Sokaknak tuti nem fog tetszeni ez a lista, ugyanis olyan evidenciák maradtak le, mint az Agymanók, az új Star Wars vagy a Saul fia (pedig sem hazafiatlan, sem antiszemita nem vagyok, sőt örülök a film eddigi és ezután elért sikereinek egyaránt). Mindhárom mozi tetszett, egyszerűen csak nem annyira, mint a listában szereplők. Ez a lista ugyanis nem lesz kicsit sem korrekt, csak szimplán őszinte. Lássuk hát, melyek voltak az itthon, mozikban bemutatott legjobb filmek idén.
10.
Az U.N.C.L.E embere
Az év legdögösebb mozija, mellesleg pörgős és vicces, bár a kritikusok lehúzták, a pénztáraknál sem szerepelt jól, én mégis nagyon élveztem. Guy Ritchie-nek külön jó pont, hogy minden egyes jelenetet igyekezett feldobni valamilyen audio/vizuális hatással.
Legjobb jelenet: szendvics, bor, opera, akció
9.
Mentőexpedíció
Az utóbbi éveket elnézve furcsának tűnhet, hogy létezik olyan alapanyag, és olyan profi munkatársak, hogy még Ridley Scott sem tudja elrontani a végeredményt. A Mentőexpedíció persze messze van a zsenialitástól, de a maga szintjén egy teljesen kellemes élmény.
Legjobb jelenet: a megmenekülés
8.
Kingsman
Újabb kémfilm, és nem az utolsó a listán. A film önreflexív, nyíltan a korábbi James Bond kalandokra hajazó poénjai, önmagában kellemes szórakozást nyújtanának, a kliséket hol alkalmazó, hol bátran felrúgó forgatókönyv véres, fekete humora, pedig igazán egyedivé emeli a Kingsmant.
Legjobb jelenet: a templomos, mi más?
7.
Szexterápia
Nem valószínű, hogy hallottál erről a kis ausztrál komédiáról, pedig nagyon érdemes megnézni. A téma adja magát a cím alapján, ezen kívül érdemes tudni, hogy egy szkeccsfilmről van szó, ami nagyon vicces, és helyenként nagyon kínos, de mindenképpen tanulságos és maradandó.
Legjobb jelenet: szextelefon siket módra
6.
Ifjúság
Paolo Sorrentino előző alkotásához képest jóval kisebb visszhangot kapott ez a mozi, pedig az Ifjúság sokkal könnyebben befogadható, élvezetesebb élmény. Egy mély érzésű filmköltemény csodálatos színészek előadásában.
Legjobb jelenet: Michael Caine és Harvey Keitel sétálgatnak a svácji hegyekben
5.
Mission: Impossible – Titkos nemzet
Ismét Tom Cruise okozta az év egyik legkellemesebb meglepetését számomra. Megvolt benne ugyanaz az önirónia, ami A holnap határát is jellemezte, de az előkelő helyezéshez kellett még Rebecca Ferguson és a baromi hangulatos akciójelenetek.
Legjobb jelenet: merénylet a bécsi operában
4.
Mad Max: A harag útja
Igen, „csak” negyedik. Kiváló film volt, már többször megnéztem, és még meg is fogom, becsülöm ezt a mindent lehengerlő őrületet, és nem értek egyet a fikázókkal. Mégis úgy érzem, a Mad Maxet övező hype inkább ennek az eltűnt akciófilmtípusnak szól nagyrészt, és nem magának a filmnek.
Legjobb jelenet: bármelyik akciózúzda
3.
Whiplash
A mozi egyik csodája ez a kis függetlenfilm, amelynek a mondanivalóját persze lehet vitatni, viszont a szakmai erényeit már aligha. Nem csak a remek színészi munkáról, vagy a kiváló forgatókönyvről van szó, hanem leginkább a szenvedélyes, ihletett rendezői és vágói munkáról.
Legjobb jelenet: az utolsó
2.
Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni
Bár a Whiplasht többre tartja a szakma, számomra mégis ez volt a meghatározóbb élmény. A Csillagainkban a hiba igazi, komolyabb verziója, minden szépelgés nélkül, csak őszintén. És így lesz az egyik legviccesebb, és mindenképpen a leginkább szívet facsaró alkotása az évnek.
Legjobb jelenet: a film, amibe belehalsz.
1.
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
Nem csak az év, de eddig az évtized legnagyobb filmje. 7-8 éve nem készült ekkora remekmű, mint a Birdman, azóta is érthetetlen, hogy mindennek ellenére hogyan kaphatta meg az Oscart. Tömény zsenialitás, hatalmas dráma, remek poénok, kiváló dialógusok, csodálatos színészek ebben a vágás nélküli csodában. Minden létező és nem létező szuperlatívusz kevés a Birdman méltatásához.
Legjobb jelenet: az egész egy nagy legjobb jelenet
Mielőtt zárom soraimat, illetve mielőtt rámzúdulna a népharag, mindenképpen ajánlom Nektek oxfordi neveltetésű jóbarátom gondolatait:
„Nem is szabad vérkomolyan listázni. Minden lista egyéni ízlést tükröz, és akinek az nem tetszik, az:
a) írjon saját listát,
b) kapja be,
c) menjen a picsába. (A sorrend felcserélhető. Mondhatni: ízlés szerint.)”
Köszöntem a figyelmet, Boldog Új Évet Minden Kedves Olvasónknak!
A korábbi évek listái:
2013 legjobb és legrosszabb filmjei
Top '12 - 2012 legjobb filmjei
Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!
2015.12.27. 10:18:52
Amit a legjobban látni szeretnék, az persze az IFJÚSÁG, hiszen az olasz filmművészet nagy rajongója vagyok. A MAD MAX nekem nem jött be különösebben, bár mentségére legyen mondva, hogy a klasszikus trilógia sem az én világom volt. Tom Hardy viszont az új keletű kedvenceim egyike már egy ideje, míg Mel Gibson sose volt a favoritjaim között.
Megértem, hogy az új STAR WARS nincs itt, magánban beszéltünk is erről, mik az erényei és hibái ennek a filmnek. A MISSION: IMPOSSIBLE most is tetszett, Tomnak szerintem fekszik ez a szerep, bár nem ezt találom a legjobb résznek.
A BIRDMAN-t még nem láttam, pedig hónapok óta megtekintésre vár. Egyszer bele is kezdtünk egy négerbulin, de aztán abbahagytuk, mert valahogy azt éreztük, hogy ez a hangulat nekünk most nem jön be, de azóta nem került újra a repertoárba. Talán jövőre. Az UNCLE embere viszont valószínűleg idén lefut, és nagyon kíváncsi vagyok, vajon milyen lesz. Igen, a WHIPLASH! No, az bejött mindnyájunknak, nekem is.
P. S.: A SAUL FIÁ-ról is akartam volna írni egy pár mondatot, de békesség miatt inkább nem teszem.
Sparrow · http://movietank.blog.hu 2015.12.27. 11:20:58
Sparrow · http://movietank.blog.hu 2015.12.27. 11:24:17
Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.27. 11:58:46
Komolyra fordítva pedig az az álláspontom, hogy mindenki úgy listázzon, ahogy neki tetszik. Én a magyar premierek alapján listázok, mert itt élek, és az olvasók zöme is. Ez a vezérlő elve az egésznek. Mert pl oké, hogy a Birdmant én a sajtó miatt 2014-ben láttam, de ez egy teremnyi ember maximum, és alapvetően nem nekik írok. Szóval kit érdekel, hogy én személy szerint mikor láttam, az ország/olvasók mikor/hogyan láthatták, inkább ez az érdekes.
Mindenesetre örülök, hogy vannak közös nevezők a listában:)
Miért, kinek nem tetszett a Mission: Impossible? Úgy tudtam kritikák is + közönség is eléggé bírta, rosszat még nem olvastam róla.
@field 64: Mint a legjobb filmek általában, úgy a Birdman sem az "a haverokkal leülünk, megnézzük" típusú film, bár mi anno elég sokat röhögtünk a sajtóvetítésen, másodjára egyedül, otthon, ha lehet még inkább tetszett.
Írhatsz a Saulról, én tuti nem foglak kimoderálni :D
M:I szerintem is az első a legjobb, és ez ott van rögtön mögötte.
Az Ifjúságot ajánlom egyébként, szerintem Neked tetszene.
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.27. 13:12:45
Birdman jézus mária, olyan rég volt, kurvára elfelejtettem hogy az idei film lenne :D
és ezért kéne nekem 80 filmet megnézni? hát simán láttam 7-et az itt felsoroltak közül, ahhoz az ausztrál szkeccshez (köszönöm) meg tuti nem jutottam volna el saját erőből, a köszönöm annak szól, hogy kiírtad hogy szkeccs, így skippelhetem nyugodt szívvel már majdnem csaptam volna a letöltés gombra
viszonylag olyan lista amivel nem tudok vitatkozni, a Kingsman is eléggé hátul van, hogy ne morogjak érte, ami meglepett az az Uncle, azért szerintem ennyire nem volt jó, hogy í tíz legjobb közé beverekedje magát, mondjuk egy Top20-ban ott lehet
az Ifjúság ennyire tetszett? nah ez viszont meglepett, nem lehet, hogy csak azért, mert most láttad, és nem ülepedett le, szép film meg minden, de azért pl. Mentőexpedíció erősebb, elvártam volna, hogy többet áradozz róla, amikor beszéltünk
Mad Maxet én hátrébb raktam volna, idén számba vettem a sci-fiket, és valamikor két nappal később jutott eszembe, hogy hát várjunk már baszki volt egy Mad Max is, de annyira az akcióra helyezték a hangsúlyt, hogy totál elfelejtettem, hogy sci-fi, ez pedig azért mutat valamit
Hiányolom továbbá a szokásos szégyen és csalódás listát, szerintem bőven lett volna miből mazsolázni. Mindenesetre jó volt hosszú idő után Toplistát olvasni.
@field 64: Saulról szerintem már lehúzták a keresztvizet nálunk is, és még nem láttam, de úgy vagyok vele ha már kap egy holokauszt film Oscart, inkább mi kapjuk mint más :D
Birdmant kikapcsoltátok, ez azért sokat elmond :) Mad Max annyira nekem se jött be, nem volt rossz, de egy top 10-re lehet nem férne rá, bár szerintem kimondottan gyér volt ez az év filmes téren. Olyan közép fisi fosi volt.
Sparrow · http://movietank.blog.hu 2015.12.27. 16:16:56
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.27. 19:38:42
==T== 2015.12.28. 11:41:29
A legjobb moziélmények:
Everest
A kém
Ébredő Erő
Igen jó még:
- Sicario
- Az UNCLE embere
- Mad Max
Nem láttam a listáról, de meg akarom nézni:
Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni
A Birdman szerintem erősen túlértékelt, engem legalábbis nem fogott meg.
A Mentőexpedíció szvsz csak egy tisztességes iparosmunka pár jobban eltalált jelenettel.
A Kingsman-ben sok jó dolog van - pl. Jackson karaktere - de összességében sokszor nincs egyben.
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.28. 13:26:26
"A Birdman szerintem erősen túlértékelt, engem legalábbis nem fogott meg.
A Mentőexpedíció szvsz csak egy tisztességes iparosmunka pár jobban eltalált jelenettel.
A Kingsman-ben sok jó dolog van - pl. Jackson karaktere - de összességében sokszor nincs egyben."
IGEN
NEM
IGEN
:D
Luighi 2015.12.28. 14:11:22
Nálam az ExMachina van a lista élén.
vuvuvu2 2015.12.28. 15:01:56
a viccre szavazok...
2015.12.28. 15:45:51
a mozibemutatókat tekintve igen gyér év volt, lévén a 2014-2015-ös kiemelkedő filmek vagy még nem voltak (már ami egyáltalán lesz), vagy már 14-ben láthattuk.
agarik 2015.12.28. 15:51:53
Kyria 2015.12.28. 16:18:07
jet set 2015.12.28. 17:38:54
Parasztlengő az imperialistáknak 2015.12.28. 20:26:07
Parasztlengő az imperialistáknak 2015.12.28. 20:30:05
Legjobb? Melyik ütötte meg a közepeset?
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.28. 20:34:29
Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.28. 20:56:28
Parasztlengő az imperialistáknak 2015.12.28. 21:07:44
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.28. 22:24:59
Fortress 2015.12.29. 21:09:39
2015.12.29. 21:22:50
Mint a szerző a bevezetőben is megírta, a magyarországi mozibemutató alapján listázta a filmeket. A BIRDMAN hazai premierje pedig idén január 15-én volt.
Darkcomet 2015.12.30. 00:44:46
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.12.30. 01:16:05
a Mentőexpedíció az év sci-fije nálam, szerintem ritka jó lett, Mad Maxben egyetértünk megint csak, de akciófilmnek nem rossz, csak valahogy túl sok benne a Mad, és túl kevés benne a Max
Fortress 2015.12.30. 10:33:58
Filmworlds blog · http://filmworlds.blog.hu/ 2015.12.30. 10:38:14
2015.12.31. 13:50:54
nem azért, mert annyira jó, a többiekkel van a baj
tjunior 2016.01.02. 23:34:13