Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az idő urai

2011. június 25. - Santino89

Nekem ez kimaradt, ahogy a generációm nagy részének. Viszont a nagy rajongásnak és a magyar animáció iránti kíváncsiságomnak köszönhetően most bepótoltam. Jó ideje meg akartam már nézni (a dvd megjelenés óta), de aztán elfeledkeztem róla, hogy most váratlanul megnézzem.

És nem okozott csalódást. A rajzok nagyon tetszettek, megvolt bennük az az igazi '80-as évek feeling. Möbius látványtervei lenyűgözőek, a Pannónia Filmstúdióban pedig elsőrangúan valósították meg mindezt. A történet is érdekes volt, bár kétségtelenül érződött a Csillagok háborúja hatása. A zene pedig valami igazán csodálatos, főleg a film végén, amikor az egész teljesen átalakul egyfajta melankolikus gondolkodós hangvételbe. A sztori befejezése egyébként egy akkora csavar, amit senki sem várt volna el egy rajzfilmtől, engem nagyon meglepett.

Érdekes kérdés, hogy vajon gyerekeknek, vagy felnőtteknek készült-e ez a film? A sci fi műfaj önmagában feltételezné a kézenfekvő választ, miszerint gyermeklelkű felnőtteknek, ám nem ilyen egyszerű a dolog. Vannak egyértelműen gyerekeknek szóló karakterek, de az egyik például brutálisan felzabálják a húsevő indák. Konkrétan elkapják a torkát, és brutálisan elragadják. Mindenki megemlítette ezt a momentumot, aki gyerekként látta, hogy mennyire komoly hatással volt rá. Aztán ott van a film egyik csúcspontjának számító jelenet a Gamma 10 bolygón a félelmetes, arctalan angyalokkal, akik mind elvesztették az egyéniségüket. Valami elképesztő ez az epizód.

Az utolsó képkockát viszont abszolút nem értem. Ha te tudod, kérlek magyarázd el nekem kommentben, hogy mi az a kocka, mert sajnos fogalmam sincs.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.01.20. 17:03:16

Számomra Az Idő urai "a" rajzfilm, a műfaj első történetének csúcspontja, a legnagyobb. A kedvenc.
Szerencsére kisgyerekként már újkorában láttam, , tévében, tehát nem tudatosan, hanem ösztönösen, csak mint egyet a rajzfilmek között, s magamnak tudtam felfedezni a zsenialitását.
Majd akkor adottságainak megfelelően eltelt kábé húsz év, mire újra láthattam; addig nem is reméltem, hogy lesz rá mód valaha.
Valami könyvtári videóállományban találtuk meg a kazettát, digitalizáltuk egy haverommal, DVD-re (ami akkor új volt) írtuk, és amikor erről beszámoltam a neten, egy másik hasonló korú legendával, az Üzenet az űrből című japán sci-fivel egyetemben, hétről hétre kaptam tök ismeretlenektől az e-maileket, hogy át tudnám-e neki másolni... Naná, örömmel.

Mielőtt a herceg beugrik a fénybe - vagy utána? -, ahogy az az átszellemült hang beszél..., vagy ahogy Jaffar a rádióba mondja, hogy "Anni meghalt"... brrr, mindig is meg fognak borzongatni. Az egész tudományos-fantasztikus műfaj nagy pillanatai.

Hű, hogy a kocka a végén?! Igazából fogalmam sincs. Az az érzésem, csak simán vizuális poén. Csak annyi, hogy kiforgat valamit önmagából, abból, amilyennek addig láttuk (bolygók, gyűrűk tipikusan kerekded, gömbszimmetrikus formája). Nem tudom, hogy ennél több lenne-e benne. Kíváncsivá tettél!
(Majd előveszem a DVD-t, mert a feliratos kommentárból sok érdekesség kiderül, hátha erre is van utalás.)
süti beállítások módosítása