

2011. április 14. - Santino89

Az első részt annyira szerettem, olyan jól megcsinált kis mozi volt, a nyár hatalmas meglepetése, 14-15 éves lehettem talán. Humoros, látványos, ötletes kalózfilm. Egy olyan műfaj, ami már rég kihalt, és én sose láthattam, ráadásul egy olyan eredeti karakterrel, mint Jack Sparrow.

Aztán jött a második rész, amit olyan 2-3 éve láthattam. Már nem ütött akkorát, de nem maradtak bennem rossz emlékek. Igaz, túl jók se, azóta nem néztem meg egyszer se. A harmadik részt meg 4 évig halogattam, annyi rosszat hallottam róla, ráadásul vérbeli rajongóktól. Most, hogy megnéztem, úgy vagyok vele még 4 évig nyugodtan várhattam volna.

Nem nagyon emlékeztem már a második részre, így azt se tudtam a film elején, hogy mi van. És később sem sikerült rájönnöm. Az egész tiszta zavaros, tele van átverések átverésének az átverésével, a főhősök már utálják egymást, túl komolyan veszi magát az egész film, és hihetetlenül fárasztóvá válik. A film elején egyből kiderül, hogy Jack Sparrow nélkül nézhetetlen katyvasz az egész. A humornak, meg az egyedi ötleteknek már a halvány nyomát se láthatjuk, és a CGI látványorgia sem tudja menteni a menthetőt. Pedig a rendezőnek volt egy kiváló operatőre, elsőrangú sztárjai, jó karakterei, izgalmas világa és hatalmas költségvetése. Egyedül a forgatókönyv meg a dramaturgia hiányzik, viszont ha nincs meg ez a csodaösszetevő, az bizony tönkrevágja az egész filmet. Szerintem a film a saját formátumának a hibájába esett. Csak azért, mert a Gyűrűk ura, meg a Mátrix, meg a Kill Bill ilyen folytatásokban készült el, nem kellett volna ezt ráerőszakolni erre a sorozatra is, nem volt ugyanis kétszer két és fél órányi ötletük a készítőknek. Meg amúgy is megnézhették volna ezeket a filmeket, nem csak a divatot kellett volna követni: a Gyűrűk ura önismétlő, helyenként túlzsúfolt, máshol elnyújtott, és nagyon nincs rendben a dramaturgiája. A Mátrox folytatások egy ez egyben rosszak, a harmadik már egyenesen katasztrofálisan szörnyű. Még talán a Kill Bill-el jártunk a legjobban, de ott is tagadhatatlanul jobb az első, mint a második rész. Szóval, ha sose sikerült senkinek, akkor miért kellett ezt ráerőszakolni a Karib-tengerre? Költői kérdés volt, persze, hogy tudom, miért.

És nem. Chow-Yun Fat sem segít a filmen. És nem. Keith Richards sem. Szinte statiszták mindketten, semmi igazi szerepük sincs. Erről jut eszembe a főszereplők is tök felcserélhetőek, csak téblábolnak össze-vissza, még Johnny Depp is elveszik a saját filmjében. A párbeszédek pedig valami elképesztően rosszak, a legközhelyesebb hollywoodi mondatokat sikerült megtalálni. A sztori itt is befejeződik vagy hússzor, mint Gyűrűk urában, és pont ugyanolyan giccsesen. Kár érte... Pedig olyan jól indult. Viszont van jó hír is: a negyedik ennél csak jobb lehet!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.14. 19:01:42

Én is abban bízom, hogy a negyedik jobb lesz - bár csak a rendező más, a forgatókönyvírók ugyanazok.

Az első rész nálam is nagy favorit, ha még nem majd olvasd el mit hánytam össze róla. Kétszer láttam moziban, egyszer haverokkal - egyszer csajjal :D - és nálam jobban senki nem várta a második részt.

A második részt már másik csajjal láttam, és más haverokkal, de ez most mindegy. Olyan két óra után elkezdett belekúszni az agyamba egy gondolat, hogy ezek szétvágták a filmet. Annyira mondjuk nem volt gond még vele, csupán kinyírták a megszokott karaktereket, Elizabeth túlságosan átesett a ló túlsó oldalára, Bloom nevetséges volt, mint kőkemény kalóz, de a legdurvábban Davenport-tal bántak el, annyira egyben volt a karaktere az első részben, hogy mai napig nem tudtam feldolgozni, ez az éles váltás mire is volt jó. A csúcsjelenetnek szánt hármas párbaj röhejes, de szerencsére voltak benne olyan részek: kannibálok, Woodoo lady, amik feldobták még.

Akkor gyilkolni tudtam volna a harmadik részért, azt hittem megőrülök, mire eltelik egy év - valahogy a GYU-nál nem éreztem ezt, de ott ismertem a történetet, és cska megnéztem filmként. Ezzel mondjuk nem azt akarom mondani, hogy Ted & Terry olyan izgalmas storyt kreált volna, hogy tövig rágom a körmöm, csak alapjáraton utálom még a cliffhangerre építő sorozatokat is.

Ezzel szemben a harmadik részt én is vagy 2-3 évvel később láttam, bár közbejött a munka is, nem tudtam annyit mozizni, és nem is moziban hanem otthon láttam már, és annyira szar volt, hogy két részletben néztem meg.

Iszonyat gáz volt, minden stimmel amit írsz. Ráadásul szerintem a forgatókönyvírók megvannak győződve, hogy mennyire csavaros storyt írtak, miközben csak túl van bonyolítva, az első részen audiokommentárja végén fejtegetik ki, hogy hogy is volt ez voltaképp kronológiailag. Én meg csak pislogtam, hogy miről beszél ez, teljesen összezavarta a fejemben kialakított képet.

Viszont a héten önigazolást nyert elméletem, hogy lopták az egészet a Monkey Islandból - ó tudom, hogy mindkettőt Walt ihlette, de... - ugyanis 2000-ben a Lucasfilmnél elkezdtek ötletelni egy Monkey Island filmen, Steve Purcell készített is hozzá pár rajzot, bizonyos Ted Elliott pedig forgatókönyvvázlatot írt. Na most ez már a második nekifutás volt, és mégsem lett belőle semmi, az elsőt még szegény Michael J. Foxal akarták megcsinálni. A filmből nem lett semmi, Elliott viszont újrahasznosította ötletit, szinte minimális átírásokkal.

Szóval nekem az első rész egy nem hivatalos Monkey Island remake.
süti beállítások módosítása