Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hatodik érzék

2011. július 23. - Santino89

A Hatodik érzék egy másik hatalmas hiányosság, amit mindenki látott, csak én nem. Viszont erre jó okom volt, hogy eddig nem néztem meg, ugyanis nekem elárulták előre a film nagy csattanóját, így meg azért tudtam, hogy már nem lesz 100%-os a műélvezet.

És valóban ilyen szemmel végignézve a filmet, egyből feltűntek a kis apróságok, amelyek elvezetnek a végső, nagy megoldáshoz. Az a hatalmas meglepetés teljesen hiányzott, bármilyen remekül is készítették el azt a jelenetet. Viszont egy dologban tévedtem. A Hatodik érzék még így is parádés filmnek számít. Egy olyan újszerű műfajkeveredés, amelynek minden eleme tökéletesen működik. Pedig biztos nem akarnám megnézni ezt a filmet, úgy alapból: Bruce Willis meg a szellemek? Ugyan már... Pedig nem akármilyen a végeredmény. Bruce Willis talán élete alakítását nyújtja, sokkal jobb mint a 12 majomban, vagy a Ponyvaregényben. Alakítása visszafogott, de ha kell, nagyon meggyőző drámai erővel bír, és eddigi munkáihoz képest teljesen szokatlan a karakter. Nagyon bírom Bruce Willist, de nem gondoltam volna, hogy ennyi potenciál rejlik benne. A gyerekszereplő Haley Joel Osment pedig - talán még meglepőbb módon - simán felnő sztárkollégája kiváló teljesítményéhez, kettejüktől működik igazán a Hatodik érzék. Mindkét szerep nagyon összetett és bonyolult, de a színészekről csak a legnagyobb elismerés hangján lehet szólni. Kár, hogy Haley Joel Osmentből végül nem lett semmi, és már évek óta videojátékok és rajzfilmsorozatok szinkronjaival tengeti mindennapjait. E filmben bizonyított tehetsége alapján jóval többet érdemelne.

Ez eddig nagyon rendben, de mi van a szellemekkel? A misztikus filmeket alapból nem szeretem, a szellemek meg általában különösen gagyik, asztalrezegtetésre és harmatgyenge sokkeffektusokra támaszkodnak. Hát ezúttal nem. A szellemes jelenetek olyan félelmetesek, hogy legszívesebben kirohantam volna a szobából. Ha mertem volna...

Amire pedig abszolút nem számítottam, hogy egy ennyire erős drámai vonulata is lesz a filmnek. A kisfiúnak és a férfinak egyaránt megvan a maga mélységesen átérezhető és torokszorító drámája, amely élteti a filmet, és a viszonylag lassú tempó ellenére végig fent tartja a figyelmet.

A Hatodik érzék nagyszerű film, ha nagyon kötözködni akarnék, megemlíteném, hogy a zenei aláfestés elég gyenge volt. Meg az is tény, hogy a rendező úr később nemhogy megismételni nem tudta ennek a filmjének a színvonalát, de olyan vérciki szarokat rendezett, mint például a közel nézhetetlen Jelek, vagy a szánalmasan nevetséges Esemény.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.23. 18:30:30

egy olyan fasziban aki egy szál pöcsben végigfutott a Rodeo drive-on, elég sok potenciál lakozik :D

akkor már inkább a Lány a vízben, + az Utolsó Léghajlító, mert én a Jeleken azért rendesen fostam és ott minden egyben van, kivéve, hogy az UFOK félnek a víztől

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.23. 18:37:47

már 15 évesen sem tudtam komolyan venni egy olyan filmet, amiben egy zöld szőrű csávó átfut a háttérben :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.23. 19:35:34

hét baszki, amikor a láb visszahúzódott a kukoricásban én ott beszartam - alapvetően az is kell ehhez, hogy az ember féljen ezektől, márpedig én sokkal inkább hiszem idegen lények létezését (amik akármelyik pillanatban teret váltva megjelenhetnek a hátad mögött a szobádban, kilépve az X-dimenzióból) mint a szellemektől, emlékszem hogy a Hatodik érzékben talán egy félelmetes(nek szánt) jelent volt, amikor zörög az ajtó, nah én azon se féltem - szóval szerintem ez egyén függő

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.23. 19:39:40

én a hatodik érzéken akkor is beszartam, amikor a nő mutogatta a felvágott ereit, meg azon is, amikor a kiscsaj hányt a sötétben...

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.23. 19:46:03

ezért mondom, hogy az ember mitől fél nagyon szubjektív, például nem értem, hogy miért fél valaki a rovaroktól, pókoktól, a férgek sokkal visszataszítóbbak

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.23. 19:49:38

ismerek olyat is, aki a lepkéktől fél xD na az milyen? :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.07.23. 19:51:33

azt jól megijeszteném :D - anyám a békáktól fél, még a gumibékától is :D

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.01.20. 16:07:08

@Santino89: zöld csávó a háttérben? akkor ez a Star Wars: A New Hope lesz! :)

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.01.20. 16:13:54

Hadd osszam meg egy különös élményemet a nagyérdeművel. Kíváncsi vagyok, mással is megesett-e ugyanez, vagy hasonló.

Azt hiszem, a Hatodik érzék az egyetlen "rejtély-film" (biztos van hollywoodi szakkifejezés azokra filmekre, aminek a végén hatalmas csattanóval visszájára fordul minden, de nem ismerem sajnos), szóval az egyetlen, aminél simán menet közben rájöttem, hogy mire megy ki a játék.
És nem a finálé közeledtével. Kábé az egyharmadánál.
Emlékszem, egy barátnőmmel néztük a premiert, és egyszercsak - tényleg jóhiszeműen, nem azért,hogy elrontsam az élményt - odasúgtam neki: neked nincs olyan érzésed, hogy ez a B.W....? (spoilerveszély kivédve)
Mire ő, pár másodperc gondolkodás után: Hogy rohadnál meg... (Nem, biztos szebben mondta.)

Egészen egyértelműnek tűnt, hogy lelepleződött a nagy trükk, magam sem akartam elhinni, hogy ilyen könnyen, ilyen nyilvánvalóan.
Márpedig ha így van, akkor alapötlet, történetmesélés, atmoszférateremtés, színészi játék ide vagy oda, ez a filmkészítő bizony nagyon nem jól végezte a dolgát.

Így nem lettem rabja a filmnek, ellenben a főszereplő srác engem is elvarázsolt, BW alakításával is nagyon elégedett voltam, egy bizonyos jelenet (amikor a gyerek megmondja anyukának) nagyon erős és örökké emlékezetes, és a következő hetekben szívesen ajánlgattam megnézésre mindenkinek.
Az ijesztgetésfaktor pedig nálam is túllépi a tűréshatárt.

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.01.20. 16:14:48

@Santino89: jó, jó, de ezt a poént meg kellett engednem magamnak, nemde?

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.01.20. 16:26:32

@wmitty: csak nyugodtan :Ö

Lehet, hogy te rájöttél, de az nézők 99%-a nem, úgyhogy szerintem a filmesek jól végezték a munkájukat. Annál is inkább védeném ezt a filmet, mert a rendező többi moziját már nem tudnám :)

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2012.01.20. 16:28:35

@Santino89: Épp erre volnék kíváncsi (99%-e). Még sosem olvastam utána, hogy annak idején mi volt a nemzetközi mozivisszhang e tekintetben. Csak most szembe jutott.
Vajon léteztek-e más hasonló filmek, amiket ugyanevvel vádoltak, sőt, amik emiatt (korán kiderül,aminek nem kéne) elbuktak. (Ahogy a H.é. szerencsére nem.)
süti beállítások módosítása