Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

300

2011. augusztus 15. - Santino89

Amikor először láttam a 300-at, olyan négy évvel ezelőtt, akkor elég nagy csalódás volt, és mások se voltak róla túl jó véleménnyel. Most visszanézve egész kellemes a csalódás. Egyvalamiről ugyanis elfeledkeztem: arról, hogy a képi világ mennyire szenzációs. Persze, CGI-tól bűzlik az egész, de mégis tátott szájjal bámultam a csatákat, a lenyűgöző képsorokat, például amelyben a perzsa hajókat elpusztítja a vihar. Annak idején nagyon visszatetszőnek tűnt számomra a spártai katonák kőkeménységét bizonygató jelenetek, de most inkább jót szórakoztam rajta, hogy mennyire túlzó, és inkább poénnak, sőt iróniának tudtam be. Így, hogy nem tudtam komolyan venni a 300-at egyből humorosabbá, és élvezhetőbbé vált az egész alkotás. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne vérezne így is ezer sebből (hogy stílusosak legyünk). A legrosszabb a filmben egyértelműen a narráció. Annyira rossz, hogy túlmegy az annyira rossz, hogy már jó kategórián, mert még annál is rosszabb. Hihetetlenül szájbarágós lesz tőle a 300, pedig azért lássuk be, nem egy túl bonyolult történettel állunk szemben. És meg is érkeztünk a következő problémához, ami nem más, mint maga a történet primitívsége. Gyakorlatilag tényleg annyi a sztori, hogy a kemény spártaiak szembeszállnak a túlerővel. Ezt úgy próbálták meg feldobni, hogy otthon a királyné megpróbálja támogatni a férjét, de ezek lettek végül a 300 legfeleslegesebb, legrosszabb jelenetei. Szerintem azért ebben a sztoriban ennél több potenciál rejlett. A legnagyobb probléma a 300-al, hogy a befejezés egész egyszerűen kiált a katarzisért, de arra aztán hiába várunk. Ezek mellett már meg se említem, hogy jónéhány tök felesleges anakronizmussal is szembetalálhatjuk magunkat, és még csak történésznek sem kell lennünk ahhoz, hogy ezeket könnyedén kiszúrjuk. A rendező Zack Snyder pályáján a 300 egy középszerű alkotásnak felel meg: a zseniális Watchment meg se közelíti, de a bűnrossz Álomháborút lazán lekörözi. Néhány évente pedig végülis meg lehet nézni, minden komolyabb károsodás nélkül, ha éppen beérjük némi agykikapcsolós szórakozással.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.20. 17:37:58

nagyjából ez a véleményem nekem is, amikor láttam, nem tetszett - de egyértelműen az akkoriban divatszámba menő Miller ajnározás miatt - mostanság lesz esedékes újranéznem, meg van a 3 lemezes díszkiadás, cska lsuta vagyok mostanában mint állat

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.20. 22:06:13

Azért ha valaki, akkor MIller rászolgált az ajnározásra. Ha olvastál már tőle képregényt, akkor tudod, hogy miért.

Ha meg már filmet nézni is lusta vagy, ott nagy a probléma :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.21. 22:40:30

nem tom, egy képregényfan haverom szerint, Milleren az utóbbi időben a komplett elmebetegség jelei észlelhetőek, ami már jellemezte, a fantasztikus Spiritet is

a 300 albumot forgattam a kezeim közt
és nem nézésre vagyok lusta te, hanem a megírására :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.22. 01:49:55

Lehet, de ő már letett annyit az asztalra, hogy meghülyülhessen. A Spiritet én nagyon vártam, nagyot csalódtam, de már csak a zseniális látványvilága miatt is megéri megnézni.

A 300-on kívül megjelent tőle itthon a Sin Citynek jópár kötete, és a Batman: Első év című képregény. Ezek mindegyike már-már művészi szintre emeli a képregény általában nem túl igényes műfaját.

Vegyél példát rólam, én vagyok a szorgalom megtestesítője ;)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.22. 12:54:17

Ismerem a Sín Sitit, de engem nem igazán fogott meg, nem nagyon látom a művészi értékét, a fekete fehér (és néha egyéb ábrázolásnak) inkább a spórolást látom benne :D

jóval több képregény van ami tetszik, aminek szintén olyan hogy csak na, kedvencem pl Van Hamme XIII-ja, de a Largo Winch, vagy a Corto Maltese is tetszik nagyon, amcsiból meg ott a Watchmen, vagy még inkább a Vertigo képegényei: Y, és főleg a Prédikátor :D

Cin Cityből a film se fogott meg elsőre, sokszor kellett megnéznem, és persze kellett hozzá Willis is

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.22. 13:04:59

Jah... a Sin City borzasztóan alacsony költségvetésű volt, csak néhány helyen véletlenszerűen volt pénz színekre, és amúgy díszletekre sem futotta, ezért látunk gagyi CGI-t mindenhol :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.22. 14:51:27

mármint a képregényről beszéltem, hogy spórolás, mert nem kell színezni

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.08.22. 15:37:53

tudom, de így humorosabban jött ki
süti beállítások módosítása