Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

X. Malom Mozi Maraton (2014 - tél)

2014. január 11. - scal

Körülbelül négy hónapja volt utoljára maraton - mintha csak tegnap lett volna - számításaim szerint már decemberben, Karácsony előtt kellett volna beidőzíteni a soron következőt, de mikor kiderült szilveszter tájékán, hogy január első heteiben ismét jön a banzáj máris vigyorogni kezdtem. A jegyvételre ezúttal nem volt annyi idő, és bizony hiába vettem meg szerdán a jegyeket, néhány film esetében kaphattam volna jobb helyet is, de annyira azért nem jártam tragikusan. Itt jegyezném meg gyorsan, hogy véleményem szerint a malom Mozinak vannak a legszebb lányai, - pedig pár moziban már megfordultam - főleg ilyenkor jó látni őket, amikor majdnem mindenki bent van a pult mögött. Kedvesek, mosolygósak, - és szexik - valamint nem ülnek egy-egy székben naphosszat, úgyhogy bizonyára ettől ilyen fittek. A filmkínálatról már nem tudok ilyen szuperlatívuszokban beszélni, mert talán az egyik legtöbb fejtörést a menetrend összeállítása okozta. Ugyanis nem igazán sikerült szerencsésre a menü, pedig az utóbbi 3 hónapban egy sajtóvetítésen sem voltam, így elviekben minden film újdonságként kellett volna hasson. Nézzük.

2014-1 Maraton.jpg

Az ajánlatból mindössze a Gravitációt, és a 2 kalibert láttam. A rajzfilmek közül egy se érdekelt - Derült égből fasírtnak már az első része is sok volt. Azt továbbra sem értem, hogy miért kell olyan filmeket beválogatni amiket amúgy is vetít a mozi, 47 roninra például majdnem mindegyik előadáson 200 üres hely várakozott. Wall street farkasa is viszonylag új, ahogy a Coming Out, vagy a Pulykaland is. Bár a Gravitációra se voltak sokan kíváncsiak, szintén 150-190 üres hely bizonyította ezt. A legkevésbé érdekes filmnek pedig a Last Vegas bizonyult, a maga 230 üres helyével mai már full üres termet takar kis híján. Ugyanakkor kimaradt egy csomó film ami érdekelt volna. Hobbit 2, Végjáték, Éhezők Viadala 2, Don Jon, és sokan hiányolták a Rush-t is. Ugyanakkor az Elnök Végveszélyben szerepelt, ami már az előző maratonra is beférhetett volna. Továbbra is nagy hibának tartom, hogy a maraton során bizonyos filmek csak egyszer, vagy kétszer szerepelnek. Lehet jobb lenne, ha legközelebb olyan táblázatot közölnének, hogy az egyes termek mit vetítenek - öt terem van, és lehet úgy kellene variálni ahogy legutóbb a Corvin csinálta, Mindegyik ugyanazt a tíz filmet adja le, csak mindegyik terem más más időpontban, így nem kellene rohanni, nem késné le az ember a filmek elejét, stb. Mindezen csak azért hőbörgök most, mert mint írtam is, egyik legnehezebb menetrendet állítottam össze mióta maratonozok, és most fordult elő velem először, hogy alig láttam bármit is a kínálatból. Így durva paradoxon, hogy a szeptemberinél mindez sokkal könnyebb feladatnak bizonyult.

Szóval a végleges menü emiatt így nézett ki: Loki: Sötét világ - Szupercella - Időről Időre - Démonok között - Wall Street Farkasa - 47 Ronin. Ebbe belefolyt sajnos egy két órás lyuk is, és a Red2-t már sehogy se tudtam bepasszírozni, mert vagy a Thor, vagy a Ronin bánta volna - pont a két 3D-s film.

loki__thor_2___the_dark_world_by_loki_pls-d6smqx0.jpg

Loki: Sötét világ 3D -  Az eredeti Thorról Santival egybehangzóan borzalmas véleményünk van. Egy rakás szar az a film. Ez egy kisebb rakás szar, de attól függetlenül még indig... szar. Nem hiszem el, hogy lehet valami ennyire érdektelen, hogy be ne vonjon egy kicsit se - legdurvább, hogy délután 16:15-kor kezdődött, és ezen akartam leginkább elbóbiskolni, pedig aludtam az éjszaka. A film dramaturgiai és majdnem minden egyéb szempontból nekem A Gyűrűk Urát idézte - elején a csatajelenetek, amikor az óriás bejön - most komolyan, Thor egy isten, mit árthat neki egy három fejjel magasabb lény? - erőltetett nevetések a csata után - nevetünk azon, hogy valaki megivott egy korsó sört, és de ól érzi magát. Mintha mindent, de mindent ami kicsit is fantasy, azt úgy kellene csinálni, mint 13 éve. Natalie Portmannál mindenki szexibb és vonzóbb - Kat Dannings ftw -, Jaimie Alexander pedig sokkal izgalmasabb, kicsit bonyolíthatták volna azt a szálat. Helyette átugrottak a sötét elfek a Hellboyból, érdektelen sidekickek unalmas perceit kell nézzük - mi szükség volt rájuk? - és a teljes film működne úgy is, hogy nem ugrálunk Asgaard és London közt, semmi szükség a Londoni jelenetekre. Ugyanakkor Asgaard most autentikusabb volt, látványilag mindenképpen, és ebben a filmben tényleg felfedezni a sötétséget, szóval nem csak marketingfogás. A film az utolsó félórában igazán erőre kap, még a kalapácsos parasztnak is jut két jó jelenet, de többet röhögtem a gatyátlan feltalálón. Node. Semmit nem érne ez a film... LOKI nélkül. Az első részben meg a Bosszúállókban még annyira nem figyeltem fel rá, az a hülye nevetséges sisak megzavart. No de itt. Tom Hiddlestone élete szerepe ez a karakter, csináljanak már külön filmet neki - bár tartok tőle azt elbasznák rendesen - minden egyes beszólása, megnyilvánulása aranyat ér, nem csak az utóbbi idők leggecibb karaktere (csak meg ne haljon nekem valami furcsa és különösen balesetben). The trickster. God of mischief. Anno mikor olvastam gyerekként a germán mitológiát már akkor is Loki volt az ász, de hogy ez a szerep, és ez a színész így megtalálta egymást, azt csak kb. ahhoz tudom hasonlítani, mint ami a Vasember és Robert Downey Jr. kapcsán történt. És próbálkoznak itt Thorral, meg Amcsi kapitánnyal, hogy adjanak neki súlyt valami erre szép csendesen beúszik itt a farvizen Loki és leiskoláz mindenkit. Úgyhogy nem is létezik olyan film, hogy Thor 1 meg 2, csak Loki 1-2 van, és Thort maximum néha mutatják, mert a mellékszereplőket sajnos néha kell. Összességében a maraton legalja volt ez a film, ezúttal még a plusz jelenet is meglehetősen értelmetlen - tudom, tudom, ha elolvastam volna 800 képregényt tuti csápoltam volna.

Szupercella_Escape-Plan_2013-11.jpg

Szupercella - A legkellemesebb csalódás. Majdnem be se ültem rá annyi rosszat hallottam róla. Hogy öregek a színészek, hogy nem való ez már nekik, hogy szar B mozi, nem méltó hozzájuk és sorolhatnám. És ezt alátámasztotta az is, hogy a Felhasználhatókban Sly néha nem érzi, hogy itt nem kell mindent véresen komolyan venni, de még inkább, hogy sem az Erőnek erejével, sem a Golyó a fejbe nem lett kiemelkedő, inkább csak közepes. Erre kapok egy izgalmas, szórakoztató, akció dús filmet, amiben a 80-as évek két legnagyobb akciósztárja, végre vált válnak vetve harcol. A börtönkomplexum nagyon tetszett - bár kicsit Fortress utánérzésem volt -, ahogy a lépten-nyomon feltűnő ismerős színészek is. Sehol nem tudok belekötni ebbe a filmbe. Szerintem nagyon szép közös project volt, talán csak az a baj, hogy ez nem jutott eszükbe húsz évvel korábban. Igaz nekem ez nem volt az álmom és nem vártam rá sokat, de ettől függetlenül magába szippantott. Az abszolút sztár mondjuk nekem továbbra is Schwarzi, Sly még mindig túl komolyra veszi a szerepeit - sőt mintha fia halálát is beleszőtte volna a történetbe. Schwarzi az Erőnek Erejével-ben nekem nagyon öregnek tűnt, kevés hajjal, itt viszont sokkal jobban nézett ki, lehet elkezdett edzeni, vagy mit tudom én. Egyedül a főgonosz lehetett volna kicsit karizmatikusabb, nem ártott volna valami régi motoros színészt beszerválni erre a szerepre. Szirmai kollégát se értem, aki azon őrjöngött a videójában, hogy, hogy ezek megöregedtek. Azért annyira durva dolgokat nem is csináltak, amiket ne hittem volna el nekik. 50 cent szerepeltetése meg egyértelműen poén, ahogy ez pár beszólásból is látszik - ráadásul aki nem ismeri 50 centet, szerencsére közéjük tartozok, azoknak ez nem is hiszem, hogy annyira felháborító lenne. Lehet a filmbéli csavarok kicsit laposak voltak, de minthogy engem magával ragadott a történet, szerencsére nem gondolkodtam sokat rajta, mert szórakoztatott és ez éppen elég.

AboutTime-conversation1.jpg

Időről Időre - Egy Working Title produkció, itt felcsillant a szemem - az előtte való két órás lyuktól mondjuk kicsit lefáradtam, meg közben megéheztem, bár ettem pizzát, csokit, szőlőcukrot, és bedobtam egy energiaitalt is - úgyhogy idejét láttam elhasználni a kuponomat: 2990 forintból 800 lekajálható, kicsit még hozzádobsz, és 1080-ért megkaphatod a Toldi menüt, ahol az 5 liter popcorn, és 1 liter kóla kényelmesen elég, talán még sok is, két teljes órára. No maga a film érdekesen kezdődik, az időutazás indig az, de az első óra után annyira leült, hogy ránéztem az órámra, mennyi van még hátra. A vége pedig egyre inkább érdektelenné és nyálassá vált. Ettől függetlenül egy jó film, de ne csináljanak már Rachel MacAdamsből egy csúnya lányt, aki a Scooby Dooból hasonlít Velmára. A Working Title polkorrekt "poénjai" is kezdenek az agyamra menni, vegyék már észre, hogy 2013-at írunk, ezek már az Igazából szerelemben is gázosak voltak. A casting egyébként parádés, Bill Nighy fantasztikus mint mindig, Domhnall Gleeson pedig az ügyeletes lúzer szerepében tökéletes. Más kérés, hogy maga a film megvalósítása nekem túlságosan öncélú lett, és azért ez még mindig az időtlen Időkig pepitában, amit mostanában egyre többször vesznek elő. Persze nem rossz film, de Curtis eddigi munkáit egytől egyig jobban élveztem, többet vártam az az igazság.

The-Conjuring.jpg

Démonok között - Ráadásul belelógott ebbe. Ezt a filmet csak és kizárólag azért választottam be, mert kellett valami a Wall Streetig, nem akartam újabb két órás lyukat. Megkaptam. Iszonyatosan félelmetes film. Egész végig szaladgált bennem az ideg, felállt a szőr mindenhol ahol az emberen csak felállhat. És a legdurvább, hogy ott volt még rajtam kívül kétszáz ember, és egytől egyig be voltunk szarva rajta. Pedig az ember azt hinné akkor nem ilyen félelmetes, de a DTS hangzás adott az élvezeteknek. Nem is értem miért nem ezt keverték fel 3D-re. Érdekes megfigyelni amúgy, hogy az emberek hogy próbálják leplezni a félelmüket, nagyon sokat beszéltek, meg poénkodtak - bal oldalt kaptam mondjuk három kretént, akik egész végig pofáztak, de szerencsére egy idő után olyan hangossá vált a film, hogy kénytelenek voltak elkussolni. Az ilyen retardáltakat egyébként ugyanúgy kidobhatnák a  moziból - csak egy ötlet - mint aki lopja a filmet. Az ördögűzés témája amúgy is necces, de ahogy itt mindezt megvalósították. Belegondolni is szörnyű mi van, ha ilyesmi tényleg létezik - merthogy megtörtént esetből készült a film. A színészek is tökéletesen, pedig utálom a horror filmeket, és a legtöbbnél erre oda se figyelnek. Vera Farmiga, és még az ürge a Watchmenből is közel tökéletes. Ugyan van néhány kötelező jump scare is, de a legjobb, hogy ez a film nem ezzel operál, hanem azzal, hogy belemászik az agyadba. A tökéletes hátborzongató film. Ezt ha egyes egyedül képes vagy végig nézni egy sötét szobában... akkor tapsolok.

The-Wolf-of-Wall-Street-Trailer1.jpg

A Wall Street Farkasa - DiCaprio, Scorsese, és egybehangzó kritikusi méltatás, nagyon reménykedtem, hogy nem kell csalódjak az öregben. De igazából ez csupán pillanatnyi félsz volt. Három óra, hajnali 2-től 5-ig, kemény mi? Két film közt már akkor is kimentem a mosdóba ha nem kellett és megmostam az arcom, de annyira pörgős, és fantasztikus mozi, hogy nagyon gyorsan elszállt. Igazából amikor DiCaprio egy nő popsiluksijából szívja fel a kokót, ott már éreztem, hogy nagyon nagy gondok nem lehetnek. Sokat nem is beszélnék róla, jövőhéten majd elmerülök benne, egy kiadósabb írás erejéig. Annyit azért megjegyeznék, hogy az "éffilmje", ez, vagy a Rush? kérdésekbe azért keményen belejátszik, hogy a végéből már lehetett volna húzni, és, hogy Sorsese nem csinált mást, mint készített egy kaszinót DiCaprioval, ami helyenként pontról pontra követi a majd' húsz éves elődöt, ahol még bizonyos párbeszédek is ugyanazok, amiben felfedezni némi Félelem és reszketés Las Vegasban-t, és ahol én azért nem láttam semmi újat DiCapriotól, egyrészt ugyanolyan tökéletes volt mint bárhol máshol 2000 után, másrészt már ugyanezt láttam tőle az Aviátorban is, szóval azért én a díjesővel még várnék. Félre értés ne essék, csodalatos film, ambivalens film, amit a legtöbben szerintem is értettek, mert a sok 15-16 éves csak a drogokat látta meg a csöcsöket belőle. Rengetegszer előfordult, hogy csak én röhögtem a teli nézőtéren, jobboldalon egy srác már biztos nehezményezte, hogy merem élvezni a filmet. Jah, és ez a maraton se múlt el malőr nélkül, tíz perce megy a film, és felkapcsolják a villanyokat, majdnem egy teljes perce - épp Caprio és McConaughey épp ebédelnek és nyomták azt a melldöngetős szeánszot - mondanom se kell, nagyon zavaró és illúzióromboló volt.

47_ronin.jpg

47 Ronin 3D - ajjaj, ez a film nagyon problémás, de erről is külön írok majd, szóval csak röviden. Ekkor már majd meg döglöttem volna, annyira fáradt voltam. Hajnali 5:30- helyett, elkezdték 5:45-kor. Talán ekkor adták a legtöbb reklámot, ráadásul - utolsó film -  adtak kis ízelítőt is, miből lehet választani a maratonon (dáböljútíef ????). A látványvilága csodálatos a filmnek, meseszép, ugye Japánban ha kell, ha nem, a cseresznyefa virágzik. Utána itt van Keanu Reeves, nem akarom bántani szeretem, kedvelem, de már rég nem az a megasztár mint aki volt tíz éve. Eszembe is jutott vajon hol járt ez az ember tíz év alatt, mert láttam tőle egy Constantint, egy Háza a Tónált, meg az Amikor megáll a Földet. De. Hogy kerül ez az ember a történetbe? Mi a szerepe? Miért van rá szükség? És ha nem ronin, - amit egész végig ugatnak neki - miért kell meghalnia a végén neki is? Ha a 47 ronin így is úgy is meghal. Nem lehetett volna változtatni a legendán - tele volt fantasy elemmel ugyanis? Mondjuk valami tényleg nagyon durva és brutális epikus csatát kapunk a végén, ahol legalább a harmaduk elvérzik. Tudom nehéz, de simán lehetett volna 10-15 embernek mélyebb karaktert adni, a két órába belefért volna. Mint így, hogy mindenki - kamerán kívül magába szúrja a wakazasit és sitt. Mennyit szerepelt az a csontváz koponyafej (csontvázkoponyafej, csontvázkoponyafej... :D), hogy nem láttam egy percig se a vásznon? Ellenkező esetben ha szerepelt, mennyit aludtam el a filmből? Szóval ennek a filmnek leginkább két dolog tette be az ajtót. Mi az istennek kellett ezt 12-es karika szintjére szállítani - nem, hogy vért, vágást se lehet látnia  filmben. Itt kőkemény vérfürdőt kellett volna bevállalni 18-as karikával. Lehet akkor is megbukik, de akkor kultsztátuszt ér el. Így meg egy felemás kalandfilm, ami sajnos nem elég kalandos. Kár érte, igazán jó ronin volt.

Szóval ez volt az év első kecskeméti maratonja, remélem még lesz idén vagy három - lehet kiváltom a bérletet is mit tudni azt -, számításaim szerint április-május környékén jön a 11.-ik. Addig is olvassátok a FilmBOOK-ot, az internet legkúlabb filmes oldalát.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása