Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

XI. Malom Mozi Maraton (2014 - tavasz)

2014. április 20. - scal

Avagy egy késés krónikája...

2014-2.jpg

Hát ilyen a kurva életbe nincsen, hogy az ember háromhavonta egyszer akar valamit kicentizni, és pont akkor jön a legcsigább, legpofázósabb buszsofőr, hogy a BKV és Volán összes védőszentjei helyezzenek belé húsz centi bizodalmat. Tényleg hihetetlen problémának tartom, hogy míg régen előírás volt nem feltartani a buszsofőröket, - mondjuk erre ma is hivatkoznak ha bárki kérdéssel fordul hozzájuk - ma már azzal dumálnak akivel csak akarnak (általában ez a buszkurva) de nyugodtan mobilozhatnak vezetés közben, hiszen csak 30-40 ember életéért felelnek, de tudom én voltam az aki nem gondolkodott előre, saját magamnak köszönhetően késtem le az első filmet az idei második mozimaratonról.

Ha így haladunk idén még akár három újabbra is sor kerülhet - lényegében alig telt el három hónap az évből, - ez nagyon üdvözölendő. Az már nem, hogy nem szóltak ezúttal nem lesznek reklámok, nem lesznek ajánlók, rögtön jön a film. Ez eddig nem így volt, és most is úgy terveztem, így nem csupán az első filmet késtem le, hanem lényegében az összest. Erre A csodálatos Pókember óta nem volt példa, bár ott az utolsó pillanatban döntöttem úgy, hogy benevezek maratonozni. Most viszont két héttel korábban meg vettem a jegyeket ami abból a szempontból nagyon jó döntés volt, hogy most az utolsó előtti pillanatokig sem volt kedvem menni. Igen, kötelességből moziztam. Szegény ÉN. Sajnáljatok. Így viszont azért 3000 forintot nem szívesen dobtam volna ki az ablakon. Még egyszer leírom, 3000 forint. Hat film, amiből három 3D-s, és 800 huf lekajálható. Kinek nem éri ez meg? Ugyanakkor a pillanatnyi elmezavar csak addig tartott míg be nem kerültem a már ismerős környezetbe, nem tudom meddig fog ez tartani, de ha egyszer vége lesz az tuti piszkosul hiányzik majd. Az egésznek kezd hangulata lenni, és ezúttal még a szokásos mellékzöngék, meg parasztkodások is elmaradtak - leszámítva egy nagyjából öt másodperces eventet amikor felkapcsolták a villanyt a 300 vetítésén, de hát azon a filmen egy atomháború kitörése se rontott volna többet.

A hiányos infók, meg a szokásos szoros tervezésem miatt - amivel hihetetlen módon annyira nem volt gondom, hogy két szinte totálisan különböző utat is meg tudtam tervezni, holott az elmúlt három hónapban azért jártam derekasan moziba is - ez volt talán a leggyorsabb maraton ami pikk pakk elment, dacára, hogy hajnali egy után volt egy két órás lyuk. Nézzük a menetrendet: 300: A birodalom hajnala - Noé 3D - Én, Frankenstein 3D - Jack Ryan: Árnyékügynök - Non-Stop - Need for Speed 3D

Eva-Green-Flashing-Topless-in-300-10-580x435.jpg

300: A birodalom hajnala - Sokat nem tudok hozzátenni, Santino89 eléggé leszedte róla a keresztvizet. Ritka röhejes film, bár nem azért mert túlhaladott a CGI, meg a lassítás, ennyi erővel az is túlhaladott ha egy filmet fekete-fehérben forgatnak. Sokkal inkább az a baj, hogy nyolc év alatt ennyire tellett. Nehéz azt a filmet befogadni ahol a főhős olyan súlytalan mint egy tollpihe, nincs benne karizma, és Eva Green is csak egy formás kellék - rémesen görög volt azzal a rocker hajával - Lena Headey meg fölösleges és következetlen. Totál komolyan vehetetlen, de olyan szinten hogy sokkal jobban tették volna a készítők ha ezúttal lazábbra veszik a hangulatot. Főleg, hogy azóta elkészült a 300 paródiája, aminek az első egyharmada nem is sikerült rosszul, és itt is volt pár jelenet ami ordított a humor után - pl. az az ominózus dugás, ami a film legemlékezetesebb momentuma. Az egészből a stáblista rajzai a legfaszábbak. Mint mondottam volt, lekéstem az elejét, ez lehet akár tíz perc is, ott csatlakoztam be, amikor Xerxész megszületik, nem volt pofám bemászni a helyemre, szerencsére találtam a szélén pár szabad ülést, és a 3-as teremben néztük, ahol ez lényegében teljesen mindegy, mert minden honnét hatalmas a vászon. Ül mellettem egy csaj és az összes véres jelenetnél, csonkolásnál látványosan eltakarta az arcát. Ezt sose értem. Egyrészt ez egy stilizált műmájerség - jó a levágott fejjelé való csókolózás valóban undorító - másrészt minek ül be valaki egy olyan filmre aminek már az első része is tele volt hasonlókkal?? Ritkán mondok ilyet, de aki szerint ez a film jobb mint az első rész, annak nem rossz ízlése van, annak NINCS ízlése. PONT. A zene nem rossz de csak mert ellopták a Prince of Perzsia főtémáját. Azt viszont ha agyonütnek se értem, hogy ezt a filmet miért nem 3D-ben adta a mozi, ha már előtte egy hónapig így vetítette...

noé.jpg

NOÉ 3D - No jó, szusszanjunk egy kicsit majdnem egy óra van a következő filmig. Gyorsan veszek egy csokit, meg energiaitalt a húzósabb időszakokra, azután étkezem, majd mivel baromi hosszú a sor a Noéra, gyorsan klotyó. Természetesen lekéstem az elejét. A terem dugig van, mondom én ugyan nem mászok be a helyemre - kellő középre - inkább megnézem a többi sort. SEHOL egy hely, hát muszáj lesz talpasparasztnak lenni. Bocsánat, elnézést, igen ez a lábad volt :D Nah, megérkezünk, nézzük a földből kinövő virágot. Nem igazán vágom miért fanyalgott a sok kritikus, amit ebből a filmből ki lehetett hozni azt kihozták. Illetve tudom, mert Arronofsky ezúttal egy viszonylag nézhető filmet kreált. Tehát aki eddig utálta, annak bizony ez most tetszeni fog. A hittanóráimról kicsit máshogy emlékszem erre a történetre, de hát a Biblia nem történelem, az valami kivonata annak amiket régen megálmodtak. Mondjuk nem biztos, hogy jó rendező kezei közé került ez az alapanyag, Arronofsky ugyanis nem szereti a színeket, márpedig amikor hatvanezer madár berepül a bárkába, ott én a szürke, fekete, meg középszürke mellett valami pirosat, kéket, lilát, sárgát is elvárnék. Nagyon sok kérdéssel lehetne szétszedni a filmet - ha tizenvalahány évig épült a bárka minek kellettek az óriások? ennyi idő alatt apám egy házat felépített egymaga - de ezeket hagyjuk mert az ilyen epikus történetek nem erre fókuszálnak. Nekem tetszett Emma Watson valszeg mert én sose voltam rákattanva - nem értem mit esznek ezen az ázott verében -, nekem bejött a Ragyogás szintű para ami az egyetlen élhető zárt térben létrejött (csak gondolj bele, ez a TE apád, és félned kell tőle, hogy megöl... és nincs hova elfutni sem). Bár kétségtelen, hogy a film arra épít, te ezt a történetet ismered. Mi volt az a tűz, ami mindent lángba borított, mit ettek? Fényt? Ebben a világban tilos volt az állatokat megfenni? Ez szerintem elég nagy baromság. Az állatok ha jól láttam a CGI generálásnak köszönhetően nem éppen párosan özönlöttek a bárkába, hanem huszadmagukkal. És most komolyan, az egész film kényesen kerüli, hogy Isten megszólaljon, sőt egy helyen még azt is bemutatja mennyire megfér egymás mellett a hit, és az evolúciós elmélet - erre totál nem is gondoltam eddig, szégyen, nem szégyen - szóval kicsit olyan ám, mintha Noé megörülne. Most komolyan, te hiszel valakinek ha azzal jön, hogy Isten mondta ezt tegye? És évekig nincs semmi bizonyíték rá? Jó, az egy más korszak volt, nem létezett még internet. Szóval a Noé alatt már elszállt az a bajom, hogy nem tud egy film se bevonni. Mert az egész film érezhetően ábrázolta az özönvizet - érezhetőbben mint a 2012 - és bár ekkor még nem tudtam, de a filmek színvonala exponenciálisan emelkedett az est hátralevő részében. Jah, a 3D helyenként egész pofás, a környezetre azonban figyelhettek volna jobban is, mert Hám haja nagyjából a 2000-es évek hajstílusát idézi, ellenben Noé frizurájának változása igazán figyelemreméltó. Clint Mansell pedig ismét bebizonyította, hogy nem csak Hans Zimmer tudja sikeresen önmagát lopni, mert lényegében a Forrás témáját halljuk pepitában.

I-Frankenstein-Poster.jpg

Én, Frankenstein 3D - A filmről bővebb kritika érkezik a jövő hét folyamán, szóval most csak röviden. Talán nem lepek meg vele senkit, hogy ismét kések, belelógott a Noé. Ez már egy teljesen jó film volt. Sokan óvtak tőle, mondván baromság, de ők nyilván nem látták a Papot, vagy a Légiót, netalán az Abraham Lincoln a vámpírvadászt. Azok közül ez Olympus Monsként emelkedik ki. Még úgy is izgalmas végig, hogy a film alatt egész végig azt hittem Fassbender alakítja a szörnyet, de még Eckhart is túl jóképű erre a szerepre. Bill Nighy pedig már a magyar hangjáról felismerhető. Ez valahol durva azt hiszem. Az viszont, hogy az egész alapfelállást modern környezetbe helyezték szerintem baromi jót tett a mozinak. Kellemes, agykikapcsolós marhulás, amiben a legnevetségesebb már megint az, ami A világ nem elégben is volt már, hogy egy 25 éves picsát akarnak beállítani DOKTORNAK. Jah meg az, hogy jobbról már megint van egy csaj, aki takarja a szemét :D

Jack_Ryan_Shadow_Recruit_review.jpg

Jack Ryan: Árnyékügynök - Természetesen kések erről is. De miért, még csak 43 van, és 45-kor kellene kezdődni a filmnek. És már megy. Nem az én órámon van 43, hanem a Malom Mozi kijelzőjén. Jó erről már nem perceket kések, de akkor is durva. Nekem bejött ez a film is, jól lehet mert sosem tetszett James Bond, és Harry Palmer mellett Ryan kalandjai egy szimpatikus alternatívát kínáltak - kedvencem a két Harrison Fordos verzió, különösen a Végveszélyben. Az látszik, hogy itt is egyfajta rebootot terveztek, csak talán nem hangoztatták eléggé, Chris Pine szimpatikus a szerepre, legnagyobb meglepetés, hogy ebben a filmben játszik Keira Knightley is, Kevin Costnernek meg jól állnak ezek a szerepek, így visszaemlékezve az Acélemberre, abból is nagyjából ő maradt meg mostanra. A legnagyobb baja ennek a filmnek, hogy januárban jött ki, ha most kerülne moziba, miután Putyin kicsit belázította a fél világot a krími helyzettel, lehet nem tartanák annyira nevetségesnek ezt az orosz szálat, amit az elmúlt húsz évben kényesen kerültek. A kém szakma bemutatása mindig érdekes, a szoba kitakarítása mesteri jelenet, persze teljesen biztos, hogy azt a jelenetet vették fel előbb, és így azért könnyű - észnél vannak ám ezek a filmesek is. Az mondjuk vicces, hogy az oroszok néhol magyarul káromkodnak, egyik jelentben abból, hogy Ryan kinyögi "Itt a Kreml" levonják, hogy tud oroszul, több mint röhejes, hiszen egy szót mondott oroszul, akarom mondani magyarul. Kenneth Branagh meg szerintem menjen vissza Shakespearet rendezni, mert nagyon nem fekszenek neki ezek az akciósabb témák, de ha jól láttam, már színészkedni se tud, mert abszolút súlytalan a jelentéktelen főgonosz szerepében. ÉN nem félek tőle, akkor egy ügynök? És végtére is mit vár az, akinek az irodájában a Waterloo-i csata lóg a falon.

17638-Liam-Neeson-es-Julianne-Moore---Non-stop-2014-film.jpg

Non-stop - Az első film amiről már nem kések - azért egy kétórás lyuk után csúnya lett volna, ami meglepően gyorsan eltelt, mert időközben felfedeztem, hogy az Adobe volt olyan jó fej, és beszüntette a flash támogatást Androidra, csak a honlapok követelik meg, hogy rendelkezzek vele. Nem, azon kívül, hogy lemerült a telóm, nem értem el semmit, nem találtam meg sehol a legutolsó futtatható példányt. Ideje beváltani a kupont is, bár már ötezerszer megfogadtam, hogy tortilla chipset itt soha, megint azt kérek, el is fogy még mielőtt a film igazán beindulna. Székbeszögezően jó film ami egészen a végéig ki is tart, és csak ott bicsaklik meg. Kicsit hasonlít a Légörvényre, de ez a para zárt térben ez nagyon bejött. Bár azt azért nem értem, hogy ha ennyire nyilvánvaló volt ennek a marshallnak a magánügyi problémája, nincs valami pszichológus aki megtiltaná, hogy betöltse ezt a munkakört? Vagy éppen miért kellett beerőltetni a filmbe Julianne Mooret mikor semmi funkciója nincs. Kívánom Jaume Collet-Serának, hogy vesszen el az arcában. Már csak azért megérdemelné, mert ő készítette a Viasztesteket is, bár ha Neesonnal a harmadik közös filmjük is ilyen jól sikerül, akkor talán mégse merüljön el, túl nagy büntetés lenne neki. John Ottoman, neked meg respect man. Bővebb kritika jövő hét folyamán szintén.

339386xcitefun-nfs-movie-wallpaper1.jpg

Need for Speed 3D - Meglepetés, erről sem kések. Rendszerint a maratont egy agyatlan baromsággal szeretem zárni, márpedig ez a film minden szempontból megfelelőnek ígérkezett. És bár cseppet sem voltam álmos, legutóbb is sikerült elbóbiskolni ilyenkor már a 47 Roninon, ezen viszont NEM. És tudjátok miért nem? Mert ez egy JÓ film. És akkor még keveset mondtam. Ez egy kibebaszott jó film. Annyira szemét módon álltam/ültem hozzá amennyire csak lehet, és megevett kilóra. Azt hittem ez a film lesz az amin majd jönnek a parasztok azt lépten-nyomon vicces beszólásokat kell elviseljek, de a legviccesebb az volt, hogy a felső sorban egy srác magára öntötte a kóláját, jól kiröhögjük, utána kuss, jön a film. Az első félórát túl kell valahogy élni, hiszen azért volt itt egy Fast & Furious, aminek az első két részére kísértetiesen emlékeztet - holott az NFS játékokra meg nem nagyon, én hiányoltam a pucsítós picsákat a rajt-célnál -, de látszik, hogy dolgoztak a srácok valami áltörténeten, mert lényegében egy modernkori Vanishing Pointot láthatunk, ahol 45 óra alatt New Yorkból San Franciscoba kell érni egy fantasztikus autóban, egy fantasztikus nő mellett. A film majdnem két órás, és mégis úgy elrepült mint a pinty, az egyetlen probléma vele, hogy a középső egy óra annyira fantasztikus, hogy utána ezt a végső showdown már nem tudja megfejelni, de nem is kell, mert egészen egyszerűen kisebb csoda amit ez a film véghezvitt. A Fast & Furious szép lassan önmaga paródiájává vált az elmúlt tíz év alatt, míg a Need for Speed jött, látott, és leiskolázta ahogy azt kell. A képi világ elképesztő, az akciók kristálytiszták, az operatőri munka az utóbbi idők legjobbja, és még az alakításokkal sincs különösebb gond, de jövő héten úgyis áradozok róla egy sort, úgyhogy addig még bírjátok ki, vagy húzzatok a moziba és nézzétek meg. Én addig megyek és beiratkozok megcsinálni a jogsit.

Iszonyat sok ember volt, az egyetlen hibának a Wall street farkasa ismételt programra tűzése bizonyult, akármennyire jó film, három hónappal a premier után üres teremnek vetítették. Szóval, amilyen rosszul kezdődött olyan jó hangulatban ért véget a 11. mozimaraton, - ebből a szempontból leginkább a 9.-re hasonlított - és igen, várom a következőt, nem tudok betelni vele. Remélem olyan június végén sor is kerül rá. Addig is olvassátok a FilmBOOK-ot, az internet legkúlabb filmes oldalát.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.04.21. 10:49:14

Tudod, attól komolyan vehetetlen, amit írsz, mert egyrészt hemzseg a helyesírási hibáktól, ill. kizárólag szubjektív benyomásokat említesz; kvázi azért rossz valami, mert neked nem tetszett. Ehhez persze jogod van, nyilván vannak, akik ilyesmire kíváncsiak. Csak ebből sajnos nem derül ki, milyen egy film, holott ez lenne a lényeg, nem? Meg szerintem a sok trágárságot is kihagyhattad volna, de ez megint csak az én véleményem. Lehet, hogy élőbeszédben ez elmegy, de egy cikkben nem kellene ennyire lenyomni az amúgy sem túl magas színvonalat. Attól, hogy rondaságokat írsz le, nem leszel menőbb, vagy nem lesz jobban igazad, ellenben sokat elárulsz magadról, ami egy dolog, viszont el is riasztasz olvasókat, akik esetleg kifinomultabb megfogalmazásra vágynak, és nem ilyesmire.

Az egész írásból az jön le nekem, hogy teljesen átlagos nézőként viszonyulsz a filmekhez, ami persze nem baj, csak épp ennyi ismerettel szerintem nem kellene beszámolót írni, hiszen alapvető dolgokkal nem vagy tisztában a filmekkel kapcsolatban - legalábbis én erre következtetek az olvasottak alapján.

Nem téged személy szerint akartalak bírálni, mert biztosan jó ember vagy meg nem is ismerlek, de most én is a személyes benyomásaimat írtam le, ahogy te is. :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.04.21. 10:59:59

@Kővári György Márió: Üdv, a blogon! Engedd meg, hogy kicsit védelmembe vegyem a kollégát, mielőtt ő is felébred.

Alapvetően ezek a mozimaratonos írások ilyen szubjektív beszámolók, nem filmkritikák, ha minden igaz, majd lesz ezekről "rendes" kritika is a közeljövőben.

"Az egész írásból az jön le nekem, hogy teljesen átlagos nézőként viszonyulsz a filmekhez" ez viszont teljes mértékben igaz :D

"alapvető dolgokkal nem vagy tisztában a filmekkel kapcsolatban - legalábbis én erre következtetek az olvasottak alapján."
Hát ez szomorú, mert ez ilyen sarkosan azért nem igaz, de az tény, hogy a szubjektivitás sokmindent felír tanult kollégámnál.

Mindenesetre én köszönöm az építő jellegű, kulturált hangvételű kritikát.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.04.21. 11:11:24

@Santino89: Köszi szépen. :)

Szerintem ha már valaki ír egy filmről, túl kellene lépni azon, hogy csak a szubjektív benyomásairól ír. Ez egyfajta felelősség, hiszen itt nem csak arról van szó, hogy XY saját magának firkál, hanem egy nyilvános, sokak által olvasott oldal számára. Véleményformáló lesz így a bejegyzés, ami másokat is befolyásolni fog, hiszen ez alapján is dönthetnek egy adott film megnézése mellett (vagy éppen emiatt állnak el attól).
Lehet egyetérteni vagy nem azzal, hogy "kibaszott jó film" valami, de szerintem azt is le kéne írni, hogy mitől az, és mindezt lehetőleg objektív módon, ne csak olyan szinten, hogy "azért jó, mert nekem tetszett". Egy film minősége nem ezen múlik, igaz, biztosan akadnak olyanok, akiknek ennyi is elég a döntéshez.

Szerintem mellőzzétek a trágár szavakat is, és figyeljetek jobban oda a helyesírásra (főleg alkotók nevében), kezdetnek ennyi is elég, és nem, továbbra sem kötelező szakmabelinek lenni az értékeléshez - bár valamilyen szinten szerintem nem árt, mert akkor így jobban megértetek olyan alapvető dolgokat, mint a dramaturgia vagy a formanyelv (vagyis valami mitől az és olyan, ami és amilyen).

Amint valaki a nyilvánosság mellett dönt, bizonyos kötelezettségeket is magára vesz, ennek pedig legalább minimális szinten meg kell felelni, hogy komolyan vehessék. :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.04.21. 15:21:58

@Kővári György Márió: szia, hát ebben az esetben örülök, hogy csak ma olvastad és nem tegnap - amikor még valóban hemzsegett az elütésektől, úgy be voltam rúgva mikor írtam...

Egy élménybeszámolónak szerintem legritkább esetben kell objektívnak lennie - de a kritikákról alkotott objektivitásról is mostanában nagyon sokan azt mondták egy baromság, és a legtöbb oldala szubjektivitást erőlteti, három év alatt Te vagy az első aki ezt felhozza hibának, jelzem én hiszek benne, csak úgy vettem észre ezt ilyen túlzott diplomatikusságnak, álszenteskedésnek tartják legtöbben, így nem is törekszem rá az utóbbi időben.

Azután szeretem a gonzót is, és ott sokkal fontosabb a hogyan írod ahelyett, hogy mit, ha át tudok adni egy életérzést akkor elértem, a célom, másrészt valóban ahol van link, ott találsz profibb kritikát az adott filmről, ahol nincs ott meg jelzem mikor érkezik.

Az az írás mintegy összegzője a mozi maratonnak, kis reklám is, mert sokan nem is tudnak róla, hogy ilyen létezik, talán túl sokat is írtam helyenként, és ezért hihetted azt, hogy itt valami nagyon korrekt kritikát akartam alkotni.
süti beállítások módosítása