Az emberi szervezet fontos adalékanyaga a boldogsághormon. Ezt a hahota, a jóízű vagy kárörvendő nevetés, visnyogás, hasfalszaggató röhögés és társai termelik. Az alábbiakban ezek legkönnyebb kiváltásáról ejtenék pár szót. Az, hogy a régi vágású akciófilmek eltűntek, az egy dolog, de hogy eljutottunk odáig, hogy 2016-ban nagyítóval kellett keresni a jó vígjátékokat, az azért egészen szürreális. Katasztrófa, amit Hollywood letett az asztalra. Márpedig ki az, aki nem szeret nevetni? Létezik ilyen? És létezhet jobb megközelítési forma, mint egy film? A humor az egyik legfontosabb dolog az életben, aki nem hiszi, az olvasson egy kis Voltaire-t, sőt én szívem szerint taníttatnám Lukianoszt a történelemórákon, és akkor nem hinnék a gyerkőcök, hogy az az egyik legunalmasabb, legszárazabb óra. No de ne kalandozzunk el, nem kisebb dologra vállalkoztam, minthogy összeszedjem azt a 10 filmet, amelyekhez nem egyszerű nevetés, de valóságos euforikus állapotok fűznek.
Következzen tehát a TOP10-es vígjátéklista szigorúan Scal szerint. És miért pont most? Mert kurva szar az idő... azért.
10. Kalandférgek (2004) rendező: Danny Leiner, mókamesterek: Kal Penn & John Cho
Idézet: „Egy vagy két lyuk? Stopi segg!”
Emlékezetes pillanat: amikor megérkezik a segítség az erdőben
Csacska földi halandók szerint az a két szó, hogy „intelligens” meg „vígjáték”, az megfér egymás között, bizonyára léteznek ilyen darabok is. Jelen alanyunk nagyon nem az. Megmondom úgy, ahogy van, sokat filóztam, hogy számomra melyik tini vígjáték az abszolút legjobb. Lehet itt a Pitét piedesztálra emelni, anno az se volt egyéb, mint egy újabb ökörség, csak aztán sikeres lett, és mára már „kultusza” van. És a Cool túra sem jobb egy fokkal sem. Miért akkor ez a két ökörállat inkább? Mert az egész film egy akkora infantilis hülyeség, hogy már alapjáraton képtelenség vigyorgás nélkül végignézni. Erre aztán még rátesznek egy lapáttal azok a jelenetek, amelyeken meg sírva lehet röhögni, nem egyszer, nem kétszer, valahányszor csak látod, újra és újra. A két srác egyszerre szeretni és szánnivaló, és már a megjelenésük is vicces. Kettejük közül Penn (Kumar) a nagyobb kópé, de Chót sem kell félteni. Ezek ketten nem tisztelnek sem embert, sem istent, és a legjobb az egészben, hogy se nem feketék, se nem fehérek. Egyik egy koreai, a másik meg indiai. Leiner ezzel a filmjével sikeresen kiküszöbölte a csorbát, amit még a Hé haver, hol a kocsim?-mal okozott saját hírnevén.
9. Horrorra akadva, avagy tudom kit ettél tavaly nyárson (2000) rendező: Keenen Ivory Wayans, mókamesterek: Shawn Wayans & Marlon Wayans
Idézet: „»Azt mondod hogy... bekaksiztál?« – »Aha, jólesett!«"
Emlékezetes pillanat: a film végi nagy leleplezés
Volt idő, amikor még a Wayans tesók is viccesek voltak. Minden idők egyik legjobb paródiáját készítették el – kicsit emiatt gondban is vagyok, beleillik-e a vígjáték kategóriába, de abban viszont biztos vagyok, hogy tíz normális paródiát nem tudnék összeszedni. Az egyetlen gond talán a Marlon gyerekkel van, mert az oké, hogy valaki nem tud játszani, de hogy ennyire ráérezzen minden egyes alkalommal, hogyan kell valamit túlspilázni, hát az katasztrófa. Szerencsére nem ő a központi ügyeletes humor terén, mert jóformán bárki viccesebb nála, és a filmen még úgy is lehet röhögni, ha egyetlen kigúnyolt alkotás mivoltával sem vagyunk tisztában. Amiért bekerült, az nem más, minthogy ezen film egyszer valóban majdnem a kórházba juttatott, egy baráti társasággal bekajáltunk, aztán kitaláltuk, hogy megnézzük ezt... Valami leírhatatlan érzés, hogy pokolian fáj, és mégsem tudod abbahagyni a röhögést. Ezen alkotás előtt már létezett egy vígjátéka Wayanséknak, a Ne légy barom!, azt szintén tudom ajánlani. Ezután sajnos alig jött ki bármi értékelhető tőlük.
8. Űrgolyhók (1987) rendező: Mel Brooks, mókamesterek: Rick Moranis & John Candy
Idézet: „»És maguk mit találtak?« – »Egy rakás szart se uram!«"
Emlékezetes pillanat: a daloló Alien
Ha az előbb azt mondtam, hogy a Horrorra akadva az egyik legjobb paródia, akkor az Űrgolyhók egyenesen a legjobb. Brooks sokszor fárasztó és viccesnek szánt, ámde leginkább énkérekelnézést-szerű „poénjai” itt szinte fel sem lelhetők. Egyértelműen a legjobb filmje, köszönhető nyilvánvalóan az alapanyagnak is, aminek ha jól tudom, ez az egyetlen hivatalos paródiája. Moranis és Candy abszolút uralják a vásznat, mellettük Pullman és Zuniga olyan halovány, mint az Alderan maradványai. Nem lehet elmenni szó nélkül a tény mellett, hogy Luke Skywalkernek nincs alteregója, ami azért jelez valamit. Helyenként itt is befigyel pár kisebb hehe, de ez a film azért még tudta, mitől döglik a légy.
7. Ace Ventura – Hív a természet (1995) rendező: Steve Oedekerk, mókamester: Jim Carrey
Idézet: „Pedig úgy vágyik arra a guanóra, hogy szinte a szájában érzi az ízét.”
Emlékezetes pillanat: amikor Ventura kimászik az orrszarvúból
Infantilis, helyenként gusztustalan, de véleményem szerint legalább 50%-kal viccesebb, mint az egyébként jól sikerült eső rész. Carrey sajnálatos módon ezután hűtlen lett ahhoz a karakterhez, amelynek a világhírnevet köszönhette. Két év alatt egy alapfilm + egy folytatás, aztán kifújt, és azt kell mondjam, hiába próbálkozott akármivel, maximum egy kisebb kac-kacra futotta a rajongóktól. Carrey önmagának bebizonyította, hogy képes a nagybetűs színészkedésre is, hogy ki tud törni a skatulyából, de ezáltal megtagadta egy részét, pedig ebben az alapanyagban legalább még két film simán ott volt. Ezen a filmen RÖHÖGNI lehet, kérem szépen, tele szájjal, gátlástalanul. Nem csoda, hogy ekkoriban olyan hajat akartam, mint amilyet ez az állat hordott a fején.
6. A Rózsaszín Párduc újra lecsap (1976) rendező: Blake Edwards, mókamester: Peter Sellers
Idézet: „»Azt mondta, hogy a kutyája nem harap.« »Nem is, de ez nem az én kutyám.«”
Emlékezetes pillanat: a kihallgatás a kastélyban
Minden bizonnyal egyszer nekiülök, és megírom a világ legkuszább sorozatának a történetét, ahol tulajdonképpen minden képlékeny volt, kivéve a főhőst, Jacques Clouseau (FŐŐŐ) felügyelőt. Sellers szereplésével mindössze négy film és egy spin-off készült, úgy, hogy az első filmben még csak egy mellékkaraktert alakított, és színészi nagyságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy halála után is még három részt fialt a sorozat, és még azokra is beültek az emberek. Közülük is talán a legjobb rész a harmadik, vagyis az Újra lecsap, amelyben Sellers James Bondot megszégyenítő módon menti meg a világot, miközben kő kövön nem marad utána. Jelen film kitűnően ülteti át a rajzfilmsorozat szellemiségét (pl. amikor be akar jutni a kastélyba), és nézése közben csak azt bánhatjuk, hogy az Úr időnek előtt magához szólította ezt a zseniális fazont. Mellesleg aki szeret jókat nevetni, az nézzen meg minél több Blake Edwards-filmet, mert a film sikerében azért pici szerepe neki is volt.
5. Jöttünk, láttunk, visszamennénk (1993) rendező: Jean-Marie Poiré, mókamesterek: Jean Reno & Christian Clavier
Idézet: „ Az én földemen nem kínozzuk a nőket... csak élve elégetjük."
Emlékezetes pillanat: Napvilág-Iccaka
Hagyjuk ezt az amerikai macskapötse humort, és közelítsünk Európa kifinomult ízlésvilága felé. Mert bizony volt idő, amikor Jean Renón még lehetett nevetni is, és nem csak abból állt a szerepe, hogy szigorúan néz. A film első húsz perce elmehetne kalandfilmnek, történelminek, avagy akár fantasynak is, de aztán hősünk és félbolond szolgája egy balul sikerült varázslatnak köszönhetően átkerülnek a 90-es évekbe, és fenekestül felforgatják környezetüket. Amit ki lehet hozni ebből az alapszituációból, azt a franciák kihozták. Van itt csillárleszakítás, telefonba kürtölés, száj- és lábszaggal való gusztustalankodás, autó szétverése, és még sorolhatnám. Az egész film egy elképesztő hullámvasút, ahol egyedül attól kell félni, hogy a saját röhögésünk miatt lemaradunk a következő poénról. Öt évvel később készült egy teljesen fölösleges folytatása, nyolc évvel később egy értékelhetetlen amerikai remake, ami egyedül attól kuriózum, hogy ott is Reno és Clavier a két főszereplő. Tavaly pedig megérhettük, hogy trilógiává duzzadt, de bárcsak itt hagyták volna abba...
4. Félénk vagyok, de hódítani akarok (1978) rendező és mókamester: Pierre Richard
Idézet: „»Két gatyót! Kettőt kértem!« – »Milyen kettőt?« – »Ötvenkettőt!« – »Ötvenkét gatyót?«"
Emlékezetes pillanat: 12. lecke – Nincsenek legyőzhetetlen hapsik
Emlékszik valaki egyáltalán még erre a filmre rajtam kívül? A helyzet az, hogy amennyire túráztatják a televízióban a Spencer&Hill párost, annyira nélkülözik az utóbbi időben Richard-t, pedig a fürtös szőke szinte olyan, mintha az európai Woody Allen lenne. Karaktere többnyire kimerül az örökké peches, balfaszkodó, de jóindulatú és szerethető kisemberben, és ezzel olyannyira azonosult, hogy a legtöbb filmjében még csak másik nevet sem használ – itt is Pierre a karakter neve. Mindazonáltal filmjei pont ettől válnak viccessé. Ugyan, mikor kell attól tartani, hogy egy állati nyomozoo vagy rokonaink a múltból bekopogtatnak? Azok a kalandok, amelyek Pierre-rel megtörténhetnek, akár már holnap velünk is megeshetnek. Pont ettől olyan megunhatatlanok a filmjei, és az, hogy betegre lehet rajtuk röhögni magunkat, már csak hab a tortán.
3. Fogd a pénzt és fuss (1969) rendező és mókamester: Woody Allen
Idézet: „»Mi ez? Csak semmi cicó?« – »Cécó!«"
Emlékezetes pillanat: amikor Starkwell kezében habzani kezd a pisztoly
Most mondjam azt, hogy Mr. Konigsberg ha hétrét görnyedt, akkor sem tudta még csak megközelíteni magát soha többé, mert már az első filmjében olyan pokolian vicces volt, hogy minden, ami ezután következett, csak jobban távolította el a vegytiszta nevettetéstől? Egyesek szerint egyenesen szégyellni kezdte, hogy vicces, és mindenáron valami mélyebb mondanivalót akart belefűzni filmjeibe, mintha az valami lenézendő dolog lenne, ha megnevettetjük embertársunkat. Pedig aki valaha is próbálta, az nagyon jól tudja, hogy keményen meg kell azért dolgozni, hogy akár csak egyetlen embert is szórakoztatni bírjunk. Elképzelhető, hogy az Annie Hall Woody legjobb filmje, de a legszórakoztatóbb kétségkívül ez.
2. Csupasz pisztoly (1988) rendező: David Zucker, mókamester: Leslie Nielsen
Idézet: „»Az a bíró nem bíró!« – »Megvan, Enrico Palazzo!«"
Emlékezetes pillanat: szeméremsértés egy mesterséges hímvesszővel
Az egyik legelső film volt, amit videóra rögzítettem, és egy totális véletlenen múlt. Ha nem kapom el az előzetest – és akkoriban egy előzetes nem a film trailere volt, hanem egy pár perces jelenet kivágása –, akkor sose veszem fel, és mivel ez olyan 90-ben történt, utána még legalább 7-8 évig biztos nem láthattam volna újra, mert akkoriban nem naponta ismételték a filmeket. Így viszont láttam, most már több mint 200 alkalommal. Nielsen legjobb filmje, fontos kijelenteni, hogy maximum stílusparódia, de itt még inkább a vígjátéki elemek dominálnak. Nielsen ezután hihetetlen karrierstartba kezdett, több mint 60 évesen, de soha semelyik később produkciója nem ért fel ehhez. Voltak ugyan jobb pillanatai, de ilyen elejétől a végig menet, mint ez, egy sem. Később megnéztem ugyan az eredeti sorozatot is, ám milyen jól jártam, hogy nem előbb láttam azt, és később a filmeket, mert a poénok 70%-a a sorozatból lett átültetve, de még Louis de Funès-től is kölcsönöz a film, aminek tudatában meglehet, komolyan csökkent volna az élvezeti faktor.
1. Gyalog-galopp (1974) rendező: Terry Gilliam, Terry Jones mókamesterek: Graham Chapman, John Cleese, Michael Palin, Eric Idle
Idézet: „»Honnan tudsz ennyit a töketlen fecskékről?« – »Egy királynak értenie kell mindenhez.«"
Emlékezetes pillanat: a vérnyúl
Ez a tökéletes vígjáték. A vígjátékok non plus ultrája. Olyannyira, hogy egy barátom egyszer úgy fogalmazott, ne sértsem meg ezt a filmet azzal, hogy levígjátékozom, mert EZ egy külön műfaj. Galla Miklós szerint az emberiség már negyven éve elérte létezésének legfőbb értelmét, s innen tovább teljesen fölösleges élnünk. Egy biztos, a Gyalog-galopp pokolian vicces. Humora ugyan nem mindenki számára érthető, rétegei nem mindenki számára nyilvánvalóak. De akkor is, ez a film megismételhetetlen, túlszárnyalhatatlan, és mi, magyarok, nem is tudjuk, mennyire szerencsések vagyunk, mert a SZINKRON ezen a filmen csak javított. Halljátok, franciák! Vagy ti, angol hülyék!
Azt kell mondjam, ez a lista nehezebb volt. Vérzik a szívem, hogy olyan filmek maradtak ki, mint a Dutyi-dili, A balfácán, a Kellemes Húsvéti Ünnepeket, a Horgász a pácban, a Szárnyát vagy combját, Az áltengerészek, a Bűnvadászok, A pacák, a Dobjuk ki anyut a vonatból, az Ők is a fejükre estek, A legényanya, A nagy durranás 2. –Trópusi vihar, a Ki nevel a végén, és még sorolhatnám. De azt hiszem, ebből is látszik, hogy én aztán nem ismerek tréfát humor terén.
Ha tetszett a lista, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!
Egyéb toplistáim:
Top 10 - A legjobb akciófilmek
Top 10 - A legjobb kalandfilmek
Top 7 - A legjobb Bond gonoszok
Top 10 - A világ legrosszabb filmjei
Top 10 - A legjobb nők Hollywoodból
Top 10 - A legjobb Bruce Willis filmek
Top 10 - A legjobb folytatások
Top 10 - A legrosszabb rendezők
Top 10 - A legjobb Bud Spencer filmek
Top 10 - A legjobb Star Trek epizódok
Top 10 - A legjobb konzoljátékok
Top 10 - A legjobb videoklipek 1.
Top 10 - A legjobb videoklipek 2.
Oldfan 2012.02.19. 09:09:35
Ezeket azért cserélném közülük:
- 10. helyett - Az istenek a fejükre estek.
- 9. helyett - Olaszok hihetetlen kalandjai Leningrádban.
- 7. helyett - Kaktusz Jack
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.19. 11:25:28
Igen a 9-10-esen én is erősen elgondolkodtam.
De akár említhetném a Segítség felszarvaztak, Languszta reggelire, vagy a Lator vígjátékokat is, mert azok is nagyon jók.
Tegnap pedig muszáj volt reflexből megnézni a Félénk vagyok, de hódítani akarok-at. Ezer éve nem láttam :D
Oldfan 2012.02.19. 12:15:34
Ha már beírtad talonba lévőket, -nagyon ott vannak az említettek, - én is hozzátennék párat, a teljesség igénye nélkül:
- Mi van, doki?
- Robertnek hívták
- Halló, itt Iván cár!
- A nagy zsákmány
- Dajkamesék hölgyeknek
- Egymillió karátos ötlet
- Generális (Buster Keaton)
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.19. 12:22:50
Ú, hát ezeket nem is láttam :D Legalább lesz mit bepótolni.
Mindenesetre egyre kevésbé látom az alagút végét. A múlt heti akciólistánál sokkal magabiztosabb voltam, most kevésbé. És akkor egy minden idők legjobb TOP10-ét is majd össze kellene valamikor állítani. Mission: Impossibble.
Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.19. 12:32:59
Csomó filmet nem is láttam a listáról, pl Kalandférgeket, a Rózsaszín párduc újra lecsap, vagy a Félénk vagyok, de hódítani akarok.
A Horrorra akadvá-t az általános iskolás osztályommal láttam, hatodikban. Az osztályfőnökünk elvitt minket "vmi vígjátékra", és hozta magával a nálunk is fiatalabb kisfiát. Volt is nagy meglepetés, amikor a mozivásznon feltűnt az a hatalmas fasz xD
Ace Venturából amúgy az egyet én speciel mindig jobban szerettem, de az én korosztályomnak az Ace Ventura egy kultfilm, úgyhogy nem tudok nem elfogult lenni vele szemben.
Nekem a vígjáték Top 3-am úgy nézne ki, hogy: Csak egy kis pánik, Vaklárma, és Oscar (holtversenyben a Stallonés és a Funes verzió)
Oldfan 2012.02.19. 12:41:32
De a Kaktusz Jackben nem ez a szórakoztató nekem, bár igaz, amit írtál.
A fentieket még nem ismered? Tulajdonképpen mázli...Egy csomó jó mozi vár rád.
Alapjában nem kedvelem a listákat, bár az értelmesebbjeiről néha kimazsolázok 1-2 mozit. Santino is győzködött, hogy írjak, de nem fűlik hozzá a fogam. Max. egy csambara listát teszek majd ki. Csak az érdekesség kedvéért.
Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.19. 13:11:18
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.02.19. 13:18:39
Én szeretem a listákat (bár írni egyre kevésbé :D) mert tényleg ilyenkor lehet találni pár filmet - most is kapásból ajánlottál vagy tízet amit majd be is szerzek alkalomadtán. Ha érdekel, fusd át az egy héttel ezelőttit is :D
Santino: lám lám, rád is mennyi film vár még. Az Oscar egyébként valszeg bekerülhetne, a Csak egy kis pánikkal már vitába szállnék, mert az inkább amiatt vicces, hogy tudod mit építette fel DeNiro az életében. Ha valaki mondjuk úgy nézi meg, hogy előtte egy másik DeNiro filmet se látott arról még azt is el tudom képzelni, hogy nem nevet. Kicsit úgy van értékelve, mint az Apádra ütök, vagy a Másnaposok, hogy egynek jó, de nekem most is komolyan el kellett gondolkozzak, hogy mi is ez a Csak egy kis pánik :D
A Vaklárma is nagyon jó, lehet még jobb is mint a Dutyidili, sose tudok köztük igazán dönteni. De a Vaklármát már nagyon rég láttam.
Jaaaa, és most vettem észre, hogy a Austin Powersről teljesen megfeledkeztem, pedig azt be is akartam tenni a listába :S
Jerryco 2013.02.14. 20:48:36
A "Ne légy barom" sosem volt sorozat... A magyar keresztségben próbálták annak eladni. Kijött pár afroamerikai komédia, sőt, romantikus film és nálunk azokra aggatták a kelendőbbé tévő mára kultikus címet és sorszámozást.
A Wayans fiúk a "Ne légy barom"-ot csinálták, a többit mások, értelem szerűen, mivel nem sorozatról van szó.
Jó, én ís írtam már cikkben olyat, hogy zombi, oszt démonok voltak... :)
www.moziplussz.hu/magazin/zombi-kronika
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.02.15. 12:28:32
Bár ez lenne a legnagyobb hibám. De mentségemre legyen szólva, az ott egy olyan project volt amikor egy bizonyos dologra kell fókuszálni, ha kifejezetten a Wayans életműről írok, akkor nyilván ennek is alaposabban utánanézek, egy ilyen listában viszont ezt csak megemlítettem. Majd javítom.
bobbantyú 2013.06.05. 11:08:15
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.05. 18:03:52
ööö igen, na most a TOP 10-nek ez a nehézsége mi kerüljön be, és mi ne, egyrészt a saját szempontjaim domináltak a lista alapján (egy éve reménykedtem, hogy a többiek is hasonló listákat készítenek majd, de nem igazán történt ilyen, úgyhogy abból kellett gazdálkodjak amit én láttam, minden listámnál ott van hogy kizárólag szerintem, vagyis ez nem kanonizált)
ily mód én ezeken a régi Lemon Matthau párosokon elvagyok de azért betegre egyiken se röhögtem magam, az itt felsorolt filmeken én mindegyiken többször is betegre röhögtem magam :D
Sellers szeretem, de a Párduc filmjei számomra viccesebbek voltak mint az Estély habfürdővel, az is jó, de egy 10-es listába igazán nem fér be, hogy valaki több filmmel is szerepeljen
egyébként gondolkodtam hogy esetleg átrendezem, esetleg az utolsó kettő helyett találok mást, deeee minthogy több mint egy éve ez a legnépszerűbb cikk az oldalon (minden héten több ezren nézik meg) ki vagyok én hogy felülbíráljam egykori jobb gondolataimat? :D
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.06. 13:05:28
niggaplíz?!
Azért az a film igen egy szint alatt van. :S
Főleg úgy, hogy a lista első része meg KLASSZIKUSOKkal van teli, így nagy betűkkel.
Ennyi erővel az amcsi pite xedik része is bekerülhetett volna. :S
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.06.06. 17:46:47
azt kell tudni a listáimról hogy szignifikánsan emelkednek, vagyis az utolsó 2-3 helyre általában olyanokat teszek ami nagyon szubjektív,és az a hely ahová a TE jelöljeid is simán beférnének, és nálam mindig a következő helyezett az jobb mint az előző
vagyis a Kalandférgek beférnek, mégpedig azért, mert már 3 éve láttam és 50*-re is szarrá röhögöm magam amikor a bokornál hugyoznak, vagy amikor megérkezik a segítség az erdőben :D
az Amcsi Pite ehhez képest takaréklángon ég
mellesleg szégyelld össze magad, hogy még csak most jött kommented a legnépszerűbb cikkhez a blogon
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.06. 19:34:02
Bobby Garfield 2014.01.08. 10:01:36
Pár javaslat az én kedvenceim közül:
- Idétlen időkig
- Ikrek
- Szellemírtók
- Bombázók a seregnél
- Addams family
- Apádra ütök
- Rocksuli
- Hull a pelyhes
- Reszkessetek, betörők!
- Süti, nem süti
- Sztárom a párom
- Beépített szépség
- Harry és Sally
lonecoyote25 2014.01.08. 11:15:58
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.09. 15:25:32
most megint jöhetnék a Sas kabaréval, de csak mert ez van, én azt nem értem, Te meg ezt nem
hidd el nem fárasztó a humora, hanem Monty Python, egyik barátom szerint a legnagyobb sértés levígjátékozni, mert a Monty Python külön kategória, és ebben többé kevésbé igaza is van
lonecoyote25 2014.01.09. 22:02:45
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.01.10. 14:24:38
kétszeres vuvuzelaművész 2014.07.19. 01:17:53
Brancaleone ármádiája
Magas,szőke férfi,felemás cipőben
Felszarvazzák őfelségét
A csendőr nősül
Folytassa Cleo / Folytassa cowboy / Folytassa a kémkedést
A buszon
Hóbortos hétvége
Óvakodj a törpétől
Meztelenek és bolondok (1941)
Száguldás gyilkosságokkal
Gyagyás nyomozás
A Riviéra vadorzói
A hal neve Wanda
Verseny a javából
A nagy zsákmány
A négy muskétás (4 Charlot)
Beetlejuice
Feketeszakáll szelleme
egy német film, aminek nem jut eszembe a címe, de egy kétbalkezes magándetektívnek egy díjnyertes nyulat kellene eljuttatnia valahová vonaton
(esetleg emlékszik még valaki olyan nevekre, hogy Chaplin, Stan&Pan, Marx fivérek, Buster Keaton, stb?)
abba is hagyom, nehéz mesterség a tízes lista:)
Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.19. 19:59:34
Kyria 2014.07.21. 16:44:31
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.21. 17:55:48
imádom Funest, Bourvilt viszont ki nem állhatom, egy filmjében nem tudtam még komázni, olaszok közül párat ajánlhatnál, mert csak párat láttam ami nem Spencer-Hill
pl. Lator, Languszta reggelire, Segítség felszarvaztak, Áltengerészek
Kyria 2014.07.22. 13:05:15
Az olasz vígjátékok...hát, az jó régen volt, nem biztos, hogy pontosan fogok emlékezni. A Monica Vitti-vel készültekben biztosan volt szenzációs, de ne egy filmet képzelj el, részekből álltak, úgy, mint pl. a "Tündéri nők", Vitti-n kívül Claudia Cardinale, Raquel Welch is játszik benne, 4 epizódból áll, vagy a "Cicababák". Aztán nagy siker volt a "Narancsos kacsasült", vagy - ami két címen is futott - "Szerelem szicíliai módra" vagy "Lány pisztollyal", de ez ugyanaz a film! Régebbi, mint a Vitti filmek, még fekete-fehér volt a "Válás olasz módra". De ezek olyan régiek, hogy nem hinném, hogy beszerezhetőek.
Viszont eszembe jutottak további emlékezetes vígjátékok, pl. ha már Peter Sellers, a "Meghívás egy gyilkos vacsorára" megvolt? Pierre Richard és Depardieu főszereplésével a "Balfácán"? Utóbbival a Hanta-palinta (amit az amerikaiak újból megfilmesítettek "Apám a hős" címmel, de ott is Depardieu játszotta a főszerepet). Még mindig Vele a "Volpone", Vele és Reno-val a "Pofa be", a nagy francia klasszikus "Éretlenek". Francia-olasz volt az "Őrült nők ketrece", illetve én szerettem (bár inkább a keserédes kategória) a "Legyetek jók, ha tudtok"-at is. Kusturica-tól a Macska-jaj, illetve nekem tetszett "Az élet egy csoda" is. Bocsánat, hogy nem csak az olaszokról írtam...
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.22. 17:50:47
Richard & Depardieu-től asszem mindent láttam (ne nézz ennyire amatőrnek, mert frusztrálódom máris)
Nincs bocsánat mert a nem olaszokat mind láttam :D Csak az őrült nők ketrecét, arra még nem tudtam magam rászánni.
kétszeres vuvuzelaművész 2014.07.26. 01:49:38
Olsen és bandája
Jó estét Mrs. Campbell!
Belphegor a pokolból
Olaszok hihetetlen kalandjai Leningrádban
Római vakáció
Van aki forrón szereti
Boszorkányt vettem feleségül
Kalózok (Polanski)
Hulot úr nyaral
Nemzeti szégyenünk vakációja
Fényes nyergek
Dorellik jön
Ne hagyd magad, Pitkin!
Don Camillo (Fernandel)
Furcsa pár
Apócák a pácban
Blöff (A. Celentano v A. Quinn)
De hová tűnt a 7. század?
Kelly hősei
Szabadnapos baba
Bolond, bolond, bolond világ
Rövidzárlat
Isten hozta Mr...! (Peter Sellers)
Akinek van egy unokatestvére Bronxban
(utóbbi kettő ugyan nem az a térdcsapkodós fajta, de azért szerintem jók)
részemről elég is, mert akár százas lista is lehetne, pedig még magyar, ex-szocialista és egyéb "egzotikus" országbeli filmeket nem is említettünk:)
kétszeres vuvuzelaművész 2014.07.26. 02:12:07
Ágyúgolyó futam
Smokey és a bandita
vmint a csoda VW bogár
filmeket csak nem hagyhatom említés nélkül :)
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.07.26. 12:07:41
Kalózok ráadásul sehol nem vicces, egyik fő oka, hogy hatalmasat bukott
Amator 2015.01.11. 23:55:21
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.12. 00:18:29
Amator 2015.01.12. 00:48:25
Egyébként az európai humort sokkal többre tartom, amerikai rendező nem igen tudna mit kezdeni pl. Anders Thomas Jensen többszörös csavarjaival, lásd az Ádám almája ill. A gengszterek fogadója című zseniális filmeket, de ide vehetjük Menzel 2 klasszikusát is, A sörgyári cappriccio-t, és a Hóvirágünnepet is.
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.12. 02:32:01
Az idén meg tervezek egy 80-as évek vígjátékai sorozatot - bár ebben főleg amcsi lesz - mert botrány hogy az utóbbi években alig van értékelhető vígjáték.
Amator 2015.01.16. 22:34:57
Sándor György nem igen tudna ma karriert csinálni. Ugyanez zajlott a nagyvilágban is.
wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2017.02.04. 10:41:16
Darkcomet 2017.02.04. 12:51:25
Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2017.02.04. 17:49:20
Itt nálunk hétágra sütött a nap. Komolyan! :)
dutch 2017.02.06. 10:36:13
Két szinkron is készült hozzá, természetesen az eredeti Rátóti Zoltán-féle az etalon. A másik kiheréli a káromkodásokat, amik viszont jól el vannak helyezve, és nincsenek eltúlozva.
A Jöttünk, láttunk... második részét meg kell védenem, nálam egy szinten van a kettő. Az első a klasszikus, de a másodikban még több a jó értelemben vett marhaság, vagy hullámvasút, ahogy irtad. Sokan nem szeretik, mert Clavier karaktere itt már jócskán túltolja, de nekem marhára bejön.
A harmadik (amerikai) rész harmatgyenge, a tavalyi folytatás meg teljesen értelmezhetetlen, el sem mosolyodtam rajta.
Valaki irta még az Álomcsapatot. Az is melegen ajánlott :)
Jerryco 2017.02.06. 16:10:03
Emlékszem, videón ezerszer megnéztem az "Agglegény party-t", más címen "Legénybúcsút", még narrátorosan is, azután szinkronnal. (Még a narrátoros is remek lett, hibái ellenére).
Az az a film, aminek igazán értékelhető vaskos története véletlenül sincs, mégis, valahogy végig tudott szórakoztatni, mert jók a karakterek, nem túl sértőek a poénok, ls valahogy nem éreztem izzadtságszagúnak, hogy vicces akarna lenni, mint mondjuk a "Másnaposok" című, számomra erős gyötrelem.
dutch 2017.02.07. 09:10:47
Emlékszem, 2006 körül kétségbe voltam esve, mert a TV már csak új szinkronnal adta, és még messze voltunk attól hogy minden fent van torrenten magyarul is. Berongyoltam az Odeon videotékába, kivettem a filmet eredeti szinkronnal és bedigitalizáltam, mert naivan azt hittem, hogy az a verzió nem fog fennmaradni az utókornak :)
Tolve 2017.02.07. 16:06:00
Tolve 2017.02.07. 16:10:34
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.02.12. 04:13:18
Gynta 2017.02.13. 15:53:26
Zor Prime 2017.12.18. 09:41:25
scal · http://filmbook.blog.hu/ 2017.12.22. 14:20:39