Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mortdecai

2015. február 11. - topknot

Avagy az első film, amelynél azt éreztem, az összes színész valamilyen fogadást vesztett el, és muszáj volt elvállalniuk ezeket a szerepeket.

mortdecai_a.jpg

Pedig egy műkincsvadászós, festményes, nyomozós, furfangos, utazgatós, elrablós, fordulatokkal teli nagy-nagy kalandról van szó. Dehát ez Mortdecai…, aki Oxford környékén lakik valami csudaszép, de kicsit giccses parókiáján (talán napjainkban) meglepően normális feleségével (Gwyneth Paltrow) és robusztus inas/gorillájával ,Jockkal (Paul Bettany). Egy napon az az MI5-ös nyomozócsávó (Ewan McGregor) keresi fel egy műkincsnek számító festmény elrablásának ügyével kapcsolatban, aki totál bele van zúgva „az asszony”-ba, amiről amúgy tud mind a férj, mind a kedves nej. Kínos lehet.  A lényeg az, hogy mivel ez a hülye Mortdecai eladósodott, vállalnia kell a melót, hogy tovább tudja élni flancos kis életét. 

Röööviden ennyi. És nem is lenne ezzel baj, mert a szóban forgó festmény története Wellington hercegnőjéről rohadt jó (bár azért a nagy csattanót ki lehet találni), de sajnos Mortdecai ugye a főszereplő. És ennél irritálóbb főszereplőt én még a büdös életben nem láttam! Hadd éljek egy kis felsorolással, csak úgy szemléltetés gyanánt: nem vicces, nem férfias, nyápic, beszari, pökhendi, finnyás, ügyetlen, szánalmas, egyedül semmire sem képes, legtöbb esetben teljesen hasznavehetetlen. Megjegyzem, nem kell tökéletesnek lennie, hiányozhat bármelyik jó tulajdonság, még szórakoztatóbbá tenné a filmet. Na de ennyi szart ellensúlyozni kéne valamivel!

És én nem tudom, hogy Johnny Depp játszott ennyire rosszul, vagy ez a karakter tényleg ennyire borzalmas. Még az is jobb lett volna ha a „jól megszokott” Jack Sparrow-t adja, mert annak valami megfoghatatlan bája azért mégiscsak van! De ez gyalázat. Volt egy kardpárbajos jelenet, amikor felcsillant a szemem, hogy na majd most megszeretem ezt a karaktert, és tud valamit..öö.. a következő pillanatban lemondtam róla. Egyetlen jó tulajdonsága az volt, hogy ehhez a műkincses dologhoz valóban értett a karakter, szépek voltak a öltönyei, és jó volt a bajusza. Ja, ez három, de nyilván ez akkor sem elég, Ezért is szurkoltam inkább az MI5-ös nyomozónak, hogy valahogy csábítsa már el a feleségét, mert sokkal jobbat érdemel ez a nő. Mondjuk ő se komplett, hogyha egy ilyen pasit választ.

956067d8-70eb-11e4-a019-005056b70bb8.jpg

Az egyetlen igazán üdítő dolog a filmben Bettany karaktere volt, a mindenes inas. Eleinte úgy éreztem, na ő kicsit olyan, mint P. G. Wodehouse regényeiben Jeeves, akinek mindent ki kell találnia és meg kell oldania a hülye uraság helyett. De aztán végül rá kellett jönnöm, Jeevesnek nem kellett ennyi testi sérülést okoznia és szenvednie (például nem lőtte le véletlen az ura bizonyos időközönként). Ja és valószínűleg nem is élt ennyire szexuálisan aktív életet bármilyen nővel, akivel találkozott. Ó, ez meg a másik dolog. Tele van pajzán viccekkel az egész film (amik amúgy nem viccesek), miközben humora és szereplők viselkedése egy gyerekvígjáték szintjén mozog. És szerintem gáz, hogy azon a jeleneten röhögtem a legjobban, amikor Mortdecai azt hiszi, milyen egyedi a bajuszával, és erre beszáll 7-8 tipikus favágóimitátor hipszter a liftbe kockás ingben, szakállal, az meg csak néz, hogy ilyet is lehet?!

Szerintem ez nagyon ciki. Nem is ajánlom az égvilágon senkinek. És feltételezem, a rendező David Koeppnek inkább a forgatókönyvírásnál kellett volna maradnia, ugyanis abban a  pozícióban olyan filmeken dolgozott, mint a Mission Impossible meg a Jurassic Park. Úgyhogy írjon csak tovább, minket pedig az Úr irgalmazzon, hogy ilyen filmért pénzt kelljen kiadni vagy áramot kelljen fogyasztani.

Inkább nézzétek meg ezt a The Ellen Show részletet, amiben a főszereplőket alakító színészek a NEVER I HAVE EVER játékban vesznek részt. Csilliószor szórakoztatóbb!

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.02.11. 11:51:01

Nem láttam a filmet, és nem is nagyon töröm magam, hogy megnézzem, mert Deppet és McGregort ugyan kedvelem, de Bettanyt már nem igazán, Gwyneth Paltrow-t meg egyáltalán nem.

Mindazonáltal egy kérdés:

„Oxford környékén lakik valami csudaszép, de kicsit giccses parókiáján...”

Biztosan parókiáról, vagyis paplakról van szó?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2015.02.11. 19:54:26

A videó tényleg nem volt rossz, bár ez 1 ivós játék.
De mi az a Mile High Club (gondolom nem vmi Denver Broncos fan club)?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.02.18. 19:53:25

@MolnarErik: google a barátod :D megvan már azóta? :D

hát drága kedves Topknot... pffff ennyire nem érteni ezt a filmet :D én végigröhögtem a belemet rajta, nem az a lelkedből kiszakadós röhögés, hanem az a fültől, fülig vigyor ami nem akar az arcodról elhervadni mert konstans fenntartja a szintet

én ebben a filmben láttam egy kevés Rózsaszín Párduc beütést, Clouseau felügyelő ennyire idióta, és ugyanakkor Depp rohadt jól hozta ezt a piperkőc figurát, ráadásul pontosan azt kaptam a filmtől, amit vártam, egy festményes, elrablós, hajkurászósat, a világ körüli utazás különösen bejött, a szinkron se volt tré, de azért angolul majd megpislantom még egyszer alkalomadtán

a szerelmi háromszög nekem bejött, Mortdecai pedig természetesen tisztában van vele, hogy az asszonynál esélye nincs a rendőrkének :D igaz a poénok fele erre épült, meg a hülye bajuszára :DDDD

meg hogy Jock elintéz mindent helyette - amikor még majdnem egy ujját is levágják Mortdecai meg csak az árverésre akar bejutni az különösen jó volt - és persze kihagytad, hogy Jocknak van még egy képessége :D, a figura ennél már csak akkor lett volna jobb, ha Statham kapja :D

nekem is tetszett a MacGuffin, tök érdekes hátteret adtak neki (bár megfigyeltem, hogy festményeknél ez valamiért legtöbbször így van) és ahogy megmutatták a különböző korokat, nem csak elmesélték, az külön plusz

ÉS nem találtam ki hol a francban van, pedig öööö lényegében egyértelmű volt, de a sok röhögés közepette nem maradt időm agyalni :D

"Hadd éljek egy kis felsorolással, csak úgy szemléltetés gyanánt: nem vicces, nem férfias, nyápic, beszari, pökhendi, finnyás, ügyetlen, szánalmas, egyedül semmire sem képes, legtöbb esetben teljesen hasznavehetetlen."

ellenvetés, aki beszari az a filmekben igenis vicces, és ez Mortdecai esetében különösen működik, pláne ha mindezt akkora egoizmussal és infantilizmussal meghinti ahogy azt a filmben tették. Ráadásul egyáltalán nem dilettáns, valóban a toppon van a műtárgyakból, Mortdecai egy hedonista csávó, aki egy milligrammal nem dolgozik többet annál, mint amennyit éppen muszáj. Azokon különösen nagyokat röhögtem, amikor kommentálta éppen mit is csinál.

"Egyetlen jó tulajdonsága az volt, hogy ehhez a műkincses dologhoz valóban értett a karakter, szépek voltak a öltönyei, és jó volt a bajusza. "

látod, Mortdecai egy kifinomult úriember, aki ért a jó borokhoz, a SAJTOKHOZ :D, hogyan öltözzön, lehet egy félnótás, mégis a legjobb borból iszik, egy KÚRIÁN lakik, ahol egy eszméletlen fullos nőt kúr :D márpedig az iylen valamit mégiscsak tud

"Ezért is szurkoltam inkább az MI5-ös nyomozónak, hogy valahogy csábítsa már el a feleségét, mert sokkal jobbat érdemel ez a nő. Mondjuk ő se komplett, hogyha egy ilyen pasit választ."

Jaj te szegény, elhitted egy percig is hogy esélye van? Már középiskolában elszúrta a BUKOTT költő :D A feleség meg? Majd pont vele köti össze az életét, aki úgy szlopálja a szaros Chardonnayt, mintha azt az egyetem után még menő lenne inni :D

"például nem lőtte le véletlen az ura bizonyos időközönként"

ez mekkora már!!! legjobb poénok :DDDD

"Tele van pajzán viccekkel az egész film (amik amúgy nem viccesek)"

Nem viccesek? Amikor az anyuka visszamegy a férjéhez a repülőn és azt hazudja, nagy volt a sor azért késett a WC-ről? :DDDDDDD

"És szerintem gáz, hogy azon a jeleneten röhögtem a legjobban, amikor Mortdecai azt hiszi, milyen egyedi a bajuszával, és erre beszáll 7-8 tipikus favágóimitátor hipszter a liftbe kockás ingben, szakállal, az meg csak néz, hogy ilyet is lehet?!"

szerintem itt Mortdeacai nem azon lepődött meg, hogy ilyet is lehet, hanem hogy jééé az egyetlen hely ahol értékelik a bajszát, a koszos gyarmatokon van (gyarmatnak hívja az USA-t meghalok) és végre az egész filmen áthúzott bajszos poén - Mi történt, megdöglött egy csótány az orra alatt? :D - értelmet nyert, lám lám, az igazi férfiak :D

szóval nagyon kellemest csalódtam a Mortdecaion, sokkal trébb filmre számítottam, különösen Depptől, szerintem elég sokan félre is értették, azért ilyen retek a pontozása, de az tény, hogy nem mindenkinek való, ezután már csak arra vagyok kíváncsi a novellák vajh milyenek? :D
süti beállítások módosítása