Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az autóversenyző

2011. szeptember 08. - Santino89

Belmondo egy kevésbé ismert szerepéről van szó, viszont mag a film több szempontból is érdekes. A főhős ezúttal nem egy menő gengszter, hanem egy senki, aki menő gengszternek akar tűnni. És valóban a fiatal Belmondo-n nagyon jól áll a hosszú bőrkabát, és a sötét napszemüveg, de az egész történetben végig kikacsintanak nekünk az alkotók, hogy ezt egy pillanatra se vegyük komolyan. Kezdetnek mindjárt ott van az a jelenet, ami később a Taxisofőrt is megihlette, Belmondo a tükör előtt gyakorol a pisztolyával. Aztán jelen vannak még olyan esetlegességek is, amelyek minden bizonnyal nagy hatással voltak egy későbbi filmes, bizonyos Quentin Tarantino munkásságára. Az olyan jelenetekre gondolok, amikor a kőkemény gengszterfőnök tök véletlenül hasba lövi magát, vagy amikor a főhőst egy zebrán átvonuló gyereksereg miatt kapják el. Ennek köszönhetően elég kiszámíthatatlan lesz a történetvezetés, aminek mindig örülünk. Belmondo pedig természetesen hozza a szokásos, sármos, humoros figurát, de ezúttal a humor sokkal inkább a kisszerűségéből adódik, semmint a lazaságából. A szökését ügyesen összehozza, de az is annyira szánalmas, amennyire csak lehet. Kicsit tényleg emlékeztet Travoltára a Ponyvaregényben: olyan mint egy nagyra nőtt hülye gyerek, aki gizdáskodni akar, de valahogy nem igazán jön össze neki. A történet drámai befejezésében, balladai gengszterhőssé válhatna, ehelyett megalázóan rángatják el a rendőrök. Közben felcsendül a vidám zongoraszó, amely mintha ezt válaszolná a főhősnek: ez kellett neked? Hát megkaptad!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.09.09. 02:30:21

Belmondotol ezer éve meg van ez a film. Kb 400 hufért vettem, még nem szántam rá magam, hogy megnézzem :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.09.09. 14:35:55

Akkor nézd meg, mint látod, megéri. Ha szereted a régi európai filmeket, az a feeling ebben is nagyon erősen megvan, és már csak emiatt érdemes. A régi kocsik, a jellegzetes zenék, azok az arcok... a magam részéről ezért szeretem ezeket.

Bébelfan85 2012.09.05. 21:39:06

A remek kritikán kívül nekem lenne még egy észrevételem a filmmel kapcsolatban. Van a filmnek egy jelenete, amikor Belmondo forgatja a fegyverét azt hiszem a tükör előtt állva, és ha jól emlékszem ez a jelenet megtalálható Scorsese Taxisofőrjében is. Ezen kívül Belmondo és de Niro karakterének is jellemzője a "kisszerűség", az "elcseszettség", sőt talán a Taxisofőrben még hatványozottabban igaz ez de Niróra. Már régebben láttam mindkét filmet, de ez a fegyverforgatásos jelenet megmaradt bennem.
Ja és Travolta karaktere kapcsán olvastam valahol, hogy Tarantino Belmondóról mintázta, de én a Kifulladásig Michel Poicardjára emlékszem.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.09.05. 23:43:03

@Bébelfan85: Én is ezt olvastam, de ebben a kevéssé ismert filmben sokkal több hasonlóságot sikerült észrevennem.
Meg a Taxisofőr és eközött a film között figyelni kell a teljesen eltérő kontextusra. A Taxisofőr egy komoly dráma volt, egyéni és társadalmi szempontból, ez pedig inkább egy akkori filmzsánerre, a francia krimire reflektál. Azóta mióta ezt írtam, sokkal több ilyen mozihoz volt szerencsém, és azt kell mondjam, rá is fért a műfajra ez a film, kár hogy ennyire ismeretlen.

Bébelfan85 2012.09.05. 23:59:53

@Santino89: Igen ezzel én is egyetértek: Scorsese mozija tényleg jóval komolyabb darab,mint ezen film, én is csak az érdekesség kedvéért írtam. Tarantino pedig nyíltan kimondva rajong Godart-ért és Melville-ért (így Belmondóért és Anna Karináért is pl.), így több filmben is táplálkozik a filmjeikből.
süti beállítások módosítása