Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2015 legjobb filmjei

2015. december 27. - Santino89

Sokaknak tuti nem fog tetszeni ez a lista, ugyanis olyan evidenciák maradtak le, mint az Agymanók, az új Star Wars vagy a Saul fia (pedig sem hazafiatlan, sem antiszemita nem vagyok, sőt örülök a film eddigi és ezután elért sikereinek egyaránt). Mindhárom mozi tetszett, egyszerűen csak nem annyira, mint a listában szereplők. Ez a lista ugyanis nem lesz kicsit sem korrekt, csak szimplán őszinte. Lássuk hát, melyek voltak az itthon, mozikban bemutatott legjobb filmek idén.

rebecca-ferguson.jpg

 

10.

Az U.N.C.L.E embere

the-man-from-u_n_c_l_e.png

Az év legdögösebb mozija, mellesleg pörgős és vicces, bár a kritikusok lehúzták, a pénztáraknál sem szerepelt jól, én mégis nagyon élveztem. Guy Ritchie-nek külön jó pont, hogy minden egyes jelenetet igyekezett feldobni valamilyen audio/vizuális hatással.

Legjobb jelenet: szendvics, bor, opera, akció

 

9.

Mentőexpedíció

the-martian.jpg

Az utóbbi éveket elnézve furcsának tűnhet, hogy létezik olyan alapanyag, és olyan profi munkatársak, hogy még Ridley Scott sem tudja elrontani a végeredményt. A Mentőexpedíció persze messze van a zsenialitástól, de a maga szintjén egy teljesen kellemes élmény.

Legjobb jelenet: a megmenekülés

 

8.

Kingsman

kingsman1.jpg

Újabb kémfilm, és nem az utolsó a listán. A film önreflexív, nyíltan a korábbi James Bond kalandokra hajazó poénjai, önmagában kellemes szórakozást nyújtanának, a kliséket hol alkalmazó, hol bátran felrúgó forgatókönyv véres, fekete humora, pedig igazán egyedivé emeli a Kingsmant.

Legjobb jelenet: a templomos, mi más?

 

7.

Szexterápia

press-still_3_the-little-death_by-sally-flegg.jpg

Nem valószínű, hogy hallottál erről a kis ausztrál komédiáról, pedig nagyon érdemes megnézni. A téma adja magát a cím alapján, ezen kívül érdemes tudni, hogy egy szkeccsfilmről van szó, ami nagyon vicces, és helyenként nagyon kínos, de mindenképpen tanulságos és maradandó.

Legjobb jelenet: szextelefon siket módra

 

6.

Ifjúság

ifjc3basc3a1g-michael-caine-c3a9s-harvey-keitel_jpg_w_640_h_360.jpg

Paolo Sorrentino előző alkotásához képest jóval kisebb visszhangot kapott ez a mozi, pedig az Ifjúság sokkal könnyebben befogadható, élvezetesebb élmény. Egy mély érzésű filmköltemény csodálatos színészek előadásában.

Legjobb jelenet: Michael Caine és Harvey Keitel sétálgatnak a svácji hegyekben

 

5.

Mission: Impossible – Titkos nemzet

rsz_mission-impossible-rogue.jpg

Ismét Tom Cruise okozta az év egyik legkellemesebb meglepetését számomra. Megvolt benne ugyanaz az önirónia, ami A holnap határát is jellemezte, de az előkelő helyezéshez kellett még Rebecca Ferguson és a baromi hangulatos akciójelenetek.

Legjobb jelenet: merénylet a bécsi operában

 

4.

Mad Max: A harag útja

mad-max-fury-road.jpg

Igen, „csak” negyedik. Kiváló film volt, már többször megnéztem, és még meg is fogom, becsülöm ezt a mindent lehengerlő őrületet, és nem értek egyet a fikázókkal. Mégis úgy érzem, a Mad Maxet övező hype inkább ennek az eltűnt akciófilmtípusnak szól nagyrészt, és nem magának a filmnek.

Legjobb jelenet: bármelyik akciózúzda

 

3.

Whiplash

brody-whiplash-690.jpg

A mozi egyik csodája ez a kis függetlenfilm, amelynek a mondanivalóját persze lehet vitatni, viszont a szakmai erényeit már aligha. Nem csak a remek színészi munkáról, vagy a kiváló forgatókönyvről van szó, hanem leginkább a szenvedélyes, ihletett rendezői és vágói munkáról.

Legjobb jelenet: az utolsó

 

2.

Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni

lead_960.jpg

Bár a Whiplasht többre tartja a szakma, számomra mégis ez volt a meghatározóbb élmény. A Csillagainkban a hiba igazi, komolyabb verziója, minden szépelgés nélkül, csak őszintén. És így lesz az egyik legviccesebb, és mindenképpen a leginkább szívet facsaró alkotása az évnek.

Legjobb jelenet: a film, amibe belehalsz.

 

1.

Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)

birdman-poster.jpg

Nem csak az év, de eddig az évtized legnagyobb filmje. 7-8 éve nem készült ekkora remekmű, mint a Birdman, azóta is érthetetlen, hogy mindennek ellenére hogyan kaphatta meg az Oscart. Tömény zsenialitás, hatalmas dráma, remek poénok, kiváló dialógusok, csodálatos színészek ebben a vágás nélküli csodában. Minden létező és nem létező szuperlatívusz kevés a Birdman méltatásához.

Legjobb jelenet: az egész egy nagy legjobb jelenet

 

Mielőtt zárom soraimat, illetve mielőtt rámzúdulna a népharag, mindenképpen ajánlom Nektek oxfordi neveltetésű jóbarátom gondolatait:

„Nem is szabad vérkomolyan listázni. Minden lista egyéni ízlést tükröz, és akinek az nem tetszik, az:

a) írjon saját listát,

b) kapja be,

c) menjen a picsába. (A sorrend felcserélhető. Mondhatni: ízlés szerint.)”

Köszöntem a figyelmet, Boldog Új Évet Minden Kedves Olvasónknak!

A korábbi évek listái:

2014 legjobb filmjei

2013 legjobb és legrosszabb filmjei

Top '12 - 2012 legjobb filmjei

TOP 10 - 2011 legjobb filmjei

2010 legjobb filmjei

2009 legjobb filmjei

2008 legjobb filmjei

2007 legjobb filmjei

2006 legjobb filmjei

2005 legjobb filmjei

2004 legjobb filmjei

2003 legjobb filmjei

2002 legjobb filmjei

2001 - A kultfilmek éve

A 2000. év legjobb filmjei

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.12.27. 10:18:52

Santino koma, nagyon feljövőben vagyok, mert sokkal több filmet láttam erről a listádról, mint a korábbi listák esetében így év vége tájékán. :)

Amit a legjobban látni szeretnék, az persze az IFJÚSÁG, hiszen az olasz filmművészet nagy rajongója vagyok. A MAD MAX nekem nem jött be különösebben, bár mentségére legyen mondva, hogy a klasszikus trilógia sem az én világom volt. Tom Hardy viszont az új keletű kedvenceim egyike már egy ideje, míg Mel Gibson sose volt a favoritjaim között.

Megértem, hogy az új STAR WARS nincs itt, magánban beszéltünk is erről, mik az erényei és hibái ennek a filmnek. A MISSION: IMPOSSIBLE most is tetszett, Tomnak szerintem fekszik ez a szerep, bár nem ezt találom a legjobb résznek.

A BIRDMAN-t még nem láttam, pedig hónapok óta megtekintésre vár. Egyszer bele is kezdtünk egy négerbulin, de aztán abbahagytuk, mert valahogy azt éreztük, hogy ez a hangulat nekünk most nem jön be, de azóta nem került újra a repertoárba. Talán jövőre. Az UNCLE embere viszont valószínűleg idén lefut, és nagyon kíváncsi vagyok, vajon milyen lesz. Igen, a WHIPLASH! No, az bejött mindnyájunknak, nekem is.

P. S.: A SAUL FIÁ-ról is akartam volna írni egy pár mondatot, de békesség miatt inkább nem teszem.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2015.12.27. 11:20:58

Még mindig nem tudok kibékülni ezzel a "tegyünk tavalyi filmeket az idei listába, mert két héttel szilveszter után volt a magyar premierjük" jellegű mentalitással, de ettől függetlenül szerintem ez egy nagyon tetszetős lista. :D És jó, hogy nem a Mad Max az első. :D

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2015.12.27. 11:24:17

Ja, és örülök, hogy a Mission: Impossible nem csak nekem tetszett ennyire. :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.27. 11:58:46

@Sparrow: Ennyi erővel én meg azzal nem tudok kibékülni, hogy csak azért tolja el valaki hetekkel az év végi toplistázást, mert külföldön már bemutattak bizonyos filmeket :)
Komolyra fordítva pedig az az álláspontom, hogy mindenki úgy listázzon, ahogy neki tetszik. Én a magyar premierek alapján listázok, mert itt élek, és az olvasók zöme is. Ez a vezérlő elve az egésznek. Mert pl oké, hogy a Birdmant én a sajtó miatt 2014-ben láttam, de ez egy teremnyi ember maximum, és alapvetően nem nekik írok. Szóval kit érdekel, hogy én személy szerint mikor láttam, az ország/olvasók mikor/hogyan láthatták, inkább ez az érdekes.

Mindenesetre örülök, hogy vannak közös nevezők a listában:)

Miért, kinek nem tetszett a Mission: Impossible? Úgy tudtam kritikák is + közönség is eléggé bírta, rosszat még nem olvastam róla.

@field 64: Mint a legjobb filmek általában, úgy a Birdman sem az "a haverokkal leülünk, megnézzük" típusú film, bár mi anno elég sokat röhögtünk a sajtóvetítésen, másodjára egyedül, otthon, ha lehet még inkább tetszett.

Írhatsz a Saulról, én tuti nem foglak kimoderálni :D

M:I szerintem is az első a legjobb, és ez ott van rögtön mögötte.

Az Ifjúságot ajánlom egyébként, szerintem Neked tetszene.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.27. 13:12:45

@Santino89: hát pl. a Baadmoviesnak nem nagyon tetszett :D

Birdman jézus mária, olyan rég volt, kurvára elfelejtettem hogy az idei film lenne :D

és ezért kéne nekem 80 filmet megnézni? hát simán láttam 7-et az itt felsoroltak közül, ahhoz az ausztrál szkeccshez (köszönöm) meg tuti nem jutottam volna el saját erőből, a köszönöm annak szól, hogy kiírtad hogy szkeccs, így skippelhetem nyugodt szívvel már majdnem csaptam volna a letöltés gombra

viszonylag olyan lista amivel nem tudok vitatkozni, a Kingsman is eléggé hátul van, hogy ne morogjak érte, ami meglepett az az Uncle, azért szerintem ennyire nem volt jó, hogy í tíz legjobb közé beverekedje magát, mondjuk egy Top20-ban ott lehet

az Ifjúság ennyire tetszett? nah ez viszont meglepett, nem lehet, hogy csak azért, mert most láttad, és nem ülepedett le, szép film meg minden, de azért pl. Mentőexpedíció erősebb, elvártam volna, hogy többet áradozz róla, amikor beszéltünk

Mad Maxet én hátrébb raktam volna, idén számba vettem a sci-fiket, és valamikor két nappal később jutott eszembe, hogy hát várjunk már baszki volt egy Mad Max is, de annyira az akcióra helyezték a hangsúlyt, hogy totál elfelejtettem, hogy sci-fi, ez pedig azért mutat valamit

Hiányolom továbbá a szokásos szégyen és csalódás listát, szerintem bőven lett volna miből mazsolázni. Mindenesetre jó volt hosszú idő után Toplistát olvasni.

@field 64: Saulról szerintem már lehúzták a keresztvizet nálunk is, és még nem láttam, de úgy vagyok vele ha már kap egy holokauszt film Oscart, inkább mi kapjuk mint más :D

Birdmant kikapcsoltátok, ez azért sokat elmond :) Mad Max annyira nekem se jött be, nem volt rossz, de egy top 10-re lehet nem férne rá, bár szerintem kimondottan gyér volt ez az év filmes téren. Olyan közép fisi fosi volt.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2015.12.27. 16:16:56

@Santino89: Hát sokaknak tetszett, de kevesen teszik szerintem az év legeslegjobbjai közé.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.27. 19:38:42

@Sparrow: elég nagy hiba az év akciófilmjét hanyagolni

==T== 2015.12.28. 11:41:29

Nálam az év legjobb filmje: Hétköznapi vámpírok

A legjobb moziélmények:
Everest
A kém
Ébredő Erő

Igen jó még:
- Sicario
- Az UNCLE embere
- Mad Max

Nem láttam a listáról, de meg akarom nézni:
Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni

A Birdman szerintem erősen túlértékelt, engem legalábbis nem fogott meg.

A Mentőexpedíció szvsz csak egy tisztességes iparosmunka pár jobban eltalált jelenettel.

A Kingsman-ben sok jó dolog van - pl. Jackson karaktere - de összességében sokszor nincs egyben.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.28. 13:26:26

@==T==:

"A Birdman szerintem erősen túlértékelt, engem legalábbis nem fogott meg.

A Mentőexpedíció szvsz csak egy tisztességes iparosmunka pár jobban eltalált jelenettel.

A Kingsman-ben sok jó dolog van - pl. Jackson karaktere - de összességében sokszor nincs egyben."

IGEN
NEM
IGEN

:D

Luighi 2015.12.28. 14:11:22

Messze nem láttam mindet, és van amit biztosan nem is fogok. Aminek csak üsd vágd a "sztorija" az nálam marad a F.O.S (minek nézném) kategóriában.
Nálam az ExMachina van a lista élén.

vuvuvu2 2015.12.28. 15:01:56

ez a lista komoly vagy egy vicc?
a viccre szavazok...

2015.12.28. 15:45:51

@scal:

a mozibemutatókat tekintve igen gyér év volt, lévén a 2014-2015-ös kiemelkedő filmek vagy még nem voltak (már ami egyáltalán lesz), vagy már 14-ben láthattuk.

agarik 2015.12.28. 15:51:53

@vuvuvu2: Részemről ez végre egy valódi személyes értékelésen és nem bértollnokságon alapuló lista.

Kyria 2015.12.28. 16:18:07

A Kingsman számomra olyan bárgyú volt, hogy képtelen voltam végignézni. A Mentőexpedíció könyvbéli humorát nem bírták ugyan visszaadni, de összességében nem volt rossz, az MI legújabb részében pedig a női főszereplő volt leginkább emlékezetes (no meg a sárga ruhája). Mint ötlet szerintem az Agymanók volt a legszuperebb, az év legminősíthetetlenebb borzadálya címet pedig az a film vitte, amiben Isten egy Föld-lakó (a címét már elfelejtettem).

jet set 2015.12.28. 17:38:54

@Luighi: Komolyan érdekelne, hogy mi fogott meg benne.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.12.28. 20:26:07

Ebből csak a Mad Maxet és a Mentőexpedíciót láttam, mind2 1 hajszállal volt jobb a teljesen középszerünél....egyiket sem nézném újra.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.12.28. 20:30:05

'A MISSION: IMPOSSIBLE most is tetszett, Tomnak szerintem fekszik ez a szerep, bár nem ezt találom a legjobb résznek.'

Legjobb? Melyik ütötte meg a közepeset?

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.12.28. 21:07:44

Tomkrúznak a Koktél, Vaníliaszkáj, Rémmen + Cég óta kizárólag alsó fostos wannabí blockbuster filmjei voltak, de mind közül az MI frencsájsz volt a legeslegalja (pedig erős a mezőny)

Fortress 2015.12.29. 21:09:39

Nem rossz lista. De a Birdman 2014-es film.

2015.12.29. 21:22:50

@Fortress:

Mint a szerző a bevezetőben is megírta, a magyarországi mozibemutató alapján listázta a filmeket. A BIRDMAN hazai premierje pedig idén január 15-én volt.

Darkcomet 2015.12.30. 00:44:46

Biztos megint velem van a baj, de pl. Az U.N.C.L.E embere meg a Kingsman ritka szar film. A Mentőexpedíció szódával elmegy, de áldom az eget, hogy a nagy hájp ellenére erre sem dobtam ki fölösleges pénz moziba. Scott papa elmehetne már végre nyugdíjba. Fasza iparos, de már régóta nem zseniális filmguru. Mad Max: A harag útja. Értelmetlen akció roadmovie. Elmegyünk A-ból B-be, hogy aztán visszamenjünk B-ből A-ba. Látványos, meg pörgős, de annyira nulla egy film, hogy valami őrület.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.30. 01:16:05

@Darkcomet: az UNCLE nekem tetszett, sokkal jobb volt mint a Kingsman, azt abszolút nem értem mitől lenne jó, van pár jó pillanata de kb ennyi, az akciórészek mint pl. a templomos a Wanted meg a Kick/Ass újrái

a Mentőexpedíció az év sci-fije nálam, szerintem ritka jó lett, Mad Maxben egyetértünk megint csak, de akciófilmnek nem rossz, csak valahogy túl sok benne a Mad, és túl kevés benne a Max

Fortress 2015.12.30. 10:33:58

Három stimmel: Mission Impossible, Mentőexpedíció, U.N.C.L.E. A többi ritka gyenge alkotás. A Mad Max még ízléstelen is.

Filmworlds blog · http://filmworlds.blog.hu/ 2015.12.30. 10:38:14

Nálunk is készült egy lista, de egy kicsit eltér a tiétekétől. Bár ez sem rossz. Mi egyébként úgy látjuk, hogy bár sok filmes blog felteszi a maga sorrendjét, azért komoly eltérések vannak. Kérdés: ezek szerint ennyire megosztó volt az idei év (filmes szempontból)? Szerintem igen. Nem voltak igazán nagy és vitathatatlan alkotások. Igazság szerint szegényes évet zártunk filmek terén. (Már ami a minőséget illeti.)

2015.12.31. 13:50:54

joy
nem azért, mert annyira jó, a többiekkel van a baj

tjunior 2016.01.02. 23:34:13

Hát az uncle emberével nagyon nem értek egyet. Guy ritchie már elég régóta csak saját magától lopkod, Guy ritcie-epigon filmeket csinál, hol jobban, hol rosszabbul. Pont az a bajom vele, ami pozitívumként van említve, ebben a nagy vizuális stílusbravúrkodásban (bár ez ugye Guy ritchienél alap, csak már nagyon izzadságszagúan) elveszett a film, baromi unalmas. Viszont Alicia Vikander-Armie Hammer páros valamelyest javít az összképen.
süti beállítások módosítása