Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

The Batman

2022. március 01. - Santino89

Kezdjük a nyilvánvalóval!

Robert Pattinson nem volt jó választás Batman szerepére. Bruce Wayne-nek meg egyenesen csapnivaló. És nem azért, illetve nem csak azért, mert ő volt az alkonyatos csillámló vámpír, hanem amiatt a görcsös erőlködés miatt, amit azóta kénytelenek vagyunk elszenvedni tőle színjátszás címszó alatt. 

Miután dicstelen véget ért a rosszemlékű Alkonyat franchise, Pattinson görcsösen próbált kitörni a skatulyából, hogy az emberek ne csak a nyálas szépfiút lássák benne. Ennek az erőlködésnek a Cosmopolis című művészgiccs volt a mélypontja, ami simán az egyik legrosszabb film, ami valaha készült, de az Országúti bosszú fogyatékos karaktereke vagy a netflixes Mindig az ördöggel című amúgy korrekt filmecske aljas prédikátora szintén aranyérért kiáltott.

Sajnos a Pattinsont jellemző lassan évtizedes erőlködés erre a filmre is rányomja a bélyegét. Bruce Wayne-ként egy gyomorbajos, túlérzékeny, morózus, szenvedő szerencsétlenségnek tűnik, aki egy Billie Eillish számnyira van attól, hogy azonnal felvágja az ereit, de persze akkor is csak egy kicsit, nehogy véletlenül tényleg komoly baja legyen. Batmanként viszont már-már agyatlanul túlzásba viszi a keménykedést, meg a macsóskodást. Ilyen szintű kontrasztot Tobey Maguire Pókembere óta nem láthattunk, aki Peter Parkerként még szuperhősképességek birtokában is iszonyúan lúzer volt, gyakorlatilag egy felmosórongyot nem tudott visszatenni a helyére, míg Pókember álarca mögött ugyanennek a srácnak a létező és nem-létező legelképesztőbb bravúrokat, mutatványokat és szerencsesorozatokat is el kellett hinnünk.

Mégis, mindennek ellenére ez a Batman az utóbbi évek messze legjobb szuperhősfilmje.

the_batman_screenshot_20200823022418_1_original_760x425_cover.jpg

Ha már a Pókembert említettem, akkor érdemes összevetni ezt a mozit a nemrégiben bemutatott Nincs hazaúttal.

Kár szépíteni, Póki legutóbbi kalandja a szégyentelen fan service-el ért el elképesztő sikereket. A nem különösebben bonyolult recept szerint, tegyünk bele MINDENT IS az új filmbe, ami a franchise eddigi részeiben benne volt, meg fejeljük meg pár mémmel, oszt jó lesz az úgy. Aztán a kritikák és a bevételi rekordok szépen vissza is igazolták ezt az “alkotói” hozzáállást.

Hogy micsoda?

Hogy te jól szórakoztál azon a filmen, és nem érted mi a bajom?

Ne aggódjál, én is Tobeyn nőttem fel, és már akkor imádtam Andrew Garfieldot, amikor még mindenki utálkozott. De ez nem változtat azon a tényen, hogy ez egy megfáradt koncepció, és kifejezetten lusta hozzáállás a filmkészítők részéről, amit a legutóbbi filmben leműveltek. 

Viszont azt képzeljétek el, hogy ezzel szemben ez a Batman film, és ezt sosem fogjátok elhinni, de… meg van írva. 

És… meg van rendezve. 

Sőt, még saját egyénisége is van. 

Meg… emlékezetes pillanatai. 

Meg jól megkoreografált, iszonyatosan menő akciójelenetei. 

the-batman-odaszabos-2-crop_xu48.jpg

Sőt még a korra is reflektál, amiben élünk. És hát nem mondanám azt, hogy nem kokettál a politikai korrektséggel, de nem ez határozza meg a cselekményt, és legfőképp, nem teszi tönkre a filmélményt. Nem mellesleg jóval intelligensebben és árnyaltabban nyúl korunk divatos témáihoz, mint bármelyik hollywoodi mozi az utóbbi évekből.

Szóval ezért kurvajó film az új Batman, és egészen hihetetlen, de még Pattinson sem tudja elrontani, bármennyire is igyekezett. Kicsit olyan ez, mint az Őfelsége titkosszolgálatában című James Bond kaland, amit George Lazenby neve fémjelzett. És azért nem tudta anno ő sem tönkretenni azt a filmet, mert rajta kívül mindenki elképesztően jó volt, és bizony most itt is ez a helyzet.

Zoe Kravitz Macskanője nem lesz olyan emlékezetes, mint az a végtelenül szexi őrület, amit Michelle Pfeiffer levágott nekünk ‘93-ban, vagy mint az a végtelenül szexi pajkosság, amit Anne Hathawaytől láthattunk 2012-ben, de Zoe Kravitz is végtelenül szexi - ami nem csoda tekintetbe véve, hogy a szülei csak úgy szimplán Föld bolygó legvonzóbb emberei. Mindemellett Zoe Kravitz érzékenyebb, szerethetőbb és átélhetőbb karakter bármelyik elődjénél, még úgy is, hogy  kapott egy nem különösebben eredeti és utólag belegondolva kicsit felesleges háttértörténetet. De ettől függetlenül, mint színésznő, rendkívül meggyőző.

zoe-kravitz-the-batman.jpg

Legalább ennyire szerethető Jeffrey Wright Gordon felügyelője, bár ő ezt már kisujjból kirázza nekünk és ugyanez igaz Andy Serkis Alfredjára. John Torturro simulékony maffiafőnöke viszont nagyon feldobja a filmet, benne összpontosul leginkább a Gotham City minden szegletét átszövő megalkuvás és romlottság. A felismerhetetlenre sminkelt Colin Farrell, mint Pingvin szintén egy érdekes választás, nem mondom, hogy bármi gond lenne vele, de akár választhattak volna erre a szerepre egy hasonló fizimiskájú karakterszínészt is, és az ténykérdés, hogy ez a Pingvin nem olyan látványos karakter, mint Danny DeVito szörnyetege, vagy mint Robin Lord Taylor pszichopatája a Gotham sorozatban.

A forgatókönyv, szövevényes, rejtélyes, kiváló tempóban adagolja nekünk a fordulatokat, és előfordult, hogy amit a film hibájának éreztem, az később értelmet nyert, és nem maga a fordulat volt gagyi, hanem csak szimplán előttem jártak egy lépéssel a film készítői. Mindezt megfejelve úgy általánosságban elmondható a forgatókönyvről, hogy kifejezetten intelligens munka, ami bízik a nézőjében, és nem rág mindent a szánkba. Utólag belegondolva pár jelenet kicsit erőltetettnek tűnhet, de annyira magával ragadó a sztori, és élvezetes a megvalósítás, hogy ezek tényleg csak a moziból hazafelé menet jutottak eszembe.

Na de, ami miatt ennyire nagyon jó ez a film, az Matt Reeves rendezése. Külön öröm, hogy a Warner nem egy második filmes független rendezőt szemelt ki a feladatra, akit úgy ugráltat, ahogy akar, hanem olyasvalakit, aki már bizonyított korábban. És ha valaki, akkor ő, Matt Reeves aztán nagyon kitett magáért. A The Batmannek elképesztően sűrű atmoszférája van, árad belőle a feszültség, telis-tele van emlékezetes pillanatokkal, iszonyat cool beállításokkal, amiket manapság már ritkán láthatunk. Olyan Batmant sikerült alkotnia, aki egyszerre teátrálisabb és emberibb, mint bármelyik elődje. A legjobb pedig az, hogy a film nem siet sehova, mindenre rászánja a kellő időt, de közben egyáltalán nem válik unalmassá. Bizonyos szempontból ez a Batman még földhözragadtabb és sötétebb, mint Nolan amúgy jogosan klasszikussá nemesedett trilógiája, de semmiképpen sem olyan nagyszabású, vagy epikus, mint azok, ennek ellenére mégsem éreztem egy pillanatig sem soknak vagy túlzásnak, neadjisten feleslegesnek a több, mint 3 órás játékidőt, mert annyira lekötött, amennyire kevés film képes manapság.

the-batman.jpg

A rendező mellett nem szabad elfeledkeznünk Michael Giacchino emlékezetes kísérőzenéjéről, vagy Greg Fraser kiváló operatőri munkájáról, aki a Dűne után ismét sikerrel kápráztat el minket, szóval nélkülük a rendezés sem lehetne ennyire erős.

Nagyon remélem, hogy hosszabb távon ez most már egy trend lesz a Warnernél, hogy az olyan tehetséges rendezőknek, mint amilyen James Gunn, Todd Phillips, Patty Jenkins, vagy most Matt Reeves teljesen szabad kezet adnak a DC univerzumban. Rendkívül kockázatos taktika, mert olyan katasztrófák is születhetnek ebből, mint a Wonder Woman 1984, vagy olyan jó értelemben vett szörnyszülöttek, mint az új Suicide Squad, vagy olyan megosztó remekművek mint a Joker, és persze olyan kiváló filmek, mint most a Batman. De így készülhetnek egyéni és egyedi filmek, nem pedig szürke bérrendezők egyentermékei.

És akkor szólnék egy kicsit a Batman rajongókhoz is. Igen, a jelmez elég gáz, a Batmobil pedig nem több egy izomverdánál, amin golyóálló üveg van. A film olyan kicsit, mintha a magyarul is megjelent Baglyok bíróságának esztétikáját keverték volna össze a 2019-es Joker film társadalomkritikájával. Összességében pedig teljesen biztos, hogy az egyik legjobb Batman film készült el, de szerencsére annyi kiváló Batmant láthattunk már az elmúlt több, mint három évtized során, és annyi félét, hogy nehéz lenne rangsorolni. 

Ezt a filmet nagyon is érdemes megnézni, mert egy igazán minőségi darab, többnyire kiváló színészgárdával, remek zenei aláfestéssel, fantasztikus hangulattal és elsőrangú rendezéssel, nagyon emlékezetes, miközben korunk problémáira is képes az átlagosnál jóval árnyaltabban reflektálni. Sőt, egy kicsit továbbmegyek, az új Batmant annak is ajánlom, aki már agyhúgykövet kap a szuperhősfilmek megállíthatatlan áradatától, mert az az egyoldalúság, az az akcióközpontúság, az a tét nélküli CGI akció orgia, az a komolyan vehetetlenség amikből jó eséllyel már annyira elege van, ebből a filmből mind-mind hiányzik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.02. 19:20:42

@Tralfamador75: szerintem is tök nevetséges az erőlködése, kb mint a Potteré, egész egyszerűen vannak akik egy karaktert tudnak eljátszani abban talán hitelesek, nem kell mindenkiből Pacinot csinálni ha akarja ha nem

és hogy nem lehet kedvelni Tom Hankset? :o

timidwolf25 2022.03.02. 22:01:04

Hát, nem tudom, elmenjek-e rá a moziba. A trailer alapján ez a Pattinson-Batman olyan emósnak tűnik. Szerintem se jó színész ez a gyerek, tényleg inkább erőlködik csak, hogy annak tűnjön. Colin Farrellmeg szintén nem éppen a kedvencem, szóval nem tudom. Ja, és látom, már Gordonból is sikerült négert csinálni a woke-izmus nevében, nem csak a macskanőből, ez már eggyel több indok, hogy ne adjak ki pénzt a filmért. :)

Van 2022.03.03. 14:26:59

Szerintem nem tűnik erőlködőnek, nekem pl. a Tenetben bizonyította, hogy sokkal több van benne egy szenvedő vámpírnál.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2022.03.07. 16:30:34

The Batman (2022)
.
A TDK, a TDKR, a hetedik, a holló (örökké nem eshet) és a harcosok klubja frenetikus, közel hibátlan elegye lett. Pattinson nagyon jó batman, köröket ver Bale verziójára. Alfred és pingvin majdnem fölöslegesen vannak benne, inkább azér, hogy a batman világot reprezentálják, semmint valós funkcióval bíró karakterek. Mondjuk a spanyol tudás poén zseniális. A főellenség Rébusz/Hush ötvözet lett, és jól sikerült így is!
Mikor bemegy a pingvin klubba először az a daredevil sorozat legszebb pillanatait idézi.
Mikor kilép a liftből szintén nagyon jó jelenet!
Nem tudom elképzelni, hogy is akarhat bárki is gothamban élni, hogy nem néptelenedett el még az egész 10 milliós gettó és nogozone?!?!
Folytatás nem kell feltétlenül, de a pingvin sorozatra tuti vevő vagyok, és a gcpd-t is be fogom próbálni ha kész.
A marvel és az Mcu filmek ismét távolabb kerültek a legjobb képregény filmek toplistája tetejétől.

Igazából a DCnek nem is kéne versenyezni velük, minek?!
Jöjjenek a gyerekfilmek a rágógumi cuccok, a dc kiad egy jokert, the batmant, gotham, peacemaker sorozatot, harley queen animációt + az egész estések oszt a marvel fasorba sincs sehol.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.07. 21:02:57

@doggfather: én azért ennyire nem becsülném le, hogy a Marvel agyonverte az egész világot a Végjátékkal, szal ha soha többet nem csinálnak egy jó filmet se az se baj.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2022.03.07. 21:33:19

@scal: mmint bevétel ügyileg gondoltad?

igen, megtette.

de, mint film?

Nem vert az le semmit...

Egyébként jól láttam, hogy ebben a filmben (batman) annyira nem számítottak a bunyók, hogy fel vannak gyorsítva végig?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.07. 23:35:42

@doggfather: de igen levert, csak NEKED nem tetszett, :) közönség ÉS kritikai sikert könyvelt el, ÉS mellesleg a világ legtöbb bevételét hozta, csak Dogfathernek nem tetszik mert?

a DC meg most végre csinált egy nézhető filmet ööö 12 év után, amihez már megint Batman kellett, Wonder Vumanok után illett már szépíteni

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2022.03.08. 11:58:39

@scal: milyen 12?
a joker nem 12 éves film. ;)

röhögni fogsz, tetszett a végjáték, csak nem vagyok stan. tudom helyén kezelni, és igen a nagy lezárást, a szerepét betöltötte, de mint önálló film nem nagy truváj.
Még csak érteni sem lehet ha nem láttál előtte mindent. Meg se áll a lábán egyedül.

Lehet terelni, pénzezni, meg sikerezni ettől még tény.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.08. 15:56:57

@doggfather: jaj nehogy már kihozd egy filmtörténeti mérföldkőből hogy az a hibája, hogy egyedülálló módon felépített egy univerzumot, ami oda vissza utalgat a különböző filmek között, és amit azóta legalább három stúdió (köztük a Warner) próbált lekopizni sikertelenül XD

a Joker meg - ha egyáltalán képregényfilmnek számítjuk - még mindig a Batman képregény terméke, szóval semmi más a DC felületéről nem képes versenybe szállni, az eredetileg őket utánzó majd őket lehagyó Marvellal

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2022.03.09. 12:21:27

@scal: nem hiba, hanem tény, hogy nem fiilmek azok, hanem egy monstre sorozat.
Tele sok filler epizóddal.
És mivel sorozat nem lehet egyes epizódokat külön kezelni, és azt mondani, hogy hű de fasza volt, hű de egyedi.

Egy sorozattal se csinálod, hogy a pilot jó volt, meg az utolsó része ettől jó sorozat lesz hiába a közte lévő 22 rész minősége?!

Mert ez a tény. Ha nem fanboy vagyok, hanem igyekszem objektíve nézni a 20+ filmet nincs 5 ami tényleg jó, és nem egy amolyan filler film amit elfelejtesz másnapra.
Annyira így van, hogy mára a marvel is felvállaltan csinált olyat (fekete özvegy) aminek semmi tétje nem volt az égvilágon, hiszen tudtuk honnan indul a film, és hova jut el a végére, hiszen láttuk az elejét is a végét is korábban.

Egyébként az első csiripem is arról szólt, hogy a Dcnek nem is kéne versenyezni.
Igen, el kell fogadni, hogy az MCU kb megismételhetetlen (fiege egy zseni, és diktátor), de annyira, hogy a Marvel se biztos, hogy meg tudja ismételni valaha.
Hagyni kéne, hogy a készítők csináljanak amolyan kis szigeteket a filmjeikkel.
Nem kell, hogy minden univerzum legyen.
Ebben nem volt részemről lebecsülés, hanem a másik erősségének elismerése.
Nem kell mindenhol verseny.

Az már személyes, hogy a marvel filmek hol vannak a filmes listámon ezt elismerem. Az sem lebecsülés szerintem azonban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.09. 17:16:26

@doggfather: ezt én is érzem, DE moziban játszódó sorozat, amik azért legtöbbször önállóan is működtek, voltak köztük gagyik is, de többségben élvezhető darabokat kaptunk.

Egy sorozattal nem, DE most amit csinálsz az hatalmas sarkítás, mert ezek azért még mindig önálló filmek. Volt olyna ismerősöm, aki az Infinity Wart nézte meg először aztán emiatt kezdte érdekelni az egész.

Vasember - filmtörténeti mérföldkő
Amerika kapitány - Tél katonája - geci jó film
Thor - Ragnarök - geci jó film
Infinity War - elképesztően jó film
Végjáték - filmtörténeti mérföldkő

tessék meg van az öt, nem vagyok hajlandó veled vitatkozni, mert utálod a Marvelt ha ezt nem így látod :D és akkor ezek mellé oda lehet tenni a Bosszúállókat meg a Polgárháborút, amit én személy szerint utálok, de nagyon sokan szeretik őket. A két Galaxist is szeretik, a Hangyát is, az első Amerika kapitány is egyre jobb lett az idők során, a legfosabb filmek: a két Thor, a Hulk, és a Marvel kapitány, Vasember 2-3, Bosszúállók 2 meg közepes, - a Black Panther meg nem nyilatkozok

ezzel szemben a DC mit tud felállítani?

a Marvel azért csinál mostanában ilyen hülyeségeket, mert FILMTÖRTÉNELMET írtak, amire ritkán van példa, és innen nincs tovább felfelé, úgyhogy minden ami a Végjáték után készült csak rosszabb lehet, nem tudom megtalálják e magukat - pláne hogy a színészek kiörgedetek, kiszálltak, igazából nem nagyon érdekel, de amit felépítettek a Végjátékig az ugyanolyna példaértékű és megismételhetetlen mint a három egyszerre forgatott Gyűrűk Ura, vagy a régi Star Wars, az Tim Burton Batman, vagy a Jurassic Park

"de annyira, hogy a Marvel se biztos, hogy meg tudja ismételni valaha."

na ebben egyetértünk

igen de te azt mondtad a Marvel a fasorban sincs, ha azt nézzük igen a Végjáték pre-Covid érában készült, vagyis már 3 éves, azóta tényleg nincs a fasorban, de annyira nem is kell ott lennie, mert most készült egy jó Batman - egyébként még nem láttam, szal nincs szentesítve hogy jó :D

timidwolf25 2022.03.10. 22:19:52

@scal: Nem követem ezeket a Marvel-filmeket, de mitől számítanak "filmtörténeti mérföldő"-nek? Volt bennük valami filmnyelvi vagy technikai újítás? Nekem ezek a Marvel-filmek sima blockbustereknek tűnnek, nem különösebben újítottak szerintem semmit.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.10. 22:39:50

@timidwolf25: hát ha tudsz mondani még egy filmes vállalkozást, ami a nulláról sztárt faragott színészekből, vagy éppen rebootolta a karrierjüket, éveken át azon fdáradozott, hogy megújítson egy ismert és már lassan lejáratott zsánert, aztán elkezdje szerepeltetni a különböző hősöket egymás filmjeiben, és végül az egész egy hatalmas tíz éves univerzumban csúcsosodik, ami trendet teremt, amit más stúdiók kétségbeesetten próbálnak leutánozni

akkor eltekintek e jelzőtől, de tartok tőle, hogy nem fogsz tudni mondani, mert egyedülálló a filmtörténelemben

timidwolf25 2022.03.11. 00:30:59

@scal: Egy maréknyi dollárért. De egyébként nem hiszem, hogy a filmtörténeti jelentőség az általad említettek függvénye lenne. Végül is sima popcornmozikról beszélünk.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.11. 01:43:31

@timidwolf25: nem jó példa, ott a színészek különböző karektereket alakítanak, ennyi erővel az összes trilógia ugyanez lenne, - a Maréknyi dollárért teljesen másért jelentős, lényegében újradefiniálta a western fogalmát (van az oldalon róla egy elemző írás ha már itt tarunk)

a Star Wars is popcorn mozi mégis filmtörténetet írt, de az se azért mint a Marvel

a régi Batman is popcorn mozi mégis filmtörténelem, Jurassic Park is, Cápa is, Mátrix is, vannak ilyen mérföldkövek, Avatar is ilyen

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.03.14. 03:18:57

@Tralfamador75: igen, DE az első Hulk az nem része a Marvelzumnak ;)

kistroglodita 2022.09.11. 12:11:02

A patiszon-gyerek harmatgyenge, ez igaz, de hogy a rendezés jó lenne, az egy vicc. A csávó gyakorlatilag nem mozgatja a kamerát, még a legjobb jeleneteket se tudja úgy megrendezni, hogy izgalmas legyen. Abszolút nem érti a szakmáját, és egy baromi unalmas filmet izzadt ki. Csak tudnám, minek írnak olyanok filmekről, akik nem értenek hozzá.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.09.12. 00:16:31

@kistroglodita: köszönjük, hogy ránk áldoztad a harmadik hozzászólásod

kistroglodita 2022.09.12. 13:47:37

@scal: Kicsit talán bunkó volt, de ha hülyeséget írtok, akkor mit mondjak?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.09.13. 08:12:32

@kistroglodita: mondjuk azt, hogy te másképp gondolod, és kifejted miért

nem gondolod, hogy csak azért nem tetszik amit Santi írt, mert nem tükrözi a véleményed? képzeld nekem sem tetszik ez a film, nem is értem neki hogy tetszhetett, szerintem úgy rossz ahogy van, de miért kell ezért rögtön kétségbe vonni a másik hozzáértését az adott témához? (amit egyébként nyugodtan ki is kérhetnék magunknak, mert különben nem létezne az oldal most már több mint tíz éve, és nem lenne rajta megannyi írás ami az ellenkezőjét bizonyítja, és nem járnának ide emberek, hogy elolvassák a véleményeinket/kritikáinkat)

kistroglodita 2022.09.13. 14:03:18

@scal: Rossz hangulatban írtam be, ezért elnézést kérek. Ettől függetlenül lehetne úgy is írni filmekről, mint a színes magazinok, nem kell elemezgetni. Nekem mindenesetre a halálom, amikor valami technikailag rossz technikáját dicsérik.

Ez a film azért volt egy dögunalom, azért (is) volt rossz a rendezés, mert a kamera 99%-ban egy helyeben áll. Nincs mozgás, statikus képeket látsz. Vesd össze a '89-es Batman film egyes jeleneteivel, hogy ott milyen jó érzékkel tudták izgalmassá tenni a legegyszerűbb jeleneteket is.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2022.09.13. 20:22:02

@kistroglodita: na látod így már más. Lehet értelmesen is beszélgetni. Isten hozott a blogon!

Én azért örülök, hogy elemzünk (próbálunk) és nem úgy írunk mint a színes magazinok :D

Szerintem nagyon sötét volt, az akciók pedig nevetségesek voltak, pláne a film végi showdown. Sokáig meg akartam írni az ellenkritikát, mert halálra untam magam a moziban és eleve vérlázító, hogy 2021-re megértük hogy ez a férfiatlan takony a férfiasság szimbóluma, arról már nem is beszélve hogy rajta kívül mindenki néger volt már, kivéve Alfred (hogy nézne ki hogy a cselédje néger).

kistroglodita 2022.09.13. 21:55:22

@scal: A "színes magazin"-os kritikákat nem lenézésnek szántam. Teljesen jó írások születhetnek így. Pl., amiket te írtál, simán megállnák a helyüket egy ilyen cikkben. De az elemezgetésbe nem érdemes belemenni, mert laikusok vagyunk. Legalábbis, gondolom, ti is.
süti beállítások módosítása