Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Django elszabadul

2013. január 20. - Santino89

Álszentség, pofátlan képmutatás lenne részemről, ha azt írnám, hogy Tarantino-t, a filmművészetben elfoglalt helyéért, filmtörténeti jelentőségéért szeretem. Nem. Az igazság egyszerűen annyi, hogy a magát menőnek képzelő telepi suttyó élvezi azokat a szitukat, amikor egy magát coolnak beállító gengsztersutyerák fölényeskedik, és felejthetetlen szöveggel aláz másokat. Egy film értékelésénél mindig azt tartom a leginkább szem előtt, hogy mennyire volt számomra szórakoztató, és nem azt, hogy filmkritikusi minőségben milyen értékeket kéne felfedeznem, majd értékelnem. A legnagyobb mozik úgyis mindig azok maradnak, amik nem csak művészi, hanem élvezeti értékben is a maximálisat nyújtják. A többiek pedig megbaszhatják.Django Unchained 2.jpg

Tarantino végre visszavett abból a kurvanagy pofájából. Ezt sokan negatívumként értékelhetik, a mainstreambe való visszalépésként aposztrofálhatják, de a Django elszabadul ettől válik igazán jó alkotássá. Mert Tarantino bácsi utóbbi filmjeihez már úgy állt hozzá, hogy leszarta a közönséget, ha őnagysága úgy gondolta, akkor akár 20 percig is szétnyújtott egy jelenetet, és ez nem mindig tett jót az élvezhetőségnek. A Kill Bill 2 már egy pofáncsapás volt, amit vagy tudott értékelni valaki más szempontok alapján, vagy nem, aztán egyértelmű csalódásként volt elkönyvelhető a Halálbiztos. A Becstelen brigantyk pedig annyira jó, annyira egyedi, hogy ne rójuk fel neki, hogy néhol lassabb volt a cselekmény, mint kéne.django-unchained-16-01-2013-25-12-2012-14-g.jpg

A Django elszabadul nem szolgál számunkra ennyi egyediséggel, vagy újítással, ezzel szemben viszont képes magába szippantani minket, és majdnem felhőtlen szórakozást nyújtani. A szokásos Tarantino féle pozitívumok természetesen a Django-ból se hiányoznak; a soundtrack egyetlen mellényúlást leszámítva ismét fantasztikusan hangulatos, természetesen többnyire Morriconé-t hallhatunk, de hát a korábbi filmekből már teljesen lejött, hogy Quentin mennyire odaadóan imádja a spagetti westernt. Éppen ezért volt  furcsa, hogy a mi drága Tarantino barátunk mennyire keveset vett át ebből a műfajból. Gyakorlatilag a zenén (még az Ördög jobb és balkeze is felcsendül a Bud Spencer-Terence Hill rajongók örömére), meg néhány parodisztikus beállításon kívül semmi mást nem láthatunk tőle. De ez most elsősorban nem a filmtörténeti utalásokról szólt, bár nyilván lehet belőle bőséggel csemegézni, ahogy az imdb vonatkozó oldalán erről te is meggyőződhetsz. Nekem a von Shaft volt a kedvencem, avagy blaxploitation foreva!django-unchained-16-01-2013-25-12-2012-13-g.jpg

A vígjátéki elemek beemelése még talán ismerős lehet a spagettiwesternekből, és ahogy a legjobb darabokban, úgy most Tarantino filmje sem lesz komolyan vehetetlen a rengeteg vicces elem ellenére, ellenben 165 percen keresztül röpködnek folyamatosan a poénok, elég erős színvonalon. A Ku Klux Klán diadalmasan bevonuló, félelmetesen lenyűgöző vágtája után például láthatsz egy olyan szinten humoros jelenetet, hogy le fogsz esni a székről a röhögéstől. Furcsa amúgy leírni ezt a 165 percet, mert kurvára nem éreztem ilyen soknak a játékidőt, ami újabb bizonyíték arra, hogy Tarantino befejezte az ilyen célú öncélúskodást. Vagyis nem lesz egy film már csak azért feleslegesen hosszú, mert Tarantino ezt megengedheti magának, hisz senki sem mer beszólni neki. Igen, Tarantino közönségbarátabb lett, és ez határozottan jól áll neki. Más szempontokból viszont még mindig Tarantino-ról beszélünk, úgyhogy az öncélúság jelzőt nem mellőzhetjük a Django kapcsán sem. Az erőszakábrázoláshoz sokféleképpen viszonyul ez a film; van hogy olyan parodisztikusan, Kill Billesen, és szerintem nagyon nem ideillően, máskor viszont kifejezetten sokkolóan, elborzasztóan, de közben persze nagyon esztétizálja az erőszakot, amire jó példa a hófehér virágokra fröccsenő vér. Mégis, a féktelenséget leváltja ebben a moziban némi előrelátó gondolkodás. A történet során egy elszökött rabszolgát széttépnek a kutyák, amiből mi gyakorlatilag semmit sem látunk, viszont később a történet során a könyörtelen flashbackekben érzékelteti Tarantino az esemény erejét, ami ezerszer hatásosabb, mintha láttuk volna az egészet.django-unchained-16-01-2013-25-12-2012-12-g.jpg

Hasonlóan ügyes a ’70-es évek exploitation mozijaira hasonlító megkorbácsolás, amely ügyesen lóg ki a film szövetéből azzal, hogy totálisan jól belesimul az egészbe. Ennek a jelenetnek a tökéletes ellentéte egy hatalmas, véres mészárlós lövöldözés a történet vége felé, ami minden szempontból borzalmas, és egyértelműen a Django elszabadul legszarabb pontjának tekinthető, olyan szinten semmi köze sem a filmhez, sem a műfajhoz, sem a korhoz, és annyira hányingerkeltően, a legrosszabb jelenkori C mozis hagyományokat idézően stílustalan, hogy az valami egészen elképesztő. Annál szomorúbb, hogy ezt a részt egy olyan zseniális jelenetsor vezeti fel, ami bárkinek a legnagyobb becsületére válna, akár magát a szituációt, akár a dialógusokat, akár a színészvezetést nézzük. És akkor, amikor lerágjuk a körmünket izgalmunkban, végül kapunk egy Kill Bill-t idéző mészárlást egy westernben? Gangsta rapzenével, baszd meg! Még belegondolni is szörnyű, mert amíg a Kill Billben ennek értettük a funkcióját, és szórakoztató volt, addig itt ez teljesen kizökkentő, és idegesítő. Szerencsére csak pár percről van szó, de akkoris bosszantó, hogy Tarantino bevállalt egy ilyen mértékű ízléstelenséget.django-unchained-16-01-2013-7-g.jpg

Legutóbbi munkáihoz hasonlóan a mesteri időkezelésnek is búcsút inthetünk, viszont vannak még olyan erényei Tarantino-nak, amik mellett nem lehet elmenni szó nélkül. És olyan hátrányai is. Előbb inkább az utóbbiról. Tarantino bizonyos szempontból nem tud túllépni önmagán, pedig akkor válhatna még többé, jobbá, ha képes lenne beleemelni az alkotásaiba valamifajta drámát, és nem ragadna le a filmkészítés L’Art Pour L’Art féle gyerekes öröménél, a rikító felszínnél, és az idézgetésnél. Ha meg már idézgetés, akkor miért szorította be magát az exploitation skatulyájába, hiszen egykoron még John Woo-t, vagy Godard-t tekintette a példaképének, mára pedig leginkább a ’70-es évek mozierőszaka vált majdhogynem egyeduralkodóvá a stílusában, ami persze szórakoztató, de egy idő után nagyon unalmas lesz. Ebben a filmben talán már van előrelépés ilyen szempontból, hiszen láthatunk igazi emberi érzelmeket, hihető borzalmakat, tudunk azonosulni a szereplők céljaival, sőt még egy rövid moralizálós jelenetet is láthatunk, de ez még önmagában nem elég. Viszont az teljesen egyértelmű, hogy a rendezőhöz mennyivel közelebb áll az amerikai feketék rabszolgaságának vérgőzös ábrázolása, semmint az európai zsidók szenvedéstörténetei.samuel-l-jackson-django-unchained-closeup-16x9.jpg

A másik dolog Tarantino öntörvényűsége. A western az utóbbi 100 évben átment egy elég komoly fejlődéstörténeten, amit nem biztos, hogy jó ötlet figyelmen kívül hagyni. Megpóbálom a lehető leginkább egyszerűsítve felvázolni ezt a filmtörténeti okoskodást. A klasszikus amcsi western alapvetően felépített egy hazug mítoszt, gonosz indiánokról, borostás banditákról, és jólfésült, jólvasalt a Nyugatot civilizáltan meghódító revolverhős cowboyokról. Sergio Leone ezt egy csöppet lebontotta erkölcstelen, borostás félistenei tömegszámra gyilkolták az ellenséget pénzért vagy bosszúból. Ugyanezt a demoralizálást vitte tovább Sam Peckinpah, és a ’70-es évek politikai westernjei, amik sírba is fektették az egész műfajt. Végül a western tényleges sírkövének a Nincs bocsánat tekinthető, amelyben az egész vadnyugati hősködés néhány részeg, gyáva szarházi gyilkos céltalan lövöldözését jelentette. Egy ilyen korszakalkotó mű után már csak reálistább igényű, és nagyon kevés westernt lehetett komolyan venni. Most meg Tarantino a saját agymenései, a saját pofátlansága miatt szarta körbe ezt az egész folyamatot. Mert itt egy stilizált világot láthatunk, literszámra ömlő vérrel, hajszálpontos találatokkal, és repkedő holttestekkel, mintha az elmúlt 40 év olyan nagyon meg se történt volna. Nem mondom, hogy nem vicces, vagy nem szórakoztató, de azt sem, hogy nem idegenít el még jobban a látottaktól.django-unchained-16-01-2013-25-12-2012-16-g.jpg

Vajon miért pont Django? A válasz nagyon egyszerű; az eredeti Corbucci mozit több száz teljesen különböző rip-off követte, amelyeknek a világon semmi közük nem volt az igazi Django-hoz, egyszerű marketing szempontok alapján adták ezt a címet a filmeknek. Ez egyfajta tisztelgés lehet a harmadvonalbeli spagetti westernek világának. És itt érkeztünk el egy újabb visszásnak tekinthető ponthoz. Pont nem érdekel Tarantino nyúlásainak, tisztelgéseinek, aljas lopásainak morális háttere. Engem egy dolog érdekel. Az viszont kurvára. Vajon hogy működik ez a régi és az új filmben? Az utóbbi években az internet csodájának hála lehetőségem nyílt jópár régi, elfeledett alkotást is megnézni, amelyekben mindig a rácsodálkozás erejével hatott, hogy „Jééé, QT ezt innen lopta!”. És bizony volt olyan, amikor az adott zene sokkal kifejezőbb, és hatásosabb volt az eredeti filmben (The Psychic erre a legkiválóbb példa), mert ott még többletjelentéssel ruházták fel, a Kill Billbe pedig csak azért került bele, mert jó volt a dallama.  Most ugyanez a helyzet - hogy ne menjünk nagyon messzire - a Django főtémájával is. Ott egy mocsártengerben, maga mögött koporsót vonszoló, mitikus figurát láthattunk, itt meg néhány szenvedő néger rabszolgát hurcolnak el.django-unchained-16-01-2013-25-12-2012-18-g.jpg

Miután ennyit savaztam az egyik leghatalmasabb kedvencemet ideje rátérni arra a cseppet sem elhanyagolható apróságra, hogy mitől olyan kibaszott jó film a Django elszabadul? Azt leszámítva persze, hogy nagyon sodró lendülettel, kiváló poénokkal szórakoztat minket megállás nélkül. A színészválasztást dicsérni egy Tarantino mozinál olyan, mint Mozartra azt mondani, hogy egész jó dallamokat írt néha. Itt viszont baromi ügyesen megoldotta már a forgatókönyvben az esetleges előre látható hiányosságokat, például a fő karakterek gyenge pontjait. Django bosszúszomjas egykori rabszolgája, aki a feleségét akarja kiszabadítani csak egy nem különösebben érdekes blaxploitation vázlat. Viszont ha maga mellé kapja az empatikussá csiszolt Hans Landát, akkor már sokkal izgalmasabb a dolog. Christoph Waltz nagyon hasonlóan alakítja a Németországból származó, finomkodó, fogorvos/fejvadászt, mint a náci gonosztevőt. Ízlelgessétek ezt egy kicsit: fogorvos – fejvadász! Nem is tudom így hirtelen eldönteni, hogy a hullákért pénzt begyűjtő bérgyilkos, vagy a szadista fogorvos a félelmetesebb. És figyelem! Ha a történet legszimpatikusabb karakteréről beszélek, és bizony arról beszélek, akkor vajon milyenek lehetnek a rosszak?django-unchained-16-01-2013-8-g.jpg

Leo, a mi drága édes Leónk végre egy negatív szerepben bizonyíthatja színészi rátermettségét, és derekasan helyt áll a szerepben. Calvin Candie egy finomkodó tapló, aki szadista módon abban leli a legnagyobb örömét, ha a saját niggerei halálra verik egymást. Mindazonáltal korának erkölcsei szerint teljesen elfogadhatóan viselkedik, de amikor előveszi a koponyát, akkor DiCaprio életében először képes nem csak feszültséget, de félelmet ébreszteni benned. És az a vicc, hogy Tarantino előhúz nekünk egy régi adu ászt, a 78 évesre elmaszkírozott Samuel L. Jacksont, aki lazán lenyúlja mindenki elől a show-t, és  SPOILER! egy szempillantás alatt ő válik a valódi főgonosszá. Értitek egy néger rabszolga lesz a főgeci egy zsigerien rabszolgatartás ellenes filmben. Istenem, ha Tarantino ezt a Becstelen brigantyk-ban lépte volna meg, mekkora világraszóló botrány kerekedett volna belőle! SPOILER VÉGE Szóval Samuel L. Jackson kapta a legjobb szerepet, a legjobb dumákat, és természetesen felnőtt hozzá annyira, hogy ő legyen a legemlékezetesebb karaktere az egész mozinak. Egyetlen tévedés szerintem a Broomhildát játszó Kerry Washington. Erre a szerepre egy Halle Berry szerűen gyönyörű hölgyet kellett volna választani, akiről valóban el tudnám hinni, hogy Django a világ végére is elmegy érte bosszút állni. Ehhez képest Washington teljesen halovány és feledhető, pedig nagyon kétlem, hogy L.A.-ben nem lehetett találni szebbnél szebb néger színésznőket.

django-unchained-16-01-2013-25-12-2012-17-g.jpg

Mielőtt még ez lenne minden idők leghosszabb mozis ismertetője, gyorsan végzek egy összegzést, hogy miért rohanj el most azonnal megnézni Tarantino legújabb moziját, ahelyett hogy hülye filmes blogokat olvasnál. Mert egy nagyon pörgős, sziporkázóan szórakoztató, penge dialógusokkal teli, veszettül véresen vicces westernt fogsz látni fantasztikus színészek előadásában, számtalan emlékezetes jelenet bevonásával. És akkor még egyetlen sort sem írtam arról, hogy a magyar mozikban először láthatunk Tarantino filmet szinkronnal. Ami még jobb hír, hogy a szinkron parádésra sikerült, pedig a déli, illetve déli néger akcentusok miatt nem lehetett könnyű dolguk sem a színészeknek, sem a fordítóknak, de maximálisan sikerült helyt állniuk. Ezek után már csak arra leszek kíváncsi, hogy láthatunk-e valaha Tarantino-tól olyan mozikat, mint amilyeneket a ’90-es években forgatott, vagy olyan visszafogott munkákat, mint amilyen annak idején a Jackie Brown volt. Mindenesetre bárhogy is lesz, ennél soha rosszabbat!

Ha tetszett a bejegyzés, lájkolj minket a Facebook oldalunkon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dosagy18 2013.01.20. 16:31:37

Azért most is van balhé a filmből amerikában. Rasszistázzák a filmet, mert túl sokszor szerepel a nigger szó. Egy rabszolgatartó, déli államokban játszódó filmben... Megáll az ész, a liberálisok végleg megőrültek..

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.20. 18:24:58

Spike Lee pedig egy barom, pedig volt idő hogy szerettem, de úgy látszik ha valaki odakerül, akkor meghülyül és a sószólója lesz valaminek, amiről addig egész jó filmeket készített.

Az ismertető nagyon tetszett, a bekezdés ahol ismerteted a westernek fejlődését, hát apám, már rég írtál ennyire ihletett állapotban. Nagyon tetszett.

De hogy ne örülj annyira, - bár nem vagyok T fan, é még finom voltam - a Jacksonos spoilert igazán kiszedhetted volna, mert lehet megnéztem volna a filmet záros határidőn belül.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.20. 19:07:07

akkor melyik vol taz az 1 zene ami nem tetszett az OST-on?!

Mert sztem bitang jól ment a filmhez a hiphop, pedig féltem tőle.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.20. 19:41:36

szerintem pont arra gondolt :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.20. 19:44:48

@scal: milyen spoilert?!

Direkt elolvastam még 2x, de nincs benne spoiler.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.20. 20:09:53

@dosagy18: Igen, de egy ilyen kisebb műbalhé nem oszt nem szoroz, de a holokauszt egészen más téma.

@scal: Hát köszi, betettem egy Spoiler szócskát, hadd örüljél :D Azt mintha te mondtad volna a podcastben, ergo bizonyító erejű hangfelvétel van ellened, hogy azt mondtad te ezt a filmet és egy Tarantino filmet se nézel meg moziban.

@doggfather: Nem tudom, hogy az hip hop-e, arra a zenére gondolok, amit hosszan ecsetelek is, az a gangsta rap szarfos, ami a very big mészárlás alatt borzasztotta el hallójárataim minden egyes sejtjét. És amúgy valamilyen szinten Spoiler volt, de nem baj, remélem mindenki megbocsájt :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.20. 20:23:44

@Santino89: ott fel se tűnt, de mikor meneteltek kendilendre akkor is olyasmi szólt, akkor jó volt az biztos.

Volt még egy alkalom, de egészében féltem tőle az OST alapján, de nem lett olyan rossz benne.

Don Johnsont is, meg Franco Nerot is meg kell említeni, mert mindketten jók voltak ha rövid szerepben is.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.20. 20:52:25

@doggfather: Igen, de így is több, mint 3 oldalas (értsd a mai netes világban olvashatatlanul hosszú :)) lett ez az ismertető. De igen, jók voltak. És a Franco Nero-s poén szerintem ütött is. "Tudom" :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.20. 21:01:25

@Santino89: az valami bitang volt a d-t nem ejtik, tudom. :D:D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.20. 21:41:09

@Santino89: :D egy szóval se mondtam, hogy a záros határidő a mozit jelenti

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.01.20. 21:59:50

@scal: ejnye, szegény Quentin miattad fog éhenhalni!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.16. 21:34:20

Na csak megnéztem én is, és ez egy kibaszott nagy hiba volt. Mégpedig azért, mert az utána következő filmekre rányomta a bélyegét, hogy még mindig ez járt a fejemben. Tényleg ez a legjobb filmje.

És lassan kezdek arra is rájönni mi bajom van vele valójában - dacára,hogy visszavett abból a kurvanagy pofájából - én örülök, hogy elkészítette a Halálbiztost, mert azóta ha találkozok egy véresszájú Tarantinó fannal, az első támadás "És a Halálbiztos?" ami elég frankón lelohasztja a vagdalkozást, és általában eeeee, ööööö válaszokat kapok. Mert a Kill Bill 2-re még mindenki azt mondta hát ez így volt meglepő, meg sokkal jobb mint az egy, amit a Battle Royale óta megint csak úgy kezelek, hogy ennek az embernek tényleg nincs egy önálló gondolata.

Olyanok a filmjei mint valami összefércelt Frankenstein, letűnt filmekből eszkábál össze egy újat, amit a forgatókönyv tol maga előtt. És ez alól bizony ez sem kivétel. Viszont agyon örülök, hogy ezzel a totálisan fölösleges fejezetenkénti elbeszéléssel, időbeli ugrálással végre felhagyott, és láss csodát, tud e rendezni is. Jééé? Működik egy filmje hagyományosan is, naháááááááát, ki hitte volna.

Na szóval ami legnagyobb bajom van bele, hogy élteti a gengsztereket, az összes Tarantino filmből az jön le, mekkora királyság már gecinek lenni, és ez egészen hát talán még a Becstelen Brigantryk is így volt de az ehhez képest egy fos,mert ha kivesszük belőle Waltzot akkor semmi értéke nem marad.

És ugyan John Woo-t is támadták, hogy élteti a gengsztereket, de valahogy ő nem ilyen irritáló, tenyérbemászó módon teszi, és nála az erőszak művészi, és sohasem öncélú, Trantinonál nagyon sokszor érzem ezt, hogy azért kegyetlen, mert erre veri. Ebben a filmben már csak egy ilyen pillant volt, úgyhogy határozottan fejlődőképes, mire eléri a hatvanat már lesz néhány jó filmje is.

Engem még az a hip-hopos szám se idegesített - hogy volt képű betenni a credit alá, és lekeverni vele a jóféle western melódiát az annál inkább - ott már pattantam is és mentem. De azért hagy ne dicsérjem már meg, hogy lám lám, megint ilyen jól lopott a 40-50 éve készült westernekből. Igen jó érzékkel válogatta össze a zenéket Mr. Tarantino, amiket anno egy egy filmhez komponáltak Tehetséges zeneszerzők.

A Ku Klux Klanos jelent hihetelen módon lógott ki az összképből az idétlenségével mintha valami Monty Python jelenet lett volna, arról nem is beszélve, hogy a polgárháború előtt 2 évvel - ami mint tudjuk 1861-65 közt zajlott, nem is létezett még. Emiatt Spike Lee nem kurvaanyázott.

Én is katasztrófaként értékeltem a film végi leszámolást. Tényleg nem bírta ki, egy kurva kézfogás kellett volna, és elmehetnek SZABADON, de mivel Tarantino a film rendező nem bírta ki hogy bele ne basszon a közepébe. "Kezeket a teknőspáncél asztalra!!!!!!!!"

Csodálkozok is, hogy pont Santinonak nem tetszett. Ugyanakkor ráébresztett, hogy eltelt 140 perc és nem volt egy normális lövöldözés miközben elviekben westernt nézek. Lehet élvezetes volt, de akkor is.

A trailerben tök jól funkcionáló fogászos poént is kiherélték a filmben, nem is értem ez miért kellet...

"de akkoris bosszantó, hogy Tarantino bevállalt egy ilyen mértékű ízléstelenséget."

Bevállal ő bármikor nagyobbat is, állítólag az anyja már azért nincs a köztudatban, mert réges-rég eladta egy kis ízléstelenségért.

Számomra nem is Waltz volt a legszimpatikusabb, hanem Jackson, ez a film olyan mint egy lépcső, amikor azt hinnéd kifutotta magát, mindig jön még egy forduló, ami egy újabb szintre emeli az egészet. Gondolok itt a kis fejvadászos hülyéskedésre - a Ganxsta Zolee hangján megszólaló békebíró, aki még mindig egy tahó, a Sheriffhez képest is, pedig az se volt kismiska, az valami nagyon jó volt - aztán az asszonyszabadításra - bár itt is világosan kiütközik QT mennyire nem tud női karakterekkel bánni, mert tiszta idióta volt az asszony. És EZÉRT ment az egész hercehurca. De utána bejön a Ku Klux Klán, aztán DiCaprio, és a végén Jackson, hát megőrültem ennek az embernek minden egyes mondatán. Ott helyben visszapörgettem volna rögvest.

"Úgy hiányzott mint egy kavics a csizmám talpábúúúú" Kicsit egyébként jobban is kidomboríthatták volna, mint a végén, hogy eldobja a botját, vagyis csak szerepet játszik, erre simán térden lövik, hülye ez az ember, tudja hogy vesztegessen el egy ilyen remek karaktert.

El volt maszkírozva? Már nem sok kell neki, hogy ilyen vén legyen - utálom egyébként mindenben ahol csak eddig feltűnt :D De Reviczky hangja telitalálat volt hozzá. Nagyon brilliáns volt a szinkron ebben a filmben, mintha iylenkor összekapnák magukat, hoppá QT film, tegyük oda magunkat, az anyátokat!

Ugye, hogy neked se tetszett Brünhilda :D Totál semmilyen szutyok. De a szerepe is szar volt, nem hiszem, hogy a színészt kellene érte kárhoztatni. Pl. a németes jelentből hiányoltam valamit, olyan semmilyen volt az egész.

csodálom, hogy ne emlékeztél meg sem Don Johnson-ról, aki maga is alakított újkori westernben, sem pedig Franco Neroról - amely poénon egyedül én meg ég egy másik srác valahol hátul röhögött a telt házas moziban, nagyon szép gesztus volt

jah, igen mi volt az az egy jelent ami kivágta a biztosítékot? amikor Django lelőtte DiCaprio húgát, mit ártott az a nő? ennyi erővel lelőhette volna szolgákat is, akik szemmel láthatóan nem zavartatták magukat miközben fajtársaik agyonverték egymást

de a nőt muszáj megölni, pedig semmi nem utalt rá, hogy bűnös lenne - jelzem DiCaprio karaktere sem volt bűnös, az akkori korszak volt a bűnös, mert ilyet törvényessé tett, és ezt még Watz karaktere is érzékelteti a sok hülye papírjával, nyugtájával számlájával, itt egyértelműen Django a bűnös, mert leöl 200 ember hogy megdughassa Brünhildát, egy pszichopata

de jó oké ők gecik voltak, de mit vétett a nő? ne mutatták hogy vérben fürdik, hogy rosszul bánna a cselédeivel, stb, szóval a vége eléggé el lett baszarintva ennek a filmnek, de az előtte lévő 240 perc felmenti mintha QT nem tudta volna, hova is fog kifutni ez az egész, csak, na jó van már le kéne zárni valahogy

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.17. 10:18:55

@scal: jézusom, te grafomán állat! Beszabadultál a moziba? Hogy lehet ennyit írni? Scal elszabadul?
Amúgy kedves barátom, merő provokáció, amit írsz, bár jól szórakoztatott, ahogy felsoroltad az összes alapszar Tarantino fikázást, amivel eddig találkoztam. Nyilván Tarantino-hoz hasonlóan összelopkodtad, innen-onnan, csak ez most nem állt össze egy egésszé.
De még mielőtt valaki el is hinné, amit írsz, gyorsan megvilágítok néhány alapdolgot:
1. Tarantino lop: igen, ez így van. Olyan filmekből lop, amiket az átlag mozinéző, de még a filmbuzik többsége sem nézne meg alapból soha a büdöskurvaéletbe. Most te megnézted nemrég a Battle Royale-t, és asszed tudsz valamit? Majd ha végignézel 30-40 spagettiwesternt, meg 15 hongkongi Shaw Brothers kardos, kung fu remeket, és olyan 20-30 '70-es évekbeli giallo-t, majd akkor talán lesz elképzelésed arról, hogy Tarantino mennyit lop, és milyen kontextusban teszi azt, utána kérem majd ezt a lopós szöveget. Persze, ma már az internet csodájának köszönhetően mindenki számára elérhetőek ezek a mozik, de az is biztos, hogy még így is csak egy borzasztóan szűk réteg kíváncsi rá egyáltalán. Tarantino általában B kategóriából csinál A kategóriát, és gyakran teljesen máshogy, és néha sokkal jobban használ fel egy zenei témát, mint amilyen az eredetiben volt. Ha meg ő egy ilyen tehetségtelen lopkodós szarház, akkor más miért nem tudja ezt ugyanilyen jól csinálni? Miért van az, hogy erre csak ő képes?

Ez a gengszterek "éltetése" dolog amit írtál még, meg ne haragudj, de akkora baromság, hogy a fal adja a másikat. Láttál te már Delonos francia gengszterfilmet? Na azok ott kéremszépen egy kőkemény mítoszt építenek a gengszterek közé, és túllépik azt a határt, hogy néhol már nekem is sok. Főleg sokadjára. Meg nem tudom hallottál-e egy bizonyos John Woo Szebb holnapjáról, netalán A bérgyilkosról (ami egyébként a delonos Szamuráj nyúlása), ahol olyan hősök lesznek a kedves pénzhamisítók, és a lelkiismeretes bérgyilkosok, hogy szétszakad a vásznon. Miután tudva tudom, hogy te szereted ezeket a filmeket, (már csak ezért is pofátlan álszentség, és képmutatás ezt írnod) akkor ezek után van pofád ezt számonkérni Tarantino-tól, amikor 16 éve nem csinált gengszterfilmet? És kit is heroizál, vagy "éltet" a régi filmekben? A Kutyaszorítóban a szerencsétlen spicli zsarut, a szadista pszichopatát, vagy az empátiája miatt rábaszó Keitelt? A Ponyvaregényben a nagydumás, de nagyon balfasz Travoltát, aki a Wc-n hal meg szarás után? Vagy a seggbekúrt keresztapát? Vagy a nagyzoló műmájer Samuel L. Jackson-t a Jackie Brown-ban, akit végül mindenki átbasz? De most komolyan, ezek inkább lehozták a földre a gengsztervilágot, többek között Guy Ritchie is ezt nyúlta le Tarantinotól. Lopós szemét? Francokat, nagyon jó, hogy megtette.

Szóval, fiam, mielőtt mocskolódnál, meg hülyeségeket írnál, inkább nézd meg a filmeket, ha jót akarsz magadnak. Tudom, hogy az itthon blogvilágban a nagy pofa előrébb való, mint az okos, megfontolt véleménynyilvánítás, de érted...

Halálbiztos? Ja, tényleg csalódás Tarantino többi filmjéhez képest. Nagyon sarokba szorítottál, a világon minden valaha élt legnagyobb rendezőnek tudok olyan filmet mondani, ami gyengébb, mint a többi. Na bumm. Szóval most nem eee, öööö választ kaptál.
Meg téged zavart az időben ugrálás? Nem tudtad követni, vagy mi? :D Meg elárulok egy titkot: gyakorlatilag a Kill Bill 2 óta nem játszik ezzek az eszközzel, de tök vicces volt, ahogy rácsodálkozol így a negyedik filmnél erre :)

A polgárháborús poén jó volt, fiam, remélem sikerült egy élere beléd vernem :D Egyébként megsúgom, dinamit sem létezett még akkor, amikor a film játszódik. Tarantino suttyó americano módjára még azt sem tudta, hogy a '45 körül még senki semmit nem tudott a holokausztról, ehhez képest a balfasz Becstelen brigantyk ezért akarnak bosszút állni.

Milyen ehhez a gangstaraphez hasonló mérhetetlen ízléstelenséget tudnál még felsorolni a korábbi filmjeiből? Konkrét példákat kérek, nem azt a bullshitelést, amit fentebb olvastam.

Nero-ról meg Johnsonról azért nem emlékeztem meg, mert nem olyan fontosak az egészt tekintve. Pláne, hogy a többség valóban nem érti a poén.

A nőt miért kellett megölni? Mert egy képmutató geci volt, aki hagyta, hogy az egész megtörténjen. De amúgy ebben teljesen igazad van. Viszont ez egy exploitation film (amit most már tényleg hagyhatna Tarantino a fenébe), ahol egy ilyen húzás tök belefér.
Szóval mielőtt ilyen fikázás litániában kezdesz egy olyan film kapcsán, ami amúgy Neked tetszett, legyél egy kicsit felkészültebb, drága fiam, mert még nagyon sokat kell tanulnod :) De amúgy örülök, hogy megnézted.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.17. 11:06:46

@Santino89:

a Battle Royale csak a legutóbbi Kill Bill miatt említettem, láttam már pár nagyon gagyi spagettiwesternt, meg régi néger blaxploation-t, meg szar horrort, szóval nem a BR miatt írtam, csak megint sikerült egy szöget verni a koporsójába :p

ugyanakkor Rólad már hatszázszor meggyőződtem, hogy tökéletesen helyén kezeled az öreget akármekkora fan vagy, nem is neked szólt ez a komment, inkább a többinek amit olvastam a neten, vagy hallgattam, pl. Szirmai jó videókat csinál, de olyan ökörségeket halmozott egymás hátára a Django videóban, hogy totálisan híján van bárminemű objektivitásnak

és IGEN már hiányzott hogy pofázzak aktuális filmekről, kurrrrvára zavart hogy majdnem három hónapja nem ültem be semmire, és dacára, hogy ez most már kb. az ötödik mozimaraton volt és talán a legszarabb - pl a Djangot első sorból kellett nézzem, és mellettem egy 16 éves picsa elkezdett a székben táncolni a hip-hopra - mégis jól éreztem magam, csak tréningelni kellett volna az éjszakázásra, mert majd meg haltam a végén már

és gondoltam legyen már komment, ;)

teljesen egyet értek veled, ezekre a szarokra csak ez a buzi a kíváncsi (egyébként ezt tuti más is csinálja, mert anno 16 évesen én is lopkodtam a novella meg regényötleteket csak én kinőttem)

"Tarantino általában B kategóriából csinál A kategóriát"

pont most írtad hogy a vége C kategória, úgyhogy alulmúlta magát :D

"Ha meg ő egy ilyen tehetségtelen lopkodós szarház, akkor más miért nem tudja ezt ugyanilyen jól csinálni?"

Mert másnak saját ötletei annak és inkább azokat valósítja meg? De hogy lásd fair vagyok, Cameron legalább ilyen tehetséges tolvaj, (lásd Avatar).

Ne keverd ide a Delont, egy dolog a klasszikus gengsztermítosz, ami legalább akkor a bullshit mint a westernmítosz, vagy a kalózmítosz. Tarantino nem mítoszt épít, ő cool-nak mutatja be az egészet, hogy fasza ezt csinálni, fasza pisztollyal hadonászni, fasza drogozni, lőni magad, meg megdugni a főnököd feleségét amikor az nincs ott, vagy legalábbis kiverni rá. Ez az ő vétke, ez sehol másutt nincs így előtte, ami azóta van, meg Tarantinót majmolja.
Woo-t említettem is, ahol szintén nem játszik a drog és ŐT is megvádolták a gengszterek sztárolásával, ezért lett a Hard Boiled, mint azt te is tudod jól.

A Kill Bill nem gengszterfilm? A Halálbiztos is az, modern kori gengszterrel.

Kutyaszorítóban, Ponyvaregény, Jackie Brown, - maga az életforma, persze egyik másik megkapja a magáét, mert Tarantino élvezi ha lemészárolja a karakterit, de addig is mennyire coolak már, megeszik a hülyegyerek hambiját, meg még a sprite-jáa is beleszürcsölnek, azzal a pinanyaló szájukkal

ugyan már, ezek lehet pitiánerségek, de akkor is lehet a wc-n halt meg, de előtte steaket zabált egy olyan buxával ami a legtöbb földi halandónak sose jön össze, és megnyerték a legjobb díjat, - van pénze heroinra, be is lövi magát, mert csak úgy lehet vezetni, szóval van pénze, jó ruhában jár, jó sérója van, és Hollandiából jött haza, és laza időbeosztással dolgozik

tudod mi lett volna realisztikus, ha egy kicsinyes geci főnöke lett volna, aki minden nap szarrá üvölti az agyát, szar melókat kell végeznie, a végén meg agyonverik és elássák élve, nah az egy fokkal realisztikusabb lett volna

Guy Ritchie nem lopott, ő továbbfejlesztett, mert nem régi filmeket tipizált, hanem a stílushoz hozákeverte az angol ízt.

Jajj te nagyon magadra vetted ezt :p
Te igen ezt tudod, mert mint mondtam, TE objektív vagy, nem olyan fanboy. De a fanok azt is imádják ám, azt a rakás szart.

A Kill Bill 2, meg a Halálbiztos nem ér, egyetlen egyszer is elég volt őket végigszenvedni. A Brigantikban meg ott volt az epizódos elbeszélés - ezt is írtam, ejnye ejnye, nem figyelsz korán reggel 10 órakor - és nem azt mondtam nem tudtam követni, de már a Ponyvaregényben is öncélúnak éreztem, a Kutyaszorítóban ott okés volt. De kétszer bőven elég volt, és már unalmas. De kurvára.

A nő nem volt képmutató geci, mert abban a korban ez elfogadott volt. A görögök képmutató geik voltak, mert rabszolgáik voltak, mi képmutató gecik leszünk 200 év múlva mert kiröhögjük a melegfelvonulást - akiket az átkosban ezért még büntettek. Szóval semmi elítélendőt nem tett meg, a film ezt nem mutatta. Ennyi erővel minek pöcsöltek a nagy átbaszással, mér ne lovagoltak be, és forgótáras puskával lelőttek volna mindenkit, mert az lett volna csak Djangos. Nem ők legálisan akarták visszaszerezni a szerecsen leányt.

És tudom hogy mire gondolsz, az ott Tarantino kibaszott öncélúsága semmi más.

Ízléstelennek tartom, ahogy a levágott fülbe belebeszélnek, ahogy a vér betolul az injekcióstűbe, ahogy a nigger agyát sikálják a kocsi üléséről, ahogy Bud a megváltásról hadovál (???), ahogy a halálbiztosban a legjobb nőnek darálja szét a kerék a fejét, és ahogy a Brigantikban Brad Pitt megúszta, hogy seggbetosszák.

Oldfan 2013.08.14. 20:07:45

Egész jópofa film volt, szórakoztató, eltérően a Brygantyktól, amitől rosszul voltam. Szerintem Tarantino egyszerűen magát szórakoztatja a kedvenc mozijaiból összeszedett, - néha lopott, - máskor ügyesen átalakított jelenetekkel. Amilyen mázlija van, mások is bírják a B-től Zs-ig tartó mozgóképeket. Vehetjük úgy, hogy ez "ki talál meg több utalást" a rejtvényfejtés egyik modern formája. Caprio és Jackson tényleg kitűnőek voltak, Waltz is tetszett. Szóval kellemes lazulás volt, de hogy ismételten elővenném, az nem valószínű.
Ui: Kill Bill: a második az MOZI, az első meg... Le sem írom.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.08.14. 21:03:37

@Oldfan: a Brygantykkal hasonlóan vagyok én is, csupán egy kiegészítés

Kill Bill az első az MOZI, a második meg... Le sem írom. :D
süti beállítások módosítása