Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Én, Frankenstein 3D

2014. április 22. - scal

Mary Shelley eredeti művét ugyan nem olvastam, de Frankenstein-nel nem most találkoztam először mozgóképen. Az első feldolgozást ha jól emlékszem tizenöt éve láttam még, Robert De Niroval. Majd megnéztem a legendás első két verziót is pár éve Halloween kapcsán, szóval volt némi fogalmam mit is kapok, de azt csak a film végén tudtam meg, hogy ez egy képregény adaptáció, nem tudom mennyire hiteles, de filmként meglehetősen tűrhető a maga nemében. Nem értem miért húzták le ennyire, az IMDb 5,5-ös pontjával pedig végképp nem értek egyet. Ez a film a Pap, a Légió, meg az Abraham Lincolnnal indul egy ligában - nem az életrajzi portréval, hanem amikor egyesek szerint vámpírokat vadászott. Azokat pedig játszva agyonveri.

i_frankenstein_2014_movie-wide.jpg

A probléma inkább abban keresendő, hogy a film teljesen mást ad azoknak akik egy újabb Frankenstein történetet vártak - a habzószájú képregény fanok pedig majd előbb utóbb felvilágosítanak mi és mennyire más az írott műben. Antihősünk menetel a jégen, na mondom már megint helyben vagyunk, ezzel kezdődött az 1994-es film is, de viszonylag gyorsan kiderül, ez a film azt meséli el mi történt a már megismert események után. Frankenstein szörnye megtanult már beszélni, ereje miatt küzdeni is jól tud, és látszólag nem képes meghalni sem - hát ha túlélt 4000 wattot akkor nem csoda - keresi hát az élete értelmét.

Ráadásul a film eleje játszódik csak a Viktoriánus érában, hamarosan a film átvált napjainkba, és itt kezdődnek az igazi izgalmak, ahogy ez az összefércelt, de még mindig viszonylag jóképű szörny keresi az életének értelmét. Ebből a szempontból pedig rejt kisebb potenciát is a történet, bár arra senki ne számítson, hogy filozofikus mélységekig lenyúltak volna az alkotók. Ráadásul gyorsan meg is keresztelik, és nem kisebb utalásként az Ádám nevet kapja.

A film alapvetése ezer helyről ismerős lehet, a jók küzdenek a gonoszokkal, anélkül, hogy az emberek ezt tudnák. Nagyon eredeti, de hát ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni, ráadásul a vásznon mindez nem olyan nevetséges, mint leírva. Sőt, az akciók meglehetősen jóra sikeredtek, a CGI látványos, bár tuti lesznek olyanok akik a vér hiánya miatt fanyalogva megjegyzik, ez a leküldés egy baromság. Pedig ha valamit jól megmagyaráznak, - márpedig szerintem logikus ha egy démont elpusztítanak, akkor az egy tűzcsóva formájában húzzon le a pokolba - engem sosem idegesített ha nem látok lépten-nyomon vért. Ott a 300 folytatása, tele van vérrel, mégse attól lesz jó. Inkább csak öncélú.

i-frankenstein-aaron-eckhart-yvonne-strahovski.jpg

Az, hogy az "angyalok" itt vízköpők nyilván a képregény gótikus ábrázolásmódja miatt történt, állítólag ez is sok embert idegesített, de hát ez van ha valamihez nagyon ragaszkodnak ami képregényben jól néz ki. A bemutatót legalább kétszer eltolták - tavaly januárban lett volna a premier, ami később szeptemberre, majd idén januárra került át - ez általában sosem jó ómen. Ahogy a szerepre én nem biztos, hogy egy olyan jóképű szereplőt választottam volna mint amilyen Eckhart, azért De Niroról jobban el lehet hinni, hogy öt különböző tetemből fércelték össze. ha pedig ez igaz, akkor miért ilyen szimmetrikus? És Eckhartot sem értem mi vitte rá, hogy egy démon gyilkolós filmben feltétlenül szerepelnie kelljen.

Yvonne Strahovski szerepeltetése kellemes a szemnek, de én folyton borogatom az agyam, amikor egy harminc éves nőről, aki lehet fiatalabbat játszik azt akarják elhitetni, hogy egy szakavatott tudora a szakmájának, meg persze doktor is. Arra már ki sem térek, hogy a film lebegtet egyfajta romantikus szálat közte és a szörny között, de szerencsére ezt mélyebben nem boncolgatják.

Bill Nighy mostanában minden második angol filmben felbukkan, itt is alibizik egyet, annyira maníros, meg modoros, hogy már akkor fel lehet ismerni, amikor még csak a hangját halljuk - a szinkronos hangját, azért ez súlyos. Miranda Otto pedig látványosan megöregedett A Gyűrűk Ura Éowynja óta, igaz, már ott sem volt szép.

gamestar-filmajanlo-20140123_screenshot_20140123133241_3_original.jpg

Mindent összevetve csodát ettől a filmtől senki ne várjon, mélyebb mondanivalót - ami lehet létezik a képregényben, amiről sosem hallottam eleddig -, de egy agykikapcsolós, látványos marhulásnak mindenképpen tökéletes péntek esti szórakozás. Bár az tény, hogy 3D nélkül ez a film még kevesebbet fog érni, mert a látványt és a megakúl beállításokat ez kétségkívül megdobta.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.23. 09:45:20

igen a pap a légió, meg a lincolnvámprral van egy szinten, és azok se jobbak 5 pontnál sose. :S

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.04.23. 09:46:55

Hol is kezdjem? Nos pont tegnap kezdtem el nézni ( de nem fejeztem be mert találtam jobb elfoglalátságot is) így teljes értékü kritikát nyílván nem fogalmazhatok, de amit láttam arról meg van a véleményem. Már anno a trailer megjelenésekor is eléggé felbaszta az agyam már csak a cím is. Én Frankeinstein? Úristen. Szerencsére nem a szörnyet hívják úgy mert az aztán nagy baki lett volna habár az előzetesben úgy hívta magát lehet a film későbbi részében is így van nem tudom de ez elég nagy baromság lenne! Aztán ott van az eleje amit annyira kapkodó hogy valami hihetetlen. Oké ismerjük az előzményeket de nagyon látszott, hogy csak alibinek összedobták az alapsztorit ami simán elfért volna egy külön filmen (eredeti történet). Vahogy így nézett ki a filmben. Én vagyok a szörny, a gazdám megakart ölni, nem sikerült, megöltem a feleségét, elmentem, utánam jött. Meghalt. Vissza vittem eltemetni. Aztán hírtelen bejönnek a Démonok meg a vízköpők. Már az elnevezése is tuszta vicc. Nincs neved, legyél Adam. Miért? Csak mert.... Szóval a film nagyon kapkod az elején, gyorsan felvázolja az alapszitut aztán jöhet a szokásos látvonyosan harcoljunk a gonoszok ellen stb. stb. Szóval semmi extra. Ja igen és egyszerűen nem tudtam komolyan venni a főszereplőt. Jó oké tudom nem kell olyannak lennie mint az eredetinek de ha ránézel még így sebhellyel is inkább menne el egy playboynak mint egy hullákból összerakott életrekeltett tetemnek. Ja meg azt sem értem minek tért vissza a városba? Elvonult a világtól több mint 100 vagy még több évre néha megtalálta néhány démon aztán ennyi. Majd hírtelen gondol egyet és visszamegy, hogy ő vadásszon rájuk. MIÉRT??????? Megunta az egyedül létet vagy mi a sz*r? Aztán meg sem lepődik, hogy milyen modern lett a világ. Biztos beugrott egy fodrászhoz is, és még valahonnan ruhákat is szerzett. No komment. Na szóval valamikor majd talán végignézem, de ahoz nekem is eléggé kell majd unatkoznom. Őszintén meg mondom nekem anno a Van Hellsing bejött és valami hasonlóra számítottam/vártam. Nos ez a film sem lett olyan hangulatu... Huh jó sokat írtam. Ha valaki végig olvasta akkor grat és köszi! :D

Gsnake 2014.04.23. 10:31:40

@Rainse: Jó lett volna végignézni, mert a végén derül ki, hogy miért "Én, Frankeinstein" :)

Az megint más tészta, hogy a legtöbben továbbra is ott tartanak, hogy a tudóst hívták Frankeinsteinnek, nem pedig a teremtményét. Ami igaz is, azonban a Frankeinstein nem kereszt, hanem vezetéknév, s mivel a történet végére elfogadja a teremtmény, hogy így-vagy úgy, de az "apja" teremtménye, azaz fia, így aztán ő is Frankeinstein. Nem Victor, mint az "apja", de ettől még a családnév (vezetéknév, ha úgy tetszik) stimmel.

Amúgy nem volt rossz film, bár hasra sem estem tőle, abban igaza van a cikkírónak, hogy az említett Pap, A. L. a vámpírvadász mellett igazi filmtörténeti mérföldkő ez a film :)

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.04.23. 12:21:29

@Gsnake: Végül is ja tényleg vezetéknév. :) Majd akkor végignézem egyszer, de attól még film olyan amilyen. :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.04.23. 17:09:02

@Rainse: szerintem is ha elkezdesz valamit akkor azt fejezd be, (elkezdtem dugni egy nőt tegnap de találtam jobb elfoglaltságot) :D

nekem egyáltalán nem volt probléma, hogy nem fejtették ki jobban az eredetét, 500 filmben láttuk már, ha valakit jobban érdekel olvassa el, nézze meg az eredetit, oszt csá, már a menyasszonyban variáltak hogy mégsem halt meg, szóval ennyit a változtatásokról

mivel ezek a vízköpők angyalok voltak, lehet nem véletlenül nevezték el Ádámnak, és én egyáltalán nem tartottam ezt sem hiányosságnak, hogy nem rágnak mindent a szánkba, Azért leszek Ádám mert te vagy az ember első teremtménye, bla bla bla, gondolkodjon csak kicsit a néző

a modern világon miért lepődne meg, szerintem nyilvánvaló hogy az eltelt 150 év alatt kalandozott a világban, csak a helyszín változott meg ahol az események zajlanak

démonokat öl, mert csak? hát nézd vannak akik nem találnak maguknak életcél, Frenki fia is ilyen, de mivel van hozzá tehetsége, jobb híján miért is ne

Van Helsing is ilyen igazad van, nekem is tetszett de mindenki más lehúzta azt is :D

@Gsnake: tök jó gondolat én erre nem is gondoltam, hogy miért ez a cím

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.04.23. 19:54:52

@scal: Azért ha egy nőnél eljutok oda, hogy mehet a maci a málnásba akkor nem nagyon fogok más elfoglaltságot találni míg egy filmnél azért ez már nem mondható el. XD Azokkal amiket meg felsoroltál nem az a baj, hogy benne van a filmben, pl: Ádám név vagy az elősztori rövidsége, hanem hogy nagyon kapkodva van vázolva. Amúgy persze ez megint egyén kérdése kinek mi hogyan tetszik. :)
süti beállítások módosítása