Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Keserű méz

2011. május 18. - Santino89

Ez sem egy átlagos szombat esti film volt, ami csak úgy megy a háttérben. Gyakorlatilag a film nagy része bemutatja, mi történik  a romantikus komédiák happy endje után. És hát... senki se számítson semmi jóra. Miután a szex már nem volt számukra elég érdekes, mindenféle perverzióval kísérleteztek. A borotvás jelenet például elég hátborzongató. De aztán ezt is megunták, és mi maradt nekik? A nő annyira megalázkodik, amennyire az csak elképzelhet, a férfi pedig szadista élvezettel kínozza különféle módszerekkel. A férfi itt annyira ellenszenves lesz a nézőnek, de senkinek sem kell aggódnia, a film hátralévő részében megkapja ő is a magáét, a néző pedig legalább ekkora élvezettel nézi, mert tudja, hogy a fickó megérdemli. A kerettörténetet kicsit feleslegesnek éreztem, de aztán a befejezést látva, mégiscsak úgy tűnt, hogy van funkciója. Bár a befejezés sem feltétlenül tetszett, olyasmi történt, ami igazából eddig is bármikor megtörténhetett volna, és semmi sem indokolta, hogy miért épp akkor. Igazából jól mutatja be a film egy mindent elsöprő kapcsolat különféle stádiumait, kezdve a nagyon hangulatos, romantikus és szenvedélyes kezdetektől egymás életének teljes tönkretételéig. Azonban nem feltétlenül hiteles, vagy saját magunkra vonatkoztatható a sztori, hisz hőseink olyan figurák, akik nem csinálnak semmit, nem dolgoznak, meg úgy egyáltalán semmire sem jók. Semmi más dolguk nincs, mint egymással dugni, és így valóban gyorsan kiég az ember, viszont másokkal, más kapcsolatokkal ez elég ritkán fordul elő. Ha csinálnának valamit, vagy nem félnének a gyerekvállalástól, lennének kihívásaik, újabb szintre emelkedhetne a kapcsolatuk, de így nem csoda, hogy megtörténik velük ez a sok szörnyűség. Persze a Keserű méz arról is szól, hogy egy kapcsolatban mennyire képes az egyik fél dominálni a másikat, de ezzel a háttérrel nehéz igazán komolyan venni, inkább mint érdekességet nézzük.

A színészek nekem kissé felemás benyomást okoznak. Peter Coyote remek ebben a szerepben, mintha csak rá öntötték volna, a rendező felesége Emanuelle Segnier szerintem nem elég vonzó, hogy ő lehessen Mimi. Meg szomorúan konstatálhatjuk, hogy Polanski ízlése elég sokat romlott a tragikus sorsú Sharon Tate óta. Mindenesetre tagadhatatlan, hogy remekül alakít, hihető a teljesen elgyötört nő szerepében, csakúgy mint az bosszúálló angyaléban. Hugh Grantnél jobb választás a karót nyelt angol balek szerepére elképzelhetetlen, és Kristin Scott Thomas is teljesen a helyén van. Néhány jó zenét is hallhatunk, és itt elsősorban nem Vangelisre gondolok, hanem az olyan háttérben szóló dalokra, mint a Sweet Dreams, vagy a Hello. Kicsit hosszúnak éreztem a filmet, hisz több, mint 2 órás, de nem tudnék olyan jelenetet mondani, amit érdemes lett volna kivágni belőle. A befejezés egy picit túlnyújtott, de nem olyan vészes (azoknak akik látták már a Gyűrűk urát például :)).

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.05.19. 02:06:24

nagyon bírom Polanskit, az egész darkos, cinikus világát, bár lehet egyszer belekukkantanék az agyába és megörülnék abban a pillanatban, - meséltem már, hogy együtt laktam fél évig egy gyerekkel aki kiköpött Polanski volt? :D

ez a film nekem kicsit vontatott volt, de jól mutatja be, hogy hogy fajulhat el egy tök romantikusan induló kapcsolat, azonban nekem Grantet ilyen szerepben látni meglepő volt, és szerintem nem is nőtt fel eléggé a feladathoz, COyote zseniális

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.05.19. 10:51:18

És a lakótársad is kislányokkal szexelt? :D

Én abszolút nem éreztem vontatottnak, pedig elég nehéz a figyelmemet folyamatosan fenntartani. Persze a vége már egy kicsit tényleg az volt.
Grant volt szerintem az abszolút telitalálat erre a szerepre, mintha csak ráöntötték volna a képmuta brit balfasz figuráját :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.05.19. 16:05:33

Polanski ügyét egyébként én egyáltalán nem tudom elítélni, mert csak a bulvárból nyert értesüléseim vannak, márpedig épp elég kiskurvával lehet összefutni az éjszakán, narkotikumokkal átfűtött bulikon, akik szándékosan idősebbnek vallják magukat, főleg ha még úgyis néznek ki. Szóval én a helyében örülnék, hogy a rendezőúr megtisztelt az együttlétével. De a lakótársam ügyében nem tudok nyilatkozni :D

akkoriban néztem meg a Bérlő című filmet tőle, és egy nagyon ótvar albérletben nyomorogtam vagy félévet, nagyon nagy feelingje volt

Grantot meg túl sokszor láttam ilyen habkönnyű vígjátékokban, hogy befogadja gyomrom ebben a fajsúlyosabb szerepben.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.05.19. 22:40:35

Én elég jól utánaolvastam Polanski életének, nem csak ennek a momentumnak, de pl a Manson gyilkosságoknak is. Polanskinak az élete gyakorlatilag érdekesebb, mint a filmjei, és ezzel korántsem a filmjeit akarom leminősíteni, de ez az életút valami elképesztő. A filmjei miatt csodálom Polanskit, a Tate tragédia miatt borzasztóan sajnálom, a "gyerekmolesztálási" ügye miatt pedig megvetem. Ezt a 13 éves kisribancot pedig az anyja "adta el" Polanskinak, aki jól bedrogozta, majd megdugta. Szóval elég undorító az egész, bár én se csinálnék belőle koncepciós pert. A Zongorista megrendezése miatt viszont tényleg büntetést érdemelne :D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.05.21. 16:06:16

És ha hozzávesszük, hogy az egész eseményre Nicholson rezidenciáján került sor, akkor máris dönthetjük le a falakat, a másik nagy ideál pantheonjában is nem? :D

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2011.05.21. 17:02:27

Jó, de Jackre ránézel, és tudod, hogy ő maga a Sátán, úgyhogy ezen meg se lehet igazán lepődni:)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.16. 15:37:08

erről is milyen érdekeseket írtál... valaha és ha emlékszek rá, akkor lehet a saját verziómat sose írom meg :D
süti beállítások módosítása