Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

XVIII. Malom Mozi Maraton (2016 - tél)

2016. január 23. - scal

Nos, legutolsó beszólásom mégsem bizonyult profetikusnak. Egymás után három maratont is kihagytam. Miért? Kibaszottul ráuntam. Elegem lett a sok hülye gyökérből/parasztból, komolyan felmerült bennem a Sugár Moziünnep után, hogy be is fejeztem a maratonozást, a Sugár megoldása minden szempontból előnyösebb, jobb, a Malom is inkább ezt kéne, hogy bevezesse. És akkor ennyi rinyálás után ad hoc jelleggel mégis beültem egyre, amikor a felhozatalból látszódott, hogy ennek egyszerűen nem lehet jó vége. EGY darab háromdés alkotás? Ráadásul a menü felét már láttam sajtókon, Star Wars nincs - összesen egy napig volt műsoron feliratosan!!!, valamint kétszer még a maraton ideje alatt IS műsorra tűzték, példátlan, amit ez a Star Wars megenged magának!!!! - egy része pedig nem is érdekel. Aztán a sors úgy hozta, hogy mégis felmentem megnézni, mennyi hely maradt. Miután konstatáltam, hogy épp elég, kötöttem magammal egy fogadás, ha tudok úgy összeállítani egy menüt, hogy ne kellejen éjszaka rohadt sokat várnom két film között, és mind a hat film olyan lesz, amit még nem láttam, akkor belevágok, dacára, hogy reggel hatkor keltem. És hát gondolom már kitaláltátok, sajnos mind a hatra maradt hely az utolsó pillanatig.

12485935_1279486955410446_3608227157619306355_o.jpg

Pedig volt pár film, amire nem lehetett jegyet kapni, pláne az este nyolc és hajnali kettő közötti időpontokra. Fekete misére egy darab nem maradt pedig reménykedtem, hogy azt bepótolhatom. Amire viszont már senki nem volt kíváncsi, az az Éhezők viadala befejező etapja, meg A kezdő volt, mindkettőre 200+ hely várakozott még miután a karszalagot boldogan átvettem. Mint fentebb is olvasható a karszalagok ára továbbra is változatlan, tíz forint híján háromezer forint, amiből 800 huf levásárolható. Amiért hat film tekinthető meg. A menüm ezúttal így festett: Éhezők viadala - A kezdő - Káosz Karácsonyra - Steve Jobs - A tenger szívében - Az utolsó boszorkányvadász.

hunger-games-poster-oops.jpg

Az éhezők viadala - A kiválasztott (befejező rész) - elképesztő hasonlóságokra figyeltem fel ennél a mozimaratonnál, amiben ráadásul semmi szándékosság nem volt. Rögtön itt van, hogy sikerült éhezőkkel nyitni, mint tavaly ilyenkor. Senkit nem szeretnék megtéveszteni. Ezt a filmet csak és kizárólag azért néztem meg, mert az előző hármat már ledaráltam. És akkor már muszáj. Ennél is röhejesebb, hogy egyedül a második részt nem moziban láttam, és egyedül AZ tetszett. És ha ez nem lenne elég, ezt a három részt ilyen mozimaratonnak köszönhetem. Bár nem olyan vészes mint az előző rész, de rohadtul nem értem mi szükség volt ezt a filmet kettévágni? Ha nem teszik ezt a végén még kijött volna egy viszonylag izgalmas lezárás, nem egy feleslegesen elnyújtott, dagályos szar. Susan Collins könyve se indokolja, mind a három ugyanolyan vastag. Szerencsére vége, amúgy is hányingerem van a sok young-adult szarságból, mert a beavatott, meg az útvesztő még tart, és már itt az új hús, az 5. hullám képében. A filmről sokat nem írnék, - van benne halálarcú Julianne Moore, meg ... a poszáta - mert úgyis írok majd róla egy rendes kritikát a napokban, de legyen elég annyi, hogy délután háromkor sikerült rajta bealudnom egy kicsit, dacára, hogy a kuponomat rögvest beváltottam, és magamba erőltettem fél liter kólát, meg öt liter popcornt, csakhogy keblemre ölelhessem Snoopy kutyust. Közérdekű felhívás, aki a fenti poszterben 10 mp alatt megtalálja a csúnya szót, az nem kap érte semmit, viszont egy jót röhöghet. :D

150923_mov_theintern_jpg_crop_promo-xlarge2.jpg

A kezdő - ez mennyire egy gusztustalan film! Leginkább mert aljas. Elhiteti veled, hogy vígjátéknak készült, és tök jól fogod érezni magad, sőt a trailer is ezt sugallja, miután mind a négy értékelhető poént sikeresen betömörítette két percbe. Közben pedig ez egy propaganda film a feminizmus oltárán. Női cégvezető, aki 0-24-ben teper, természetesen csak férfi beosztottjai vannak - az egyetlen másik nő a jobbkeze, akit persze kutyába se vesz -, apuka otthon gürizik, és totál úgy nyafog mint egy elhanyagolt feleség. De oké, készítsünk feminista filmet, de nem lehetne, hogy nem idióta filmet készítünk, hanem inkább okosat? Itt az összes konfliktus gyáván és magától oldódik meg - ahogy az életben az már lenni szokott -, a film konklúziója pofánszarja a film alapvető problematikáját, tudniillik a start up cégünk nagyasszonya túlvállalta magát és fel kéne vennie egy ügyvezető igazgatót, aki tehermentesíti, hogy néha láthassa a gyermekét is - akit talán még ő szült meg abban a két percben amíg volt ideje, de lehet a férje hordta ki helyette azt is. Minderre rátesz egy lapáttal az öreg nyugger szál, aki mindenki problémáját megoldja, és jól beoltja a fiatalokat, hogy bezzeg az ő idejében még volt stílus és illem. Az egyetlen pozitívum amit a filmmel kapcsolatban ki tudok emelni az az, hogy Robert DeNiro végre megint olyan főszerepben tündököl sok sok év után, ahol nem csak alibizik.

kaosz-karacsonyra-poszter-1024x576.jpg

Káosz karácsonyra - a legnagyobb szünet ezután következett, este tízig volt még két órám. Eddigre megittam félliter kólát, egy energiaitalt, de még ráhúztam egy kávét, hogy bírjam a strapát, és bevágtam két hamburgert is. Nem is tudtam, mekkora szükségem lesz minderre. Ez a film volt ugyanis az utóbbi tíz év legborzasztóbb moziélménye, amit csak eltudtam kapni. Az még hagyján, hogy a film szétesik, és kétségbeesetten próbál Igazából szerelem lenni. Pedig tömve van jó színészekkel, akiknek mind meg van a külön története, míg a végén kiderül, hogy az egész egy nagy család, John Goodmant imádom, de itt most kibaszott fáradt volt, Olivia Wilde még mindig jó nő, de nem kap olyan szerepeket, amikben igazán tudná kamatoztatni a tehetségét, Marisha Tomei pedig hát sajnos megöregedett, Diane Keatonról nem is beszélve. Akit a legjobb volt látni az Alan Arkin volt, hogy még mindig milyen friss és nagyon jó kettőst alkottak Amanda - Gollam - Seyfrieddel. De hagy ne kellejen már azt néznem egy filmben, hogy öli egymást a család Karácsonykor, és mindenki veszekszik, meg hazudozik. Mit akarnak ezzel kommunikálni? Nem baj ha a családod Karácsonykor meggárgyul, mert máshol is ez van? Ez tök oké? Hát hülyék ezek? Ez kurvára nem oké, és elég nagy baj, hogy már a filmek is itt tartanak, Ha 2015-ben Hollywood ezt tudta felmutatni az ünnepekre mint kötelező családi film, az kurva nagy gáz.

De a gond nem ez volt. Hanem az, hogy a helyem hat 12 éves kislány mellett volt a tömött moziban. Viszonylag korán érkeztem, mert vártam eleget a kávézóban, de ezek már ott ültek. Intő jel volt, hogy a kibaszott lábukat nem voltak képesek behúzni, mert akkor még el is fértem volna. Egész végig pofáztak, mert hogy unalmas a film - akkor miért nem takarodtok ki a kurva anyátokba, és egyébként is, miért engedik el őket éjszakai vetítésre a szüleik? Ha a dumálás, röhincsélés nem volna elég, még fényképeztek is, telefonon játszottak, meg telefonáltak amire különösen allergiás vagyok. Aztán amikor már azon agyaltam hogy kéne rászólni, hogy foganatja is legyen, elvégre mégiscsak kislányokról van szó - bár az ilyenek miatt találták fel a kotont - a mögöttem lévő sorból rájuk ordított egy gyerek, hogy kuss legyen már vagy beveri a szájukat. Hogy ez mennyire volt hatásos? Öt percig kuss, aztán újra megy az egész viháncolás. Egyszóval alig vártam, hogy vége legyen. Ha ki tudtam volna kászálódni, tuti lentebb ülök pár sorral, de hát mint írtam ez a szar film tömve volt. Egyébként az ilyen helyzeteket valahogy meg kéne előznie a mozinak, leginkább azzal, hogy ennyire kiskorú nézőknek nem adnak jegyet. Tudom, hogy a karika csak ajánlott, de ha lobbiznának érte lehet el lehetne érni, hogy végre ne csak ajánlás legyen. Majd ha annyira akarják a szüleik otthon megnézetik velük DVD-n. És miért is kell kétszáz másiknak tolerálni hat idiótát? Egész egyszerűen unom már ezt. Éjszaka semmi keresnivalója nincs ilyen kislányoknak a városban felügyelet nélkül. Aztán majd csodálkozik a tisztelt szülő, ha a Csellengőkben látja viszont őket, bár az ilyen idegesítő kis dögöket még elrabolni se akarná senki, mert két perc alatt agyfaszt kapna tőlük bárki.

steve-jobs-michael-fassbender-trailer-0.jpg

Steve Jobs - az új Jobs film ezek után hirtelen mentőöv lett. Eredetileg csak azért vállaltam be, mert nem volt más éjfélkor már üresen, és nem volt kedvem megint sokat várni. De most áldottam az eszem, hiszen egy ilyen film aztán végképp nem érdekel majd gyerekeket. Tuti másik terembe mennek. Halleluja! Hát ahogy azt Móricka elképzeli. Megyek a terembe, ugyanaz a terem, ugyanaz a sor, és ugyanúgy ott ülnek ezek a dögök, nekem meg megint melléjük szól a jegyem. Ilyen a kurva életben nincs!!!! Gondolom ők se tudtak másra venni jegyet, nyilván ők is az utolsó pillanatban vették a karszalagot, miután megtudták, hogy szüleik elhaláloztak - különben mi másért tartózkodtak volna a városban ilyen későn egyedül? De persze a jóból is megárt a sok, azonnal fentebb ültem vagy tíz sorral, és reménykedtem, hogy nem jön senki majd tíz perccel a film kezdése után, hogy heló hát te a helyemen ülsz. De szerencsém lett. Kivéve a filmmel, ami két órányi elbaszott pofázás, ami azt a két kitételt taglalja, hogy: Steve Jobs egy fasz volt, és ha nem tudnánk, akkor csak a rend kedvéért: Steve Jobs egy fasz volt. Kb. Ennyit lehet megtudni ebből a kiváló életrajzi filmből, amiben Michael Fassbender jobban hasonlít a kiöregedett Jim Carreyre. Többet azonban erről sem mondanék, úgyis kiőrjöngöm magam a filmről az elkövetkező napokban.

in-the-heart-of-the-sea-struggle.jpg

A tenger szívében - a továbbiakban a kislányok vagy lekoptak, vagy csak más milyen filmekre vettek jegyek, de a maradék két film rendben lezajlott harmadik típusú találkozás nélkül. A legnagyobb érdekesség annyi volt, hogy valamiért nem folyt a víz a mozi WC-jében, még szerencse, hogy van a plázában is - azért ez ne egy maraton alkalmával történjen már, és mégis nem először fordul elő. Valamint a film kezdete után még tíz perccel is nyitva maradt a bejárati ajtó, szóval kénytelen voltam becsukni - ezekért a munkákért amúgy valami felárat lassan kérnék a Malom Mozitól, mert ez sem először fordul elő... Miután ennyit szenvedtem vettem egy méregdrága nachos menüt, hogy kicsit megörvendeztessem magam. És erre is szükség volt, mert noha A tenger szívében első fele egész ígéretesen kezdődik a második fele unalmas, lapos, csapongó és széteső. Rá se ismerek Ron Howardra, akinek olyan filmeket lehet köszönni, mint a szintén Chris Hemsworth-el készült Hajsza a győzelemért. Különben is mi akar ez lenni? Moby Dick? Lázadás a Bountyn? Vagy valami más? Elméletileg azt az igaz történetet látjuk, amiből aztán íródott a Moby Dick. De hát Howard jobban járt volna, ha inkább készít egy huszadik feldolgozást a nagy fehér bálnának, mert ez megint egy olyan igaz történt, ami rohadt unalmas, 2016-ban már nem fogok magam alá csinálni attól, hogy megette egymást egy tucat tengerész. Itt sokkal jobban rá kellett volna menni az emberi pszichés oldalra, és akkor az megmenti a második felét. Lehet az se ártott volna, ha nem zökkentenek ki tízpercenként, hogy ezt csak meséli valaki, aki mindezt túlélte. Kár ezért a filmért, de valahogy éreztem, hogy az elhúzódó munkálatok nem jelentenek semmi jót. Ráadásul a CGI se tetszett, bizonyos részeknél teljesen mű hatást keltett, mintha bevetítették volna a matrózokat a csónakjukkal. Nem tudta a film elhitetni velem, hogy tényleg a nyílt vízen vannak, az egy kényes elem mai napig. Közben arra is rájöttem, hogy akaratlanul megnéztem Hemsworthtől mindent, amiben 2015-ben játszott. Fuck.

scene1.JPG

Az utolsó boszorkányvadász - na jó, még van egy filmünk. Utolsó mozinak mindig egy agyzsibbasztó baromságot választok, de ez még Vin Dieselhez képest is nagyon legalja volt. Volt ennek a mozinak értelme? Korbáccsal kergették, csakhogy elkészítse? Nem elég, hogy most már egyre jobban látszik, hogy Diesel papa bizony öregszik, de ugyanazt eljátssza mint a Sötétség Krónikájában. Az első tíz percben kopasz, meg szakállas, egy egész jó fantasy baromságot ki lehetne belőle hozni, aztán váltás, és máris napjainkban vagyunk, kvázi a Hegylakó parafrázisa. Eleve utálom az ilyesmit, de ráadásul a film unalmas is. Dieselnek ráadásul nem is fekszik ez a fantasy szerep, totál hiteltelen, nem is érdekel él-e vagy hal. Michael Caine hülyét csinál magából a 6000. mentor szerepben, kibaszott gáz, ahogy Diesel öcskösnek hívja, értitek, merthogy ő már hétszáz éves... Elijah Wood egy fokkal jobb, meg vicces, hogy ismét filmben látom, nekem mindig Frodó marad, a szerep viszont maxigáz, meg a hozzáköthető "csavar" is. Az egyetlen üde színfoltja a filmnek az Rose Leslie, akibe a Trónok Harca óta szerelmes vagyok. remélem nincs senkije, mert megyek Skóciába, hogy szana széjjel szeretgessem. Neki kéne valami young-adult baromság, pl. ha az ő karaktere köré építik a filmet és nem Diesel a főszereplő ez máris egy jobb film, pláne ha kiszedik belőle ezt az erőltettet szerelmi szálat, mert bitch please! Ebben is leutánoztam akaratlanul a tavalyi maratont, mert ott is egy hasonló fantasy hülyeséggel zártam a maratont, ott is volt egy mentor, utolsó akárki, ott is boszorkányokra vagy mikre vadásztak, és ott is volt egy mellékszereplő a Trónok harcából.

És ennyi. Dacára a sok koffeinnek, sikerült kicsit elalukálnom ezen is, ahogy beköszöntött a stáblista, már rohantam is a kijárat felé. Hat-semmi. Ennyire szar maratonom azóta nem volt, hogy maratonra járok. Bár látszódott, hogy a választék nem túl rózsás, de azért ezt nem gondoltam volna. Nem is tudom mit mondjak, legközelebb megyek-e nem megyek, ez most mindenesetre elég volt. Ennyit a hülye légből kapott carpe diemes ötleteimről. Így mulat egy magyar úr.

Ha tetszett a cikk azért, ha pedig nem tetszett, akkor azért oszd meg a Facebookon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása