Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Király!

2011. december 27. - Santino89

"Készüljenek fel egy szövevényes, mágikus mesére! A hosszú idők során több legenda szólt már bátor lovagokról, boszorkánymesterekről, szépséges leányzókról, baljós jövendölésekről és más ilyen baromságokról…" 

A Király! jó nagy bukásnak számított az USA-ban, és nem csak pénzügyi, hanem kritikai értelemben is, így kis hazánkba már csak dvd-n jutott el. Errefelé se nagyon dicsérték, ráadásul én alapvetően nem rajongok a fantasy filmekért, mégis kíváncsi voltam rá, ha már az egyik kedvenc színésznőm szerepel benne. Végül számomra igen csak nagy meglepetést okozott ez a mozi, ugyanis kifejezetten jól szórakoztam egész végig.

Ettől függetlenül azonban mégis elég egyértelmű, mik is lehettek a bukás okai: a fantasy rajongók jelentős bázisának azért nem tetszhetett a film, mert a készítők ebből a műfajból egy viccet csináltak, ráadásul nem szeretettel, hanem kifejezetten tiszteletlenül (lásd: idézet). Nekem azonban épp ez volt az, ami igazán ütött, mert számomra a fantasy önmagában egy igen csak nehezen komolyan vehető filmes világ. Itt meg már alapból úgy kezdődik a film, hogy a főhőst próbálják felakasztani a törpék, mert „megpöcsételt” egy törpelányt, aztán az egyébként igen ötletes főcím alatt is folytatódik a törpék gyalázása. De ugyanígy az összes tipikus fantasy karaktert hót hülyének nézték a készítők, élükön a gonosz varázslóval, és akkor a vén perverz, pedofil jósról még egy szót sem szóltam. Natalie Portman karaktere például komolykodni próbál, elmesél egy véres sztorit, hogy hogyan mészárolták le az egész családját, és miként fog ezért bosszút állni, épp beleélnénk magunkat, mire a főhős egyből kizökkent egy „Ez hülye!” felkiáltással.

A másik fontos pont, amiért rendkívül sokan utálhatják ezt a filmet, hogy a fantasy szellemiségével ellentétben rendkívül trágár, körülbelül olyan Ponyvaregény szintűen sokat káromkodnak benne. Ami még ennél is durvább az a rengeteg, ízléstelen, undorító, alpári poén, és egy kicsit is prűdebb embernél viszonylag hamar kivághatja a biztosítékot például az a jelenet, amelyben a Minótaurusz hátulról megerőszakolja főhősünk szolgáját, (persze ők nem látták a Toxikus bosszúálló 4-et) de még hosszasan sorolhatnám, ugyanis kétségtelenül ez a Király! legfőbb humorforrása. Nem vagyok én sem ennek a műfajnak a feltétlen híve, de szerintem ezesetben ez vicces volt, sikerült rajta jó sokat röhögnöm, ami egy vígjátéknál elengedhetetlen. És azért azt se feledjük, hogy ebben az évben olyan fantáziátlan, humortalanságokon kellett volna szórakoznunk, mint pl a Másnaposok 2.

A fényképezése szintén nagyon szép a filmnek, bár még ez is paródiának tudható be, ahogy a kifejezetten kellemes zenei aláfestés is. A színészek amúgy szemmel láthatóan nagyon jól szórakozhattak a forgatás alatt, egyedül Zooey Deschanel tűnt a többieknél sokkal szürkébbnek. Bár aki hozzám hasonlóan Natalie Portman miatt fogja megnézni, az könnyen csalódhat, ugyanis elég keveset szerepel, bár van egy remek tangás jelenete.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.27. 23:57:57

Minthogy alapvetően nem szereted a fantasyt, ezért megnyugtatlak, hogy az ilyen humor igenis jelen van a fantasy irodalomban, sőt én alapjában jobban szeretem a light fantasyt mint az egyéb válfajokat, amikor nem veszik magukat teljesen komolyan az emberek, csak amikor minden alkotás ilyen, akkor igazán üdítő megnézni egy Gyűrűk Urát

hogy értsd miről beszélek, amíg a kiadómnál voltam, alkottam egy Kommersz című kisregényt(novellát) amiben az ilyen kliséket állítgatom fel, mire visszadobták azzal a kifogással, hogyha én nem szeretem ezeket a paneleket, akkor ne írjak fantasyt (no comment)

Danny McBride számomra egy jópofa mellékalak, bevallom gőzöm se volt, honnan is ismerhetem, aztán mikor megnéztem újra a Trópusi Vihart akkor rájöttem, hogy nem Rob Schneider volt a pirotechnikus hanem ez az állat

szóval én vártam ezt a filmet, ha 10* nem láttam a trailert moziban akkor egyszer sem, és addig vártam mire vége lett a nyár, aztán meg kiderült, hogy be se mutatják

arról írhattál volna milyen a szinkron, mert azért az fontos egy ilyen filmnél, hogy angolul. vagy magyarul nézzem meg inkább

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.28. 10:50:25

Korrekt szinkronja van: Anger Zsolt, Zsigmond Tamara, Dévai Balázs, és csak úgy röpködnek a baszdmegek...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.12.28. 17:04:38

Ebben a filmben valszeg nem zavarnak, ellenben a Trónok harcában igenis zavart hogy állandóan a baszás szót használják, amikor ha archaizáltak volna, sokkal jobban kijött volna, pl. "hálok, hágok, üzekedek" stb.
süti beállítások módosítása