Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A majmok bolygója: Forradalom

2014. július 15. - Santino89

Műemberek harcolnak a műmajmok ellen. Leginkább ennyivel tudnám összegezni a Forradalmat. Műemberek, mert annyira egydimenziós, klisés simabőrűek mászkálnak a vásznon, hogy igazából cseppet sem érdekelt egyiknek sem a sorsa. Ezt a bajt még ráadásul sikerült tetézni jellegzetesen zs kategóriás, semmit mondó párbeszédekkel, amelyek többnyire az érzelgős jelenetek velejárói. Szemléltetőpélda:

„- Ne menj oda. Veszélyes.

-Tudom. De muszáj.”

Mondanom sem kell, hogy a korábbi jelenetekből az is kiderült, hogy ez veszélyes, és hihetetlen, de az is, hogy muszáj. Ezeknek a jeleneteknek kellene a vágószoba padlóján landolniuk, mielőtt emberek szeme elé kerülnének. Vagy még jobb lenne, ha le se forgatnák, mert csak a stáb idejét, energiáját, és a producer pénzét pocsékolják el. De tudod mit, ezt le se kellett volna írni, mert még nekem is a pofám leszakadt, amikor az előbb leírtam, pedig nem is én találtam ki. Szóval az emberek szála szörnyű, a színészek szót sem érdemelnek, alakításokról gyakorlatilag nem beszélhetünk.Dawn-of-the-Planet-of-the-Apes-Wallpaper.jpg

A majmok viszont valamilyen szinten érdekesebbek. Egyszerre dicsérem, és kárhoztatom az ezért a filmért felelős trükkszakembereket. Az a furcsa, hogy igazából pont fordítva kellene működnie ennek, mint ahogy a végeredmény alakult. Meglepő módon ugyanis a makik arckifejezései, érzelmei, magyarán a színészi játékuk gyönyörűen lejön a vászonról. De annyira hatásos, hogy ezeknél a jeleneteknél meg se fordul a fejemben, hogy ez CGI, mert azt érzem, hogy lelke van ennek az egésznek. De amikor akcióba lendülnek, akkor már rögtön kilóg a lóláb, lelepleződik a számítógép tökéletlensége, és szépen kizökkentem az amúgy nem túl érdekes történetből.dawn-of-the-planet-of-the-apes-pics-6.jpg

És ez a legnagyobb probléma az új Majmok bolygójával, hogy nem tudsz igazán izgulni egyik oldalért sem, mert nem igaziak, és ezért nem érdekesek. Ez már a film nyitójelenetéből egyértelművé válik egyébként, amikor műmajmok üldöznek műszarvasokat, akiket megtámad a műmedve. És kit érdekel ez? Az apokalipszist a bolygótérképen bemutató főcím egyébként nagyon ötletes, és az alapvető hiányosságai ellenére azért szerencsére akadnak értékelhető elemek is néhol.dawn-planet-apes.jpg

Például a készítők remekül megoldották a rasszvakság problematikáját. Európai szemnek nem mindig könnyű megkülönböztetni például egy távol-keleti ország filmjében a szereplőket, pedig mi azért egy fajba tartozunk, na most majmoknál ez a probléma még inkább fennállhatna. De nem, mert mindegyik főbb maki kapott valami olyan külső jellegzetességet, amiért egyértelműen meg tudjuk különböztetni őket egymástól.dawn-of-the-planet-of-the-apes-01.jpg

Szintén pozitívumnak tekinthető a felvázolt élethelyzet. Mindkét fél fél a másiktól, és ezért egyik sem akar harcolni a másikkal. Ebben a feszült helyzetben pedig gyakorlatilag elég két idióta, hogy tönkrevágja a törékeny békét. Azt azért sajnálom, hogy ezt a minimálisan komplex helyzetet végül leegyszerűsítették egy szimpla majomfőgonoszra, akit utálhatunk, meg okolhatunk a egészért. Ahogy azt is sajnálom, hogy a készítők a hollywoodi gyávaságba menekülnek, minden egyes alkalommal, amikor egy komolyabb lépés adódna. Például nem mernek kinyírni senkit egy posztapokaliptikus filmben, ahol már szinte minden elveszett. És egy apokalipszis után egyszerűen fosnak bármiféle valós drámát, vagy minimális súlyt adni a történteknek. De említhetném a kötelező csatát is, ami baromi jó lehetett volna, nagyon hangulatos, ahogy a majmok gépfegyverrel a kezükben, lóháton rohamozzák meg az embereket. Csak sajnos egy megrázó mészárlás helyett, ami még véletlenül mellbe is vághatna, láthatunk egy tipikus lassított felvételes egyenzenés tucatvacak jelenetet, amitől egyébként meg kellene hatódnunk. Amúgy pont emiatt a csata miatt unalmas néhol a film. Ha még egyetlen trailert sem láttunk, akkoris teljesen egyértelmű már a történet kezdetétől, hogy itt bizony csata lesz, és ugyan annyira durván soha nem ül le a cselekmény, de végig bennem volt, hogy „oké, oké haladjunk, milyen lesz a csata?”.dawn-of-the-planet-of-the-apes-ew-1.jpg

Mivel nincs kivel együtt éreznünk, a történteknek pedig nincs igazi súlya (ami azért durva, ha belegondolunk, hogy az emberiség fennmaradásáról van szó), így igazából valahogy eltelik ez a két óra, de nem hiszem, hogy bármit nyújtana ez a film, ami egy kicsit is maradandónak bizonyulna. Ja, és nincs benne semmilyen forradalom.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.07.15. 07:53:50

Nekem tetszett az előző film, úgyhogy majd ezt is megnézem, bár szerintem csak házimozizás keretében.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2014.07.15. 09:18:40

Számomra még mindig egy Majmok bolygója-film van, és azt hiszem, ez már így is marad.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.15. 11:54:30

@Lazók György: igen én is így érzek, Tim Burton zsenijét nem lehet utánozni.

wirth6 2014.07.15. 20:56:03

@scal: Számomra is egy Majmok bolygója (vagy inkább másfél) van, de hogy az az egy nem a Tim Burton féle, az biztos (hint: "You Maniacs! You blew it up! Ah, damn you! God damn you all to hell!").

Koca Caola 2014.07.15. 22:18:41

@Lazók György: Jó, jó a zene, de azért Goldsmith-é a klasszikus.

kócsag 2014.07.15. 23:35:58

Nagyon egyetértek veled. Valamikor a 35. perc körül elaludtam, pedig sokat vártam ettől a filmtől, de ez oltári vacakra sikeredett.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.16. 04:01:19

@wirth6: a helyzet az, hogy ez az egész történet már 1960-ban is szerintem jó nagy hülyeség volt, nem is értem mit akarnak ezzel kezdeni 2000 után

Oldfan 2014.07.16. 07:54:00

@scal: +1 részemről.
Igaz, a Hestonnal készült változat akkor újdonságnak számított és egy sikeres regény adaptációja volt. Most már csak a CG-re épülő rókabőr beszerzés folyik. A történetnek igazi új dimenziói nincsenek, akárhogy is próbálják csavarni.

Syracuse 2014.08.20. 18:59:46

@Rocil: Most komolyan? Te hol éltél az elmúlt szűk 50 évben?

Rocil · www.magyaranimaciok.blog.hu 2014.08.21. 19:37:22

@Syracuse: Nos mivel 22 vagyok nagyrészt nem is éltem... :)

Syracuse 2014.08.21. 21:51:40

@Rocil: Én 21 vagyok, de milliószor leadták már a tv-ben az eredetit, én is rengetegszer láttam (néhány éve felhagytam ezzel az egésszel, nekem ne tömjék a fejem a reklámokkal) :D Lehet, hogy viccesen hangzik a dolog, de szerintem jó filmek ezek (is), mondjuk én kimondottan kedvelem a retro filmeket. Ráadásul a jelenleg Földön élő fajok közül a majmok a legesélyesebbek a világuralom átvételére.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.10.12. 09:30:28

@Syracuse: szerintem a sirályok

én is bealudtam rajta, néha csak azért kellett nyitva tartsam a szemem, mert a majmok siketek

Syracuse 2014.10.13. 13:57:14

@scal: Azzal gondolom azért te is egyetértesz, hogy találkoztunk már ennél nagyobb marhasággal a filmtörténelemben. :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.10.13. 16:46:11

@Syracuse: persze, de legtöbbször azok eltűntek egy film után :)

2015.03.28. 09:22:22

Hú, pedig nagyon úgy ültem le a tévé elé, hogy nekem juszt is tetszeni fog ez a film, csak hogy ellentmondhassak Santino89 komának! Pedig igaza van: helyenként szó szerint belealudtam a filmbe, és csak a saját horkolásomra keltem fel. Egyvalamiben persze nem értek egyet vele, és azt a társaságomban lévő haverommal röviden meg is vitattam: „ezeknél a jeleneteknél meg se fordul a fejemben, hogy ez CGI”. Én ugyanis azt a megállapítást tettem, hogy tévéképernyőn a CGI igencsak észrevehető, amivel cimborám is egyetértett, bár hozzátette, hogy a mozivásznon ez egyáltalán nem volt annyira feltűnő.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.03.28. 09:48:38

@field 64: az érzelmes jeleneteknél szerintem nagyon átható volt a majmócák tekintete, ott elhittem, hogy lelke van a makinak. de amikor akcióra került a sor... hááát..
érdekes amúgy, hogy milyen jó értékelése van ennek a filmnek imdb-n, meg hogy dicsérte a kritika, sok év végi top 10-ben is szerepelt, amit azóta se tudok mire vélni.
még ennél is érdekesebb, hogy se nekem, se scalnak, se neked nem tetszett, ilyet azért viszonylag keveset találunk :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.03.28. 10:56:04

@Santino89: épp akartam mondani, hogy azon kevés filmek egyike volt, aminek megítélésében Santival egyetértek, de hogy még Fileddel is :D

2015.03.28. 11:20:32

@Santino89: @scal:

No, akkor egyértelmű, hogy a következő míting alkalmával (a Moszkva téri Burger King kilőve) mit kell majd egyesült erővel fikáznunk. :))

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.03.28. 11:39:31

@field 64: ááá nem ér ez a film annyit, tipikusan az a kategória amit le se szarok, erre kár energiát pocsékolni, ki van fújva ez a Majmos téma már totálra, még az baszott volna be megkapják az Oscart :D
süti beállítások módosítása